abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156452928
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 17:57 schreef Infection het volgende:
Valt nog behoorlijk tegen om die stream te volgen.
Geen probleem hier.
pi_156452944
Wat heeft die perschef een rare lijn op zijn schedel lopen?
pi_156452951
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:58 schreef kapiteintje het volgende:
Het is een marsmannetje :o :P
pi_156452955
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:58 schreef kapiteintje het volgende:
Vroeg ik mij ook al af. Heeft volgensmij een hersenoperatie gehad. Of hij is een reptilian, dat kan ook.
pi_156452959
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:o
pi_156452962
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 17:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Vroeg ik mij ook al af. Heeft volgensmij een hersenoperatie gehad. Of hij is een reptilian, dat kan ook.
Denk dat laatste.
pi_156452966
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Haha ja zodra we hier leven op mars bevestigen, vernietigen ze ons
pi_156452983
Ik vind dit echt bijzonder gaaf _O_
pi_156452992
Maar in een ander verlengde van het vertelde: Zodra er daadwerkelijk leven op Mars ontdekt wordt, worden mensen die in buitenaards (intelligent) leven geloven dan nog geridiculiseerd? Wel grappig hoe de wereld in korte tijd zo kan veranderen en oude opvattingen zo belachelijk kunnen lijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 18:01:48 ]
pi_156453007
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:01 schreef kapiteintje het volgende:
Maar in een ander verlengde van het vertelde: Zodra er daadwerkelijk leven op Mars ontdekt wordt, worden mensen die in buitenaards (intelligent) leven geloven dan nog geridiculiseerd? Wel grappig hoe de wereld in korte tijd zo kan veranderen en oude opvattingen zo belachelijk kunnen lijken.
Als je zegt dat er geen buitenaards leven is ben je sowieso naïef. Het is egoïstisch om te denken dat wij de enige zijn in dit gigantische universum waarin wij maar een klein speldenknopje zijn.
pi_156453012
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:01 schreef kapiteintje het volgende:
Ridiculiseren van 'believers' is sowieso nogal dom als iets nog niet bewezen waarheid of onwaarheid is.
pi_156453041
Echt, als ik zo'n persconferentie zie denk ik altijd; kap toch met al die miljoenen aan onzin aan oorlogen en bullshit, stop al dat geld in waar we als mensheid altijd goed in zijn geweest; exploratie! En dan niet alleen NASA, maar voeg al die organisaties samen, treed naar buiten als mensheid, eenheid. Maar goed, dat is een utopie :P
pi_156453077
Maar goed, dat we ons over 10.000 jaar ons op Mars of een andere planeet bevinden is vrij aannemelijk, gezien onze technologische vooruitgang. Met een vorm van water aanwezig kan een vestiging daar stuk eerder gerealiseerd worden, als we de daar aanwezige resources kunnen gebruiken i.p.v alles moeten overvliegen.

Maar met een beetje geluk leef ik nog zo'n 70 jaar en zal me benieuwen hoe snel het in die tijd gaat. Volgend jaar dus iig bodemonderzoek, maar voor bemande missies heeft NASA helaas niet meer het budget denk ik.

De deurbel ging net echter toen ze over timeframe over missies gingen praten, wat werd er gezegd?
pi_156453095
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:06 schreef VacaLoca het volgende:
Maar goed, dat we ons over 10.000 jaar ons op Mars of een andere planeet bevinden is vrij aannemelijk, gezien onze technologische vooruitgang. Met een vorm van water aanwezig kan een vestiging daar stuk eerder gerealiseerd worden, als we de daar aanwezige resources kunnen gebruiken i.p.v alles moeten overvliegen.

Maar met een beetje geluk leef ik nog zo'n 70 jaar en zal me benieuwen hoe snel het in die tijd gaat. Volgend jaar dus iig bodemonderzoek, maar voor bemande missies heeft NASA helaas niet meer het budget denk ik.

De deurbel ging net echter toen ze over timeframe over missies gingen praten, wat werd er gezegd?
Gemist wat ze zeiden, maar inhaken op je 'over 10.000' jaar; zou het mogelijk zijn, dat we er vandaan komen?
pi_156453097
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:06 schreef VacaLoca het volgende:

'Near future', 'resources are there'
pi_156453104
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ridiculiseren van 'believers' is sowieso nogal dom als iets nog niet bewezen waarheid of onwaarheid is.
En leven elders is dan nog altijd het meest waarschijnlijke scenario met ontelbaar veel planeten.
pi_156453134
Op zich, als je daar zuurstof kunt genereren (wat hij net zegt) met een mobiel draagbaar apparaat, wat is dan nog het verschil met longen? Wanneer je longen kapot gaan (klaplong) ga je ook dood. Wel een mooie overgang richting half mens/half machine als ze dat soort dingen kunnen gaan implanteren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 18:11:07 ]
pi_156453150
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gemist wat ze zeiden, maar inhaken op je 'over 10.000' jaar; zou het mogelijk zijn, dat we er vandaan komen?
Je bedoelt als microorganismen of dat we ooit al geleefd hebben op mars en de planeet veranderde en we een ruimtemissie naar Aarde ondernamen en daar van scratch opnieuw begonnen zijn, zoals in Battlestar Galactica zeg maar? :P
pi_156453184
En 'van wie' is Mars dan op het moment dat het bewoond zal gaan worden?
pi_156453188
Straks hebben bacteriën op de Rovers het bestaande leven op Mars van kant gemaakt. (Net zoals alle doden die vielen aan ziektes in Zuid-Amerika toen de Europeanen aan land kwamen.)
pi_156453206
Voor de liefhebbers die willen meetikken met Nasa of graag livefeeds copy-pasten, alvast bedankt, ik heb een trage verbinding. :')

Enter.
pi_156453224
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:11 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Je bedoelt als microorganismen of dat we ooit al geleefd hebben op mars en de planeet veranderde en we een ruimtemissie naar Aarde ondernamen en daar van scratch opnieuw begonnen zijn, zoals in Battlestar Galactica zeg maar? :P
Beide eigenlijk, beiden lijken me niet totaal onmogelijk, misschien is het een minder waarschijnlijk dan het andere. :P Maar ik ben niet een heel slim persoon, dus wie weet bekijk ik het veel te simpel :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 18:16:02 ]
pi_156453253
Water, CO2, paar planten in greenhouses op voldoende hoogte en dan langzaam aan de atmosfeer veranderen.
pi_156453254
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:14 schreef Beathoven het volgende:
Voor de liefhebbers die willen meetikken met Nasa of graag livefeeds copy-pasten, alvast bedankt, ik heb een trage verbinding. :')

Enter.
Zit je op Mars dat het daarom wat trager is allemaal?
pi_156453290
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:16 schreef VacaLoca het volgende:
Water, CO2, paar planten in greenhouses op voldoende hoogte en dan langzaam aan de atmosfeer veranderen.
Ik was net aan het googlen toevallig, kwam dit tegen die bespreekt wat jij zegt: http://www.popsci.com/sci(...)mosphere-full-oxygen
pi_156453418
Dus rijd Curiosity naar dat water. Hop, gas erop.
pi_156453468
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:16 schreef Nober het volgende:

[..]

Zit je op Mars dat het daarom wat trager is allemaal?
Nee, daar is de verbinding sneller.
pi_156453508
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:16 schreef VacaLoca het volgende:
:Y
pi_156453542
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:23 schreef kurk_droog het volgende:
Dus rijd Curiosity naar dat water. Hop, gas erop.
Zou me verbazen als ze met de vlam in de pijp naar het water scheuren. Er komt waarschijnlijk een nieuwe missie voor. Men wil geen microben van planet urf in contact laten komen met dat water, anders creeeren we daar zelf leven.
pi_156453558
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:04 schreef Scrummie het volgende:
Echt, als ik zo'n persconferentie zie denk ik altijd; kap toch met al die miljoenen aan onzin aan oorlogen en bullshit, stop al dat geld in waar we als mensheid altijd goed in zijn geweest; exploratie! En dan niet alleen NASA, maar voeg al die organisaties samen, treed naar buiten als mensheid, eenheid. Maar goed, dat is een utopie :P
Idd. Dan gaat alles ineens supersnel :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156453575
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou me verbazen dat ze met de vlam in de pijp naar het water scheuren. Er komt waarschijnlijk een nieuwe missie voor. Men wil geen microben van planet urf in contact laten komen met dat water, anders creeeren we daar zelf leven.
Wie weet dacht het volk op Mars daar 3,5 biljoen jaar geleden iets anders over toen ze de aarde zijn gaan bezoeken en zijn wij het resultaat. Vlak er na hebben ze destijds dezelfde problemen als wij gehad, zich zelf vernietigd. Cycle of life revisited.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 18:30:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')