Om te doneren moeten mensen wel voor minstens honderd euro de beurs trekken, wat leidde tot enige verbaasde reacties onder het bericht.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:50 schreef -jos- het volgende:
Tropicana staat nu op de voorpagina van nu.nl:
http://www.nu.nl/werk-en-(...)leven-in-blazen.html
Je kunt je geld net zo goed in de naastgelegen Maas gooienquote:Op zaterdag 26 september 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
Het kan aan mijn gebrek aan kennis liggen wat betreft crowdfunding, maar 9% rente op Tropicana. Is dat niet enorm veel? Hoe gaan ze dat ooit kunnen betalen? Zelfs als het tot die 14 miljoen komt, het hele zwemparadijs omgebouwd wordt moet je nog wel die bezoekersaantallen halen om omzet te genereren, waarmee je de investeerders terug gaat betalen. Sowieso zal de investering wel een paar jaar duren. Lijkt me niet dat we half 2016 al kunnen zwemmen daar.
Dit is alleen de 6 ton aanloopfinanciering. Ik kan me niet voorstellen dat de complete 14 miljoen tegen 9% zal gaan. Deze tranche heeft een veel hoger risico dan de tweede tranche, wanneer de plannen veel concreter zijn. Een hogere rente is daarom niet meer dan logisch. En wat al eerder gesuggereerd werd, waarschijnlijk zijn ze meer geld kwijt als ze die deal niet kunnen maken voor 7 oktober. Dus een hogere rente om meer mensen te trekken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
Het kan aan mijn gebrek aan kennis liggen wat betreft crowdfunding, maar 9% rente op Tropicana. Is dat niet enorm veel? Hoe gaan ze dat ooit kunnen betalen? Zelfs als het tot die 14 miljoen komt, het hele zwemparadijs omgebouwd wordt moet je nog wel die bezoekersaantallen halen om omzet te genereren, waarmee je de investeerders terug gaat betalen. Sowieso zal de investering wel een paar jaar duren. Lijkt me niet dat we half 2016 al kunnen zwemmen daar.
Op Radio Rijnmond zei de curator in juli al dat het in de eerdere jaren niet tot een koper / uitbater heeft geleid die er een kostenneutraal / winstgevend zwembad van kon maken. Woningbouw / luxe hotels lijkt mij eerder het idee.quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:06 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Je kunt je geld net zo goed in de naastgelegen Maas gooienin dit geval vind ik de gunfactor zeer groot maar doe ik toch niet mee. Te dure entree, te slechte pers in het verleden en bv al eerder failliet gegaan..
Je hebt gelijk gekregen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ook een kans voor een Fok Forum bezoeker die hem nog niet heeft er nog 500euro in te stoppen.
Die is voor maandag wel vol!
Voor ondernemers zat, voor investeerders niet echt. Via google kan je soms enkele tips vinden voor het instappen in crowdfunding:quote:Op zondag 27 september 2015 02:23 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje, is er al eens een handleiding voor beginners geschreven die willen instappen in crowdfunding?
In de pitch staat ook dat ze een jaar tellen voor verbouwen/opknappen en dat ze in januari 2017 willen gaan draaien, dus dat kloptquote:Op zaterdag 26 september 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
Sowieso zal de investering wel een paar jaar duren. Lijkt me niet dat we half 2016 al kunnen zwemmen daar.
In het verleden zijn die bezoekersaantallen ruimschoots gehaald, dus waarom zou dat nu niet kunnen?quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef darktower het volgende:
Ze rekenen op meer dan 1000 bezoekers per dag. Ik weet het niet, maar dat klinkt als erg veel (wat zijn reguliere cijfers van vergelijkbare tropische zwemparadijzen)?
• Tikibad Duinrell komen gemiddeld 2000 bezoekers per dag. Kosten voor een avondkaartje (17 tot 22uur): E 16.quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef darktower het volgende:
Ze rekenen op meer dan 1000 bezoekers per dag. Ik weet het niet, maar dat klinkt als erg veel (wat zijn reguliere cijfers van vergelijkbare tropische zwemparadijzen
Het staat er echt. 700.000 per jaar = ruim 1900 gemiddeld per dag: http://www.duinrell.nl/files/uploads/Onderhoud_Tikibad.pdfquote:Op maandag 28 september 2015 06:52 schreef RavigotteSaus het volgende:
ik weet niet hoe die gemiddelden worden berekend, maar ik vind het nogal wat.
duinrell gemiddeld 2000 bezoekers. Dat zou betekenen dat je op drukke dagen met misschien wel 5000 man per dag zit. Kan dat nuett geloven.
Ik denk dat ze een andere berekening hebben.
Dat tropicana failliet ging hoeft niks te maken te hebben dat het niet zou lopen. Kan goed zijn dat de eigenaar er jaren lang dik geld aan heeft verdiend en er niks in heeft geïnvensteerd.quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef darktower het volgende:
Tropicana ging niet voor niets failliet overigens.
Tropicana ging failliet omdat het is verkocht aan een investeringsbedrijf die uiteindelijk niets met het zwembad heeft gedaan.quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef darktower het volgende:
Ze rekenen op meer dan 1000 bezoekers per dag. Ik weet het niet, maar dat klinkt als erg veel (wat zijn reguliere cijfers van vergelijkbare tropische zwemparadijzen)? Tropicana ging niet voor niets failliet overigens... ik ging er relatief vaak heen, laatste jaar was bizar: de asbestplaten hingen naar beneden, pal boven het bubbelbad enzo
Nou, dat laatste klopt dus wel ja.quote:Op maandag 28 september 2015 11:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Tropicana ging failliet omdat het is verkocht aan een investeringsbedrijf die uiteindelijk niets met het zwembad heeft gedaan.
Het verhaal ging altijd dat ze het gekocht hadden om de locatie. Maar het investeringsbedrijf is ook failliet gegaan. Ook de BV erboven.quote:Op maandag 28 september 2015 11:08 schreef darktower het volgende:
[..]
Nou, dat laatste klopt dus wel ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |