Me klote.. doe maar het dubbele.. ik kan zo zonder de kap omhoog te doen al een lijstje onderdelen maken die zéker in elkaar zitten en dat is al meer dan 10k, en dan nog richten, plaatwerken, spuiten. Ik denk dat je spekkoper bent als hij voor 35k weer rijdt als je alles moet láten doen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik gok 8 a 9000 euro schade. En dan krijg je ook nog een WOK status aan de broek
quote:Op zondag 27 september 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
INNENAUSSTATTUNG
Bluetooth
CD-Spieler deaud na zo'n klapper
Einparkhilfe (Vorne, Hinten)
Elektr. Fensterheber
Elektr. Sitzeinstellung
Klimatisierung (Klimaautomatik)
Multifunktionslenkrad Pôt, airbag
Navigationssystem Zie CD
Schiebedach
Servolenkung Pôt gok ik
Sitzheizung Pôt -> airbags
Sportsitze Pôt -> airbags
Tempomat
Zentralverriegelung
ICHERHEIT & UMWELT
ABS
ESP
Elektr. Wegfahrsperre
Isofix (Kindersitzbefestigung)
Kurvenlicht Pôt, 800/st.
Lichtsensor
Nebelscheinwerfer Pôt.
Regensensor
Tagfahrlicht Pôt
Xenonscheinwerfer Pôt
Meeste dure optie's zijn overleden, Motor kán nog heel zijn, maar vergis je niet: op elk onderdeel staat AMG, en daar hebben ze een aparte, met pluche behangen, balie voor bij MB. Die balie zit meestal naast het EMD -apparaat, en da's niet zomaar![]()
Sowieso vind ik hem een beetje matig in de opties zitten voor zo'n dikke bak.. net zoiets als een S-klasse zonder aambeiheating.. not done
Ik vind het dus ook een kale AMG, ik ben wel vergeten dat er AMG opstaat, dus dan is het idd iets meerquote:Op zondag 27 september 2015 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Me klote.. doe maar het dubbele.. ik kan zo zonder de kap omhoog te doen al een lijstje onderdelen maken die zéker in elkaar zitten en dat is al meer dan 10k, en dan nog richten, plaatwerken, spuiten. Ik denk dat je spekkoper bent als hij voor 40k weer rijdt.
Zonder uit elkaar te halen is het gokken. En zelfs dan weet je het niet zeker. Heeft het blok bijvoorbeeld een lekke koelleiding gehad waardoor alles ongelijk is afgekoeld en e.e.a. krom is, is er brandweer bijgeweest die er een spuit op hebben gezet, name it. Daarbij, je ziet nu het onderstel niet. Ik vind bijvoorbeeld het linkervoorwiel wel dicht tegen de wielkuip aan staan aan de deurkant, best kans dat dat ook krom is. Wellicht moet je nog velgen richten.quote:Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef Chunees het volgende:
ik wil het invoeren,repareren en verkopen, maar hoe kan ik zien welke schade wel te doen is?
of is het een beetje gokken?
Vertel je er dan ook bij welke schade er was?quote:Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef Chunees het volgende:
ik wil het invoeren,repareren en verkopen, maar hoe kan ik zien welke schade wel te doen is?
of is het een beetje gokken?
jaquote:Op maandag 28 september 2015 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel je er dan ook bij welke schade er was?
Het is lonend, als je weet wat je doet, goede second hands uit Duitsland te importeren, op nummerbord te zetten en te verkopen. Snap alleen niet waarom je schadewagens wilt kopen, je risico maak je dan alleen maar groter.quote:Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef Chunees het volgende:
wat denken jullie van deze?
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
of
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
ik haal ze voor verkoop
Wat wil je nou wat wij zeggen? Doen, kopuh, kopuh kopuh? Gezien het feit dat je hier om advies vraagt geeft al duidelijk aan, dat je geen of onvoldoende kennis hebt om een oordeelkundige keuze te maken.quote:Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef Chunees het volgende:
wat denken jullie van deze?
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
of
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
ik haal ze voor verkoop
Waarom post je 2x dezelfde wagen. Daarbij zal ook deze duur zijn om rijdend te maken. Een voorruit kost, als je niet verzekerd bent, echt een flinke klap geld. Zijscherm, bumper, koplamp rechts, motorkap, grille, spuiten, dak, stuurairbag, dashboardairbag, mistlamp rechts. Het lijkt erop dat hij iets rechtsvoor erin/erop gehad heeft. Motorrijder ofzo. Verder heb ik het gevoel dat het rechts lager uit komt dan links, dat zou duiden op een kromme boel, kan je nog richten ook.quote:Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef Chunees het volgende:
wat denken jullie van deze?
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
of
http://suchen.mobile.de/f(...)d=17200&pageNumber=1
ik haal ze voor verkoop
Omdat in Duitsland een auto met ernstige schade een aantekening krijgt op het kentekenbewijs, en daarom zijn die auto's in DE veel minder waardquote:Op maandag 28 september 2015 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die dingen al bij een opkoper staan. Die vindt het niet interessant om ze te laten repareren, waarom denk jij dan dat het voor jou wel interessant is, terwijl zo'n wagen voor meer weer van de hand gaat.
Goed idee, je hebt er duidelijk geen verstand van.quote:Op maandag 28 september 2015 21:08 schreef Chunees het volgende:
hmmm dan denk ik dat ik het beter laat
voor jou is het beter het helemaal niet te doenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:33 schreef Chunees het volgende:
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor jou is het beter het helemaal niet te doen.
Hier was je nog op het juiste pad.quote:Op maandag 28 september 2015 21:08 schreef Chunees het volgende:
hmmm dan denk ik dat ik het beter laat
quote:Op maandag 28 september 2015 21:08 schreef Chunees het volgende:
hmmm dan denk ik dat ik het beter laat
quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Goed idee, je hebt er duidelijk geen verstand van.
quote:Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als ik je dat kon vertellen, zou ik het zelf ook al doen.
quote:Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef Fleauris het volgende:
Dat ligt toch volledig aan de schade in kwestie
Aankoopprijs + Reparatiekosten tegenover Verkoopprijs als niet-schade auto.
De manier waarop jij informatie inwint straalt niet echt uit alsof je er veel ervaring mee hebt, in dat geval zou ik zeggen: niet doen. Verkeerd inschatten van reparatiekosten kan je zou een paar duizend kosten
quote:
tegenwoordig is marktplaats ideeal als je onderdelen nodig hebt.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:42 schreef Maegrim het volgende:
gewoon doen TS, wel hier terugrapporteren
Misschien als je er verstand van hebtquote:Op donderdag 12 november 2015 18:33 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
tegenwoordig is marktplaats ideeal als je onderdelen nodig hebt.
en de automonteur monteert het wel
dus dan heb je als nog 1000 winst
voor dit werk?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Misschien als je er verstand van hebt
Misschien als je de markt goed kent
Misschien als je technisch inzicht weet en goed weet wat je koopt
Misschien als je handig genoeg bent om alles zelf te monteren
Maar jij niet. En zeker niet als je het door een garage laat doen, met hun prijzen.
Er zijn genoeg zichzelf respecterende garages die het niet doen. Wij monteren meegebrachte onderdelen in ieder geval niet, dat mag de klant dan zelf doen.quote:
Ditquote:Op donderdag 12 november 2015 19:18 schreef oldford het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zichzelf respecterende garages die het niet doen. Wij monteren meegebrachte onderdelen in ieder geval niet, dat mag de klant dan zelf doen.
Wij zijn niet van plan garantie op een reparatie te geven als de kwaliteit van de onderdelen niet bekend is.
Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn?quote:Op zondag 27 september 2015 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Schadebakje importeren is wel leuk.
Maar dan moet hij eigenlijk wel rijdbaar zijn, beetje spatbordje, motorkap of bumper vervangen.
Liefst moeten de airbags nog heel zijn.
Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:33 schreef Chunees het volgende:
tegenwoordig is marktplaats ideeal als je onderdelen nodig hebt.
en de automonteur monteert het wel
dus dan heb je als nog 1000 winst
Waar wacht je dan nog op? Het beste kun je een X5 nemen ofzo. Op kleine auto's valt niets te verdienen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef Chunees het volgende:
[..]
voor dit werk?
kom op zeg, joh auto spuiten en kind kan de was doen
Tegen contante betaling op zaterdag wel misschien?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert.
Wat als het niet past, of breekt, of weet ik veel wat? Is dat dan risico van de klant of automonteur?
Daarnaast verdienen garages en automonteurs uiteraard ook op de onderdelen. En die marge pak jij dan even lekker van ze af. Ik gok dat het uurtarief dan omhoog gaat.
Ik bedoel carroserie/chassis, als de auto op de trekbank moet, dan moet je dat alweer uitbesteden aan een schadebedrijf.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn?
quote:De WOK-status wordt meestal afgegeven wanneer een voertuig wordt ingevoerd in Nederland, of als er schade is geweest. Je mag een ernstig beschadigd voertuig invoeren in Nederland, zolang je het maar rollend de grens over krijgt. Dat mag dus ook slepend of duwend zijn. Ook mag je een ernstig beschadigd voertuig gewoon houden. Het is natuurlijk niet veilig als je met een ernstig beschadigd voertuig gaat rijden. Het voertuig krijgt dan dus een WOK-status, zodat je het niet kan gebruiken totdat het gekeurd is.
Bij de beoordeling of een WOK-status nodig is, wordt naar de volgende dingen gekeken:
Zijn de dragende carrossieredelen ernstig vervormd?
Zijn de langsbalken van het chassis ernstig vervormd?
Zijn één of meerdere deurstijlen ernstig vervormd?
Is het dak verwijderd of zijn deur- of raamstijlen doorgeknipt?
Zijn er ernstige vervormingen van één of meer wielophangingen in combinatie met ernstige brand- of waterschade of ernstige beschadiging van het frame?
hier kan ik wat meequote:Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste wat je nodig hebt is een automonteur/plaatwerker/spuiter die het allemaal voor een vriendenprijs fixt en een onzichbaar resultaat achterlaat. En die het om een of andere reden niet zelf wil regelen.
Je moet ter plekke kunnen inschatten wat de herstelkosten worden, wat een taxateur voor waarde gaat bepalen en wat dan de rdw gaat worden.
Je moet voor simpele schades gaan. Koplamp kapot, kromme kap, gebroken bumper, dat werk.
Als je al een garage moet betalen om wat simpel montagewerk van een bumper en spatbord te doen, dan kan het al helemaal niet uit.quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)
https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
kom je op 18.5k uit
hier op marktplaats kosten ze 25k
of heb ik het verkeerd?
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)
https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
kom je op 18.5k uit
hier op marktplaats kosten ze 25k
of heb ik het verkeerd?
Dat duurde niet lang, nu is het wachten op een projecttopic.quote:Op maandag 16 november 2015 19:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja nee ts, jr hebt helemaal gelijk. Doen hoor, echt.
?quote:Op woensdag 18 november 2015 13:18 schreef Chunees het volgende:
LOL
auto na 3 dagen verkocht na plaatsing van de link
VOOR DE KOPER PB ME, IK HEB NOG PAAR MOOIE LINKS
Valt tegen, onderdelen zijn elders echt niet goedkoper. En op moment ligt heel de handel stil wegens lage Russische roebel en oorlog in Oekraine.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Hij bedoelt denk ik de auto van die handelaar op mobile.de waar hij een link van had.
Die staat er niet meer op.
Ik denk dat dit vooral handel is voor oostbloklanden, daar is arbeid nog goedkoop.
Maar die zijn ook een groot deel van het kostenplaatje. Als een wagen echt goed in de poeier ligt, kun je hem beter voor onderdelen gebruiken.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb het ook over arbeidsloon, niet over onderdelen.
quote:Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef Chunees het volgende:
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)h-mycas46-3_c01_4201
kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000
verkopen voor 25k
quote:Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?
Als dat je winstmarge is en je weet het allemaal zo goed, waarom doe je het niet gewoon?quote:Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef Chunees het volgende:
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)delId=9&pageNumber=1
kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000
verkopen voor 25k
Een gare auto goedkoop inkopen en dan ff poetsbeurtje aan de buitenkant en niks repareren, hopen dat de koper het niet merkt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |