abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156419085
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Skittles op 27-09-2015 12:55:26 ]
pi_156419173
ik draag mijn kleren geen 3 dagen achter elkaar ivm werk (kinderen valt dat op en voor je t weet gaat er als een lopend vuurtje door de school dat "die dikke van Engels altijd dezelfde kleren aanheeft, gatver"). Maar ik draag ze gewoon opnieuw tot ze vies zijn (vlek) of niet lekker meer ruiken.

ik douche ook om de dag en Melba gaat twee keer per week onder de douche.

mensen zijn veul te bang voor vuil, zo snel ben je niet viesssss :+
Kwak
  zondag 27 september 2015 @ 12:58:34 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_156419237
biggetje Lou O+

Zo, tijd voor vakantiespam! :P

In de swimtrainer, wat een fantastisch slaapmiddel was deze:

Ons huus O+ met achter het zwembad een soort halfoverdekt partycenter, en vier slaapkamers en twee badkamers maar zonder weg er naartoe O+

Er werd ook gedragen:

met snot:

De maagdelijk witte Spaanse jurk die ongeveer 2 uur wit is geweest:

Maar het beste kledingstuk op verkansie is toch wel dees:

Vliegen!

disclaimer
pi_156419243
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik draag mijn kleren geen 3 dagen achter elkaar ivm werk (kinderen valt dat op en voor je t weet gaat er als een lopend vuurtje door de school dat "die dikke van Engels altijd dezelfde kleren aanheeft, gatver"). Maar ik draag ze gewoon opnieuw tot ze vies zijn (vlek) of niet lekker meer ruiken.

ik douche ook om de dag en Melba gaat twee keer per week onder de douche.

mensen zijn veul te bang voor vuil, zo snel ben je niet viesssss :+
Think again!!

Zo ziet Lou's broek er ook wel eens uit :')

Oke, meer dan eens.
pi_156419268
Wtf, Mauw slaapt in een swimtrainer? Hoe doet ze dat nou weer :D !

Verder O+ O+ O+ O+ O+
  zondag 27 september 2015 @ 13:00:15 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_156419270
Zo ziet mauws broek er altijd uit. Er is een reden dat ik alleen maar hysterische printjes heb :')
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 13:01:22 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_156419285
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:00 schreef Skittles het volgende:
Wtf, Mauw slaapt in een swimtrainer? Hoe doet ze dat nou weer :D !

Verder O+ O+ O+ O+ O+
Serieus, het begon steeds met gillen alsof kokende olie, naar een beetje pruttelen, naar zuchten, naar snurken, en deze cyclus duurde dan zo'n vijf minuten :')
disclaimer
pi_156419291
Viesnekjes :r

Gelukkig loopt mijn F dus zien alleen de sokjes er swifferig uit :D

Heerlijke foto's Sq, inclusief sandalen :o
  zondag 27 september 2015 @ 13:04:13 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_156419328
hahaha ja, gelukkig was ik toch ongesteld :')
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 13:04:34 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156419337
Wow ziet er tof uit SQ! Waar ergens in Spanje is dit?
Slapen in een swimtrainer lijkt me ook echt heerlijk! O+
En op de laatste foto dacht ik wel even een piem0ltje te zien. :')
Maar een prachtige dame om te zien en ook echt al baby-af!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156419349
:D sorry maar herinner me je 'dingetje' ermee tijdens je zwangerschap :*
pi_156419355
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Serieus, het begon steeds met gillen alsof kokende olie, naar een beetje pruttelen, naar zuchten, naar snurken, en deze cyclus duurde dan zo'n vijf minuten :')
_O_ _O_

Ik maak dagelijks de fout dat ik denk dat ik wel eerst de borden van tafel op kan ruimen en dan pas het eten van Lou van de grond opruimen. Ze is er dan al in gaan zitten of door gekropen :')
  zondag 27 september 2015 @ 13:07:08 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_156419381
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:04 schreef Mariposas het volgende:
Wow ziet er tof uit SQ! Waar ergens in Spanje is dit?
Slapen in een swimtrainer lijkt me ook echt heerlijk! O+
En op de laatste foto dacht ik wel even een piem0ltje te zien. :')
Maar een prachtige dame om te zien en ook echt al baby-af!
da's dr teentje _O- maar ik snap de verwarring :P
Andalusië, ongeveer 40 km landinwaarts vanaf Malaga!

Blue, ja, maar nu ben ik toch een moeke en maakt het allemaal niet meer uit *O*

Skittles, je hebt toch een pousse?
disclaimer
pi_156419466
Awww vakantiemauw! Wat een heerlijk huis O+

Oh zo zienMelba's broekies er ook uit soms en dan gaan ze wel in de was ja. Maar we stofzuigen nu maniakaal vaak ivm vlooien van poes (leek over nu gisteren toch weer wat gevonden), dus hij wordt momenteel minder viessss

ik ga offline, moet nakijken en dan naar een verjaardag in H'sum van de schoonfam. vet veel zin in. mhahaha. ha. ha. :(

[ Bericht 8% gewijzigd door kwakz0r op 27-09-2015 13:18:14 ]
Kwak
  zondag 27 september 2015 @ 13:13:49 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_156419498
kwak O+

Oh en wassen van eigen kleren, ik droeg vroeger mijn kleers gerust 3-4 dagen. En ik douchte 2 keer per week. Maar sinds ik dagelijks word ondergesnot / ondergebolognesesaust / ondergesoepstengeld, is de frequentie wel wat opgehoogd :')
disclaimer
pi_156419622
Leuke foto's SQ! En dat weertje! Ik wil ook!

Wij moeten straks ook naar familiegebeuren (van leuke familie :+), en ik heb er drie taarten voor gebakken. Daarom ga ik heen met een rode vlek midden op mijn neus omdat ik aan de spatel met karamel voor de taart ging ruiken, en mijn oog-hand-coordinatie dat eigenlijk niet toestaat :')
pi_156419719
Mijn baby krijgt elke 24u zo'n beetje iets nieuws aan. Wat MM zegt, er zit dan meestal spuug, plas of poep op, dus dan gaat het in de was. En zo niet, dan hang ik het te luchten en kan het nog een dag (of twee of drie of vier :+) aan. Voor m'n eigen kleding geldt hetzelfde, als het nog schoon eruit ziet en fris ruikt kan het prima nog een dag aan. Kleding van peuter redt het sinds we een tuin hebben meestal niet langer dan een dag.

Rompers en sokken gaan niet altijd 24u mee, die verwissel ik eerder als ze nat zijn. En die gaan sowieso na een dag in de was.
  zondag 27 september 2015 @ 13:31:43 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156419814
Hier elke 2-3 dagen schone kleding. Mijn baby poept en spuugt niet, en haat omkleden. Bonus: de kleertjes blijven zo langer mooi en ik hoef nog steeds maar 1 x per week te wassen! *O*
  zondag 27 september 2015 @ 13:33:36 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156419853
L heeft trouwens wel altijd pluishanden. Zo irritant. En ze stinken soms ook een beetje naar zweetvoeten. :')
pi_156419877
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:
L heeft trouwens wel altijd pluishanden. Zo irritant. En ze stinken soms ook een beetje naar zweetvoeten. :')
Ja! Dat heeft M ook.. en tussen de teentjes, ook altijd pluisjes.
pi_156419991
Ohja die vieze zweetpluishandjes, was ik al haast vergeten O+ gaat wel over als ze ze meer opendoen :Y

Nu heeft Melba ook weer vieze handen de hele dag maar dan door dingen in zn mond stoppen en kruipen en snot en kwijl O+ oSM wast zijn handjes altijd als hij logeert :@ ik doe alleen na t eten van die doekies :@

En f*ck nakijken, t is een veel te druk weekend dus ik lig nu op de bank. Over anderhalf uur moeten we weg dus ik kan nog even chillen.
Kwak
pi_156419997
Wauw, wat een heerlijke foto's. Ik wil er spontaan van op vakantie (okee, eigenlijk wil ik dat altijd wel, maar soit :P)

Vieze handjes hebben we hier ook. En nagels met rouwranden. Terwijl ik nog nooit zo schoonmakerig als nu ben geweest. :')

L. heeft net 2 uur in d'r bed op d'r kamer liggen slapen. Ze is nu luidkeels aan het laten horen hoe erg ze het daar niet mee eens was. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156420256
Wat een leuke foto's SQ!!
Je ziet er mooi uit zeg! En M O+

Wassen..
Baby's krijgen elke dag schone kleding en soms 2x pd.
Ik was handjes en gezicht na elke maaltijd(en tussendoortje) 2x pw grondige was en 2x pw bad.

En peuter idem.

Zelf doe ik ook elke dag schone kleding aan en werkkleding moet ook elke werkdag schoon.

Gelukkig draagt man de hele week zijn leger outfit :P weinig mannen-was.
pi_156420420
Ik voel me echt een viesnek vergeleken met jouw properheid zoe :+
Kwak
pi_156420553
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:01 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me echt een viesnek vergeleken met jouw properheid zoe :+
:P haha en ik zou wel wat makkelijker willen zijn af en toe.

Hier werkt dat jammer genoeg niet.
Komt misschien ook omdat (8> veel weg is en ik onregelmatig & veel werk.

Mijn moeder is bijv heel relaxed en een beetje rommelig :D heerlijk
pi_156420910
Wat een leuke foto's SQ. O+ Het lijkt me zo leuk om met baby op vakantie te gaan.

Wolk krijgt 1 tot 2 keer per dag wat anders aan. Soms vanwege kakjepakje, maar sowieso zit ze regelmatig helemaal onder de melk. Ik hoor daar verder niemand over hier dus ik zal wel een slordige drinker hebben dan. :') En spraytieten. :')
  zondag 27 september 2015 @ 14:24:09 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_156420951
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:22 schreef LuDann het volgende:
Wat een leuke foto's SQ. O+ Het lijkt me zo leuk om met baby op vakantie te gaan.

Wolk krijgt 1 tot 2 keer per dag wat anders aan. Soms vanwege kakjepakje, maar sowieso zit ze regelmatig helemaal onder de melk. Ik hoor daar verder niemand over hier dus ik zal wel een slordige drinker hebben dan. :') En spraytieten. :')
leg je wel overal hydrofielen op en onder? :D
disclaimer
pi_156421022
Ja, maar die grijpt ze en rukt ze weg. :P Sowieso houdt ze altijd haar handjes voor haar gezicht dan, dus het is altijd een gedoe om haar aan te leggen zonder haar armpjes te breken. :') Dan ook nog die hydrofiel er tussen proppen is haast geen doen.

Ik drapeer standaard 2 hydrofielen over op en omheen, maar het eindigt alsnog in een doorweekt zooitje. :9
pi_156421175
Ik had in het begin ook een overijverige tiet, en zat het kind dus ook iedere keer onder de melk. Dat is nu wat getemperd.
Ze heeft dan ook een hoop kleertjes in maat 50, en nog niet de helft aan kleding in 56, terwijl ze daar wel langer in zat. In de kraamweek ging ze om de dag in bad, droog huidje dus ook veel insmeren met bodylotion enzo. Na die week ging ze maar 1 keer pw in bad en toen was haar huidje op een gegeven moment normaal en ging ze weer vaker. Nu om de dag weer.
Zelf draag ik kleding tot ik het niet meer vind kunnen. Meestal rond de 3 dagen, soms maar 1, maar dan is het erg warm en zweet ik teveel. Soms zitten er vlekken in, maar dan ga ik toch nergens heen, dus dan denk ik 'schijt' en draag ik het gewoon. Ligt wel aan de vlek trouwens.. Broeken draag ik langer. Maar ik was ze wel gewoon, sm heeft een keer gezegd, dat je spijkerbroeken eigenlijk niet hoeft te wassen, want die worden toch niet echt vies. Maar die heeft sowieso een heel ander huishouden dan ik.
pi_156421530
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:22 schreef LuDann het volgende:

Spraytieten en kind onder de melk heb ik ook altijd. Dat zie ik niet als reden voor een kledingwissel anders blijf ik bezig :+
  zondag 27 september 2015 @ 14:54:31 #31
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156421534
Ziet eruit als een heerlijke vakantie Sq! O+

O. Krijgt elke dag schone kleding aan ivm eten wat overal zit en pyama doet ze een paar dagen mee. En elke dag in bad. Haar huid kan er goed tegen en ze vind het heerlijk.

Zelf draag ik vooral broeken 2 a 3 dagen en shirts 1 dag ivm zelf ook nog niet fatsoenlijk kunnen eten :@
pi_156421720
Leuke foto's SQ. Die waterslaaps. O+
Lijkt me ook heerlijk liggen, zo in het water, met een lekker kussentje. :z
  zondag 27 september 2015 @ 15:22:00 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156422117
Ik was mijn spijkerbroeken ook bijna nooit hoor. Slecht voor de wassing.
Maar dan heb ik het wel over mijn goede jeans, m'n H&M positiejeans waste ik wel regelmatig.
pi_156422138
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:54 schreef Skittles het volgende:

[..]

Spraytieten en kind onder de melk heb ik ook altijd. Dat zie ik niet als reden voor een kledingwissel anders blijf ik bezig :+
Wat MM eerder zei over het ziekenhuis speelt ook mee; daar doen ze elke dag een ander pakje aan en die gewoonte heb ik ook een beetje overgenomen. Ik realiseerde me zelfs niet dat andere moeders dat niet deden.

Sowieso krijg je wat normen en waarden ingepeperd tijdens zo'n ziekenhuisverblijf met baby. Ik weet ook nog hoe ik een verpleegster vroeg of ze me wilde helpen met het knippen van de nageltjes van Wolk. Ze waren vrij lang en ze kraste er nogal mee over mijn borsten tijdens het voeden. Nja, kin-der-mis-handeling natuurlijk... dat zei ze niet direct maar dat bleek wel uit haar reactie. Iets in de trant van ''het is jouw kind, dus je moet het zelf weten, maar...''

Wolk heeft nog 2 weken met lange nageltjes gelopen voordat ik ze durfde te knippen. En toen voelde ik me een Slechte Moeder en ik weet niet eens waarom. :')
  zondag 27 september 2015 @ 15:24:09 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156422179
Ik heb z'n nagels nog nooit geknipt. :D
pi_156422198
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:54 schreef snoenk het volgende:

Zelf draag ik vooral broeken 2 a 3 dagen en shirts 1 dag ivm zelf ook nog niet fatsoenlijk kunnen eten :@
Oh ja, dit trouwens. :')

En shirts ook vanwege enorme melkvlekken natuurlijk. Melkkkkk overalllllll! *O* De bank en het bed zitten ook altijd onder de vlekken. :')
pi_156422205
Ik ook niet, maar volgens de kraam mag het vanaf 5 weken. maar vijlen is wrs makkelijker.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156422215
Ik vijl ze altijd. Nu nog steeds. Ze wurmt af en toe zo erg, dat ik bang ben haar vinger te knippen ipv de nagel. Die op de voetjes scheur ik af en toe, want die zitten toch in sokjes, die moeten gewoon alleen handig kort zijn.
  zondag 27 september 2015 @ 15:27:11 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156422247
Ik scheur ze altijd af. Snel tijdens het voeden, want L vindt het maar niets als ik aan z'n pootjes zit.
pi_156422257
Ik doe het als ze slaapt want dan ligt ze stil. Meestal even een randje knippen en dan de rest eraf scheuren.

Ik vind die nageltjes snel groeien hoor. Heb regelmatig de krassen op mijn borsten staan.
pi_156422268
Wij moesten van de kraam ook 5 weken wachten voordat we gingen knippen.

Net de nageltjes toevallig geknipt, ze schreeuwde inderdaad moord en brand. Maar d'r nagels zijn weer kort dus we kunnen er weer even tegenaan. 't Is echter niet mijn hobby.
pi_156422313
Y slaapt veel te licht om het dan te doen. En ik heb de krassen niet op mij, maar ze krast zichzelf wel regelmatig. Ze wrijft in haar oogjes als ze moe is, en dan hups zit er weer een kras naast haar neus. Of ze zit met haar handjes in elkaar heel schattig t doen, en hups, krasjes op haar armen. Hier gaat dus minstens een keer per week de vijl er over.
pi_156422415
Nagels knippen O+

Mijn kind heeft zich van oog tot mondhoek diagonaal bekrast. Het ziet er niet uit :')
pi_156422417
Er even tegen aan kunnen valt tegen Kris. ;( Ik moet haar nageltjes tegenwoordig zeker elke 5 dagen knippen, ze groeien zó hard!

N. krijgt elke dag schone kleren, ook als ze niet echt vies zijn. :@ De kraam deed dat zo en we hebben het voortgezet. Ik doe zelf soms wel een week met een spijkerbroek, tot ze niet meer mooi zitten of ze vies zijn. Shirts elke dag of om de dag, douchen ook elke dag, maar N. neem maar 1x per week onder de douche mee, kan prima.

Wij waren vandaag op de hip en handgemaakt markt ( :') @ de naam) en daar hebben we zo'n leuk boxpakje voor N. gekocht. O+ Zal zo eens een foto maken. N. was lekker mee in de draagdoek en ze heeft heerlijk om zich heen gekeken en nog even geslapen, terwijl ze een paar weken geleden helemaal niet meer in de doek wilde. O+
pi_156422548
Ik heb dat nooit gehoord van die 5 weken. Heb het met een week of 4 voor het eerst gedaan dacht ik, heb ze toen afgescheurd.

Mijn baby is stuk vandaag trouwens. Gisteren is ze de hele avond hyperactief geweest bij mijn schoonouders (en als ik de filmpjes zo zag denk ik dat dat aan mijn SV lag, die was constant met haar bezig. Raar he, dat ze dan niet wil slapen. :') ) en nu slaapt ze al de hele dag. :o Ze is in totaal een uurtje wakker geweest om te drinken.

Mensen wat een rust. O+
pi_156422660
N. is er nu echt achter dat liggen saaaaai is. Dus elke keer als ik haar neerleg op het spelkleed is het huilen geblazen... ze probeert wel te rollen enzo, maar dat lukt natuurlijk niet (verder dan trappelen komt het nog niet echt), dus huiliehuilie de hele tijd. Zielig hoor.... Wat kan ik nu beter doen, haar wel gewoon af en toe neerleggen of maar even laten zitten? Ik wil ook niet dat ze te erg gefrustreerd raakt en ik wil haar niet pushen ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 27 september 2015 @ 15:50:46 #47
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156422794
SQ is back. O+
Wat zien je vakantiefoto's er geweldig uit.
Dat weer! Kan me niet eens meer voorstellen hoe dat voelt.
En mauw steelt wel de show zeg. O+

Wassen
Ik kan zelf niet eten dus moet elke dag iets anders aan. Ook zweet ik veel -blijkbaar-, want m'n kleding ruikt na een dag werken echt niet meer naar robijn.
Ro draagt gerust 2 dagen dezelfde romper en legging/broek/maillot, maar jurken en shirts gaan niet meer zolang mee.
Zeker niet wanneer ze een maisboogje op heeft. Wat is dat een horror spul. Het is dat ze het zo lekker vind, maar dat spul lijkt soms gewoon op cement zo hard dat het wordt.
En ik mag natuurlijk niet aan haar neus komen dus schoonmaken is echt :'(

wij zijn gisteren naar geek heaven geweest. Oftewel facts in Gent.
Honderden cosplayers bewonderd. Veel nieuwe anime, rompertjes (Naruto,dragonball z, doctor who) gekocht en voor mezelf allerhande te dure crap.Voeden kon perfect in kleedkamers waar goede stoelen stonden en ro kon daar mooi eventjes spelen. Ben ik m'n man aan het appen waar we zijn kruipt mevrouw gewoon 2 meter achteruit. Ik wist dat ze al 360 kon, maar dat echte achteruit kruipen is weer nieuw.
Dus nu zit ze constant vast in de box. :o

Vannacht schrok ik me ook dood. Ro ligt op mijn ooghoogte met slapen (hoofdje).
Vannacht hoorde ik haar rommelen en miepen dus ik kijk haar wieg in, geen ro.
Ik schrik echt wakker en kijk gelijk om me heen of ik haar niet vergeten ben over te leggen.. Niet het geval. Lamp aan. Zit mevrouw in haar wieg.
Blijkbaar duwt ze zichzelf helemaal omhoog en draait ze zo om (net als haar moeder).. alleen dit keer bleef ze dus even zitten.
Ze snapt volgens mij nog niet hoe ze het doet. Dat zitten gebeurt echt nog per ongeluk :D
pi_156422954
Animerompertjes. O+ Gaaf fap!

Mijn kind weet als ik liggend voed in bed zelf het buffet te vinden. :D Ik hoef haar niet meer te assisteren in den zoektocht naar den tepel, maar ze draait zelf. O+ Wat een achterlijk iets om trots op te zijn trouwens. :')
pi_156423073
Nagels knippen ;( knipte toen ooit in haar vinger, en wat een bloed kan daar uit komen :( heb nog speelgoed liggen met de bloedvlekken erin _O-

Schone kleding elke 2-3 dagen ofzo, vooral haar shirts worden snel vies, broekjes draagt ze wel een paar dagen.

Maar ze is nu ziek dus alles zit onder het snot ;(

SQ je foto's O+ O+ nu wil ik ook weer op vakantie :+
pi_156423138
Begint N. al interesse in speelgoed te krijgen Sas? Wat zachte doekjes om haar heen leggen? Dat doet hier de truc waardoor ze niet doorheeft dat ze op haar rug ligt. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')