abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156473964
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_156474002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor. O+ Bedankt. :)

Prettig om te weten dat het zo'n vaart nog niet loopt. Dat hadden we zelf in het ziekenhuis ook wel gemerkt. Tijdens mijn opname voor kraamkoorts hadden we aangegeven dat we ons zorgen maakten omdat ze niet aankwam (we hebben thuis een weegschaal en B_N houdt haar groei ook bij (alleen weegt hij haar soms met een volle luier en kleertjes aan, beetje jammer)), maar er werd pas gesproken van een opname voor haar toen ze ook begon af te vallen. Uiteindelijk is alsnog in overleg besloten dat de voorgenomen opname niet nodig was en dat we thuis mochten proberen om haar vet te mesten. Na 2 afspraken bij de KA mochten we het verder bij het CB doen omdat het beter leek te gaan.

Maar in die periode maakte ik me zelf ook zorgen omdat ze zoveel spuugde. En afvallen is iets anders dan niet optimaal groeien. Wat je zegt ook, ze is verder wel gewoon in orde, lijkt het goed te doen.

Die flesvoeding ga ik wel even aanpakken ja want mijn moeder zei dat ze gisteren ook boos werd aan de fles op een gegeven moment, alsof het niet snel genoeg ging. Dat geloof ik ook best als de voeding een uur duurt. Kost onnodig veel energie.

Bedankt voor je tips, dezelfde weegschaal aanhouden is een goed idee. :Y Het CB zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat scheelt. En nu zit er 1 week tussen het wegen, maar volgende week 2. Dan is er iets meer te zeggen lijkt me.

Ze is een beetje huilerig van de prikjes, ik hoor haar alweer.
Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
:)
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:32:15 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_156474011
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
disclaimer
pi_156474059
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
Ze viel af in de tweede week ja, ik snap dat het dan wat nauwer luistert allemaal.

Ik ben vorige week donderdag even binnengelopen voor een vraag over opgezette kliertjes in haar nek en heb haar toen meteen laten wegen. Vandaag is ze weer gewogen (en was dus niets aangekomen sinds donderdag). Volgende week ga ik weer. Dus tussen die weging en die van afgelopen donderdag zal dan 2 weken zitten.

Wat vinden jullie van het plaatje in de OP? Ik lag dubbel joh. Heb meteen een hele reeks van die Nailed it! foto's opgezocht. :')
pi_156474094
En qua CB's oef de verschillen zijn zķ ontzettend groot. Ik heb ook echt een heel prima CB, de wijkverpleegkundigen zijn schatten en heel goed op de hoogte en kundig en zulks. En bovendien zijn ze heel goed in afstemmen op de persoon. Ik ben er ooit geweest met mijn oudste die toen 11 maanden was en toen heeft ze enorm mee zitten denken over wat we konden doen om de productie qua borstvoeding op peil te houden zodat ik nog even door kon voeden (ik was toen zwanger), om vervolgens in de wachtruimte tegen een huilende moeder te zeggen dat ze zich echt niet druk moet maken over het stoppen met bv en dat de fles voor hun nu gewoon prima is enz. Die moeder keek enorm opgelucht.
Zo hoort het wat mij betreft, afstemmen enzo.

De artsen zijn hier alleen een dingetje. Niet zozeer omdat die niet kundig zijn, maar wel omdat we steeds een andere invalarts hebben. En daar zitten her en der wel eens aparten tussen :')
pi_156474100
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...

Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
pi_156474208
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:41:06 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_156474226
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
disclaimer
pi_156474272
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
Nou dat idd :{
leer moeders (en vaders!) anders gewoon kijken naar hun kind en bevestig hoe het gaat enzo in plaats van suggestieve vragenlijsten af te werken en zulks. "slaapt ze al door?" "hoeveel voedingen geef je op een dag?"

Ik voelde me soms meer alsof ik mee deed aan een TNS-Nipo bevolkingsonderzoek wat dat betreft.
pi_156474296
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
Zelfverzekerd en geīnformeerd, check!
Bij mij staat er ook een 'studeert geneeskunde' bij. Dat zal misschien ook meehelpen. Nooit gezeik *O*

Achter afspraken hoef ik nooit aan te bellen, die maken we ter plekke ook al is het 3 maanden verder oid. We hebben onze 11 maanden afspraak als Lou al 2 weken 1 jaar is. Want het is zo sneu als ze dan ziek zijn op hun verjaardag, aldus het afsprakenmevrouwtje :+
pi_156474545
Oh, misschien moet ik ook even doorgeven dat ik iets vaag medisch studeer. :P

Nee maar mijn ervaringen zijn erg goed tot nu toe eigenlijk. Geen onzinnige dingen gehoord eigenlijk en de regie ligt duidelijk bij mij qua wat ik wil qua extra metingen. :)

Wel de vraag gehad of ik het idee had dat ze al op ons reageerde, volgen met de ogen enzo. Dus ja, toch een beetje kwantificeren die hap. :P
pi_156474718
Ik ben nu 3x bij het cb geweest (een keertje extra om te wegen) en ik vond het eigenlijk wel meevallen. Wel inderdaad iedere keer de vraag van hoeveel voedingen ze krijgt, maar daar lig ik verder niet wakker van. Misschien niet helemaal goed, maar ik kan daar (of ergens anders) prima 'ja en amen' zeggen en ondertussen denken 'nahh doe toch maar niet'. Wellicht dat dat anders is als er echt iets grof afwijkends wordt geconstateerd.

Mijn baby ging vanmorgen wennen op het kdv en het ging goed! Ze heeft al d'r kleren ondergepoept (had gelukkig een extra setje meegegeven) :Y) en geslapen. Ze zeiden dat ze heel rustig was en niet heeft gehuild. Alleen drinken vond ze niet echt noodzakelijk. Ze had maar een halve fles op en ik zat van tevoren nog te dubben om de voeding te splitsen in 2 delen voor het geval dat; nu dus de helft weg kunnen gooien. Dat is dus een les voor de volgende keer. Nu is ze chagrijnig en kapoet O+ Ik ben in de tussentijd als speedy gonzales de stad doorgerend met als buit 4 nieuwe broeken, een rok, een nieuw paar laarzen en haarverf. Ik kan weer even vooruit. Weg met die positiebroeken *O* Morgen nog een knipbeurt en ik kan me weer op kantoor vertonen. (Mijn haar valt nu alleen echt met bosjes uit boeehoee :'( )
pi_156474967
Mwhehe Kazy, doe ik ook hoor. Sociaal wenselijk antwoorden, ik vind het best. Het is een adviesbureau, als ik geen advies hoef vraag k er dus ook niet om simple as that :P

CB wordt vaak pas "leuk" als ze boven de 6 maanden uit komen en zulks :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156474991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
Ja, het was meer om hoeveel hij nu per dag aankomt. Van gister op vandaag 30 gram aangekomen. Of 70 gram, afhankelijk van welke meting van gister (voor voeding of na voeding). En hij mocht nu toch wel 45 gram per dag aankomen..

Ik vind het moment van wegen zo bepalend. Zoals gister, met de eerste meting leek hij afgevallen, daarna heb ik hem gevoed, en toen was hij ineens 70 gram zwaarder (jo, supertiet!). Ik laat me niet gek maken en heb vertrouwen in m'n kind. Maar, de verloskundige geeft zo'n dubbele boodschap.. Aan de ene kant is alles goed, maar aan de andere kant schrijf toch maar op wanneer en voor hoe lang je voedt, dan kunnen we daar nog eens kritisch naar kijken....
pi_156475144
Oh jeetje mignonne ja, daar zou ik ook wel nijdig van worden. Lekker denigrerend ook.

Mijn baby is behoorlijk van slag door de prikjes. Ik moet haar met 1 hand onder haar kont zo dragen dat ze verticaal tegen me aan hangt met bungelende beentjes. En dan ligt ze nog een beetje te snikken. Al het andere, inclusief draagdoek, is brullen. En ze wil ook niet drinken. ;(
pi_156475146
Mij is geleerd dat een baby gemiddeld 150 gram per week aankomt. 30*7=210. Lijkt mij dat 'ie voldoende aankomt dus.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156475246
Ach gossie je kleintje LD. Heeft ze echt pijn?

Mignonne, ik moest heel hard grinniken om je verhaal. En een beetje barfen van 'een eigen willetje'. Net of het iets slechts is. :{w

Ik heb de CB arts tot nu toe 1 keer gezien, maar voel me daar zo ongelofelijk in de gaten gehouden dat het niet mijn ding is. De wijkverpleegkundigen vind ik schatten. ^O^

Kazy, goede wendag! En ik vind het ook lastig hoe veel ik mee moet geven. L. gaat morgen 4 uur wennen. 's Ochtends komt ze soms om de 2 uur, soms om de 3 uur. Ik geef nu maar 2 voedingen mee. Als er 1 overblijft krijgt ze die thuis nog uit de fles, want weggooien vind ik zonde. Hoe veel heeft ze gedronken vandaag?

En hebben jullie baby's ook enorme smeerproppen in de oren? Of is die van mij gewoon een smeerlapje? :@
pi_156475424
Mignonne: E. had helemaal gelijk als ik het zo lees. (Ik was ook zo :') ) Heerlijk als kinderen op zo'n moment er dan precies geen zin in hebben.

Hier gingen ze de laatste keer kijken of M. wel goed kon volgen met haar ogen en dat deed de verpleegkundige op zo'n manier dat M. alleen maar naar de tl-buis op het plafond lag te staren. Lampjes zijn momenteel helemaal te gek, dus ja raar he, dat ze dan niet volgt :D

Jagar: dat klinkt inderdaad heel dubbel. Vooral dat vertrouwen blijven houden! Hier in de kraamweek ook een keer gewichtsverlies, maar dat vond ik niet zo gek na die enorme poepsessie van een paar minuten daarvoor. Dat laatste schrijven ze er dan natuurlijk niet bij ;)
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:41:27 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156475522

[ Bericht 36% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:14:59 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156475546
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Hier staat de kapper voor morgen op het programma :Y
pi_156475557
Kazy, wat fijn van het goede wennen op kdv!

Eerste verjaardag, wij gaan appeltaart banken en krijgt hij stukje van :9 Gaat hij vast uitpluizen zoals hij met alles doet.

Zag zelf eten van krijger! Knap! Dat kunnen we hier nog niet.

Vandaag voor het eerst op mijn eigen fiets gefietst met R. Ben helemaal niet zo'n fietser maar dit is toch wel leuk!
Alles is wel in zijn bed groen van het snot pff. En ik heb nu zelf ook snot ;(
pi_156475562
@Kris: ik had een fles van ruim 120 ml en er zat nog iets van 60 ā 70 in zag ik. Da's dan toch een klein nadeel van bv op verzoek. Ik heb echt géén idee hoeveel erin gaat en per keer zal dat ook weer verschillen gok ik.

En smeerproppen check. Ik zat me af te vragen of ik dat nu wel of niet moet weghalen. Ik heb met wassen geprobeerd of ik erbij kon met de washand maar dat ging niet.
pi_156475654
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

In de kraamweek waren ze hier ook wel erg gefocust op aankomen. Kreeg ook van de kraamverzorgster de vraag of ik wel genoeg at. Nouja je maakt het zelf klaar, dus wat denk je? ;)

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Shoppen *O* Of naar de kapper inderdaad!
Of gewoon lekker niks!
pi_156475656
Pijn weer ik niet Kris. Maar ze is duidelijk niet lekker in ieder geval. Arm kindje. Ik hoop dat het snel weer over is.

Ook omdat ik een lamme arm en moeie voeten heb. :P En nog niks heb voorbereid voor college morgen. :')
pi_156476212
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box :+
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is :')
pi_156476228
Overigens lacht ze nu naar mijn voet, dus ze is misschien ook snel tevreden :D
pi_156476665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box :+
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is :')
:D @laatste zin

Ik heb hier het idee dat het wel lekker ligt, want ze slaapt als een roosje in dat ding. Ik geloof alleen niet dat ze hem verder heel leuk vindt. Doorgaans kijkt ze nogal bozig als ik haar er in leg (vooral als ik het eerst niet goed doe en ze scheef ligt :') :@ ) En van tevoren natuurlijk tranen met tuiten, omdat je barbaarse moeder eerst nog een vestje bij je aandoet tegen de kou.
pi_156477116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...

Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
Twix was gisteren over zijn geboortegewicht heen. Zaterdag nog niet. Gisteren was hij precies 2 weken.
Als T. goed drinkt, poept en plast, tevreden is én aankomt, is het prima! Laat je niet onzeker 'maken'. :*
pi_156479671
Mijn baby is niet heel dol op de MC zelf. Behalve wanneer ze erin in een rijdende auto zit, dan wel natuurlijk. Maar wij hebben een stoeltje met een 5puntsgordel, het is misschien wat meer werk om haar erin te gespen en dat vind ze niet zo geslaagd.

Pff, mijn baby wilde een half uurtje terug eindelijk weer drinken. Dus nu heb ik nog maar 1 gestuwde borst. :P Hopen dat ze die andere rond een uur of 23 leeg wil drinken. Ik heb haar boven neergelegd, ze is al een paar uur behoorlijk van het slapen dus ik denk dat dat wel wil. Uitgeput van het huilen.

Wat een drama joh, die prikjes. -O-
pi_156479896
Ludann: sterkte met je meisje! Als het even meezit, verloopt het hetzelfde als hier en slaapt ze morgen heel veel. (Dag van de prikjes was hier veel huilen en de dag daarna moest ik checken of de babyfoon wel aan stond zeg maar ;))
pi_156480723
Hier ook een zeer tevreden baby in de MC. Gelijk zen.

Hier gaat het langzamerhand wat beter met werken /thuis. Als ik op mijn werk ben kan ik goed werken en 'ben' ik ook echt aan het werk, maar daardoor kom ik dus wel in de knoei met kolven. Ik kolf echt nog maar 50 ml uit 2 tieten per kolfbeurt.
huisarts was er vandaag niet dus morgen nog maar eens bellen voor zo'n neusspray.
-hopen dat ik hem mag hebben, want heb gelezen dat hij ook zwaarmoedig kan maken en dat is wel iets waar ik erg gevoelig voor ben in de wintermaanden.

Verder is Ro gewoon geweldig en at ze vandaag aubergine met pasta <3
pi_156480982
Fedde is een mc-lover. Altijd blij en vindt het heerlijk om in te slapen. Ik weet dat het niet zo goed is maar soms ligt ie echt wel ff langer dan de bedoeling is omdat ie zo lekker slaapt. In de box of bed lukt dat niet...
pi_156481770
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.

Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.

Nu temperaturen we dus bijna niet meer :@...

Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.

Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 september 2015 @ 21:08:03 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156482019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.

Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.

Nu temperaturen we dus bijna niet meer :@...

Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.

Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
ndat de kraam wegwas ging de thermometer de kast in. Ik voel met m'n hand in z'n nekje of met m'n lippen op z'n voorhoofd. Als dat 'lekker zacht' (niet warm, niet koud) aanvoelt zit het wel goed met de temp. is het klam, te warm of te koud merk je dat meteen op die manier. Op momenten dat hij echt warm warm aanvoelde wel even de thermometer gepakt maar dat was meer om te controleren hoe hoog de koorts was (paracetamolwaardig ja of nee bepalen zeg maar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156482050
Ik ben er na de kraamweek mee opgehouden. A hield zich prima op temperatuur. Daarna alleen nog als ze niet lekker was.
pi_156482052
Niet of nauwelijks meer na de kwaak week. (die ac laat ik staan :') )
pi_156482149
Oké, thanks. We zijn niet zo ontaard als ik dacht dus...
pi_156482258
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.

Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
pi_156482802
MC is hier lava, hel en verschrikkelijk! Maar het wordt beter! Eerst was het schreeuwen na 10 minuten en tegenwoordig is 25 minuten te doen *O*

Malteser, je gaat straks steeds meer dingen loslaten. Temperaturen is ook zo'n ding :) Komt vanzelf. Doen wat goed voelt en niet teveel nadenken.

Sjaak heeft de vooruit gevonden en schuift zichzelf nu door (kleine stukjes van) de kamer! Echt heel erg schattig en leuk en lief en O+
pi_156483423
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou even teruglees doen!
pi_156483722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Nou even teruglees doen!
Weet M. dat hij erin moet zitten en R. moet laten duwen? En is er al een Tula aangeschaft :D ?
pi_156483806
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.

Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.
pi_156483859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Nou even teruglees doen!
O+ !
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.
Ah oke. :) Ik had juist een (soms te) warme baby (en ook in een warme periode qua weer) dus we hebben geen kruiken gebruikt en hoefden ook niet zo vaak te tempen.
pi_156483916
Oke ik ben nog een topic terug, maar losstaanders! *O*
Ubercoole douchefoto! O+ Gevalletje :*
Ik zag op facebook al een Brugge foto met die raampjes, ik dacht al waar is dat ook al weer! :o
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:47:07 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_156485974
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje :D

Kruipsjaak lees ik? Wat tof!

Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken :D O+
disclaimer
pi_156486078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje :D

Kruipsjaak lees ik? Wat tof!

Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken :D O+
TijgerSjaak O+ Sjaak doet alle nieuwe features voor het eerst op dinsdag, want dat is oma-oppas-dag :') Zij krijgt dus alle eerste keren te zien (tot nu toe rollen en tijgeren). Maar filmen snapt ze nog niet :(

Opsta-Mauw. Ik zie nu bijna Mauw voor me in zo'n sta-op-stoel :D . Maar wel tof dat ze zo bezig is met haar nieuwe kunstje O+
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:51:04 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_156486130
ja wat is dat toch altijd met die oma's?
Wel een filmpje maken he!
disclaimer
pi_156490910
Oma-oppas-dag. Hier straks ook 2. Een dag mijn moeder, een dag zijn moeder.

Maar als ik daar nu aan denk word ik nerveus/verdrietig/gemeen. Want Oma 1 huilt alleen maar als ze Twix ziet (van geluk gelukkig) en Oma 2 is er veel te druk mee (in 10 minuten tijd heeft ze hem op 5 verschillende manieren vast en heeft ze hem 2 keer aan het huilen terwijl hij amper huilt).

Hormonen, wat doen jullie met me? Zo kan, durf en wil ik mijn kind toch nooit wegbrengen...

*relativering*
Ze hebben zelf ook kinderen grootgebracht. Wij zijn niet stuk gegaan. Ze weten wat ze doen.
pi_156490915
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje :* ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156490920
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv :o :D :'( Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby ;(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156490933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 07:45 schreef JufMariska het volgende:
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje :* ;)
Dank!

Had gisteren mijn collega's op kraamvisite. Gok dat daar een verband is. Ik wil heul niet nooit nimmer meer werken. Ik wil bij Twix zijn.
Over een paar maanden voelt het vast anders. Toch?
pi_156490942
Damn JM, L alweer 1! De tijd vliegt :'(! Maar je dreumes O+

Tips gevraagd: steeds vaker in de ochtend plaslekkage in de taille, luier 4+, die draagt hij dan wel de hele nacht. Ik snap niet waarom hij ineens al zijn grote plassen voor snachts bewaart :(. Buikslaper, overigens.

Grotere luier? :{
pi_156490966
Luier andersom al geprobeerd?

L. was gisteravond nog steeds boos. Ze sliep daardoor wel om 21:30 al en werd 06:30 pas wakker. Vandaag lijkt ze weer vrolijk. Ze gaat zo 4 uurtjes wennen op het kdv. Kan ik verder met solliciteren. :O
pi_156490970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv :o :D :'( Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby ;(
:o Knappe L. bijna 1. Waar blijft de tijd?
pi_156490995
quote:
M'n baby ;(
Als je zijn verjaardag niet viert, wordt L. ook niet ouder ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 08:01:00 #56
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156491012

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:15:33 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 08:11:51 #57
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156491111
Ik ga zaterdag voor het eerst een hele dag zonder mn baby weg. Ze is 9 maanden :@

En stop de tijd! L. Al bijna een jaar :o
pi_156491145
L ook al naar de dreumesjes straks! :o
De grote oktoberuittocht staat voor de deur. :(
pi_156491171
O ja, de grote oktoberemigratie staat voor de deur. Zoveel baby's al bijna 1. :o

R. in de loopwagen, goed gedaan meisje, papa goed afgericht! O+

Malteser, ik vind het moeilijker N. bij mijn moeder of schoonouders achter te laten dan bij de GO. :@ Het is toch wel erg lang geleden dat zij een kind groot hebben gebracht en SM liet al haar kinderen huilen en
SPOILER
Het zijn wel echt lieve oma's en een opa. O+

N. snotterde vannacht wat minder en er waren nog 2 nachtvoedingen ipv 3 gelukkig. Nu begin ik echter ook. Snotneus, opgezette klieren en al dat gevoel alsof er messen in je keel steken. Ik kan niet ziek worden nu. }:|
  woensdag 30 september 2015 @ 08:28:31 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_156491263
Het gaat meestal wel goed hoor, bij die grootouders! En ja, soms doen ze eens iets wat jij anders zou doen. Maar geloof me, dat doet een kdv ook. Die vertellen er alleen niet trots over aan het einde van de dag ;)

En Malteser, die zin om te werken komt waarschijnlijk wel weer terug hoor. Bij mij kwam die weer toen ik een week aan het werk was :D maar je baby is nog amper droog, natuurlijk ben je daar nog niet mee bezig! Ik vind het wel dapper dat je je collega's al na twee weken op visite laat komen ;)

En ja, de oktobermigratie :o gisteren vroeg iemand weer hoe oud mauw nu was en ineens realiseerde ik me dat ze over tien dagen 1 is. 1!! Omg!
disclaimer
pi_156491465
Zo, ik oktober leegloop en daarna in november ook zie ik. Gaat dat snel zeg. Tis als de dag van gister dat sommige geboren werden. :o

Zes nacht voedingen gehad. :O Ze heeft het niet willen drinken gister ruimschoots goedgemaakt. :') Nu heeft SM haar, ben benieuwd of ze veel zal slapen vandaag.

Ik ga mijn slaap inhalen onder college denk ik. :+
  woensdag 30 september 2015 @ 08:56:31 #62
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156491621
quote:
M'n baby ;(
Nog 4 dagen en een x aantal uur *O* *O* *O* .

Crump, je kan een grotere luier proberen, maar 5 klinkt me wel groot in de oren (voor V is 5 aan de grote kant zelfs).

Luier andersom aandoen helpt ook nog wel eens bij buikslapers.

Doorlekboks trouwens. Frans zat echt tot aan zn oksels onder vanochtend.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156491639
Lekker. Boks. :')

Omkeren ga ik dus maar eens proberen vannacht. Goddank niet tot in zijn slaapzak want de andere hangt nog te drogen van gisteren :').
pi_156491653
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier ;)
pi_156491673
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:58 schreef BlueEyes het volgende:
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier ;)
:(
pi_156491696
Jah sorry :'(
Maar ben ook ernstig aan het zoeken hoe ik het doorlekken kan voorkomen.
Ik denk dat ik eerdaags ga voor de dubbele luier. Een 4+ en een 5 er overheen.
Hij heeft nu 's nachts een 5 al maar daar redt hij het ook niet op.
pi_156491795
Damn. Hoe kan dat toch he? W slaapt al maanden in die luier en hij drinkt nu minder dan toen -O- hoe groot is die blaas wel niet?
  woensdag 30 september 2015 @ 09:15:24 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_156491854
Pieleke naar beneden richten en vasttapen!
disclaimer
pi_156491932
Moar ducttape ! :D
  woensdag 30 september 2015 @ 09:22:42 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156491945
Je hebt van Puckababy speciale antidoorlekrompers, met driedubbele laag om het luiergedeelte. Hier hielp een ander merk luier (Pampers) altijd het beste!

http://www.puckababy.com/nl/24-anti-lek-romper.html

[ Bericht 38% gewijzigd door Tante_Soesa op 30-09-2015 09:34:06 ]
pi_156492076
Zit de luier ook echt vol of is het echt alleen rond z'n buik nat? Ik vermoed bij Stip namelijk wel eens piemelactiviteit waardoor de door mij zorgvuldig naar beneden gerichte piemel ineens een andere kant op gaat ;) Hij is dan echt helemaal nat rond z'n middel, maar de luier zelf is niet overdreven vol.
pi_156492164
Tena Lady in de luier doen ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 09:39:43 #73
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156492237
Kraamverband als dam gebruiken *O*.

En het piemeltje vastplakken met veel sudocreme (die tip meen ik :') )
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156492491
Aha, worden kleine mannen daardoor nat op hun buik? Raadsel opgelost. Ik dacht in de zomer dat het zweet was en daarna aan (door mij) gelekte melk tijdens het drinken. Niet dus :D
  woensdag 30 september 2015 @ 10:01:38 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_156492627
antilekrompers O+
disclaimer
  woensdag 30 september 2015 @ 10:03:22 #76
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156492655

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:15:54 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 10:06:48 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156492710

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:16:09 ]
pi_156493204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdv *O* kennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Ja :D Ik had Sjaak vorige week een dag extra weggebracht. Wilde het huis van boven tot onder poetsen en organiseren enzo. Ik heb de hele dag op de bank gezeten onder een dekentje :') Heeeeerlijk was het!
pi_156493282
Haha! :D

N. gaat vanaf volgende week een halve dag extra zodat ik mijn nakijkwerk kan doen. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk, maar ik kijk wel uit naar de weken waarin het wat rustiger is (wishful thinking mag toch?) en ik een paar uurtjes écht voor mezelf heb. O+
pi_156493340
Ik ben juist niet te stoppen zo zonder kind vanochtend. :')
Ze zit sinds 9 uur op het kdv en ik ben naar de kapper geweest, naar de markt geweest, heb een boek opgehaald, de keuken schoongemaakt en de badkamer op orde. Nu ga ik met koffie en m'n nieuwe boek in de tuin zitten.

Ik vind het trouwens helemaal niet moeilijk om L. achter te laten op het kdv. In de verste verte nog geen traan te bekennen zeg maar.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:45:02 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_156493454
Hoeft ook niet! Ik vind het ook héérlijk!

Mauw is vandaag ook @ kdv en ik ben vrij. Heb tot 10 uur gelummeld, nu ga ik wasjes vouwen, mauws kledingkast opruimen, naar de stad, fruithapjes maken en administraaaasie doen :')
disclaimer
pi_156493460
Ik ook niet hoor Kris, maar we hebben dan ook een superlieve GO. N. moet altijd naar haar lachen en keurt mij dan geen blik meer waardig. :')

'Doei melkfabriek, tot vanmiddag. :W '

:')
  woensdag 30 september 2015 @ 10:57:10 #83
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156493688

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:16:26 ]
pi_156494038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdv *O* kennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Wat een rust zal jij ervaren! Geniet er lekker van met een kop koffie O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494087
Fijn dat jullie dat vrijheidsgevoel herkennen. Ik voelde me al zo'n ontaarde moeder die gisteren blij als een kind de stad doorsjeeste terwijl M. was wennen. Die keek mij trouwens nogal bozig aan toen ik wegging :P

Overigens had ik maandag wel een hormonale instortbui van over-2-weken-moet-ik-werken-en-dan-is-ze-3-dagen-weg-en-ze-is-nog-zo-klein-boehoehoe. Dat terwijl ik toch echt wel weer zin heb om te gaan werken (ondanks de 'het is megadruk want jij was er niet'-opmerkingen van collega's' :P )

Lekker hoor Kris, maar inderdaad hoe doe je dat zo snel!

Ik zit trouwens ook te lummelen met een enorme stapel was naast me. Zo geen zin in om dat op te vouwen, maar het is zo lekker rustig nu M. nog even ligt te tukken..
pi_156494121
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.

Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.

SPOILER
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.

SPOILER
:o

Vieze praat *O*
pi_156494282
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:21 schreef ingee het volgende:

[..]

:o

Vieze praat *O*
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato :').
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_156494454
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato :').
Ja maar dat is nu vast niet meer lekker in een smoothie.
Een beetje besterven, oke, maar meer dan 6 maanden?

Bluh
pi_156494518
Kom Phaidra!
Beetje lef hebben! Zit hij erin of niet ;)
pi_156494707
Gadverdamme!
Maar misschien kun je het begraven en een boom bovenop planten? Ter herinnering aan de vergeten zak. O+
pi_156494741
Lol ik val van de poep-in-enveloppenpraat zo door in de 7-maanden-vergeten-placentapraat. Lekker hoor :Y)

Zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn was toe..
pi_156494782
Maar Phaidra, rook je niks de afgelopen maanden? :@
pi_156494810
Oe, als hij er nog in zit is 'ie vast lekker brokkelig nu. :9

Wel fijn dat ik niet de enige moeder ben die geen moeite heeft met kind achterlaten. Scheelt dat ze lachend op de arm bij de leidster zat. Heb wel zin om d'r dadelijk weer op te gaan halen. *;

Enne, zo snel alles doen is een kwestie van BAM, TURBO erop en een beetje vals spelen (kapper is alleen wassen knippen en zo gedaan, kapper zit naast de markt, boekenwinkel zit weer aan de andere kant daarvan).
pi_156494888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
This is useless without pics! 8)7
  woensdag 30 september 2015 @ 12:03:02 #96
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156494898
Omg phaidra! :D Maar komen jullie nooit in de bijkeuken ofzo? :D
Pas maar op met die zak, straks denken mensen dat je een babylijkje weggooit ofzo. :')
pi_156494977
Nou Phaidra, je bijkeuken is in elk geval goed geīsoleerd :+ dat daar geen ongedierte op af is gekomen is dan best soort van positief, toch?
*ril*
  woensdag 30 september 2015 @ 12:20:18 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_156495173
godsamme phaidra :')
disclaimer
pi_156495437
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heb je toch een halve lotus-bevalling gehad *O*
  woensdag 30 september 2015 @ 12:36:55 #100
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156495455
Mietje.. kijk eens in de container, vind dit een anticlimax :( .

Waar is toch de placenta van A en phaidra..

Tja, wiens placenta is het eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')