Ik weet niet wie de Telegraaf daar papegaait, maar in Homs zit nog steeds geen IS.quote:
Ten noordoosten van de stad wel, weet niet of ze dat bedoelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik weet niet wie de Telegraaf daar papegaait, maar in Homs zit nog steeds geen IS.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar stikt het inderdaad van de IS strijders (not!)
Of heeft Rusland gewoon de definitie van IS uitgebreid naar 'Alles wat niet Assad is'?
Daar wordt Al-Qaeda gebombardeerd. Weet je nog, de organisatie van deze gematigde rebel:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus moeten die Russen eens ophouden met hun leugens. Ze vallen de stellingen van IS helemaal niet aan.
Naast hulp aan Assad lijkt het puur 'zelfverdediging' van hun eigen stukje Syríë. Bang dat ze Tartus op den duur kwijt raken.
Dat zal best. Het gaat me er om dat ze beweren stellingen van IS aan te vallen terwijl dat dus onjuist is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:24 schreef Koskesh het volgende:
[..]
[..]
Daar wordt Al-Qaeda gebombardeerd. Weet je nog, de organisatie van deze gematigde rebel: [ afbeelding ]
De VS bombardeert al meer dan 10 jaar Al-qaeda in Yemen, Aghanistan, Somalië, Irak, Syrië.... En nu de Russen het doen zijn veel mensen butthurt, en dat is best grappig om te zien.
ISIS, Al-qaeda, is er werkelijk een verschil? Beiden houden ervan om dat betweterige vingertje in de lucht te houden.. En meisjes zoals Malala yusufzai door het hoofd te schieten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zal best. Het gaat me er om dat ze beweren stellingen van IS aan te vallen terwijl dat dus onjuist is.
Ik had ergens anders al gelezen inderdaad dat er Iraanse soldaten waren gestuurd. Vraag me alleen af of Assad wel genoeg troepen heeft om daarna het veroverde gebied vast te houden?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:42 schreef Infection het volgende:
Groot offensief Syrië op handen na Russische bombardementen
http://www.volkskrant.nl/(...)ardementen~a4153975/
Met luchtondersteuning van de Russen moet dat volgensmij wel lukken. Daarmee voorkomen ze veel slachtoffers onder de grondtroepen en kunnen dan ingezet worden om de gebieden vast te houden. Overigens lopen er ook grondtroepen uit Iran als extra ondersteuning zoals je zelf al zegt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:50 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik had ergens anders al gelezen inderdaad dat er Iraanse soldaten waren gestuurd. Vraag me alleen af of Assad wel genoeg troepen heeft om daarna het veroverde gebied vast te houden?
twitter:AFP twitterde op donderdag 01-10-2015 om 15:48:36#BREAKING US-backed Syria rebels say Russia strikes hit their base reageer retweet
Tijd dat we hetzelfde doen...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:51 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op donderdag 01-10-2015 om 15:48:36#BREAKING US-backed Syria rebels say Russia strikes hit their base reageer retweet
NWS / Nederlandse F16's boven Irak: ...De bommen zijn op!quote:
Ze hebben vast nog raketten!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
NWS / Nederlandse F16's boven Irak: ...De bommen zijn op!
Moeten we wel eerst nieuwe bommen krijgen
twitter:zaidbenjamin twitterde op donderdag 01-10-2015 om 15:52:13#Syria is not #Ukraine, it will be a graveyard for the Russians - Deputy Leader of the Syrian National Coalition Hisham Mraweh reageer retweet
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:57 schreef Szura het volgende:
twitter:zaidbenjamin twitterde op donderdag 01-10-2015 om 15:52:13#Syria is not #Ukraine, it will be a graveyard for the Russians - Deputy Leader of the Syrian National Coalition Hisham Mraweh reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:07:52#BreakingNews #Russia says, it has "more than 50 military aircraft in #Syria", bombing rebels and civilians.#PutinAtWar reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:34:07Turkey FM: Russia hitting Syria opposition won't bring solution.- And whom does Turkey hit in Syria? reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:43:57Leader of Haraka Tahrir Homs (#FSA), Eyad al-Dyk, killed by Russian air-strike on September 30th - @AEJKhalil http://t.co/vIuuDmfMHD reageer retweet
Dat was te verwachten, met nieuwe wapens, luchtsteun en hulp van Hezbollah geef ik ze vrij veel kans.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:42 schreef Infection het volgende:
Groot offensief Syrië op handen na Russische bombardementen
http://www.volkskrant.nl/(...)ardementen~a4153975/
twitter:DailyStarLeb twitterde op donderdag 01-10-2015 om 13:51:27BREAKING: Hezbollah preparing to take part in big ground operation in northern Syria: Lebanese sources to Reuters http://t.co/WdFrg8oNpZ reageer retweet
twitter:AFP twitterde op donderdag 01-10-2015 om 15:10:36#BREAKING Russia deployed more than 50 military aircraft to Syria: defence ministry reageer retweet
twitter:AFP twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:34:23#BREAKING Russia ready to consider air strikes in Iraq if Baghdad asks: senior diplomat reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 01-10-2015 om 17:11:45BREAKING: Turkey expresses “serious concern” over Russia’s air strikes in Syria, according to Turkish foreign minister - @AFP reageer retweet
quote:Russische en Amerikaanse militairen gaan om 17.00 uur onze tijd overleggen over hun activiteiten in Syrië, aldus een anonieme Amerikaanse functionaris.
Ze bekijken hoe de beide partijen kunnen voorkomen dat ze niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk met elkaar botsen in Syrië. Rusland voert sinds woensdag op verzoek van Damascus luchtaanvallen in Syrië uit.
De internationale coalitie tegen Islamitische Staat (IS) die Washington aanvoert en waar Nederland ook aan deelneemt, voerde woensdag bijvoorbeeld een luchtaanval in Syrië uit, naast 21 luchtaanvallen in Irak.
Rusland is niet van plan zich aan te sluiten bij de internationale coalitie in zijn huidige vorm. Dit heeft een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag beklemtoond. Het land is wel bereid net als de coalitie Irak te bombarderen als Bagdad daarom vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |