Neequote:
If you don't mind: bij welk kantoor ben je betrokken?quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:06 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik heb geen fiscaal recht gedaan, maar een bachelor rechtsgeleerdheid, een tweede bachelor aan een andere faculteit en een master ondernemingsrecht. Ondertussen heb ik inderdaad een baan bij een zuidaskantoor. Ik ben via een business course een stage in gerold en dat is (blijkbaar) wederzijds dermate goed bevallen dat ik wilde en mocht komen werken.
Over of je beter X met cijfers Y kunt hebben dan alternatief Z is - zoals T al zei - niet te zeggen. Uiteindelijk gaat het om de wederzijdse indruk en er bestaat geen absoluut lijstje dat leidt tot succes. Verschilt bijv. ongetwijfeld ook nogal per partner wat de voorkeur heeft. Een tweede studie is erg mooi, maar of twee studies met gemiddeld een 6,5-7 beter of minder is dan alleen rechten met een 8,5 is niet te zeggen.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:23 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
If you don't mind: bij welk kantoor ben je betrokken?
Misschien vertelt hij het aan mij in een privéberichtquote:Op dinsdag 29 september 2015 14:07 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dikke kans dat ie dat gaat zeggen
Helaas kun je dat soort dingen op FOK! beter geheim houden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:12 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Misschien vertelt hij het aan mij in een privébericht.
Dit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helaas kun je dat soort dingen op FOK! beter geheim houden.
Ah ok, begrijpelijk wel!quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kunst- en antiekstudio Lelystadquote:
Waarom (alleen) Westbroek met een hoofdletter?quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Boterbartje het volgende:
Vooralsnog ben ik managing partner bij de brauw blackstone Westbroek, aangenaam Martijn.
Dat interesseert niemand.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil gerust zeggen bij welk kantoor ik werkzaam ben
'De' moet ook met een hoofdletter. Een kapitale fout.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:12 schreef eriksd het volgende:
Denk dat op het woord aangenaam terecht de doodstraf staat binnen de Brauw.
Verder shitgrap.
Godver.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:13 schreef Valid het volgende:
[..]
'De' moet ook met een hoofdletter. Een kapitale fout.
Telefoon doet dat, geen zin om daar tegen in te gaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Waarom (alleen) Westbroek met een hoofdletter?
waaromquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:12 schreef eriksd het volgende:
Denk dat op het woord aangenaam terecht de doodstraf staat binnen de Brauw.
Verder shitgrap.
Hoe vol het topic isquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:20 schreef Valid het volgende:
Wat betekenen die rondjes achter topicnamen in de mobiele versie? Een taartpunt heeft een andere kleur. Soort cirkeldiagram in donutvorm.
Ah, dank.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe vol het topic isDe taartpunt geeft aan hoe veel posts er relatief zijn geplaatst.
Hoezo? Zijn er dingen mee misgegaan o.i.d?quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er dingen mee misgegaan o.i.d?
Vind het ook altijd buitengewoon curieus, dat geheimzinnige gedoe.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er dingen mee misgegaan o.i.d?
Wat voor verhaal heb je gehoord dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:33 schreef Tchock het volgende:
Ik ben verder ook geen insider maar de verhalen díe ik gehoord heb maken dat ik nooit op FOK! zal melden waar ik werk en zeker niet als ik een baan heb met wat meer... Inhoud.
Dacht dat je koffiejongen bij Hekkelman Nijmegen was...quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Boterbartje het volgende:
Vooralsnog ben ik managing partner bij de brauw blackstone Westbroek, aangenaam Martijn.
kantoren die alles tracken, tot je totale openbare fb historie aan toe.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat voor verhaal heb je gehoord dan?
Valt wat voor te zeggen, daarom alles afgeschermdquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
kantoren die alles tracken, tot je totale openbare fb historie aan toe.
nquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dacht dat je koffiejongen bij Hekkelman Nijmegen was...
Of gewoon niks doms posten op je account op social media.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom de skills hebben om niet gevonden te worden via diverse zoekmachines. Of enkel informatie waarvan je zoiets hebt: dat mag wel gevonden worden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoezo "dom"? Natuurlijk zijn er legio uitzonderingen te noemen, maar over het algemeen gaat het je werkgever geen fluit aan wat jij in je privétijd doet als dat niet legaal is. Toch werkt het totaal niet zo.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Of gewoon niks doms posten op je account op social media.
Die skill bestaat niet, tenzij je überhaupt geen info online zet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom de skills hebben om niet gevonden te worden via diverse zoekmachines. Of enkel informatie waarvan je zoiets hebt: dat mag wel gevonden worden.
Of zoals ik al zei: info online zetten die gevonden mag worden. Das namelijk precies die skill maar dan omgedraaid toegepast. Het helpt wel om bewust te worden wat er al dan niet omhoog komt als je op je eigen naam gaat zoeken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die skill bestaat niet, tenzij je überhaupt geen info online zet.
Natuurlijk. Ik heb dat ook wel eens gecontroleerd. Maar je kunt niet zorgen dat informatie niet gevonden wordt tenzij je het nergens op zet. En in veel gevallen betekent dat dus dat je bijna niets meer kunt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Of zoals ik al zei: info online zetten die gevonden mag worden. Das namelijk precies die skill maar dan omgedraaid toegepast. Het helpt wel om bewust te worden wat er al dan niet omhoog komt als je op je eigen naam gaat zoeken.
nee man, dat is geweldigquote:Op dinsdag 29 september 2015 23:49 schreef Tchock het volgende:
Ik ken iemand die het voor zijn werk doet, mensen uitpluizen op sociale media en dergelijke. Wat lijkt me dat een schijtberoep zeg.
Ja echt? Dat lijkt je leuk, ook na honderden of duizenden profielen? Lekker zoeken of mensen ergens nog kattenkwaad hebben uitgespookt waarmee je ze kunt naaien?quote:
Mooi zwart hemd erbij aan zeker.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja echt? Dat lijkt je leuk, ook na honderden of duizenden profielen? Lekker zoeken of mensen ergens nog kattenkwaad hebben uitgespookt waarmee je ze kunt naaien?
dat heb ik een half jaar gedaan, met een andere insteekquote:Op dinsdag 29 september 2015 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja echt? Dat lijkt je leuk, ook na honderden of duizenden profielen? Lekker zoeken of mensen ergens nog kattenkwaad hebben uitgespookt waarmee je ze kunt naaien?
Wat voor insteek had jij?quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat heb ik een half jaar gedaan, met een andere insteek.
Fascinerend wat je allemaal van mensen kan weten door dat soort informatie.
Loop je weer mijn kledingstijl te dissen. Wordt heel vervelend dit,quote:
ik was voor een grote toko aan het prospecten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor insteek had jij?Hij trekt kandidaten na voor een groot bedrijf.
Wansmaak is ook een smaak.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Loop je weer mijn kledingstijl te dissen. Wordt heel vervelend dit,
Wat is dat?quote:Op woensdag 30 september 2015 00:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik was voor een grote toko aan het prospecten.
Soort gasboring ofzo.quote:
Zwart hem is prima an sich, maar elke combinatie met een pak is voor proleten.quote:
Ik vind zwarte hemden eigenlijk altijd wat dubieus tenzij je in de horeca werkt.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zwart hem is prima an sich, maar elke combinatie met een pak is voor proleten.
Vind ook dat ze het heel slecht aanpakt. Die had zodra ze die post kreeg alle vuile was buiten moeten hangen, de problemen openbaar moeten maken en vertellen wat ze er aan gaat doen. Nu is het constant pappen en nathouden terwijl er elke week een ander lijk uit de kast komt donderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:37 schreef eriksd het volgende:
Bijna medelijden met van mansveld. Twee weken onder curatele en ze moet documenten laten zien waarvan ze dat niet wil. Compleet aangeschoten wild.
Bwah, met een zwart (of erg donker) pak kan. Maar dan is het meer een pak voor bij het uitgaan.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zwart hem is prima an sich, maar elke combinatie met een pak is voor proleten.
quote:
Ik heb jullie gequote aangezien ik met een dringend fiscaal probleem zit, hopelijk kunnen jullie me helpen!quote:
Hij bedoelt zijn inloggegevens van het ondernemersdeel van de belastingdienst. Daar had hij anders even het formuliertje kunnen invullen. Nu moet hij doen via het particuliere deel.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:57 schreef eriksd het volgende:
Welke benodigde gegevens voor 2014 heb je het over?
Dan zou ik dat gewoon doen. Eventueel krijgt hij dan die boete, gaat in bezwaar, legt in dat briefje bovenstaand verhaal uit en niets aan het handje.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hij bedoelt zijn inloggegevens van het ondernemersdeel van de belastingdienst. Daar had hij anders even het formuliertje kunnen invullen. Nu moet hij doen via het particuliere deel.
Doe ik dan een beroep op de redelijkheid en billijkheid van de Belastingdienst of zou een eventuele boete daadwerkelijk onrechtmatig zijn aangezien ik liever niet vertrouw op de redelijkheid van het bureaucratische moloch dat de Belastingdienst heet.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan zou ik dat gewoon doen. Eventueel krijgt hij dan die boete, gaat in bezwaar, legt in dat briefje bovenstaand verhaal uit en niets aan het handje.
Nouja, laten we beginnen bij het begin. Staat er op je meest recente brief Aanmaning?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:05 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Doe ik dan een beroep op de redelijkheid en billijkheid van de Belastingdienst of zou een eventuele boete daadwerkelijk onrechtmatig zijn aangezien ik liever niet vertrouw op de redelijkheid van het bureaucratische moloch dat de Belastingdienst heet.
De brief ligt op dit moment thuis dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik denk dat het geen aanmaning is aangezien ik die al eerder heb ontvangen en de brief er uit m'n hoofd anders uitzag, er word in de betreffende brief volgens mij gedreigd met een aanmaning als ik de aangifte niet alsnog indien voor 13 oktober 2015 maar niet meer dan dat.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, laten we beginnen bij het begin. Staat er op je meest recente brief Aanmaning?
Oke super, dank je wel.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:20 schreef eriksd het volgende:
Als dit je tweede brief is, is het waarschijnlijk een aanmaning. Gaat meestal ook om een termijn van twee weken.
Over het algemeen is de Belastingdienst heel redelijk in de privesfeer. Een verzuimboete wordt automatisch opgelegd na het verstrijken van de laatste termijn. Onrechtmatig is de boete niet, want je hebt nou eenmaal een aangifteverzuim gepleegd als je niet aan de in de aanmaning gestelde termijn voldoet.
Geschreven beleid is dat alleen bij afwezigheid van alle schuld geen verzuimboete wordt opgelegd. Daar lijkt mij hier geen sprake van, dus je bent afhankelijk van de coulance van de Inspecteur. Ik zou een aardig briefje schrijven en zeker niet met allerhande zware woorden aan komen zetten. Gooi je ook nog ergens erin dat je niet gewerkt hebt want je zat het hele jaar op school en dan schets je een lekker jong en onbeholpen beeld.
Jou kennende was het waarschijnlijk een 36 pagina's tellende verhandeling over de staat van het recht, het land en de toekomst van bestuursrecht. Met als afsluiting: de boete is overigens onterecht.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:31 schreef Ryon het volgende:
Dat was ook mijn tactiek toen ik een boete kreeg. Toch gewoon de boete gekregen. Mijn relatie met de BD is dusdanig uitmuntend dat ik nu iemand betaal om dat voor mij te doen.
Had ik moeten doen ja. Mijn "sorry brief kwijtgeraakt tijdens verhuizing, dus.." maakte relatief weinig indruk. Van een klein hoorcollege staatsrecht raken ze in Apeldoorn waarschijnlijk helemaal ondersteboven.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jou kennende was het waarschijnlijk een 36 pagina's tellende verhandeling over de staat van het recht, het land en de toekomst van bestuursrecht. Met als afsluiting: de boete is overigens onterecht.
Wat was er precies met jouw aan de hand en hoe hoog bedroeg de boete als ik vragen mag?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:31 schreef Ryon het volgende:
Dat was ook mijn tactiek toen ik een boete kreeg. Toch gewoon de boete gekregen. Mijn relatie met de BD is dusdanig uitmuntend dat ik nu iemand betaal om dat voor mij te doen.
Zal wel een combinatie van boetes zijn (geen aangifte doen, geschatte inkomsten en/of te laat betalen). Er is geloof ik ook beleid dat onder omstandigheden zo'n boete alsnog wordt gematigd (of; kwijtgescholden) indien binnen een bepaalde periode alsnog aangifte wordt gedaan.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:20 schreef eriksd het volgende:
Als dit je tweede brief is, is het waarschijnlijk een aanmaning. Gaat meestal ook om een termijn van twee weken.
Over het algemeen is de Belastingdienst heel redelijk in de privesfeer. Een verzuimboete wordt automatisch opgelegd na het verstrijken van de laatste termijn. Onrechtmatig is de boete niet, want je hebt nou eenmaal een aangifteverzuim gepleegd als je niet aan de in de aanmaning gestelde termijn voldoet.
Geschreven beleid is dat alleen bij afwezigheid van alle schuld geen verzuimboete wordt opgelegd. Daar lijkt mij hier geen sprake van, dus je bent afhankelijk van de coulance van de Inspecteur. Ik zou een aardig briefje schrijven en zeker niet met allerhande zware woorden aan komen zetten. Gooi je ook nog ergens erin dat je niet gewerkt hebt want je zat het hele jaar op school en dan schets je een lekker jong en onbeholpen beeld.
Niet zo miemelen. Je hebt nog niets gedaan en zeurt nu al over het bereaucratische moeras. De belastingdienst wil vaak best meedenken en kan erg coulant zijn, vooral met betrekking tot dit soort (privé) geneuzel in de marge.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:40 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Wat was er precies met jouw aan de hand en hoe hoog bedroeg de boete als ik vragen mag?
Ik zou het namelijk zeer onredelijk vinden om iemand die niet werkt een boete van ruim 300 euro op te leggen om het bureaucratische moeras te voeden. Ik bedoel waarom kan dit niet gewoon telefonisch in behandeling worden genomen maar moet het per se schriftelijk. En waarom moeten mensen überhaupt een aangifte indienen voor niet gedaan werk?
Het heeft niets met een moeras te maken, de aangifte is essentieel voor de fiscus en dus moet er een stok achter de deur zijn om mensen zover te krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:40 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Wat was er precies met jouw aan de hand en hoe hoog bedroeg de boete als ik vragen mag?
Ik zou het namelijk zeer onredelijk vinden om iemand die niet werkt een boete van ruim 300 euro op te leggen om het bureaucratische moeras te voeden. Ik bedoel waarom kan dit niet gewoon telefonisch in behandeling worden genomen maar moet het per se schriftelijk. En waarom moeten mensen überhaupt een aangifte indienen voor niet gedaan werk?
Ik had nog geen echte omzet gedraaid maar dan moet je als ondernemer (ZZP) wel even omzetbelasting doen. Je kan dan ook wat terugkrijgen als je dat netjes invult. Niet alleen de tijd van aangifte maar ook die van betaling luistert vrij nauw. Kreeg tijdens mijn verhuizing een - standaard - brief dat er wat mis was en ik dat moest lappen / regelen. Die zag ik pas vrij laat waardoor ik uiteindelijk iets meer heb moeten betalen dan strikt gezien noodzakelijk zou zijn geweest.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:40 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Ja, ben je weer weggekomen met een taakstrafje?quote:Op woensdag 30 september 2015 18:54 schreef Blistering het volgende:
Rechtbankje vandaag was weer tof
Vrijspraak natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, ben je weer weggekomen met een taakstrafje?
Strafrecht 2?quote:Op woensdag 30 september 2015 19:49 schreef IPA35 het volgende:
Voor het eerst een onvoldoende gehaald voor een WG opdrachtje
Tyfus strafrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |