Chunees | zondag 27 september 2015 @ 18:38 |
heb gelezen dat schadeautos invoeren uit duitsland voordelig kan zijn dus weinig bpm etc... maar op watvoor schade? blikschade? http://suchen.mobile.de/f(...)ion=c63&pageNumber=1 bijv die, wat kost die om te invoeren? | |
#ANONIEM | zondag 27 september 2015 @ 18:45 |
Je waggie moet door een officiele taxateur geschouwt worden. die bepaald dan wat de invoer kosten zullen zijn. dat kunnen ze je op geen enkel forum vertellen ben ik bang. | |
Chunees | zondag 27 september 2015 @ 18:49 |
maar zo aan de schade te zien, lijkt het me geen groot bedrag ofwel? en waar vind ik zon taxateur? [ Bericht 20% gewijzigd door Chunees op 27-09-2015 19:06:01 ] | |
Chunees | zondag 27 september 2015 @ 21:27 |
? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 september 2015 @ 21:47 |
Ik gok 8 a 9000 euro schade. En dan krijg je ook nog een WOK status aan de broek | |
bluemoon23 | zondag 27 september 2015 @ 22:04 |
Schadebakje importeren is wel leuk. Maar dan moet hij eigenlijk wel rijdbaar zijn, beetje spatbordje, motorkap of bumper vervangen. Liefst moeten de airbags nog heel zijn. Die CLS is aardig ver heen, dat is geweldig onvoorspelbaar wat daar allemaal nog aan vervangen moet worden. Moet tevens op de richtbank. Er kunnen ook wel dingen van dat AMG blok afgebroken zijn ofzo, dan mag je helemaal de portemonnee trekken. | |
Sounddragon | zondag 27 september 2015 @ 22:21 |
INNENAUSSTATTUNG Bluetooth CD-Spieler deaud na zo'n klapper Einparkhilfe (Vorne, Hinten) Elektr. Fensterheber Elektr. Sitzeinstellung Klimatisierung (Klimaautomatik) Multifunktionslenkrad Pôt, airbag Navigationssystem Zie CD Schiebedach Servolenkung Pôt gok ik Sitzheizung Pôt -> airbags Sportsitze Pôt -> airbags Tempomat Zentralverriegelung ICHERHEIT & UMWELT ABS ESP Elektr. Wegfahrsperre Isofix (Kindersitzbefestigung) Kurvenlicht Pôt, 800/st. Lichtsensor Nebelscheinwerfer Pôt. Regensensor Tagfahrlicht Pôt Xenonscheinwerfer Pôt Meeste dure optie's zijn overleden, Motor kán nog heel zijn, maar vergis je niet: op elk onderdeel staat AMG, en daar hebben ze een aparte, met pluche behangen, balie voor bij MB. Die balie zit meestal naast het EMD -apparaat, en da's niet zomaar ![]() Sowieso vind ik hem een beetje matig in de opties zitten voor zo'n dikke bak.. net zoiets als een S-klasse zonder aambeiheating.. not done ![]() | |
Sounddragon | zondag 27 september 2015 @ 22:24 |
Me klote.. doe maar het dubbele.. ik kan zo zonder de kap omhoog te doen al een lijstje onderdelen maken die zéker in elkaar zitten en dat is al meer dan 10k, en dan nog richten, plaatwerken, spuiten. Ik denk dat je spekkoper bent als hij voor 35k weer rijdt als je alles moet láten doen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 september 2015 @ 22:26 |
Ik vind het dus ook een kale AMG, ik ben wel vergeten dat er AMG opstaat, dus dan is het idd iets meer ![]() | |
johnson555 | zondag 27 september 2015 @ 22:27 |
Zoek een met alleen exterieure schade dan kan t nog gaan lonen ![]() | |
BMWK111RS | maandag 28 september 2015 @ 10:10 |
Eens met de voorgaande posts. Deze is alleen nog te gebruiken als onderdelendonor. Voor reparatie is hij méér dan economisch total-loss. Heb zelf wel eens (voor)schades gerepareerd en zelfs al houd je de lijst aan die Sounddragon opgeeft kom je daar bovenop nog dingen tegen die óók vervangen moeten worden. En dat loopt vaak ook nog behoorlijk in de papieren, waardoor je kosten veel hoger uitvallen dan je dacht. | |
Hyperdude | maandag 28 september 2015 @ 10:22 |
ff mijn schadeautokennis aanvullen ![]() Die deuk vlak voor de bestuurdersdeur in het spatbord is geen goed nieuws, toch? ![]() | |
Pietverdriet | maandag 28 september 2015 @ 11:22 |
Zou deze auto maar afschrijven, de schade beperkt zich niet tot wat blik lijkt me, maar ook de constructie van de auto zelf. | |
Pizza_Boom | maandag 28 september 2015 @ 12:31 |
Ik denk dat je blij mag zijn als deze wagen motorisch nog in orde is. De klapper zou wel eens het olie en koelcircuit geraakt kunnen hebben en die 6,2 liter moet erg netjes behandeld worden, wil die in goede conditie blijven. | |
Palomar | maandag 28 september 2015 @ 13:55 |
Ligt er toch ook aan wat je ermee wilt gaan doen? Voor onderdelen weet je wel redelijk wat je eraan hebt (voorkant is kapot, rest nog heel). Wil je hem weer rijdend krijgen dan zou ik er niet aan beginnen. Teveel onzekerheden. Of er moet al een duidelijk schaderapport bij zitten van de verzekering oid met de kosten voor reparatie. | |
Chunees | maandag 28 september 2015 @ 14:52 |
ik wil het invoeren,repareren en verkopen, maar hoe kan ik zien welke schade wel te doen is? of is het een beetje gokken? | |
Pizza_Boom | maandag 28 september 2015 @ 15:27 |
Zonder uit elkaar te halen is het gokken. En zelfs dan weet je het niet zeker. Heeft het blok bijvoorbeeld een lekke koelleiding gehad waardoor alles ongelijk is afgekoeld en e.e.a. krom is, is er brandweer bijgeweest die er een spuit op hebben gezet, name it. Daarbij, je ziet nu het onderstel niet. Ik vind bijvoorbeeld het linkervoorwiel wel dicht tegen de wielkuip aan staan aan de deurkant, best kans dat dat ook krom is. Wellicht moet je nog velgen richten. | |
Pietverdriet | maandag 28 september 2015 @ 15:44 |
Vertel je er dan ook bij welke schade er was? | |
Chunees | maandag 28 september 2015 @ 15:54 |
ja | |
Pizza_Boom | maandag 28 september 2015 @ 17:18 |
Besef je je ook dat je voor 8 duizend euro extra op de 19k van deze een schadevrije CLS63 hebt met nog geen 90k op de teller? En voor 5-6k extra (op die 19k) een schadevrije CLS63 hebt met nog geen 125k op de teller. Ik vind 10 CLS63's met nog geen 100.000 op de teller tussen de ¤22.000 en ¤35.000. Chuck schat voorzichtig in dat je al 9k schade hebt, ik durf wel met SD mee te gaan dat je flink boven de 15k uit gaat komen. Plaatwerk is duur, spuiten is duur, wil je geen kleurverschil, dan moet je de hele auto spuiten, je moet een nieuwe bumper, nieuwe ophanging, nieuwe airbags, stoel, met een beetje pech moet je de wagen gaan richten. Gaan vele manuren in zitten voordat deze weer rijdend is. Die V8 is gevoelig, moet altijd rustig behandeld worden, dus die zou ik wel goed gecheckt willen hebben (wellicht zelfs kop gelicht voor inspectie op interne schade). En dan nog, ik zou voor een ex schadebak met 55.000 op de teller geen 35k betalen (mocht je met herstel 35k als eindprijs al halen) als ik hem zonder schade met iets meer kilometers (ik heb er al 1 gezien met 60.000 op de teller) voor hetzelfde bedrag kan vinden. | |
klawie | maandag 28 september 2015 @ 18:00 |
auto krijg je voor 17500 mee en er zit 10000 aan koste aan | |
Pietverdriet | maandag 28 september 2015 @ 18:04 |
Denk dat deze auto niet meer dan 5-7500 euro mag kosten en dat je hem dan als onderdelenmagazijn moet gebruiken. In ieder geval een bumperklever minder. | |
Chunees | maandag 28 september 2015 @ 18:53 |
wat denken jullie van deze? http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1 of http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1 ik haal ze voor verkoop | |
Pietverdriet | maandag 28 september 2015 @ 19:23 |
Het is lonend, als je weet wat je doet, goede second hands uit Duitsland te importeren, op nummerbord te zetten en te verkopen. Snap alleen niet waarom je schadewagens wilt kopen, je risico maak je dan alleen maar groter. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 28 september 2015 @ 19:30 |
Wat wil je nou wat wij zeggen? Doen, kopuh, kopuh kopuh? Gezien het feit dat je hier om advies vraagt geeft al duidelijk aan, dat je geen of onvoldoende kennis hebt om een oordeelkundige keuze te maken. Maw, koop wat klaar, eet wat gaar is. | |
Pizza_Boom | maandag 28 september 2015 @ 21:05 |
Waarom post je 2x dezelfde wagen. Daarbij zal ook deze duur zijn om rijdend te maken. Een voorruit kost, als je niet verzekerd bent, echt een flinke klap geld. Zijscherm, bumper, koplamp rechts, motorkap, grille, spuiten, dak, stuurairbag, dashboardairbag, mistlamp rechts. Het lijkt erop dat hij iets rechtsvoor erin/erop gehad heeft. Motorrijder ofzo. Verder heb ik het gevoel dat het rechts lager uit komt dan links, dat zou duiden op een kromme boel, kan je nog richten ook. Vergeet niet dat die dingen al bij een opkoper staan. Die vindt het niet interessant om ze te laten repareren, waarom denk jij dan dat het voor jou wel interessant is, terwijl zo'n wagen voor meer weer van de hand gaat. | |
Chunees | maandag 28 september 2015 @ 21:08 |
hmmm dan denk ik dat ik het beter laat | |
densmee | maandag 28 september 2015 @ 22:59 |
Omdat in Duitsland een auto met ernstige schade een aantekening krijgt op het kentekenbewijs, en daarom zijn die auto's in DE veel minder waard | |
bluemoon23 | maandag 28 september 2015 @ 23:05 |
Inderdaad, op mobile.de of autoscout24.de moeten unfallauto,s dan ook apart aangemerkt worden. Sommige van die auto,s hebben maar vrij lichte schade (hagelschade of een andere achterklep ofzo) | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 29 september 2015 @ 08:15 |
Goed idee, je hebt er duidelijk geen verstand van. | |
JeMoeder | dinsdag 29 september 2015 @ 08:20 |
Rij naar Duitsland gast, hoe kunnen mensen via internet, die de auto nog niet eerder in het echt hebben gezien, iets zinnigs zeggen over de staat van de auto en de exacte schade? | |
T42 | dinsdag 29 september 2015 @ 12:56 |
Beter schade bak in usa kopen in litouwen keuren en oplappen en hier verkopen als veilig | |
Chunees | donderdag 22 oktober 2015 @ 15:33 |
een paar vraagjes, is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf? | |
Pietverdriet | donderdag 22 oktober 2015 @ 15:54 |
voor jou is het beter het helemaal niet te doen | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:00 |
Inderdaad. | |
Sounddragon | vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:05 |
Hier was je nog op het juiste pad. | |
Chunees | donderdag 12 november 2015 @ 16:16 |
daar ben ik weer, kan iemand me uitleggen hoe je winst kan maken op schadeauto's uit Duitsland? ik heb begrepen, alleen auto's met plaatwerk, dus krasjes,lampen of deukjes je moet op prijsverschil letten,minimaal 6000 km, bj 2010-2015, maar je hebt ook schadeauto's in nl,zijn die ook winstgevend? denk het niet? | |
Pizza_Boom | donderdag 12 november 2015 @ 16:24 |
Als ik je dat kon vertellen, zou ik het zelf ook al doen. | |
Fleauris | donderdag 12 november 2015 @ 16:24 |
Dat ligt toch volledig aan de schade in kwestie Aankoopprijs + Reparatiekosten tegenover Verkoopprijs als niet-schade auto. De manier waarop jij informatie inwint straalt niet echt uit alsof je er veel ervaring mee hebt, in dat geval zou ik zeggen: niet doen. Verkeerd inschatten van reparatiekosten kan je zou een paar duizend kosten | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 november 2015 @ 16:42 |
| |
Maegrim | donderdag 12 november 2015 @ 17:42 |
gewoon doen TS, wel hier terugrapporteren | |
Chunees | donderdag 12 november 2015 @ 18:33 |
tegenwoordig is marktplaats ideeal als je onderdelen nodig hebt. en de automonteur monteert het wel dus dan heb je als nog 1000 winst | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 november 2015 @ 19:11 |
Misschien als je er verstand van hebt Misschien als je de markt goed kent Misschien als je technisch inzicht weet en goed weet wat je koopt Misschien als je handig genoeg bent om alles zelf te monteren Maar jij niet. En zeker niet als je het door een garage laat doen, met hun prijzen. | |
Chunees | donderdag 12 november 2015 @ 19:16 |
voor dit werk? kom op zeg, joh auto spuiten en kind kan de was doen | |
oldford | donderdag 12 november 2015 @ 19:18 |
Er zijn genoeg zichzelf respecterende garages die het niet doen. Wij monteren meegebrachte onderdelen in ieder geval niet, dat mag de klant dan zelf doen. Wij zijn niet van plan garantie op een reparatie te geven als de kwaliteit van de onderdelen niet bekend is. | |
jitzzzze | donderdag 12 november 2015 @ 19:22 |
1 tip TS; doe het niet. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 12 november 2015 @ 19:30 |
Dit | |
derLudolf | donderdag 12 november 2015 @ 20:00 |
Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn? | |
Anne | donderdag 12 november 2015 @ 20:07 |
Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert. Wat als het niet past, of breekt, of weet ik veel wat? Is dat dan risico van de klant of automonteur? Daarnaast verdienen garages en automonteurs uiteraard ook op de onderdelen. En die marge pak jij dan even lekker van ze af. Ik gok dat het uurtarief dan omhoog gaat ![]() | |
vaduz | donderdag 12 november 2015 @ 20:14 |
Waar wacht je dan nog op? Het beste kun je een X5 nemen ofzo. Op kleine auto's valt niets te verdienen. | |
derLudolf | donderdag 12 november 2015 @ 20:29 |
Tegen contante betaling op zaterdag wel misschien? ![]() | |
Fer | donderdag 12 november 2015 @ 20:46 |
Belangrijkste wat je nodig hebt is een automonteur/plaatwerker/spuiter die het allemaal voor een vriendenprijs fixt en een onzichbaar resultaat achterlaat. En die het om een of andere reden niet zelf wil regelen. Je moet ter plekke kunnen inschatten wat de herstelkosten worden, wat een taxateur voor waarde gaat bepalen en wat dan de rdw gaat worden. Je moet voor simpele schades gaan. Koplamp kapot, kromme kap, gebroken bumper, dat werk. | |
bluemoon23 | donderdag 12 november 2015 @ 20:47 |
Ik bedoel carroserie/chassis, als de auto op de trekbank moet, dan moet je dat alweer uitbesteden aan een schadebedrijf. Spatbordje/motorkapje/bumper kun je zelf wel. Tevens denk ik dat de auto bij behoorlijke schade een WOK melding krijgt van de RDW bij het invoeren. Dan moet je na het oplappen van de schade nog een keer bij de RDW langs, dan kijken zij of de schade goed is gerepareerd. Dat zijn weer extra kosten, kost weer tijd etc etc.
[ Bericht 25% gewijzigd door bluemoon23 op 12-11-2015 20:56:47 ] | |
Chunees | vrijdag 13 november 2015 @ 14:10 |
ik neem mij woorden terug. nu ik heb gelezen over schade aan chasis twijfel ik, want voor dat geld kan ik beter een auto in Nederland kopen [ Bericht 0% gewijzigd door Chunees op 13-11-2015 18:07:23 ] | |
Chunees | vrijdag 13 november 2015 @ 17:37 |
hier kan ik wat mee maar grote schades zoals.grote deuken van kettingbotsing dus niet dan blijven eigenlijk de grote autos over die vanaf 10k | |
Fer | vrijdag 13 november 2015 @ 20:36 |
Als je geen schadeherstellers kent, waarom kijk je niet naar auto's die hier schaars zijn en in andere landen ter overvloede. Bijvoorbeeld een Golf Tdi uit 2006. Op Marktplaats kun je voor 6000¤ een heleboel kiezen, doorgaans met 200000-40000km op de teller. Terwijl in Belgie of Italie, zo'n Golf kan krijgen, met 100000km pas, voor hetzelfde geld. Omdat ie al zo oud is, hoef je nog maar weinig bpm te betalen. Ik weet niet hoeveel vraag er is naar een Golf tdi, maar doorgaans is een diesel met lage km wel populair. Nadeel is dat je er wel snel vanaf moet zijn, anders ben je je winst zo kwijt aan mrb. | |
Chunees | zondag 15 november 2015 @ 20:32 |
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd) https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648 onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000 kom je op 18.5k uit hier op marktplaats kosten ze 25k of heb ik het verkeerd? | |
bluemoon23 | zondag 15 november 2015 @ 20:44 |
Als je al een garage moet betalen om wat simpel montagewerk van een bumper en spatbord te doen, dan kan het al helemaal niet uit. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, anders deed elke handelaar het wel. | |
Chunees | maandag 16 november 2015 @ 14:31 |
| |
Fleauris | maandag 16 november 2015 @ 15:25 |
Achterbumper, zijscherm rechtsachter, portier rechtsachter + airbag, dorpel rechterkant, alles spuiten. Succes voor die 2000euro, en dan nog hopen dat er qua techniek niets is beschadigd, veel schade om het wiel rechtsachter. Als de ophanging een goede tik heeft gehad ben je verder van huis. Veel tijd en moeite, heel veel risico (zeker zonder daadwerkelijke technische kennis) en vrij lage opbrengst. Ik zou zeggen, doen! | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 november 2015 @ 19:00 |
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt? | |
vannelle | maandag 16 november 2015 @ 19:11 |
Ik bedoel het niet lullig maar blijf je net zo lang en vaak vragen tot er iemand het met je eens is? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 16 november 2015 @ 19:21 |
Ja nee ts, je hebt helemaal gelijk. Doen hoor, echt. [ Bericht 1% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 16-11-2015 19:35:34 ] | |
vannelle | maandag 16 november 2015 @ 19:29 |
Dat duurde niet lang, nu is het wachten op een projecttopic. ![]() | |
Questular | dinsdag 17 november 2015 @ 09:46 |
Kun je dan niet zo goed een schade wagen op het kamp kopen en die opknappen? Zit je in ieder geval niet met het hele invoer gedoe ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Karosseer Hier vind je er genoeg | |
Chunees | woensdag 18 november 2015 @ 13:18 |
LOL auto na 3 dagen verkocht na plaatsing van de link VOOR DE KOPER PB ME, IK HEB NOG PAAR MOOIE LINKS | |
NB1983EM | woensdag 18 november 2015 @ 13:59 |
? Raar topic heb je. Heb je nou toch een auto gekocht en ook al verkocht? | |
bluemoon23 | woensdag 18 november 2015 @ 14:32 |
Hij bedoelt denk ik de auto van die handelaar op mobile.de waar hij een link van had. Die staat er niet meer op. Ik denk dat dit vooral handel is voor oostbloklanden, daar is arbeid nog goedkoop. | |
vaduz | woensdag 18 november 2015 @ 14:51 |
Valt tegen, onderdelen zijn elders echt niet goedkoper. En op moment ligt heel de handel stil wegens lage Russische roebel en oorlog in Oekraine. | |
bluemoon23 | woensdag 18 november 2015 @ 14:52 |
Ik heb het ook over arbeidsloon, niet over onderdelen. | |
vaduz | woensdag 18 november 2015 @ 14:53 |
Maar die zijn ook een groot deel van het kostenplaatje. Als een wagen echt goed in de poeier ligt, kun je hem beter voor onderdelen gebruiken. | |
Questular | woensdag 18 november 2015 @ 14:57 |
Worden ze niet gewoon massaal opgekocht door polen en daar weer in elkaar gezet? Hier zie ik altijd polen de schadewagens opkopen. | |
Chunees | donderdag 26 november 2015 @ 14:37 |
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)delId=9&pageNumber=1 kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000 deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000 verkopen voor 25k [ Bericht 13% gewijzigd door Chunees op 26-11-2015 15:29:47 ] | |
ZwartmetSuiker | donderdag 26 november 2015 @ 14:50 |
| |
Chunees | donderdag 26 november 2015 @ 15:26 |
deukjes uitdeuken en niet vervangen dus | |
bluemoon23 | donderdag 26 november 2015 @ 16:02 |
Schade wat zo te zien is (altijd lastig vanaf een foto beoordelen): • deuken in het linker voorspatbord, • linker voor en achterportier • rechter voor en achter portier, rechter D-stijl • (forse) deuk in dak (foto 11) • Er lijkt ook schade aan de rechter dorpel te zijn, maar dat is moeilijk te zien op de foto. Of dat uit te deuken valt of dat sommige onderdelen vervangen moeten worden is maar de vraag natuurlijk. Bij allebei moet de auto sowieso gespoten worden. En op alle foto`s zijn de ramen in de voorportieren open, het zou kunnen dat dit voor de foto is, maar ze kunnen ook stuk/weg zijn.... Maar dat van die ramen kun je natuurlijk navragen. Op foto 14 staat het instructieboekje met een verhaaltje erin van de schade, aangezien het een beetje klein is dat een beetje moeilijk te lezen.... Aangezien je er toch winst in ziet, zeg ik: doen ![]() Misschien valt het mee en pak je winst. En anders een paar ¤K verlies en heb je wat geleerd in het leven. ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door bluemoon23 op 26-11-2015 16:24:04 ] | |
Fer | donderdag 26 november 2015 @ 19:21 |
Ken je een beunhaas dan? | |
vaduz | donderdag 26 november 2015 @ 20:21 |
Nergens voor nodig. *Opent topics van turquaz *doet het na ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | vrijdag 27 november 2015 @ 10:47 |
Als dat je winstmarge is en je weet het allemaal zo goed, waarom doe je het niet gewoon? Dan is je volgende topic een succesverhaal en hoeft niet iedereen hier in herhaling te vallen. | |
bluemoon23 | vrijdag 27 november 2015 @ 11:48 |
Ja, dat zei ik ook al. Gewoon een keer proberen ![]() | |
Chunees | vrijdag 27 november 2015 @ 15:51 |
hoe maken die garages winst dan? | |
Fer | vrijdag 27 november 2015 @ 17:36 |
Een gare auto goedkoop inkopen en dan ff poetsbeurtje aan de buitenkant en niks repareren, hopen dat de koper het niet merkt. | |
bluemoon23 | vrijdag 27 november 2015 @ 21:42 |
Wat ook meespeelt is dat een handelaar altijd wel een hoger bedrag voor een te koop staande auto kan vragen als een particulier. Blijkbaar hebben mensen daar toch meer vertrouwen in, ook al is het "garantie tot aan het hek" |