abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 november 2015 @ 20:29:09 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157499100
quote:
3s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert.
Wat als het niet past, of breekt, of weet ik veel wat? Is dat dan risico van de klant of automonteur?

Daarnaast verdienen garages en automonteurs uiteraard ook op de onderdelen. En die marge pak jij dan even lekker van ze af. Ik gok dat het uurtarief dan omhoog gaat :+.
Tegen contante betaling op zaterdag wel misschien? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157499547
Belangrijkste wat je nodig hebt is een automonteur/plaatwerker/spuiter die het allemaal voor een vriendenprijs fixt en een onzichbaar resultaat achterlaat. En die het om een of andere reden niet zelf wil regelen.

Je moet ter plekke kunnen inschatten wat de herstelkosten worden, wat een taxateur voor waarde gaat bepalen en wat dan de rdw gaat worden.

Je moet voor simpele schades gaan. Koplamp kapot, kromme kap, gebroken bumper, dat werk.
.
pi_157499573
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn?
Ik bedoel carroserie/chassis, als de auto op de trekbank moet, dan moet je dat alweer uitbesteden aan een schadebedrijf.
Spatbordje/motorkapje/bumper kun je zelf wel.

Tevens denk ik dat de auto bij behoorlijke schade een WOK melding krijgt van de RDW bij het invoeren.
Dan moet je na het oplappen van de schade nog een keer bij de RDW langs, dan kijken zij of de schade goed is gerepareerd.
Dat zijn weer extra kosten, kost weer tijd etc etc.

quote:
De WOK-status wordt meestal afgegeven wanneer een voertuig wordt ingevoerd in Nederland, of als er schade is geweest. Je mag een ernstig beschadigd voertuig invoeren in Nederland, zolang je het maar rollend de grens over krijgt. Dat mag dus ook slepend of duwend zijn. Ook mag je een ernstig beschadigd voertuig gewoon houden. Het is natuurlijk niet veilig als je met een ernstig beschadigd voertuig gaat rijden. Het voertuig krijgt dan dus een WOK-status, zodat je het niet kan gebruiken totdat het gekeurd is.

Bij de beoordeling of een WOK-status nodig is, wordt naar de volgende dingen gekeken:

Zijn de dragende carrossieredelen ernstig vervormd?
Zijn de langsbalken van het chassis ernstig vervormd?
Zijn één of meerdere deurstijlen ernstig vervormd?
Is het dak verwijderd of zijn deur- of raamstijlen doorgeknipt?
Zijn er ernstige vervormingen van één of meer wielophangingen in combinatie met ernstige brand- of waterschade of ernstige beschadiging van het frame?


[ Bericht 25% gewijzigd door bluemoon23 op 12-11-2015 20:56:47 ]
pi_157512676
ik neem mij woorden terug.
nu ik heb gelezen over schade aan chasis twijfel ik, want voor dat geld kan ik beter een auto in Nederland kopen

[ Bericht 0% gewijzigd door Chunees op 13-11-2015 18:07:23 ]
pi_157517010
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste wat je nodig hebt is een automonteur/plaatwerker/spuiter die het allemaal voor een vriendenprijs fixt en een onzichbaar resultaat achterlaat. En die het om een of andere reden niet zelf wil regelen.

Je moet ter plekke kunnen inschatten wat de herstelkosten worden, wat een taxateur voor waarde gaat bepalen en wat dan de rdw gaat worden.

Je moet voor simpele schades gaan. Koplamp kapot, kromme kap, gebroken bumper, dat werk.
hier kan ik wat mee
maar grote schades zoals.grote deuken van kettingbotsing dus niet
dan blijven eigenlijk de grote autos over die vanaf 10k
pi_157521071
Als je geen schadeherstellers kent, waarom kijk je niet naar auto's die hier schaars zijn en in andere landen ter overvloede.

Bijvoorbeeld een Golf Tdi uit 2006. Op Marktplaats kun je voor 6000¤ een heleboel kiezen, doorgaans met 200000-40000km op de teller. Terwijl in Belgie of Italie, zo'n Golf kan krijgen, met 100000km pas, voor hetzelfde geld. Omdat ie al zo oud is, hoef je nog maar weinig bpm te betalen.

Ik weet niet hoeveel vraag er is naar een Golf tdi, maar doorgaans is een diesel met lage km wel populair. Nadeel is dat je er wel snel vanaf moet zijn, anders ben je je winst zo kwijt aan mrb.
.
pi_157578737
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)

https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648

onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000

kom je op 18.5k uit

hier op marktplaats kosten ze 25k

of heb ik het verkeerd?
pi_157579510
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
Als je al een garage moet betalen om wat simpel montagewerk van een bumper en spatbord te doen, dan kan het al helemaal niet uit.
Zo makkelijk is het natuurlijk niet, anders deed elke handelaar het wel.
pi_157598788
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)

https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648

onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000

kom je op 18.5k uit

hier op marktplaats kosten ze 25k

of heb ik het verkeerd?
pi_157600024
Achterbumper, zijscherm rechtsachter, portier rechtsachter + airbag, dorpel rechterkant, alles spuiten. Succes voor die 2000euro, en dan nog hopen dat er qua techniek niets is beschadigd, veel schade om het wiel rechtsachter. Als de ophanging een goede tik heeft gehad ben je verder van huis.

Veel tijd en moeite, heel veel risico (zeker zonder daadwerkelijke technische kennis) en vrij lage opbrengst. Ik zou zeggen, doen!
pi_157605384
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)

https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648

onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000

kom je op 18.5k uit

hier op marktplaats kosten ze 25k

of heb ik het verkeerd?
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157605697
Ik bedoel het niet lullig maar blijf je net zo lang en vaak vragen tot er iemand het met je eens is?
pi_157605962
Ja nee ts, je hebt helemaal gelijk. Doen hoor, echt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 16-11-2015 19:35:34 ]
pi_157606195
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 19:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja nee ts, jr hebt helemaal gelijk. Doen hoor, echt.
Dat duurde niet lang, nu is het wachten op een projecttopic. :+
pi_157618054
Kun je dan niet zo goed een schade wagen op het kamp kopen en die opknappen? Zit je in ieder geval niet met het hele invoer gedoe :P

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Karosseer

Hier vind je er genoeg
pi_157646300
LOL

auto na 3 dagen verkocht na plaatsing van de link

VOOR DE KOPER PB ME, IK HEB NOG PAAR MOOIE LINKS
pi_157647107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:18 schreef Chunees het volgende:
LOL

auto na 3 dagen verkocht na plaatsing van de link

VOOR DE KOPER PB ME, IK HEB NOG PAAR MOOIE LINKS
?

Raar topic heb je. Heb je nou toch een auto gekocht en ook al verkocht?
pi_157647807
Hij bedoelt denk ik de auto van die handelaar op mobile.de waar hij een link van had.
Die staat er niet meer op.

Ik denk dat dit vooral handel is voor oostbloklanden, daar is arbeid nog goedkoop.
pi_157648250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Hij bedoelt denk ik de auto van die handelaar op mobile.de waar hij een link van had.
Die staat er niet meer op.

Ik denk dat dit vooral handel is voor oostbloklanden, daar is arbeid nog goedkoop.
Valt tegen, onderdelen zijn elders echt niet goedkoper. En op moment ligt heel de handel stil wegens lage Russische roebel en oorlog in Oekraine.
pi_157648261
Ik heb het ook over arbeidsloon, niet over onderdelen.
pi_157648289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb het ook over arbeidsloon, niet over onderdelen.
Maar die zijn ook een groot deel van het kostenplaatje. Als een wagen echt goed in de poeier ligt, kun je hem beter voor onderdelen gebruiken.
pi_157648348
Worden ze niet gewoon massaal opgekocht door polen en daar weer in elkaar gezet? Hier zie ik altijd polen de schadewagens opkopen.
pi_157834385
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)delId=9&pageNumber=1

kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000

verkopen voor 25k

[ Bericht 13% gewijzigd door Chunees op 26-11-2015 15:29:47 ]
pi_157834683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef Chunees het volgende:
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)h-mycas46-3_c01_4201

kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000

verkopen voor 25k
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157835479
deukjes uitdeuken en niet vervangen dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')