Think again!!quote:Op zondag 27 september 2015 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik draag mijn kleren geen 3 dagen achter elkaar ivm werk (kinderen valt dat op en voor je t weet gaat er als een lopend vuurtje door de school dat "die dikke van Engels altijd dezelfde kleren aanheeft, gatver"). Maar ik draag ze gewoon opnieuw tot ze vies zijn (vlek) of niet lekker meer ruiken.
ik douche ook om de dag en Melba gaat twee keer per week onder de douche.
mensen zijn veul te bang voor vuil, zo snel ben je niet viesssss
Serieus, het begon steeds met gillen alsof kokende olie, naar een beetje pruttelen, naar zuchten, naar snurken, en deze cyclus duurde dan zo'n vijf minutenquote:Op zondag 27 september 2015 13:00 schreef Skittles het volgende:
Wtf, Mauw slaapt in een swimtrainer? Hoe doet ze dat nou weer!
Verder![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 27 september 2015 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Serieus, het begon steeds met gillen alsof kokende olie, naar een beetje pruttelen, naar zuchten, naar snurken, en deze cyclus duurde dan zo'n vijf minuten
da's dr teentjequote:Op zondag 27 september 2015 13:04 schreef Mariposas het volgende:
Wow ziet er tof uit SQ! Waar ergens in Spanje is dit?
Slapen in een swimtrainer lijkt me ook echt heerlijk!![]()
En op de laatste foto dacht ik wel even een piem0ltje te zien.![]()
Maar een prachtige dame om te zien en ook echt al baby-af!
Ja! Dat heeft M ook.. en tussen de teentjes, ook altijd pluisjes.quote:Op zondag 27 september 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:
L heeft trouwens wel altijd pluishanden. Zo irritant. En ze stinken soms ook een beetje naar zweetvoeten.
quote:Op zondag 27 september 2015 14:01 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me echt een viesnek vergeleken met jouw properheid zoe
leg je wel overal hydrofielen op en onder?quote:Op zondag 27 september 2015 14:22 schreef LuDann het volgende:
Wat een leuke foto's SQ.Het lijkt me zo leuk om met baby op vakantie te gaan.
Wolk krijgt 1 tot 2 keer per dag wat anders aan. Soms vanwege kakjepakje, maar sowieso zit ze regelmatig helemaal onder de melk. Ik hoor daar verder niemand over hier dus ik zal wel een slordige drinker hebben dan.En spraytieten.
Spraytieten en kind onder de melk heb ik ook altijd. Dat zie ik niet als reden voor een kledingwissel anders blijf ik bezigquote:Op zondag 27 september 2015 14:22 schreef LuDann het volgende:
Wat een leuke foto's SQ.Het lijkt me zo leuk om met baby op vakantie te gaan.
Wolk krijgt 1 tot 2 keer per dag wat anders aan. Soms vanwege kakjepakje, maar sowieso zit ze regelmatig helemaal onder de melk. Ik hoor daar verder niemand over hier dus ik zal wel een slordige drinker hebben dan.En spraytieten.
Wat MM eerder zei over het ziekenhuis speelt ook mee; daar doen ze elke dag een ander pakje aan en die gewoonte heb ik ook een beetje overgenomen. Ik realiseerde me zelfs niet dat andere moeders dat niet deden.quote:Op zondag 27 september 2015 14:54 schreef Skittles het volgende:
[..]
Spraytieten en kind onder de melk heb ik ook altijd. Dat zie ik niet als reden voor een kledingwissel anders blijf ik bezig
Oh ja, dit trouwens.quote:Op zondag 27 september 2015 14:54 schreef snoenk het volgende:
Zelf draag ik vooral broeken 2 a 3 dagen en shirts 1 dag ivm zelf ook nog niet fatsoenlijk kunnen eten
Ermahgerd! Als je dat had gezegd, had ik gevraagd of je dbz rompers mee kon nemenquote:Op zondag 27 september 2015 15:50 schreef faptist het volgende:
SQ is back.![]()
Wat zien je vakantiefoto's er geweldig uit.
Dat weer! Kan me niet eens meer voorstellen hoe dat voelt.
En mauw steelt wel de show zeg.![]()
Wassen
Ik kan zelf niet eten dus moet elke dag iets anders aan. Ook zweet ik veel -blijkbaar-, want m'n kleding ruikt na een dag werken echt niet meer naar robijn.
Ro draagt gerust 2 dagen dezelfde romper en legging/broek/maillot, maar jurken en shirts gaan niet meer zolang mee.
Zeker niet wanneer ze een maisboogje op heeft. Wat is dat een horror spul. Het is dat ze het zo lekker vind, maar dat spul lijkt soms gewoon op cement zo hard dat het wordt.
En ik mag natuurlijk niet aan haar neus komen dus schoonmaken is echt![]()
wij zijn gisteren naar geek heaven geweest. Oftewel facts in Gent.
Honderden cosplayers bewonderd. Veel nieuwe anime, rompertjes (Naruto,dragonball z, doctor who) gekocht en voor mezelf allerhande te dure crap.Voeden kon perfect in kleedkamers waar goede stoelen stonden en ro kon daar mooi eventjes spelen. Ben ik m'n man aan het appen waar we zijn kruipt mevrouw gewoon 2 meter achteruit. Ik wist dat ze al 360 kon, maar dat echte achteruit kruipen is weer nieuw.
Dus nu zit ze constant vast in de box.
Vannacht schrok ik me ook dood. Ro ligt op mijn ooghoogte met slapen (hoofdje).
Vannacht hoorde ik haar rommelen en miepen dus ik kijk haar wieg in, geen ro.
Ik schrik echt wakker en kijk gelijk om me heen of ik haar niet vergeten ben over te leggen.. Niet het geval. Lamp aan. Zit mevrouw in haar wieg.
Blijkbaar duwt ze zichzelf helemaal omhoog en draait ze zo om (net als haar moeder).. alleen dit keer bleef ze dus even zitten.
Ze snapt volgens mij nog niet hoe ze het doet. Dat zitten gebeurt echt nog per ongeluk
Niet echt, ze kan ook nog niks zelf pakken. Ik zal 's kijken of de doekjes-truc werkt, hoe kom je erop!quote:Op zondag 27 september 2015 16:02 schreef Krisvc het volgende:
Begint N. al interesse in speelgoed te krijgen Sas? Wat zachte doekjes om haar heen leggen? Dat doet hier de truc waardoor ze niet doorheeft dat ze op haar rug ligt.
Ja, dat vindt ze minder erg. Maar vroeg me af of ik moet doorgaan met haar op een speelkleed leggen als ze er alleen maar overstuur van raakt.quote:Op zondag 27 september 2015 16:09 schreef LuDann het volgende:
Leuk Fap!
Sas, heb je niet iets waarin ze een beetje meer overeind kan? Wipstoeltje of voedingskussen ofzo. Dan kan ze wat om zich heen kijken, misschien helpt dat?
Speelkleed moet leuk zijn lijkt me. Sommige kindjes vinden het pas later leuk. Hoe oud is ze nu?quote:Op zondag 27 september 2015 16:12 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dat vindt ze minder erg. Maar vroeg me af of ik moet doorgaan met haar op een speelkleed leggen als ze er alleen maar overstuur van raakt.
Ohh! Ja dan is een box misschien knusser en niet zo 'open'?quote:Op zondag 27 september 2015 16:21 schreef SaskiaR het volgende:
7 weken, dus wel een beetje jong nog ja...
Oh ja, niet goed gelezen.quote:Op zondag 27 september 2015 16:12 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dat vindt ze minder erg. Maar vroeg me af of ik moet doorgaan met haar op een speelkleed leggen als ze er alleen maar overstuur van raakt.
http://m.aliexpress.com/i(...)ail2mobilesitedetailquote:Op zondag 27 september 2015 16:02 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ermahgerd! Als je dat had gezegd, had ik gevraagd of je dbz rompers mee kon nemen![]()
![]()
![]()
![]()
Foto's van de buit?
Ja kut! Dat staat toch niet bij een rooie!quote:Op zondag 27 september 2015 17:05 schreef faptist het volgende:
[..]
http://m.aliexpress.com/i(...)ail2mobilesitedetail
Op eBay te koop voor +-8 euro incl verzenden <3
Heb ik ook gedaan. 20 jaar later nog steeds een zichtbaar litteken vanquote:Op zondag 27 september 2015 15:35 schreef Skittles het volgende:
Nagels knippen![]()
Mijn kind heeft zich van oog tot mondhoek diagonaal bekrast. Het ziet er niet uit
In dat geval moet ik er maar een heldendaad bij gaan verzinnen. Iets met een haai en het redden van een jongere babyquote:Op zondag 27 september 2015 17:19 schreef zeefje het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. 20 jaar later nog steeds een zichtbaar litteken van
Zodat ze dat haar heel leven aan iedereen kan vertellen.quote:Op zondag 27 september 2015 17:21 schreef Skittles het volgende:
[..]
In dat geval moet ik er maar een heldendaad bij gaan verzinnen. Iets met een haai en het redden van een jongere baby
Fixedquote:Op zondag 27 september 2015 17:21 schreef Skittles het volgende:
[..]
In dat geval moet ik er maar een heldendaad bij gaan verzinnen. Iets met poging tot verdrinking van een jongere baby, waarbij een dolfijn (insert kotssmiley) tussenbeiden kwam.
vegeta <3quote:Op zondag 27 september 2015 17:09 schreef Selvaria het volgende:
Ik zag ook deze:
[ afbeelding ]
JeugdsentimentKamehameha en zo.
stiekem heb ik echt een zwak voor aziatische kindjes..quote:Op zondag 27 september 2015 17:10 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja kut! Dat staat toch niet bij een rooie!Had ik toch een Aziaat met hele grote ogen en hoog haar met inhammen moeten baren.
Gast, tuurlijk!quote:Op zondag 27 september 2015 18:01 schreef faptist het volgende:
[..]
vegeta <3
Zag deze ook hangen voor 40 euro!
Op ebay is hij misschien 10 ofzo dus die heb ik mooi laten hangen.
Moet wel zeggen dat ik hem niet zo herkenbaar vind. Hij had ook uit he-man kunnen komen ofzo.. (He-man)
En ingee.. sorry.. goku droeg altijd oranje..
my god.. hebben we het hier nu echt over dbz?
quote:Op zondag 27 september 2015 18:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
Gast, tuurlijk!
Mijn lievelingsshirt![]()
[ afbeelding ]
+ 7maandenzwangerbol![]()
quote:Op zondag 27 september 2015 18:20 schreef Krisvc het volgende:
Ja jongens, ik wil mee-nerden, maar ik heb geen dbz gekeken.Ons geboortekaartje bestaat uit een WoW plaatje
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke foto's en wat een leuk kind hebben jullie tochquote:Op zondag 27 september 2015 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
biggetje Lou
Zo, tijd voor vakantiespam!
In de swimtrainer, wat een fantastisch slaapmiddel was deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ons huusmet achter het zwembad een soort halfoverdekt partycenter, en vier slaapkamers en twee badkamers maar zonder weg er naartoe
![]()
[ afbeelding ]
Er werd ook gedragen:
[ afbeelding ]
met snot:
[ afbeelding ]
De maagdelijk witte Spaanse jurk die ongeveer 2 uur wit is geweest:
[ afbeelding ]
Maar het beste kledingstuk op verkansie is toch wel dees:
[ afbeelding ]
Vliegen!
[ afbeelding ]
Dommel en Vrouwtje Theelepelquote:Op zondag 27 september 2015 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ekte bazen keken liegebeest, Boes en Ovide in hun kindertijd
Tnx voor alle vakantiefoto complimenten
En Teddy Ruxpin, Dommel en Alfred J. Kwakquote:Op zondag 27 september 2015 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Of gewoon alles! Vroeger vroeger Boes, Ovide, Dommel, Barbapapa enzovoort en wat later Pokémon en Dragonball Z.quote:Op zondag 27 september 2015 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb youtube avonden waarbij steeds obscuurdere begintunes langs komen.quote:Op zondag 27 september 2015 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben denk ik een van de weinigen die nauwelijks heimwee koestert naar kinder-tv
Vroeger vond ik Fort Boyard ook rete spannend. Nu vind ik het allemaal maar simpel.quote:Op zondag 27 september 2015 20:23 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, tunes vind ik dan wel weer tof. Maar de series zélf blijken keer op keer uitermate teleurstellend. Maar dat komt omdat ik gewoon niet zo goed meer tegen stompzinnigheid kan ofzoen meestal weegt de humor niet op tegen de stompzinnigheid
Dat moet je ook niet willen terugkijken, maar als toffe herinnering koesteren. Ik waa vroeger ook verslaafd aan Sonic, maar nu denk ik al na 3 levels (die je zo uitspeelt, in m'n herinnering waren die ook retemoeilijk):quote:Op zondag 27 september 2015 20:23 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, tunes vind ik dan wel weer tof. Maar de series zélf blijken keer op keer uitermate teleurstellend. Maar dat komt omdat ik gewoon niet zo goed meer tegen stompzinnigheid kan ofzoen meestal weegt de humor niet op tegen de stompzinnigheid
ja preciesquote:Op zondag 27 september 2015 20:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet willen terugkijken, maar als toffe herinnering koesteren. Ik waa vroeger ook verslaafd aan Sonic, maar nu denk ik al na 3 levels (die je zo uitspeelt, in m'n herinnering waren die ook retemoeilijk):
ditquote:Op zondag 27 september 2015 20:15 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Of gewoon alles! Vroeger vroeger Boes, Ovide, Dommel, Barbapapa enzovoort en wat later Pokémon en Dragonball Z.
mijn ouders wel, konden ze nog twee uur doortukkenquote:Op zondag 27 september 2015 20:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik herinner me alleen Telekids, van vroeger.. Wat zullen mijn ouders daar ook blij mee zijn geweest op zaterdagochtend om 7 uur.
Baard en ik zijn vanmiddag even samen de stad in geweest terwijl oma oppaste.. Het was heel gezellig en heeft me maar enkele honderden euro's gekost.
. Baard zijn moeder is met I in de Tula gaan wandelen, zo stoer!
Winterjas, sjaal, rokje en telefoon.quote:Op zondag 27 september 2015 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn ouders wel, konden ze nog twee uur doortukken![]()
Nieuwe garderobe geshopt?
Boks!quote:Op zondag 27 september 2015 18:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
Gast, tuurlijk!
Mijn lievelingsshirt![]()
[ afbeelding ]
+ 7maandenzwangerbol![]()
quote:Op zondag 27 september 2015 19:46 schreef lunapuella het volgende:
Dragonball Z!Omg! Ik ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n man lachte me keihard uit toen ik dat eens vertelde.
![]()
![]()
Babyverhalen..
Ro is zo gek op brood, maar wanneer ik dat aan iemand vertel is het gelijk van 'wat eet ze erop?.. Boter, jam, smeerworst/kaas?'
Eh niks dus..
Vandaag voor het eerst (gras)boter erop en toen zat ze helemaal te smikkelen.. Maar ik ben zo bang dat ze te dik wordt.. Of dat ze daarna nooit meer iets zonder zoetigheid etc lust.. Dit komt door m'n neefjes van 3 die alleen maar taksi drinken ('met water of melk hoef ik echt niet aan te komen hoor. ze lusten niks anders') en al gaatjes hebben :-o
O. En ro heeft tegenwoordig nachtmerries. Zo sneu![]()
Oh sneu he?quote:Op zondag 27 september 2015 21:33 schreef faptist het volgende:
[..]
Boks!
Ik kan echt niet wegkomen met een manga shirt.
sowieso niet in een shirt, want ik draag altijd jurkjes. Zie je mij in een broek dan zit ik niet goed in m'n vel of er dreigt een meltdown aan te komen. Wel handig voor m'n omgeving ;-)
[..]
Omg! Ik ook!
M'n man lachte me keihard uit toen ik dat eens vertelde.
![]()
![]()
Babyverhalen..
Ro is zo gek op brood, maar wanneer ik dat aan iemand vertel is het gelijk van 'wat eet ze erop?.. Boter, jam, smeerworst/kaas?'
Eh niks dus..
Vandaag voor het eerst (gras)boter erop en toen zat ze helemaal te smikkelen.. Maar ik ben zo bang dat ze te dik wordt.. Of dat ze daarna nooit meer iets zonder zoetigheid etc lust.. Dit komt door m'n neefjes van 3 die alleen maar taksi drinken ('met water of melk hoef ik echt niet aan te komen hoor. ze lusten niks anders') en al gaatjes hebben :-o
O. En ro heeft tegenwoordig nachtmerries. Zo sneu
Vriend kan serieus de titel van het alfred filmpje noemen na 2 secondenquote:Op zondag 27 september 2015 20:34 schreef Krisvc het volgende:
Alfred is hier al gedownload zodat we het aan L. Kunnen dwangvoederen.
Of alles in je mik propt en niet sport want luiquote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt goed DaD! Wat voor foon?
Faptist, mauw heeft tijdenlang alleen boter op brood gegeten hoor. Overigens hebben baby's die vetten wél nodig, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik vind boter of kaas wel echt wat anders dan chocopasta bijvoorbeeld![]()
Ik denk dat de attitude die je jegens eten mee geeft vele malen belangrijker is dan bezig zijn met wát ze nou precies eten. Dik word je niet van een glas sap of boter op je brood. Dik word je omdat je eten voor de verkeerde doeleinden gebruikt
dat tanden poetsen, wordt dat op een zeker moment weer makkelijker?quote:Op zondag 27 september 2015 21:54 schreef Franny_G het volgende:
Die drankjes zijn echt het meest funest. Appelstroop op brood e.d.: daar gaat je kind echt niet dik van worden of gaatjes van krijgen. Het gaat om echt onverstandige dingen geven zoals veel snoep en dus die zoete drankjes steeds. Ik denk dat als je zelf een bewust en gezond/evenwichtig voeldingspatroon hebt en je kind daarin meeneemt, er niets aan de hand is. Oh ja, en tanden poetsen is ook wel handig op een gegeven moment..
Patatjesquote:Op zondag 27 september 2015 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en vandaag at ze een potje spaghetti en vijf frieten. Van de frituur. Mijn opvoeding kan over de schutting denk ik
dan eet je dus niet om de honger, en dus om het verkeerde doeleind denk ik (weggooien is zonde, het smaakt zo lekker, verveling, etc). Althans, zo werkt dat bij mij welquote:Op zondag 27 september 2015 21:56 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Of alles in je mik propt en niet sport want luien eten is ook gewoon
. MAat houden is ook moeilijk
True, al gingen de frieten wél rapley! (Ze trok ze nog net niet gillend uit mijn handquote:
quote:Op zondag 27 september 2015 21:58 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat was dus een reactie op de spaghetti en friet..
Nee, het wordt niet makkelijker. Maar verschonen is hier eigenlijk nog erger. Het is dat I nog niet het nummer van de kindertelefoon weet, anders hing ze iedere avond aan de telefoon.
Maar dan zou je naar het eten als louter bestaansmiddel toe gaan. Vind het ook een stuk verbinden en gezelligheid.. Smaakt zo lekker vind ik dan wel een legitiem doeleind. Het hele pak leegvreten ipv 1 koekje, daar zit bij mij het probleemquote:Op zondag 27 september 2015 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan eet je dus niet om de honger, en dus om het verkeerde doeleind denk ik (weggooien is zonde, het smaakt zo lekker, verveling, etc). Althans, zo werkt dat bij mij wel
ja ik bedoel te zeggen dat 1 koekje om de lekkere smaak prima is, maar een pak koekjes weer nietquote:Op zondag 27 september 2015 22:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Maar dan zou je naar het eten als louter bestaansmiddel toe gaan. Vind het ook een stuk verbinden en gezelligheid.. Smaakt zo lekker vind ik dan wel een legitiem doeleind. Het hele pak leegvreten ipv 1 koekje, daar zit bij mij het probleem. Maat houden
Oh, je kunt nu natuurlijk heel goed beginnen over 'die kindjes in Syrie zouden dolblij zijn met 1 koekje'. En dan naar een azc gaan en je kind dwingen z'n koekjes af te staan.quote:Op zondag 27 september 2015 22:06 schreef AwayTL het volgende:
Tijd om weer een hongerwinter in te voeren. Kunnen we tenminste dreigen met: 'honger?! Weet je wanneer er honger was? In de winter van 2015! Toen leefde we op een rantsoen van 1 koekje per week ja![]()
'
'Nee mama, mochten jullie echt maar 1 koekje in een week?!'
(Ja, ja hongerwinter is zonder koekjes, maar niet te ver doordraven natuurlijk)
Kiesjes? Heb je dentinox?quote:Op zondag 27 september 2015 22:51 schreef kwakz0r het volgende:
Hier al drie kwartier een ontroostbaar krijsend kind. Hij wil ook niet vastgehouden worden. Speen wordt uitgesmeten. Klein fopflesje hielp niet.
Hij lijkt ook oprispingen te hebben, voor het eerst, en niks helpt. Overal weer rode vlekjes maar geen koorts, grijpt naar zijn mondje. Volgens mij geen puntbloedinkjes... Meh ik voel me overbezorgd...
Ja, het gegil was na een half uur bijna over, toen tocj dentinox en vanaf toen weer een half uur gillenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 september 2015 10:28 schreef Malteser het volgende:
Woop woop, Twix is gegroeid! Hij is boven zijn geboortegewicht! Vandaag, 2 weken oud, maar liefst 65 hele grammen meer dan toen hij werd geboren. Bam!
Mijn arme baby.quote:Op maandag 28 september 2015 10:28 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, sneu is dat. Op naar de stofzuiger...
Ik vind het echt bizar knap! Vooral dat laatste stukje heeft ie toch maar mooi door!quote:Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef Lijnloos het volgende:
SQ wat een heerlijke fotos! Ziet eruit als een top vakantie
En ik hoorde nerderige shizzle!![]()
DBZ tijdens mijn studententijd veel gekeken, onderwijl pokemon spelend op mijn oude gameboy of emulator op de pc... Ik hou er nog steeds van! Man en Minke hebben er niks mee of het geduld er niet voor dus al mijn hoop is nu op Fedde gericht. Dat moet maar mijn game-maatje worden
Oh en meneer heeft de volgende stap door: rug naar buik rollllll![]()
Mijn baby
Ja ik dus ookquote:Op maandag 28 september 2015 13:22 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar knap! Vooral dat laatste stukje heeft ie toch maar mooi door!
Fijn om te lezen dat het nu allemaal zo goed lijkt te gaan. Ik herinner me nog je struggles in het begin en nu klink je een stuk gelukkigerquote:Op maandag 28 september 2015 16:45 schreef Zoë23 het volgende:
Selvaria
Dat is flauw
Hier wisselen de baby's en peuter elkaar ook af. Als de baby's perongeluk doorslapen dan is peuter weer eens de halve nacht wakker "kan niet slapen".
kinderen![]()
Ik vind deze leeftijd (10 mnd) echt leuk trouwens.
S kan nu ook al los staan!
Ze zijn heel lief en gezellig samen
Slaaptekort en hormoongedoe na de bevalling zijn niet zo goed voor mijquote:Op maandag 28 september 2015 17:11 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat het nu allemaal zo goed lijkt te gaan. Ik herinner me nog je struggles in het begin en nu klink je een stuk gelukkiger
R is 11 maanden,over 2 weken een jaarquote:Op maandag 28 september 2015 16:15 schreef Zoë23 het volgende:
Hilmo hoe oud is hij nu?
We zijn ook aan het kijken voor vervolg stoelen. Peuter krijgt een andere en we zoeken er een maxi cosi tobi oid erbij.
Ik moet wel regelmatig naar buitende meiden kunnen slecht een hele dag binnen zijn (ik ook hoor. Ben helemaal gaar als het een regenachtige dag is)
Voor mijn werk ben ik gelukkig ook veel buiten. Wandelen met patiënten of de med voorraad ophalen oid
Wij vorige week zaterdag voor het laatst en net een klein beetje, dus waarschijnlijk vannacht of morgen nog wel eentjequote:Op maandag 28 september 2015 21:10 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het morgen alweer een week geleden dat er een poepluier was. Gek dat dat zo per baby kan verschillen.
Gevolg is wel dat ik 2 pakken luiers in maat 2 over heb.(mijn moeder had heel lief 2 pakken gekocht, maar we hadden zelf al Eem voorraadje ingekocht)
Wat knap van Mauw! Ik schrok wel even, ik zag haar hoofd al zo op de punt van die tafel terecht komen.eugh.', betekent dit dat ik een bezorgde moeder ga worden?
Nee helaas, Pampers. Heb al 1 pak weggegeven, en met het andere pak maak ik ook wel iemand blij. Babyboom is nog steeds gaande in m'n omgeving.quote:Op maandag 28 september 2015 21:16 schreef Krisvc het volgende:
Go Mauw!![]()
Wij smeren hier met Sudo, werkt prima.
Mari, als ze van het Kruidvat zijn toevallig mag je ze gewoon omwisselen. Hier ook zonder bonnetje.
Je moet plasluiers ook verschonen hequote:Op maandag 28 september 2015 21:10 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het morgen alweer een week geleden dat er een poepluier was. Gek dat dat zo per baby kan verschillen.
Gevolg is wel dat ik 2 pakken luiers in maat 2 over heb.(mijn moeder had heel lief 2 pakken gekocht, maar we hadden zelf al Eem voorraadje ingekocht)
Wat knap van Mauw! Ik schrok wel even, ik zag haar hoofd al zo op de punt van die tafel terecht komen.eugh.', betekent dit dat ik een bezorgde moeder ga worden?
We verschonen meestal maar 4 keer per dag.quote:Op maandag 28 september 2015 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je moet plasluiers ook verschonen he
(mijn huuuuu was ook omdat ik dat voor me zag hoor, ligt niet aan jou)
plast de jouwes zo weinig? Wij hebben er trouwens vijf denk ik per dag, dus ook niet echt meer ofzoquote:Op maandag 28 september 2015 21:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
We verschonen meestal maar 4 keer per dag.
Ja, ze vind het wel leuk! maar reageert ook heel grappig op de druppels. Als er wat over haar gezicht rolt dan doet ze 'oe!oe!oe!'quote:Op maandag 28 september 2015 21:26 schreef Mariposas het volgende:
Aw, IMA! Hoe vond ze het? Raar maar leuk?
Nee best veel. Maar wij zijn een beetje luie verschoners.quote:Op maandag 28 september 2015 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
plast de jouwes zo weinig? Wij hebben er trouwens vijf denk ik per dag, dus ook niet echt meer ofzo
Wordt ie daar niet chagrijnig van? M is soms echt aan het miepen als ze in een volle luier ligt.quote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee best veel. Maar wij zijn een beetje luie verschoners.of misschien moet ik het maar 'milieubewust' noemen.
Nee, hij is altijd wel chagrijnig.quote:Op maandag 28 september 2015 21:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wordt ie daar niet chagrijnig van? M is soms echt aan het miepen als ze in een volle luier ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*hopen dat 'ie 't doet*
Niet meer sinds de kraamweek.quote:Op maandag 28 september 2015 21:40 schreef LuDann het volgende:
Wat knap van Mauwtje.En IMA wat een leuke foto!
Verschonen jullie eigenlijk 's nachts?
Ik zie haar nog zitten al wild zwaaiend met lepel in de hand en happend naar het bakjequote:Op maandag 28 september 2015 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
oh wow krijgertje, dat vind ik ook echt superknap!!Zo netjes ook! Hoeveel training vergt dat?
LuDann, niet meer neeZijn we na een paar weken mee gestopt
Van wie heeft ze dat?quote:Op maandag 28 september 2015 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
ja, mauw is een prater, die lult echt de hele dag door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Q doet het gelukkig goed, vandaag weer veel geoefend met kletsen. Steeds met z'n tongetje tegen z'n lippen en soort "dududu" met veel consumptieEn z'n lippen aanspannen tot een klein rondje en wat naar achter trekken (? Hoe moet ik dat nu weer omschrijven) en dan met dat tongetje er weer tegenaan klanken maken.
Eergister speelde ie even met z'n lepeltje, kauwde op de bovenkant. Ik ging voor hem zitten, bij hem en volgens mij boodt hij me volgens mij echt even z'n lepeltje aan om op te kauwenMaar met m'n lippen naar binnen wat erop "gekauwd" en na 2x was dat voldoende voor hem en ging hij lachend zelf weer verder
En dr net wilde ik z'n luier verschonen, maar hij wilde liever z'n sok in z'n mind stoppen.. "Nouja, dan neem ik wel even je andere voet!" *doen alsof ik em in m'n mond stop* Q lachen en daarna een paar keer z'n voetje tegen m'n mond aan duwen. Als ik moe ben trek ik z'n gejengel slecht, maar op dit soort momenten smelt ik weer zo
hij is zo leuk en lief en kan steeds weer iets meer!
In het ziekenhuis had E. pampers en dat was een crime. Dus snel over gegaan op kruidvat en dat gaat goed icm met de sensitive doekjes van kruidvat. Maar mijn vriend dacht van de week grappig te zijn en weer pampers te proberenquote:Op maandag 28 september 2015 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Zou het type luier of doekjes dan wel ok zijn voor je baby, joycie? Altijd hele rode billen bij een melkbaby ondanks 7x verschonen lijkt me gek anders!
Oh wat sneu! En onhandig zegquote:Op maandag 28 september 2015 22:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
In het ziekenhuis had E. pampers en dat was een crime. Dus snel over gegaan op kruidvat en dat gaat goed icm met de sensitive doekjes van kruidvat. Maar mijn vriend dacht van de week grappig te zijn en weer pampers te proberenVolgende sag heel haar billen kapot. Gewoon door 2 keer een andere luier. Zo zielig!
Verder wat LuDann ook zegt. Hier ook al 2 ABkuurtjes achter de rug en E. heeft nu ook al voor de tweede keer een schimmeltje.
Ze heeft de billen van haar moeder. Ik kon ook tegen maar weinig luiers.
Oh echt hé, sinds ik F heb leef ik al 15 mnd nu met mijn haar continu in een staart. Niks meer krullen leuk in haar kneden en los laten hangenquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:41 schreef Krisvc het volgende:
O en heel leuk die handjes die steeds meer open gaan, maar volgens mij ben ik al 6 plukken haar kwijt.Toch maar een kort pittig kapsel dan?
Hahaha!quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Ook FWP.. Heb mijn vrije dag maar moet eigenlijk nakijken nu Melba slaapt alleen ik val steeds in slaap
Spuit elf maar dit is ook ons verschoonschema ja. En ook gevoelige billen hier. Rood en lichte luieruitslag, maar dat vind ik ook niet heel gek met elke luier poep in meer of mindere mate.quote:Op maandag 28 september 2015 21:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier verschoon in elke voeding, dus sowieso 7 keer per dag. En soms nog tussendoor. Ik schat 10 luiers per dag. Maar hier wel hele rode billen. Dus dat doen we ook wel expres.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:55 schreef Loj het volgende:
Best wel veel jumbo's hebben ook geen maisboogjes meer
Als ik ze tegenwoordig tegen kom neem ik minstens 5 zakken mee![]()
als je van gepoft karton houdt!quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:04 schreef Minarosa het volgende:
Zijn ze ook voor volwassenen lekker? Mijn baby eet nog niet...
Oh Bruggequote:Op dinsdag 29 september 2015 09:58 schreef Cholula het volgende:
Het trekken aan de haren wordt dus niet minder?![]()
Sinds zes weken verschonen we niet meer, behalve als Frits gepoept heeft of onbedaarlijk aan het huilen is.
Val je in slaap boven het nakijkwerk Kwak of lig je nog lekker in bed?
Wij waren afgelopen weekend in Brugge.![]()
Frits vond het heerlijk om de wereld te bekijken en hij sliep heerlijk in de doek.
Het ritme wordt wel iets anders met een baby. Eerder zaten we als één van de laatsten aan het ontbijt, nu waren we de eersten.
Afgelopen nacht werd Frits zes keer overstuur wakker. Het enige wat hielp was de borst, onnodig om te zeggen dat ik redelijk gebroken op mijn werk zit.
Een ouderwetse ui?quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:27 schreef lunapuella het volgende:
Ik boks ook mee.Tips voor verkouden baby's? Ketel snottert zichzelf meerdere keren per nacht wakker, heel vervelend (voor hem en voor ons
). Het duurt nu al een paar weken en ik ben er wel klaar mee.
Vicks of iets vergelijkbaars onder op de voetjes smeren hielp dacht ik ook bij verkoudheid/benauwdheid. Sokken mogen er na een beetje intrekken gewoon overheen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:27 schreef lunapuella het volgende:
Ik boks ook mee.Tips voor verkouden baby's? Ketel snottert zichzelf meerdere keren per nacht wakker, heel vervelend (voor hem en voor ons
). Het duurt nu al een paar weken en ik ben er wel klaar mee.
Drie van de vier doen we al weken dus.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe is de curve dan LuDann?
En tegen verkoudheid: snotzuiger, zoutoplossing, ui naast het bed, hoofdeinde omhoog en uitzitten maar
Da's ook weer zoquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
Meestal komt het gewoon prima in orde. Ik vond het toen ook irritant maar aan de andere kant is het ook weer fijn als er wel wat blijkt te zijn of sluimeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb mijn moeder en schoonmoeder gesproken nog, over de voedingen die ze in de fles krijgt. Ze doet een uur over een fles en ze drinkt niet altijd alles op. Valt in slaap. Een uur is veel te lang lijkt me. Ik ga een nummer 3 speen proberen bij de bv die ze in de fles krijgt.
Geen idee of het wat uitmaakt dat 2 keer per week die voedingen zo lang duren, maar ik weet het verder ook niet...
quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M's stats van vorige week, die trekt ook wat meer naar het middenlijntje:hier ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
Van babysaurus naar janneke modaalje moet inderdaad de langere termijn bekijken, niet het verschil in 1 week
disclaimer
Ik ben toevallig gisteren weer geweest. Michael zit aan de onderkant van de curve. Mij hadden ze ook extra willen laten langskomen om te wegen in het begin; omdat hij zo minimalistisch aankomt in gewicht. Maar hij is immer vrolijk (zelf bij het krijgen van drie tanden tegelijk!), poept, plast en doet. Huilt nooit, tenzij geeuwhonger of vieze broek). Ook nu met fruit(smoothies), af en toe een hap avondeten en regelmatig een maisboogje of rijstwafel is z'n groei niet schrikbarend groot. Nou was hij al een lichtgewicht bij z'n geboorte (zo'n halve kilo minder dan dat hij werd geschatquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:14 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, haren trekken. Ik heb overal elastiekjes liggen, ik doe altijd eerst mijn haar in een staart voor ik haar pak.
We komen net terug van het CB. Prikjes gehad, ging goed en ze ligt nu te slapen. En ze gaat snel in haar ontwikkeling volgens de arts. Met haar lachen en brabbelen (ik wist niet dat de geluiden die ze maakt al vallen onder 'brabbelen', maar dat is wat de arts zei dat ze aan het doen was.) en rollen.
Maar waar ik al voor vreesde: de aantekening 'minimaal aangekomen' en ik moet volgende week terugkomen voor een extra weging. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu van moet vinden. De arts zegt dat ze in Wolk niet terugziet wat ze in de curve ziet. Ze ziet er prima uit namelijk. En ze doet het goed. Maar ja, de curve zegt wat anders.
Stom. Als die curve er niet geweest was dan was er ook geen probleem verder wat mij betreft.
Is er iemand met dezelfde ervaring?
wat zielig!quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:27 schreef Loj het volgende:
Zou me er niet druk om mKen LuDann!
Js schiet ook de hele curve door. Ik heb ook best wel wat extra metingen gehad, dat vond ik ook niet erg. Maar het advies: hij mag wel Nijntjekoekjes met 6 maanden heb ik genegeerd.
quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arm kind![]()
Zo'n soort advies kregen we hier ook ooit mbt E. Die groeit niet zo heel lekker. Ik moest maar geen roomboter op brood doen want dat was te vet. Of ik wel eens bijvoorbeeld chocopasta gaf? Daar mocht zij best wat extra van hebben hoor want "ze kan het hebben".
*vertrouwen in deskundigheid van arts* aaaaaaand it's gone.
Kindjes die 5,8 wegen met 2 maanden zijn heel leuk.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:30 schreef SaskiaR het volgende:
We hoeven pas volgende week weer, maar ik zie aan de curves dat N. ineens van gemiddeld naar babysaurus gaat... Vorige keer met precies 1 maand was ze precies gemiddeld (4,2), volgende week met precies 2 maanden zal ze rond de 5.8 kilo zitten (gister 5,5).
Hehehe mijn jongste woog al 4,5 bij de geboortequote:Op dinsdag 29 september 2015 12:30 schreef SaskiaR het volgende:
We hoeven pas volgende week weer, maar ik zie aan de curves dat N. ineens van gemiddeld naar babysaurus gaat... Vorige keer met precies 1 maand was ze precies gemiddeld (4,2), volgende week met precies 2 maanden zal ze rond de 5.8 kilo zitten (gister 5,5).
Mijn kind is sowieso leukquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:39 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Kindjes die 5,8 wegen met 2 maanden zijn heel leuk.
Idemquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:42 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hehehe mijn jongste woog al 4,5 bij de geboorteen was de eerste 3 maanden nog huge.
Nu is het een kleintje
N . maar 3155, maar dat haalt ze snel inquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:42 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hehehe mijn jongste woog al 4,5 bij de geboorteen was de eerste 3 maanden nog huge.
Nu is het een kleintje
Mijn 1 week oude reus woog gisteren 4.1!quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:30 schreef SaskiaR het volgende:
Moederinstintquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn 1 week oude reus woog gisteren 4.1!
Maken jullie baby's ook zoveel geluid in hun slaap? Deze kleine maait nogal met zn armen, en elke keer als zn armen bewegen wordt dat begeleid met een gil, kreun of snurk... Hoewel de nachten eigenlijk prima zijn maakt dat dat ik niet zo goed slaap..
Verder gaat alles hier ok. Ik begin me weer een beetje als mezelf te voelen, hoewel ik vooral smorgens nogal last heb van de hormonen... En ik kan niet wachten tot het bloeden ophoudt, mijn onderkant is nogal geïrriteerd door 24/7 maandverband
![]()
+1!quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Inmiddels wat minder Jagar, maar de eerste weken was het soms net een kleine puppy 's nachts
Hier wel, er lijkt niet meer dan 1 fles van 100ml in een luier maat 2 te passen, daarna loopt ie overquote:Op maandag 28 september 2015 21:40 schreef LuDann het volgende:
Wat knap van Mauwtje.En IMA wat een leuke foto!
Verschonen jullie eigenlijk 's nachts?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arm kind![]()
Zo'n soort advies kregen we hier ook ooit mbt E. Die groeit niet zo heel lekker. Ik moest maar geen roomboter op brood doen want dat was te vet. Of ik wel eens bijvoorbeeld chocopasta gaf? Daar mocht zij best wat extra van hebben hoor want "ze kan het hebben".
*vertrouwen in deskundigheid van arts* aaaaaaand it's gone.
nee? Ik maak speciaal voor mauw een babyvriendelijk kwarktaartje denk ikquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:46 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik ben ook geen leuke mama!
Zo krijgt hij ook geen taart zondag
Het wordt hier een pannenkoek (gesneden in de vorm van een 1 natuurlijkquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee? Ik maak speciaal voor mauw een babyvriendelijk kwarktaartje denk ikkan ze lekker mee smeren en dat is leuk voor de foto
en dat is geen taarttijdstip? Of?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Het wordt hier een pannenkoek (gesneden in de vorm van een 1 natuurlijk)
Het wordt een van 11 tot 16 verjaardag namelijk
Ja, weet ik wel hoor, maar ik snap wel dat het een doel dient ook. Als er toch ergens iets niet goed blijkt te zijn dan ben ik daar liever op tijd bij. Voor tips en advies sta ik open.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:28 schreef Moppert het volgende:
En besef je ook dat je nee mag zeggen tegen extra metingen of andere dingen van het cb!
Souds like a plan! Gaat mij niet lukken, geen maisboogies hierquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
Dus ik kan beter maisboogjes tiramisu maken?
Dat snap ik maar als er niets is en je elke keer blijft wegen kan het ook een donkere wolk boven de periode geven. Mocht je er geen heil meer in zien dan kan je dat ook zeggen..quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, weet ik wel hoor, maar ik snap wel dat het een doel dient ook. Als er toch ergens iets niet goed blijkt te zijn dan ben ik daar liever op tijd bij. Voor tips en advies sta ik open.
Het is gewoon een heel dubbel iets. Aan de ene kant voelt die ''minimale groei'' als falen van mijn kant, alsof ik iets fout heb gedaan. En dan wil je liever niet terug voor een volgende meting want als blijkt dat het dan weer niet goed is voelt dat erg kut.
Maar aan de andere kant weet ik verstandelijk wel dat ze daar niet zitten om mensen te pesten. En of het nou aan iets ligt wat ik doe of aan iets anders, ze zijn er om je te helpen dat op te lossen en niet om voor de lol kritiek op je te hebben.
Ja oke, daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als er niets is en je elke keer blijft wegen kan het ook een donkere wolk boven de periode geven. Mocht je er geen heil meer in zien dan kan je dat ook zeggen..
En volg vooral je eigen gevoel.. het klinkt heeeel suf maar vaak voel je als moeder heel veel goed aan.
Gatverdammequote:Op dinsdag 29 september 2015 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
Dus ik kan beter maisboogjes tiramisu maken?
Oh brrrr... Doet mijn man ook. Tot ik het zie, dan gruwel ik heel hard. Nu kan ik zeggen dat hij het goede voorbeeld moet geven. Zou dat helpen?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gatverdamme![]()
Van die zompige meuk dan. *ril*
doet me denken aan hoe mn broertje vroeger at. Eerst een hap eten nemen, dan een slok melk er achter aan, even wachten en dán pas kouwen. Huuuuuhuuuu
Dit!! Ik schreef gisteren in een appje '...wordt ik...'quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:27 schreef LuDann het volgende:
Beetje zwangerschapsdyslexie mignonne?
Ik geloof echt dat dat een ding is. Mijn spelling en grammatica zijn dramatisch sinds ik zwanger werd.
Mwhehe ik had net een hele post gemaakt maar mn scherm weer dichtgeklikt omdat ik hier niet als halve lurker wilde komen betweten enzoquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, weet ik wel hoor, maar ik snap wel dat het een doel dient ook. Als er toch ergens iets niet goed blijkt te zijn dan ben ik daar liever op tijd bij. Voor tips en advies sta ik open.
Het is gewoon een heel dubbel iets. Aan de ene kant voelt die ''minimale groei'' als falen van mijn kant, alsof ik iets fout heb gedaan. En dan wil je liever niet terug voor een volgende meting want als blijkt dat het dan weer niet goed is voelt dat erg kut.
Maar aan de andere kant weet ik verstandelijk wel dat ze daar niet zitten om mensen te pesten. En of het nou aan iets ligt wat ik doe of aan iets anders, ze zijn er om je te helpen dat op te lossen en niet om voor de lol kritiek op je te hebben.
mwhehehequote:Op dinsdag 29 september 2015 13:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!! Ik schreef gisteren in een appje '...wordt ik...'
Om te huilen! Pijn aan mijn ogen gewoon. Ik zag het ook toen ik al op 'send' had geduwd.
Die gaat al op na 1 kind iddquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwheheheik heb het opgegeven hoor. Ik maak alvast gebruik van dit excuus
wat mij betreft ging ie ook al op na 1 kind
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die gaat al op na 1 kind idd
Goed verhaal ja. Mijn kleine spekbaby kruipt nu ook naar ondergemiddeld. Daar heeft nog niemand wat over gezegd. Ze ziet er goed uit, ontwikkelt zich als een malle en doet het gewoon helemaal prima.Prima curve jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het zo mooi om terug te zien hoe sommige dipjes op de curve bij E. er destijds dramatisch uitzagen, maar dat als je er dan een jaar later naar keek en de lijn op de curve was groter geworden enzo, dan lijkt het alweer een heel stuk minder dramatisch![]()
Wij hebben inmiddels een paar maanden terug wel wat onderzoeken achter de rug. E. is nu 4,5 en zit net op/onder de p3/-3sd lijn. Ze kwam van +1 lengte en van +2,5 gewicht dus best een flinke daling. Inmiddels lijkt ze het -3 lijntje te volgen dus prima. Kinderarts heeft gekeken naar groeihormoon en een handfoto. Groeihormoon was in orde, op de handfoto was te zien dat ze qua botleeftijd een heel klein tikje jonger is dan ze is. Wat verder niet zoveel betekent behalve dan dat ze dus naar alle waarschijnlijkheid ook ietsjes langer door zal groeien uiteindelijk waardoor ze onder de streep er nog een paar cm bij pakt uiteindelijk.:)
Al bij de etos gekeken? Daar vond ik laatst opeens een verborgen lading (die vervolgens op was, omdat ik 5 zakken had ingeslagenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Souds like a plan! Gaat mij niet lukken, geen maisboogies hier![]()
Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehe ik had net een hele post gemaakt maar mn scherm weer dichtgeklikt omdat ik hier niet als halve lurker wilde komen betweten enzo![]()
![]()
Vervelend voor je, ik ken het gevoel en das echt heel erg kut. Dus sowieso sterkte daarmeeEn een hart onder de riem ook, je bent geen slechte moeder, er zijn nu eenmaal een aantal zaken die je niet af kunt dwingen, groei is daar een van.
Vanaf mijn kant van de lijn geroepen... wij lopen bij de kinderarts voor E. in het begin, pre-diagnose voornamelijk vanwege afbuigende groei. De punten die onze kinderarts me meegaf:
- er wordt pas echt gesproken van (zorgwekkende) afbuigende groei als deze meer dan 2SD af gaat wijken.
- ook dan schieten kinderartsen niet zo heel snel in de stress als conditie van het kind verder prima is. Wordt een ander verhaal natuurlijk als je kind uitgemergeld en zulks is maar goed je snapt em wel.
- een kind mag er tot 3 jaar (!) over doen om een eigen lijntje te zoeken/vinden. Op de consultatiebureaus wordt vaak al heel erg vroeg gehamerd op een eigen lijntje, maar medisch gezien hoeft er helemaal niets mis te zijn met een kind van 1,5 wat bijvoorbeeld nog flink stijgt of daalt op de lijn. Er wordt niet gesproken over een eigen groeilijn voordat het kind 4 is. Dan wordt het wel echt een ding om wat meer aan op te gaan hangen en sneller verder te kijken als de groei niet aan verwachtingen voldoet en zulks.
Verder ehm. Wat had ik ook alweer getikt... ohja tips.
Die speen bij de oppas lijkt me een strak plan, kun je inderdaad allicht proberen. Een kind wat er zo lang over doet, de fles niet leegdrinkt en in slaap valt dat zou best wel kunnen wijzen op dat het (te) veel moeite kost om de boel uit de fles te krijgen. Of dat dé reden is waarom er 'minimale' groei is, dat lijkt me dan weer niet, maar alle beetjes helpen en dit is iets kleins wat je zeker in kan zetten. Zelfde geldt voor vaker aanleggen. Dat kan nooit kwaad en je merkt snel genoeg of ze wel of niet wil drinken.
Ga vooral wegen/meten als je zelf liever ook wat vinger aan de pols hebt. Wat Lijnloos zegt ook ja. Maar wellicht is volgende week wel erg rap om iets zinnigs over de groei te kunnen zeggen. Veel kinderen groeien in spurtjes. Dan staan ze weer een poosje stil en dan ineens schieten ze weer een stukje in de lengte/breedte. T is een beetje de vraag of een week tussen twee metingen niet wat aan de vroege kant is zeg maar.
Tenslotte laatste tip maar wellicht de belangrijkste... houdt 1 weegschaal aan voor alle metingen. Ook geijkte weegschalen verschillen onderling, somehow. Ik woog E. alleen op het CB. Als ik naar de kinderarts moest dan ging ik in de paar dagen voorafgaand aan die afspraak naar het CB en deed ik daar het wegen/meten en die gegevens printen zij dan voor me en nam ik mee naar het ziekenhuis. Op de weegschaal en in de meetbak van het ziekenhuis was ze standaard langer/zwaarder dan op het CB. Niet heel veel, maar je krijgt dan wel verschil in curves waardoor het soms heel voordelig uitpakt en soms heel onvoordelig.
Het allerallerALLERbelangrijkste wat je in je achterhoofd moet houden is dat ze poept, plast, vrolijk is, zich goed ontwikkelt en er goed doorvoedt uitziet. Echt, trust me on this one, een kind wat tekort komt doet dat over het algemeen niet. Dus durf ook wat vertrouwen te hebben in je kind en een goede afloop daarmee zeg maar. Je mag je daar gerust aan vast houden. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet moet gaan wegen/meten of iets, maar voor je eigen gemoed is het denk ik wel fijn om dat in je achterhoofd te houden. Mijn kind met flink afbuigende groei had geen energie, was lusteloos, bleek, had een ingevallen snoetje, haaruitval en ga zo maar door. Echt niet vergelijkbaar met een kind wat het verder gewoon goed doet maar gewoon geen optimale gemiddelde (!) groei laat zien. en dikke disclaimer natuurlijk, nee het hoeft niet alles te zeggen maar het zegt een hoop. Echt vertrouw je kind en je moederhart.
Dat dus idd.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:44 schreef Lijnloos het volgende:
Bedelen om donaties want het zou 3000 euro moeten kosten om te vernieuwen... maar wel tot die tijd de boel offline halen.
Nou ja, aangezien Melba met 7,5 maand 9730 woog verwacht ik toch wel een kilo of elfquote:Op dinsdag 29 september 2015 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie ook een late 11 maanden kwak? Wij ook, we gaan overmorgen! Lekker baby prikken enzo
Zaterdag op de bagageweegschaal van het autoverhuurbedrijf woog ze 9990
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |