Waarschijnlijk niet ja.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:52 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
die wisten ook niet beter dan dat het een gevechtsvliegtuig was
quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:52 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
die wisten ook niet beter dan dat het een gevechtsvliegtuig was
Niet naief.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:52 schreef Fok-it het volgende:
Laat ze dat eerst maar bewijzen door een onderzoek
Daar zijn totaal geen bewijzen voor.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:53 schreef Fok-it het volgende:
Het kan dat ze dat zo zagen ja. Het kan net zo goed bewust zijn geweest
Dat blijft speculerenquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:53 schreef Fok-it het volgende:
Het kan dat ze dat zo zagen ja. Het kan net zo goed bewust zijn geweest
jij denkt dat ze met opzet een burgervliegtuig neerhalenquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]Fucking naief dit.
Laat ze dat eerst maar bewijzen door een onderzoek
Zowel van de Oekrainse rebellen als de "onafhankelijke Russen"quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:53 schreef Hadtjememaar het volgende:
er zijn afgeluisterde telefoongesprekken waar die 'rebellen' totaal in paniek zijn omdat het een burgervliegtuig was
Die afgeluisterde telefoongesprekken vond ik ze nou niet totaal in paniek. Of ik heb andere gehoord.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:53 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
jij denkt dat ze met opzet een burgervliegtuig neerhalen
er zijn afgeluisterde telefoongesprekken waar die 'rebellen' totaal in paniek zijn omdat het een burgervliegtuig was
Er zijn verschillende afgeluisterde telefoongesprekken dat niemand meer wist wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:54 schreef Fok-it het volgende:
Die afgeluisterde telefoongesprekken vond ik ze nou niet totaal in paniek. Of ik heb andere gehoord.
Ik heb geen idee. Ik zei al net dat het net zo goed kan dat het een fout was. Maar daar zijn ook geen bewijzen voorquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:53 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
jij denkt dat ze met opzet een burgervliegtuig neerhalen
Maar is het dan slim om zonder bewijzen vinger te gaan wijzen. Een westers onderzoek zal net zo subjectief zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik zei al net dat het net zo goed kan dat het een fout was. Maar daar zijn ook geen bewijzen voor
Hoe bedoel je in feite voor Rusland?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:55 schreef Insomnia_ het volgende:
En je moet bedenken dat er ook in het beginstadium Oekrainse rebellen zijn geweest (en nu nog) die in feite voor Rusland vochten.
Dat probleem is zo extreem complex.
Omdat er in de Westerse media in het begin is gedaan alsof iedere Oekrainse opstandelingengroep Pro-Oekraine was.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe bedoel je in feite voor Rusland?
Waarom zouden ze tegen hun eigen regering vechten?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat er in de Westerse media in het begin is gedaan alsof iedere Oekrainse opstandelingengroep Pro-Oekraine was.
Maar je had daar op dat moment meerdere groepering waar sommigen ook zonder Russische hulp tegen de Oekrainse overheid hebben gevochten.
Omdat enorme de overheid daar een neo-nazi kliek is (waar het westen zo blij mee was dat ze aan de macht kwamen in eerste instantie). Dus dan ga je extreem linksen hebben die zich gaan verzetten, verder zijn enorme delen van Oekraine extreem anti westers.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zouden ze tegen hun eigen regering vechten?
Maar het ging in eerste instantie toch ook gewoon om strijden voor hun land wat bezet werd? of is dat ook alleen maar westerse media die andere redenen niet belicht?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat enorme de overheid daar een neo-nazi kliek is (waar het westen zo blij mee was dat ze aan de macht kwamen in eerste instantie). Dus dan ga je extreem linksen hebben die zich gaan verzetten, verder zijn enorme delen van Oekraine extreem anti westers.
Wat gaat jou echt aan het hartquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat vind jij echt boeiend dan? Wat ggaat je echt aan het hart zeg maar?
je weet dat deze regering aan de macht is gekomen na een staatsgreep tegen de democratisch gekozen regering?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zouden ze tegen hun eigen regering vechten?
Nee. De kiev rellen zijn enorme rellen geweest tussen Oekrainers en de overheidsaanhangers.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:00 schreef Fok-it het volgende:
Maar het ging in eerste instantie toch ook gewoon om strijden voor hun land wat bezet werd? of is dat ook alleen maar westerse media die andere redenen niet belicht?
En die democratisch gekozen regering was trouwens behoorlijk redelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:02 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
je weet dat deze regering aan de macht is gekomen na een staatsgreep tegen de democratisch gekozen regering?
Dierenleed.quote:
Hm ja oke. Dat klopt inderdaad wel ja. Door al die verschillende kleine oorlogen vergeet je even dat die rellen in Kiev niet eens met Russen te maken haddenquote:Op dinsdag 29 september 2015 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee. De kiev rellen zijn enorme rellen geweest tussen Oekrainers en de overheidsaanhangers.
Daarna kreeg je een burgeroorlog in Oost-Oekraine van pro-overheid en onafhankelijk Krim Bewoners.
Daarna kreeg je Rusland die een inval deed. En daarna kreeg je ook op de Krim opsplitsingen die voor en tegen Rusland waren.
Vanuit onze positie kun je er toch niks tegen doenquote:Op dinsdag 29 september 2015 01:05 schreef Fok-it het volgende:
In zoverre dat ik die ontwikkelingen wel probeer te volgen en niet zoals sommige mensen denkt van: Als het komt dan komt het.
Nee dat weet ikquote:Op dinsdag 29 september 2015 01:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Vanuit onze positie kun je er toch niks tegen doen
Ik moet je eerlijk zeggen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:06 schreef Kauai het volgende:
Jammer dat ik extreem weinig weet over dat conflict.
En zeker vanuit die redenatie is het heel raar om de Russen de schuld te geven op basis van eenzijdige informatie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm ja oke. Dat klopt inderdaad wel ja. Door al die verschillende kleine oorlogen vergeet je even dat die rellen in Kiev niet eens met Russen te maken hadden
Oke dit snap ik niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
Of dat het een pro-Russische rebellen groep is geweest die de Russen uit politiek oogpunt hebben proberen te dekken
Nee, want het gaat in eerste geval over land. De Russen hebben ook rebellen te vriend te houden in Oost-Oekraine.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:11 schreef Fok-it het volgende:
Dit zou politiek gezien toch alleen maar nadelig zijn voor Rusland?
Dat is goed. Dit is namelijk een daadwerkelijk nuttige discussie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:12 schreef Fylax het volgende:
Wil even zeggen dat ik lekker meelees.
Vanuit Westers oogpunt lijk je snel alleen te denken dat oost-europa toekomstig land is voor Rusland en meer nietquote:Op dinsdag 29 september 2015 01:12 schreef Insomnia_ het volgende:
En een ding moet je enorm bewust zijn.
De Russen zien Oost-Europa echt enorm anders dan het westen.
En dat begrijp ik ergens wel.
Vanuit Russisch oogpunt moet je wel begrijpen dat er door het Westen na de val van het gordijn enorm veel verdragen zijn geschonden. Grote delen van Oost-Europa zouden vanuit cultureel historisch perspectief eerder bij Rusland moeten horen. Waarbij Polen een discutabel punt wordt door een religieus verschil. Het westen heeft tegen de verdragen een enorme machtspolitiek gevoerd (denk aan extreme uitbreiding EU, democratische gekozen regeringen afzetten omdat ze met Rusland wilden samenwerken (Oekrainse regering).quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vanuit Westers oogpunt lijk je snel alleen te denken dat oost-europa toekomstig land is voor Rusland en meer niet
Mijn kennis over Syrie is veel te beperkt.quote:
Mijn hele muur hangt vol met foto's van jou, dat wordt wel erg veel werkquote:Op dinsdag 29 september 2015 01:22 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dan moet je even mijn selfie van je beeldscherm weghalen.
Een onoplosbaar probleem dat al 1500 jaar terug kan worden gevoerd.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:21 schreef Fok-it het volgende:
Hmm, nou ja zoals je zelf al zegt. Het is een complex probleem
Maar jij vind dat de annexatie van de Krim dus terecht is uitgevoerd?quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een onoplosbaar probleem dat al 1500 jaar terug kan worden gevoerd.
Het ligt natuurlijk veel genuanceerder.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar jij vind dat de annexatie van de Krim dus terecht is uitgevoerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |