abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156357701
2015

6 oktober: Limone (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee
23 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
15 mei: elamanilo

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een quote :)

[ Bericht 49% gewijzigd door Kyara op 24-09-2015 21:48:22 ]
pi_156358217
ik zit mobiel dus hoop dat ik het goed gedaan heb.. :x
pi_156358289
Loud & clear ^O^
pi_156358424
Mag er 'jongen' achter mijn naam?

Ohja en hello :W ik ben niet bijgelezen maar dank voor alle lieve reacties dinsdag. Goed gesprek op school gehad en al mijn niet-les-taken gaan naar collega's en er gaat een klas af. Ben er blij mee, lucht op.

En klap&vuurpijl: Ik voelde vandaag voor het eerst de baby. Héél zacht gefladder O+. Tijdens een luistertoets H5 :D .
pi_156358537
Done. Wat fijn dat ze op je werk dit zo kunnen en willen opvangen Razz :). En O+ gefladder!
pi_156358679
Oh Razz wat heerlijk O+!

En gefladder O+ tof! Ik heb dat niet gevoeld, maar denk wel af en toe wat te voelen bonken :') Gisteravond bijvoorbeeld, toen ik op mijn zij ging liggen.

E begon ook altijd tegen de matras te boksen als ik op mn zij lag, dus dit kindje lijkt nu al op zijn of haar zus _O-
pi_156358899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Razz wat heerlijk O+!

En gefladder O+ tof! Ik heb dat niet gevoeld, maar denk wel af en toe wat te voelen bonken :') Gisteravond bijvoorbeeld, toen ik op mijn zij ging liggen.

E begon ook altijd tegen de matras te boksen als ik op mn zij lag, dus dit kindje lijkt nu al op zijn of haar zus _O-
Ja godver, dat gebonk de hele tijd. _O-
Wel super gezellig, maar soms denk ik 'GAST WAT DOE JE ALLEMAAL'.
pi_156359528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:18 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja godver, dat gebonk de hele tijd. _O-
Wel super gezellig, maar soms denk ik 'GAST WAT DOE JE ALLEMAAL'.
Ja wacht maar, 't word nog gekker :P
Zo heb ik vandaag al tig keer een schouder (oid) in m'n schaambot geduwd gekregen. En dat doet gewoon echt zeer. }:|
pi_156359749
Je kunt ook mazzel hebben :) ik heb nooit echt pijnlijke schoppen of beuken gehad van mn meisje vorige zwangerschap O+

Wel kreeg ik beurse ribben van haar kont helemaal op het laatst :') maar dat was puur een gebrek aan ruimte. Ohja, en een blaas waar bijna niks meer in paste, dus de heeeeele dag door naar de wc _O-
pi_156359817
oh razz wat heerlijk O+ zowel je werk als gefladder ♡

ik weet nu al dat ik straks al die bewegingen weer enorm ga missen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_156359843
_O- sooooo true!!
pi_156359865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:00 schreef hetzusjevan het volgende:
ik zit mobiel dus hoop dat ik het goed gedaan heb.. :x
Mag er bij mij meisje achter?

Oh, wat fijn Lot!

En gefladder Razz! O+ Ik word soms helemaal week als ik d'r (ieek, een meisje!!!) voel en dan wil ik echt roepen; Jongens, ik voel mijn baby! Het is zo bijzonder!
pi_156359872
Vraag trouwens:

Mijn HB is aan de lage kant, zo bleek bij de gyn en ze wilde staalpillen voorschrijven, maar omdat je daar obstipatie van krijgt en ik al zo'n last heb van aambeien, heeft ze dat toch niet gedaan.

Nu raadde ze floradix aan, maar krijg je daar geen obstipatie van? En zou roosvice ferro een goede optie zijn eventueel?
pi_156359891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:42 schreef LadyBlack het volgende:
Je kunt ook mazzel hebben :) ik heb nooit echt pijnlijke schoppen of beuken gehad van mn meisje vorige zwangerschap O+

Wel kreeg ik beurse ribben van haar kont helemaal op het laatst :') maar dat was puur een gebrek aan ruimte. Ohja, en een blaas waar bijna niks meer in paste, dus de heeeeele dag door naar de wc _O-
Dat had k bij mijnesen idd ook. Ze konden flink tekeer gaan net als deze meneer, maar echt pijnlijk is t nooit geweest. Hooguit ongemakkelijk.
En dat laatste heb k gelukkig geen last van *O*
pi_156359917
Jaaaa idd, op het matras, volgens mij vinden ze het leuk om zich af te zetten ofzo! Net probeerde mijnheer zich trouwens af te zetten tegen mijn rib (goede plasophoudoefening btw). En dan zit ik dus te lachen op de bank... "Vriendje! Kappe! Dat kan nie! Dat past nie!" Da's het leuke aan een luie baby: alsie dan iets doet vinnik het prachtig O+ maar kan me voorstellen dat je er aardig gek van wordt als dat de hele dag zo gaat!
pi_156360116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:47 schreef silliegirl het volgende:
Vraag trouwens:

Mijn HB is aan de lage kant, zo bleek bij de gyn en ze wilde staalpillen voorschrijven, maar omdat je daar obstipatie van krijgt en ik al zo'n last heb van aambeien, heeft ze dat toch niet gedaan.

Nu raadde ze floradix aan, maar krijg je daar geen obstipatie van? En zou roosvice ferro een goede optie zijn eventueel?
Floradix is een kruidenpreparaat en is niet bewezen effectief. Beetje uit de hoek van de medicatie van A. Vogel. Voor sommigen doet het wat voor anderen niet.

Als je echt een tekort hebt dan is ferro of floradix niet voldoende om het aan te vullen.

Wat was je hb en is je ijzervoorraad ook meegeprikt? (mcv/ferritine?) Tijdens je zwangerschap "verdund" je bloed als het ware, waardoor je hb daalt. Het kan dan lijken alsof je een tekort hebt terwijl de voorraad gewoon goed is. Mijn eigen hb is bijvoorbeeld van 9.4 naar 7.1 gedaald deze zwangerschap. Maar mijn voorraad is keurig 83 zowel aan begin als laatste keer prikken. Dan heeft staalpillen geven dus niet zoveel zin.

(overigens moet je hb écht heel beroerd zijn wil baby in gevaar komen, vanaf hb <2.5/3.0 ongeveer.)
pi_156360226
Voordeel van floradix is dan wel weer dat een buurjongen die gratis aanlevert. Flesje per week.
Moet je wel eerst met je dokter overleggen. ;)

*Sorry, verveel me*
pi_156360424
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Floradix is een kruidenpreparaat en is niet bewezen effectief. Beetje uit de hoek van de medicatie van A. Vogel. Voor sommigen doet het wat voor anderen niet.

Als je echt een tekort hebt dan is ferro of floradix niet voldoende om het aan te vullen.

Wat was je hb en is je ijzervoorraad ook meegeprikt? (mcv/ferritine?) Tijdens je zwangerschap "verdund" je bloed als het ware, waardoor je hb daalt. Het kan dan lijken alsof je een tekort hebt terwijl de voorraad gewoon goed is. Mijn eigen hb is bijvoorbeeld van 9.4 naar 7.1 gedaald deze zwangerschap. Maar mijn voorraad is keurig 83 zowel aan begin als laatste keer prikken. Dan heeft staalpillen geven dus niet zoveel zin.

(overigens moet je hb écht heel beroerd zijn wil baby in gevaar komen, vanaf hb <2.5/3.0 ongeveer.)
Oh dit is interessant om te lezen. Ik kreeg een belletje van de vk over mijn hb-gehalte en ik snapte niet wat ze bedoelde met de voorraad _O- Mijn hb was 6,9 maar mijn ijzervoorraad was wel ok, dus dan zou de fles Roosvicee Ferro wel genoeg kunnen zijn. Mooi 8-)

Ik werd er overigens niet warm of koud van, want mijn hb is wel eens 4,5 geweest en toen had ik nog nergens last van.
pi_156360448
edit-faal 8)7
pi_156360573
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het was nu 6,9. Ze noemde het een "grensgevalletje" en begon toen over die staalpillen. Die andere waarden weet ik niet of die geprikt zijn..

Tip was toen dus floradix, maar ik neig dan meer naar roosvicee zelf, maar dat is persoonlijk. Maar als dat ook niet echt werkt? Of zou dat net wel wat verschil maken met een HB van 6,9?
pi_156360651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:56 schreef ingee het volgende:
Voordeel van floradix is dan wel weer dat een buurjongen die gratis aanlevert. Flesje per week.
Moet je wel eerst met je dokter overleggen. ;)

*Sorry, verveel me*
Ik heb geen buurjongen! :X }:|
pi_156360669
Heb je ook overige voedingstips gekregen Sillie?

Volkoren producten en groene groenten bevatten veel ijzer, en zuivel belemmert de opname van ijzer (en vitamine c, die je weer nodig hebt om ijzer op te nemen). Ofwel, geen yoghurt vlak na de maaltijd, en liever geen yoghurt of kwark bij je fruit.
pi_156360866
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:06 schreef LadyBlack het volgende:
Heb je ook overige voedingstips gekregen Sillie?

Volkoren producten en groene groenten bevatten veel ijzer, en zuivel belemmert de opname van ijzer (en vitamine c, die je weer nodig hebt om ijzer op te nemen). Ofwel, geen yoghurt vlak na de maaltijd, en liever geen yoghurt of kwark bij je fruit.
Nee dus.. Ze had het alleen over staalpillen en floradix..

Maar thanks! Opzich let ik er wel op en mijn jongere zusje heeft chronisch ijzertekort (opname probleem) dus ik eet van huis uit al geen zuivel gecombineerd met groente/fruit.

Extra volkorenproducten kan ik nog wel is naar kijken..
pi_156361025
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het was nu 6,9. Ze noemde het een "grensgevalletje" en begon toen over die staalpillen. Die andere waarden weet ik niet of die geprikt zijn..

Tip was toen dus floradix, maar ik neig dan meer naar roosvicee zelf, maar dat is persoonlijk. Maar als dat ook niet echt werkt? Of zou dat net wel wat verschil maken met een HB van 6,9?
De ondergrens bij jouw/mijn termijn is 6.3 dus je zit prima :)

Als je je er naar van voelt dan op je voeding letten wat lb zegt. Als je het graag wilt dan roosvicee of floradix maar verwacht er geen wonderen van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')