abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156357701
2015

6 oktober: Limone (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee
23 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
15 mei: elamanilo

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een quote :)

[ Bericht 49% gewijzigd door Kyara op 24-09-2015 21:48:22 ]
pi_156358217
ik zit mobiel dus hoop dat ik het goed gedaan heb.. :x
pi_156358289
Loud & clear ^O^
pi_156358424
Mag er 'jongen' achter mijn naam?

Ohja en hello :W ik ben niet bijgelezen maar dank voor alle lieve reacties dinsdag. Goed gesprek op school gehad en al mijn niet-les-taken gaan naar collega's en er gaat een klas af. Ben er blij mee, lucht op.

En klap&vuurpijl: Ik voelde vandaag voor het eerst de baby. Héél zacht gefladder O+. Tijdens een luistertoets H5 :D .
pi_156358537
Done. Wat fijn dat ze op je werk dit zo kunnen en willen opvangen Razz :). En O+ gefladder!
pi_156358679
Oh Razz wat heerlijk O+!

En gefladder O+ tof! Ik heb dat niet gevoeld, maar denk wel af en toe wat te voelen bonken :') Gisteravond bijvoorbeeld, toen ik op mijn zij ging liggen.

E begon ook altijd tegen de matras te boksen als ik op mn zij lag, dus dit kindje lijkt nu al op zijn of haar zus _O-
pi_156358899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Razz wat heerlijk O+!

En gefladder O+ tof! Ik heb dat niet gevoeld, maar denk wel af en toe wat te voelen bonken :') Gisteravond bijvoorbeeld, toen ik op mijn zij ging liggen.

E begon ook altijd tegen de matras te boksen als ik op mn zij lag, dus dit kindje lijkt nu al op zijn of haar zus _O-
Ja godver, dat gebonk de hele tijd. _O-
Wel super gezellig, maar soms denk ik 'GAST WAT DOE JE ALLEMAAL'.
pi_156359528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:18 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja godver, dat gebonk de hele tijd. _O-
Wel super gezellig, maar soms denk ik 'GAST WAT DOE JE ALLEMAAL'.
Ja wacht maar, 't word nog gekker :P
Zo heb ik vandaag al tig keer een schouder (oid) in m'n schaambot geduwd gekregen. En dat doet gewoon echt zeer. }:|
pi_156359749
Je kunt ook mazzel hebben :) ik heb nooit echt pijnlijke schoppen of beuken gehad van mn meisje vorige zwangerschap O+

Wel kreeg ik beurse ribben van haar kont helemaal op het laatst :') maar dat was puur een gebrek aan ruimte. Ohja, en een blaas waar bijna niks meer in paste, dus de heeeeele dag door naar de wc _O-
pi_156359817
oh razz wat heerlijk O+ zowel je werk als gefladder ♡

ik weet nu al dat ik straks al die bewegingen weer enorm ga missen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_156359843
_O- sooooo true!!
pi_156359865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:00 schreef hetzusjevan het volgende:
ik zit mobiel dus hoop dat ik het goed gedaan heb.. :x
Mag er bij mij meisje achter?

Oh, wat fijn Lot!

En gefladder Razz! O+ Ik word soms helemaal week als ik d'r (ieek, een meisje!!!) voel en dan wil ik echt roepen; Jongens, ik voel mijn baby! Het is zo bijzonder!
pi_156359872
Vraag trouwens:

Mijn HB is aan de lage kant, zo bleek bij de gyn en ze wilde staalpillen voorschrijven, maar omdat je daar obstipatie van krijgt en ik al zo'n last heb van aambeien, heeft ze dat toch niet gedaan.

Nu raadde ze floradix aan, maar krijg je daar geen obstipatie van? En zou roosvice ferro een goede optie zijn eventueel?
pi_156359891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:42 schreef LadyBlack het volgende:
Je kunt ook mazzel hebben :) ik heb nooit echt pijnlijke schoppen of beuken gehad van mn meisje vorige zwangerschap O+

Wel kreeg ik beurse ribben van haar kont helemaal op het laatst :') maar dat was puur een gebrek aan ruimte. Ohja, en een blaas waar bijna niks meer in paste, dus de heeeeele dag door naar de wc _O-
Dat had k bij mijnesen idd ook. Ze konden flink tekeer gaan net als deze meneer, maar echt pijnlijk is t nooit geweest. Hooguit ongemakkelijk.
En dat laatste heb k gelukkig geen last van *O*
pi_156359917
Jaaaa idd, op het matras, volgens mij vinden ze het leuk om zich af te zetten ofzo! Net probeerde mijnheer zich trouwens af te zetten tegen mijn rib (goede plasophoudoefening btw). En dan zit ik dus te lachen op de bank... "Vriendje! Kappe! Dat kan nie! Dat past nie!" Da's het leuke aan een luie baby: alsie dan iets doet vinnik het prachtig O+ maar kan me voorstellen dat je er aardig gek van wordt als dat de hele dag zo gaat!
pi_156360116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:47 schreef silliegirl het volgende:
Vraag trouwens:

Mijn HB is aan de lage kant, zo bleek bij de gyn en ze wilde staalpillen voorschrijven, maar omdat je daar obstipatie van krijgt en ik al zo'n last heb van aambeien, heeft ze dat toch niet gedaan.

Nu raadde ze floradix aan, maar krijg je daar geen obstipatie van? En zou roosvice ferro een goede optie zijn eventueel?
Floradix is een kruidenpreparaat en is niet bewezen effectief. Beetje uit de hoek van de medicatie van A. Vogel. Voor sommigen doet het wat voor anderen niet.

Als je echt een tekort hebt dan is ferro of floradix niet voldoende om het aan te vullen.

Wat was je hb en is je ijzervoorraad ook meegeprikt? (mcv/ferritine?) Tijdens je zwangerschap "verdund" je bloed als het ware, waardoor je hb daalt. Het kan dan lijken alsof je een tekort hebt terwijl de voorraad gewoon goed is. Mijn eigen hb is bijvoorbeeld van 9.4 naar 7.1 gedaald deze zwangerschap. Maar mijn voorraad is keurig 83 zowel aan begin als laatste keer prikken. Dan heeft staalpillen geven dus niet zoveel zin.

(overigens moet je hb écht heel beroerd zijn wil baby in gevaar komen, vanaf hb <2.5/3.0 ongeveer.)
pi_156360226
Voordeel van floradix is dan wel weer dat een buurjongen die gratis aanlevert. Flesje per week.
Moet je wel eerst met je dokter overleggen. ;)

*Sorry, verveel me*
pi_156360424
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Floradix is een kruidenpreparaat en is niet bewezen effectief. Beetje uit de hoek van de medicatie van A. Vogel. Voor sommigen doet het wat voor anderen niet.

Als je echt een tekort hebt dan is ferro of floradix niet voldoende om het aan te vullen.

Wat was je hb en is je ijzervoorraad ook meegeprikt? (mcv/ferritine?) Tijdens je zwangerschap "verdund" je bloed als het ware, waardoor je hb daalt. Het kan dan lijken alsof je een tekort hebt terwijl de voorraad gewoon goed is. Mijn eigen hb is bijvoorbeeld van 9.4 naar 7.1 gedaald deze zwangerschap. Maar mijn voorraad is keurig 83 zowel aan begin als laatste keer prikken. Dan heeft staalpillen geven dus niet zoveel zin.

(overigens moet je hb écht heel beroerd zijn wil baby in gevaar komen, vanaf hb <2.5/3.0 ongeveer.)
Oh dit is interessant om te lezen. Ik kreeg een belletje van de vk over mijn hb-gehalte en ik snapte niet wat ze bedoelde met de voorraad _O- Mijn hb was 6,9 maar mijn ijzervoorraad was wel ok, dus dan zou de fles Roosvicee Ferro wel genoeg kunnen zijn. Mooi 8-)

Ik werd er overigens niet warm of koud van, want mijn hb is wel eens 4,5 geweest en toen had ik nog nergens last van.
pi_156360448
edit-faal 8)7
pi_156360573
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het was nu 6,9. Ze noemde het een "grensgevalletje" en begon toen over die staalpillen. Die andere waarden weet ik niet of die geprikt zijn..

Tip was toen dus floradix, maar ik neig dan meer naar roosvicee zelf, maar dat is persoonlijk. Maar als dat ook niet echt werkt? Of zou dat net wel wat verschil maken met een HB van 6,9?
pi_156360651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:56 schreef ingee het volgende:
Voordeel van floradix is dan wel weer dat een buurjongen die gratis aanlevert. Flesje per week.
Moet je wel eerst met je dokter overleggen. ;)

*Sorry, verveel me*
Ik heb geen buurjongen! :X }:|
pi_156360669
Heb je ook overige voedingstips gekregen Sillie?

Volkoren producten en groene groenten bevatten veel ijzer, en zuivel belemmert de opname van ijzer (en vitamine c, die je weer nodig hebt om ijzer op te nemen). Ofwel, geen yoghurt vlak na de maaltijd, en liever geen yoghurt of kwark bij je fruit.
pi_156360866
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:06 schreef LadyBlack het volgende:
Heb je ook overige voedingstips gekregen Sillie?

Volkoren producten en groene groenten bevatten veel ijzer, en zuivel belemmert de opname van ijzer (en vitamine c, die je weer nodig hebt om ijzer op te nemen). Ofwel, geen yoghurt vlak na de maaltijd, en liever geen yoghurt of kwark bij je fruit.
Nee dus.. Ze had het alleen over staalpillen en floradix..

Maar thanks! Opzich let ik er wel op en mijn jongere zusje heeft chronisch ijzertekort (opname probleem) dus ik eet van huis uit al geen zuivel gecombineerd met groente/fruit.

Extra volkorenproducten kan ik nog wel is naar kijken..
pi_156361025
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het was nu 6,9. Ze noemde het een "grensgevalletje" en begon toen over die staalpillen. Die andere waarden weet ik niet of die geprikt zijn..

Tip was toen dus floradix, maar ik neig dan meer naar roosvicee zelf, maar dat is persoonlijk. Maar als dat ook niet echt werkt? Of zou dat net wel wat verschil maken met een HB van 6,9?
De ondergrens bij jouw/mijn termijn is 6.3 dus je zit prima :)

Als je je er naar van voelt dan op je voeding letten wat lb zegt. Als je het graag wilt dan roosvicee of floradix maar verwacht er geen wonderen van.
pi_156362095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:45 schreef mignonne het volgende:
oh razz wat heerlijk O+ zowel je werk als gefladder ♡

ik weet nu al dat ik straks al die bewegingen weer enorm ga missen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gebeurt er met je darmen dan? Wil ik het weten trouwens :').

D0t volgens mij staat er al meisje achter je naam (of krijg je er twee? :P)
pi_156362194
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met je darmen dan? Wil ik het weten trouwens :').

D0t volgens mij staat er al meisje achter je naam (of krijg je er twee? :P)
Oh niks spannends hoor! Maar mijn ervaring was na de (eerste) zwangerschap dat je wat bewuster bent van gevoel in je buik. En een luchtbel in je darmen of gewoon überhaupt de normale beweging van je darmen kunnen echt verdacht veel hetzelfde voelen als de vroege bewegingen van je baby :')

Je bent de eerste niet die er zeg maar voor de zekerheid een testje tegenaan gooit :P
pi_156362317
Af en toe voel ik nog steeds geschuif in m'n buik. Alsof er weer voetjes langs mn buik komen zetten.
Je zou er bijna van gaan twijfelen :')
pi_156362535
mwhehe dat dus :P
En dan de eerste keer dat je het voelt je lens schrikken én gaan twijfelen. Ook al weet je dat een zwangerschap fysiek onmogelijk is :')
  donderdag 24 september 2015 @ 23:08:52 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156362628
oooh daar schrik ik altijd zo van :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156363678
Dat aaien van mn buik heb ik nog lang gedaan... sta je daar je vetrollen te liefkozen... :')

Roosvicee ferro... moest ik na de bevalling drinken vd kraam... GAT-VER-DAMME :r
S. 2014
J. 2016
pi_156363770
Jongens wat gebeurt er?

Hij is al twee minuten lang op dezelfde plek non stop aan het tikken op hele hoge snelheid. Alsof je een kachel aan of uit zet en dat ding heel snel begint te tikken, op die snelheid. Asof 'ie even op temperatuur moet komen ofzo. Er komt geen einde aan... :')

Fawaka.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 23:56:20 ]
pi_156364325
Bedankt voor al jullie reacties! Vind het zo lief hoe iedereen meeleeft! O+

Razz wat fijn dat ze op je werk zo goed meedenken! En baby voelen O+

Estrys, heb je nog gereageerd op die kerel?

Ik zit in de trein naar huis na een megadrukke avonddienst en mag om half 8 alweer present zijn, kan net zo goed niet naar huis gaan :').
pi_156364768
Lot we kunnen handen schudden, ook net thuis van late dienst en morgen weer een dagdienst. Sterkte ermee!
Fijn dat je nu al de uitslag van de nipt test hebt en dat die goed was! Lekker shoppen het weekend.

Estrys, was je vergeten te vertellen dat je zwanger bent. Lekker dat ze je dan nog vragen om dingen te doen.

Sillie fijn dat de kleine goed groeit.

Razz wat prettig dat je de overige niet les gebonden taken kwijt bent, hopelijk is het nu beter vol te houden.

Myrr wat is er uitgekomen qua blaasontsteking?

Sicilia hoop voor je dat het nu met 50% werken, beter vol te houden is.
pi_156364875
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:48 schreef Sethiwe het volgende:
Lot we kunnen handen schudden, ook net thuis van late dienst en morgen weer een dagdienst. Sterkte ermee!
Fijn dat je nu al de uitslag van de nipt test hebt en dat die goed was! Lekker shoppen het weekend.

Estrys, was je vergeten te vertellen dat je zwanger bent. Lekker dat ze je dan nog vragen om dingen te doen.

Sillie fijn dat de kleine goed groeit.

Razz wat prettig dat je de overige niet les gebonden taken kwijt bent, hopelijk is het nu beter vol te houden.

Myrr wat is er uitgekomen qua blaasontsteking?

Sicilia hoop voor je dat het nu met 50% werken, beter vol te houden is.
Ben nog niet geweest. :@
pi_156364964
Moet ik nu de strenge zuster gaan uithangen... ;) Als je het zelf niet vertrouwt kan je toch een urinesediment na laten kijken, al is het maar voor de zekerheid.
pi_156365136
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:03 schreef Sethiwe het volgende:
Moet ik nu de strenge zuster gaan uithangen... ;) Als je het zelf niet vertrouwt kan je toch een urinesediment na laten kijken, al is het maar voor de zekerheid.
Ja, ga morgen ook zeker langs. Wilde uiteraard vandaag wel gaan, maar had geen auto beschikbaar en het is best een stuk fietsen. Ga morgen even karren. ;)
pi_156365956
Jaaaaa ik mag thuis bevallen vanaf vandaag *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156366071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:06 schreef pinquit het volgende:
Joepie!! *O* Ik vond dat echt een hele bijzondere mijlpaal. Ik heb me de hele dag een beetje jarig gevoeld! :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:41:39 #40
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156366079
Estrys, wat een rare vent zeg...

Silliegirl, een goede groeiecho! *O*

Razztwizzle, heel goed dat je school je tegemoet komt. Ze hebben meer aan jou als je wat je doet, goed doet in plaats van alles half. Daar word je zelf ook niet blij van... :* ik hoop dat de 'lucht' je iets positiefs brengt.

Myrr, lijkt me niet onverstandig om inderdaad even te laten checken, die blaas ;)

Sicilia, voor jou hetzelfde eigenlijk als voor razz. Beter minder werken maar kwalitatief dan meer werken en dingen alleen half kunnen doen... :*
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:42:12 #41
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156366081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:06 schreef pinquit het volgende:
Dat lijkt me een fijn gevoel! *O*
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:44:04 #42
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156366088
Gisteren heb ik al de 20 weken echo gehad, tijd vliegt! Alles helemaal goedgekeurd dus dat is fijn *O*
pi_156366099
Fijn L0t! *O* Wat een last valt er van je schouders dan, hè

En Razz ook goed nieuws. Prettige leidinggevende/collega's heb je. O+

Gister voelde mijn dochter eindelijk de baby! Ze wist niet hoe snel ze haar hand weg moest trekken. Ze keek als een dreumes die net een baby in een buik voelde: ' WTF?! Dit is niet normaal hoor!' :o
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:48:00 #44
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156366110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:45 schreef Limone het volgende:

Gister voelde mijn dochter eindelijk de baby! Ze wist niet hoe snel ze haar hand weg moest trekken. Ze keek als een dreumes die net een baby in een buik voelde: ' WTF?! Dit is niet normaal hoor!' :o
:D
pi_156366163
Aaaah hahahaha zo schattig O+
pi_156366244
Goedemorgen. :W

Migonne: thanks voor de info! Al snap ik niet waarom die gyn zeurt als ik niet al aan de ondergrens zit. }:| Ik neem wel gewoon wat ferro mee, baadt 't niet dan...

Pinquit: wohoe! Vast een fijn gevoel zo *O*

Limone: _O- . Hahaha, aach. Is ook onvoorstelbaar voor kinderen denk ik. Nichtje wilde gisteren op verjaardag ook wel voelen. Die verbaasde zich al over hoe zo'n zwangere buik nou voelt (ieeehw! 'T is dik maar toch ook heel anders dan opa's dikke buik! ) en toen ze een schop voelde stond ze me aan te kijken of ze water zag branden. :D

Ik heb koppijn. Ben enorm boos op man En eigenlijk weet ik niet eens waarom en mijn rug doet enorm zeer, heb er van wakker gelegen. Misschien was een avond op een plastic klapstoel op een verjaardaf toch niet zo'n goed plan meer. -O-
pi_156366300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:39 schreef Limone het volgende:

[..]

Joepie!! *O* Ik vond dat echt een hele bijzondere mijlpaal. Ik heb me de hele dag een beetje jarig gevoeld! :D
Oh is dat het? :+

Ik heb voet bij stuk gehouden maar het maakt me heel verdrietig. Het gebrek aan empathie of zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156366301
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:
Goedemorgen. :W

Migonne: thanks voor de info! Al snap ik niet waarom die gyn zeurt als ik niet al aan de ondergrens zit. }:| Ik neem wel gewoon wat ferro mee, baadt 't niet dan...

Pinquit: wohoe! Vast een fijn gevoel zo *O*

Limone: _O- . Hahaha, aach. Is ook onvoorstelbaar voor kinderen denk ik. Nichtje wilde gisteren op verjaardag ook wel voelen. Die verbaasde zich al over hoe zo'n zwangere buik nou voelt (ieeehw! 'T is dik maar toch ook heel anders dan opa's dikke buik! ) en toen ze een schop voelde stond ze me aan te kijken of ze water zag branden. :D

Ik heb koppijn. Ben enorm boos op man En eigenlijk weet ik niet eens waarom en mijn rug doet enorm zeer, heb er van wakker gelegen. Misschien was een avond op een plastic klapstoel op een verjaardaf toch niet zo'n goed plan meer. -O-
:D :')

Sterkte vandaag! Kan je lekker in bed blijven liggen?
pi_156366342
Gefeliciteerd met je verjaardag, Estrys! 8-)
pi_156366380
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:20 schreef Limone het volgende:

[..]

:D :')

Sterkte vandaag! Kan je lekker in bed blijven liggen?
Gelukkig wel. Moet vandaag alleen even langs mijn ouders, maar mijn moeder kennende moet ik dan daar ook gaan liggen om verzorgd te worden zolang ik er ben, dus das niet zo'n probleem :Y
pi_156366436
Goooooodmorning *O*
Estrys, gefeliciteerd met je verjaardag, maak er lekker jouw dag van vandaag :* En pinq en estrys yay mijlpaal! *O* O+ zo bijzonder hè <3

Ik heb de halve nacht wakker gelegen van mn gehoest en geproest :') en toen kwam ik net beneden en las ik dat bericht op de FP over kanye west en moest k zo hard lachen dat k weer in een hoestbui terecht kwam :') :D Straks nog maar even gaan liggen.

Oh en mn blaadjes verder afmaken! Ze worden leuk <3 Heb er nu 5 gedaan als proefje gister en ik vind t wel wat. Nu moeten we nog nadenken over wat we verder op die muur willen.
pi_156366541
Oh ja Estrys is jaaaaarig! *O* ik hoop dat je een beetje kunt genieten, en alle visite lekker kunt laten :) let it go enzo :P
pi_156366602
Ik werd overigens weer lekker wakker met een gevalletje schaambeensplijtage :X niet echt natuurlijk :+ maar dat gevoel, allejemig, is dat nodig? :')
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:50:20 #54
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156366626
Gefeliciteerd, Estrys! *O*
pi_156366727
Ik werd wakker aan de verkeerde kant van de 30 ;)
pi_156366754
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:57 schreef Estrys het volgende:
Ik werd wakker aan de verkeerde kant van de 30 ;)
31 dus? *O*
pi_156366775
Estrys, wanne sukkel die kerel. Zwangerschapsverlof is gewoon wettelijk verplicht, dus zelfs al zou 'ie jou een miep vinden, hij heeft vette pech. Daarnaast lijkt zeker voor jou lijkt een dagje ontspanning me niet teveel gevraagd :* En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O*
pi_156366818
Seksverhaal onder spoiler :X
SPOILER
:') Goedemorgen jongens.
pi_156366867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Bloesem. het volgende:
Seksverhaal onder spoiler :X
SPOILER
:') Goedemorgen jongens.
Hm, oprekken klinkt niet als iets heel fijns geloof ik :P
Anders maar gewoon dat gat als uitgang beschouwen, en er van overtuigd zijn dat t daardoor goedkomt? :P

Nee zonder gekheid, niet fijn natuurlijk! Kan het niet alsnog een gevoelsmatig dingetje zijn? Zo van, heus wel zin, maar ergens diep in je onderbewuste hangt nog steeds het gevoel van mwoah.. Want dan wil t ook niet natuurlijk
pi_156366877
Gefeliciteerd met je verjaardag Estrys *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156367372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hm, oprekken klinkt niet als iets heel fijns geloof ik :P
Anders maar gewoon dat gat als uitgang beschouwen, en er van overtuigd zijn dat t daardoor goedkomt? :P

Nee zonder gekheid, niet fijn natuurlijk! Kan het niet alsnog een gevoelsmatig dingetje zijn? Zo van, heus wel zin, maar ergens diep in je onderbewuste hangt nog steeds het gevoel van mwoah.. Want dan wil t ook niet natuurlijk
Haha is vanalles voor verkrijgbaar anders hoor ;)

Het was juist heel leuk en ontspannen en fijn en intiem O+
SPOILER
O-)
pi_156367423
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:38 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Haha is vanalles voor verkrijgbaar anders hoor ;)

Het was juist heel leuk en ontspannen en fijn en intiem O+
SPOILER
O-)
Same here.... bij de bevalling was er wel een knip nodig, maar verder ging t goed hoor :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156367459
Ik heb t idee dat je het niet echt met elkaar kan 'vergelijken' zegmaar, een grote piemel en een babyhoofd :+ om t maar even euhh.. hard te zeggen :') vooral ook omdat t ene in gaat en t andere uit, maar misschien zegt dat helemaal niks.
een beetje tzelfde idee als een zetpil is eigenlijk altijd naar en een flinke drol wil meestal wel :') zo goed als vanzelf, want je lichaam werkt het er ook uit. Net als een baby!
pi_156367513
Mijn vent heeft zich laten wijsmaken dat we seks moeten hebben tot kort voor de bevalling, want "dan gaat dat allemaal makkelijker omdat het goed getraind is daar van onder".

Helaas voor hem vind ik seks momenteel mega oncomfortabel. Buik zit in de weg, baby beweegt.. Nee bedankt.
Maar nu moet ik dus elke keer dat bullshit "ja maar dan beval je makkelijker!" Verhaal aanhoren }:| .
pi_156367554
Ja dan maar moeilijker bevallen hoor :W niks tegen je zin doen hoor, dan beval je sowieso chagrijnig :P
pi_156367649
He er zijn al twee kinderen via die weg gekomen, een piemel rekt echt niks meer op hoor :')
pi_156367841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:54 schreef Estrys het volgende:
He er zijn al twee kinderen via die weg gekomen, een piemel rekt echt niks meer op hoor :')
Dat argument kan ik helaas nog niet gebruiken... :%

Gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
pi_156367894
Met twee kinderen heb je geen argument nodig. ;) Ik slaap al minstens twee uur voordat hij naar bed gaat :P
pi_156367949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:09 schreef Estrys het volgende:
Met twee kinderen heb je geen argument nodig. ;) Ik slaap al minstens twee uur voordat hij naar bed gaat :P
Dat is hier zonder kinderen al zo. Maar hij maakt me gewoon wakker :P :X }:|
pi_156367998
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is hier zonder kinderen al zo. Maar hij maakt me gewoon wakker :P :X }:|
Nee dat durft hij niet. Ik ben namelijk de duivel zelf als je mij wakker maakt.

Ik heb zojuist de verjaardagsboodschappen gedaan. In m'n eentje met dochter van 'nee want ik ben twee'. Nu ga ik de visite afbellen denk ik. Want afgedraaid. :')
pi_156368023
Estrys gefeliciteerd *O* *O*
Laat die visite alleen komen als ze je giga in de watten komen leggen :P
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:19:34 #72
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156368060
Ik weet niet wat voor piem0ls jullie mannen hebben, maar ik denk niet dat die de boel kunnen voorbereiden op een babyhoofdje. _O- is toch wel even iets anders qua formaat. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156368083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:19 schreef Mariposas het volgende:
Ik weet niet wat voor piem0ls jullie mannen hebben, maar ik denk niet dat die de boel kunnen voorbereiden op een babyhoofdje. _O- is toch wel even iets anders qua formaat. :')
Tenzij je baby een heel raar hoofd heeft. Piemelvormig of zo :P
pi_156368093
Ik heb worstenvingers :{
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:23:33 #75
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156368129
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:21 schreef Estrys het volgende:

[..]

Tenzij je baby een heel raar hoofd heeft. Piemelvormig of zo :P
Ja, of een hoofd als Bert, dat moet ook nog wel goed lukken!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156368143
;( een baby met een bert-hoofd ;(
pi_156368156
Mijn werkgever heeft een doktersverklaring nodig. Verklaring van de verloskundige is niet genoeg |:(
pi_156368182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:25 schreef Sicilia het volgende:
Mijn werkgever heeft een doktersverklaring nodig. Verklaring van de verloskundige is niet genoeg |:(
Je zal langs de bedrijfsarts moeten neem ik aan? Dat is toch meestal zo wanneer je je langdurig 'uit de running' gaat zijn?
pi_156368197
in z'n gezicht piesen en er een stickie langshouden *O*
pi_156368220
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je zal langs de bedrijfsarts moeten neem ik aan?
Ja dat leek mij ook logisch, maar volgens mijn leidinggevende heeft PZ om een doktersverklaring gevraagd. Neem aan dat ze dus een verklaring van mijn huisarts willen, maar begrijp niet zo goed waarom. Heb de verloskundige maar even gemaild en gevraagd hoe ik aan die verklaring ga komen.
pi_156368225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:27 schreef pinquit het volgende:
in z'n gezicht piesen en er een stickie langshouden *O*
Ik denk dat hij wel gelooft dat ze zwanger is hoor ;-)
pi_156368236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ja dat leek mij ook logisch, maar volgens mijn leidinggevende heeft PZ om een doktersverklaring gevraagd. Neem aan dat ze dus een verklaring van mijn huisarts willen, maar begrijp niet zo goed waarom. Heb de verloskundige maar even gemaild en gevraagd hoe ik aan die verklaring ga komen.
Moet je dat ook bij een griepje? Je kan je toch gewoon voor de helft ziek melden en dan krijg je een oproep van de bedrijfsarts?
pi_156368251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel gelooft dat ze zwanger is hoor ;-)
Oh ik dacht dat het daar om ging :D
pi_156368252
Haha ja zo ver zijn ze al inderdaad :P

Op advies van de verloskundige ga ik 50% werken vanaf maandag, maar hiervoor willen ze dus eerst een doktersverklaring..
pi_156368267
Ik ben vorige week een week thuis geweest met de griep en heb niemand gehoord of gezien, had wel arbo-controle verwacht, maar niks. Raar allemaal hoor.
pi_156368275
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:31 schreef Sicilia het volgende:
Haha ja zo ver zijn ze al inderdaad :P

Op advies van de verloskundige ga ik 50% werken vanaf maandag, maar hiervoor willen ze dus eerst een doktersverklaring..
Ooohh, mjeh. Gedoetjes, en wat een onzin, het is toch op advies van de vlos. De arts heeft hier officieel niks mee te maken
pi_156368292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben vorige week een week thuis geweest met de griep en heb niemand gehoord of gezien, had wel arbo-controle verwacht, maar niks. Raar allemaal hoor.
Het is natuurlijk bureaucratie ten top. Want nu ga jij naar de huisarts voor een doktersverklaring. Volgende week kun je bij de bedrijfsarts komen omdat die het zelf moet beoordelen.
pi_156368315
Nee die arme arts weet van niks haha! Denk overigens niet dat ze heel moeilijk zal doen en ook best die verklaring wil afgeven als de verloskundige aan haar haar advies doorgeeft, alleen tja, dan is het dus nog steeds op advies van de verloskundige, want die begeleidt mij tijdens mijn zwangerschap en niet mijn huisarts. Beetje omslachtig allemaal.
pi_156368631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:34 schreef Sicilia het volgende:
Nee die arme arts weet van niks haha! Denk overigens niet dat ze heel moeilijk zal doen en ook best die verklaring wil afgeven als de verloskundige aan haar haar advies doorgeeft, alleen tja, dan is het dus nog steeds op advies van de verloskundige, want die begeleidt mij tijdens mijn zwangerschap en niet mijn huisarts. Beetje omslachtig allemaal.
Volgens mij mag je werkgever juridisch gezien niet eens om een verklaring vragen.. Als ze twijfels hebben bij jouw verhaal of aan de verklaring die ze van jou krijgen via de verloskundige moeten zij een arbo arts inschakelen...
pi_156368674
Je zou toch denken dat het niet de eerste keer is dat ze het meemaken?
pi_156368675
Pfff, jemig ik voel me lusteloos vandaag. Moe en verveeld, en er moet eigenlijk nog zoveel gebeuren :{ Maar ik kan alleen maar even tegen de hoge berg aan kijken en verschrikkelijk gedemotiveerd worden :') Zo zonde vind ik dat!

*in de leegte staart*
pi_156368930
Dat moet inderdaad via de Arbo, niet via de huisarts.
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:33:48 #93
50430 Yuki
Student Midwife
pi_156369425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij mag je werkgever juridisch gezien niet eens om een verklaring vragen.. Als ze twijfels hebben bij jouw verhaal of aan de verklaring die ze van jou krijgen via de verloskundige moeten zij een arbo arts inschakelen...
Dit ja.

En hardop lachen in de trein bij piem0lvormig hoofd, Bert en in het gezicht van je leidinggevende piesen en er een stickie langs halen _O- :D :')

Estrys, gefeliciteerd met je verjaardag :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_156370289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:04 schreef WupWup het volgende:
Dat moet inderdaad via de Arbo, niet via de huisarts.
Wat zij zegt :Y
Je huisarts of verloskundige kunnen daar geen wettige verklaring voor afgeven dat moet via de arbo.

En ik gnorkte om jullie piemelverhalen :D
Mannen en hun size-issues :') Die schat zichzelf wel heel ruim in als hij denkt dat zijn piem0l je kan voorbereiden op een babyhoofd sillie :D ik zou hem lekker laten praten ;)
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:16:51 #95
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156370426
Seks tijdens de zwangerschap... :') Is bij ons wat op een laag standje ook komen te staan. Maar is met name door de moeheid. Geen problemen met de grootte hier O-) Wat ik trouwens wel vaag vind... (zie spoiler)

SPOILER
pi_156370443
Das normaal ja :)
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:18:23 #97
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156370458
Oké ;)
pi_156371309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat zij zegt :Y
Je huisarts of verloskundige kunnen daar geen wettige verklaring voor afgeven dat moet via de arbo.

En ik gnorkte om jullie piemelverhalen :D
Mannen en hun size-issues :') Die schat zichzelf wel heel ruim in als hij denkt dat zijn piem0l je kan voorbereiden op een babyhoofd sillie :D ik zou hem lekker laten praten ;)
Of hij onderschat het formaat van een babybolletje. Alhoewel het ongetwijfeld een combi is van beiden ;) . En ik laat 'm ook praten. Maar dat stomme verhaal midden in de nacht moeten aanhoren is niet echt m'n hobby op 't
moment, zeg maar.. :') .

Nahgoed, zoals ik al zei ben ik nogal humeurig vandaag en toen vent iets vroeg vanochtend (of ik wat voor m kon doen) heb ik gezegd dat 'ie 't dak op kon ( :@ ).
En nu staat hij dus op ons platte dak de ramen boven te zemen _O- .
pi_156371338
Hahahaha hoezo letterlijk :D
pi_156371361
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Of hij onderschat het formaat van een babybolletje. Alhoewel het ongetwijfeld een combi is van beiden ;) . En ik laat 'm ook praten. Maar dat stomme verhaal midden in de nacht moeten aanhoren is niet echt m'n hobby op 't
moment, zeg maar.. :') .

Nahgoed, zoals ik al zei ben ik nogal humeurig vandaag en toen vent iets vroeg vanochtend (of ik wat voor m kon doen) heb ik gezegd dat 'ie 't dak op kon ( :@ ).
En nu staat hij dus op ons platte dak de ramen boven te zemen _O- .
Midden in de nacht :') my god ik zou me omdraaien en heul hard beginnen te snurken ofzo hahaha. Point taken? okay mooi, goodnight :')

En nouja hij luistert wel goed :D

oh jongens ik ga spullen halen voor Turkse pizza straks, maak gelijk een hele batch voor in de vriezer ook. Ik heb er nu al zin in xD
pi_156371533
Smakelijk Mignonne. Hier staat appeltaart in de oven :9.
pi_156371540
Oh dat klinkt lekker mignonne! Heb je een recept daarvoor?

Ik was net bij de VK, baby doet het nog en ik ben ook goedgekeurd. En er is me op het hart gedrukt dat ik inderdaad rustiger aan moet doen. Toch nog even fijn, die bevestiging. En ik mocht altijd bellen als ik het hartje wilde horen, ook heel lief. Ben erg blij met die praktijk O+ .
pi_156371627
Mignonne, kan ik de komende ..zeg 5wks niet bij jou wonen? O+
pi_156371854
Ik kwam dit tegen in een tijdschrift (inc. Breipatroon) en nu wil ik dit maken!!!

Maar ik kan heeul nie breien.. -O-

pi_156371944
Hahahaha aaaaaahhh O+ zo drollig maar ook weer zo zielig eigenlijk :D ik wil t :P
pi_156372076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:36 schreef pinquit het volgende:
Hahahaha aaaaaahhh O+ zo drollig maar ook weer zo zielig eigenlijk :D ik wil t :P
Niks zieligs aan een warm wollen pinguin pakje voor je baby!
En het ziet er uber schattig uit O+

Tot ze, als pubers, in hun babyalbum een foto van zichzelf in zo'n pakje tegenkomen :') . Dan heb je vast toch wel gefaald als ouder :D :')
pi_156372114
Ja psies dat hahaha O+
pi_156372764
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Niks zieligs aan een warm wollen pinguin pakje voor je baby!
En het ziet er uber schattig uit O+

Tot ze, als pubers, in hun babyalbum een foto van zichzelf in zo'n pakje tegenkomen :') . Dan heb je vast toch wel gefaald als ouder :D :')
Dat is toch juist de bedoeling van zoiets, dat laatste? :P
pi_156372897
Jep, en als je bejaard en dementerend bent komen ze je terugpakken.

Zo leuk jarig zijn. Het mooiste cadeau zou zijn als iemand zou komen en twee uurtjes de kinderen meeneemt. Maar in plaats daarvan komen ze allemaal hier op de bank zitten en grappige anekdotes over hun eigen bevallingen vertellen. Oh joy :')
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:22:11 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156373002
Ik zou bijna zeggen dat je een flinke borrel verdient Estrys :')
pi_156373071
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dat klinkt lekker mignonne! Heb je een recept daarvoor?

Ik was net bij de VK, baby doet het nog en ik ben ook goedgekeurd. En er is me op het hart gedrukt dat ik inderdaad rustiger aan moet doen. Toch nog even fijn, die bevestiging. En ik mocht altijd bellen als ik het hartje wilde horen, ook heel lief. Ben erg blij met die praktijk O+ .
mwuahahaha O+ :Y) :9

SPOILER
pi_156373072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou bijna zeggen dat je een flinke borrel verdient Estrys :')
Ik worstel me er wel doorheen. Kan natuurlijk ook vragen of iemand de bevallingsvideo wil zien van de vorige twee :P die bestaat overigens niet maar dat weten ze niet.
pi_156373104
Pffff estrys :-/
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:27:28 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156373137
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik worstel me er wel doorheen. Kan natuurlijk ook vragen of iemand de bevallingsvideo wil zien van de vorige twee :P die bestaat overigens niet maar dat weten ze niet.
Muhahaha })
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:29:15 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156373171
Ik ben net met peuter op mn rug naar de supermarkt gelopen, nadat ik al had gestofzuigd. Ben errrrg benieuwd wat mn bekken de rest van de dag ervan vindt :')

Het valt me tot nu toe echt alles mee, gezien hoe snel t begon!
*afklopt*
pi_156373713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwuahahaha O+ :Y) :9

SPOILER
Ik zit nu serieus met een rammelende maag achter de laptop, wat doe je :( :Y)

Oh, en! Vanochtend rondleiding gehad bij een biologisch macrobiotisch kinderyoga muziekles KDV (er staan nog 3 rondleidingen op het program, overal wachtlijsten en geen-idee-of-het-nog-lukt, terwijl de test amper droog was bij aanmelding en we het over juni 2016 hebben als Baby voor het eerst zou gaan wennen :')), volgende week een pretecho voor het geslacht, een proefles voor zwangles staat gepland en het einde van MVM is in zicht. Zei ik een paar weken geleden nou echt dat de weken voorbij kropen? :@
pi_156373762
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

:D
pi_156373924
Ik mag hier weer komen meeschrijven *O*

Afgelopen zaterdag twee streepjes en woensdag een digitale CB met weken gedaan (puntje op de bucketlist, zo'n ding moets ik van mezelf een keer gedaan hebben, en alle kans dat deze zwangerschap de laatste is).

Even kort wie ik ben: ik ben Piekie, 33 jaar, getrouwd, mamma van 2 boeven uit okt 2010 en apr 2013. Ik werk 2 a 3 dagen in de week bij een grote gemeente en sinds 1 sept dit jaar ben ik begonnen met de verkorte deeltijd pabo. Dus twee avonden in de week college en een dag stage.

En verder ben ik misselijk, moe en puilt mijn pens al halverwege de dag over mijn broekrand. Je moet wat overhebben voor de goede zaak :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:13:35 #119
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156374104
Piekie, gefeliciteerd! En wat schrijf je leuk :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:13:45 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156374107
Gefeliciteerd Piekie! *O*

Pittig zeg, je werk + opleiding + al 2 kinderen! :o _O_
pi_156374217
Jaa ontzettend leuk om weer samen hier in het topic te kletsen Piekie! Heb je al een idee wanneer je uitgerekende datum ongeveer is?
pi_156374391
LB, tja, beetje samenloop. Hopelijk gaat deze zwangerschap een beetje zoals de vorige twee. Dan is het nu flink doorbijten, maar wordt het beter. En anders wordt het gewoon wat langer studeren.

Ela, ik denk rond 23 mei, dus dat ik nu ruim 5 weken zou zijn. Al was de CB test het daar niet helemaal mee eens, die vond woensdag 2-3 weken. 19 okt mogen we bij de vk langs, dan weten we meer :)
Dus ik zit weer net een poosje na jou O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_156374541
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:25 schreef Piekie81 het volgende:
LB, tja, beetje samenloop. Hopelijk gaat deze zwangerschap een beetje zoals de vorige twee. Dan is het nu flink doorbijten, maar wordt het beter. En anders wordt het gewoon wat langer studeren.

Ela, ik denk rond 23 mei, dus dat ik nu ruim 5 weken zou zijn. Al was de CB test het daar niet helemaal mee eens, die vond woensdag 2-3 weken. 19 okt mogen we bij de vk langs, dan weten we meer :)
Dus ik zit weer net een poosje na jou O+
Volgens mij moet je bij zulke testen nog de +2 weken van de eerste helft van je cyclus erbij optellen. Dus dan zei de test ook 4-5 weken :)

Weer heel dicht bij elkaar ja!
pi_156374544
Haha wij eten ook Turkse pizza's vanavond, maar dan de ietwat luie versie :@ Ik heb kant-en-klaar bodems gehaald en zakjes rauwkost en knoflooksaus uit een flesje :9

Ik heb met je te doen Estrys! Sterkte!

Piekie welkom en gefeliciteerd *O*

Fijn van de bevestiging Razz! Soms is dat gewoon even heel erg nodig he?

Knap hoor LB! Ik doe het je niet na. Ik ben net met N. en K. even naar de supermarkt en de hobbywinkel geweest, met de auto en 2 verschillende supermarkten, 2 uurtjes onderweg geweest en ik ben kapot :o K. ligt op bed, N. is lekker aan het spelen met haar Playmobil en ik ben op de bank geploft en kom daar het eerst komende uur niet meer vanaf denk ik :')
pi_156375017
Er wordt voor ons gekookt vandaag. Moest er wel ff voor naar m'n ouders maar vooruit. Ik ben ook neergeploft op de bank. Om er niet meer af te komen.
pi_156379485
Estrys gefeliciteerd met je verjaardag! *O* vanavond verjaardagsmassage van je man vragen :9

Frummeltje wat fijn dat alles goed was bij de SEO!
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:28:32 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156379599
Haha Sicilia, ik doe het mij ook maar niet meer na :') Auw...
pi_156380555
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef Frummeltje86 het volgende:
Seks tijdens de zwangerschap... :') Is bij ons wat op een laag standje ook komen te staan. Maar is met name door de moeheid. Geen problemen met de grootte hier O-) Wat ik trouwens wel vaag vind... (zie spoiler)

SPOILER
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef Frummeltje86 het volgende:

SPOILER
Blijft niet de hele zwangerschap aanhouden hoor.

Hier is er niet heel veel veranderd, naja, een keer minder, maar dat is meer vanwege drukte. Doordeweeks moe en verrot en in het weekend wat meer tijd voor elkaar. Probeer tegenwoordig wel nog even gauw een shirtje ergens vandaan te grissen of maar zoveel mogelijk mijn hoofd in de deken/kussen want ik kan m'n buik zelf echt niet aanzien tijdens zulks een gruweldaad. _O-
pi_156380622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:30 schreef silliegirl het volgende:
Ik kwam dit tegen in een tijdschrift (inc. Breipatroon) en nu wil ik dit maken!!!

Maar ik kan heeul nie breien.. -O-

[ afbeelding ]
Wel de foto, maar niet het patroon posten. Gun. :(

Ik heb me ergens, jaaaaaren terug, al voorgenomen om mijn kinderen te jennen op zo flauw mogelijke manieren.

Estrys gefeliciteerd!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 20:08:02 ]
pi_156380689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:07 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wel de foto, maar niet het patroon posten. Gun. :(

Ik heb me ergens, jaaaaaren terug, al voorgenomen om mijn kinderen te jennen op zo flauw mogelijke manieren.

Estrys gefeliciteerd!
Hey, niet schieten :( .
Patroon is ook te downloaden! Hier: http://www.telegraaf.nl/v(...)BINARY/7-pinguin.pdf
pi_156380765
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
Haha Sicilia, ik doe het mij ook maar niet meer na :') Auw...
Ai sterkte! Ik zit ook nog op de bank :s)
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:20:00 #132
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156380995
Dank je wel Lot! Het was geweldig om haar zo uitvoerig en lang te kunnen bekijken. Ben echt zo verliefd! O+

Fijne bevestiging, Myrr ;) ik hoopte al zoiets, maar kon me ook voorstellen dat het zo zou blijven...

Mignonne, wat een goddelijke Turkse pizza zeg! _O_
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:26:26 #133
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156381163
Balen van je bekken, LB. Klinkt wel als een productief en gezellig dagje :) bij je dochter ook al snel last gehad van je bekken? Of gewoon echt te veel gedaan? ;)
pi_156381943
LB Bekkenbox :') Vervelend dat je zo'n last hebt!

Piekie O+ Gefeliciteerd!! 23 mei is een heel mooie dag op jarig te zijn!

Weekend hiep hoi!
Heb een heel lief klasje maar boy o boy wat is het aanpoten!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:54:46 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156382148
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:26 schreef Frummeltje86 het volgende:
Balen van je bekken, LB. Klinkt wel als een productief en gezellig dagje :) bij je dochter ook al snel last gehad van je bekken? Of gewoon echt te veel gedaan? ;)
Minder snel, maar wel heftiger omdat ik toen ook nog schoonmaakwerk deed in de thuiszorg tot 20 weken. :X En ik heb toch de indruk dat mijn lijf nu wat beter is dankzij die chiropractor.

Oh en wat genieten he, zo'n lange echo O+ en je kunt bij 20 weken ook al zo'n heel echt kindje zien, nog volledig in beeld.... ik kijk ook uit naar 15 oktober *O*
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:02:08 #136
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156382426
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Minder snel, maar wel heftiger omdat ik toen ook nog schoonmaakwerk deed in de thuiszorg tot 20 weken. :X En ik heb toch de indruk dat mijn lijf nu wat beter is dankzij die chiropractor.

Oh en wat genieten he, zo'n lange echo O+ en je kunt bij 20 weken ook al zo'n heel echt kindje zien, nog volledig in beeld.... ik kijk ook uit naar 15 oktober *O*
Hmm oké. Even pas op de plaats dus nu. Ik vind het nog lastig om in te schatten hoe ver ik kan gaan. Lig toch ook regelmatig met rugpijn of pijnlijke gewrichten voor pampus 's avonds ;)

Oh, dat is ook al snel O+ heerlijk vooruitzicht! Wil je ook weten wat het wordt? Wat denk je zelf dat het is?

Vandaag voor het eerst zelf babykleertjes gekocht O+ ik smolt helemaal weg en kon niet kiezen, dus heb twee setjes. Misschien zelfs wel hét eerste pakje gevonden voor na de geboorte! :D

Welkom, Piekie!
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:44:16 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156384333
Ik denk al vanaf 2 dagen na de test dat het een jongetje is!

Maar toen ik E vroeg wat ze krijgt zei ze "Ehmmm, een zusje! En een broertje!" :') O+
pi_156386508
Estrys gefeliciteerd.

Frummeltje fijn dat de 20 weken echo goed was.

Lot was de dienst overdag nog vol te houden?

Myrr, hoe is het nu qua buik klachten, nog wat uit het sediment gekomen?

LB had je de vorige keer een goed voorgevoel?
Wat balen van je bekken, hopelijk zakken de klachten snel wat af.
pi_156387145
Morgen bijlezen maar ik wilde de dag niet voorbij laten gaan zonder Estrys nog even te feliciteren *O*

Hier nog totaal geen krampen of harde buiken gehad, volgens mij zijn voortekenen van een bevalling een hoax, evenals waarschuwingen dat je t rustiger aan moet doen
SPOILER
pi_156388518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
Gisteren heb ik al de 20 weken echo gehad, tijd vliegt! Alles helemaal goedgekeurd dus dat is fijn *O*
*O* *O* *O*
  zaterdag 26 september 2015 @ 08:40:25 #141
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156393831
Spannend, LB! Ben benieuwd of je het goed hebt :) Ik weet nog dat ik een halfuur na onze eerste test al tegen (8> zei dat het een meisje zou worden. Geen idee waarom, maar dat gevoel was gelijk al heel sterk. Ook amper getwijfeld en bij de geslachtsbepaling was het ook meer even bevestigen van dat gevoel ;)

Sethiwe, verloopt bij jou ook alles goed? :)

quote:
17s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:27 schreef Arja het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Wat lief! :* ik hoop je hier snel te zien meis.

Geen idee Cassandra ;) maar op zich ook wel fijn toch dat je je nog oké voelt? :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Frummeltje86 op 26-09-2015 08:45:28 ]
pi_156393998
:W
Goedemorgen!

Ik heb toch lekker geslapen! 2 plaspauzes, verder niet wakker geweest. *O*

Ik ben 's ochtends wel weer meer misselijk als
ik wakker word. Ze hadden al gezegd dat dat terug zou komen in 't 3e trimester hè? }:|
pi_156394066
:W morning!
Ik slaap echt goed gelukkig! Word niet eens wakker om te plassen :) Als ik dan wakker word heb ik wel een pijnlijke blaas die nodig geleegd moet worden, maar daar is prima mee te leven!

Vandaag nog een drukke dag met 2 verjaardagen, waarvan 1 een kinderverjaardag en vriend is naar school dus ik ga samen met zoon en dochter, maar morgen moet ik verplicht een rustdag houden van vriend ^O^
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:04:18 #144
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156394070
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:
:W
Goedemorgen!

Ik heb toch lekker geslapen! 2 plaspauzes, verder niet wakker geweest. *O*

Ik ben 's ochtends wel weer meer misselijk als
ik wakker word. Ze hadden al gezegd dat dat terug zou komen in 't 3e trimester hè? }:|
Klinkt fijn! Van de goede nacht dan. Komt dat echt weer terug? ;(
pi_156394187
Juh wel fijn, alleen pijnlijke bekken als klacht, mag verder echt niet klagen
(zie alleen op tegen de bevalling, dat addertje moet ergens verstopt zitten :'))
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:29:02 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156394273
Pijnlijk volle blaas bij t wakker worden, check! :D Maar ik slaap dan ook (gelukkig) als een roosje.

Sethiwe de vorige keer had ik geeeeeen idee! Daarom verbaasde dit sterke gevoel me ook zo :D

Cassandra, ik kreeg pas voorwerk bij 41+5, dus misschien ga je gewoon flink overtijd lopen ;)
pi_156394299
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
Cassandra, ik kreeg pas voorwerk bij 41+5, dus misschien ga je gewoon flink overtijd lopen ;)
dat zit er niet in aangezien ik meer een pierenbadje heb voor de kleine, ipv een mooi zwembad ;)

Ik riep vanaf de test al dat t een jongetje Was, en ik had gelijk :D was tegen de tijd van de geslachtsbepaling zo overtuigd dat ik ook echt had moeten schakelen als t een meisje Was gebleken
pi_156394417
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:04 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Klinkt fijn! Van de goede nacht dan. Komt dat echt weer terug? ;(
Hier wel }:|
pi_156394431
Welkom Piekie!
En nog gefeliciteerd Estrys.

SPOILER
pi_156394454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:48 schreef Daui het volgende:
Welkom Piekie!
En nog gefeliciteerd Estrys.

En al die verhalen over sex. Jaloers
SPOILER
Daar zou ik dan ook flink van balen Daui..

Hoe gaat het met jou? Ist nog te doen?
pi_156394558
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Daar zou ik dan ook flink van balen Daui..

Hoe gaat het met jou? Ist nog te doen?
Gisterenavond was ik er een beetje klaar mee. Ik wil mijn eigen lichaam terug! En mijn normale jurkjes aan. En buiten avonturen beleven.
SPOILER
Maar goed de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze. :)
Klaag klaag ;)
pi_156394658
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:03 schreef Daui het volgende:

[..]

Gisterenavond was ik er een beetje klaar mee. Ik wil mijn eigen lichaam terug! En mijn normale jurkjes aan. En buiten avonturen beleven.
SPOILER
Maar goed de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze. :)
Klaag klaag ;)
Volgens mij hoort dat wat je omschrijft er helemaal bij hoor! Hier ook behoefte aan waggelloos lopen bijv. Maar goed, ik snap dat jij nog meer baalt want jij houdt echt al een poos rust. Ik kan gewoon nog 't huis uit etc..

SPOILER
En klagen mag!
:*
pi_156394923
Daui :*
(En dzjiezz, je klaagt nooit hiero, en als je er een dag klaar mee bent is dat ook geen klagen.)

En wat Sillie zegt: ik denk dat het "Uh-oh! 'Wah he'k nou dan gedaan?!'-gevoel er ook een beetje bijhoort...
pi_156395860
:) hahaha ja alsof je in ene beseft dat er straks een baby is (of 2) waaaaaaaah
pi_156395902
Dat heb ik zelfs :+ en er loopt al een redelijk gelukt exemplaar rond, dus ik weet dat ik het kan :P
pi_156395910
"Wtf hebben we nou weer gedaan" was zelfs na de bevalling mijn eerste gedachte. ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156395914
Als die donderstenen er na week 36 nog niet uit zijn ga ik alles doen wat de gynaecoloog verboden heeft. O-)
pi_156395987
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Dat heb ik zelfs :+ en er loopt al een redelijk gelukt exemplaar rond, dus ik weet dat ik het kan :P
Ik heb dat juist omdat er al twee gelukte exemplaren rondlopen. :P
pi_156396435
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:40 schreef Daui het volgende:
Als die donderstenen er na week 36 nog niet uit zijn ga ik alles doen wat de gynaecoloog verboden heeft. O-)
Ja!! Sigaretten en alcohol en biefstuk enenenen..

Oh wacht, dat bedoelde je vast niet.. :D ;) -O-
pi_156396464
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zo van "dat kan nooit een 3e keer goed gaan?" 8)7

Achja. Ik hoop op dat oer-moedergevoel wat je schijnt te krijgen na de bevalling. En als dat niet komt weet ik het ook niet.

Zo! Ik heb alle ramen beneden gezeemd, dus die zijn weer allemaal schoon. En nu ben ik toe aan een dutje :Z :z
pi_156396529
quote:

[..]

+1 maar dan -1 ;)
pi_156396646
Een oer moeder gevoel heb ik nooit gehad. Geloof ik. Maar het went snel vond ik, de zorg voor zo'n kleintje. En in het opvoeden groei je ook gewoon in. Nu zeggen we ook vaak tegen elkaar dat we geluk hebben omdat onze kinderen best makkelijk zijn. Maar hoe relaxter jij als ouder hoe relaxter het kind wil ik mezelf ook vaak voorhouden. :P Maar ook daar is het soms het kip- en het ei- verhaal natuurlijk.
pi_156396726
quote:

[..]

+1, of nou ja, nummer 2 loopt nog niet los, maar you get the point :)
pi_156396872
En ik dus net met de kids naar de zeeman omdat ik niks te breien meer heb en ik morgen verplicht moet niksen van vriend, dus dan leek lekker breien mij wel een strak plan.De bestelling voor de jumpsuit zou nog wel even op zich laten wachten, want gister pas besteld. Kom ik weer thuis ligt dit op de mat:

O+ nu kan ik er 2 maken! Misschien, als het goed gelukt is, wordt dit dan het eerste pakje voor buik-baby :D
pi_156397691
Ik kom hier maar eens afscheid nemen. Onze kleine man doet het hartstikke goed en wij zijn blij thuis. Straks gaan we wellicht wel even naar buiten, voor het eerst sinds het ziekenhuis....Spannend!

Ik blijf natuurlijk nog even meelezen en jompelen. Op een gegeven moment zal ik ook m'n bevallingsverslag schrijven...

plaatje bij het praatje:
pi_156398210
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kom hier maar eens afscheid nemen. Onze kleine man doet het hartstikke goed en wij zijn blij thuis. Straks gaan we wellicht wel even naar buiten, voor het eerst sinds het ziekenhuis....Spannend!

Ik blijf natuurlijk nog even meelezen en jompelen. Op een gegeven moment zal ik ook m'n bevallingsverslag schrijven...

plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+!!! Wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet er lekker van.
zijn je schoonouders inmiddels al geweest? Die deden toch zo moeilijk dat ze niet meteen konden komen? :X
pi_156398767
Die help waar zijn we aan begonnen gedachte Is hier ook. Vooral omdat ik waarschijnlijk uiterlijk wel 39 wordt ingeleid, dan Is de baby er sneller dan de maximale zes weken nog.

Mijn zusje Is nu de zolder aan het opruimen (slaat nergens op want daar komt niemand, maar ik kon niet meer tegen de troep aan kijken dus heeft ze dat super lief aangeboden), man is bezig met de Electra en de plinten, en ik ben de kasten beneden aan het opruimen. Werd net door man voor een verplichte pauze naar de bank gebonjourd omdat ik verga van de bekkenpijn (bukken en tillen) en dan voel ik me zo machteloos, moet toch verdorie wel een boekenkast kijken opruimen. Ja zegt ie, je bent hoogzwanger, dan mag je rustig aan doen.
Dat gaat er nog niet helemaal in bij mij. Dus ik heb even een glas drinken gepakt, typ dit berichtje, en dan ga ik zometeen weer eigenwijs verder :+
pi_156398774
Jagär wat een prachtig kind O+
pi_156400080
Jagar O+ Wat een knapperd O+
pi_156400302
Jagär O+ O+ O+ Wat een mooie jongen!
pi_156400539
quote:

plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
Wat een wolk van een baby zeg. Prachtig! En wat fijn dat het allemaal goed gaat. Lekker genieten van elkaar O+ .
pi_156400890
Heb je mooi gebakken Jagar!
pi_156402111
Ooooo Jagärtrut wat een mooi jongetje O+
pi_156402570
Jagar! O+

Ook al echt een jochie he? Blij dat het zo goed gaat!
pi_156403180
Oh jager wat een mooi mannetje!!

Vandaag bepalingsecho gehad O+
Een jongetje! O+ :o :D O+ O+ O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156403960
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:39 schreef Lamb29 het volgende:
Oh jager wat een mooi mannetje!!

Vandaag bepalingsecho gehad O+
Een jongetje! O+ :o :D O+ O+ O+
*G* Leuk!! *G*
pi_156404300
Wat een lekker ding, Jagar O+
pi_156404906

Fb gender reveal :Y)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156405079
Super leuk lamb!! Zowel een broertje O+ als de reveal!

En ik kwam met terugwerkende kracht nog even juichen voor L0t, wat fijn zeg!!
pi_156405337
Oh ik had de uitslag van L0t gemist! Was 't goed ja? Fijn!!

En Lamb wat tof, nog een maartjongetje! En tof gedaan, Playmobil rules O+ .

Ik heb ineens zo'n behoefte aan zoet, dus ik heb maar gemberkoekjes gebakken. Lekker, dacht ik. Maar nu vind ik ze stinken en wil ik ijs. Dit gaat lekker zo :') .

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2015 20:10:29 ]
pi_156406193
Lamb, welkom bij team piem0l! :D
pi_156406399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:40 schreef Sara82 het volgende:
*proest*
pi_156406684
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:40 schreef Sara82 het volgende:
:Y haha
Is er al een Yell? :D
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator zaterdag 26 september 2015 @ 21:15:05 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156407219
quote:

plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
wow wat een mooierd! Geniet er lekker van met z'n drietjes O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156407770
Lamb een jongetje O+

Jagär wat een mooi mannetje en wat fijn dat het zo goed gaat.

Wat leuk om te lezen dat jullie zo'n goed voorgevoel hebben. Ik zat er de vorige keer naast, nu heb ik niet echt een voorgevoel.

@Frummeltje, hier gaat het rustig zijn gangetje, wel wat last van bekken en maagzuur en een steeds meer in de wegzittende buik ;). Het is ook een goed teken dat mijn buik groeit, maar het gaat zo hard vergeleken bij de vorige keer.
pi_156408405
Yell yell yell, mijn baby heeft een klokkenspel :')

Hooooi ik kom me hier ook melden. :)
Woensdag 2 streepjes geplast en ik ben nu zo dol gelukkig! Morgen ochtend gaan we een clearblue test doen omdat het tot mn vriend nog niet helemaal door dringt en hij dan ook in de gloria kan zijn. Ik ben wel zo onzeker als de pest over dat het ook ieder moment mis kan gaan. Bij ieder krampje zit ik op de wc.
Had ik al gezegd dat ik er verder dolgelukkig mee ben?
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:16:32 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156409095
Gefeliciteerd Fien! *O*

En Lamb een jongetje! Die reveal _O_

Jagär wat een heerlijkheid zo O+ Zijn jullie nog naar buiten geweest? Ik was zo trots als een pauw toen ik voor t eerst ging lopen met mn kind O+!
pi_156409690
Als Fien uit de kast komt durf ik ook!

Hoi, ik heb ook een 2e streepje geplast! O+
pi_156409890
Kiwi en Fien gefeliciteerd! O+
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:47:52 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156410307
Ja! Kiwi ook!! Ik was al even in de war door je post in V&A :D

Gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:48:37 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156410341
Ik kreeg vandaag een "hoe lang moet je nog?" _O-

:')
pi_156410449
Kiwi en Fien *O* gefeliciteerd met de zwangerschap! En welkom!

LB :') oh my. Wat was de reactie op je antwoord? Een collega schatte mij donderdag ook al op minstens 30 weken :|W .

Wij hebben een feestje vanavond. In bed :') . Dreumes wil niet slapen, dus dan maar bij ons en TV kijken met z'n drieën. De leven dit jonge, dit is de leven.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2015 22:53:15 ]
pi_156410468
Thnx Spees en Razz O+

Lamb een jongetje *O* hoe vindt O. het?

Fien en Kiwi welkom en nogmaals gefeliciteerd!
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:55:02 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156410540
Razz _O- de leven klinkt best ok ;)

Ze vertelde me gauw dat haar buik de tweede keer ook sneller groeide oO<
pi_156410889
:D die vragen! Hier nog steeds amper zichtbaar.
In positiebroek zie je het wel wat maar in eigen kleding nog niet.

O. vind het allemaal best Lot :D Ze riep al 3 weken heel diplomatiek dat het haar echt niet uit maakt en ze zowel een jongetje als meisje leuk vindt. Nu scheelt het wel enorm dat ze zelf ook van beide markten thuis is en dol op superhelden, ridders, en de kleur groen. Maar ze is ook niet vies van jurken, paarden of glitters ;)
Kreeg vanmiddag alleen wel op mijn flikker toen ik het over haar broer had ipv haar broertje :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156415254
Fien en Kiwi!!! Gefeliciteerd met jullie streepjes! *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156415516
Dank voor het lieve welkom!

Ik verwacht mijn enorme buik binnen no time weer uit te ploppen, dus inderdaad maar alvast op zoek naar leuk en passend spul oO<
pi_156415827
Welkom Kiwi en Fien! *O* *O* *O*
pi_156415866
Nieuwe aanwas *O* Gefeliciteerd dames!
pi_156415872
Welkom Kiwi en Fien :)
pi_156415905
Gisteren enorm toegegeven aan de poetsdrang. Ik voel 'm nog steeds dus eens kijken wat ik vandaag nog kan schoonmaken :+.
pi_156415967
Lamb een jommetje O+

Welkom Fien & Kiwi *O*
pi_156415975
Bedankt voor t warme welkom.
Ik verwacht dan mijn buik nog even op zich laat wachten en dat hoop ik ook want hier gaat het nieuws pas de wereld in als we een een goede uitslag van de NIPT krijgen. Aan onze ouders denk ik wel eerder. Ik zou ze het liefst nu al inlichten maar ik wil het vertellen nogal groots uitpakken en dan is het zo'n domper als het hartje niet klopt op de echo. Wel willen we dat zij het wel weten voor de NIPT, zodat we bij hun terecht kunnen. Mocht het uitdraaien op een miskraam vertel ik dat wel aan m'n moeder. Wanneer hebben jullie het aan ouders/goede vrienden verteld? En hebben jullie het op een speciale manier verteld? Leuke manier ook Lamb! Leuk een jongen! Ik denk vanaf het moment dat ik de test deed ook dat we een jongetje krijgen.
pi_156415986
Jagär wat een mooi mannetje heb je daar O+

Lamb een jongen! *O*

En welkom Fien en Kiwi!

Ik moet hier ook niet zeggen dat ik prima slaap. Vannacht wakker van 4.45 tot 6.15 en om 8.00 ging vriend douchen :') Kindjes sliepen bij opa en oma en gaan een dagje weg vandaag dus ik installeer me op de bank met breiwerkje en kom daar niet meer vanaf ^O^.
pi_156415999
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:02 schreef Fien10 het volgende:
Bedankt voor t warme welkom.
Ik verwacht dan mijn buik nog even op zich laat wachten en dat hoop ik ook want hier gaat het nieuws pas de wereld in als we een een goede uitslag van de NIPT krijgen. Aan onze ouders denk ik wel eerder. Ik zou ze het liefst nu al inlichten maar ik wil het vertellen nogal groots uitpakken en dan is het zo'n domper als het hartje niet klopt op de echo. Wel willen we dat zij het wel weten voor de NIPT, zodat we bij hun terecht kunnen. Mocht het uitdraaien op een miskraam vertel ik dat wel aan m'n moeder. Wanneer hebben jullie het aan ouders/goede vrienden verteld? En hebben jullie het op een speciale manier verteld?
Heb je de clearblue test gedaan Fien? :)

Hier met 6 weken vertelt. Met 7 weken had ik een eerste echo, maar ik voelde me al zo zwanger dat ik enorm verdrietig was geweest als die echo niet goed zou zijn. Ik wilde dan wel bij mijn ouders terecht kunnen.
De rest vd familie hebben we na de eerste echo ingelicht.
pi_156416020
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb je de clearblue test gedaan Fien? :)

Hier met 6 weken vertelt. Met 7 weken had ik een eerste echo, maar ik voelde me al zo zwanger dat ik enorm verdrietig was geweest als die echo niet goed zou zijn. Ik wilde dan wel bij mijn ouders terecht kunnen.
De rest vd familie hebben we na de eerste echo ingelicht.
Jaaaa hij was positief! Had een heel cheesy rompertje voor m'n vriend gekocht met i love papa. Totaal niet m'n ding maar zo wordt het voor hem ook wat echter en ach, het is maar een rompertje.

Die overweging heb ik inderdaad ook gemaakt, maar mocht ik een miskraam krijgen ga ik alsnog naar m'n ouders en vertellen dat ik een miskraam heb gehad. Maar aangezien we nogal groots uit willen pakken vind ik t ook zo stom als ik dat gedaan heb en het blijkt mis te zijn. Dus dit voelt goed. Dat de weken tot de echo maar heel snel mogen gaan.
pi_156416061
Bij de vorige zwangerschap gaven we een Nijntje boekje over opa en oma cadeau aan mijn ouders :D Vroeger had ik zelf allemaal van die Nijntje boekjes, ze herkenden het meteen! Mijn moeder wist het stiekem al, ze had zulke zere borsten zelf dat ze het al had vermoed <3

Nu moeten we het nog gaan vertellen.. Ik weet nog niet hoe, dochterlief is nog niet zo te instrueren dat ze het voor ons zal zeggen denk ik ;) En zo'n 'grote zus' t-shirt vind ik stom ;( Denk dat we het 'gewoon' gaan zeggen, dat is vast al verrassing genoeg!
pi_156416066
*O* Welkom Fien!
*O* Welkom Kiwi!
*O* Een piemel voor Lamb!
O+ En een prachtig Jagarjongetje O+
pi_156416067
welkom Fien en Kiwi!
pi_156416107
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:15 schreef elamanilo het volgende:
Bij de vorige zwangerschap gaven we een Nijntje boekje over opa en oma cadeau aan mijn ouders :D Vroeger had ik zelf allemaal van die Nijntje boekjes, ze herkenden het meteen! Mijn moeder wist het stiekem al, ze had zulke zere borsten zelf dat ze het al had vermoed <3

Nu moeten we het nog gaan vertellen.. Ik weet nog niet hoe, dochterlief is nog niet zo te instrueren dat ze het voor ons zal zeggen denk ik ;) En zo'n 'grote zus' t-shirt vind ik stom ;( Denk dat we het 'gewoon' gaan zeggen, dat is vast al verrassing genoeg!
Opa en oma pluis! Leuk!
Ik hou ook niet zo van zo'n shirtje, en ook niet van een fotolijstje met je kan me nog niet horen....
Aan de rest ga ik het ook gewoon normaal vertellen, maar voor onze ouders heb ik zo'n leuke manier. Een beetje overdreven maar ik weet zeker dat ze het leuk vinden.
pi_156416132
Welkom Fien en Kiwi! *O*
pi_156416135
Wat leuk Lamb een jongetje! Leuke reveal :)

In mijn enthousiasme hier wel alvast een cheesy grote zus shirt staan maken...

Ik denk dat wij in november tijdens een weekendje met vriend zijn familie uit de kast komen. Mijn kant krijgt mijn zus binnenkort een baby, ik denk dat we iets doen met het feit dat hij grote neef wordt. Tekst ergens op ofzo. Nog even wat verzinnen. Shirt voor dochter is iig leuk voor op opvang dacht ik. O+
pi_156416143
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:22 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Opa en oma pluis! Leuk!
Ik hou ook niet zo van zo'n shirtje, en ook niet van een fotolijstje met je kan me nog niet horen....
Aan de rest ga ik het ook gewoon normaal vertellen, maar voor onze ouders heb ik zo'n leuke manier. Een beetje overdreven maar ik weet zeker dat ze het leuk vinden.
Dat is ook leuk ja :) Voor mijn schoonouders hadden we van die chocolaatjes met blauw/witte en roze/witte muisjes erop gehaald en ingepakt.
pi_156416148
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat leuk Lamb een jongetje! Leuke reveal :)

In mijn enthousiasme hier wel alvast een cheesy grote zus shirt staan maken...
[ link | afbeelding ]

Ik denk dat wij in november tijdens een weekendje met vriend zijn familie uit de kast komen. Mijn kant krijgt mijn zus binnenkort een baby, ik denk dat we iets doen met het feit dat hij grote neef wordt. Tekst ergens op ofzo. Nog even wat verzinnen. Shirt voor dochter is iig leuk voor op opvang dacht ik. O+
Oh ja, dit is in ieder geval al een stuk stylisch verantwoorder shirtje dan wat ik tegenkwam tot nu toe ;)
pi_156416176
Precies haha. Deze vind ik ook wel leuk.
Ik ben stoer want ik word grote broer!
Geef papa en mama maar een kus want ik word grote zus! Dat is niet zo mijn ding. Maar als andere het wel leuk vinden moeten ze het zeker doen. Iedereen zijn ding.
pi_156416204
Welkom Kiwi & Fien! *O*

Morgen hebben we eindelijk de eerste echo. Pas als die goed is heb ik het gevoel dat ik er hier een beetje bij hoor. Nu hang ik nog een beetje in niemandsland voor mijn gevoel :P

De vorige keer hebben we het met nieuwjaar aan onze ouders verteld, rond 7 weken was dat geloof ik. Mijn werkgever rond 10 weken en de rest van de wereld na 12 weken.

Het was toen dus toevallig nieuwjaar, dus bij het toosten hebben we op 'onze gezinsuitbreiding' getoost. Leek ons een goede hint, maar niemand leek het door te hebben :') Na nóg een keer 'op onze gezinsuitbreiding ;) ;) ;)' werd er gevraagd of we er nog een kat bij zouden nemen :')

Nu moeten we dus iets duidelijker zijn :D
Maar t-shirts of een slabbetje met 'ik word grote zus' vind ik meestal ook zo kitscherig. (hoewel die van Kiwi er wél heel leuk uit ziet, maar véél te subtiel voor onze families :P)
pi_156416205
Wij hebben een huis gekocht en over 2 en halve week krijgen we de sleutel. Misschien plak ik na 14 weken wel iets op de deur van de baby kamer. En als mensen ons huis dan komen bekijken is er een leuke verassing.
pi_156416227
Fien, gaan jullie sowieso een NIPT laten doen? Is daar een specifieke reden voor?
pi_156416257
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:32 schreef Dyre het volgende:
Welkom Kiwi & Fien! *O*

Morgen hebben we eindelijk de eerste echo. Pas als die goed is heb ik het gevoel dat ik er hier een beetje bij hoor. Nu hang ik nog een beetje in niemandsland voor mijn gevoel :P

De vorige keer hebben we het met nieuwjaar aan onze ouders verteld, rond 7 weken was dat geloof ik. Mijn werkgever rond 10 weken en de rest van de wereld na 12 weken.

Het was toen dus toevallig nieuwjaar, dus bij het toosten hebben we op 'onze gezinsuitbreiding' getoost. Leek ons een goede hint, maar niemand leek het door te hebben :') Na nóg een keer 'op onze gezinsuitbreiding ;) ;) ;)' werd er gevraagd of we er nog een kat bij zouden nemen :')

Maar t-shirts of een slabbetje met 'ik word grote zus' vind ik meestal ook zo kitscherig. (hoewel die van Kiwi er wél heel leuk uit ziet, maar véél te subtiel voor onze families :P)
:') :'( :D
pi_156416300
En dat is nog maar de helft van het verhaal :')

Toen schoonmoeder eindelijk doorhad dat ik zwanger was en me feliciteerde, reageerde er iemand: oh, is ze jarig?? _O-
pi_156416307
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:34 schreef Dyre het volgende:
Fien, gaan jullie sowieso een NIPT laten doen? Is daar een specifieke reden voor?
Ja ik ben drager van een chromosoomafwijking. Verhoogde kans op een kindje met down. Dus vrijstelling voor NIPT.
pi_156416314
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:42 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ja ik ben drager van een chromosoomafwijking. Verhoogde kans op een kindje met down. Dus vrijstelling voor NIPT.
Ah, dat lijkt me heel spannend!
sorry als je het al 100x hebt uit moeten leggen :@
pi_156416323
Er staat bij ons in de straat weer een plaatje van een geboortebord. Wellicht ter inspiratie hier? Of om door te geven aan je omgeving wat je juist NIET wil :')

'Lu.uk kwam in Jo.an.nn.eke kla en daar is E.v.a.'

Echt waar, er staat zelfs serieus kla |:(
E.
pi_156416336
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:41 schreef Dyre het volgende:
En dat is nog maar de helft van het verhaal :')

Toen schoonmoeder eindelijk doorhad dat ik zwanger was en me feliciteerde, reageerde er iemand: oh, is ze jarig?? _O-
Hahah wat een verhaal!
  zondag 27 september 2015 @ 09:48:02 #226
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156416350
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Er staat bij ons in de straat weer een plaatje van een geboortebord. Wellicht ter inspiratie hier? Of om door te geven aan je omgeving wat je juist NIET wil :')

:X

Gefeliciteerd Kiwi en Fien!

Fien, hopelijk is de nipt straks goed en kun je lekker gaan broeden :*

Dyre, spannend! Het voelt nog een beetje als niemandsland in die eerste weken hè ;)

En een jongetje voor Lamb! *O*

Jagar wat een moppie! O+

Sethiwe, fijn dat het op zich goed gaat... :*
pi_156416432
quote:

:'(
pi_156416467
Wat denken mensen als ze zoiets uitzoeken? Leuk? Origineel? Grappig?
De naam Eva valt me dan weer alles mee..
pi_156416480
quote:

*Stil*
*Mooi*
pi_156416504
quote:

8)7 zou me rot schamen
pi_156416512
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:02 schreef Fien10 het volgende:
Wat denken mensen als ze zoiets uitzoeken? Leuk? Origineel? Grappig?
De naam Eva valt me dan weer alles mee..
Nou... als je een beetje geluk hebt zoek je zoiets helemaal niet zelf uit maar regelt je familie of regelen vrienden zoiets voor je :')
Dat je zeg maar thuis komt uit het ziekenhuis met je verse mooie baby en dat er dan zo'n opblaasbaby van 4 meter hoog in de tuin staat met zo'n wanstaltig bord ernaast :') :r
pi_156416539
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou... als je een beetje geluk hebt zoek je zoiets helemaal niet zelf uit maar regelt je familie of regelen vrienden zoiets voor je :')
Dat je zeg maar thuis komt uit het ziekenhuis met je verse mooie baby en dat er dan zo'n opblaasbaby van 4 meter hoog in de tuin staat met zo'n wanstaltig bord ernaast :') :r
Ja, hier plaats je die borden niet zelf inderdaad. Ik zou hem overigens wel persoonlijk uit de tuin trekken.
En Eva is een leuke naam he? Vonden wij ook. Nu wonen er twee Eva's in de straat en dan met zo'n bord. Wat doen ze met de mooie naam van mijn dochter? :'( :D
E.
pi_156416604
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:32 schreef Dyre het volgende:

Ik heb deze gemaakt:

Ik heb hem overigens nu aangepast, om verwarring te voorkomen :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 27 september 2015 @ 10:17:49 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156416623
OMG Spark :X ;(
Een belediging voor de naam :{w

En Ela, je kunt ze nu t boekje over de Kleine Pluis geven! O+
pi_156416682
Ik ga er vanuit dat onze familie dit ook niet vindt kunnen. :P
Zal ze dat tegen die tijd nog wel even duidelijk maken haha.
pi_156416697
ochja sommige dingen kun je gewoon maar beter duidelijk over zijn. Mijn buren in ons vorige huis waren wel van dat soort dingen dus ik heb vrij vroeg geroepen dat ik dat echt vreselijk vond :') :@ ze hebben wel nog steeds de tuin versierd enzo met roze slingers en ballonen. Heel lief van ze maar op zich had dat ook niet per se gehoeven wat mij betreft maar soit, daar kan ik mee leven :P
pi_156416760
Ja, daar ben ik ook makkelijk in hoor. Als ik ergens bang voor ben zal ik dat ook zeggen. Zo zal ik ook zeggen dat als ik ben bevallen ik de eerste uren samen met man en baby door wil brengen en ze een telefoontje krijgen als ze welkom zijn en dat ze niet op de gang hoeven te wachten. Weet zeker dat ze dit gewoon goed op zullen pikken. We hebben gelukkig hele fijne relaxte ouders.
pi_156417230
quote:

NIETTTTT!
Echt o|O
pi_156417326
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:30 schreef Fien10 het volgende:
Ja, daar ben ik ook makkelijk in hoor. Als ik ergens bang voor ben zal ik dat ook zeggen. Zo zal ik ook zeggen dat als ik ben bevallen ik de eerste uren samen met man en baby door wil brengen en ze een telefoontje krijgen als ze welkom zijn en dat ze niet op de gang hoeven te wachten. Weet zeker dat ze dit gewoon goed op zullen pikken. We hebben gelukkig hele fijne relaxte ouders.
Ja wacht maar :') . Mijn ouders zijn ook geweldig, maar hoe dichterbij de bevalling komt
hoe meer ideeen ze hebben over hoe en wat waarvan ik denk "uh does nie " :'( .
'T is uit enthousiasme enzo, maar toch..

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 27-09-2015 11:18:16 ]
pi_156417347
quote:

:{
Dat trok ik dus meteen uit de grond. Afschuwelijk! Wie verzint zoiets! -O-
pi_156417634
Nee. Dat bord. Nee. Oh wat erg. ;(

Kiwi en Fien, welkom!
pi_156417833
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een opblaasbaby van 4 meter daar zou ik nachtmerries van krijgen
pi_156417888
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 10:59 schreef Kiwisoep het volgende:

[..]

NIETTTTT!
Echt o|O
Serieus! Ik heb een foto naar een paar mensen van hier gestuurd maar ik durf hem niet hier online te zetten :D het is toch ordinair! Iedere keer als ik er langs kom schrik ik weer een beetje :+
E.
pi_156417960
Bij ons kwam er serieus bijna ruzie omdat er beide families een familieooievaar was :')

Welkom fien en kiwi! En nog een jongensjompel voor Lamb!
pi_156417973
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:40 schreef Daui het volgende:

[..]

Een opblaasbaby van 4 meter daar zou ik nachtmerries van krijgen
terecht! :')

En dan 2 in jouw geval :+
pi_156418887
Ik ben zo panisch voor lelijke dingen dat ik zelf al allemaal shit aanschaf en ze het daar maar mee moeten doen. _O- :@

Niemand in mijn omgeving heeft echt verstand van decoratie e.d. Gelukkig heb ik geen tuin en kunnen ze niets meer doen dan een ooievaar op het raam plakken. :') Maar vlaggen, bordjes, en al die dingen voor babyshowers ben ik zelf al aan het verzamelen. Mijn zus doet anders allemaal shit met glitters en barokprintjes. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2015 12:42:54 ]
pi_156418907
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Serieus! Ik heb een foto naar een paar mensen van hier gestuurd maar ik durf hem niet hier online te zetten :D het is toch ordinair! Iedere keer als ik er langs kom schrik ik weer een beetje :+
Daar zou ik dan echt nachtmerries van hebben ja. Ongelofelijk sommige mensen!
Needless to say dat ik een opblaasbare baby ook per ongeluk lek zou steken *)
pi_156419159
Wat een verschrikking, zulke borden of opblaasbare gevallen :D

Over het vertellen: wij hebben de ouders het met een klein cadeautje verteld (idd opa & oma pluis, en een bos bloemen waar kleine witte slofjes in verstopt zaten), andere belangrijke mensen hebben we een kaartje met een rebus gestuurd of een klein persoonlijk cadeautje met hint als we ze zagen. Echt heel leuk om over na te denken, mooie reacties gekregen :)

En die ideeën uit enthousiasme van alle kanten, vooral (schoon)ouders, pff ja. Lief bedoeld, maar soms gewoon echt dingen waar je niet op zit te wachten. Hier ook al allerlei suggesties, en ik ben nu pas 15 weken, dus dat wordt nog wat :X Wij denken er sterk over de kraamvisite pas na de kraamweek te ontvangen, zodat de eerste week echt voor ons drietjes (en de kraamzorg) is *; . Daar zullen de ouders van beide kanten best moeite mee hebben verwacht ik, maar we hebben er goede redenen voor en uiteindelijk kunnen ze ons kind na die week nog genoeg zien..
  zondag 27 september 2015 @ 13:52:05 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156420250
:W Haaai.
Dat hele meldplichtdingetje laat ik aan me voorbij gaan hoor :P Jullie horen het echt dezelfde dag nog als de beeb er is ;)

Blaaah drukke zondag, veel te doen in huis.
  zondag 27 september 2015 @ 13:55:27 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_156420304
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:46 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mag er bij mij meisje achter?

Oh, wat fijn Lot!

En gefladder Razz! O+ Ik word soms helemaal week als ik d'r (ieek, een meisje!!!) voel en dan wil ik echt roepen; Jongens, ik voel mijn baby! Het is zo bijzonder!
ooooooh een meisje O+!!
disclaimer
pi_156420766
Bij O hebben we opa&oma ik vind je lief boekjes onder de kerstboom gelegd. Mijn moeder reageerde zo Tof.... 'Echt!? Maar jullie gingen toch naar Bali deze zomer!?!?'

En dit keer mocht O het vertellen O+. Bij m'n ouders riep ze terwijl ze nog op de galerij liepen 'We hebben een verassing!! Mama heeft iets in haar buik maar ik vertel nog niet wat!!'. Te tof die verbaasde gezichten om de hoek van de voordeur ;)

En we wilde heel cheesy een blauwe/roze ballonfoto maken en dan de blauwe opgeblazen. Knalde de enige blauwe ballon die ik had :') daarom maar playmobil!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156420891
Ik heb het tussen neus en lippen door aan m'n moeder verteld dit keer :') mijn man was er niet eens bij, en mijn vader heb ik het eigenlijk zelf nooit verteld. Ik neem aan dat mijn moeder dat heeft gedaan en inmiddels weet hij het wel :P
pi_156421045
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

terecht! :')

[ afbeelding ]
En dan 2 in jouw geval :+
Ik dacht dat je een grapje maakte. Baby monster :o
pi_156421870
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:52 schreef pinquit het volgende:
:W Haaai.
Dat hele meldplichtdingetje laat ik aan me voorbij gaan hoor :P Jullie horen het echt dezelfde dag nog als de beeb er is ;)

Blaaah drukke zondag, veel te doen in huis.
amg amg amg ik klikte je ticker. 37+2 alweer. Wat gaat het hard pinqie O+ en ik ben zó ontzettend benieuwd naar je menneke straks <3 zo leuk!

Hier ook een drukke ochtend achter de rug, maar het huis is weer een soort van aan kant. We zijn de stad in geweest voor het eea en lief is nu verder bezig met de kast op zolder. Strakjes de commodeplank ophangen *O* en als dan komende week de kast af-ish is dan kan ik die inruimen en dan mag ik van mijn hormonen de co-sleeper neer gaan zetten <3
pi_156422783
Oh, jee ik zag het al helemaal voor me, 2 opblaasbaby's voor het huis van Daui. :X Je zou maar een vriendengroep hebben die van geintjes houden. :+

Veel drukte bij iedereen. :o

Hier ook druk. Trap afmaken (schilderen) in de hal. Laatste laklaag... En dan van de week de muren in de hal voorstrijken, structuren en latexen. Oh en nog een radiator verven die nu tenminste los staat voor het weer op de muur gaat. Ik weet mijn verlof wel goed te gebruiken. :P

Vriend is nu bezig met het bed omhoog te zetten. Boxspring van 65 cm hoog, dus net 5 cm te laag. :') Hoe hebben jullie dat gedaan? Want die bedverhogers van de thuiszorg die gaan bij ons niet passen, wegens pootjes te dicht bij elkaar. Hij fabriceert nu zelf iets met hout. Beetje jammer dat daar toch alweer snel een middag werk in zit.

En dan wil ik morgen of overmorgen het ledikant verplaatsen naar onze slaapkamer. ^O^ En dan is alles gereed (op vluchttas na, maar hopelijk ook niet nodig).
Ik werd de afgelopen dagen al wat onrustig. :X
  zondag 27 september 2015 @ 15:50:30 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156422789
Nou idd :o ik vind het ook ineens heul snel gaan! *O*
  zondag 27 september 2015 @ 15:51:12 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156422808
5cm te laag? Hier moet ie 80 zijn :{
pi_156422949
Ja hier ook 80 cm. Maar las ergens dat de adviezen variëren van 70 tot 90 cm. Onze kraam en VK zeggen 80cm. Met 5 cm te laag zou ik voor extra matras erop gaan.
pi_156423455
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:56 schreef Estrys het volgende:
Ja hier ook 80 cm. Maar las ergens dat de adviezen variëren van 70 tot 90 cm. Onze kraam en VK zeggen 80cm. Met 5 cm te laag zou ik voor extra matras erop gaan.
Hier tussen 80 en 90, moeten we ook nog wat op bedenken.

Is zo'n luchtring trouwens fijn om op te zitten voor na de bevalling? Gezien mijn aambeien verhaal overweeg ik er 1 te halen.
pi_156423744
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 16:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier tussen 80 en 90, moeten we ook nog wat op bedenken.

Is zo'n luchtring trouwens fijn om op te zitten voor na de bevalling? Gezien mijn aambeien verhaal overweeg ik er 1 te halen.
Als je hechtingen hebt, mag dat absoluut niet, want dan kan de wond gaan wijken. Dus wrs. heb je er weinig aan.
pi_156423972
Ik wilde ook juist een harde ondergrond met mijn hechtingen. Vond ik fijn. Ging ik op de leuning van de stoel zitten
pi_156424011
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
OMG Spark :X ;(
Een belediging voor de naam :{w

En Ela, je kunt ze nu t boekje over de Kleine Pluis geven! O+
Oja! Dat is een goed idee <3
pi_156429502
Welkom Fien en Kiwisoep! :)

Vraagje.. ik ben dus 1 jan. uitgerekend. Zou ik echt een positie winterjas nodig hebben? Ik werk als het goed is nog tot 1 december en ik heb m'n jas normaal gesproken eigenlijk nauwelijks aan want ik zit altijd in de auto naar het werk en op het werk hebben we zo'n gecontroleerde omgeving, is altijd 21 graden. Voor die kleine stukjes dat ik buiten kom trek ik meestal ff een vest aan. En ik denk dat ik in m'n verlofperiode (december) geen enorme lange wandelingen in de koude buitenlucht ga maken maar meer lekker knus binnen zit :+. Maar anderzijds heb ik geen idee. Toevallig ervaren januari-mama's hier die hier advies over kunnen geven? :) Thnx.
pi_156430026
hangt maar net af van hoe kouwelijk enzo je bent en hoe koud de winter wordt denk ik?

Ik had bij E. wel een positie winterjas en daar ook veel plezier van gehad (begin feb uitgerekend). Maar dat was wel een herfst/winter waarin er volgens mij al vanaf half november sneeuw lag enzo.
Dit jaar begin november uitgerekend en ik zing het nog wel ff uit met mn zomerjas. T is niet eens een positiejas maar hij gaat nog dicht dus ik vind t wel best :Y) :D

Ik zie trouwens ook best regelmatig (hoog)zwangeren in de koudere maanden met poncho's enzo, das wellicht ook een optie?
pi_156430201
Ja hoe langer ik zwanger ben, hoe warmer ik het krijg, pfff! Ik blijf ook nog even bij m'n zomerjas en heb evt. een vest of poncho :)
pi_156430710
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:03 schreef Bloesem. het volgende:
Ja hoe langer ik zwanger ben, hoe warmer ik het krijg, pfff! Ik blijf ook nog even bij m'n zomerjas en heb evt. een vest of poncho :)
Idem! En als het koud is draag ik mijn winterjas open met een dikke sjaal.. Maar ik mis nu denk ik ook de ergste kou.

Morgen ga ik mijn laatste werkweek in! Echt laatste loodjes voor verlof. En dinsdag dus een verassingsuitje met mijn collega's. 'T zal me benieuwen..
pi_156431469
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 20:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Idem! En als het koud is draag ik mijn winterjas open met een dikke sjaal.. Maar ik mis nu denk ik ook de ergste kou.

Morgen ga ik mijn laatste werkweek in! Echt laatste loodjes voor verlof. En dinsdag dus een verassingsuitje met mijn collega's. 'T zal me benieuwen..
Spannend sillie! Lijkt me gek, zo'n 'laatste' weekje.

Ik heb een 'kleine' uitputtingsdepressie hier.
SPOILER
Even ranten :@
pi_156433729
ahw Bloesem dat is heel rot :* je vader heeft wel gelijk hoor. Even heel duidelijk je prioriteiten stellen hoor. Jij en baby zijn het belangrijkst nu. Zoek goed uit wat qua school nu echt cruciaal is en waar coulance mogelijk is enz. Dat kamertje en lekker kneuteren met spulletjes is ook heus nodig maar echt baby's hebben alleen melk en warmte cq liefde nodig. De rest is echt bijzaak dus maak je daar niet te druk om :* zelfde geldt voor je sociale leven en huishouden, gewoon op een laag pitje ermee en niet alles willen doen, hoe moeilijk dat ook is. :*
pi_156434349
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Welkom Fien en Kiwisoep! :)

Vraagje.. ik ben dus 1 jan. uitgerekend. Zou ik echt een positie winterjas nodig hebben? Ik werk als het goed is nog tot 1 december en ik heb m'n jas normaal gesproken eigenlijk nauwelijks aan want ik zit altijd in de auto naar het werk en op het werk hebben we zo'n gecontroleerde omgeving, is altijd 21 graden. Voor die kleine stukjes dat ik buiten kom trek ik meestal ff een vest aan. En ik denk dat ik in m'n verlofperiode (december) geen enorme lange wandelingen in de koude buitenlucht ga maken maar meer lekker knus binnen zit :+. Maar anderzijds heb ik geen idee. Toevallig ervaren januari-mama's hier die hier advies over kunnen geven? :) Thnx.
Ik ben een tweevoudig januari mama :+ Ik heb nooit een positiewinterjas gehad. Mijn jas kon vrij lang nog redelijk dicht en daarna had ik hem meestal open hangen met een sjaal of zo. Het waren beide enorm koude winters. Bij de eerste met weken lang sneeuw en -8 of zo.
pi_156437215
Bloesem :*
Vervelend dat je je zo voelt!

Vraagje... Bij de echo zaterdag hoorde ik dat de placenta aan mijn buikkant ligt. Bij O. lag hij achter en voelde ik haar al met 13wk. Nu zal dat dus een stuk later zijn helaas.
Wanneer is het dan nu gemiddeld? Heb alsnog al een paar keer het idee gehad dat ik rechts onder in wat voel.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156437643
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 22:20 schreef Lamb29 het volgende:

Vraagje... Bij de echo zaterdag hoorde ik dat de placenta aan mijn buikkant ligt. Bij O. lag hij achter en voelde ik haar al met 13wk. Nu zal dat dus een stuk later zijn helaas.
Wanneer is het dan nu gemiddeld? Heb alsnog al een paar keer het idee gehad dat ik rechts onder in wat voel.
Mijn placenta ligt ook voor en ik voelde de baby met 16 wkn :)

En Bloesem; ik kan me je gevoel vs. ratio emoties helemaal voorstellen. Kan je niks op school regelen mbt stage? Soms maken ze
wel uitzonderingen als je een verzoek indient bij de examencommissie! Ik begon ook aan mijn stage met nog een vak teveel "onafgerond", maar dat mocht ik toen wel ivm
ziekte..
Maar, eerlijk gezegd; Of je dat moet willen is wel een 2e, want ik had wel een mega drukke stage periode door dat extra vak.. En als je dan ook nog een babytje thuis hebt is ook dat weer veel..
En tsja, is een jaartje extra eventueel 't einde van de wereld?

[ Bericht 22% gewijzigd door silliegirl op 27-09-2015 22:37:17 ]
pi_156437976
quote:

Hier ook placenta voor, en voelde ook iets na 16 weken geloof ik gerommel, bij 18 was het echt duidelijk. Eerst rechtsonder alleen en binnen twee weken all over the place. Vanaf 21 kunnen we hem ook al aan de buitenkant voelen.

Ik mis de eenzame stille nachten waarin ik niet bij het inslapen wakker word getrapt O+ maar ik mis hem ook als hij langer dan twee uur niets van zich laat voelen. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2015 22:44:34 ]
pi_156438304
Het kan iets langer duren, hoeft niet :)

Bij A. placenta aan de achterkant die voelde ik vlak voor de 17 weken. E. had placenta aan de voorkant en die voelde ik rond 21 weken. Deze baby idem. Placenta voorwand en ik voelde hem rond 21 wkn :)
pi_156442160
Pff vraagje, misschien maak ik mezelf ook gek hoor, maar m'n Kruidvat testen 2v5¤ worden niet donkerder. Ze worden ook niet lichter, maar het blijft een licht lijntje. Wel echt donkerder sinds de eerste testdag woensdag maar ze blijven licht. Afgelopen vrijdag was m'n NOD.
pi_156442220
Ja je maakt jezelf gek!
Wat wil je ermee met die testen? Het is toch afwachten, je hebt geen invloed of het wel of niet goed zal gaan deze zwangerschap. En de duidelijkheid van het lijntje hoeft daar ook niks over te zeggen.

Hier thuis zeggen we altijd: je moet je niet druk maken over dingen waar je toch geen invloed op hebt. Je kan alleen maar hopen dat het goed blijft gaan :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 28-09-2015 07:28:53 ]
pi_156442246
Je hebt gelijk. Ik verbied het mezelf vanaf nu. :P
Straks ga ik het ziekenhuis bellen. Ik hoop dat ik een datum krijg voor de eerste afspraak.
Verder nog een :* voor Bloesem, je zo voelen is gewoon rot.
pi_156442628
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 20:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze je niet verassen ;)
Veel plezier alvast morgen! Hier ook de laatste werkweek.

Vandaag de groeiecho. Ik ben benieuwd :D. Ik vraag me af hoeveel ze daar nou mee kunnen eigenlijk :@. Behalve toetsen aan gemiddelde waarden. Maar Billie werd op 8 pond geschat en bleek 6 te zijn, dus ja :').
pi_156442783
quote:

Was hier ook maar ik voelde de baby met 13/14 weken al. Bij de oudste lag de placenta achter en die voelde ik pas bewust met 19 weken. Ik dacht tot die tijd dat het m'n darmen of zo waren.

Het kan best hoor! Je weet bij een tweede ook al wat je moet voelen, dat scheelt.
pi_156442797
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 08:31 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze je niet verassen ;)
Veel plezier alvast morgen! Hier ook de laatste werkweek.

Vandaag de groeiecho. Ik ben benieuwd :D. Ik vraag me af hoeveel ze daar nou mee kunnen eigenlijk :@. Behalve toetsen aan gemiddelde waarden. Maar Billie werd op 8 pond geschat en bleek 6 te zijn, dus ja :').
Ik hoop vooral dat ze het niet te gek maken, ik heb helemaal geen zin in een hoop activiteit :P.

Hier kreeg ik meerdere groeiecho's (heb er nu 2 gehad, over 1,5 week volgt de 3e). Ze zetten dan inderdaad de metingen af tegen "gemiddelde" waardes, maar ze maken, ook op basis van de 20 weken echo, ook een curve van de groei van de baby zelf. Ze houden dan zeg maar bij of die niet af gaat wijken. Opzich vind ik die laatste nog het nuttigste, want die gemiddelde waardes zeggen mij niet zo heel veel.
pi_156442811
Rot die onzekerheid Fien. Maargoed, wat Estrys zegt dus, dat is wel een mooie :)

Ik heb zo'n koppijn :X paracetamol wil niet echt helpen helaas
pi_156442813
Maandag 19 oktober echo in het ziekenhuis *O* . Dat is al sneller dan ik verwacht had. Ik ben dan ongeveer 7 weken.
Oooooh spannend!
pi_156442899
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 08:59 schreef Fien10 het volgende:
Maandag 19 oktober echo in het ziekenhuis *O* . Dat is al sneller dan ik verwacht had. Ik ben dan ongeveer 7 weken.
Oooooh spannend!
Zeker spannend Fien! Ik was ook bij die termijn voor 't eerst bij de gyn en kon toen al een mooi kloppend boontje zien op de echo. Jij hopelijk ook dan :D
pi_156443027
Pff, gaat die lage bloeddruk pas over na de bevalling? Zit nu voor het station in Delft omdat ik zo duizelig en misselijk werd in de trein dat ik maar ben uitgestapt. Is er iets dat ik nu kan eten of drinken? Zit hier al een kwartier namelijk :') Ik weet alleen zoute drop maar daar moet ik echt even niet aan denken :X
pi_156443050
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 09:21 schreef Dot. het volgende:
Pff, gaat die lage bloeddruk pas over na de bevalling? Zit nu voor het station in Delft omdat ik zo duizelig en misselijk werd in de trein dat ik maar ben uitgestapt. Is er iets dat ik nu kan eten of drinken? Zit hier al een kwartier namelijk :') Ik weet alleen zoute drop maar daar moet ik echt even niet aan denken :X
Kan lage bloeddruk zijn kan ook je suiker zijn die wat laag is waardoor je je naar voelt.
Eet anders gewoon een broodje kaas of een croissantje ofzo en kijk hoe het daar op gaat. En drink iets met suiker er in. Een sapje ofzo?
pi_156443062
Die klachten van lage bloeddruk passen vaak vooral bij de periode rond het midden van je zwangerschap, dan is je bloeddruk het laagst. (en das een goed teken!) Als het goed is stijgt ie over een paar weken weer ietsjes. Sterkte :*

En @Pinq, hou jij jezelf een beetje in de gaten? Als het aanhoudt of je meer klachten krijgt even bellen :)
pi_156443072
Ik heb in de trein nog een appel op, dus dat zou toch op zich wel genoeg moeten zijn? Ik ga even richting een Kiosk :) Bedankt!
pi_156443091
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef Dot. het volgende:
Ik heb in de trein nog een appel op, dus dat zou toch op zich wel genoeg moeten zijn? Ik ga even richting een Kiosk :) Bedankt!
Geen idee, volg je lijf :) Als je voelt dat je toch nog wiebelig bent was het blijkbaar toch niet helemaal genoeg.

Chips kun je trouwens ook nemen; maar als je hoofd al niet staat naar zoute drop... :+ :Y)
pi_156443362
Misselijkheid is weg na wat eten ^O^ En chips kunnen altijd wmb :9
pi_156443392
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef Dot. het volgende:
Misselijkheid is weg na wat eten ^O^ En chips kunnen altijd wmb :9
yay! *O*
en oh! hahaha :D nouja goed, leer voor de volgende keer, gewoon chips of van die zoute crackers in je tas voor je bloeddruk dan. En denk aan je suikers. Rolletje dextro ook in je tas? Maar hopelijk was het een eenmalig aanbod nu :*
pi_156443434
En ik ga straks ns langs de zeeman hier, kijken of ik zo'n afzichtelijk huispak kan scoren <3 :9

http://www.zeemanshop.com(...)ucts/dames-onesie--8

Beetje in een grote maat zodat mn pens er in past nu. Heerlijk <3 :D en dan kan ik met mn meiden samen in huispak op de bank hangen O+
pi_156443493
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn placenta ligt ook voor en ik voelde de baby met 16 wkn :)

En Bloesem; ik kan me je gevoel vs. ratio emoties helemaal voorstellen. Kan je niks op school regelen mbt stage? Soms maken ze
wel uitzonderingen als je een verzoek indient bij de examencommissie! Ik begon ook aan mijn stage met nog een vak teveel "onafgerond", maar dat mocht ik toen wel ivm
ziekte..
Maar, eerlijk gezegd; Of je dat moet willen is wel een 2e, want ik had wel een mega drukke stage periode door dat extra vak.. En als je dan ook nog een babytje thuis hebt is ook dat weer veel..
En tsja, is een jaartje extra eventueel 't einde van de wereld?
Ja jij en mignonne hebben gelijk. En 't stomme is: ik vínd een jaar extra helemaal niet 't einde van de wereld. Sterker nog: het lijkt me een genot om het in tweeën te doen, zodat ik meer bij mini kan zijn en haar in alle rust kan ontdekken O+ Maar als ik dan naar m'n to do list kijk, raak ik alsnog helemaal in paniek. Pfff. Dank jullie wel iig :*
pi_156443723
Thanks voor de reacties! Dan ben ik ws echt niet gek en voel toch al wat rechts onderin heel af en toe O+

Net bij de vk geweest... Hartje gehoord. Ze gokte dat mijn baarmoeder dan naar voren gekanteld licht en er idd genoeg plek naast de placenta is om al wat te voelen O+
Wel een bloeddruk van 85/50 }:| Geen wonder dat ik dus regelmatig sterretjes zie en licht in mijn hoofd ben. Bij O. was hij ook er laag maar niet nu met 14.5wk al.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156443886
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 09:57 schreef Bloesem. het volgende:

Ja jij en mignonne hebben gelijk. En 't stomme is: ik vínd een jaar extra helemaal niet 't einde van de wereld. Sterker nog: het lijkt me een genot om het in tweeën te doen, zodat ik meer bij mini kan zijn en haar in alle rust kan ontdekken O+ Maar als ik dan naar m'n to do list kijk, raak ik alsnog helemaal in paniek. Pfff. Dank jullie wel iig :*
Ja, neem de tijd om van mini te genieten! Ik doe nu ook allerlei werk alweer vlak na de bevalling, en soms voel ik me daar best schuldig over... :'(
pi_156444892
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 09:57 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hoe ga je het anders doen dan nadat de kleine eruit is? Zo snel mogelijk weer aan de slag? Doe het lekker in twee delen, als jij over tien jaar terug kijkt en je hebt de helft van de ontwikkeling van je meisje gemist vind je dat erger dan dat je je langer over je to do list hebt gedaan.

Wees even wat liever voor jezelf. o|O
pi_156444969
Bij mij is sinds afgelopen weekend de angst toegeslagen, van kunnen we dit wel aan tot waar zijn we aan begonnen :@ Man heeft me redelijk weten te kalmeren, maar ben er wel van geschrokken.

Woensdag 30 weken echo, is nog spannend of de placenta wat naar boven is gekropen, lag met 20 weken nog half voor de uitgang :+
pi_156445774
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:32 schreef bloes85 het volgende:
Bij mij is sinds afgelopen weekend de angst toegeslagen, van kunnen we dit wel aan tot waar zijn we aan begonnen :@ Man heeft me redelijk weten te kalmeren, maar ben er wel van geschrokken.

Woensdag 30 weken echo, is nog spannend of de placenta wat naar boven is gekropen, lag met 20 weken nog half voor de uitgang :+
Oeh, duimendraai van wel.

Zo stom om lekkere dingen in huis te hebben… Een zes pak Hershey's en een kilozak kruidnoten bijvoorbeeld. :X En gisteren een zak Cheese & Onion chips.

Dan denk ik dat ik mooi voor de hele week haal, is het na twee/drie dagen al zo goed als op. ;(
pi_156446090
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:

En @Pinq, hou jij jezelf een beetje in de gaten? Als het aanhoudt of je meer klachten krijgt even bellen :)
Ja ik hou t in de gaten :) 't is echt spanningshoofdpijn, straight from the neck zegmaar, ik wijt t aan t drukke weekend en slecht geslapen, maar als het blijft aanhouden bel ik wel even.

Ik was helemaal vergeten dat ik zou lunchen met een vriendin, heb er wel echt zin in we hebben elkaar echt al keilang niet gezien. Maar moet wel opletten dat ik duidelijk tegen dr ben wat betreft dingen doen naast die lunch, want ze vroeg ook al of ik eventueel nog puf heb om schoenen te kopen :') euhhh mjah, we zien wel ff geloof ik :+
Maar langs de zeeman lopen we toch :P dus die onesie moet ik wel ff halen :P O+
pi_156446116
En ik moet meer drinken o|O
pi_156446191
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:27 schreef pinquit het volgende:
En ik moet meer drinken o|O
hahaha dat is sowieso goed ja :Y :D

Doe A. de groetjes :D
En die onesie is goddelijk hahaha ik overweeg om straks gewoon de meiden zo van school te halen, screw everything, ik doe em niet meer uit :7 maar niet heus :+ maar straks doe k em wel gewoon weer aan als k thuis ben xD
pi_156446217
Maar zo'n onesie is toch hartstikke irritant met naar de wc gaan? Ik kan me van vroeger nog herinneren dat ik dan altijd zat te bibberen, omdat je de hele bovenkant uit moet doen.

En thanks myrr, nu wil ik Cheese Onion chips :P Ik heb al een mega gevulde koek op die een collega als traktatie meebracht, dus de misselijkheid is echt weg :9
pi_156446223
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')