abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:49:18 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156520467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet in die mate van gemeenschapsgeld!
In welke mate dan wel?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156520469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:23 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Geef ik met tegenzin toe :{
Dat siert je. Jammer van die tegenzin echter maar misschien kunnen we daar nog iets aan veranderen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156520474
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:49 schreef fathank het volgende:

[..]

In welke mate dan wel?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geld dat onder dwang van de overheid gedwongen word af te staan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156520495
Wat ik steeds meer bespeur is dat het - schijnbaar - tegenwoordig vanzelfsprekend is om ethische en morele vragen terzijde te schuiven zodra het om geld gaat. Moraal en ethiek lijken in toenemende mate niet meer van belang zodra het om geld gaat lijkt het wel.

Ook afgaande op de reacties in dit topic, er wordt vreemd gereageerd als je überhaupt over moraal of ethiek begint. Met geld verdienen is toch niets mis enz.

Zover zijn we dus al gecorrumpeerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:55:26 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156520529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Dan moet je bij de overheid zijn omdat het systeem blijkbaar niet deugt. Deze mevrouw leidt een succesvolle onderneming, gestart met eigen geld en dient een maatschappelijk belang. Een ieder die roept dat het makkelijk ondernemen is als de overheid ( :') ) je grootste afnemer is heeft totaal geen kaas gegeten van de zorg. Overal gaat de kaasschaaf erover en wordt de zorg gemarginaliseerd. Als je dan toch een bloeiende onderneming kan opstarten getuigt van puike ondernemersgeest. Het meeste geld (in)direct terug de onderneming in om zo de continuiteit van de zorg te kunnen waarborgen. Het is niet dat mevrouw even lekker op vakantie gaat van de 4 ton dividend.

Maar blijf lekker schreeuwen dat het verkwisting is van gemeenschapsgeld en dat ze een vuile graaier is. Ik hoop dat jullie stuk voor stuk afhankelijk worden van mevrouw dr bedrijf.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:57:41 #156
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156520563
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ik steeds meer bespeur is dat het - schijnbaar - tegenwoordig vanzelfsprekend is om ethische en morele vragen terzijde te schuiven zodra het om geld gaat. Moraal en ethiek lijken in toenemende mate niet meer van belang zodra het om geld gaat lijkt het wel.

Ook afgaande op de reacties in dit topic, er wordt vreemd gereageerd als je überhaupt over moraal of ethiek begint. Met geld verdienen is toch niets mis enz.

Een selfmade miljonair kan ik meer respect voor opbrengen dan mensen die met gemeenschapsgeld (subsidies etc) werken en zichzelf daarin een té grote rol toebedelen als het gaat om hun eigen bonussen, salaris. Het zal wellicht mogen, de regering faciliteerd het immers, maar moreel gezien is het zeer dubieus.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_156520756
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? M.i. is de bestemming van dat geld (zoals verschillende posters al aangaven) per definitie niet bedoeld om private personen te verrijken. Het vraagt mensen met een zekere moraal om dit soort instellingen te leiden vind ik.
Blijkbaar is dat wel de bestemming van dat geld. Er worden private bedrijven voor ingehuurd. Hun oogmerk is winst maken.

Dat wil dus niet zeggen dat ik dit goedkeur, integendeel, maar dit is het systeem zoals het nu is. En dat deugt inderdaad niet. Maar laten we dan niet gaan steigeren als zo'n mevrouw die gewoon een goede ondernemer is die winst opstrijkt. Het gaat al veel eerder fout, namelijk door het privatiseren en het inhuren van bedrijfjes voor zulke zaken. Net als al die bedrijfjes die rijk zijn geworden met het bemiddelen bij PGB's destijds. Dat klopt toch niet?
pi_156521867
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Hele matige vergelijking.
Het gaat beiden om belastinggeld en om activiteiten die horen bij het publieke domein.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:57:15 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156525065
Ik wil nog een dingetje toevoegen en dan heb ik denken ik ook wel alles over dit onderwerp gezegd.

Ik schat de kans aardig groot in dat mevrouw het werk wat ze met haar bedrijf doet inclusief salaris en dividend nog steeds goedkoper doet dan wanneer je hetzelfde werk compleet door de overheid laat uitvoeren. De overheid heeft waarschijnlijk 90 mensen nodig waar zij het met 60 doet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156526701
Er is bewondering genoeg in ieder geval voor het uitvreten van de overheid en daarmee de burger.
Zo blijkt ook weer uit dit topic.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156528379
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Niemand houdt je tegen om zelf een thuiszorg bedrijf op te starten. Zet je moeder, je tantes en je zus aan het schoonmaken en aangezien je het blijkbaar niet eerlijk vind om zelf het grootste gedeelte van de winst op te strijken verdeel je die eerlijk over iedereen, een coöperatie zeg maar.

Deze mevrouw kiest ervoor om het wat anders te doen,haar goed recht. Als haar werknemers er niet blij mee zijn, dan kunnen ze gewoon ontslag nemen. Als de opdrachtgever niet blij is met de service kunnen ze het contract niet verlengen of zelfs opzeggen(overheid kennende zijn ze dan waarschijnlijk flink de sjaak vanwege boeteclausules die ze zonder nadenken geaccepteerd hebben,maar toch). Niemand wordt in dit geval gedwongen tot iets, of wel?
De hongerige buik van de medewerkers zorgt ervoor dat ze geen ontslag kunnen nemen. Onrust in de samenleving en rechtzaken van clienten samen met de zorgplicht van de gemeente zorgt ervoor dat ze niet het contract kunnen opzeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156533736
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:

Een terechte conclusie. Zuur maar waar.

De consensus is dat, als het niet overduidelijk bij wet verboden is en je kunt er enigszins low-profile mee wegkomen dan mag het gewoon en is het niet onethisch want we hebben we daar geen gevoel bij omdat we eigenlijk niet weten wat het betekent. Of andersom natuurlijk.

Het lijkt inderdaad dat ethiek en moraal als begrip en gevoel totaal zijn weggevaagd in deze tijd.
Je leert het niet op school natuurlijk. En als de ouders...

Terwijl wat mevrouw doet toch zoiets is als stelen van ons allemaal.
We merken dit niet direct en eigenlijk vinden we het wel stoer en zouden het zelf ook doen als we in de gelegenheid zouden zijn. Sinds de teloorgang van het Rijnlands model is het principe "pakken wat je pakken kan" steeds meer de norm geworden.

Stelen van de armen en geven aan de rijken. Dat is de moderne Robin Hood.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2015 22:08:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 05:52:00 #163
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156566092
Oppakken en berechten.
United States of America _O_
pi_156566731
Het toont aan hoe slecht de grote thuiszorginstellingen het geregeld hebben. Er zijn best veel van deze private bedrijven met een ondernemer aan de top i.p.v. een RvB en een overhead waar je ziek van wordt en die worden er niet arm van.

Alleen Jos de Blok van Buurtzorg speelt het nog slimmer, die wordt op dezelfde manier rijk en krijgt iedereen voor hem op de tribune _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')