Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor.Bedankt.
Prettig om te weten dat het zo'n vaart nog niet loopt. Dat hadden we zelf in het ziekenhuis ook wel gemerkt. Tijdens mijn opname voor kraamkoorts hadden we aangegeven dat we ons zorgen maakten omdat ze niet aankwam (we hebben thuis een weegschaal en B_N houdt haar groei ook bij (alleen weegt hij haar soms met een volle luier en kleertjes aan, beetje jammer)), maar er werd pas gesproken van een opname voor haar toen ze ook begon af te vallen. Uiteindelijk is alsnog in overleg besloten dat de voorgenomen opname niet nodig was en dat we thuis mochten proberen om haar vet te mesten. Na 2 afspraken bij de KA mochten we het verder bij het CB doen omdat het beter leek te gaan.
Maar in die periode maakte ik me zelf ook zorgen omdat ze zoveel spuugde. En afvallen is iets anders dan niet optimaal groeien. Wat je zegt ook, ze is verder wel gewoon in orde, lijkt het goed te doen.
Die flesvoeding ga ik wel even aanpakken ja want mijn moeder zei dat ze gisteren ook boos werd aan de fles op een gegeven moment, alsof het niet snel genoeg ging. Dat geloof ik ook best als de voeding een uur duurt. Kost onnodig veel energie.
Bedankt voor je tips, dezelfde weegschaal aanhouden is een goed idee.Het CB zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat scheelt. En nu zit er 1 week tussen het wegen, maar volgende week 2. Dan is er iets meer te zeggen lijkt me.
Ze is een beetje huilerig van de prikjes, ik hoor haar alweer.
Ze viel af in de tweede week ja, ik snap dat het dan wat nauwer luistert allemaal.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.
Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
Nou dat iddquote:Op dinsdag 29 september 2015 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden
Zelfverzekerd en geīnformeerd, check!quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen!
Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ja, het was meer om hoeveel hij nu per dag aankomt. Van gister op vandaag 30 gram aangekomen. Of 70 gram, afhankelijk van welke meting van gister (voor voeding of na voeding). En hij mocht nu toch wel 45 gram per dag aankomen..quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.
*lurk out*
Hier staat de kapper voor morgen op het programmaquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al.
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier![]()
L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?!
Shoppenquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al.
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier![]()
In de kraamweek waren ze hier ook wel erg gefocust op aankomen. Kreeg ook van de kraamverzorgster de vraag of ik wel genoeg at. Nouja je maakt het zelf klaar, dus wat denk je?
L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?!
quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box![]()
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is
Twix was gisteren over zijn geboortegewicht heen. Zaterdag nog niet. Gisteren was hij precies 2 weken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...
Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
ndat de kraam wegwas ging de thermometer de kast in. Ik voel met m'n hand in z'n nekje of met m'n lippen op z'n voorhoofd. Als dat 'lekker zacht' (niet warm, niet koud) aanvoelt zit het wel goed met de temp. is het klam, te warm of te koud merk je dat meteen op die manier. Op momenten dat hij echt warm warm aanvoelde wel even de thermometer gepakt maar dat was meer om te controleren hoe hoog de koorts was (paracetamolwaardig ja of nee bepalen zeg maar)quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Vraag over temperaturen:
Twix is 2 weken oud, sinds donderdag geen kraamhulp meer.
Eerste 4 dagen ziekenhuis moesten we bij iedere verschoning temperaturen.
Eenmaal thuis mochten we er van de kraam meer op gaan vertrouwen dat Twix het goed deed dus temperatuurden we drie keer (ochtend, middag en late avond). En dat was steeds prima, laatste dagen geen kruik meer nodig.
Nu temperaturen we dus bijna niet meer...
Binnenshuis leggen we hem weg met een deken of omslagdoek. Buitenshuis een mutsje op, jas aan en in de kinderwagenbak met deken en dan de afdekhoes van de bak dichtgeritst.
Hoe vaak temperatuurden jullie de eerste weken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!
quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
Weet M. dat hij erin moet zitten en R. moet laten duwen? En is er al een Tula aangeschaftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!?
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:
Dank je wel kazy! Ik hoop het ook. Morgen heeft mijn SM haar, dus ik zal er zelf weinig van merken.
Malteser: in de kraamweek tempten we eens per dag. Daarna alleen als we er reden toe zagen. Dus als ze warm aanvoelde of veel huilde bijvoorbeeld. Waarom moesten jullie zo vaak temperaturen?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou even teruglees doen!!
Ah oke.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Twix had wat moeite om zich warm te houden. En aangezien hij ook niet meteen goed aankwam, moesten we het goed monitoren.Ik had juist een (soms te) warme baby (en ook in een warme periode qua weer) dus we hebben geen kruiken gebruikt en hoefden ook niet zo vaak te tempen.
TijgerSjaakquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
gezellig Ingee, zo reed ik ook altijd met mijn broertje
Kruipsjaak lees ik? Wat tof!
Mauw is de hele dag bezig geweest met opstaan. En dan zo megatriomfantelijk kijken![]()
Dank!quote:Op woensdag 30 september 2015 07:45 schreef JufMariska het volgende:
Hij is nu ook nog maar ienimini he Malteser! De oma's moeten ook nog in hun rol groeien.. Komtwelgoedschatje![]()
quote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
Btw: er werd ons gevraagd wanneer Lucas z'n verjaardag viert @ kdv![]()
![]()
Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby
Als je zijn verjaardag niet viert, wordt L. ook niet ouderquote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
![]()
Ik ben inmiddels op de hoogte van de werkwijze, we doen het vrijdag en ga vandaag fruit kopen voor z'n traktaasie.
M'n baby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn wel echt lieve oma's en een opa.![]()
N. snotterde vannacht wat minder en er waren nog 2 nachtvoedingen ipv 3 gelukkig. Nu begin ik echter ook. Snotneus, opgezette klieren en al dat gevoel alsof er messen in je keel steken. Ik kan niet ziek worden nu.![]()
Nog 4 dagen en een x aantal uurquote:Op woensdag 30 september 2015 07:47 schreef JufMariska het volgende:
![]()
M'n baby
quote:Op woensdag 30 september 2015 08:58 schreef BlueEyes het volgende:
Hier een doorgelekte buikslaper vannacht mét omgekeerde luier
Jaquote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdvkennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
Wat een rust zal jij ervaren! Geniet er lekker van met een kop koffiequote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef Mariposas het volgende:
L is naar het kdvkennen jullie dat gevoel dat je zoveel wilt doen in zo weinig tijd? En dat je dan eigenlijk alleen maar kan koffiedrinken en juist helemaal niets doen?
Zonde van m'n tijd of juist goed besteed? Hmm, ik peins nog even verder. Wel heerlijk peinzen zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
Š loveli
quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.
Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vieze praat![]()
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na datoquote:
Ja maar dat is nu vast niet meer lekker in een smoothie.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato.
quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Haha is het najaarsschoonmaak? Ik ook 2 dagen vrij zonder kinderen om op te ruimen.
Ik vond nog een bevallingssouvenir in de bijkeuken.This is useless without pics!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je toch een halve lotus-bevalling gehadquote:Op woensdag 30 september 2015 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik durfde niet te kijken of de placenta er ook nog inzat... Ruim 7 maanden na dato.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |