Oh god, dat is geen heel tijdelijke fase??quote:Op donderdag 24 september 2015 17:53 schreef BlueEyes het volgende:
Het zelluf doen resulteert ook al in alles willen lopen.
In de buggy/wagen liggen punaises en jeukpoeder![]()
Gillen en alle kanten op draaien.
Stel je voor, dat het dan iets makkelijker is voor je moeder
Dat werkt hier ook jaquote:Op donderdag 24 september 2015 17:57 schreef Moppert het volgende:
ik doe hem dan gewoon geen schoenen aan en zeg tegen hem, sorry je hebt geen schoenen aan dus je kan niet lopen.. ohhhhhh jaaa zegt hij dan![]()
Ik heb vanmorgen een uur gedaan over 1 fles drinken en een pak biotex te kopen.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Oh god, dat is geen heel tijdelijke fase??![]()
Oh jaquote:Op donderdag 24 september 2015 17:53 schreef BlueEyes het volgende:
Het zelluf doen resulteert ook al in alles willen lopen.
In de buggy/wagen liggen punaises en jeukpoeder![]()
Gillen en alle kanten op draaien.
Stel je voor, dat het dan iets makkelijker is voor je moeder
Hahahaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ja! Schot in de roos van je vrouw!quote:Op donderdag 24 september 2015 21:06 schreef exode het volgende:
Nikki, ik ben zo vrij geweest je dilemma aan mijn vrouw voor te leggen. De kalender benoemde ze ook maar ook het terugkijken op de 1 op 1 momenten dus samen foto's terugkijken, nakletsen etc. Misschien heb je daar ook nog wat aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blue, wat heerlijk eigenwijsHandje vasthouden is hier ook een NO-GO!
Zelfs mama mag het niet
![]()
En nog een hoera voor wandelende L van Chanty!Wat een tempo ook meteen!
Deze week kwam de 'schoolfotograaf' bij het kdv, maar precies op de dagen dat L daar niet komt. Voor die kindjes hadden ze vanmiddag een extra momentje gereserveerd, je kon tussen 12:00 en 13:30 langskomen en dan zouden er foto's worden gemaakt. Ik vanochtend lekker L in bad gedaan, kijk ik daarna op mijn telefoon, zie ik dat ik om 10 uur een voicemail van het kdv heb gekregen: de fotograaf zou er nog maar tot half 11 zijn en daarna niet meer.
Die voicemail las ik dus om 11 uurBaalde ik wel een beetje van...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dyre wat ontzettend balenEn al jullie kindjes op de kermis
Ik denk dat Lucas zou gaan huilen
Geppie ik ben inderdaad nu weer drie maanden aan het werk en het bevalt uitstekend. Heb in ieder geval nog tot het einde van het jaar werk en moet er niet meer aan denken weer thuis te komen zitten. Echt heel fijn dat je wereld weer een stuk groter is en niet alles meer om je kind draait (want dat was wel het geval).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga zo bijlezen, maar spam eerst even mijn rollatordreumes*trots*
Jaaaaa doei! Komt hier binnen met nieuwbakken dreumes en gelijk al stappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En nu even serieus;![]()
![]()
voor A.
S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Het is idd echt prachtig, zeker als je uit het dichtgebouwde Rotterdam komt, en dit is dus onze achtertuin tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:14 schreef kwakz0r het volgende:
Rijst wat vreselijk!Ik heb in mijn omgeving een paar mensen meegemaakt (geen familie) en het is zo schrikken. Positieve verhalen hier m.b.t. herstel, dat wil ik je zeker meegeven. Veel sterkte
Verder zag ik rollator Ahoe tof!
Lekker fietsen GM. Mooie omgeving hierwij hebben pas nog een autoritje gemaakt langs de H. IJssel en door naar Bergambacht. Prachtig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Nohh wat tof!quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Rijst, wat een schrik! Veel sterkte!
En Nikki, deze lurker bedankt je nog even voor de tip van de sjaaltjes..
Heb je ook unisex? Dan wil ik ze misschien wel overnemen!quote:Op zondag 27 september 2015 12:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb ook nog een stuk of 5 van die sjaaltjes.
Staan F voor geen meter![]()
Zal eens kijken of ik er foto's kan maken voor de liefhebber
Is het geen optie om haar even te laten 'piepen' en dat ze daarna alsnog weer in slaap valt?quote:Op zondag 27 september 2015 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind die sjaaltjes zo leuk!
Hier was Noor vannacht weer zo vroeg wakker, het was deze keer 4.20Vriend is eruit gegaan terwijl ik nog een beetje kon slapen. Maar pfoe, dit breekt wel een beetje op. Het lijkt wel alsof haar slaapritme kapot is ofzo :/
Sindsdien alive and kickingStraks na de lunch kijken of ze naar bed wil.
Ja, dit gaan we ook gewoon proberen. Ze ging gister ook wel extreem vroeg naar bed (17.30) omdat ze helemaal op was. Nu ligt ze alweer een uurtje te slapen. Maargoed, het is ook een kiesje wat eraan zit te komen denk ik.quote:Op zondag 27 september 2015 13:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Is het geen optie om haar even te laten 'piepen' en dat ze daarna alsnog weer in slaap valt?
Ik ben misschien wat ontaard wat dar betreft. En misschien heb ik makkelijk praten. Maar no way dat wij op dat tijdstip opstaan, hoogstens om te troosten. Hier is het ook weleens gebeurd maar dan viel ie na een minuut of wat toch wel weer in slaap.
Maar zoals gezegd .. ik stuur daar ook zelf op aan en dat moet maar net in je straatje passen
Wat klinkt dat fijn! Echte mensjes he, die dreumesjes <3quote:Op zondag 27 september 2015 19:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo fijn samen, zo had ik het me voorgesteld - een kind. Gezellig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 september 2015 20:02 schreef Razztwizzle het volgende:
M'n rollatorsuperheld nog even spammen. Ik spam teveelmaar ik ben ook zo trots op haar
!
Wij hebben dezelfdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En jij hebt al tien kinderen gehad voor A?quote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Herkenbaar Franny - ik ben eigenlijk altijd de achterAaanrenner. Laatst bij een verjaardag hebben we afgesproken dat ik het eerste uur A zou doen en m'n lief daarna. Kon ik ook eens een fatsoenlijk gesprek voeren. Dat was dan wel weer fijn. Thuis is hij wel erg makkelijk, hoor ik ineens "Lief! A zit aan de TV!" . Ja schat. Heel fijn. Doe jij er zelf even wat aan? En dan "Ohja. Tuurlijk. A! Niet doen!" .
Het is ook allemaal nieuw voor hem, dat hele opvoeden enzo, denk ik dan maar.
Oeps!!quote:Op zondag 27 september 2015 20:24 schreef Burdie het volgende:
Franny, dat hadden wij op de laatste dag van vakantie... We zeiden tegen kuiken dat we straks met de bus gingen (naar het vliegveld). Een halve seconde later was hij weg, stond hij al ter hoogte van het zwembad () de bus te zoeken
![]()
![]()
.
Elftal met reservekeeperquote:Op zondag 27 september 2015 20:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, had ik dat niet verteldIk heb al een rits studerende kinderen joh, die A. en haar broertje doen we er even achteraan. Eitje.
Kuiken! Merkahiets
! Knapperd!
Geen idee hebben nog geen potjequote:Op zondag 27 september 2015 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Toont hij uberhaubt al iets van interesse? Hij is natuurlijk pas 15 maanden, vind het nog erg jong.
Razz, kijk dr nou gaanen bedankt voor je compliment, Ik hoop dat saar dat over een paar jaar ook zegt.
Mijn tutje slaapt weer onrustig, slapen, wakker,huilen, slapen wakker huilen... erg sneu.
Herkennen jullie het uitproberen? Saar schud nee en doet het dan toch,gooien, knijpen, wat ze op dat moment ook van plan is...
En als ik dan zeg, "nee saar dat mag niet..." dan kijkt ze eerst bijna arrogant van wat wil je doen dan () als ik dan nogmaal nee zegt, kijkt ze schuldbewust naar beneden en als t dan nog niet klaar is schiet die pruillip naar buiten...
En tegen die tijd heb ik mijn wang kapot gebeten om niet te lachen...
Herkenbaar? En hoe gaan jullie daar mee om?
Oh, dat is echt heel gaaf. Lijkt me zo leuk om dat te ontdekken bij je kind! Ben echt benieuwd ook, want ik ben echt een taalfreak, en mijn vriend is econoom en erg van de cijfers maar ook iemand die veel boeken leest. Hoe zal zij dan worden? Lijkt me zo mooi om dat allemaal te zien ontwikkelen!quote:Op zondag 27 september 2015 21:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ter illustratie, dit deed L met 23 maanden met cijfers. Het cijfers tof vinden zat er al vroeg in, net als bij haar mama.
quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Franny_G het volgende:
Wauw, Nikki, wauw.
Hier is het:
fase 1: ontkenning
fase 2: drama (tegenspartelend kind, houdgreep toepassen, verschonen met gevaar voor eigen leven)
fase 3: opluchting bij alle partijen.
Hahaha herkenbaar! Heel overtuigend nee schudden en zeggen, terwijl de buren het kunnen ruikenquote:Op zondag 27 september 2015 22:19 schreef Franny_G het volgende:
I is hier altijd keihard in de ontkenning als ze iets gedaan heeft. Gewoon net doen alsof er niets aan de hand is. Meisjes poepen niet. Terwijl de poeplucht dan op een kilometer afstand te ruiken is..
Aan zoiets zit ik dus ook te denken. Dat hij het gewoon kan zien. Kijken wat hij vindt ervan om erop te zitten. Hij heeft namelijk heel veel interesse in wat wij op de wc doenquote:Op zondag 27 september 2015 22:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier staat er al een potje klaarF vind het wel interessant en is er al een paar keer op gaan zitten (met z'n kleren aan
) De intentie is niet om te beginnen met zindelijkheidstraining trouwens maar omdat hij zelf af en toe aangeeft dat z'n luier vies/vol is vind ik het wel een goed idee om hem alvast het potje te laten zien en uit te leggen waar het voor is
quote:Om succesvol met de zindelijkheidstraining te starten moet het kind aan kunnen voelen wanneer het moet plassen of poepen. Het moment dat een kind zijn eigen ontlasting vies begint te vinden, is vaak het ideale moment om te beginnen met de zindelijkheidstraining. Meestal zal dit zo rond de leeftijd van twee jaar zijn. Wanneer het kind nog niet gruwelt van zijn ontlasting en er nog mee wil spelen is het vaak nog te vroeg om aan het echte werk te beginnen.
Nou ik was blijkbaar inderdaad heel erg vroeg, zelf 30 jaar geleden. Ik wacht wel tot hij nog wat meer snapt en wat beter kan communiceren. Dan zet ik wel een potje op de badkamer, kijken of hij samen naar de wc wil. En in de zomer inderdaad maar proberen wat er gebeurt als je hem zonder luier laat rondlopen.quote:Tegenwoordig worden kinderen later zindelijk dan vroeger. Waar kinderen 30 jaar geleden gemiddeld met 23,7 maanden overdag zindelijk waren (25,9 maanden voor de jongens, en 21,5 maanden voor de meisjes), is dit tegenwoordig gemiddeld zo'n zeven maanden later, namelijk 31,2 maanden (32,6 maanden voor de jongens, en 29,7 maanden voor de meisjes). Gemiddeld duurt het daarna nog zo'n zes tot twaalf maanden voordat het kind ook 's nachts zindelijk is.
Wat goed dat hij het al zo vroeg aangaf. Ik vind niet dat jullie er zo druk op leggen overigens maar juist aansluiten bij zijn behoefte. Ik merk nog niet dat Lucas het vies vindt oid. Alleen dat hij het fantastisch vind als ik op de wc zit. Stel dat ik hem een potje geef en hij de link kan leggen tussen potje en wc en dat hij dat ook leuk vindt om daarop te zitten dan is dat al een eerste stap. Vind dat het vooral leuk moet zijn voor een kind om op het potje te gaanquote:Op maandag 28 september 2015 09:08 schreef Burdie het volgende:
Chanty, wij hebben vrij vroeg het potje geïntroduceerd. Kuiken ging zelf aangeven wanneer hij een plas of poepje heeft gedaan en gaf ook aan dit geen fijn gevoel te vinden aan zijn billen. Met een maand of 14/15 geloof ik? Hij kon toen ook al zijn plas ophouden, wat we merken toen het wat warmer weer werd en hij in blote billen buiten liep. Hij 'bewaarde' de plasjes dan voor het moment dat hij weer een luier aan had. Wij zijn toen begonnen met hem elke avond tijdens het tanden poetsen op het potje te laten zitten, en daar heeft hij best een aantal keer op geplast. Na onze vakantie in juli wilde hij er ineens niet meer op zitten, en sindsdien vragen we hem nog wel elke avond of hij er op wil zitten tijdens het poetsen en meestal zegt hij nee.
Ik denk er overigens net weer even anders over dan de meesten hier; ik vind dat je een kind de optie vroeg moet aanreiken en laten zien/ervaren dat ontlasten ook op een potje/wc kan. Vervolgens kan hij daarna zelf het tempo aangeven, maar het 'startsein' geef jij. Weet je nog toen je baby net geboren was? Dat hij ging huilen als hij een vieze luier had? Babies vinden het net als wij niet leuk om vieze of natte billen te hebben. Toch leren wij ze dat de luier dé plek is om je te ontlasten en dat dat prima is. Om dat vervolgens weer te moeten afleren als ze wat ouder zijn.
De reden dat kinderen tegenwoordig later zindelijk zijn dan vroeger, is de betere kwaliteit van de luiers: de noodzaak voor een kind om de luier 'af te leren' is minder groot, hij voelt het immers niet.
Wij gebruiken stoffen luiers en daarbij voelt een kind het dus wel sneller. Hoewel wij die niet met als hoofdreden snelle zindelijkheid gebruiken, vind ik het een bijkomend voordeel. We zien verder wel hoe het gaat, want ondanks dat je misschien kan opvatten als dat wij er veel druk op leggen, dat doen we dus totaal niet. We bieden het alleen wel (relatief vroeg) aan.
Juist heel goed dat jullie meegaan in zijn behoefte en goed kijken naar hoehij er zelf in staatquote:Op maandag 28 september 2015 09:08 schreef Burdie het volgende:
Chanty, wij hebben vrij vroeg het potje geïntroduceerd. Kuiken ging zelf aangeven wanneer hij een plas of poepje heeft gedaan en gaf ook aan dit geen fijn gevoel te vinden aan zijn billen. Met een maand of 14/15 geloof ik? Hij kon toen ook al zijn plas ophouden, wat we merken toen het wat warmer weer werd en hij in blote billen buiten liep. Hij 'bewaarde' de plasjes dan voor het moment dat hij weer een luier aan had. Wij zijn toen begonnen met hem elke avond tijdens het tanden poetsen op het potje te laten zitten, en daar heeft hij best een aantal keer op geplast. Na onze vakantie in juli wilde hij er ineens niet meer op zitten, en sindsdien vragen we hem nog wel elke avond of hij er op wil zitten tijdens het poetsen en meestal zegt hij nee.
Ik denk er overigens net weer even anders over dan de meesten hier; ik vind dat je een kind de optie vroeg moet aanreiken en laten zien/ervaren dat ontlasten ook op een potje/wc kan. Vervolgens kan hij daarna zelf het tempo aangeven, maar het 'startsein' geef jij. Weet je nog toen je baby net geboren was? Dat hij ging huilen als hij een vieze luier had? Babies vinden het net als wij niet leuk om vieze of natte billen te hebben. Toch leren wij ze dat de luier dé plek is om je te ontlasten en dat dat prima is. Om dat vervolgens weer te moeten afleren als ze wat ouder zijn.
De reden dat kinderen tegenwoordig later zindelijk zijn dan vroeger, is de betere kwaliteit van de luiers: de noodzaak voor een kind om de luier 'af te leren' is minder groot, hij voelt het immers niet.
Wij gebruiken stoffen luiers en daarbij voelt een kind het dus wel sneller. Hoewel wij die niet met als hoofdreden snelle zindelijkheid gebruiken, vind ik het een bijkomend voordeel. We zien verder wel hoe het gaat, want ondanks dat je misschien kan opvatten als dat wij er veel druk op leggen, dat doen we dus totaal niet. We bieden het alleen wel (relatief vroeg) aan.
Als jij geen behoefte er aan hebt en doorgeeft dat je weet hoe je ze bereiken kan als er iets is dan zou ik als CB verpleegkundige daar mee akkoord gaan.quote:Op maandag 28 september 2015 12:28 schreef Dot. het volgende:
Naja zeg, krijg ik net een telefoontje van het CB dat ze 18 maanden afspraak tegenwoordig als huisbezoek doen, want 'dan hebben ze meer tijd' en om de 'babyperiode af te sluiten'. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan, maar als je dat zegt krijg je natuurlijk weer ergens zo'n vinkje ofzo
Nee, sowieso is het CB niet verplicht toch? Maar we hebben een bureau met nogal ouderwetse ideeën (of gewoon ouderwetse vpk's...) en ik zie er echt voor aan om zoiets aan te merken ergens.quote:Op maandag 28 september 2015 12:29 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Als jij geen behoefte er aan hebt en doorgeeft dat je weet hoe je ze bereiken kan als er iets is dan zou ik als CB verpleegkundige daar mee akkoord gaan.
Ze kunnen je niet dwingen toch?
Persoonlijk vind ik fruitsuikers wel wat anders dan toegevoegde suikers. Plus met al die benamingen die suiker kan hebben vind ik dat nog al lastig uitleggen aan haar. Zelf check ik wel de verpakkingen jaquote:
Ik kijk altijd naar dat blokje waar in staat hoeveel calorieën het bevat etc. Daar staat altijd: "waarvan suikers:" en als dat getal boven de 20 is, leg ik het product bijna altijd terug.quote:Op maandag 28 september 2015 13:53 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik fruitsuikers wel wat anders dan toegevoegde suikers. Plus met al die benamingen die suiker kan hebben vind ik dat nog al lastig uitleggen aan haar. Zelf check ik wel de verpakkingen ja
Dat zoek ik dus inderdaad!quote:Op maandag 28 september 2015 13:58 schreef GotC het volgende:
Mijn ouders vonden het in het begin prettig om een lijstje te hebben wat ze wel en niet mochten geven, gewoon als leidraad. Is dat een optie?
Al scheelt het dat m'n ouders praktisch suikervrij leven. Schoonouders..niet. ('Ah maar dan krijgt nichtje Fristi en T. melk! Dat is toch zielig?' Ehm nee. Niet voor T. iig
)
Dit jaquote:Op maandag 28 september 2015 14:01 schreef BlueEyes het volgende:
'Ooh krijgt hij water? Das toch zielig, geen wonder dat hij de rietjesbeker diksap van zijn nichtje pakt!! '
Hup, excel erbij pakken en makenquote:Op maandag 28 september 2015 14:02 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat zoek ik dus inderdaad!Lijstjes
Op zich wel handig om het af te meten, want een klein beetje diksap resulteert soms in een pinkdikke laag en een stuiterkindquote:Op maandag 28 september 2015 14:05 schreef exode het volgende:
Wij geven alles gewoon mee voor een dag als B bij opa en oma is (zoals vandaag). Enerzijds omdat wij dan weten wat hij eet en drinkt maar vooral op verzoek van oma zodat ze geen dingen in huis hoeft te halen.
We smeren zijn brood, geven fruit en iets van rozijntjes, een koekje, soepstengels ofzo mee. Verder drinkt B eigenlijk de hele dag water en 's middags wat diksap (van Ekoland) en ook dat geven we afgemeten mee. Niet omdat wij dat allemaal exact zo willen, maar anders moeten we een andere oppas zoeken
quote:Op maandag 28 september 2015 14:15 schreef WupWup het volgende:
"Ja, wij hebben ook eens geprobeerd om water te geven, maar dat werd zó aan de kant gesmeten hoor." terwijl ze de bijna zwartziende fles met limonade aan zoon van 12 maanden geeft...
Misschien toch een stukje onzekerheid ofzo?quote:Op maandag 28 september 2015 14:15 schreef exode het volgende:
Mijn schoonouders zijn een top oma en opa Dot, maar alles, maar dan ook alles moet mee. En het fruit al gesneden etc. Ach....wij zijn het gewend ondertussen. En ze zijn zo leuk en lief met hem dat ik graag de ochtend brood smeer en alles in zijn tas stop.
Ze hebben wel genoeg slabben, een stoel, speelgoed en een bed voor B dus dat scheelt.![]()
Tot de zomervakantie ging hij elke maandag, nu in principe om de maandag maar daar zit nog niet echt lijn in. (vanaf oktober gaat mijn nichtje ook en mijn schoonmoeder wil haar eerst een paar keer alleen hebben dus hij is er vandaag en dan pas in november weer) Mijn vrouw is gewoon vrij op maandag dus het is ook geen must (meer). Nu is bijvoorbeeld de hele dag aan het schuren en verven (tafeltje en stoelen voor B).
Hm, dat zou ook nog kunnen jaquote:Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat Stil gewoon datgene wilde wat jij hadEn of dat nou een ijsje of een soepstengel is, maakt even niet uit.
Dat denk ik ook, kuiken wil bijvoorbeeld ook altijd van mijn koffie drinkenquote:Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat Stil gewoon datgene wilde wat jij hadEn of dat nou een ijsje of een soepstengel is, maakt even niet uit.
+1quote:Op maandag 28 september 2015 14:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Nou dat is het niet hoor Franny, ik heb F vorige week een keer hagelslag op z'n brood gegeven bijvoorbeeld![]()
![]()
![]()
Maar dan gebeurt het met mate, dus het 1 wel maar dan het andere niet.
Mijn ouders/schoonouders zijn toch meer van de generatie dat je een kind mag verwennen met lekker eten. Het blijft dan niet bij 1 ding maar is en-en-en-en-en.... en dat gaat me dan net even te ver
Ze zijn zo heerlijk onschuldig hequote:Op maandag 28 september 2015 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Je legt ook razendsnel de verkeerde verbanden he. Dus iets lekkers als troost aanbieden of zoiets.
Nu doe ik dat niet, maar laatst wilde I echt niet in de wagen nadat we in de speeltuin waren geweest. En toen zei ik dus dat als ze rustig in de wagen ging zitten, ze een koekje mocht eten (wel een gezond speltkoekje he!![]()
). Dat heeft ze meteen door, als ze nu in de wagen gaat, is het meteen 'koekje??' En dan met haar liefste gezichtje erbij.
Oh ja, zo gaf mn moeder altijd zo'n Nestlé fruitreepje aan mn nichtje bij het boodschappen doen totdat ze buiten de winkel er al om ging vragen.quote:Op maandag 28 september 2015 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Je legt ook razendsnel de verkeerde verbanden he. Dus iets lekkers als troost aanbieden of zoiets.
Nu doe ik dat niet, maar laatst wilde I echt niet in de wagen nadat we in de speeltuin waren geweest. En toen zei ik dus dat als ze rustig in de wagen ging zitten, ze een koekje mocht eten (wel een gezond speltkoekje he!![]()
). Dat heeft ze meteen door, als ze nu in de wagen gaat, is het meteen 'koekje??' En dan met haar liefste gezichtje erbij.
Tuurlijkquote:Op maandag 28 september 2015 14:33 schreef Franny_G het volgende:
Dot, je trok er zeker een heel gelukzalig gezicht bij?
I want what she's having..
.
Maar sowieso; als ik iets lekkers te eten of drinken neem, dan mag I ook wat. Vind ik wel zo fair. Dus toen ik gisteren met het uit eten gaan een glas wijn nam, mocht I ook...een glaasje appelsap (). Hebben we allebei iets speciaals.
.
Ja, nu je dit zo zegt vind ik het idd heel wat aannemelijker, want hij werd in de auto ook boos dat hij geen Smintje kreegquote:Op maandag 28 september 2015 14:43 schreef Burdie het volgende:
Ik had op de bijrijdersstoel een zak winegums liggen. Toen ik er eentje pakte, hoorde ik achter mij ineens: hamhammmm! poeta? (=koekje) en daarna gehuil omdat hij niet ook meteen een koekje kreeg.
Mwah hier ook genoeg koekjes in de tas hoor (geen speltquote:Op maandag 28 september 2015 14:44 schreef Franny_G het volgende:
Ja, ik had haar in de wagen natuurlijk een appel moeten aanbieden.. Maar die eet ze trouwens nooit op. Ze kauwt er twee keer op en spuugt het dan weer uit.
.
Nee, omdat die vrouw op dat plaatje er 1 heeft. Ik hoor 'm hier al krakenquote:Op maandag 28 september 2015 14:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Alleen maar omdat Dot die heeft zeker?
+1quote:Op maandag 28 september 2015 14:57 schreef Franny_G het volgende:
Ik koop wel eens een chocoladereep op mijn vrije dag met I en die eet ik dan op als zij haar middagslaapje doet.. En als zij wakker wordt, krijgt ze natuurlijk gewoon netjes aardbeien te eten.
.
Chocola eet ik alleen in badquote:Op maandag 28 september 2015 14:57 schreef Franny_G het volgende:
Ik koop wel eens een chocoladereep op mijn vrije dag met I en die eet ik dan op als zij haar middagslaapje doet.. En als zij wakker wordt, krijgt ze natuurlijk gewoon netjes aardbeien te eten.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Stonden m'n liefjes me op te wachten![]()
quote:Op maandag 28 september 2015 15:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk SoesaIs dat die in Enkhuizen?
![]()
Ik kwam gisteren terug van een weekendje weg. Na het landen zette ik mijn telefoon weer aan en zag deze foto
In Enkhuizen idd. Echt súperfijn voor die kleintjes. Niet groot, druk, eng of whatever. Paar leuke attracties, grote speeltuin, lekker veel ruimte om zelf te lopen, niet duur (entree is ¤9,50 geloof ik voor iedereen >2) ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Stonden m'n liefjes me op te wachten. Aanrader!
Ohh, wat een lieve foto Fazz! Leuk weekend gehad?
Oh leuk! Ik had er al eerder over gehoord maar dacht dat F nog te klein zou zijnquote:Op maandag 28 september 2015 16:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
In Enkhuizen idd. Echt súperfijn voor die kleintjes. Niet groot, druk, eng of whatever. Paar leuke attracties, grote speeltuin, lekker veel ruimte om zelf te lopen, niet duur (entree is ¤9,50 geloof ik voor iedereen >2) .... Aanrader!
Ohh, wat een lieve foto Fazz! Leuk weekend gehad?
Ik drink zelf ook alleen water en soms thee. Als ik ergens op bezoek kom en zeg dat ik water wil, word ik steevast raar aangekeken en volgt er een: "water? Maar we hebben ook.... "quote:Op maandag 28 september 2015 14:34 schreef GotC het volgende:
[..]
+1.
T. krijgt ook sporadisch een ijsje of een paar chipjes. Maar wat ik merk aan mijn (schoon)ouders is dat zij ongezond (imo) eten zien als gezellig, en water drinken ongezellig. Die connectie hoeft van mij niet.
Echt he! Of een opmerking a la, "tjonge, doe maar duur." Mensen die water drinken, het moet niet gekker wordenquote:Op maandag 28 september 2015 18:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik drink zelf ook alleen water en soms thee. Als ik ergens op bezoek kom en zeg dat ik water wil, word ik steevast raar aangekeken en volgt er een: "water? Maar we hebben ook.... "
Mijn man drinkt ook alleen water en koffie. Lucas drinkt dus alleen water en melk. Denk niet dat hij snel om wat anders gaat vragen aangezien wij ook niks anders drinken
Mwah, niet dat ik van die opmerkingen ben, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de gastvrouw een beetje karig voelt als je vanalles in huis hebt gehaald en je visite wil water.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Echt he! Of een opmerking a la, "tjonge, doe maar duur." Mensen die water drinken, het moet niet gekker worden
Mijn meisje word overmorgen 2 en er staan nogsteeds maar 2 zielige tandjes onder. Wel staan de kiezen er en zijn de hoektanden bezig, maar de andere 2 tandjesquote:Op dinsdag 29 september 2015 09:14 schreef BlueEyes het volgende:
Chanty![]()
En kiezen was hier de vakantie ook drama.
Nu wacht ik alleen nog op de ondertanden van F. Daar staan nog maar 2 zielig te staan terwijl boven alles al mooi op rij staat
Kan ook dat ze ze niet krijgt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Mijn meisje word overmorgen 2 en er staan nogsteeds maar 2 zielige tandjes onder. Wel staan de kiezen er en zijn de hoektanden bezig, maar de andere 2 tandjes
Ik word juist zelf weer als heel karig gezien omdat we nooit iets anders dan water/koffie/thee/limonade in huis hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:06 schreef exode het volgende:
Eens Burdie, ik haal ook altijd van alles in huis voor visite, dan voel ik me altijd een beetje lullig als iemand water wilt terwijl ik zelf ook 9 van de 10 keer water drink.
Dit inderdaad. Ik vergeet gewoon vaak iets anders te halen dus als er bezoek is dan hebben ze vaak pechquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:09 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik word juist zelf weer als heel karig gezien omdat we nooit iets anders dan water/koffie/thee/limonade in huis hebben![]()
Ik zeg altijd dat ze niks hoeven te halen omdat we vooral water drinkenquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mwah, niet dat ik van die opmerkingen ben, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de gastvrouw een beetje karig voelt als je vanalles in huis hebt gehaald en je visite wil water.
Nee...quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:23 schreef Burdie het volgende:
Knap, GM! Nu is niets op de bank meer veilig he.
Ahhh sneu, exode. Heeft hij er ook pijn aan? Kuiken heeft daar ook altijd zo'n last van bij tanden. Gek genoeg heeft hij op vakantie helemaal geen luieruitslag gehad, terwijl hij dat in Nederland altijd krijgt als hij langer dan twee dagen wegwerp ipv wasbare luiers draagt.
Watjes met olie werkt nog fijner. Water droogt ook uit nl.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:40 schreef exode het volgende:
Ja burdie, echt pijn. Bij het douchen begon hij te krijsen zelfs dus maar meteen er onderuit gehaald. Arm mannetje. Morgen is het mama exode dag dus vaak verschonen en geen doekjes maar met water schoondeppen de hele dag.
Saar was zo'n 9 mnd toen ze alleen nog S'middags sliepquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja goede ideeën! Zal even aan de oma's doorgeven dat ze dat doen. Nu doen ze 't brood vaak na het slaapje.
Vind het zo snel! Ik vond dat ochtendslaapje altijd wel lekker. Kon ik even rustig douchen en koffie drinken. Maar m'n avonden vind ik belangrijker
.
Was het volle maan ofzo? Hier ook feestquote:Op woensdag 30 september 2015 09:21 schreef Burdie het volgende:
Het was weer eens ouderwets gezellig vannacht![]()
.
Kuiken heeft op vakantie ineens verlatingsangst gekregen. Ik mocht geen stap zetten zonder hem en bij het in slaap vallen moest ik altijd in zicht blijven. Op een gegeven moment zijn we maar met wijn en chips in de deuropening gaan zitten![]()
. Gelukkig werd het beter, maar na thuiskomst was het weer heel extreem. Werd ook langzaam weer beter, maar ik denk dat hij het niet tof vond dat ik hem gisteren bij de gastouder achter liet. In elk geval werd hij vannacht gillend wakker, helemaal overstuur en alleen mama was goed. Ik heb twee uur met hem op zijn kamertje gezeten/gelegen en hem toen maar bij ons in bed genomen.
Nu maar een extra dosis koffie.
Ja ik ook hoor, maar vind het zo sneu! Door er tegenin te gaan, bevestig je mi alleen maar het idee dat zijn angst gegrond is, dus dat doe ik niet.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef WupWup het volgende:
Tijd burdie, tissunfaaaase. Gewoon zoveel mogelijk veiligheid en vastigheid geven en dan zijn jullie er zo snel mogelijk doorheen. Hier begint het weer beter te worden inmiddels, maar de afgelopen drie maanden is oma met de oudste naar zwemles geweest omdat een uurtje oppassen op dreumes dik drama werd. Ik veer, waar mogelijk, liever mee dan er keihard tegenin te gaan.
Ja, in de huiskamerquote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Burdie het volgende:
Wat tof Ditga je 'm ophangen ergens?
Wat gaaf!!quote:Op woensdag 30 september 2015 10:12 schreef Dot. het volgende:
Wij hebben een Beansquare coffeecorner op mn werk, dus mijn eerste barista koffie zit er ook al in![]()
Geen tips eigenlijk Burdie, maar lijkt me idd lastig. Misschien kun je een beetje zingen als je de kamer uit loopt zodat hij weet dat je in de buurt bent?
Kijk eens wat mijn mannen gisteren hebben gefabriceerdSlechte ingezoomde foto door het raam van een verdieping hoger. Stipson Pollock
[ link | afbeelding ]
Klopt, 19 maanden is hij nu.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:26 schreef WupWup het volgende:
Ik hoop het ook voor jullieQua leeftijd goede hoop, kuiken is toch ong net zo oud als mijn dreumes?
Wat een schatje. Ze is al groot zeg.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Zonder schoenen de deur uit is hier geen optie.
[ link | afbeelding ]
sac zwaait jullie uit tot over ... wk/mmd
Weinig op zichquote:Op woensdag 30 september 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van een psz tegenover een kdv? Ik zag dat ze bij ons in de buurt namelijk net zo duur zijn als het kdv en dan vind ik het kdv flexibeler qua opvang.
Kinderdagverblijf.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:28 schreef sararaats het volgende:
wat is kdv? in Belgie hebben wij Kind en Gezin.
Kinderdagverblijf, de crèche. Kind en gezin is bij ons het consultatiebureau.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:28 schreef sararaats het volgende:
wat is kdv? in Belgie hebben wij Kind en Gezin.
aha okquote:Op woensdag 30 september 2015 11:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kinderdagverblijf, de crèche. Kind en gezin is bij ons het consultatiebureau.
Op dit moment niet voor een aantal groepen. Volgens de adjunct-directeur v/d basisschool was er een periode waar de psz werd gesubsidieerd en toen was het bomvol met flinke wachtlijstenquote:Op woensdag 30 september 2015 11:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Volgens mij geen. De tarieven zijn nu idd hetzelfde. Nu kan je er ook toeslag voor krijgen.
Gotc hebben jullie daar geen wachtlijst bij de psz?
Hier wel een wachtlijst ben benieuwd wanneer ze mag. Hier is het al vanaf 2.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Op dit moment niet voor een aantal groepen. Volgens de adjunct-directeur v/d basisschool was er een periode waar de psz werd gesubsidieerd en toen was het bomvol met flinke wachtlijstenNu is het een stuk rustiger, dus grote kans dat T. zonder wachtlijst erheen kan als hij 2.5 is
Is er helemaal geen indicatie gegeven wanneer?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier wel een wachtlijst ben benieuwd wanneer ze mag. Hier is het al vanaf 2.
Nee, het is ook alweer een halfjaar geleden dat we ingeschreven zijn. Ik zal van de week eens bellen of ze al iets weten.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:47 schreef GotC het volgende:
[..]
Is er helemaal geen indicatie gegeven wanneer?
Oh ja, dat is bij ons idd ook zo, maar ik weet niet in hoe verre ze ook daadwerkelijk aansluiten. Ik neig steeds meer naar de Dalton school, dus misschien 'doet' de psz daar idd ook al aan.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Weinig op zichIn ons geval zit de psz in de basisschool. Ze gaan mee met de schooltijden, werken samen met de basisschool (ook om bv vriendjes bij elkaar in groep 1 te plaatsen) en werken met dezelfde methode als de basisschool. Oh en kindjes die naar die psz gaan, mogen sowieso naar de aansluitende basisschool
I heeft het niet in grote mate, maar inderdaad rond deze leeftijd wel een opleving.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:03 schreef Burdie het volgende:
Exode, wij hebben thuis zo'n belachelijk goede koffieautomaat dat ik er door verpest ben en bijna nergens anders de koffie goed genoeg vindmaar heb er al twee bakkies uit gehaald inmiddels
.
Iemand trouwens tips tegen die verlatingsangst? Ik vind het vooral voor hemzelf zo sneu. Ik probeer nu steeds even kort weg te gaan zodat hij leert dat ik altijd weer terug kom. Ik veer er verder maar gewoon in mee, dat kleine jochie doet het ook niet expres.
Even uit interessequote:Op woensdag 30 september 2015 12:44 schreef Burdie het volgende:
Oh, hier is psz en basisschool volledig losgekoppeld. Er zit er voor ons ook niet eentje echt dichtbij ofzo, en ook geen een met een bepaalde levensbeschouwelijke insteek.
Klopt, maar wel redelijk 'voor onszelf', we zijn bijvoorbeeld wel lid van de kerk en kuiken is ook gedoopt, maar gaan vaker niet dan welquote:Op woensdag 30 september 2015 12:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Even uit interesseJullie zijn gelovig toch? Zijn jullie hier met kuiken ook al mee bezig? Nemen jullie dit ook mee in een besluit voor basisschool?
Klinkt als een fijne manier om het geloof mee te nemen in opvoeding. En kerstquote:Op woensdag 30 september 2015 12:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, maar wel redelijk 'voor onszelf', we zijn bijvoorbeeld wel lid van de kerk en kuiken is ook gedoopt, maar gaan vaker niet dan wel. Ik wil het geloof aan kuiken meegeven als optie waar hij voor kan kiezen, dat zal hij toch verder zelf moeten beslissen. Hij heeft een aantal boekjes met bijbelverhalen, en vooral boekjes over kerst zijn zwaar favoriet
![]()
. We leren hem ook om het avondeten te beginnen met een gebedje, maar voor hem heeft dat natuurlijk nog geen betekenis.
Onze voorkeur gaat inderdaad uit naar een christelijke basisschool, maar als een andere school (veel) beter bij onze visie omtrent opvoeden aansluit, zouden we misschien daar dan wel meer waarde aan hechten. Ik denk dat we tzt gewoon een hoop verschillende scholen gaan bezoeken.
Mooie stats! En prik erin, eindelijkquote:Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ga toevallig vandaag een inschijfformulier voor de psz uitprinten en invullen, zit er maar 1 dus dat is makkelijk
Wat zijn bij jullie de kosten van de ouderbijdrage?
Hier is t 55 euro pmnd en ik vind dat best hoog maar misschien zie ik dat verkeerd...
Saar heeft vanmorgen haar enting weer gehad, na 6 weken en 4 telefoontjes, liep ik vandaag weer even langs en nu was er eindelijk iemand! Dossier nog steeds niet verstuurd maar mocht met boekje komen en dan konden ze enten.
Gelijk gewogen en gemeten. Ze gaat super! 11.7 kg en 81cm.
Plaatje bij de stats;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gm jullie werken toch niet? Dan betaal je hier ¤ 60. Anders gaat het op inkomen via de toeslagen.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ga toevallig vandaag een inschijfformulier voor de psz uitprinten en invullen, zit er maar 1 dus dat is makkelijk
Wat zijn bij jullie de kosten van de ouderbijdrage?
Hier is t 55 euro pmnd en ik vind dat best hoog maar misschien zie ik dat verkeerd...
Saar heeft vanmorgen haar enting weer gehad, na 6 weken en 4 telefoontjes, liep ik vandaag weer even langs en nu was er eindelijk iemand! Dossier nog steeds niet verstuurd maar mocht met boekje komen en dan konden ze enten.
Gelijk gewogen en gemeten. Ze gaat super! 11.7 kg en 81cm.
Plaatje bij de stats;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
1 ochtend dus maar... dat vind ik ook prijzig..quote:Op woensdag 30 september 2015 15:57 schreef Moppert het volgende:
15 euro per ochtend.. maar je moet dus wel gewoon elke week verplicht een ochtend afnemen.
Ik vind het absurd even 60 euro per 4 weken
Ik bedoelde meer dan ¤60 per maandquote:Op woensdag 30 september 2015 16:52 schreef AwayTL het volgende:
Gastouder is hier dan weer 2¤ goedkoper dan psz .
Maar dan zijn ze ook langer weg tochquote:Op woensdag 30 september 2015 16:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dan ¤60 per maand.
Wij nemen 8 uur per week af en betalen iets van ¤130 per maand.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:59 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze ook langer weg toch.
quote:Op woensdag 30 september 2015 20:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik zie vooralsnog geen meerwaarde voor psz ten opzichte van het kdv![]()
Wat zijn de overwegingen om het dan toch wel te doen voor jullie?
De tarieven voor de psz zijn nu toch gelijk gesteld aan kdv tarieven? Ik snap best dat de kosten inkomensafhankelijk zijn, maar als ik zie wat we nu betalen voor 1 kind dan zou ik een 2e bijna schrappen
quote:Op woensdag 30 september 2015 11:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Weinig op zichIn ons geval zit de psz in de basisschool. Ze gaan mee met de schooltijden, werken samen met de basisschool (ook om bv vriendjes bij elkaar in groep 1 te plaatsen) en werken met dezelfde methode als de basisschool. Oh en kindjes die naar die psz gaan, mogen sowieso naar de aansluitende basisschool
Ik ben sinds 1 augustus helaas werkloos, dus hij is 24/7 bij mij thuisquote:Op woensdag 30 september 2015 20:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah, ik moet beter lezen zie ik![]()
Gaat T nu ook naar het kdv en is het dan de bedoeling dat psz er naast komt?
Saar gaat niet naar een kdv dus daarom wel naar psz, puur voor het stukje samen spelen, "zelfstandigheid" en contact met andere kinderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:53 schreef Fazzoletti het volgende:
De tarieven voor de psz zijn nu toch gelijk gesteld aan kdv tarieven? Ik snap best dat de kosten inkomensafhankelijk zijn, maar als ik zie wat we nu betalen voor 1 kind dan zou ik een 2e bijna schrappen
Nope, 0.niks geen lastquote:Op woensdag 30 september 2015 21:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hebben jullie kinderen last gehad van de bmr en meningokokken c prik?had weer 2 enge verhalen gelezen en nu maak ik mij zorgen...
Die tweede is bijna gratis joh.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah, dus dat scheelt als je meerdere kinderen hebt! We zijn nu bijna ¤500 kwijt voor maar 2 dagen per week. Ik ben wel benieuwd hoe dat volgend jaar uitpakt, alles wat het minder wordt is mooi meegenomenquote:Op woensdag 30 september 2015 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die tweede is bijna gratis joh.
Ons kdv heeft een ingebouwde peuterschool dus ik zie geen toegevoegde waarde van psz. L heeft er zover ik kan inschatten ook niets aan gemist ze leerde echt voldoende op het kdv aan de hand van het Uk en Puk lesprogramma. Ik vind de kdv kosten overigens ook best hoog. Wij hebben wel 3 kinderen natuurlijk, maar we zijn netto zo'n 850 euro per maand kwijt voor 3.5 dag kdv van T en S en 3 uurtjes VSO en 1 middag BSO van L.Natuurlijk is het mijn eigen keus om te werken, maar het voelt af en toe alsof je je geld in een bodemloze put gooit. Needless to say dat ik best blij ben dat er volgend jaar wat meer kinderopvangtoeslag betaald gaat worden.
Zoiets ben ik inderdaad ook al kwijt voor alleen T. Tweede, derde etc. kind krijg je véél meer toeslag voor.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:24 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah, dus dat scheelt als je meerdere kinderen hebt! We zijn nu bijna ¤500 kwijt voor maar 2 dagen per week. Ik ben wel benieuwd hoe dat volgend jaar uitpakt, alles wat het minder wordt is mooi meegenomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |