abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156473964
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_156474002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor. O+ Bedankt. :)

Prettig om te weten dat het zo'n vaart nog niet loopt. Dat hadden we zelf in het ziekenhuis ook wel gemerkt. Tijdens mijn opname voor kraamkoorts hadden we aangegeven dat we ons zorgen maakten omdat ze niet aankwam (we hebben thuis een weegschaal en B_N houdt haar groei ook bij (alleen weegt hij haar soms met een volle luier en kleertjes aan, beetje jammer)), maar er werd pas gesproken van een opname voor haar toen ze ook begon af te vallen. Uiteindelijk is alsnog in overleg besloten dat de voorgenomen opname niet nodig was en dat we thuis mochten proberen om haar vet te mesten. Na 2 afspraken bij de KA mochten we het verder bij het CB doen omdat het beter leek te gaan.

Maar in die periode maakte ik me zelf ook zorgen omdat ze zoveel spuugde. En afvallen is iets anders dan niet optimaal groeien. Wat je zegt ook, ze is verder wel gewoon in orde, lijkt het goed te doen.

Die flesvoeding ga ik wel even aanpakken ja want mijn moeder zei dat ze gisteren ook boos werd aan de fles op een gegeven moment, alsof het niet snel genoeg ging. Dat geloof ik ook best als de voeding een uur duurt. Kost onnodig veel energie.

Bedankt voor je tips, dezelfde weegschaal aanhouden is een goed idee. :Y Het CB zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat scheelt. En nu zit er 1 week tussen het wegen, maar volgende week 2. Dan is er iets meer te zeggen lijkt me.

Ze is een beetje huilerig van de prikjes, ik hoor haar alweer.
Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
:)
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:32:15 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_156474011
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
disclaimer
pi_156474059
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
Ze viel af in de tweede week ja, ik snap dat het dan wat nauwer luistert allemaal.

Ik ben vorige week donderdag even binnengelopen voor een vraag over opgezette kliertjes in haar nek en heb haar toen meteen laten wegen. Vandaag is ze weer gewogen (en was dus niets aangekomen sinds donderdag). Volgende week ga ik weer. Dus tussen die weging en die van afgelopen donderdag zal dan 2 weken zitten.

Wat vinden jullie van het plaatje in de OP? Ik lag dubbel joh. Heb meteen een hele reeks van die Nailed it! foto's opgezocht. :')
pi_156474094
En qua CB's oef de verschillen zijn zķ ontzettend groot. Ik heb ook echt een heel prima CB, de wijkverpleegkundigen zijn schatten en heel goed op de hoogte en kundig en zulks. En bovendien zijn ze heel goed in afstemmen op de persoon. Ik ben er ooit geweest met mijn oudste die toen 11 maanden was en toen heeft ze enorm mee zitten denken over wat we konden doen om de productie qua borstvoeding op peil te houden zodat ik nog even door kon voeden (ik was toen zwanger), om vervolgens in de wachtruimte tegen een huilende moeder te zeggen dat ze zich echt niet druk moet maken over het stoppen met bv en dat de fles voor hun nu gewoon prima is enz. Die moeder keek enorm opgelucht.
Zo hoort het wat mij betreft, afstemmen enzo.

De artsen zijn hier alleen een dingetje. Niet zozeer omdat die niet kundig zijn, maar wel omdat we steeds een andere invalarts hebben. En daar zitten her en der wel eens aparten tussen :')
pi_156474100
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...

Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
pi_156474208
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:41:06 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_156474226
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
disclaimer
pi_156474272
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
Nou dat idd :{
leer moeders (en vaders!) anders gewoon kijken naar hun kind en bevestig hoe het gaat enzo in plaats van suggestieve vragenlijsten af te werken en zulks. "slaapt ze al door?" "hoeveel voedingen geef je op een dag?"

Ik voelde me soms meer alsof ik mee deed aan een TNS-Nipo bevolkingsonderzoek wat dat betreft.
pi_156474296
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
Zelfverzekerd en geīnformeerd, check!
Bij mij staat er ook een 'studeert geneeskunde' bij. Dat zal misschien ook meehelpen. Nooit gezeik *O*

Achter afspraken hoef ik nooit aan te bellen, die maken we ter plekke ook al is het 3 maanden verder oid. We hebben onze 11 maanden afspraak als Lou al 2 weken 1 jaar is. Want het is zo sneu als ze dan ziek zijn op hun verjaardag, aldus het afsprakenmevrouwtje :+
pi_156474545
Oh, misschien moet ik ook even doorgeven dat ik iets vaag medisch studeer. :P

Nee maar mijn ervaringen zijn erg goed tot nu toe eigenlijk. Geen onzinnige dingen gehoord eigenlijk en de regie ligt duidelijk bij mij qua wat ik wil qua extra metingen. :)

Wel de vraag gehad of ik het idee had dat ze al op ons reageerde, volgen met de ogen enzo. Dus ja, toch een beetje kwantificeren die hap. :P
pi_156474718
Ik ben nu 3x bij het cb geweest (een keertje extra om te wegen) en ik vond het eigenlijk wel meevallen. Wel inderdaad iedere keer de vraag van hoeveel voedingen ze krijgt, maar daar lig ik verder niet wakker van. Misschien niet helemaal goed, maar ik kan daar (of ergens anders) prima 'ja en amen' zeggen en ondertussen denken 'nahh doe toch maar niet'. Wellicht dat dat anders is als er echt iets grof afwijkends wordt geconstateerd.

Mijn baby ging vanmorgen wennen op het kdv en het ging goed! Ze heeft al d'r kleren ondergepoept (had gelukkig een extra setje meegegeven) :Y) en geslapen. Ze zeiden dat ze heel rustig was en niet heeft gehuild. Alleen drinken vond ze niet echt noodzakelijk. Ze had maar een halve fles op en ik zat van tevoren nog te dubben om de voeding te splitsen in 2 delen voor het geval dat; nu dus de helft weg kunnen gooien. Dat is dus een les voor de volgende keer. Nu is ze chagrijnig en kapoet O+ Ik ben in de tussentijd als speedy gonzales de stad doorgerend met als buit 4 nieuwe broeken, een rok, een nieuw paar laarzen en haarverf. Ik kan weer even vooruit. Weg met die positiebroeken *O* Morgen nog een knipbeurt en ik kan me weer op kantoor vertonen. (Mijn haar valt nu alleen echt met bosjes uit boeehoee :'( )
pi_156474967
Mwhehe Kazy, doe ik ook hoor. Sociaal wenselijk antwoorden, ik vind het best. Het is een adviesbureau, als ik geen advies hoef vraag k er dus ook niet om simple as that :P

CB wordt vaak pas "leuk" als ze boven de 6 maanden uit komen en zulks :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156474991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
Ja, het was meer om hoeveel hij nu per dag aankomt. Van gister op vandaag 30 gram aangekomen. Of 70 gram, afhankelijk van welke meting van gister (voor voeding of na voeding). En hij mocht nu toch wel 45 gram per dag aankomen..

Ik vind het moment van wegen zo bepalend. Zoals gister, met de eerste meting leek hij afgevallen, daarna heb ik hem gevoed, en toen was hij ineens 70 gram zwaarder (jo, supertiet!). Ik laat me niet gek maken en heb vertrouwen in m'n kind. Maar, de verloskundige geeft zo'n dubbele boodschap.. Aan de ene kant is alles goed, maar aan de andere kant schrijf toch maar op wanneer en voor hoe lang je voedt, dan kunnen we daar nog eens kritisch naar kijken....
pi_156475144
Oh jeetje mignonne ja, daar zou ik ook wel nijdig van worden. Lekker denigrerend ook.

Mijn baby is behoorlijk van slag door de prikjes. Ik moet haar met 1 hand onder haar kont zo dragen dat ze verticaal tegen me aan hangt met bungelende beentjes. En dan ligt ze nog een beetje te snikken. Al het andere, inclusief draagdoek, is brullen. En ze wil ook niet drinken. ;(
pi_156475146
Mij is geleerd dat een baby gemiddeld 150 gram per week aankomt. 30*7=210. Lijkt mij dat 'ie voldoende aankomt dus.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156475246
Ach gossie je kleintje LD. Heeft ze echt pijn?

Mignonne, ik moest heel hard grinniken om je verhaal. En een beetje barfen van 'een eigen willetje'. Net of het iets slechts is. :{w

Ik heb de CB arts tot nu toe 1 keer gezien, maar voel me daar zo ongelofelijk in de gaten gehouden dat het niet mijn ding is. De wijkverpleegkundigen vind ik schatten. ^O^

Kazy, goede wendag! En ik vind het ook lastig hoe veel ik mee moet geven. L. gaat morgen 4 uur wennen. 's Ochtends komt ze soms om de 2 uur, soms om de 3 uur. Ik geef nu maar 2 voedingen mee. Als er 1 overblijft krijgt ze die thuis nog uit de fles, want weggooien vind ik zonde. Hoe veel heeft ze gedronken vandaag?

En hebben jullie baby's ook enorme smeerproppen in de oren? Of is die van mij gewoon een smeerlapje? :@
pi_156475424
Mignonne: E. had helemaal gelijk als ik het zo lees. (Ik was ook zo :') ) Heerlijk als kinderen op zo'n moment er dan precies geen zin in hebben.

Hier gingen ze de laatste keer kijken of M. wel goed kon volgen met haar ogen en dat deed de verpleegkundige op zo'n manier dat M. alleen maar naar de tl-buis op het plafond lag te staren. Lampjes zijn momenteel helemaal te gek, dus ja raar he, dat ze dan niet volgt :D

Jagar: dat klinkt inderdaad heel dubbel. Vooral dat vertrouwen blijven houden! Hier in de kraamweek ook een keer gewichtsverlies, maar dat vond ik niet zo gek na die enorme poepsessie van een paar minuten daarvoor. Dat laatste schrijven ze er dan natuurlijk niet bij ;)
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:41:27 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156475522

[ Bericht 36% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:14:59 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156475546
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Hier staat de kapper voor morgen op het programma :Y
pi_156475557
Kazy, wat fijn van het goede wennen op kdv!

Eerste verjaardag, wij gaan appeltaart banken en krijgt hij stukje van :9 Gaat hij vast uitpluizen zoals hij met alles doet.

Zag zelf eten van krijger! Knap! Dat kunnen we hier nog niet.

Vandaag voor het eerst op mijn eigen fiets gefietst met R. Ben helemaal niet zo'n fietser maar dit is toch wel leuk!
Alles is wel in zijn bed groen van het snot pff. En ik heb nu zelf ook snot ;(
pi_156475562
@Kris: ik had een fles van ruim 120 ml en er zat nog iets van 60 ā 70 in zag ik. Da's dan toch een klein nadeel van bv op verzoek. Ik heb echt géén idee hoeveel erin gaat en per keer zal dat ook weer verschillen gok ik.

En smeerproppen check. Ik zat me af te vragen of ik dat nu wel of niet moet weghalen. Ik heb met wassen geprobeerd of ik erbij kon met de washand maar dat ging niet.
pi_156475654
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

In de kraamweek waren ze hier ook wel erg gefocust op aankomen. Kreeg ook van de kraamverzorgster de vraag of ik wel genoeg at. Nouja je maakt het zelf klaar, dus wat denk je? ;)

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Shoppen *O* Of naar de kapper inderdaad!
Of gewoon lekker niks!
pi_156475656
Pijn weer ik niet Kris. Maar ze is duidelijk niet lekker in ieder geval. Arm kindje. Ik hoop dat het snel weer over is.

Ook omdat ik een lamme arm en moeie voeten heb. :P En nog niks heb voorbereid voor college morgen. :')
pi_156476212
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box :+
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is :')
pi_156476228
Overigens lacht ze nu naar mijn voet, dus ze is misschien ook snel tevreden :D
pi_156476665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box :+
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is :')
:D @laatste zin

Ik heb hier het idee dat het wel lekker ligt, want ze slaapt als een roosje in dat ding. Ik geloof alleen niet dat ze hem verder heel leuk vindt. Doorgaans kijkt ze nogal bozig als ik haar er in leg (vooral als ik het eerst niet goed doe en ze scheef ligt :') :@ ) En van tevoren natuurlijk tranen met tuiten, omdat je barbaarse moeder eerst nog een vestje bij je aandoet tegen de kou.
pi_156477116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...

Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
Twix was gisteren over zijn geboortegewicht heen. Zaterdag nog niet. Gisteren was hij precies 2 weken.
Als T. goed drinkt, poept en plast, tevreden is én aankomt, is het prima! Laat je niet onzeker 'maken'. :*
pi_156479671
Mijn baby is niet heel dol op de MC zelf. Behalve wanneer ze erin in een rijdende auto zit, dan wel natuurlijk. Maar wij hebben een stoeltje met een 5puntsgordel, het is misschien wat meer werk om haar erin te gespen en dat vind ze niet zo geslaagd.

Pff, mijn baby wilde een half uurtje terug eindelijk weer drinken. Dus nu heb ik nog maar 1 gestuwde borst. :P Hopen dat ze die andere rond een uur of 23 leeg wil drinken. Ik heb haar boven neergelegd, ze is al een paar uur behoorlijk van het slapen dus ik denk dat dat wel wil. Uitgeput van het huilen.

Wat een drama joh, die prikjes. -O-
pi_156479896
Ludann: sterkte met je meisje! Als het even meezit, verloopt het hetzelfde als hier en slaapt ze morgen heel veel. (Dag van de prikjes was hier veel huilen en de dag daarna moest ik checken of de babyfoon wel aan stond zeg maar ;))
pi_156480723
Hier ook een zeer tevreden baby in de MC. Gelijk zen.

Hier gaat het langzamerhand wat beter met werken /thuis. Als ik op mijn werk ben kan ik goed werken en 'ben' ik ook echt aan het werk, maar daardoor kom ik dus wel in de knoei met kolven. Ik kolf echt nog maar 50 ml uit 2 tieten per kolfbeurt.
huisarts was er vandaag niet dus morgen nog maar eens bellen voor zo'n neusspray.
-hopen dat ik hem mag hebben, want heb gelezen dat hij ook zwaarmoedig kan maken en dat is wel iets waar ik erg gevoelig voor ben in de wintermaanden.

Verder is Ro gewoon geweldig en at ze vandaag aubergine met pasta <3
pi_156480982
Fedde is een mc-lover. Altijd blij en vindt het heerlijk om in te slapen. Ik weet dat het niet zo goed is maar soms ligt ie echt wel ff langer dan de bedoeling is omdat ie zo lekker slaapt. In de box of bed lukt dat niet...
pi_156481770
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.

Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.

Nu temperaturen we dus bijna niet meer :@...

Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.

Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 september 2015 @ 21:08:03 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156482019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.

Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.

Nu temperaturen we dus bijna niet meer :@...

Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.

Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
ndat de kraam wegwas ging de thermometer de kast in. Ik voel met m'n hand in z'n nekje of met m'n lippen op z'n voorhoofd. Als dat 'lekker zacht' (niet warm, niet koud) aanvoelt zit het wel goed met de temp. is het klam, te warm of te koud merk je dat meteen op die manier. Op momenten dat hij echt warm warm aanvoelde wel even de thermometer gepakt maar dat was meer om te controleren hoe hoog de koorts was (paracetamolwaardig ja of nee bepalen zeg maar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156482050
Ik ben er na de kraamweek mee opgehouden. A hield zich prima op temperatuur. Daarna alleen nog als ze niet lekker was.
pi_156482052
Niet of nauwelijks meer na de kwaak week. (die ac laat ik staan :') )
pi_156482149
Oké, thanks. We zijn niet zo ontaard als ik dacht dus...
pi_156482258
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.

Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
pi_156482802
MC is hier lava, hel en verschrikkelijk! Maar het wordt beter! Eerst was het schreeuwen na 10 minuten en tegenwoordig is 25 minuten te doen *O*

Malteser, je gaat straks steeds meer dingen loslaten. Temperaturen is ook zo'n ding :) Komt vanzelf. Doen wat goed voelt en niet teveel nadenken.

Sjaak heeft de vooruit gevonden en schuift zichzelf nu door (kleine stukjes van) de kamer! Echt heel erg schattig en leuk en lief en O+
pi_156483423
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou even teruglees doen!
pi_156483722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Nou even teruglees doen!
Weet M. dat hij erin moet zitten en R. moet laten duwen? En is er al een Tula aangeschaft :D ?
pi_156483806
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.

Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.
pi_156483859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Nou even teruglees doen!
O+ !
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.
Ah oke. :) Ik had juist een (soms te) warme baby (en ook in een warme periode qua weer) dus we hebben geen kruiken gebruikt en hoefden ook niet zo vaak te tempen.
pi_156483916
Oke ik ben nog een topic terug, maar losstaanders! *O*
Ubercoole douchefoto! O+ Gevalletje :*
Ik zag op facebook al een Brugge foto met die raampjes, ik dacht al waar is dat ook al weer! :o
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:47:07 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_156485974
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje :D

Kruipsjaak lees ik? Wat tof!

Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken :D O+
disclaimer
pi_156486078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje :D

Kruipsjaak lees ik? Wat tof!

Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken :D O+
TijgerSjaak O+ Sjaak doet alle nieuwe features voor het eerst op dinsdag, want dat is oma-oppas-dag :') Zij krijgt dus alle eerste keren te zien (tot nu toe rollen en tijgeren). Maar filmen snapt ze nog niet :(

Opsta-Mauw. Ik zie nu bijna Mauw voor me in zo'n sta-op-stoel :D . Maar wel tof dat ze zo bezig is met haar nieuwe kunstje O+
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:51:04 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_156486130
ja wat is dat toch altijd met die oma's?
Wel een filmpje maken he!
disclaimer
pi_156490910
Oma-oppas-dag. Hier straks ook 2. Een dag mijn moeder, een dag zijn moeder.

Maar als ik daar nu aan denk word ik nerveus/verdrietig/gemeen. Want Oma 1 huilt alleen maar als ze Twix ziet (van geluk gelukkig) en Oma 2 is er veel te druk mee (in 10 minuten tijd heeft ze hem op 5 verschillende manieren vast en heeft ze hem 2 keer aan het huilen terwijl hij amper huilt).

Hormonen, wat doen jullie met me? Zo kan, durf en wil ik mijn kind toch nooit wegbrengen...

*relativering*
Ze hebben zelf ook kinderen grootgebracht. Wij zijn niet stuk gegaan. Ze weten wat ze doen.
pi_156490915
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje :* ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156490920
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv :o :D :'( Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby ;(
pi_156490933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 07:45 schreef JufMariska het volgende:
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje :* ;)
Dank!

Had gisteren mijn collega's op kraamvisite. Gok dat daar een verband is. Ik wil heul niet nooit nimmer meer werken. Ik wil bij Twix zijn.
Over een paar maanden voelt het vast anders. Toch?
pi_156490942
Damn JM, L alweer 1! De tijd vliegt :'(! Maar je dreumes O+

Tips gevraagd: steeds vaker in de ochtend plaslekkage in de taille, luier 4+, die draagt hij dan wel de hele nacht. Ik snap niet waarom hij ineens al zijn grote plassen voor snachts bewaart :(. Buikslaper, overigens.

Grotere luier? :{
pi_156490966
Luier andersom al geprobeerd?

L. was gisteravond nog steeds boos. Ze sliep daardoor wel om 21:30 al en werd 06:30 pas wakker. Vandaag lijkt ze weer vrolijk. Ze gaat zo 4 uurtjes wennen op het kdv. Kan ik verder met solliciteren. :O
pi_156490970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv :o :D :'( Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby ;(
:o Knappe L. bijna 1. Waar blijft de tijd?
pi_156490995
quote:
M'n baby ;(
Als je zijn verjaardag niet viert, wordt L. ook niet ouder ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 08:01:00 #56
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156491012

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:15:33 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 08:11:51 #57
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156491111
Ik ga zaterdag voor het eerst een hele dag zonder mn baby weg. Ze is 9 maanden :@

En stop de tijd! L. Al bijna een jaar :o
pi_156491145
L ook al naar de dreumesjes straks! :o
De grote oktoberuittocht staat voor de deur. :(
pi_156491171
O ja, de grote oktoberemigratie staat voor de deur. Zoveel baby's al bijna 1. :o

R. in de loopwagen, goed gedaan meisje, papa goed afgericht! O+

Malteser, ik vind het moeilijker N. bij mijn moeder of schoonouders achter te laten dan bij de GO. :@ Het is toch wel erg lang geleden dat zij een kind groot hebben gebracht en SM liet al haar kinderen huilen en
SPOILER
Het zijn wel echt lieve oma's en een opa. O+

N. snotterde vannacht wat minder en er waren nog 2 nachtvoedingen ipv 3 gelukkig. Nu begin ik echter ook. Snotneus, opgezette klieren en al dat gevoel alsof er messen in je keel steken. Ik kan niet ziek worden nu. }:|
  woensdag 30 september 2015 @ 08:28:31 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_156491263
Het gaat meestal wel goed hoor, bij die grootouders! En ja, soms doen ze eens iets wat jij anders zou doen. Maar geloof me, dat doet een kdv ook. Die vertellen er alleen niet trots over aan het einde van de dag ;)

En Malteser, die zin om te werken komt waarschijnlijk wel weer terug hoor. Bij mij kwam die weer toen ik een week aan het werk was :D maar je baby is nog amper droog, natuurlijk ben je daar nog niet mee bezig! Ik vind het wel dapper dat je je collega's al na twee weken op visite laat komen ;)

En ja, de oktobermigratie :o gisteren vroeg iemand weer hoe oud mauw nu was en ineens realiseerde ik me dat ze over tien dagen 1 is. 1!! Omg!
disclaimer
pi_156491465
Zo, ik oktober leegloop en daarna in november ook zie ik. Gaat dat snel zeg. Tis als de dag van gister dat sommige geboren werden. :o

Zes nacht voedingen gehad. :O Ze heeft het niet willen drinken gister ruimschoots goedgemaakt. :') Nu heeft SM haar, ben benieuwd of ze veel zal slapen vandaag.

Ik ga mijn slaap inhalen onder college denk ik. :+
  woensdag 30 september 2015 @ 08:56:31 #62
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156491621
quote:
M'n baby ;(
Nog 4 dagen en een x aantal uur *O* *O* *O* .

Crump, je kan een grotere luier proberen, maar 5 klinkt me wel groot in de oren (voor V is 5 aan de grote kant zelfs).

Luier andersom aandoen helpt ook nog wel eens bij buikslapers.

Doorlekboks trouwens. Frans zat echt tot aan zn oksels onder vanochtend.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156491639
Lekker. Boks. :')

Omkeren ga ik dus maar eens proberen vannacht. Goddank niet tot in zijn slaapzak want de andere hangt nog te drogen van gisteren :').
pi_156491653
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier ;)
pi_156491673
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:58 schreef BlueEyes het volgende:
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier ;)
:(
pi_156491696
Jah sorry :'(
Maar ben ook ernstig aan het zoeken hoe ik het doorlekken kan voorkomen.
Ik denk dat ik eerdaags ga voor de dubbele luier. Een 4+ en een 5 er overheen.
Hij heeft nu 's nachts een 5 al maar daar redt hij het ook niet op.
pi_156491795
Damn. Hoe kan dat toch he? W slaapt al maanden in die luier en hij drinkt nu minder dan toen -O- hoe groot is die blaas wel niet?
  woensdag 30 september 2015 @ 09:15:24 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_156491854
Pieleke naar beneden richten en vasttapen!
disclaimer
pi_156491932
Moar ducttape ! :D
  woensdag 30 september 2015 @ 09:22:42 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156491945
Je hebt van Puckababy speciale antidoorlekrompers, met driedubbele laag om het luiergedeelte. Hier hielp een ander merk luier (Pampers) altijd het beste!

http://www.puckababy.com/nl/24-anti-lek-romper.html

[ Bericht 38% gewijzigd door Tante_Soesa op 30-09-2015 09:34:06 ]
pi_156492076
Zit de luier ook echt vol of is het echt alleen rond z'n buik nat? Ik vermoed bij Stip namelijk wel eens piemelactiviteit waardoor de door mij zorgvuldig naar beneden gerichte piemel ineens een andere kant op gaat ;) Hij is dan echt helemaal nat rond z'n middel, maar de luier zelf is niet overdreven vol.
pi_156492164
Tena Lady in de luier doen ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 09:39:43 #73
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156492237
Kraamverband als dam gebruiken *O*.

En het piemeltje vastplakken met veel sudocreme (die tip meen ik :') )
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156492491
Aha, worden kleine mannen daardoor nat op hun buik? Raadsel opgelost. Ik dacht in de zomer dat het zweet was en daarna aan (door mij) gelekte melk tijdens het drinken. Niet dus :D
  woensdag 30 september 2015 @ 10:01:38 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_156492627
antilekrompers O+
disclaimer
  woensdag 30 september 2015 @ 10:03:22 #76
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156492655

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:15:54 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 10:06:48 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156492710

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:16:09 ]
pi_156493204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdv *O* kennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Ja :D Ik had Sjaak vorige week een dag extra weggebracht. Wilde het huis van boven tot onder poetsen en organiseren enzo. Ik heb de hele dag op de bank gezeten onder een dekentje :') Heeeeerlijk was het!
pi_156493282
Haha! :D

N. gaat vanaf volgende week een halve dag extra zodat ik mijn nakijkwerk kan doen. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk, maar ik kijk wel uit naar de weken waarin het wat rustiger is (wishful thinking mag toch?) en ik een paar uurtjes écht voor mezelf heb. O+
pi_156493340
Ik ben juist niet te stoppen zo zonder kind vanochtend. :')
Ze zit sinds 9 uur op het kdv en ik ben naar de kapper geweest, naar de markt geweest, heb een boek opgehaald, de keuken schoongemaakt en de badkamer op orde. Nu ga ik met koffie en m'n nieuwe boek in de tuin zitten.

Ik vind het trouwens helemaal niet moeilijk om L. achter te laten op het kdv. In de verste verte nog geen traan te bekennen zeg maar.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:45:02 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_156493454
Hoeft ook niet! Ik vind het ook héérlijk!

Mauw is vandaag ook @ kdv en ik ben vrij. Heb tot 10 uur gelummeld, nu ga ik wasjes vouwen, mauws kledingkast opruimen, naar de stad, fruithapjes maken en administraaaasie doen :')
disclaimer
pi_156493460
Ik ook niet hoor Kris, maar we hebben dan ook een superlieve GO. N. moet altijd naar haar lachen en keurt mij dan geen blik meer waardig. :')

'Doei melkfabriek, tot vanmiddag. :W '

:')
  woensdag 30 september 2015 @ 10:57:10 #83
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156493688

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:16:26 ]
pi_156494038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdv *O* kennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Wat een rust zal jij ervaren! Geniet er lekker van met een kop koffie O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494087
Fijn dat jullie dat vrijheidsgevoel herkennen. Ik voelde me al zo'n ontaarde moeder die gisteren blij als een kind de stad doorsjeeste terwijl M. was wennen. Die keek mij trouwens nogal bozig aan toen ik wegging :P

Overigens had ik maandag wel een hormonale instortbui van over-2-weken-moet-ik-werken-en-dan-is-ze-3-dagen-weg-en-ze-is-nog-zo-klein-boehoehoe. Dat terwijl ik toch echt wel weer zin heb om te gaan werken (ondanks de 'het is megadruk want jij was er niet'-opmerkingen van collega's' :P )

Lekker hoor Kris, maar inderdaad hoe doe je dat zo snel!

Ik zit trouwens ook te lummelen met een enorme stapel was naast me. Zo geen zin in om dat op te vouwen, maar het is zo lekker rustig nu M. nog even ligt te tukken..
pi_156494121
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.

Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.

SPOILER
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.

SPOILER
:o

Vieze praat *O*
pi_156494282
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:21 schreef ingee het volgende:

[..]

:o

Vieze praat *O*
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato :').
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494454
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato :').
Ja maar dat is nu vast niet meer lekker in een smoothie.
Een beetje besterven, oke, maar meer dan 6 maanden?

Bluh
pi_156494518
Kom Phaidra!
Beetje lef hebben! Zit hij erin of niet ;)
pi_156494707
Gadverdamme!
Maar misschien kun je het begraven en een boom bovenop planten? Ter herinnering aan de vergeten zak. O+
pi_156494741
Lol ik val van de poep-in-enveloppenpraat zo door in de 7-maanden-vergeten-placentapraat. Lekker hoor :Y)

Zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn was toe..
pi_156494782
Maar Phaidra, rook je niks de afgelopen maanden? :@
pi_156494810
Oe, als hij er nog in zit is 'ie vast lekker brokkelig nu. :9

Wel fijn dat ik niet de enige moeder ben die geen moeite heeft met kind achterlaten. Scheelt dat ze lachend op de arm bij de leidster zat. Heb wel zin om d'r dadelijk weer op te gaan halen. *;

Enne, zo snel alles doen is een kwestie van BAM, TURBO erop en een beetje vals spelen (kapper is alleen wassen knippen en zo gedaan, kapper zit naast de markt, boekenwinkel zit weer aan de andere kant daarvan).
pi_156494888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
This is useless without pics! 8)7
  woensdag 30 september 2015 @ 12:03:02 #96
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156494898
Omg phaidra! :D Maar komen jullie nooit in de bijkeuken ofzo? :D
Pas maar op met die zak, straks denken mensen dat je een babylijkje weggooit ofzo. :')
pi_156494977
Nou Phaidra, je bijkeuken is in elk geval goed geīsoleerd :+ dat daar geen ongedierte op af is gekomen is dan best soort van positief, toch?
*ril*
  woensdag 30 september 2015 @ 12:20:18 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_156495173
godsamme phaidra :')
disclaimer
pi_156495437
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heb je toch een halve lotus-bevalling gehad *O*
  woensdag 30 september 2015 @ 12:36:55 #100
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156495455
Mietje.. kijk eens in de container, vind dit een anticlimax :( .

Waar is toch de placenta van A en phaidra..

Tja, wiens placenta is het eigenlijk.
pi_156495524
Omfg phai :X :D :') HOE!?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156495535
Oh, getverdemme! Ik heb nog niet fatsoenlijk gegeten vandaag, die brokkelig-opmerking deed m'n maag echt een beetje draaien :')

M gaat zometeen voor het eerst even wennen.. Ben benieuwd!
pi_156495665
Hup Phaidra, ga eens kijken! o|O Ons een beetje lekker maken hier, tsss.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:02:48 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156495813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, getverdemme! Ik heb nog niet fatsoenlijk gegeten vandaag, die brokkelig-opmerking deed m'n maag echt een beetje draaien :')

M gaat zometeen voor het eerst even wennen.. Ben benieuwd!
Oeh!! Iedereen nu placenta foto's plaatsen, het kwartaallijkse 'show je placenta ' feest is NU begonnen!! *O*

M ook wennen! Succes!
pi_156495847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:36 schreef AwayTL het volgende:
Mietje.. kijk eens in de container, vind dit een anticlimax :( .

Waar is toch de placenta van A en phaidra..

Tja, wiens placenta is het eigenlijk.
Van de baby ;) placenta is een orgaan van de baby en niet van moeder.
pi_156495871
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oeh!! Iedereen nu placenta foto's plaatsen, het kwartaallijkse 'show je placenta ' feest is NU begonnen!! *O*

M ook wennen! Succes!
oooooh ik heb nog een paar bijzondere op foto's! *O* mag ik mag ik mag ik? :7

SPOILER
pi_156495969
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

oooooh ik heb nog een paar bijzondere op foto's! *O* mag ik mag ik mag ik? :7

SPOILER
Wat is dit voor dooie musspoiler :{
pi_156496068
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat is dit voor dooie musspoiler :{
Sorry :P
jij bent wellicht wat beter bestand tegen orgaanfoto's enzo I guess :D
pi_156496530
+1 op dooie mus -O-
En Phai :o :Y)
En +1 op baby ( :'( ) makkelijk achterlaten @ kdv, maar ik weet niet of ik echt meetel want moet nog therapie enzo, da's nou net een van de issues

En zal ik zondag ter afscheid de placenta-pic nog een keer posten? :Y) ;) :+
pi_156496698
Godver Phaidra. :') :D :'(

Ik heb geen foto van mijn monsterlijk grote placenta helaas. Ik zat nog te veel onder de morfine om er wat om te geven toen ze hem lieten zien. Maar meer dan een kilo was 'ie. :7

Wel bijzonder dat ze na mijn KS dat ding speciaal naar mijn kamer brachten. Doen ze dat altijd? :')

Kom maar op met die placentafoto's! *O* Specs erbij vernoemen graag. :9
pi_156497084
Ik vind het ook wel fascinerend, placentafoto's. *O* Heb geen foto van die van mezelf, maar vond het interessant om te zien.

L. is weer thuis. Ophalen is heel erg fijn. *; Ze was wat lastiger dan vorige keer zeiden de leidsters, maar vond de kindjes echt reuze interessant. :D Nu ligt ze oververmoeid met een knuffeleend in haar mond te brabbelen.
  woensdag 30 september 2015 @ 14:27:31 #112
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156497386
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ergo phaidra heeft niks te willen

Phai, leg die zak eens voor A neer en kijk even waarmee hij naar buiten komt.
pi_156497439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar ze heeft twee kinderen hč. Misschien is ie wel van I! :o O+

Dat jullie kinderen gaan lachen als jullie weggaan bij kdv/gastouder. Lou brult nog steeds de longen uit haar lijf als ze merkt dat ik iets te dicht bij de deur sta en dus waarschijnlijk weg ga :')
pi_156497455
Ja placenta foto's :D
  woensdag 30 september 2015 @ 14:30:30 #115
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156497462
Frans lacht naar iedereen joh..

*) :D

Ook naar vieze mensen die dan op ons af komen :{ ;(
pi_156497528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef AwayTL het volgende:
Frans lacht naar iedereen joh..

*) :D

Ook naar vieze mensen die dan op ons af komen :{ ;(
In mijn aanwezigheid lacht ze ook naar iedereen O+ (behalve de buurvrouw, dat is ook brullen)
En roept ze "Hallooo" of "boeeee". Ik haat al die aandacht die je trekt ;(
pi_156497541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:54 schreef ingee het volgende:
Maar Phaidra, rook je niks de afgelopen maanden? :@
Nou ja, stomme samenloop van omstandigheden :'). De zak zat goed dichtgeknoopt. En het toeval wil dat er een tijdje terug een zak met kippenpootjes in de vriezer gelegd had moeten worden, maar ernaast gevallen was. We hadden alles opgeruimd, maar ik rook nog wel wat. Dus dacht dat we een keer goed moesten dweilen, er lag vast nog een restje kip... Euh, niet dus :X. De zak lag echt achteraan-onderop, je kent het wel. :@
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156497690
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:29 schreef Skittles het volgende:

[..]

Maar ze heeft twee kinderen hč. Misschien is ie wel van I! :o O+

Dat jullie kinderen gaan lachen als jullie weggaan bij kdv/gastouder. Lou brult nog steeds de longen uit haar lijf als ze merkt dat ik iets te dicht bij de deur sta en dus waarschijnlijk weg ga :')
Lololol. Maar nee. Dat was godzijdank een ziekenhuisbevalling :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156497896
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, stomme samenloop van omstandigheden :'). De zak zat goed dichtgeknoopt. En het toeval wil dat er een tijdje terug een zak met kippenpootjes in de vriezer gelegd had moeten worden, maar ernaast gevallen was. We hadden alles opgeruimd, maar ik rook nog wel wat. Dus dacht dat we een keer goed moesten dweilen, er lag vast nog een restje kip... Euh, niet dus :X. De zak lag echt achteraan-onderop, je kent het wel. :@
Jum jum! Sambal bij? :Y)

Hier de placenta niet gezien en ook geen foto van. Dat stond zelfs zo in mijn bevalplan. Weet dat 'ie intact was, er 3 bloedvaten door de navelstreng liepen en dat 'ie 5 minuten na Twix' geboorte kwam. Tot zo ver mijn placenta-nieuws.
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Malteser op 30-09-2015 15:25:20 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 14:54:25 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156498014
Jij had een soort van geplande keizersnede toch, Malteser?
pi_156498637
Ik heb wel een foto, een beetje dit idee (zonder de struisvogels):

:+

Goed, ik heb in anderhalf uur gestofzuigd, de oude bloemen opgeruimd, rondje gestoft, was aangezet, was opgehangen, was opgeruimd, bed verschoond, prullenbakken leeggemaakt, pompoensoep opgezet en nu heb ik thee.

Waarom lukt dat nooit in een uur als M er is en ligt te slapen? :')
pi_156498670
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:54 schreef Mariposas het volgende:
Jij had een soort van geplande keizersnede toch, Malteser?
Ja, klopt.
SPOILER
pi_156498757
Placentafoto 's

Btw.. Pumpease. Ik heb weer een leven tijdens het kolven O+ ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 15:30:39 #124
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156498827

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:17:20 ]
pi_156498880
Mari :D

Ik had om 18.00 uur nog pizza gehad en om 09.33 is ze geboren, ik ontbijt wel eens vaker laat, dus een rommelende maag had ik niet :+ Overigens wel een paar dextro's gehad, meer energie besteden aan het binnenkrijgen van energie dan een dextro opkauwen kon ik niet hoor..
pi_156498888
Klinkt fijn Malteser, zo'n KS volgens het boekje. Lijkt me super om de daadwerkelijke geboorte bewust mee te maken. :Y
  woensdag 30 september 2015 @ 15:36:01 #127
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156498935

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:17:37 ]
pi_156498977
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:33 schreef LuDann het volgende:
Klinkt fijn Malteser, zo'n KS volgens het boekje. Lijkt me super om de daadwerkelijke geboorte bewust mee te maken. :Y
Was het ook. En zo gun ik het iedereen die een ks moet.
Daarom vind ik het zo rot dat het bij jou anders liep :*
pi_156499116
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

adrenaline ofzo. ;) mijn maag knorde tijdens het persen :') maar ik heb tegen heug en meug een boterham gegeten 18 uur nadat ik voor het laatst gegeten had. :)
ik heb eerst tijdens de bevalling alles er uit gegooid, maar tijdens de laatste fase heb ik wel 3x geroepen dat ik zo'n honger hadden. De verloskundige maakte me niet blij door te zeggen dat het ontbijt om 8 uur er was. T. Is om 4.55 geboren....
pi_156499167
Oh, en ik heb ook gepoept tijdens de bevalling. Stinken dat dat deed... Ik was echt zo hyper bewust van alles, zeker in de laatste fase. Ik verstond alleen plotseling geen Duits meer... :X
pi_156499182
Binnenkort maar eens een bevallingsverslag schrijven...
pi_156499358
Oh, wat grappig, dat soort dingen heb ik helemaal niet bewust meegekregen (viel ook wel mee geloof ik). Ik zat echt in een soort trance..
pi_156499363
Ik heb ook overgegeven. Keurig bij de 8 cm. :P Mijn man was er op tijd bij met een bakje maar toen raakte het overvol en omdat de verpleegster die ernaast stond op haar dooie gemak op zoek was naar een nieuw bakje was ze dus niet op tijd. Manlief kieperde het bakje zo vol in mijn nek. :')

Smerig man. :D

quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Was het ook. En zo gun ik het iedereen die een ks moet.
Daarom vind ik het zo rot dat het bij jou anders liep :*
Dank je wel. :) Als er een tweede keer komt dan gaat het vast anders.
pi_156499373
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Binnenkort maar eens een bevallingsverslag schrijven...
Dat denk ik ook elke week minstens 2 keer. :P
pi_156499456
Helemaal geen honger gehad tijdens de bevalling. De avond ervoor om 18:00 gegeten, L. is om 16:32 geboren en niks gegeten al die tijd. Ik kon wel aanschuiven voor het avondeten in het ziekenhuis, maar dat smaakte me niet en ik had andere dingen aan m'n hoofd. :P
  woensdag 30 september 2015 @ 16:12:40 #136
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156499673

[ Bericht 51% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:17:57 ]
pi_156499766
Ik heb gelukkig niet gekotst tijdens de bevalling wel gepoept :') en daarna had ik echt schreeuwende honger! Na een uurtje dan ofzo. Eerst beschuit met muisjes op, maar daarna kwam de verpleegster gelukkig brood met kaas brengen :9 Ik heb zelfs om extra gevraagd :9
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156499849
Pff, MB, als jij hebt gepoept tijdens de bevalling perste je toch echt de goede kant op ^O^ en niks matig :7
pi_156499892
Hyperbewust: :Y J had champignonsoep gehad van de vpk :r Ik werd echt boos dat hij me een kus kwam geven :{w
Overgegeven ook ja :{
En honger pas later weer. J heeft heel blij mijn beschuit met muisjes opgegeten waar ze mee aan kwamen :Y)
pi_156500009
Ik heb niet gepoept en gekotst :) zei nog verbaasd tegen de gyn 'huh, ik heb niet gepoept he'? Keek ze me zo raar aan :')
En ik had meteen weer honger! Had om 13 uur nog lunch gehad, N. is om 17 uur geboren.
Ik wilde het liefst eerst douchen, maar de vpk vond dat ik eerst moest eten omdat ik anders flauw zou vallen. Was echt blij met de boterhammen en ontbijtkoek waar ze mee aankwam.
Moesten jullie trouwens wachten tot etenstijd? :o Bij ons wisten ze op elk uur van de dag wel wat eten te fiksen O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 30 september 2015 @ 16:28:01 #141
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156500015
Oh men, frans was om 23.00 geboren, dus ik kreeg helemaal niks meer tot de volgende ochtend :( . Had honger
pi_156500033
Nouja, marteling zeg :( dan had ik echt mn man naar huis gestuurd om wat te halen...
  woensdag 30 september 2015 @ 16:29:05 #143
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156500040

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:18:12 ]
pi_156500079
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:12 schreef Mariposas het volgende:
Dat hyperbewuste herken ik wel, maar vooral qua gedachten. Qua zintuigen niet hoor. Hoorde wel alles maar zag niets. Al heb ik wel een keer op de klok gekeken tijdens het persen en dacht: omg, is het al zo laat inmiddels? Maar als ik direct na de bevalling uit 10 mensen op een rij de personen zou moeten hebben aangewezen die er tijdens de persfase waren (was toen overdracht) zou ik het oprecht niet hebben geweten.

Verhaal opschrijven is heel fijn hoor! Kan je het weer even op een rij zetten. Ik vind het oprecht jammer dat ik geen video of beelden heb van de bevalling. Dat zou ik de volgende keer wel willen, het allemaal nog een keer meemaken ofzo.
oh, ik zou ze er allemaal uit kunnen pakken, die erbij waren. Kwam een extra verloskundige bij om op mn buik te duwen :Y) en ik zag nog hoe ze haar naambordje afdeed, ik hoorde hoe de gyn gebeld werd, dat de knopen van mn nachthemd open gemaakt werden en dat de voorverwarmde handdoeken gepakt werden. Toen wist ik ook dat het er bijna op zat..
  woensdag 30 september 2015 @ 16:31:13 #145
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156500105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:28 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, marteling zeg :( dan had ik echt mn man naar huis gestuurd om wat te halen...
Het was toen al 1.00 dan is hier niks meer open :P
pi_156500135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:20 schreef pinquit het volgende:
Pff, MB, als jij hebt gepoept tijdens de bevalling perste je toch echt de goede kant op ^O^ en niks matig :7
Hehe, inderdaad nu je het zegt! Dat was toch wel een teken dat ik goed mn best deed :7
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156500217
Ik kreeg meteen beschuit met muisjes en boterhammen! Maar ik beviel dan ook netjes rond etenstijd in het ziekenhuis, dus ik kon gewoon mee in de ronde :Y) Zelfs voor vriend werd gezorgd ^O^

Maar goed, volgens mij had ik gewoon nog geluncht, en ook een complete voorraad koekjes en chocola in de vluchttas zitten, dus honger heb ik niet gehad ;)
  woensdag 30 september 2015 @ 16:38:28 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_156500295
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:31 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Het was toen al 1.00 dan is hier niks meer open :P
om 18:05 is bij jullie al niks meer open :')
disclaimer
  woensdag 30 september 2015 @ 16:42:53 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156500408
quote:
17s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

om 18:05 is bij jullie al niks meer open :')
17.53, als je dan nog een winkel binnen durft te lopen krijg je 'the death stare'.
  woensdag 30 september 2015 @ 16:44:28 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_156500440
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

17.53, als je dan nog een winkel binnen durft te lopen krijg je 'the death stare'.
hahaha, dat ze al klaar staan met de sleutel om het rolluik dicht te doen :')
disclaimer
pi_156500483
Toen mijn ruggenprik gezet werd heb ik man naar huis gestuurd voor brood, koekjes, bananen. :D Tot het persen ook nog heel regelmatig wat gegeten, daarna had ik juist helemaal geen trek. Een hapje beschuit en een beetje soep, meer heb ik geloof ik tot het avondeten niet gehad. N. is om 10.23 geboren.

Misselijk ben ik helemaal niet geweest, gepoept heb ik geloof ik ook niet, ik kan me het niet herinneren in elk geval. :P

Mijn placenta was heel mooi trouwens, nog een mooie foto van. Verder geen smoothie van gemaakt of zo. :Y)
  woensdag 30 september 2015 @ 16:48:42 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_156500538
Mijn man durfde 1 keer te vragen of ik een slokje cola wilde. Daarna durfde hij pas weer te praten toen de verloskundige in de kamer was voor de persfase :')

Ik heb mijn placenta wel vastgepakt en de navelstreng gevoeld. Maar man vond m vies, dus geen foto van :')
disclaimer
pi_156500667
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Same here. En als je die doorstaat word je de winkel uit gestofzuigd.
  woensdag 30 september 2015 @ 16:55:54 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_156500713
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:54 schreef -Spring het volgende:

[..]

Same here. En als je die doorstaat word je de winkel uit gestofzuigd.
_O-
disclaimer
  woensdag 30 september 2015 @ 16:57:29 #155
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156500746
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man durfde 1 keer te vragen of ik een slokje cola wilde. Daarna durfde hij pas weer te praten toen de verloskundige in de kamer was voor de persfase :')

Ik heb mijn placenta wel vastgepakt en de navelstreng gevoeld. Maar man vond m vies, dus geen foto van :')
Wait, vastgepakt?

Overtreffende trap much..

Spring, ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze 15 min voor sluitingstijd kwamen zeggen dat de winkel dicht ging. Of we naar de kassa wilden gaan :')
  woensdag 30 september 2015 @ 17:00:44 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_156500806
Vastgepakt, niet gelikt ofzo.
disclaimer
  woensdag 30 september 2015 @ 17:00:58 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_156500809
Al had ik dat ook zo gedaan hoor.
disclaimer
pi_156500842
Placentaknuffelen O+
pi_156500919
Bevallen zonder eten: ik had avondeten op om 18.00u en om 13.09u is Sjaak geboren. Vrouw heeft die ochtend nog een ontbijtje gekregen in het ziekenhuis, ik mocht niets (nuchter blijven voor eventuele ks o.i.d.). We kregen om 15.00u beschuit met muisjes, ik heb er 5 op geloof ik.
Gelukkig serveerden ze het avondeten lekker vroeg daar :')
  woensdag 30 september 2015 @ 17:06:58 #160
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156500952
Ik heb een blauwe maandag in een kledingwinkel gewerkt, en ik vond het rete-irritant als mensen om 5 voor sluitingstijd nog uitgebreid de kleding gingen uitchecken. Dus ik kan me het uit de winkel stofzuigen nog wel voorstellen. Sowieso vond ik het werken in die kledingwinkel überhaupt irritant
pi_156500953
Ik had pasta op voor de bevalling, dus misschien is een Italiaanse hap ook wel een goede weeënopwekker? Ik stond dus 3 uur voor het begin nog vrolijk tomatensaus in elkaar te draaien in de keuken :D Nadat ik de pasta nog een keer voorbij heb zien komen, was ik wel klaar met überhaupt eten. Mijn man kwam nog met dextro aanzetten maar zelfs daar moest ik niet aan denken. Ik was echt zooo misselijk.

De bevalling heb ik ook behoorlijk bewust meegemaakt. Het verhaal moet ik alleen nog steeds opschrijven :P

De placenta heb ik gezien. De arts heeft wel 3x gevraagd of ik er zeker weten geen foto van wilde :D Komen we thuis, zegt mijn man beteuterd: "heb je de placenta gezien? Ik had hem ook willen zien!" Wait whut? Was dat dezelfde man die van tevoren het Spaans benauwd kreeg bij het idee dat hij de navelstreng moest doorknippen? (Uiteindelijk heeft hij de hele bevalling gezien :o )
pi_156501105
De kraamhulp heeft aan vriend gevraagd of we overal foto's van wilden. Ik was toen persweeën aan het wegpuffen, dus hij wilde mij niet vragen (inschattingsvermogen: check!) en heeft ja gezegd :+ Achteraf wel blij mee, omdat ik zo in die trance zat, toch wel bijzonder om te zien (niet erg charmant, maar goed :') ).
pi_156501189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:06 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb een blauwe maandag in een kledingwinkel gewerkt, en ik vond het rete-irritant als mensen om 5 voor sluitingstijd nog uitgebreid de kleding gingen uitchecken. Dus ik kan me het uit de winkel stofzuigen nog wel voorstellen. Sowieso vond ik het werken in die kledingwinkel überhaupt irritant
Ja man, soms kķchten ze dan nog wat ook! :o

Maar eens dat werken in een kledingwinkel irritant is.
pi_156501282
Ik heb de avond voor de bevalling het laatst gegeten. Pannenkoeken. *O*

Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het eerst weer at na de bevalling en of ik honger had. Ik kan me sowieso alleen maar flarden herinneren de eerste 24 uur ofzo na de bevalling. Ik had zo uitgekeken naar de eerste ontmoeting met mijn baby maar ik weet er dus gewoon niks meer van. :') Heb wel foto's met haar in mijn armen. Mijn man kijkt dolgelukkig en ik vooral heel erg stoned.

Zo jammer vind ik dat. Omdat ik geen ruggeprik mocht (die normaal gesproken na een KS nog even doorwerkt waardoor andere pijnstilling niet nodig is) hebben ze me helemaal volgepompt met pijnstilling waardoor ik dus vrijwel niks meer weet.
pi_156501318
M was trouwens lief geweest, was niet helemaal tevreden met 70cc melk (dat dacht ik al) en had nog een uurtje geslapen :)
pi_156501363
Ik kreeg een morfinepomp na de ks maar nadat ik twee keer op dat knopje had geduwd, voelde ik me zo raar dat ik het pompje af heb laten koppelen en om paracetamol heb gevraagd.
pi_156501412
Dat had ik achteraf ook moeten doen eigenlijk, Malteser. Maar ik voelde me toen eigenlijk niet eens zo wappie. Tis pas achteraf dat ik merkte dat ik gewoon heel veel kwijt ben. Ik kreeg morfine, diclofenac en paracetamol.
pi_156501439
Ik heb om zes uur nog een sponzige gehaktbal gegeten :@ en om kwart over negen spoed KS :+

Daarna niks tot s ochtends. Ik realiseer me nu las waaron dat de lekkerste crackers met pindakaas ooit waren! :o ik zal wel honger gehad hebben :P

:O J heeft Melba van het KDV gehaald (vette omreis voor hem) zodat ik langer door kan werken. Zo lief O+ eigenlijk had ik cursus vanmiddag en begin vd avond maar moest nog zoveel doen dat ik geskipt heb. Nu vijf minuten fokpauze.
Kwak
pi_156501492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef Malteser het volgende:
Ik kreeg een morfinepomp na de ks maar nadat ik twee keer op dat knopje had geduwd, voelde ik me zo raar dat ik het pompje af heb laten koppelen en om paracetamol heb gevraagd.
Ik mocht mijn epiduraal houden s nachts maar die stond zo lang uit dat ik veel pijn had toen de vpk vroeg naar de pijn. Toen kreeg ik een spuit morfine erbij. Hielp geen hol. Toen moest de epiduraal uit want dst mag heul niet samen foutje...

Nog een tweede morfineprik gehad maar echt t deed me zeer weinig.

Als ik goed pijn heb merk ik daar zo weinig van -O- ook de driedubbele dosis codeine van de tandarts voelde ik niks van nadat de kaakchirurg had gehakt. Vokgende dag nog 1 pil en toen lag ik zowat zoemend op de vloer :')
Kwak
pi_156501934
Ik kwam bij peuter uit m'n spoedks rond half 5 's nachts. Toen heb ik aan de verpleger, die bij mij op de uitslaapkamer zat, gevraagd of hij geen glas cola kon regelen :')
pi_156502093
Baard heeft tijdens mijn weeëenstorm nog Brinta en thee voor me staan maken. O+. Ik heb het niet opgegeten, gek genoeg.

Geen probleem ook, uurtje later kon ik toch aan de beschuit met muisjes.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156502160
Ik kon bijna direct m'n ontbijt bestellen *O*
pi_156502246
:D

SQ
Dat lijkt me erg bijzonder!

Heb het beide keren niet bewust bekeken.

Eten..
Smorgens om 6:00 ontbeten. In het ziekenhuis kregen we om 7:00 weer ontbijt aangeboden :+ prima. Daarna niets meer gegeten. Pas om 19:00 weer.
Tijdens de bevalling vroeg ik sinas :? En dat kreeg ik *O* moest beneden gehaald worden uit het restaurant haha superlief

Bij de bevalling van S.ara, rond 18:00 iets gegeten in het ziekenhuis ookal had ik geen trek, werd wel geadviseerd. Snachts niets en om 6:45 is ze geboren. Daarna kreeg ik beschuit met muisjes :P
pi_156503601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
Al had ik dat ook zo gedaan hoor.
Helemaal niet aan gedacht. Nu spijt. Volgende keer (als het me gegund is) wil ik dat ook <3
Vond de navelstreng en placenta zo mooi. Vraag me nu best vaak af -vooral tijdens het koken van rundvlees :D -
hoe de structuur daarvan is.

Ik heb niks gegeten tijdens de bevalling. Wel was ik een beetje boos toen mijn man drinken aangeboden kreeg en ik niet. Zei toen ietwat bitchy dat ik graag een paar slokken limonade wilde van hem. 2 slokken en dat glas was op. Had echt dorst. 2 min later was ro er.

Oh rootje toch .. Vandaag even een groot stuk broccoli naar binnen gewerkt.
Was zo trots.

Man en ik hebben vaak lol om "oma Loes belt met kleinkind. Man kan die stem (eng genoeg) perfect nadoen dus je kunt je voorstellen hoe het leven hier is. :')
Mocht je niet weten wat ik bedoel: En ja .. Ik wéét dat ze een actrice is, maar toch herkenbaar. :D
  woensdag 30 september 2015 @ 19:28:44 #175
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156504062
Ik heb s ochtends heerlijk kerstontbijt op en man heeft smiddags de stoofpeertjes nog gemaakt
Uiteindelijk rond etenstijd (3 voor 6) bevallen en kreeg gelijk beschuit met muisjes en brood met kaas.
En van schoonfamilie kreeg ik savonds nog gehaktbrood en iets van chocolade taart.
We eten normaal 1e kerstdag altijd bij schoonmoeder gehaktbrood
pi_156504109
Ghehehe Fap :D

Ik ben op weg naar m'n eerste ouderavond :o O+ ;(

En huis maar weer es:
SPOILER
  woensdag 30 september 2015 @ 19:41:41 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_156504374
Ben je officieel gediagnosticeerd dan Mariska?

Bij mij liepen ze destijds ook te mieren omdat ik paroxetine slikte trouwens, ik weet nog dat ik dat ook zo stom vond :')
disclaimer
pi_156504445
Oh die ORV's zijn zo'n crime :X

De dag na de bevalling kreeg ik lekker roomboterkoekjes van J O+ en een broodje kroket O+

En de derde dag in het kraamhotel kon je een warm croissantje bestellen O+

Oh jongons, met elke oktoberbaby die jarig is besef ik iets meer hoe snel Melba al jarig is :o
Kwak
  woensdag 30 september 2015 @ 19:47:31 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_156504504
Er zijn heul nog geen oktoberbabys jarig jonguh
disclaimer
pi_156504608
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn heul nog geen oktoberbabys jarig jonguh
Datumrekenen, I can it not :'(
Kwak
  woensdag 30 september 2015 @ 20:16:27 #181
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156505186

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:18:44 ]
pi_156505379
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Datumrekenen, I can it not :'(
Moest lachen, jij gekke kwaker :D
pi_156505429
Jahoor...
Na drie dagen kan ik het niet langer ontkennen...
Jesse heeft zijn eerste woordje gezegd...

En nee, het is geen papa, geen mama, geen Ow of poes.
Het is..... *tromgeroffel*

"hebbuh" :')

Man, man dat gaat nog wat worden :')
pi_156505580
Haha loj, sterkte!

Is het normaal dat mijn baby elke avond vrijwel de hele avond wil drinken? Hij ligt nu al vanaf half 5 bijna non stop aan de borst. Hazenslaapje van 10 minuten en dan weer grote paniek als hij geen tepel ruikt...
pi_156505620
Jep, heel normaal, clusteren :Y
pi_156505860
jupjup, hier ook vaak 's avonds. Meestal niet zo lang als bij jou, maar vaak wel een uur of 3.
pi_156505925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef SaskiaR het volgende:
jupjup, hier ook vaak 's avonds. Meestal niet zo lang als bij jou, maar vaak wel een uur of 3.
Gister duurde het van 6 tot 11. Ik vind het erg vermoeiend...
pi_156506104
Is het ook... maarja, het is nodig om je melkproductie omhoog te krijgen.
Aan de andere kant, het duurt maar kort (straks is ie volwassen...), dus geniet ervan :) en zorg ervoor dat iemand je regelmatig voorziet van eten en drinken!
pi_156506284
Clusteren is vooral ook geborgenheid en bij je willen zijn. Meer dan productie volgens mij.
Tip: het is echt makkelijker als je je er aan overgeeft :) T wil gewoon graag bij z'n mama zijn, dat wordt nog wel anders als ie 16 is, dus geniet ervan zolang het kan ;)
pi_156506504
Ik heb nog nooit iets gemerkt van clusteren, is mijn baby daar zo'n uitzondering mee? Ik hoor het zo vaak hier.
pi_156506723
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:25 schreef Loj het volgende:
Jahoor...
Na drie dagen kan ik het niet langer ontkennen...
Jesse heeft zijn eerste woordje gezegd...

En nee, het is geen papa, geen mama, geen Ow of poes.
Het is..... *tromgeroffel*

"hebbuh" :')

Man, man dat gaat nog wat worden :')
:D :D
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 30 september 2015 @ 21:09:26 #192
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156506981
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:58 schreef LuDann het volgende:
Ik heb nog nooit iets gemerkt van clusteren, is mijn baby daar zo'n uitzondering mee? Ik hoor het zo vaak hier.
Nee hoor, zowel Draak als Piranha hebben het beiden nooit gedaan. In ieder geval geen hele avonden.
pi_156507028
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Bank, eten, drinken, serie aan... Vaak maken ze na het clusteren een langere ruk de nacht in, dat is dan wel weer een voordeel.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156507173
quote:

[..]

Ja, heel herkenbaar. Dit is wel erg lang trouwens, maar op zich kunnen zulke avonden er tussen zitten. Bij mij is het vrij lang geweest van zeven tot tien 's avonds. Hopelijk slapen jullie daarna wel goed, met 's nachts niet al te lange voedingen? Want dat kan wel een voordeel zijn....
Ik heb heel wat series zitten kijken zo op de bank. :P . Maar vermoeiend is het zeker wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156507273
Eraan toegeven :Y
Hen een tijdje gehad dat Y niet wilde slapen, steeds weer wakker, aan de borst willen enzo. Nu doe ik standaard na het badje een ruim half uur tot een uur clusteren inplannen. Daarna gaat ze altijd meteen slapen, en ook gelijk de hele nacht, zonder gehuil. Doe ik korter, of heb ik zoiets van pff nu even niet hoor, dan heb ik geheid een lastige avond. Dus een uurtje clusteren (knuffeluurtje) en het kind is tevree, en wij ook. ^O^ B
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 september 2015 @ 21:16:20 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156507296
quote:

[..]

slaap je samen met hem? Anders hier gewoon de tip om er 's avonds wat eerder aan je vermoeidheid toe te geven, je met kind in bed te installeren en gewoon te gaan slapen met kind aan den tiet. Werkte hier iig prima, meneer sliep, ik sliep hij clusterde en ik rustte uit ;) sterkte!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_156507392
En zorgen dat er altijd een oplader/stopcontact binnen handbereik is!
pi_156507478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:18 schreef Krisvc het volgende:
En zorgen dat er altijd een oplader/stopcontact binnen handbereik is!
En in het geval dat je nog een huis moet (ver)bouwen hier rekening mee houden bij de plaatsing van de stopcontacten en de bank :P
pi_156509991
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ben je officieel gediagnosticeerd dan Mariska?

Bij mij liepen ze destijds ook te mieren omdat ik paroxetine slikte trouwens, ik weet nog dat ik dat ook zo stom vond :')
Yup, helaasch. Dus niet invullen geeft ook weer een risico. Gelukkig is Reaal regelt het allemaal schappelijker.
pi_156510172
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:20 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Yup, helaasch. Dus niet invullen geeft ook weer een risico. Gelukkig is Reaal regelt het allemaal schappelijker.
Zitten wij ook, ivm mijn bmi. Scheelt drie hele euro's per maand, maar wat een stress zeg.
Kwak
pi_156510228
Ik ontdekte toen de draagdoek.
Kon opeens weer rustig naar de wc en zelf opstaan om een boterham te maken.

Al kan ik me ook nog goed voor de geest halen dat ik me afvroeg hķe iedereen het in godsnaam voor elkaar kreeg om zelf te eten/drinken/wc te gaan/noem het maar.
Dan ging ik met haar op de bank zitten. Serie aan, flesje water en wat te eten. Op de een of andere manier moest ik altijd wel een keer opstaan of iets doen waardoor ik dan nét aan de verkeerde kant van de bank belandde en alles buiten mijn bereik lag. Dan zat ik daar dus een uur stil om haar maar te kunnen laten slapen terwijl ik grote dorst had of noodgedwongen naar een marathon op tlc moest kijken.

Die tijden zijn nu echt voorbij. Dat je je helemaal installeerde met honderd kussens om haar maar goed aan te kunnen leggen. Dat ik naar boven liep om haar te verschonen. Dat ik stil bleef zitten om haar maar niet wakker te maken.
Arm kind. Nu ligt ze gewoon alleen in de box. Soms steekt er een been door heen en zit ze vast. Mopperen, mopperen.. Terwijl ik net een hete kop thee (Mmm.. Hete dranken) heb en toch nog even een slokje of 5 neem, voordat ik haar ga bevrijden.
:D
pi_156511001
O gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die wel eens wat langer wacht bij gemopper. :@
pi_156515688
Ik ook hoor, ik ga toch eerst dingen doen die echt moeten. Maar nooit langer dan 2 min ofzo.
pi_156516192
E. is al heel de nacht aan het mopperen en huilen.. Zelfs tijdens de fles. Dat is niets voor haar. Zit echt met de handen in het haar want niets lijkt haar te troosten.

Ik weet van de sprongetje en oei ik groei. En weet ook dat er met 4-5 weken er 1 is. Maar weten de mama's van de prematuren kindjes of we dat gecorrigeerd moeten zien of niet. Want E. is nu 5 weekjes oud. Afgelopen dinsdag was mijn UD.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156516246
Joycie: volgens het boek tel je de weken vanaf de uitgerekende datum, maar dat gaat niet altijd op. Wij zaten er precies tussenin; 3 wk achter het schema aan (6 wk tussen geboortedatum en uitgerekende datum). En nog weer later werd het zelfs meer 'kloppend' geteld vanaf geboortedatum.

Sterkte met sneue uk! Hoop dat ze gauw opknapt.
pi_156516258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 06:35 schreef JufMariska het volgende:
Joycie: volgens het boek tel je de weken vanaf de uitgerekende datum, maar dat gaat niet altijd op. Wij zaten er precies tussenin; 3 wk achter het schema aan (6 wk tussen geboortedatum en uitgerekende datum). En nog weer later werd het zelfs meer 'kloppend' geteld vanaf geboortedatum.

Sterkte met sneue uk! Hoop dat ze gauw opknapt.
Ja ik heb hier dus ook het idee dat het niet echt op gaat. Hier 5 weken tussen geboorte en UD. Maar in alles is ze vrij snel. Bij het CB vonden ze haar hoofdje bijv opvallend sterk voor haar leeftijd en prematuur.

Soms wil je het gewoon een naam kunne geven. Kan me echt niet bedenken waarom ze nu zo onrustig is. Ja heel misschien het overgaan naar KV. Aangezien we nu mengen
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:03:51 #207
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156516308
Pittig Joyce! Ben je ook alleen? Hoop dat het een eenmalige nacht was!
pi_156516317
6 weken is het hoogtepunt qua krampjes meestal.

Sjaak is 4 weken te vroeg geboren maar loopt qua sprongetjes maar 4 dagen achter. Dus het kan best hoor :)
pi_156516363
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:03 schreef Mariposas het volgende:
Pittig Joyce! Ben je ook alleen? Hoop dat het een eenmalige nacht was!
L. is om half 6 richting werk vertrokken tot morgenavond. Die heeft gelukkig wel van 3 tot half 6 E. bij zich genomen. Dus heb iets kunnen slapen (in hoeverre dat kan als je hiirt dat je kind ontroostbaar is).

Dus ik hoop op een stijgende lijn vanaf nu. Maar ik gok op een plak plak dag. Al ga ik proberen een beetje mijn eigen ding te doen. Wilde nog even naar de prenatal en moet nog een cadeautje kopen. Dus denk dat ik de wagen in de auto gooi straks en er even op uit ga. Hopen dat ze tussendoor wat slaapt :)
pi_156516369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
6 weken is het hoogtepunt qua krampjes meestal.

Sjaak is 4 weken te vroeg geboren maar loopt qua sprongetjes maar 4 dagen achter. Dus het kan best hoor :)
Oh en dan ga ik met 5 weken ook nog eens de voeding omgooien... Slim!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:54:35 #211
409579 LuDann
All the way
pi_156516556
Aw wat vervelend Joycie. Ik hoop dat het snel verbetert.

Zeg ik net gisteren dat mijn kind nooit clustert... Juist. Dat is dus die Fokwet? :')

Ze wil dan overigens niet constant drinken. Wel eens per half uur ofzo, maar mijn tepels zijn niet zo geschikt om op te sabbelen denk ik. Ze wil dan een speen en bij me liggen.On the upside: ze heeft inderdaad wel doorgeslapen van 2:00 tot 7:00.

Ze was helemaal omhoog gekropen in haar cosleeper en toen overdwars gaan liggen, met haar hoofd in de hoek en haar voeten over de rand. Dat ik dat niet gemerkt heb. :') Jammer dat ik de cosleeper niet langer als extra tafel kan gebruiken nu. Waar laat ik al die zooi nu. ;(
pi_156516574
Heb je een draagdoek Joycie? Zonder dat ding was ik in de eerste weken in een plasje ellende veranderd. :')

Blegh, griep heeft doorgezet, ik voel me zo beroerd. :( N. heeft gelukkig nog steeds alleen een snotneus, ik hoop dat dit haar bespaard blijft. Ik breng haar zo wel naar de GO zodat ik gewoon asociaal mijn bed in kan.
pi_156516655
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:56 schreef Selvaria het volgende:
Heb je een draagdoek Joycie? Zonder dat ding was ik in de eerste weken in een plasje ellende veranderd. :')

Blegh, griep heeft doorgezet, ik voel me zo beroerd. :( N. heeft gelukkig nog steeds alleen een snotneus, ik hoop dat dit haar bespaard blijft. Ik breng haar zo wel naar de GO zodat ik gewoon asociaal mijn bed in kan.
Nee heb geen draagdoek. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik E. nog niet mag dragen voor ze 7 pond is. Dus heb me er nog niet in verdiept. Al denk ik dat E. het dragen heerlijk zou vinden.
Is het knopen moeilijk? Ben bang dat ik dat dan bijv niet goed doe.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:09:13 #214
409579 LuDann
All the way
pi_156516689
Ik was er ook wat onzeker over, daarom hebben mijn man en ik leren knopen van een draagconsulente. Die komt bij je thuis. Kun je nu al doen, ze nemen een pop mee om op te oefenen.
pi_156516701
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nee heb geen draagdoek. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik E. nog niet mag dragen voor ze 7 pond is. Dus heb me er nog niet in verdiept. Al denk ik dat E. het dragen heerlijk zou vinden.
Wat een rare redenatie van het ziekenhuis :?

Misschien even in het draagtopic vragen? JufM heeft Lucas ook al snel gedragen volgens mij.
Kwak
pi_156516804
Cv monteur komt tussen 8-13. Wekker op 8.. Ze ko,en toch nooit op tijd. Staat ie 5 voor 8 voor de deur. Gelukkig is man iets langer thuis vandaag.
Nu kind voeden met monteurtje 'erbij'. :')
pi_156516807
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie van het ziekenhuis :?

Misschien even in het draagtopic vragen? JufM heeft Lucas ook al snel gedragen volgens mij.
Ga ik doen, wat dat zal op sommige momenten wel een uitkomst zijn denk ik!

En die draagconsulente ga ik ook onthouden Ludann, dat zou denk ik wel een stukje zekerheid geven!
pi_156516823
Hups, gooit ze ook nog eens der eten er weer uit. :')
Omkleden mer monteurtje 'erbij'.
pi_156516948
Oh, lekker dan Risu :')
Hier komt straks ook nog een mannetje, voor de haard, maar dat duurt waarschijnlijk niet zo lang.

Hier een 23 tot 7 slaper! *O*
Daardoor ook record-kolfopbrengst, 90cc. Als ze dat doorslapen nou gaat doorpakken komt dat mijn extra kolven ook wel ten goede ^O^
pi_156516992
Volgens mij mag dat best hoor Joycie, anders even aan een consulente vragen. Die kan je ook leren knopen, maar ik vond zelf de fwcc (front wrap cross carry, kindje op je buik, alleen met geweven doek) prima via filmpjes te leren. Eerst geoefend met een knuffel, toen met veel bloed zweet en tranen slordig geknoopt en nu (ondanks strekkend kind :') ) binnen twee minuten netjes geknoopt.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:55:46 #221
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156517067

[ Bericht 62% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:19:16 ]
pi_156517441
Joyce, wij droegen al na 3 weken (en dat was omdat eerder niet kon ivm zuurstof). Sjaak woog toen 3060 gram (even opgezocht). Het ziekenhuis raadde het ons zelfs aan!

Normaal zet vrouw Sjaak altijd af bij het KDV maar vandaag moest ik (ze hebben 'schoolfoto' dus Sjaak moet een extra ochtend). Het was zo druk dat hij begon te huilen in de armen van 1 van de juffen. En toen moest ik ook huilen :') Wat een weekdier ben ik geworden...
pi_156517522
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joyce, wij droegen al na 3 weken (en dat was omdat eerder niet kon ivm zuurstof). Sjaak woog toen 3060 gram (even opgezocht). Het ziekenhuis raadde het ons zelfs aan!

Normaal zet vrouw Sjaak altijd af bij het KDV maar vandaag moest ik (ze hebben 'schoolfoto' dus Sjaak moet een extra ochtend). Het was zo druk dat hij begon te huilen in de armen van 1 van de juffen. En toen moest ik ook huilen :') Wat een weekdier ben ik geworden...
Waarin hebben jullie Sjaak gedragen? Een rekbare doek of een "gewone" doek?

Is niet leuk om je kindje te zien huilen wanneer je zelf weg moet. Grote kans dat hij na een paar minuten weer lekker vrolijk was!
pi_156517602
Beterschap Selvaria! :*

Sneu MwCactus! Ik moest deze week ook een huilend kindje achterlaten (en dan nog wel bij papa, ipv de GO!), dat is zo naar. Maar idd, hij was vast in no time weer vrolijk.

*O* voor de doorslapers!

Hulde aan Luuf vandaag! _O_ Ketel werd al drie nachten achter elkaar heel veel wakker, vannacht was het maar één keer! En om 4 uur pas, dus eerst nog 5 uur kunnen slapen. Ik voel me bijna weer uitgerust. Man had wel de Luuf voor 6 maanden en ouder meegenomen, d'oh. Dus maar een ietsiepietsiebeetje gebruikt.
pi_156517766
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Da's echt onzin Joyce, wij hebben Lucas idd ook al onder de 3kg gedragen. Draagconsult is heel fijn! En leen evt eerst een doek of (ergo!) drager om even te proberen. Wij hebben al snel gedragen in geweven doek en Emeibaby (die is btw ter overname nu). Voor meer info: vraag gerust!!

[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 01-10-2015 10:21:39 ]
pi_156517842
Morning! :W

Wij hadden voor het eerst in 2 weken een nachtvoeding. Grappig hoe snel je aan hele nachten slaap gewend raakt. o|O

Ik moest net naar de tandarts en L. moest even mee. Heel de wachtkamer bij elkaar gebruld. 8-) Vroeg beginnen met trainen dat de tandarts stom is, maar dat wachten op de tandarts nog veel stommer.
Mag morgen helaas terug om 2 oude vullingen te laten restaureren. Maar dan komt oma oppassen.
pi_156517992
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Waarin hebben jullie Sjaak gedragen? Een rekbare doek of een "gewone" doek?

Is niet leuk om je kindje te zien huilen wanneer je zelf weg moet. Grote kans dat hij na een paar minuten weer lekker vrolijk was!
In een rekbare doek, die hadden we toen liggen en werkte heel goed. De geweven vond ik Sjaak toen nog te licht voor.

Ik gok dat Sjaak het inderdaad wel prima vond na een paar minuten. Maar toch he...
pi_156518219
Er ligt een snurkende baby op mn borst te slapen. Inclusief glimlach, zo nu en dan... O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 oktober 2015 @ 10:28:45 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156518246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Er ligt een snurkende baby op mn borst te slapen. Inclusief glimlach, zo nu en dan... O+
O+ dat zijn de mooiste momenten!

donderdag 1 oktober 2015 @ 10:30:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_156518273
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:26 schreef Risu het volgende:
Hups, gooit ze ook nog eens der eten er weer uit. :')
Omkleden mer monteurtje 'erbij'.
loopt die mee naar de babykamer ja?
disclaimer
pi_156518304
Aww zo lief Jagar. O+ Nu N. bewust lacht kijkt ze soms zo heel ondeugend omhoog aan de borst en lacht ze dan. Elke keer sterf ik een beetje van geluk dan. O+
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:32:37 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_156518305
Knuffels voor alle tranen :*

Mauw kreeg prikjes, maar ze heeft maar heel kort gejankt dit keer. Ze was wel uit haar hum, normaal doet ze altijd heel gezellig bij het cb :') achja, het zal het snot wel zijn. Ze kan wel fietsen!
disclaimer
pi_156518310
Nog bedankt voor alle tips mbt clusteren gister. Ik kan er niet echt van genieten, vijf en een half uur en baby nonstop aan de borst vind ik zwaar. Ik probeer mee te veren, maar dat is niet mij sterkste kant...
pi_156518334
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Knuffels voor alle tranen :*

Mauw kreeg prikjes, maar ze heeft maar heel kort gejankt dit keer. Ze was wel uit haar hum, normaal doet ze altijd heel gezellig bij het cb :') achja, het zal het snot wel zijn. Ze kan wel fietsen!
Fietsen? Handig als je d'r morgen alleen naar het kdv wilt laten gaan. Rugzak op en gaan!
pi_156518345
Volgens mij heb ik 1 van de oorzaken gevonden waarom E. Niet zo goed slaapt.. Verkouden. Zodra ze ligt af en toe gepiep en geknor. En met vlagen snurken. Rechtop lijkt ze dus wel fijn te vinden.

Baby van 5 weken, beginnende verkoudheid. Wat kun/mag je allemaal doen?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:36:13 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_156518377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Nog bedankt voor alle tips mbt clusteren gister. Ik kan er niet echt van genieten, vijf en een half uur en baby nonstop aan de borst vind ik zwaar. Ik probeer mee te veren, maar dat is niet mij sterkste kant...
nee, dat is ook moeilijk! Maar, de mantra "het gaat echt over" is heel erg waar!
Je lachebekje O+
disclaimer
pi_156518411
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

In een rekbare doek, die hadden we toen liggen en werkte heel goed. De geweven vond ik Sjaak toen nog te licht voor.

Ik gok dat Sjaak het inderdaad wel prima vond na een paar minuten. Maar toch he...
Ik stond altijd aan de andere kant, en was de leidster waarbij de moeders hun kindje achterlieten.
Misschien even bellen. Al is het maar om te horen dat hij lekker aan het spelen is.. Dat mag best als je als mama zijnde het er even moeilijk mee hebt.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:40:33 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_156518449
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fietsen? Handig als je d'r morgen alleen naar het kdv wilt laten gaan. Rugzak op en gaan!
disclaimer
pi_156518450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mij heb ik 1 van de oorzaken gevonden waarom E. Niet zo goed slaapt.. Verkouden. Zodra ze ligt af en toe gepiep en geknor. En met vlagen snurken. Rechtop lijkt ze dus wel fijn te vinden.

Baby van 5 weken, beginnende verkoudheid. Wat kun/mag je allemaal doen?
Een neusslurper gebruiken, hoofdeind iets omhoog zetten en eventueel een ui op haar kamertje...
S. 2014
J. 2016
pi_156518489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:56 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Da's echt onzin Joyce, wij hebben Lucas idd ook al onder de 3kg gedragen. Draagconsult is heel fijn! En leen evt eerst een doek of (ergo!) drager om even te proberen. Wij hebben al snel gedragen in geweven doek en Emeibaby (die is btw ter overname nu). Voor meer info: vraag gerust!!
Ik ga eens kijken naar een emeibaby! Knopen lijkt me fijn en vind het er ook altijd zo mooi uitzien. Maar het gemak van een drager spreek bij wel enorm aan..
Zou bv een Tula ook al kunnen of een andere ergonomische drager?
pi_156518511
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Een neusslurper gebruiken, hoofdeind iets omhoog zetten en eventueel een ui op haar kamertje...
Dan zal ik haar zo een gaan plagen met het neuspeertje!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:47:24 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_156518527
Nee, Tula is ze nog veel te klein voor. Ik zou echt beginnen met een rekbare doek. Is erg makkelijk te knopen voor een beginner en erg comfortabel voor baby en moeder. En ze zijn altijd passend!
disclaimer
pi_156518551
Joycie ik draag Finn ook al sinds we weer thuis zijn uit het ziekenhuis. Hij vindt het heerlijk en ik ook O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156518783
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken naar een emeibaby! Knopen lijkt me fijn en vind het er ook altijd zo mooi uitzien. Maar het gemak van een drager spreek bij wel enorm aan..
Emeibaby dus :) Daar hebben wij Lucas vanaf een paar weken en minder dan 3kg in gedragen.
2 november (4 weken oud dus) :
pi_156519012
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb een tula met baby insert, maar vind dat O daar pas met maat 56 redelijk goed in zat. Daarvoor leek het alsof hij te klein was om die houding goed aan te nemen. Ik gebruik m'n tula tegenwoordig wel veel meer dan m'n (rekbare) doek. Die is voornamelijk binnenshuis voor een baby die echt niet wil slapen of alleen zijn als ik nog dingen moet doen. Ik heb een goedkope 2e hands draagdoek gekocht (vipcarrier) en daarbij een tula met baby insert, vooral omdat m'n man daarmee ook wel wil dragen want een doek is volgens hem voor vrouwen.

Ik word een beetje gek van de krijsfeature van O. Hij kan gillen alsof hij gevierendeeld wordt. Bij krampjes mag dat, maar hij doet het nu ook als ik m even geen volledige aandacht geef. M'n oren doen er gewoon pijn van.

De benedenbuurvrouw die vorige week nog opmerkte dat ze hem nooit hoorde heeft daar nu vast spijt van.
pi_156519447
Sowieso vind ik dat knopen ingewikkelder lijkt dan het is. Ik heb nu alleen nog de FWCC gebruikt, en dat leek toen ik de eerste keer het filmpje zag ook wel even ingewikkeld, maar als je het een paar keer hebt gedaan valt het reuze mee en krijg je er snel genoeg handigheid in.
pi_156519496
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:37 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik stond altijd aan de andere kant, en was de leidster waarbij de moeders hun kindje achterlieten.
Misschien even bellen. Al is het maar om te horen dat hij lekker aan het spelen is.. Dat mag best als je als mama zijnde het er even moeilijk mee hebt.
Oh, ik heb daar als totaal ontaarde moeder niet meer aan gedacht :') Heb lekker gesport en daarna sushi gekocht. Zit die nu in m'n waffel te duwen :D . Maar goede tip voor de volgende keer ^O^

SQ, die Mauw! Wat een geweldige meid is dat he. Zo van: "moeders, tabee he!"
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:12:53 #248
409579 LuDann
All the way
pi_156519875
Sta je dan met beste intenties dat bedje mooi kort op te maken...

SPOILER
pi_156519991
Ik zou maar traphekjes gaan installeren!
pi_156520054
LuDann hahahaha, heerlijk toch?

Dragen: ik zou ook voor een draagdoek gaan. Zo fijn! En dat knopen heb je echt snel onder de knie, zeker de makkelijke knopen.

De dagen vliegen hier voorbij. Gisteren met B naar het cb geweest en ze heeft dr eerste prikjes gehad, ik was gewoon vergeten dat dat bij 8 weken al was ;(
Ze groeit iig goed :P

SPOILER
Ze heeft wel echt last van de prikjes, gisteren wat verhoging en vooral veel pieps en zielig huilen en niet willen slapen. Dus veel mama.papaplak hier.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156520110
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:12 schreef LuDann het volgende:
Sta je dan met beste intenties dat bedje mooi kort op te maken...

SPOILER
Ach, de deken ligt nog wel redelijk netjes... Bijna niet gebruikt :D
pi_156520264
Mooie stats Fuente!

Wordt er trouwens bij ieder CB zo vaak gemeten? Bij mijn CB doen ze dat alleen bij afspraken met de arts, bij de geboorte is ook niet gemeten. Ik heb dus pas 1 lengtemeting.
pi_156520301
Hier doen ze het bij ieder bezoek aan het cb, dus ook bij de verpleegkundige. En bij de geboorte deden ze het hier ook, maar dat is niet overal meer zo geloof ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:41:35 #254
409579 LuDann
All the way
pi_156520365
Mooie stats Fuente! En sterkte met de huils van de prikjes.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ach, de deken ligt nog wel redelijk netjes... Bijna niet gebruikt :D
Ja, wat lief dat ze me was wil besparen. *O* Milieubewust kind.

Overdag een dekentje is ook meer voor de vorm. Ik vind het teveel gedoe om haar dan een slaapzakje aan te trekken want als het niet lukt met slapen kan ik haar er weer uit wurmen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:43:21 #255
409579 LuDann
All the way
pi_156520383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Mooie stats Fuente!

Wordt er trouwens bij ieder CB zo vaak gemeten? Bij mijn CB doen ze dat alleen bij afspraken met de arts, bij de geboorte is ook niet gemeten. Ik heb dus pas 1 lengtemeting.
De lengte is hier niet gemeten bij de geboorte, maar we hebben gevraagd of ze het even wilden doen toen ze op de couveusekamer lag een dag later. Daarna is het bij de kinderarts gedaan en vervolgens bij de eerste afspraak bij het CB (maar die was met 7 weken pas).
pi_156520387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:36 schreef Fuente het volgende:
Hier doen ze het bij ieder bezoek aan het cb, dus ook bij de verpleegkundige. En bij de geboorte deden ze het hier ook, maar dat is niet overal meer zo geloof ik.
Hier ook :) alleen lengte bij geboorte niet.
pi_156520677
Hier ook bij ieder bezoek. Vind het wel leuk, lekker stats invullen. Grafiekjes *O*

(Nou groeit Ketel ook als een malle, dus hoef me ook nooit zorgen te maken om de resultaten.)
pi_156520925
LuDann, heb je al bubbelfolie ingeslagen?

Fuente, dat zijn mooie stats van B.

Hier ook iedere keer meten en wegen bij het CB. Vind ik leuk, want ik vind grafiekjes leuk :')

Net heb ik Sjaak opgehaald van het KDV. Ze hebben met Sjaak geknutseld, omdat ik vanmorgen verdrietig was O+ Echt zo superlief!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:24:39 #259
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156520948
Hier worden ze elke vier weken gewogen voor de RS spuit. Komt iemand aan huis daar voor. Ik vind het leuk om te kijken hoe hard ze groeien. Lengte en gewicht wordt iedere controle in het ziekenhuis gedaan.
pi_156520971
Awww MwC O+ ;( Cuuuute!

Ik heb net Lucas' kado's ingepakt terwijl hij er naast zat, haha! Dat kan alleen dit jaar natturlijk :D

En ik ben al de hele week emotioneel incontinent :'( Pasgeboren baby's? Zwangere buiken? Newbornfilmpje van videograaf-collega? -> :'( :'( :'( :')
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:27:45 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156521007
Lengte bij de geboorte meten ze bijna nooit meer op omdat dat niet goed is voor de heupjes.
L is ook maar 1 x op het cb gemeten. Ach, ik merk wel aan z'n kleding dat ie groeit. :P
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:29:59 #262
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156521041
Kunnen baby's ook te snel groeien?

pi_156521273
Doorslapers *O* M. slaapt voor babybegrippen ook al een paar nachten door. Als in: rond 21.30 naar bed en dan tussen 4-5 een voeding. Man vroeg zich al af of we haar dan niet gewoon later naar bed konden doen, zodat ze dan wel de nacht doorslaapt, maar dat leek mij geen goed plan :+ Ik ben benieuwd of ze dit volhoudt. (Voelen jullie mede-bv-mama's je ook zo Pamela Anderson als ze ineens zolang slapen? Ik word er gewoon wakker van..)

Haha LuDann mooi!

Wat lief MwC! Heeft hij iets voor jou geknutseld?

JM :*

Mijn moeder belde net licht overstuur op. Ze zou vanavond oppassen, omdat we een avondje weggaan, maar ze heeft een koortslip -O- Gelukkig zijn andere opa en oma nog beschikbaar en brengen we M. daar. Ik vond het wel sneu voor mijn moeder. Die zit zich al de hele week te verheugen.

Weet iemand hier toevallig hoe dat zit met koortslippen en antistoffen? (Of een goeie site? Ik kon niet echt iets vinden.) Ik neem absoluut geen risico, maar ik vroeg me af of ik daar niet al antistoffen voor heb/aanmaak, aangezien ik ben opgegroeid met een koortslipmoeder. Ik heb het alleen zelf nooit daadwerkelijk gehad, vandaar dat ik het me afvraag.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:44:47 #264
409579 LuDann
All the way
pi_156521315
Wat een fijne stats voor je meiden, Shop! O+ Kan me helemaal voorstellen dat meten dan extra fijn is.

Ik ben ook dol op grafiekjes. :') Ik hoop dat die van Wolk er wat gunstiger uit gaat zien alleen. Ik heb nog een meting opgezocht van bij de KA en ik denk dat de derde lengtemeting niet goed was. Kijk maar:

SPOILER
Voor het gewicht maakt het niet uit verder, de metingen die ik nog heb opgezocht (ik heb niet alles ingevuld want dat voegt niets toe verder, er staan al een hoop stipjes. :')

SPOILER
Maar goed, die lengte gaat dus prima zo te zien. En ik denk dan, als ze iets te kort zou komen zou ze niet zo goed in de lengte groeien. Dus ik vind dit wel geruststellend.
pi_156521428
Wat doen ze het goed Shop! Een mooi lijntje hoor :)

En andere grafiekjes zijn ook erg leuk om te zien. Soms mis ik het wel om te zien hoeveel
ze gegroeid zijn.. maar mt80/86 met 10mnd zal wel een goed teken zijn :+

Ze krijgen maar 1 fles van 150 ml soms 2x 150ml. Ben blij dat ik die fles niet meer hoef te geven :@ (man doet het snachts altijd). Was altijd een gevecht met die stomme flessen overdag. Ze hebben nooit graag de fles gehad.

JM O+ Aww
Ik heb dat nu al :P dat ik denk "vorig jaar.."
Wat heb je voor cadeautje?

-O-
Ik zag dat de binnensteschaamlipjes van S verkleeft zijn. Was eerst niet zo. Las dat het door een ontsteking kan komen en komt ooit vanzelf wel weer goed. Heb nooit opgemerkt dat ze een ontsteking had :? Nu voelt ik me een waardeloze moeder -O-

:{ en ze spelen zo leuk ..samen en zelf.
Als ik bij ze kom zitten gaan ze miepen,moeilijk doen enz. Ze hebben dat blijkbaar nodig, zoveel zelf spelen. Al voel ik me een beetje overbodig :@ /onzeker
pi_156523383
Zoë, kan ook een fase zijn misschien? En wat sneu van de verkleving :{ Wat doen ze daaraan..?

Lucas krijgt Duplo van ons. We overwogen ook een loopwagentje/loopfietsje, maar daar heeft-ie pas in het nieuwe huis wat aan, ook zo wat..
pi_156523620
JM
Duplo is super leuk :)! Ja dat is dan niet handig om nu te geven.

Ik las dat het vanzelf open gaat. Bij veel blaasontstekingen gaan ze het open breken. Ik zal de huisarts weel inlichten dan weet hij het iig.

Kan idd een fase zijn. E heeft veel last van verlatingsangst..
Zolang ik uit het zicht blijf is het oké. Dus ik blijf maar gewoon op de bank zitten.
Als ik bij ze zit maken ze ruzie over wie op schoot mag enzo
En als ik ook maar beweeg huilt E
:')
Dus ik blijf wel op de bank :P
pi_156523693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Mooie stats Fuente!

In DH meten ze bijna nooit -O- en dan de vpk wel zeiken over een gewichtsspurtje zonder dat er een lengte bij is :(

(Sorry irritatiepuntje)
Kwak
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:52:41 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_156523770
Ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen voor mauw :') ķf ik wel iets moet kopen. Wat koop je voor een baby?
disclaimer
pi_156523788
Iets wat in een doos zit. :Y of gewoon alleen een doos.
pi_156523828
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:53 schreef Crumpette het volgende:
Iets wat in een doos zit. :Y of gewoon alleen een doos.
Ik dacht dat dat voor katten was, werkt dus ook voor baby's?
pi_156524260
Wij geven misschien wel een kra cadeau wat straks pas gebruikt kan worden :X *) Een houten HEMA trein.
Hij heeft alles al, of krijgt aanvullend dingen van de omas (mijn vader heeft nog niet eens gevraagd wat hij kan geven :{ ) heb wel laatst vingerverf gekocht maar ja dat ga ik niet inpakken denk ik.

Mauw aan het fietsen :o Wat gaaf! Wij hebben nu een loooauto, driewieler en loopfiets voor als hij 3 is. Vrees dat er niet meer dingen in huis komen.
Ik zag mooie lijntjes! :*
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:18:43 #273
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156524324
Ik zou iets kopen wat je sowieso al van plan was te kopen. :+ en dan zorgen dat op de foto's je alleen het uitpakmoment ziet zonder dat het cadeau op de foto staat, zodat ze later niet kan zeggen: Jezus mam, wat een kútcadeau, dat geef je toch niet?

pi_156524329
Ik heb ook niks tegen kado's die nog niet acuut gebruikt kunnen worden hoor :) Duplo zal ook pas over een poosje echt een succes zijn gok ik zo. Maar wat we nu geven waar we nu nog niks mee kunnen staat hier tot de verhuizing in de weg te staan (of bij de buuv in de schuur, kuch) en dat vind ik wat zonde. Duplo kan hij nu al wat mee klooien (en in z'n bakkes stoppen) en het is wel heel klein op te bergen ;)

Traktaties: check! Fruitspiesjes :Y)
pi_156524669
JM: :*
SPOILER
Mariposas: O+

Lengte meten: werd niet gedaan bij geboorte. We hebben er zelf de centimeter naast gelegd drie dagen na zijn geboorte. Toen strekte hij zijn beentjes. Eerder durfde ik niet, wilde hem geen pijn doen bij het 'uitvouwen'.
pi_156524720
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou iets kopen wat je sowieso al van plan was te kopen. :+ en dan zorgen dat op de foto's je alleen het uitpakmoment ziet zonder dat het cadeau op de foto staat, zodat ze later niet kan zeggen: Jezus mam, wat een kútcadeau, dat geef je toch niet?

[ afbeelding ]
Doorslaaps *O* *O*

Qua cadeau: ik heb best wel wat spul van Fisher Price (van dat oude) al op zolder staan, dus daar ga ik gewoon wat van inpakken ^O^ . We hebben genoeg voor de komende 3 jaar aan Sinterklaas/Kerst/verjaardag :')
pi_156524757
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:36 schreef Malteser het volgende:
JM: :*
SPOILER
Nope, begin november pas. Wachtlijsten in de zorg *O* :X Gaat nu op zich best goed hoor! Af en toe een extra dagje kdv zodat ik wat meer ruimte heb voor m'n werk (vooral) en mezelf (een beetje..) helpt wel wat.
pi_156524886
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen voor mauw :') ķf ik wel iets moet kopen. Wat koop je voor een baby?
Wc-rollen
Boterhamzak-clipjes (gekleurde van ikea)
Zakdoekjes (kun je sneeuw van maken)
Kartonnen doos
Afstandsbediening
Oude 3310
Ballonnen
Snoertjes
Zonnebril

En ik maakte een tipi voor O. Daar is ze gek op en die kan jaren gebruikt worden.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:57:05 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_156525062
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:47 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wc-rollen
Boterhamzak-clipjes (gekleurde van ikea)
Zakdoekjes (kun je sneeuw van maken)
Kartonnen doos
Afstandsbediening
Oude 3310
Ballonnen
Snoertjes
Zonnebril

En ik maakte een tipi voor O. Daar is ze gek op en die kan jaren gebruikt worden.
goeie tips! Ik voeg er "tas met boodschappen" aan toe :)
disclaimer
pi_156525366
Jullie kunnen mij wel vertellen he dat de sprongetjes die in oei ik groei staan minder lang duren als ze daar aangeven.
Kan E. Niet wegleggen of ze begint te huilen. Hoe diep ze ook slaapt. Ligt ze bij mij dan slaapt ze als een roosje!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:18:40 #281
409579 LuDann
All the way
pi_156525514
Dat deed mijn baby ook Joycie. Tot ik haar op haar buik ben gaan leggen een week geleden. Nu slaapt ze in de cosleeper in plaats van op mij. *O*

Mari, wat fijn een doorslaapnacht!
pi_156525922
Mari, wat fijn!

En man, al die bijna jarige baby's! I krijgt van ons een wheelybug en een keukentje.
pi_156526128
Lou krijgt van ons

Van mijn ouders een loopfiets, pop, poppenwagen en huishoudsetje (bezem, strijkplank dat soort dingen "want dat vond jij vroeger ook zo leuk!").
Nu wil mijn broertje ook nog iets halen en de buurvrouw ook. Daarnaast krijgt ze natuurlijk nog iets van schoonouders, schoonzus, zwager en vriends echte vader. Ze wordt gelukkig niet verwend ofzo.. :')

Ik vroeg om boekjes :') ;(
pi_156526163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Jullie kunnen mij wel vertellen he dat de sprongetjes die in oei ik groei staan minder lang duren als ze daar aangeven.
Kan E. Niet wegleggen of ze begint te huilen. Hoe diep ze ook slaapt. Ligt ze bij mij dan slaapt ze als een roosje!
Ja, verschilt heel erg per baby en per sprongetje. De ene keer duurde het langer dan weer korter.
:*
pi_156526499
Omg! Een sprong-alarm.. Ik durf niet te kijken :D
pi_156526505
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mari, wat fijn!

En man, al die bijna jarige baby's! I krijgt van ons een wheelybug en een keukentje.
Keukentjes voor jongens! *O*
pi_156526566
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
Melba krijgt een interieurverantwoorde speeltipi van nobodinoz. Wel duur maar als t goed is nog jaren speelplezier van O+
Kwak
pi_156526585
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Melba krijgt een interieurverantwoorde speeltipi van nobodinoz. Wel duur maar als t goed is nog jaren speelplezier van O+
Oh die zijn mooi! O+ O+
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:15:49 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_156526590
Doorslaper voor mari! *O*

Wat een grote dure kados allemaal :@ ik zat wat eenvoudiger te denken :')
disclaimer
pi_156526600
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:41 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Nope, begin november pas. Wachtlijsten in de zorg *O* :X Gaat nu op zich best goed hoor! Af en toe een extra dagje kdv zodat ik wat meer ruimte heb voor m'n werk (vooral) en mezelf (een beetje..) helpt wel wat.
Ook zo lang bij de vrijgevestigde peuten? :@ wat vervelend...
Kwak
pi_156526741
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:15 schreef Stormqueen het volgende:
Doorslaper voor mari! *O*

Wat een grote dure kados allemaal :@ ik zat wat eenvoudiger te denken :')
:@ vond ik ook eerst maar ik vind deze zo tof O+ is ook een beegje voor mezelf :@

Aan de opa's en oma's vragen we big bloks/duplo, fisher price little people, boekjes (we hebben er al zoveel maar moar MOAR), en hij heeft van overgrootoma al een houten loopkar gekregen.
Ohja en dvds van lotte en max vragen we ook (mijn moeder direct: oh dan kan ie met de autisten op mijn school praten later! :+ )
Kwak
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:23:41 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_156526749
Ik vind die brandweerwagen wel epic O+
Maar er komt dus ws al een wheeliebug via schoonouders, een keuken begin ik liever nog niet aan (kan ik nog niet kwijt zolang de box nog staat), loopwagen is nog in de familie. Ik neig toch naar blokken of duplo. Mauw kan toch niet veel meer nog dan dingen tegen elkaar slaan, ze bekijken en onderkwijlen... :')
disclaimer
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:25:25 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_156526799
Maar kan hij al iets met tv programma's, little people enzo dan, kwak? Of kopen jullie allemaal dingen voor over vele maanden/jaren?

Ik heb anders namelijk het idee dat mauw echt heel dom is :')
disclaimer
pi_156526878
Die tipi's zijn tohof!!
pi_156526908
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Maar kan hij al iets met tv programma's, little people enzo dan, kwak? Of kopen jullie allemaal dingen voor over vele maanden/jaren?

Ik heb anders namelijk het idee dat mauw echt heel dom is :')
Hij speelt wel met little people op t kdv, vooral gooi, kwijl en smijtwerk. Blokjes probeert hij wel op elkaar te duwen al en vooral losmaken als papa ze op elkaar duwt.

Torens omgooien is ook top.

Lotte en max is babygebaren, dat doen we nu zelf maar wil t wat uitbreiden, met liedjes enzo. Met die dvd's kunnen we samen kijken. S ochtends in bed kijken we ook weleens samen Nijntje als we op de fles wachten.
Kwak
pi_156526928
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind die brandweerwagen wel epic O+
Maar er komt dus ws al een wheeliebug via schoonouders, een keuken begin ik liever nog niet aan (kan ik nog niet kwijt zolang de box nog staat), loopwagen is nog in de familie. Ik neig toch naar blokken of duplo. Mauw kan toch niet veel meer nog dan dingen tegen elkaar slaan, ze bekijken en onderkwijlen... :')
Blokken zijn ook heel leuk!
Je hebt ze zelfs van Woezel en pip. Hout en voor een tientje een hele ton :7
pi_156526930
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die tipi's zijn tohof!!
Wel jammer dat veel kleuren niet leverbaar zijn tot mei ofzo :')

Wij hebben nu zwart wit zigzag, via www.lidor.nl vandaag al binnengekomen.
Kwak
pi_156526946
Een schommel! Jaaaren plezier van :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:32:05 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_156526955
Die tentjes zijn idd mooi!
disclaimer
pi_156526962
Loopfiets en blokken kregen we met de geboorte al van mijn werk een loopfiets en van J's werk een loopbakfiets met blokken... Anders zou ik zoiets gedaan hebben ja.
Kwak
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:32:30 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_156526965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:31 schreef Dot. het volgende:
Een schommel! Jaaaren plezier van :)
díe hebben we helaas al :D
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties