Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor.Bedankt.
Prettig om te weten dat het zo'n vaart nog niet loopt. Dat hadden we zelf in het ziekenhuis ook wel gemerkt. Tijdens mijn opname voor kraamkoorts hadden we aangegeven dat we ons zorgen maakten omdat ze niet aankwam (we hebben thuis een weegschaal en B_N houdt haar groei ook bij (alleen weegt hij haar soms met een volle luier en kleertjes aan, beetje jammer)), maar er werd pas gesproken van een opname voor haar toen ze ook begon af te vallen. Uiteindelijk is alsnog in overleg besloten dat de voorgenomen opname niet nodig was en dat we thuis mochten proberen om haar vet te mesten. Na 2 afspraken bij de KA mochten we het verder bij het CB doen omdat het beter leek te gaan.
Maar in die periode maakte ik me zelf ook zorgen omdat ze zoveel spuugde. En afvallen is iets anders dan niet optimaal groeien. Wat je zegt ook, ze is verder wel gewoon in orde, lijkt het goed te doen.
Die flesvoeding ga ik wel even aanpakken ja want mijn moeder zei dat ze gisteren ook boos werd aan de fles op een gegeven moment, alsof het niet snel genoeg ging. Dat geloof ik ook best als de voeding een uur duurt. Kost onnodig veel energie.
Bedankt voor je tips, dezelfde weegschaal aanhouden is een goed idee.Het CB zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat scheelt. En nu zit er 1 week tussen het wegen, maar volgende week 2. Dan is er iets meer te zeggen lijkt me.
Ze is een beetje huilerig van de prikjes, ik hoor haar alweer.
Ze viel af in de tweede week ja, ik snap dat het dan wat nauwer luistert allemaal.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.
Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
Nou dat iddquote:Op dinsdag 29 september 2015 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden
Zelfverzekerd en geīnformeerd, check!quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen!
Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ja, het was meer om hoeveel hij nu per dag aankomt. Van gister op vandaag 30 gram aangekomen. Of 70 gram, afhankelijk van welke meting van gister (voor voeding of na voeding). En hij mocht nu toch wel 45 gram per dag aankomen..quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.
*lurk out*
Hier staat de kapper voor morgen op het programmaquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al.
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier![]()
L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?!
Shoppenquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al.
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier![]()
In de kraamweek waren ze hier ook wel erg gefocust op aankomen. Kreeg ook van de kraamverzorgster de vraag of ik wel genoeg at. Nouja je maakt het zelf klaar, dus wat denk je?
L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?!
quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box![]()
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is
Twix was gisteren over zijn geboortegewicht heen. Zaterdag nog niet. Gisteren was hij precies 2 weken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...
Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
ndat de kraam wegwas ging de thermometer de kast in. Ik voel met m'n hand in z'n nekje of met m'n lippen op z'n voorhoofd. Als dat 'lekker zacht' (niet warm, niet koud) aanvoelt zit het wel goed met de temp. is het klam, te warm of te koud merk je dat meteen op die manier. Op momenten dat hij echt warm warm aanvoelde wel even de thermometer gepakt maar dat was meer om te controleren hoe hoog de koorts was (paracetamolwaardig ja of nee bepalen zeg maar)quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.
Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.
Nu temperaturen we dus bijna niet meer...
Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.
Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!
quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
Weet M. dat hij erin moet zitten en R. moet laten duwen? En is er al een Tula aangeschaftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!?
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.
Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!!
Ah oke.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.Ik had juist een (soms te) warme baby (en ook in een warme periode qua weer) dus we hebben geen kruiken gebruikt en hoefden ook niet zo vaak te tempen.
TijgerSjaakquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje
Kruipsjaak lees ik? Wat tof!
Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken![]()
Dank!quote:Op woensdag 30 september 2015 07:45 schreef JufMariska het volgende:
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje![]()
quote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv![]()
![]()
Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby
Als je zijn verjaardag niet viert, wordt L. ook niet ouderquote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
![]()
Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn wel echt lieve oma's en een opa.![]()
N. snotterde vannacht wat minder en er waren nog 2 nachtvoedingen ipv 3 gelukkig. Nu begin ik echter ook. Snotneus, opgezette klieren en al dat gevoel alsof er messen in je keel steken. Ik kan niet ziek worden nu.![]()
Nog 4 dagen en een x aantal uurquote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
![]()
M'n baby
quote:Op woensdag 30 september 2015 08:58 schreef BlueEyes het volgende:
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier
Jaquote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdvkennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Wat een rust zal jij ervaren! Geniet er lekker van met een kop koffiequote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdvkennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
Š loveli
quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.
Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vieze praat![]()
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na datoquote:
Ja maar dat is nu vast niet meer lekker in een smoothie.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato.
quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.
Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.This is useless without pics!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je toch een halve lotus-bevalling gehadquote:Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato.
Oeh!! Iedereen nu placenta foto's plaatsen, het kwartaallijkse 'show je placenta ' feest is NU begonnen!!quote:Op woensdag 30 september 2015 12:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, getverdemme! Ik heb nog niet fatsoenlijk gegeten vandaag, die brokkelig-opmerking deed m'n maag echt een beetje draaien
M gaat zometeen voor het eerst even wennen.. Ben benieuwd!
Van de babyquote:Op woensdag 30 september 2015 12:36 schreef AwayTL het volgende:
Mietje.. kijk eens in de container, vind dit een anticlimax.
Waar is toch de placenta van A en phaidra..
Tja, wiens placenta is het eigenlijk.
oooooh ik heb nog een paar bijzondere op foto's!quote:Op woensdag 30 september 2015 13:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oeh!! Iedereen nu placenta foto's plaatsen, het kwartaallijkse 'show je placenta ' feest is NU begonnen!!![]()
M ook wennen! Succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op woensdag 30 september 2015 13:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
oooooh ik heb nog een paar bijzondere op foto's!mag ik mag ik mag ik?
Wat is dit voor dooie musspoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Sorryquote:Op woensdag 30 september 2015 13:11 schreef pinquit het volgende:
[..]
Wat is dit voor dooie musspoiler
Ergo phaidra heeft niks te willenquote:Op woensdag 30 september 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Van de babyplacenta is een orgaan van de baby en niet van moeder.
Maar ze heeft twee kinderen hč. Misschien is ie wel van I!quote:Op woensdag 30 september 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Van de babyplacenta is een orgaan van de baby en niet van moeder.
In mijn aanwezigheid lacht ze ook naar iedereenquote:Op woensdag 30 september 2015 14:30 schreef AwayTL het volgende:
Frans lacht naar iedereen joh..
![]()
![]()
Ook naar vieze mensen die dan op ons af komen![]()
Nou ja, stomme samenloop van omstandighedenquote:Op woensdag 30 september 2015 11:54 schreef ingee het volgende:
Maar Phaidra, rook je niks de afgelopen maanden?
Lololol. Maar nee. Dat was godzijdank een ziekenhuisbevallingquote:Op woensdag 30 september 2015 14:29 schreef Skittles het volgende:
[..]
Maar ze heeft twee kinderen hč. Misschien is ie wel van I!![]()
Dat jullie kinderen gaan lachen als jullie weggaan bij kdv/gastouder. Lou brult nog steeds de longen uit haar lijf als ze merkt dat ik iets te dicht bij de deur sta en dus waarschijnlijk weg ga
Jum jum! Sambal bij?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, stomme samenloop van omstandigheden. De zak zat goed dichtgeknoopt. En het toeval wil dat er een tijdje terug een zak met kippenpootjes in de vriezer gelegd had moeten worden, maar ernaast gevallen was. We hadden alles opgeruimd, maar ik rook nog wel wat. Dus dacht dat we een keer goed moesten dweilen, er lag vast nog een restje kip... Euh, niet dus
. De zak lag echt achteraan-onderop, je kent het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Malteser op 30-09-2015 15:25:20 ]
Ja, klopt.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:54 schreef Mariposas het volgende:
Jij had een soort van geplande keizersnede toch, Malteser?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het ook. En zo gun ik het iedereen die een ks moet.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:33 schreef LuDann het volgende:
Klinkt fijn Malteser, zo'n KS volgens het boekje. Lijkt me super om de daadwerkelijke geboorte bewust mee te maken.
ik heb eerst tijdens de bevalling alles er uit gegooid, maar tijdens de laatste fase heb ik wel 3x geroepen dat ik zo'n honger hadden. De verloskundige maakte me niet blij door te zeggen dat het ontbijt om 8 uur er was. T. Is om 4.55 geboren....quote:Op woensdag 30 september 2015 15:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
adrenaline ofzo.mijn maag knorde tijdens het persen
maar ik heb tegen heug en meug een boterham gegeten 18 uur nadat ik voor het laatst gegeten had.
Dank je wel.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:38 schreef Malteser het volgende:
[..]
Was het ook. En zo gun ik het iedereen die een ks moet.
Daarom vind ik het zo rot dat het bij jou anders liep
Dat denk ik ook elke week minstens 2 keer.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Binnenkort maar eens een bevallingsverslag schrijven...
oh, ik zou ze er allemaal uit kunnen pakken, die erbij waren. Kwam een extra verloskundige bij om op mn buik te duwenquote:Op woensdag 30 september 2015 16:12 schreef Mariposas het volgende:
Dat hyperbewuste herken ik wel, maar vooral qua gedachten. Qua zintuigen niet hoor. Hoorde wel alles maar zag niets. Al heb ik wel een keer op de klok gekeken tijdens het persen en dacht: omg, is het al zo laat inmiddels? Maar als ik direct na de bevalling uit 10 mensen op een rij de personen zou moeten hebben aangewezen die er tijdens de persfase waren (was toen overdracht) zou ik het oprecht niet hebben geweten.
Verhaal opschrijven is heel fijn hoor! Kan je het weer even op een rij zetten. Ik vind het oprecht jammer dat ik geen video of beelden heb van de bevalling. Dat zou ik de volgende keer wel willen, het allemaal nog een keer meemaken ofzo.
Het was toen al 1.00 dan is hier niks meer openquote:Op woensdag 30 september 2015 16:28 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, marteling zegdan had ik echt mn man naar huis gestuurd om wat te halen...
Hehe, inderdaad nu je het zegt! Dat was toch wel een teken dat ik goed mn best deedquote:Op woensdag 30 september 2015 16:20 schreef pinquit het volgende:
Pff, MB, als jij hebt gepoept tijdens de bevalling perste je toch echt de goede kant open niks matig
om 18:05 is bij jullie al niks meer openquote:Op woensdag 30 september 2015 16:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Het was toen al 1.00 dan is hier niks meer open
17.53, als je dan nog een winkel binnen durft te lopen krijg je 'the death stare'.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
om 18:05 is bij jullie al niks meer open
hahaha, dat ze al klaar staan met de sleutel om het rolluik dicht te doenquote:Op woensdag 30 september 2015 16:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
17.53, als je dan nog een winkel binnen durft te lopen krijg je 'the death stare'.
Same here. En als je die doorstaat word je de winkel uit gestofzuigd.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
17.53, als je dan nog een winkel binnen durft te lopen krijg je 'the death stare'.
quote:Op woensdag 30 september 2015 16:54 schreef -Spring het volgende:
[..]
Same here. En als je die doorstaat word je de winkel uit gestofzuigd.
Wait, vastgepakt?quote:Op woensdag 30 september 2015 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man durfde 1 keer te vragen of ik een slokje cola wilde. Daarna durfde hij pas weer te praten toen de verloskundige in de kamer was voor de persfase
Ik heb mijn placenta wel vastgepakt en de navelstreng gevoeld. Maar man vond m vies, dus geen foto van
Ja man, soms kķchten ze dan nog wat ook!quote:Op woensdag 30 september 2015 17:06 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb een blauwe maandag in een kledingwinkel gewerkt, en ik vond het rete-irritant als mensen om 5 voor sluitingstijd nog uitgebreid de kleding gingen uitchecken. Dus ik kan me het uit de winkel stofzuigen nog wel voorstellen. Sowieso vond ik het werken in die kledingwinkel überhaupt irritant
Ik mocht mijn epiduraal houden s nachts maar die stond zo lang uit dat ik veel pijn had toen de vpk vroeg naar de pijn. Toen kreeg ik een spuit morfine erbij. Hielp geen hol. Toen moest de epiduraal uit want dst mag heul niet samen foutje...quote:Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef Malteser het volgende:
Ik kreeg een morfinepomp na de ks maar nadat ik twee keer op dat knopje had geduwd, voelde ik me zo raar dat ik het pompje af heb laten koppelen en om paracetamol heb gevraagd.
Helemaal niet aan gedacht. Nu spijt. Volgende keer (als het me gegund is) wil ik dat ook <3quote:Op woensdag 30 september 2015 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
Al had ik dat ook zo gedaan hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Datumrekenen, I can it notquote:Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn heul nog geen oktoberbabys jarig jonguh
Gister duurde het van 6 tot 11. Ik vind het erg vermoeiend...quote:Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef SaskiaR het volgende:
jupjup, hier ook vaak 's avonds. Meestal niet zo lang als bij jou, maar vaak wel een uur of 3.
quote:Op woensdag 30 september 2015 20:25 schreef Loj het volgende:
Jahoor...
Na drie dagen kan ik het niet langer ontkennen...
Jesse heeft zijn eerste woordje gezegd...
En nee, het is geen papa, geen mama, geen Ow of poes.
Het is..... *tromgeroffel*
"hebbuh"
Man, man dat gaat nog wat worden
Nee hoor, zowel Draak als Piranha hebben het beiden nooit gedaan. In ieder geval geen hele avonden.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:58 schreef LuDann het volgende:
Ik heb nog nooit iets gemerkt van clusteren, is mijn baby daar zo'n uitzondering mee? Ik hoor het zo vaak hier.
Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Bank, eten, drinken, serie aan... Vaak maken ze na het clusteren een langere ruk de nacht in, dat is dan wel weer een voordeel.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gister duurde het van 6 tot 11. Ik vind het erg vermoeiend...
Ja, heel herkenbaar. Dit is wel erg lang trouwens, maar op zich kunnen zulke avonden er tussen zitten. Bij mij is het vrij lang geweest van zeven tot tien 's avonds. Hopelijk slapen jullie daarna wel goed, met 's nachts niet al te lange voedingen? Want dat kan wel een voordeel zijn....quote:Op woensdag 30 september 2015 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
slaap je samen met hem? Anders hier gewoon de tip om er 's avonds wat eerder aan je vermoeidheid toe te geven, je met kind in bed te installeren en gewoon te gaan slapen met kind aan den tiet. Werkte hier iig prima, meneer sliep, ik sliep hij clusterde en ik rustte uitquote:Op woensdag 30 september 2015 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En in het geval dat je nog een huis moet (ver)bouwen hier rekening mee houden bij de plaatsing van de stopcontacten en de bankquote:Op woensdag 30 september 2015 21:18 schreef Krisvc het volgende:
En zorgen dat er altijd een oplader/stopcontact binnen handbereik is!
Yup, helaasch. Dus niet invullen geeft ook weer een risico. Gelukkig is Reaal regelt het allemaal schappelijker.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ben je officieel gediagnosticeerd dan Mariska?
Bij mij liepen ze destijds ook te mieren omdat ik paroxetine slikte trouwens, ik weet nog dat ik dat ook zo stom vond
Zitten wij ook, ivm mijn bmi. Scheelt drie hele euro's per maand, maar wat een stress zeg.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:20 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Yup, helaasch. Dus niet invullen geeft ook weer een risico. Gelukkig is Reaal regelt het allemaal schappelijker.
Ja ik heb hier dus ook het idee dat het niet echt op gaat. Hier 5 weken tussen geboorte en UD. Maar in alles is ze vrij snel. Bij het CB vonden ze haar hoofdje bijv opvallend sterk voor haar leeftijd en prematuur.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 06:35 schreef JufMariska het volgende:
Joycie: volgens het boek tel je de weken vanaf de uitgerekende datum, maar dat gaat niet altijd op. Wij zaten er precies tussenin; 3 wk achter het schema aan (6 wk tussen geboortedatum en uitgerekende datum). En nog weer later werd het zelfs meer 'kloppend' geteld vanaf geboortedatum.
Sterkte met sneue uk! Hoop dat ze gauw opknapt.
L. is om half 6 richting werk vertrokken tot morgenavond. Die heeft gelukkig wel van 3 tot half 6 E. bij zich genomen. Dus heb iets kunnen slapen (in hoeverre dat kan als je hiirt dat je kind ontroostbaar is).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 07:03 schreef Mariposas het volgende:
Pittig Joyce! Ben je ook alleen? Hoop dat het een eenmalige nacht was!
Oh en dan ga ik met 5 weken ook nog eens de voeding omgooien... Slim!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 07:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
6 weken is het hoogtepunt qua krampjes meestal.
Sjaak is 4 weken te vroeg geboren maar loopt qua sprongetjes maar 4 dagen achter. Dus het kan best hoor
Nee heb geen draagdoek. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik E. nog niet mag dragen voor ze 7 pond is. Dus heb me er nog niet in verdiept. Al denk ik dat E. het dragen heerlijk zou vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 07:56 schreef Selvaria het volgende:
Heb je een draagdoek Joycie? Zonder dat ding was ik in de eerste weken in een plasje ellende veranderd.![]()
Blegh, griep heeft doorgezet, ik voel me zo beroerd.N. heeft gelukkig nog steeds alleen een snotneus, ik hoop dat dit haar bespaard blijft. Ik breng haar zo wel naar de GO zodat ik gewoon asociaal mijn bed in kan.
Wat een rare redenatie van het ziekenhuisquote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee heb geen draagdoek. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik E. nog niet mag dragen voor ze 7 pond is. Dus heb me er nog niet in verdiept. Al denk ik dat E. het dragen heerlijk zou vinden.
Is het knopen moeilijk? Ben bang dat ik dat dan bijv niet goed doe.
Ga ik doen, wat dat zal op sommige momenten wel een uitkomst zijn denk ik!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie van het ziekenhuis![]()
Misschien even in het draagtopic vragen? JufM heeft Lucas ook al snel gedragen volgens mij.
Waarin hebben jullie Sjaak gedragen? Een rekbare doek of een "gewone" doek?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joyce, wij droegen al na 3 weken (en dat was omdat eerder niet kon ivm zuurstof). Sjaak woog toen 3060 gram (even opgezocht). Het ziekenhuis raadde het ons zelfs aan!
Normaal zet vrouw Sjaak altijd af bij het KDV maar vandaag moest ik (ze hebben 'schoolfoto' dus Sjaak moet een extra ochtend). Het was zo druk dat hij begon te huilen in de armen van 1 van de juffen. En toen moest ik ook huilenWat een weekdier ben ik geworden...
Da's echt onzin Joyce, wij hebben Lucas idd ook al onder de 3kg gedragen. Draagconsult is heel fijn! En leen evt eerst een doek of (ergo!) drager om even te proberen. Wij hebben al snel gedragen in geweven doek en Emeibaby (die is btw ter overname nu). Voor meer info: vraag gerust!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee heb geen draagdoek. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik E. nog niet mag dragen voor ze 7 pond is. Dus heb me er nog niet in verdiept. Al denk ik dat E. het dragen heerlijk zou vinden.
Is het knopen moeilijk? Ben bang dat ik dat dan bijv niet goed doe.
In een rekbare doek, die hadden we toen liggen en werkte heel goed. De geweven vond ik Sjaak toen nog te licht voor.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Waarin hebben jullie Sjaak gedragen? Een rekbare doek of een "gewone" doek?
Is niet leuk om je kindje te zien huilen wanneer je zelf weg moet. Grote kans dat hij na een paar minuten weer lekker vrolijk was!
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Er ligt een snurkende baby op mn borst te slapen. Inclusief glimlach, zo nu en dan...
loopt die mee naar de babykamer ja?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:26 schreef Risu het volgende:
Hups, gooit ze ook nog eens der eten er weer uit.![]()
Omkleden mer monteurtje 'erbij'.
Fietsen? Handig als je d'r morgen alleen naar het kdv wilt laten gaan. Rugzak op en gaan!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Knuffels voor alle tranen
Mauw kreeg prikjes, maar ze heeft maar heel kort gejankt dit keer. Ze was wel uit haar hum, normaal doet ze altijd heel gezellig bij het cbachja, het zal het snot wel zijn. Ze kan wel fietsen!
nee, dat is ook moeilijk! Maar, de mantra "het gaat echt over" is heel erg waar!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Nog bedankt voor alle tips mbt clusteren gister. Ik kan er niet echt van genieten, vijf en een half uur en baby nonstop aan de borst vind ik zwaar. Ik probeer mee te veren, maar dat is niet mij sterkste kant...
Ik stond altijd aan de andere kant, en was de leidster waarbij de moeders hun kindje achterlieten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
In een rekbare doek, die hadden we toen liggen en werkte heel goed. De geweven vond ik Sjaak toen nog te licht voor.
Ik gok dat Sjaak het inderdaad wel prima vond na een paar minuten. Maar toch he...
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Fietsen? Handig als je d'r morgen alleen naar het kdv wilt laten gaan. Rugzak op en gaan!
Een neusslurper gebruiken, hoofdeind iets omhoog zetten en eventueel een ui op haar kamertje...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mij heb ik 1 van de oorzaken gevonden waarom E. Niet zo goed slaapt.. Verkouden. Zodra ze ligt af en toe gepiep en geknor. En met vlagen snurken. Rechtop lijkt ze dus wel fijn te vinden.
Baby van 5 weken, beginnende verkoudheid. Wat kun/mag je allemaal doen?
Ik ga eens kijken naar een emeibaby! Knopen lijkt me fijn en vind het er ook altijd zo mooi uitzien. Maar het gemak van een drager spreek bij wel enorm aan..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:56 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Da's echt onzin Joyce, wij hebben Lucas idd ook al onder de 3kg gedragen. Draagconsult is heel fijn! En leen evt eerst een doek of (ergo!) drager om even te proberen. Wij hebben al snel gedragen in geweven doek en Emeibaby (die is btw ter overname nu). Voor meer info: vraag gerust!!
Dan zal ik haar zo een gaan plagen met het neuspeertje!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Een neusslurper gebruiken, hoofdeind iets omhoog zetten en eventueel een ui op haar kamertje...
Emeibaby dusquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken naar een emeibaby! Knopen lijkt me fijn en vind het er ook altijd zo mooi uitzien. Maar het gemak van een drager spreek bij wel enorm aan..
Zou bv een Tula ook al kunnen of een andere ergonomische drager?
Ik heb een tula met baby insert, maar vind dat O daar pas met maat 56 redelijk goed in zat. Daarvoor leek het alsof hij te klein was om die houding goed aan te nemen. Ik gebruik m'n tula tegenwoordig wel veel meer dan m'n (rekbare) doek. Die is voornamelijk binnenshuis voor een baby die echt niet wil slapen of alleen zijn als ik nog dingen moet doen. Ik heb een goedkope 2e hands draagdoek gekocht (vipcarrier) en daarbij een tula met baby insert, vooral omdat m'n man daarmee ook wel wil dragen want een doek is volgens hem voor vrouwen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken naar een emeibaby! Knopen lijkt me fijn en vind het er ook altijd zo mooi uitzien. Maar het gemak van een drager spreek bij wel enorm aan..
Zou bv een Tula ook al kunnen of een andere ergonomische drager?
Oh, ik heb daar als totaal ontaarde moeder niet meer aan gedachtquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:37 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik stond altijd aan de andere kant, en was de leidster waarbij de moeders hun kindje achterlieten.
Misschien even bellen. Al is het maar om te horen dat hij lekker aan het spelen is.. Dat mag best als je als mama zijnde het er even moeilijk mee hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft wel echt last van de prikjes, gisteren wat verhoging en vooral veel pieps en zielig huilen en niet willen slapen. Dus veel mama.papaplak hier.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:12 schreef LuDann het volgende:
Sta je dan met beste intenties dat bedje mooi kort op te maken...Ach, de deken ligt nog wel redelijk netjes... Bijna niet gebruiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, wat lief dat ze me was wil besparen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ach, de deken ligt nog wel redelijk netjes... Bijna niet gebruikt
De lengte is hier niet gemeten bij de geboorte, maar we hebben gevraagd of ze het even wilden doen toen ze op de couveusekamer lag een dag later. Daarna is het bij de kinderarts gedaan en vervolgens bij de eerste afspraak bij het CB (maar die was met 7 weken pas).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Mooie stats Fuente!
Wordt er trouwens bij ieder CB zo vaak gemeten? Bij mijn CB doen ze dat alleen bij afspraken met de arts, bij de geboorte is ook niet gemeten. Ik heb dus pas 1 lengtemeting.
Hier ookquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:36 schreef Fuente het volgende:
Hier doen ze het bij ieder bezoek aan het cb, dus ook bij de verpleegkundige. En bij de geboorte deden ze het hier ook, maar dat is niet overal meer zo geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gewicht maakt het niet uit verder, de metingen die ik nog heb opgezocht (ik heb niet alles ingevuld want dat voegt niets toe verder, er staan al een hoop stipjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, die lengte gaat dus prima zo te zien. En ik denk dan, als ze iets te kort zou komen zou ze niet zo goed in de lengte groeien. Dus ik vind dit wel geruststellend.
In DH meten ze bijna nooitquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Mooie stats Fuente!
Wordt er trouwens bij ieder CB zo vaak gemeten? Bij mijn CB doen ze dat alleen bij afspraken met de arts, bij de geboorte is ook niet gemeten. Ik heb dus pas 1 lengtemeting.
Ik dacht dat dat voor katten was, werkt dus ook voor baby's?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:53 schreef Crumpette het volgende:
Iets wat in een doos zit.of gewoon alleen een doos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mariposas:
Lengte meten: werd niet gedaan bij geboorte. We hebben er zelf de centimeter naast gelegd drie dagen na zijn geboorte. Toen strekte hij zijn beentjes. Eerder durfde ik niet, wilde hem geen pijn doen bij het 'uitvouwen'.
Doorslaapsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou iets kopen wat je sowieso al van plan was te kopen.en dan zorgen dat op de foto's je alleen het uitpakmoment ziet zonder dat het cadeau op de foto staat, zodat ze later niet kan zeggen: Jezus mam, wat een kútcadeau, dat geef je toch niet?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:36 schreef Malteser het volgende:
JM:
Nope, begin november pas. Wachtlijsten in de zorgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gaat nu op zich best goed hoor! Af en toe een extra dagje kdv zodat ik wat meer ruimte heb voor m'n werk (vooral) en mezelf (een beetje..) helpt wel wat.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Wc-rollenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen voor mauwķf ik wel iets moet kopen. Wat koop je voor een baby?
goeie tips! Ik voeg er "tas met boodschappen" aan toequote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wc-rollen
Boterhamzak-clipjes (gekleurde van ikea)
Zakdoekjes (kun je sneeuw van maken)
Kartonnen doos
Afstandsbediening
Oude 3310
Ballonnen
Snoertjes
Zonnebril
En ik maakte een tipi voor O. Daar is ze gek op en die kan jaren gebruikt worden.
Ja, verschilt heel erg per baby en per sprongetje. De ene keer duurde het langer dan weer korter.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Jullie kunnen mij wel vertellen he dat de sprongetjes die in oei ik groei staan minder lang duren als ze daar aangeven.
Kan E. Niet wegleggen of ze begint te huilen. Hoe diep ze ook slaapt. Ligt ze bij mij dan slaapt ze als een roosje!
Keukentjes voor jongens!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mari, wat fijn!
En man, al die bijna jarige baby's! I krijgt van ons een wheelybug en een keukentje.
Melba krijgt een interieurverantwoorde speeltipi van nobodinoz. Wel duur maar als t goed is nog jaren speelplezier vanquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen voor mauwķf ik wel iets moet kopen. Wat koop je voor een baby?
Oh die zijn mooi!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Melba krijgt een interieurverantwoorde speeltipi van nobodinoz. Wel duur maar als t goed is nog jaren speelplezier van
Ook zo lang bij de vrijgevestigde peuten?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:41 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Nope, begin november pas. Wachtlijsten in de zorg![]()
Gaat nu op zich best goed hoor! Af en toe een extra dagje kdv zodat ik wat meer ruimte heb voor m'n werk (vooral) en mezelf (een beetje..) helpt wel wat.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:15 schreef Stormqueen het volgende:
Doorslaper voor mari!
Wat een grote dure kados allemaalik zat wat eenvoudiger te denken
Hij speelt wel met little people op t kdv, vooral gooi, kwijl en smijtwerk. Blokjes probeert hij wel op elkaar te duwen al en vooral losmaken als papa ze op elkaar duwt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Maar kan hij al iets met tv programma's, little people enzo dan, kwak? Of kopen jullie allemaal dingen voor over vele maanden/jaren?
Ik heb anders namelijk het idee dat mauw echt heel dom is
Blokken zijn ook heel leuk!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind die brandweerwagen wel epic
Maar er komt dus ws al een wheeliebug via schoonouders, een keuken begin ik liever nog niet aan (kan ik nog niet kwijt zolang de box nog staat), loopwagen is nog in de familie. Ik neig toch naar blokken of duplo. Mauw kan toch niet veel meer nog dan dingen tegen elkaar slaan, ze bekijken en onderkwijlen...
Wel jammer dat veel kleuren niet leverbaar zijn tot mei ofzoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |