abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156427260
heb gelezen dat schadeautos invoeren uit duitsland voordelig kan zijn
dus weinig bpm etc...
maar op watvoor schade? blikschade?

http://suchen.mobile.de/f(...)ion=c63&pageNumber=1

bijv die, wat kost die om te invoeren?
pi_156427449
Je waggie moet door een officiele taxateur geschouwt worden. die bepaald dan wat de invoer kosten zullen zijn.

dat kunnen ze je op geen enkel forum vertellen ben ik bang.
pi_156427545
maar zo aan de schade te zien, lijkt het me geen groot bedrag ofwel?
en waar vind ik zon taxateur?

[ Bericht 20% gewijzigd door Chunees op 27-09-2015 19:06:01 ]
pi_156434185
?
pi_156435348
Ik gok 8 a 9000 euro schade. En dan krijg je ook nog een WOK status aan de broek
pi_156436481
Schadebakje importeren is wel leuk.
Maar dan moet hij eigenlijk wel rijdbaar zijn, beetje spatbordje, motorkap of bumper vervangen.
Liefst moeten de airbags nog heel zijn.

Die CLS is aardig ver heen, dat is geweldig onvoorspelbaar wat daar allemaal nog aan vervangen moet worden.
Moet tevens op de richtbank.
Er kunnen ook wel dingen van dat AMG blok afgebroken zijn ofzo, dan mag je helemaal de portemonnee trekken.
  zondag 27 september 2015 @ 22:21:52 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156437281
INNENAUSSTATTUNG
Bluetooth
CD-Spieler deaud na zo'n klapper
Einparkhilfe (Vorne, Hinten)
Elektr. Fensterheber
Elektr. Sitzeinstellung
Klimatisierung (Klimaautomatik)
Multifunktionslenkrad Pôt, airbag
Navigationssystem Zie CD
Schiebedach
Servolenkung Pôt gok ik
Sitzheizung Pôt -> airbags
Sportsitze Pôt -> airbags
Tempomat
Zentralverriegelung

ICHERHEIT & UMWELT
ABS
ESP
Elektr. Wegfahrsperre
Isofix (Kindersitzbefestigung)
Kurvenlicht Pôt, 800/st.
Lichtsensor
Nebelscheinwerfer Pôt.
Regensensor
Tagfahrlicht Pôt
Xenonscheinwerfer Pôt

Meeste dure optie's zijn overleden, Motor kán nog heel zijn, maar vergis je niet: op elk onderdeel staat AMG, en daar hebben ze een aparte, met pluche behangen, balie voor bij MB. Die balie zit meestal naast het EMD -apparaat, en da's niet zomaar :')

Sowieso vind ik hem een beetje matig in de opties zitten voor zo'n dikke bak.. net zoiets als een S-klasse zonder aambeiheating.. not done :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 september 2015 @ 22:24:45 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156437408
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik gok 8 a 9000 euro schade. En dan krijg je ook nog een WOK status aan de broek
Me klote.. doe maar het dubbele.. ik kan zo zonder de kap omhoog te doen al een lijstje onderdelen maken die zéker in elkaar zitten en dat is al meer dan 10k, en dan nog richten, plaatwerken, spuiten. Ik denk dat je spekkoper bent als hij voor 35k weer rijdt als je alles moet láten doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156437506
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
INNENAUSSTATTUNG
Bluetooth
CD-Spieler deaud na zo'n klapper
Einparkhilfe (Vorne, Hinten)
Elektr. Fensterheber
Elektr. Sitzeinstellung
Klimatisierung (Klimaautomatik)
Multifunktionslenkrad Pôt, airbag
Navigationssystem Zie CD
Schiebedach
Servolenkung Pôt gok ik
Sitzheizung Pôt -> airbags
Sportsitze Pôt -> airbags
Tempomat
Zentralverriegelung

ICHERHEIT & UMWELT
ABS
ESP
Elektr. Wegfahrsperre
Isofix (Kindersitzbefestigung)
Kurvenlicht Pôt, 800/st.
Lichtsensor
Nebelscheinwerfer Pôt.
Regensensor
Tagfahrlicht Pôt
Xenonscheinwerfer Pôt

Meeste dure optie's zijn overleden, Motor kán nog heel zijn, maar vergis je niet: op elk onderdeel staat AMG, en daar hebben ze een aparte, met pluche behangen, balie voor bij MB. Die balie zit meestal naast het EMD -apparaat, en da's niet zomaar :')

Sowieso vind ik hem een beetje matig in de opties zitten voor zo'n dikke bak.. net zoiets als een S-klasse zonder aambeiheating.. not done :N
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 22:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Me klote.. doe maar het dubbele.. ik kan zo zonder de kap omhoog te doen al een lijstje onderdelen maken die zéker in elkaar zitten en dat is al meer dan 10k, en dan nog richten, plaatwerken, spuiten. Ik denk dat je spekkoper bent als hij voor 40k weer rijdt.
Ik vind het dus ook een kale AMG, ik ben wel vergeten dat er AMG opstaat, dus dan is het idd iets meer :')
pi_156437558
Zoek een met alleen exterieure schade dan kan t nog gaan lonen c_/
Zie!
pi_156443699
Eens met de voorgaande posts. Deze is alleen nog te gebruiken als onderdelendonor. Voor reparatie is hij méér dan economisch total-loss. Heb zelf wel eens (voor)schades gerepareerd en zelfs al houd je de lijst aan die Sounddragon opgeeft kom je daar bovenop nog dingen tegen die óók vervangen moeten worden. En dat loopt vaak ook nog behoorlijk in de papieren, waardoor je kosten veel hoger uitvallen dan je dacht.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 28 september 2015 @ 10:22:18 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156443871
ff mijn schadeautokennis aanvullen :)

Die deuk vlak voor de bestuurdersdeur in het spatbord is geen goed nieuws, toch?

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 september 2015 @ 11:22:10 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156444801
Zou deze auto maar afschrijven, de schade beperkt zich niet tot wat blik lijkt me, maar ook de constructie van de auto zelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 12:31:40 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156446189
Ik denk dat je blij mag zijn als deze wagen motorisch nog in orde is. De klapper zou wel eens het olie en koelcircuit geraakt kunnen hebben en die 6,2 liter moet erg netjes behandeld worden, wil die in goede conditie blijven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156447758
Ligt er toch ook aan wat je ermee wilt gaan doen? Voor onderdelen weet je wel redelijk wat je eraan hebt (voorkant is kapot, rest nog heel). Wil je hem weer rijdend krijgen dan zou ik er niet aan beginnen. Teveel onzekerheden. Of er moet al een duidelijk schaderapport bij zitten van de verzekering oid met de kosten voor reparatie.
pi_156448925
ik wil het invoeren,repareren en verkopen, maar hoe kan ik zien welke schade wel te doen is?
of is het een beetje gokken?
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 15:27:54 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156449610
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef Chunees het volgende:
ik wil het invoeren,repareren en verkopen, maar hoe kan ik zien welke schade wel te doen is?
Zonder uit elkaar te halen is het gokken. En zelfs dan weet je het niet zeker. Heeft het blok bijvoorbeeld een lekke koelleiding gehad waardoor alles ongelijk is afgekoeld en e.e.a. krom is, is er brandweer bijgeweest die er een spuit op hebben gezet, name it. Daarbij, je ziet nu het onderstel niet. Ik vind bijvoorbeeld het linkervoorwiel wel dicht tegen de wielkuip aan staan aan de deurkant, best kans dat dat ook krom is. Wellicht moet je nog velgen richten.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 28 september 2015 @ 15:44:16 #18
45206 Pietverdriet
pi_156449948
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef Chunees het volgende:
Vertel je er dan ook bij welke schade er was?
pi_156450150
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel je er dan ook bij welke schade er was?
ja
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 17:18:37 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156452144
Besef je je ook dat je voor 8 duizend euro extra op de 19k van deze een schadevrije CLS63 hebt met nog geen 90k op de teller? En voor 5-6k extra (op die 19k) een schadevrije CLS63 hebt met nog geen 125k op de teller.
Ik vind 10 CLS63's met nog geen 100.000 op de teller tussen de ¤22.000 en ¤35.000. Chuck schat voorzichtig in dat je al 9k schade hebt, ik durf wel met SD mee te gaan dat je flink boven de 15k uit gaat komen.

Plaatwerk is duur, spuiten is duur, wil je geen kleurverschil, dan moet je de hele auto spuiten, je moet een nieuwe bumper, nieuwe ophanging, nieuwe airbags, stoel, met een beetje pech moet je de wagen gaan richten. Gaan vele manuren in zitten voordat deze weer rijdend is. Die V8 is gevoelig, moet altijd rustig behandeld worden, dus die zou ik wel goed gecheckt willen hebben (wellicht zelfs kop gelicht voor inspectie op interne schade). En dan nog, ik zou voor een ex schadebak met 55.000 op de teller geen 35k betalen (mocht je met herstel 35k als eindprijs al halen) als ik hem zonder schade met iets meer kilometers (ik heb er al 1 gezien met 60.000 op de teller) voor hetzelfde bedrag kan vinden.
The summer is magic!

pi_156452982
auto krijg je voor 17500 mee en er zit 10000 aan koste aan
  maandag 28 september 2015 @ 18:04:29 #22
45206 Pietverdriet
pi_156453040
Denk dat deze auto niet meer dan 5-7500 euro mag kosten en dat je hem dan als onderdelenmagazijn moet gebruiken.
In ieder geval een bumperklever minder.
  maandag 28 september 2015 @ 19:23:47 #24
45206 Pietverdriet
pi_156455008
quote:
Het is lonend, als je weet wat je doet, goede second hands uit Duitsland te importeren, op nummerbord te zetten en te verkopen. Snap alleen niet waarom je schadewagens wilt kopen, je risico maak je dan alleen maar groter.
pi_156455193
quote:
Wat wil je nou wat wij zeggen? Doen, kopuh, kopuh kopuh? Gezien het feit dat je hier om advies vraagt geeft al duidelijk aan, dat je geen of onvoldoende kennis hebt om een oordeelkundige keuze te maken.

Maw, koop wat klaar, eet wat gaar is.
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 21:05:12 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156458386
quote:
Waarom post je 2x dezelfde wagen. Daarbij zal ook deze duur zijn om rijdend te maken. Een voorruit kost, als je niet verzekerd bent, echt een flinke klap geld. Zijscherm, bumper, koplamp rechts, motorkap, grille, spuiten, dak, stuurairbag, dashboardairbag, mistlamp rechts. Het lijkt erop dat hij iets rechtsvoor erin/erop gehad heeft. Motorrijder ofzo. Verder heb ik het gevoel dat het rechts lager uit komt dan links, dat zou duiden op een kromme boel, kan je nog richten ook.

Vergeet niet dat die dingen al bij een opkoper staan. Die vindt het niet interessant om ze te laten repareren, waarom denk jij dan dat het voor jou wel interessant is, terwijl zo'n wagen voor meer weer van de hand gaat.
The summer is magic!

pi_156458499
hmmm dan denk ik dat ik het beter laat
pi_156462212
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die dingen al bij een opkoper staan. Die vindt het niet interessant om ze te laten repareren, waarom denk jij dan dat het voor jou wel interessant is, terwijl zo'n wagen voor meer weer van de hand gaat.
Omdat in Duitsland een auto met ernstige schade een aantekening krijgt op het kentekenbewijs, en daarom zijn die auto's in DE veel minder waard
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_156462413
Inderdaad, op mobile.de of autoscout24.de moeten unfallauto,s dan ook apart aangemerkt worden.
Sommige van die auto,s hebben maar vrij lichte schade (hagelschade of een andere achterklep ofzo)
pi_156466499
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:08 schreef Chunees het volgende:
Goed idee, je hebt er duidelijk geen verstand van.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 september 2015 @ 08:20:47 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_156466549
Rij naar Duitsland gast, hoe kunnen mensen via internet, die de auto nog niet eerder in het echt hebben gezien, iets zinnigs zeggen over de staat van de auto en de exacte schade?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:56:19 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156470806
Beter schade bak in usa kopen in litouwen keuren en oplappen en hier verkopen als veilig
pi_157018137
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 15:54:48 #34
45206 Pietverdriet
pi_157018623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:33 schreef Chunees het volgende:
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
voor jou is het beter het helemaal niet te doen
pi_157035695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor jou is het beter het helemaal niet te doen.
Inderdaad.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:05:27 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157035748
quote:
Hier was je nog op het juiste pad.
pi_157493717
daar ben ik weer,
kan iemand me uitleggen hoe je winst kan maken op schadeauto's uit Duitsland?
ik heb begrepen, alleen auto's met plaatwerk, dus krasjes,lampen of deukjes
je moet op prijsverschil letten,minimaal 6000 km, bj 2010-2015,
maar je hebt ook schadeauto's in nl,zijn die ook winstgevend?
denk het niet?
  FOK!fotograaf donderdag 12 november 2015 @ 16:24:18 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157493862
Als ik je dat kon vertellen, zou ik het zelf ook al doen.
The summer is magic!

pi_157493863
Dat ligt toch volledig aan de schade in kwestie

Aankoopprijs + Reparatiekosten tegenover Verkoopprijs als niet-schade auto.

De manier waarop jij informatie inwint straalt niet echt uit alsof je er veel ervaring mee hebt, in dat geval zou ik zeggen: niet doen. Verkeerd inschatten van reparatiekosten kan je zou een paar duizend kosten
pi_157494192
quote:
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Goed idee, je hebt er duidelijk geen verstand van.
pi_157495274
gewoon doen TS, wel hier terugrapporteren
pi_157496397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als ik je dat kon vertellen, zou ik het zelf ook al doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef Fleauris het volgende:
Dat ligt toch volledig aan de schade in kwestie

Aankoopprijs + Reparatiekosten tegenover Verkoopprijs als niet-schade auto.

De manier waarop jij informatie inwint straalt niet echt uit alsof je er veel ervaring mee hebt, in dat geval zou ik zeggen: niet doen. Verkeerd inschatten van reparatiekosten kan je zou een paar duizend kosten
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

[..]

quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:42 schreef Maegrim het volgende:
gewoon doen TS, wel hier terugrapporteren
tegenwoordig is marktplaats ideeal als je onderdelen nodig hebt.
en de automonteur monteert het wel
dus dan heb je als nog 1000 winst
pi_157497157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:33 schreef Chunees het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Misschien als je er verstand van hebt
Misschien als je de markt goed kent
Misschien als je technisch inzicht weet en goed weet wat je koopt
Misschien als je handig genoeg bent om alles zelf te monteren

Maar jij niet. En zeker niet als je het door een garage laat doen, met hun prijzen.
pi_157497324
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Misschien als je er verstand van hebt
Misschien als je de markt goed kent
Misschien als je technisch inzicht weet en goed weet wat je koopt
Misschien als je handig genoeg bent om alles zelf te monteren

Maar jij niet. En zeker niet als je het door een garage laat doen, met hun prijzen.
voor dit werk?
kom op zeg, joh auto spuiten en kind kan de was doen
pi_157497369
quote:
Er zijn genoeg zichzelf respecterende garages die het niet doen. Wij monteren meegebrachte onderdelen in ieder geval niet, dat mag de klant dan zelf doen.
Wij zijn niet van plan garantie op een reparatie te geven als de kwaliteit van de onderdelen niet bekend is.
  Moderator donderdag 12 november 2015 @ 19:22:45 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_157497655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:18 schreef oldford het volgende:

[..]

Er zijn genoeg zichzelf respecterende garages die het niet doen. Wij monteren meegebrachte onderdelen in ieder geval niet, dat mag de klant dan zelf doen.
Wij zijn niet van plan garantie op een reparatie te geven als de kwaliteit van de onderdelen niet bekend is.
Dit
  Moderator donderdag 12 november 2015 @ 20:00:27 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157498470
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Schadebakje importeren is wel leuk.
Maar dan moet hij eigenlijk wel rijdbaar zijn, beetje spatbordje, motorkap of bumper vervangen.
Liefst moeten de airbags nog heel zijn.

Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157498630
quote:

Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert.
Wat als het niet past, of breekt, of weet ik veel wat? Is dat dan risico van de klant of automonteur?

Daarnaast verdienen garages en automonteurs uiteraard ook op de onderdelen. En die marge pak jij dan even lekker van ze af. Ik gok dat het uurtarief dan omhoog gaat :+.
pi_157498788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef Chunees het volgende:

[..]

voor dit werk?
kom op zeg, joh auto spuiten en kind kan de was doen
Waar wacht je dan nog op? Het beste kun je een X5 nemen ofzo. Op kleine auto's valt niets te verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')