Nee maar, klopkoek, je bent het weer eens met mij eensquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Jesse 'snotneus' Klaver heeft zich laten inspireren door Kennedy.
Zeer origineel van hem en DWDD.
Meest overschatte president ooit.
Vertelde die snotneus wat hij dan zo inspirerend vond.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Jesse 'snotneus' Klaver heeft zich laten inspireren door Kennedy.
Zeer origineel van hem en DWDD.
Meest overschatte president ooit.
quote:[quote]Op dinsdag 19 juli 2016 17:20 schreef Klopkoek het volgende:
http://7500toholte.sbnati(...)g-wound-of-news-corp
Stem met je kijk-, luister- en leesgedrag. Voor mij niet dit soort media, voor mij media zoals TYT, RT (voor niet-Rusland-gerelateerd nieuws), GeenStijl (EU-gerelateerde kwesties en politiek gerommel) en De Correspondent. Geen van allen is perfect maar ze zijn beter dan dit manipulatieve zooitje.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:41 schreef Klopkoek het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)s/733757076384681984
Dat was inderdaad een lange reclamespot. Vooral omdat je geen woord hoort over min 15 zetels in de peilingen. Het was echter een en al lofzang en positivisme.
Bij PvdA is zelfs min 5 zetels al reden voor negatieve verhalen. Stelselmatig kapot gemaakt.
Hoe kun je Russia Today ontvangen eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Stem met je kijk-, luister- en leesgedrag. Voor mij niet dit soort media, voor mij media zoals TYT, RT (voor niet-Rusland-gerelateerd nieuws), GeenStijl (EU-gerelateerde kwesties en politiek gerommel) en De Correspondent. Geen van allen is perfect maar ze zijn beter dan dit manipulatieve zooitje.
Youtube.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe kun je Russia Today ontvangen eigenlijk?
Naar mijn mening is die achteruiggang in de jaren 0 al flink ingezet en waarschijnlijk al veel eerder. Dat geldt niet enkel voor de NOS, het geldt voor heel de NPO, het huidige Eenvandaag en Nieuwsuur mogen niet in de schaduw staan van het vroegere Netwerk en NOVA, niet voor niets hebben beide de laatste twee programma's (die werden geschrapt wegens bezuinigingen) ook prijzen gewonnen voor hun reportages. In die tijd brachten ze nog af en toe nieuws, tegenwoordig volgen ze alleen nog maar nieuws. Een simpel voorbeeld: een probleem aankaarten wat nog niet op de politieke agenda stond of meerdere afleveringen aandacht besteden aan kinderen die in een ver land zonder ouders leven en voor broertjes en zusjes moeten zorgen. Dat is nu het verschil tussen onderzoeksjournalistiek een een doorgeefluik van het AP/Reuters etc. zijn. En zelfs dat laatste doen ze inderdaad niet meer fatsoenlijk. Het moet allemaal snel en oppervlakkig, en in Jip- en Janneketaal. Geen tijd meer voor een goede analyse en geen interesse meer in nuances (want te ingewikkeld voor de kijker). Dat is de reden dat kanalen zoals RT, TYT (kijk eens bij TYT interviews, daar zitten hele interessante gasten tussen, zie hieronder) en TeleSur (The Empire Files) zo populair zijn, kijkers krijgen hier wel diepgang en nuances enquote:De NOS is de laatste tijd nog verder achteruit gehold (dank aan politiek) en nu bij RTL vallen me al die kakkers en gladjakkers op. Ze zijn zo gemaakt en gladjes als een zeepbel dat het wel Amerika lijkt. Stel colporteurs. Gewoon niet authentiek en/of psychopathisch.
Tsja, de enige manier om daar van af te komen, is domweg deze zenders negeren en niet meer kijken. Sowieso vraag ik me af hoeveel mensen überhaupt nog "echt" naar dergelijke zenders kijken. Gezien het overweldigende aanbod van boeiende TV (DVDs, torrents, NetFlix en dergelijke), is er niet echt een reden om als een zombie voor de TV te zitten, en maar te accepteren wat op je af wordt gevuurd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het niet-authentieke is trouwens een algemeen probleem bij de grote televisiezenders, om tal van redenen.
De dvd markt is o.a. door Netflix en verdwijnen van fysieke retail behoorlijk ingestort.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Tsja, de enige manier om daar van af te komen, is domweg deze zenders negeren en niet meer kijken. Sowieso vraag ik me af hoeveel mensen überhaupt nog "echt" naar dergelijke zenders kijken. Gezien het overweldigende aanbod van boeiende TV (DVDs, torrents, NetFlix en dergelijke), is er niet echt een reden om als een zombie voor de TV te zitten, en maar te accepteren wat op je af wordt gevuurd.
Dvd markt in fysieke winkels was al dood lang voordat netflix kwam.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De dvd markt is o.a. door Netflix en verdwijnen van fysieke retail behoorlijk ingestort.
Het is jammer dat vanwege rechtenonzin de Nederlandse NetFlix redelijk karig is.
Verdwijnen van grenzen telt blijkbaar alleen (grosso modo) wanneer het goed uit komt.
Dat klopt. Het helpt natuurlijk ook niet dat dat nog een lage resolutie had (en nog steeds heeft) terwijl we inmiddels een hogere resolutie waren gewend, dat je voor Blu-Ray aanzienlijk meer moest betalen (ook voor de speler), dat die schijfjes nogal slijtagegevoelig waren terwijl de spelers traag werkten en veel lawaai maakten en dat je werd geterroriseerd met 5 minuten spam voordat je je film kon zien, tenzij je een programma gebruikte wat automatisch die spam als spam aanduidde en oversloeg (VLC als ik me niet vergis).quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dvd markt in fysieke winkels was al dood lang voordat netflix kwam.
Dat ook en omdat mensen willen kijken wanneer het hen uitkomt en omdat mensen geen last willlen van hebben van reclame op de televisie (nu de straat nog bevrijdenquote:Op maandag 1 augustus 2016 21:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Tsja, de enige manier om daar van af te komen, is domweg deze zenders negeren en niet meer kijken. Sowieso vraag ik me af hoeveel mensen überhaupt nog "echt" naar dergelijke zenders kijken. Gezien het overweldigende aanbod van boeiende TV (DVDs, torrents, NetFlix en dergelijke), is er niet echt een reden om als een zombie voor de TV te zitten, en maar te accepteren wat op je af wordt gevuurd.
Ja, voor Nederland is er bijna geen goede televisie meer. Anderzijds kan je zelfs al tal van documentaire van de Engelse televisie (ook commerciële zenders) van een jaar geleden nu op Youtube zien. Het is niet allemaal slecht. Vroeger hadden we automatisch meer een tunnelvisie, nu kunnen we uit andere regio's informatie tot ons nemen. Het nadeel is dat dat aantal regio's wat beperkt is omdat onze talenkennis beperkt is. Ik zou wat dat betreft graag zien dat de NPO weer aan serieuze onderzoeksjournalistiek zou gaan doen maar daar hebben ze natuurlijk geen geld voor.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
Helaas is de dynamiek wel zo dat Nederland er bekaaid vanaf komt. Begrijpelijk natuurlijk. Toont ook aan dat je niet afhankelijk moet zijn van buitenlandse bedrijven.
Ondertussen worden steeds meer problemen en pijnpunten gedecentraliseerd, met minder monitoring.
Ik denk dat als we naar de Nederlandse media kijken die juist steeds meer een tunnelvisie hebben ontwikkeld. Mede door de bezuinigingen en de fixatie op het angelsaksische deel van de wereld.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, voor Nederland is er bijna geen goede televisie meer. Anderzijds kan je zelfs al tal van documentaire van de Engelse televisie (ook commerciële zenders) van een jaar geleden nu op Youtube zien. Het is niet allemaal slecht. Vroeger hadden we automatisch meer een tunnelvisie, nu kunnen we uit andere regio's informatie tot ons nemen. Het nadeel is dat dat aantal regio's wat beperkt is omdat onze talenkennis beperkt is. Ik zou wat dat betreft graag zien dat de NPO weer aan serieuze onderzoeksjournalistiek zou gaan doen maar daar hebben ze natuurlijk geen geld voor.
Pah, mocht je willen, NL tv komt niet in de buurt van wat er in de UK geproduceerd wordt. De wereld schuift (vooral Europa) eerder op naar een NL niveau door de Endemol producties.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat als we naar de Nederlandse media kijken die juist steeds meer een tunnelvisie hebben ontwikkeld. Mede door de bezuinigingen en de fixatie op het angelsaksische deel van de wereld.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pah, mocht je willen, NL tv komt niet in de buurt van wat er in de UK geproduceerd wordt.
Die hebben ook wel een aardige tunnelvisie hoor. Maar inderdaad, die zijn niet zo gefixeerd op bepaalde buitenlandse delen van de wereld op de manier dat de NL media dat zijn.quote:
Jij begrijpt mij verkeerd. Heeft de Nederlandse media tegenwoordig meer een tunnelvisie dan vroeger? Natuurlijk! Grote bezuinigingen, minder aandacht voor kwaliteit (alles voor de kijkcijfers, niet voor de kwaliteit), minder goede onderzoeksjournalistiek als gevolg hiervan. Duidelijk!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat als we naar de Nederlandse media kijken die juist steeds meer een tunnelvisie hebben ontwikkeld. Mede door de bezuinigingen en de fixatie op het angelsaksische deel van de wereld.
Het is wel frappant dat er meer aandacht is voor de fratsen van Hillary dan de toenemende corruptie dankzij o.a. een Van Rey in ons eigen land.
Een inkopper voor een open doel of het intrappen van een open deur. Kies maar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Pah, mocht je willen, NL tv komt niet in de buurt van wat er in de UK geproduceerd wordt.
Misschien een keer betalen voor de media die je leest, Bram. Dan is er in de toekomst misschien ook weer geld voor onderzoeksjournalistiek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een inkopper voor een open doel of het intrappen van een open deur. Kies maar.
Ik dacht dat iedereen dat inmiddels al enkele tientallen jaren wist. Nederland had vroeger goede onderzoeksjournalistiek (de UK ook) maar dat is flink vervallen, wat betreft de rest van het aanbod blonk Nederland vooral uit in shows en later in reality-tv waar de BBC beter was in de andere formats (Top Gear, Dr. Who). Het is natuurlijk wel een oneerlijke vergelijking gezien het verschil in budget en het verschil in het aantal inwoners, en omdat bij de Britse televisie het geld meer wordt geconcentreerd terwijl het in Nederland juist erg wordt verdeeld (heel erg veel omroepjes).
Wie zegt dat ik niet betaal voor bepaalde media die ik lees?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien een keer betalen voor de media die je leest, Bram. Dan is er in de toekomst misschien ook weer geld voor onderzoeksjournalistiek.
De Correspondent is gewoon een verzameling opiniestukken. Zeer interessant, maar met echte onderzoeksjournalistiek heeft het weinig te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet betaal voor bepaalde media die ik lees?
Natuurlijk maak je een fair punt, alleen vrees ik dat het in Nederland trekken aan een dood paard is omdat we met te weinig mensen zijn terwijl er teveel gratis aanbod is). Als er zo'n initiatief zou komen voor Nederland en Vlaanderen samen dan wordt het al iets interessanter. Of misschien zo'n intiatief voor Nederland, Vlaanderen en NRW? Maar ja, dan zit je weer met het probleem dat ze in NRW geen Nederlands beheersen (op de grensstreek en dialect na) en dat veel Nederlanders en Vlamignen onvoldoende het Duits beheersen.
Maar goed, ik sta sympathiek tegenover een initiatief zoals DeCorrespondent.
Dit gezegd hebbende, ik denk dat tegenwoordig veel 'nationale' kwesties internationale kwesties zijn geworden. Een mooi voorbeeld is dat je in heel de 'westerse' wereld de opkomst van links en populistisch rechts ziet. Je kan er een uitgebreide analyse over maken die ik overlaat aan mensen die hier meer deskundig in zijn maar dat dit komt doordat er gemeenschappelijke ontwikkelingen zijn in al die landen lijkt me voor de hand te liggen. Misschien moeten er wel Engelstalige internationale media komen die aan onderzoeksjournalistiek doen en die ook vanuit Nederland, Duitsland, België etc. worden gesteund?
Ik denk niet dat ze in Duitsland geïnteresseerd zullen zijn in Palermo aan de Maas (Limburg).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet betaal voor bepaalde media die ik lees?
Natuurlijk maak je een fair punt, alleen vrees ik dat het in Nederland trekken aan een dood paard is omdat we met te weinig mensen zijn terwijl er teveel gratis aanbod is). Als er zo'n initiatief zou komen voor Nederland en Vlaanderen samen dan wordt het al iets interessanter. Of misschien zo'n intiatief voor Nederland, Vlaanderen en NRW? Maar ja, dan zit je weer met het probleem dat ze in NRW geen Nederlands beheersen (op de grensstreek en dialect na) en dat veel Nederlanders en Vlamignen onvoldoende het Duits beheersen.
Maar goed, ik sta sympathiek tegenover een initiatief zoals DeCorrespondent.
Dit gezegd hebbende, ik denk dat tegenwoordig veel 'nationale' kwesties internationale kwesties zijn geworden. Een mooi voorbeeld is dat je in heel de 'westerse' wereld de opkomst van links en populistisch rechts ziet. Je kan er een uitgebreide analyse over maken die ik overlaat aan mensen die hier meer deskundig in zijn maar dat dit komt doordat er gemeenschappelijke ontwikkelingen zijn in al die landen lijkt me voor de hand te liggen. Misschien moeten er wel Engelstalige internationale media komen die aan onderzoeksjournalistiek doen en die ook vanuit Nederland, Duitsland, België etc. worden gesteund?
Fair enough maar kan jij een beter voorbeeld noemen in Nederland?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Correspondent is gewoon een verzameling opiniestukken. Zeer interessant, maar met echte onderzoeksjournalistiek heeft het weinig te maken.
Precies wat ik zeg, het aandeel van relevante nationale kwesties in de relevante kwesties is verminderd ten gevolge van de globalisering waardoor er een behoefte is aan grensoverschrijdende journalistiek die aandacht besteedt aan al die schijnbaar nationale kwesties die in essentie internationale kwesties zijn. De opkomst van Pim Fortuyn, de PVV en links in Nederland (sinds de jaren 90/0) zijn hier een voorbeeld van, als je aan tunnelvisie lijdt dan denk je misschien abusievelijk dat dit een nationale kwestie is maar dit is slechts een nationale manifestatie van een internationale kwestie die het gevolg is van een internationale ontwikkeling die zich in een groot deel van de 'westerse' wereld heeft voortgedaan: neoliberalisering, het heilig verklaren van de markt, extremistische schaalvergroting etc.quote:Verder snap ik niet helemaal waar je heen wil met je gezamenlijke initiatief.
Deze problemen spelen in alle landen neem ik aan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk idee, zo'n grensoverschrijdend medium, maar je voorstel valt of staat met financiering. Dat constateer je zelf gelukkig ook. Media zijn voor hun inkomsten afhankelijk van abonnees, losse verkoop en advertenties. Deze geldstromen lopen al jaren terug. Hoe gaat een nieuw, grensoverschrijdend medium die trend keren?
Neuh. Hoe zie jij dat kopen van feiten precies voor je?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze problemen spelen in alle landen neem ik aan?
Hoe kan het dat bijv. in andere kleine landen nog wel serieuze onderzoeksjournalistiek bestaat?
Situatie is nu dat feiten worden gekocht...
Inderdaad, ik steun zelf onder andere Follow The Money, en zij hebben al het een en ander aan boeiende zaken naar bovengehaald. Zorgsector, financiële instellingen, TTIP; zij zoeken tenminste wel zaken uit, waar de reguliere media het af laten weten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien een keer betalen voor de media die je leest, Bram. Dan is er in de toekomst misschien ook weer geld voor onderzoeksjournalistiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |