abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156511472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, Iraniërs, Azeri's, mensen uit het voormalige oostblok (minus Albanië). Maar de Somaliërs verpesten inderdaad vrij veel. Dat die ooit zijn toegelaten toont ook wel het failliet van ons asielstelsel aan.
Want Somalië is zo'n geweldig land zonder 300.000 doden door een nog lopende burgeroorlog
  woensdag 30 september 2015 @ 23:03:02 #277
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156511544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:00 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Want Somalië is zo'n geweldig land zonder 300.000 doden door een nog lopende burgeroorlog
Het zal me werkelijk aan mijn anus oxideren. Een fatsoenlijk asielstelsel zou ook moeten kijken naar mogelijkheden van zelfredzaamheid en de compatibiliteit met een moderne samenleving. Daar ontbreekt het nogal aan bij onze Somalische vrienden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156511906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. En er ontstaat idd een wildgroei aan berichtgeving, met name online, waarvan uiteindelijk niemand meer wat wat nu de oorspronkelijke bron was en of deze wel onafhankelijk is bevestigd. Dat geldt trouwens zowel voor voor- als tegenstanders.

Dat doet echter niks af aan het feit dat je niet alles kunt afdoen met 'het valt wel mee'. Als ik weer zie hoe een bericht over overlast bij een voetbalclub door sommige hier wordt afgedaan met 'er is niks gebeurd' bla bla, dan is dat mijns inziens teveel gestoeld op simpel wegkijken. Asielzoekers die zonder vragen over sportvelden banjeren is gewoon not done. Nee, er is niemand verkracht, dat beweert ook niemand. Maar feit is dat veel mensen een groot gevoel van onbehagen krijgen als er tientallen vreemde mannen langs een sportveld staan te gluren naar hun sportende kinderen.

Of die angst nou gestoeld is op waarheid, gebrek aan kennis of een misplaatst onderbuikgevoel wat dan ook, doet niet ter zake. Het is een feit dat die angst en onzekerheid er IS (no pun intended). Die angst en onzekerheid kun je al voor een deel wegnemen door als gemeentebestuurder, als COA of als regering duidelijk te communiceren naar je achterban. Op internet lees ik honderden reacties van verontruste mensen bij de berichtgeving over AZC's en de informatiebijeenkomsten worden massaal bezocht. Veel mensen maken zich zorgen. Wederom: die zorgen hoeven niet allemaal terecht te zijn. Maar nog steeds lees ik over burgemeesters die niet eens de moeite meer nemen hun burgers in te lichten over de komst van asielzoekers in hun straat. Ja, een lullig briefje en meestal achteraf. Zijn die burgemeesters wereldvreemd? Juist door dat soort slap beleid en slap communiceren creëer je polarisatie in de samenleving.

Ik heb de indruk dat onze bestuurders dat laatste schromelijk onderschatten. Door je achterban niet serieus te nemen, creëer je zelf de problemen. En niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Wij uiten onze mening nog netjes op een discussieforum, maar er zijn ook Nederlanders die qua verstand wat minder bedeeld zijn. En die gaan dan gebouwen bekladden of, zoals in Duitsland, branden aansteken bij AZC's. Dat heeft deels te maken met het 'probleem', maar vooral met de wijze waarop overheden daarmee omgaan.
Ik zit net als niemand hier op asielzoekers te wachten, ik wil ook niet met ze knuffelen en ik wil het liefste alle economische voorspoed in Nederland verdeeld hebben onder de werkenden en zwakkeren.

Maar, de wildgroei van berichten die voor waar worden aangenomen, terwijl een heel groot gedeelte van die berichten niet waar blijken te zijn, en de haat die daaruit voortvloeit baart me wel zorgen. Het gaat niet meer om feiten, maar om onderbuik gevoelens richting 1 groep. En mede in ons eigenbelang maak ik me daar zorgen om. Wat hebben wij er aan als zaken hier escaleren? Krijgen we daar meer banen van? Of belastingvoordeel? We hebben vaker gezien dat volken aan hun eigen haat ten onder gaan.

Wat nu gebeurt is inderdaad voor een groot gedeelte te wijten aan gebrek aan leiderschap trouwens. Een premier die zich alsmaar slap lacht en burgermeesters die maar wat doen.

Verder top reactie trouwens ^O^
  woensdag 30 september 2015 @ 23:16:01 #280
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156511986
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:13 schreef Toefjes het volgende:

We hebben vaker gezien dat volken aan hun eigen haat ten onder gaan.
Ja, vooral in Afrika en het Midden-Oosten. Maar gelukkig komen ze nu hierheen, krijgen ze een fijne inburgeringscursus en zijn het daarna mensen, even modern en tolerant als jij en ik.
pi_156512023
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, vooral in Afrika en het Midden-Oosten. Maar gelukkig komen ze nu hierheen, krijgen ze een fijne inburgeringscursus en zijn het daarna mensen even modern en tolerant als jij en ik.
Tolerantie heeft het in dit gedeelte van Europa de laatste 80 jaar beter gedaan dan haat tegen een bevolkingsgroep.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:18:43 #282
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512053
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tolerantie heeft het in dit gedeelte van Europa de laatste 80 jaar beter gedaan dan haat tegen een bevolkingsgroep.
Waarom moet je tolerant zijn tegen fundamenteel intolerante mensen? Kom je weer uit bij de tolerantie-paradox.....
pi_156512109
Ron Paul Liberty Report:

Interessant om die twee eens een keer met elkaar in gesprek te zien.
pi_156512152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waarom moet je tolerant zijn tegen fundamenteel intolerante mensen? Kom je weer uit bij de tolerantie-paradox.....
Omdat het best hypocriet is als je mensen bekritiseert vanwege hun intolerantie en dan zelf beweert dat intolerantie opeens geen probleem is als je het zelf doet.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:25:28 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156512242
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zit net als niemand hier op asielzoekers te wachten, ik wil ook niet met ze knuffelen en ik wil het liefste alle economische voorspoed in Nederland verdeeld hebben onder de werkenden en zwakkeren.

Maar, de wildgroei van berichten die voor waar worden aangenomen, terwijl een heel groot gedeelte van die berichten niet waar blijken te zijn, en de haat die daaruit voortvloeit baart me wel zorgen. Het gaat niet meer om feiten, maar om onderbuik gevoelens richting 1 groep. En mede in ons eigenbelang maak ik me daar zorgen om. Wat hebben wij er aan als zaken hier escaleren? Krijgen we daar meer banen van? Of belastingvoordeel? We hebben vaker gezien dat volken aan hun eigen haat ten onder gaan.

Wat nu gebeurt is inderdaad voor een groot gedeelte te wijten aan gebrek aan leiderschap trouwens. Een premier die zich alsmaar slap lacht en burgermeesters die maar wat doen.

Verder top reactie trouwens ^O^
Thanx ;)

Met mensen zoals jij en Igen b.v. valt ook gewoon prima te discussiëren. Zijn het niet altijd eens maar er wordt wel beargumenteerd :)
pi_156512251
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij begon met het woordje tolerant volgens mij. Dus ik dacht: daar ga ik even op verder. Ik benoem een feit. Jammer dat je daar niet op wilt ingaan, maar het is een wat ongemakkelijk feit, dat geef ik toe.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met moslims, ik ken ze niet als fundamenteel intolerant. Dus ik herken het probleem niet. Ik weet wel dat dezelfde opstelling als je de ander verwijt zelf hanteren geen problemen op gaat lossen.
pi_156512297
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Thanx ;)

Met mensen zoals jij en Igen b.v. valt ook gewoon prima te discussiëren. Zijn het niet altijd eens maar er wordt wel beargumenteerd :)
Als we het allemaal eens zouden zijn zou het hier ook dodelijk saai worden ;) Maar in de grote lijnen delen we allemaal de mening dat deze situatie gewoon kut is.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:26:56 #288
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:22 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Omdat het best hypocriet is als je mensen bekritiseert vanwege hun intolerantie en dan zelf beweert dat intolerantie opeens geen probleem is als je het zelf doet.
In de Duitse grondwet, geleerd van de perikelen met de nazi's, is het concept van de weerbare democratie juist expliciet opgenomen. Waarom moet je lief zijn tegen aartsconservatieve, ultra-religieuze wappies (en heel veel Syriërs zijn dit natuurlijk).
pi_156512444
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

In de Duitse grondwet, geleerd van de perikelen met de nazi's, is het concept van de weerbare democratie juist expliciet opgenomen. Waarom moet je lief zijn tegen aartsconservatieve, ultra-religieuze wappies (en heel veel Syriërs zijn dit natuurlijk).
Hoeveel procent van deze stroom is aartsconservatief en ultra-religieus? Zijn er al cijfers bekend?
  woensdag 30 september 2015 @ 23:33:37 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156512489
Ter afsluiting van de dag nog een nieuwsberichtje over een tegendemonstratie in het buitenland. Uit de Telegraaf. Die Duitsers weten in elk geval meer man op de been te krijgen dan die 25 of 30 mensen die hier in Nederland laatst liepen te 'betogen'. Wel triest dat er meteen weer neo-nazi's zijn die dit soort acties aangrijpen om weer eens de straat op te gaan.

quote:
Demonstratie tegen Duitse asielbeleid

ERFURT - Naar schatting 5000 mensen hebben woensdagavond in Erfurt gedemonstreerd tegen de asielpolitiek van de deelstaat Thüringen en de bondsregering in Berlijn. Onder de actievoerders waren volgens waarnemers veel neonazi's uit Thüringen.

De populistische, rechtse partij Alternative für Deutschland had opgeroepen voor de betoging.
Er doken ook ongeveer vijfhonderd linkse tegendemonstranten op. De twee kampen kwamen letterlijk tegenover elkaar te staan, maar volgens de politie kwam het niet tot ongeregeldheden.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:35:02 #291
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoeveel procent van deze stroom is aartsconservatief en ultra-religieus? Zijn er al cijfers bekend?
Even uit nieuwsgierigheid; heb jij een stoornis in het autistische spectrum?
pi_156512588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid; heb jij een stoornis in het autistische spectrum?
Dat heeft het meerendeel van de fokkers. Maar, persoonlijk worden is een zwaktebod. Ik val jou ook niet persoonlijk aan, dus laten we het maar bij de feiten houden.

Nogmaals: Heb je cijfers om je nogal gewaagde uitspraak te onderbouwen?
pi_156512618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

In de Amerikaanse grondwet, geleerd van de eeuwen aan religieuze vervolging hier in Europa, is het concept van nagenoeg absolute vrijheid van religie, meningsuiting en pers opgenomen. Waarom moet de overheid gedachtenpolitie lopen spelen?
  woensdag 30 september 2015 @ 23:39:26 #294
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat heeft het meerendeel van de fokkers. Maar, persoonlijk worden is een zwaktebod. Ik val jou ook niet persoonlijk aan, dus laten we het maar bij de feiten houden.

Nogmaals: Heb je cijfers om je nogal gewaagde uitspraak te onderbouwen?
Nee, ik heb ook geen cijfers over de perceptie van joden bij neo-nazi's. Gunstig zal het echter niet zijn. Het was ook geen aanval, ik vind je enkel nogal 'typisch'. Het hoeft ook geen onderwerp van schaamte te zijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:40:26 #295
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512704
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:37 schreef watisdezen het volgende:

[..]

In de Amerikaanse grondwet, geleerd van de eeuwen aan religieuze vervolging hier in Europa, is het concept van nagenoeg absolute vrijheid van religie, meningsuiting en pers opgenomen. Waarom moet de overheid gedachtenpolitie lopen spelen?
Omdat wij een keuze hebben uit een potentieel oneindige hoeveelheid nieuwkomers. Laten we dan ook gebruik maken van die keuzemogelijkheid.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:41:04 #296
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156512724
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook geen cijfers over de perceptie van joden bij neo-nazi's. Gunstig zal het echter niet zijn. Het was ook geen aanval, ik vind je enkel nogal 'typisch'. Het hoeft ook geen onderwerp van schaamte te zijn.
Hij vraagt je gewoon hoe je dat wat je beweert kunt onderbouwen. Kan je dus niet. Streepje erdoor dus. Geeft niets. Hoef je je ook niet voor te schamen hoor.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:41:28 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156512739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:22 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Moet je maar tolerant blijven tegen een groep die haaks staat op je normen waarden? Ik vind het een leuk semantisch spelletje hoor, daar niet van.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156512743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, je snapt de vraag niet. Dat geeft niet. Je zei dat er zeer veel Syrische aartsconservatieve, ultra-religieuze wappies zouden zijn, en waarom we hier aardig tegen zouden moeten doen. Mijn vraag is: hoeveel van dit soort mensen komen er hier naar toe? Ik reken een percentage ook goed.

Dus, het heeft niks met Joden en Nazi's te maken. Fijn dat het geen aanval was trouwens :)
  woensdag 30 september 2015 @ 23:50:50 #299
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156512969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, je snapt de vraag niet. Dat geeft niet. Je zei dat er zeer veel Syrische aartsconservatieve, ultra-religieuze wappies zouden zijn, en waarom we hier aardig tegen zouden moeten doen. Mijn vraag is: hoeveel van dit soort mensen komen er hier naar toe? Ik reken een percentage ook goed.

Dus, het heeft niks met Joden en Nazi's te maken. Fijn dat het geen aanval was trouwens :)
Vermoedelijk het merendeel. De vloek van mensen die vluchten voor een oorlog is dat je ongeveer een dwars doorsnee van de bevolking krijgt. Zie de Somaliërs in Nederland. Dit in tegenstelling tot situaties waarin een individu moet vluchten omdat hij christen/homo/afvallige is. Dat zijn door de bank genomen wat fijnere mensen. Zie bijvoorbeeld de Iraniërs en Azeri's in Nederland. Die presteren ook wat beter en zijn niet helemaal een ijsbeer in een woestijn.
pi_156513006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vermoedelijk het merendeel. De vloek van mensen die vluchten voor een oorlog is dat je ongeveer een dwars doorsnee van de bevolking krijgt. Zie de Somaliërs in Nederland. Dit in tegenstelling tot situaties waarin een individu moet vluchten omdat hij christen/homo/afvallige is. Dat zijn door de bank genomen wat fijnere mensen. Zie bijvoorbeeld de Iraniërs en Azeri's in Nederland. Die presteren ook wat beter en zijn niet helemaal een ijsbeer in een woestijn.
Je hebt dus geen flauw idee wat je roept. Bedankt, dat wilde ik weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')