abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156348268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Zit een hele organisatie achter. Wordt ook elk jaar verbeterd.

Helmond mag dan een slechte naam hebben, maar organiseren kunnen ze hier.
Ook de jaarlijkse kasteeltuin-concerten zijn geweldig. De hele zomer, elke vrijdag een drukbezocht feest in de kasteeltuin.
Daarnaast elke zondag een concert in de warande, in het Carat paviljoen.
De kunstmarkt, Jazz in Catstown, enz.

Ben blij hier te wonen.
Slechte naam?
Beste kringlopen van Nederland, daar liggen de duurste merken voor een prikkie... :7
Purdy robe manteau, ¤ 15,- en Shabby's voor ¤ 20,- prijskaartje zat er nog aan.
Zomerhuis hier compleet ingericht met spul juist in Helmond.

Zoals met elke stad, je moet wel weten waar je moet zijn.
pi_156348286
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is er mis met Ectoklaas?
wie?
  donderdag 24 september 2015 @ 13:37:04 #103
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156348295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wie?
laat maar. fok! grapje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156348320
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

laat maar. fok! grapje.
kon hem ook al niet vinden op google.

kijk, dit is een echte Sinterklaas:

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 24-09-2015 13:45:37 ]
pi_156348337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar

[..]

Lees even het vetgedrukte en ontdek waar je foutgaat.
Maar dit brengt een probleem met zich mee, Hong. Een staat die immers alleen doet wat de meerderheid van de bevolking wil is onmogelijk. Ik schets je het volgende scenario:

Een meerderheid van de bevolking wil Zwarte Piet houden.
Een meerderheid van de bevolking is tegen racisme.

Dit lijken me beide normale aannames voor Nederland, toch? Nu, wat als er mensen zijn die voelen dat Zwarte Piet racistisch is? Wat gaat er dan gebeuren? Komt er een objectief onderzoek naar het eventuele racisme van Zwarte Piet? En als dat zo is, hoe ga je de wil van de bevolking dan in deze gevallen samenbrengen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156348399
quote:
11s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar dit brengt een probleem met zich mee, Hong. Een staat die immers alleen doet wat de meerderheid van de bevolking wil is onmogelijk. Ik schets je het volgende scenario:

Een meerderheid van de bevolking wil Zwarte Piet houden.
Een meerderheid van de bevolking is tegen racisme.

Dit lijken me beide normale aannames voor Nederland, toch? Nu, wat als er mensen zijn die voelen dat Zwarte Piet racistisch is? Wat gaat er dan gebeuren? Komt er een objectief onderzoek naar het eventuele racisme van Zwarte Piet? En als dat zo is, hoe ga je de wil van de bevolking dan in deze gevallen samenbrengen?
Dan onderzoekt men of er grond is om uit te gaan van racisme, en dan is het antwoord nee. Het maximale waar je uitkomt is dat men de bevrijding van slaven/slavernij viert. En dan is er dus per definitie al geen grond om racisme te gaan lopen schreeuwen. Dan kun je die kant dus gewoon negeren(nee heeft niks met uitsluiting van negers te doen).
pi_156348423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan onderzoekt men of er grond is om uit te gaan van racisme, en dan is het antwoord nee. Het maximale waar je uitkomt is dat men de bevrijding van slaven/slavernij viert. En dan is er dus per definitie al geen grond om racisme te gaan lopen schreeuwen. Dan kun je die kant dus gewoon negeren(nee heeft niks met uitsluiting van negers te doen).
Sinterklaas is de bevrijding van slavernij? Wat?
pi_156348481
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Sinterklaas is de bevrijding van slavernij? Wat?
quote:
hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;[18]
[i]hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;[noot 3][/i]
hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;
hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;
hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);
hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[19]
hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.
pi_156348500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

[..]

Ja, en als je iets anders vet maakt is het weer iets anders. Dit is geen bewijs, dat snap jij ook wel.
pi_156348532
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, en als je iets anders vet maakt is het weer iets anders. Dit is geen bewijs, dat snap jij ook wel.
Er is sowieso geen bewijs. Het is een kinderfeest, het is grotendeels fantasie!!! Maar er is nergens iets te vinden dat men racisme viert!! En dat is het punt
pi_156348577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Er is sowieso geen bewijs. Het is een kinderfeest, het is grotendeels fantasie!!! Maar er is nergens iets te vinden dat men racisme viert!! En dat is het punt
Maar als een groep mensen dat ervaren als racisme, dan is dat genoeg. Er is geen objectieve maatstaf om racisme vast te stellen. Als ik me straks zwart schmink en meloen ga eten op straat met een botje door mijn neus en een schotel in mijn lip (handig voor de pitjes), dan zouden mensen daar wel eens aanstoot aan kunnen nemen, ook al bedoel ik het eigenlijk als verwijzing naar een bevrijdde Somalische slaaf die graag meloen at.
pi_156348640
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar als een groep mensen dat ervaren als racisme, dan is dat genoeg.
Nope, dat is net genoeg. Men moet wel grond hebben daarvoor. Ik kan gaan roepen dat ik me gediscrimineerd voel als ik hoor dat varkensvlees slecht is en ik mij daarom niet houdt aan hoe een of andere God voorschrijft hoe ik moet leven.

Dan ook Joden en Moslims maar verplichten varkensvlees te gaan vreten?
pi_156348690
Tumult in Rijswijk over Pietenfeest

Een Pietenposter waarin namens de Rijswijkse voetbalvereniging Haaglandia wordt opgeroepen kinderen op 4 december thuis te houden van school, circuleert al dagen op internet. De aankondiging, waarbij kroost een Sinterklaasfeest met echte zwarte pieten wordt beloofd, verscheen kort nadat de Haagse schoolbesturen gezamenlijk besloten dat zwarte piet op basisscholen in de regio in de ban wordt gedaan.

Het geplande Pietenfestijn, dat wordt georganiseerd door de Haagse zanger Wesley de Bruin :D , heeft in Rijswijk tal van verontwaardigde reacties opgeroepen. De lokale politiek spreekt schande van het initiatief. ,,Dit is een onrechtmatige actie. Mensen die hier in meegaan, staat een stevige boete van de leerplichtambtenaar te wachten”, zegt raadslid Dick Jense (Onafhankelijk Rijswijk).

Het bestuur van de voetbalclub ontkent in alle toonaarden bij het feest betrokken te zijn. ,,Wij willen dit helemaal niet. We hebben ook zwarte leden”, zegt bestuurslid John van Kuijeren. Onduidelijk blijft waarom de naam van de voetbalclub desondanks op de poster verscheen.

Volgens de organisatie zijn er inmiddels meer dan vijfhonderd toegangskaarten á 10 euro verkocht. Waar het Sinterklaasfeest plaatsvindt, is nog niet bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_Pietenfeest__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156348694
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik me straks zwart schmink en meloen ga eten op straat met een botje door mijn neus en een schotel in mijn lip (handig voor de pitjes), dan zouden mensen daar wel eens aanstoot aan kunnen nemen, ook al bedoel ik het eigenlijk als verwijzing naar een bevrijdde Somalische slaaf die graag meloen at.
Ja, en rooie Pieten discrimineren Indianen, Gele Pieten aziaten, etc. kom eens met wat beters.

Er is helemaal geen grond om racisme te plaatsen bij Zwarte Piet.
pi_156348723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het geplande Pietenfestijn, dat wordt georganiseerd door de Haagse zanger Wesley de Bruin
De Zwart, de Zwart, de Zwart
pi_156348740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Een Pietenposter waarin namens de Rijswijkse voetbalvereniging Haaglandia wordt opgeroepen kinderen op 4 december thuis te houden van school, circuleert al dagen op internet. De aankondiging, waarbij kroost een Sinterklaasfeest met echte zwarte pieten wordt beloofd, verscheen kort nadat de Haagse schoolbesturen gezamenlijk besloten dat zwarte piet op basisscholen in de regio in de ban wordt gedaan.

Het geplande Pietenfestijn, dat wordt georganiseerd door de Haagse zanger Wesley de Bruin :D , heeft in Rijswijk tal van verontwaardigde reacties opgeroepen. De lokale politiek spreekt schande van het initiatief. ,,Dit is een onrechtmatige actie. Mensen die hier in meegaan, staat een stevige boete van de leerplichtambtenaar te wachten”, zegt raadslid Dick Jense (Onafhankelijk Rijswijk).

Het bestuur van de voetbalclub ontkent in alle toonaarden bij het feest betrokken te zijn. ,,Wij willen dit helemaal niet. We hebben ook zwarte leden”, zegt bestuurslid John van Kuijeren. Onduidelijk blijft waarom de naam van de voetbalclub desondanks op de poster verscheen.

Volgens de organisatie zijn er inmiddels meer dan vijfhonderd toegangskaarten á 10 euro verkocht. Waar het Sinterklaasfeest plaatsvindt, is nog niet bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_Pietenfeest__.html
Slim is anders maar met name de reactie van de leerplichtboete :N

Dat MOETEN, schoolbesturen beslissen, terwijl men aangeeft dit niet te willen en toch MOET het gaat zoals het bestuur beslist...
En dan gaan dreigen met boetes...

Hoeveel ouders houden hun kind van school weg als zwarte piet zwarte piet blijft?
Hebben die in het verleden ook boetes gehad?
pi_156348793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vooral ook omdat hetzelfde werd geopperd door anti-Pieten ouders met het thuis houden van hún kinderen wanneer er wel een Zwarte Piet ten tonele zou verschijnen.

Werd er toen ook schande van gesproken?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156348811
quote:

We hebben ook zwarte leden”,
Die lopen achter met contributie?
pi_156348819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vooral ook omdat hetzelfde werd geopperd door anti-Pieten ouders met het thuis houden van hún kinderen wanneer er wel een Zwarte Piet ten tonele zou verschijnen.

Werd er toen ook schande van gesproken?
Nee, want als die een boete hadden gehad dan zou het voorpaginanieuws zijn geweest.
pi_156348823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
Alleen jammer dat ze in Helmond donkerbruin zijn... Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet maar die onzin met bruine Pieten in vele gemeentes heb ik nooit begrepen.
Exact. (Git)zwart moet ie zijn! ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156348860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat MOETEN, schoolbesturen beslissen, terwijl men aangeeft dit niet te willen en toch MOET het gaat zoals het bestuur beslist...
En dan gaan dreigen met boetes...

Hoeveel ouders houden hun kind van school weg als zwarte piet zwarte piet blijft?
Hebben die in het verleden ook boetes gehad?

We krijgen straks weer een nieuwe verzuiling of segregatie.

Zwarte en witte pieten scholen. Of de school met de zwarte piet vs school met de witte piet :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156348866
pi_156348878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We krijgen straks weer een nieuwe verzuiling of segregatie.

Zwarte en witte pieten scholen. Of de school met de zwarte piet vs school met de witte piet :D
Zal gezellig worden in Rijswijk, de toon daar is gezet....
|:(
pi_156348894
quote:
en dan dat laatste zinnetje....
<O) sinterklaas komt gelukkig ook nog
  Spellchecker donderdag 24 september 2015 @ 14:12:22 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_156348963

quote:
De Haagse Antilliaan Lodrick Boekhoudt (35) wordt bedreigd via sociale media nadat hij met zijn zoontje in pietenpak op de foto ging voor deze krant. Aangifte doet hij niet, zolang het aantal positieve reacties overheerst. 'En dat is het geval. Het bericht wordt honderden keren gedeeld.'
Boekhoudt wilde zijn mening over het uitbannen van de klassieke Zwarte Piet op Haagse basisscholen kracht bij zetten met zijn pietenpose in de krant. Het besluit van de schoolbesturen leidde vorige week tot heftige emoties bij zowel voor- als tegenstanders. Oók bij hem.

Het uiterlijk van de knecht van Sinterklaas heeft volgens Boekhoudt niets te maken met slavernij. ,,Witte mensen zijn evengoed verhandeld als slaaf. Die hoor je ook niet klagen,'' herhaalt de Hagenaar nog maar eens. ,,Zelfs op Curaçao vieren mensen Sinterklaas en schminken ze hun gezichten zwart.''

Doodsbedreigingen
Zijn gezicht in de krant leverde hem honderden steunbetuigingen op, maar ook 'tussen de twaalf en de vijftien' doodsbedreigingen via sociale media. ,,Iemand schreef dat ik moet gaan trainen om mezelf te redden,'' vertelt Boekhoudt. ,,Een ander zei dat ik op moet letten, omdat hij op een dag naast me zal staan.''

Ook zag Boekhoudt hoe mensen een foto van zijn kinderen van zijn Facebookprofiel plukten en deelden op sociale media. Boekhoudt: ,,Met het onderschrift dat het zielig is voor mijn kinderen. Ik zou hen meesleuren in verkeerde opvattingen.''

Geen aangifte
Aangifte heeft de Hagenaar niet gedaan. Zolang het aantal positieve reacties de overhand heeft en de bedreigingen 'digitaal' blijven, stapt hij niet naar de politie. ,,Mijn bericht is honderden keren gedeeld. Verder wacht ik af hoe het met de bedreigingen verloopt.'' Op één bericht heeft hij gereageerd, een mailwisseling die van kwaad tot erger ging. ,,Blaffende honden bijten niet,'' zegt hij daarover. ,,Ik heb niemand voor mijn deur zien staan. Laat ze maar blaffen. We leven in een democratisch land.''

Ouders ontvingen afgelopen zaterdag een brief van de schoolbesturen over de commotie die ontstond na de bekendmaking van het besluit, waarin excuses worden gemaakt voor de communicatie van het plan. De besturen betreuren het dat de ouders zich 'overvallen' voelden door de berichtgeving in deze krant, maar stellen ook dat het besluit 'zorgvuldig' is genomen.

Anders
Zwarte Piet verdwijnt niet, maar verandert van uiterlijk en karakter, zeggen de besturen. Scholen kunnen zelf invullen hoe, maar moeten komend Sinterklaasfeest de rol van Piet wel al iets aanpassen. Over drie jaar is zijn uiterlijk volgens planning politiek correct. Geen zwart gezicht, geen kroeshaar, geen oorringen, geen dikke rode lippen en geen knechtenrol.

Boekhoudt blijft het belachelijk vinden, ongeacht de negatieve reacties die hij binnen kreeg. Ze sterken hem alleen maar meer in zijn mening dat Zwarte Piet moet blijven zoals de knecht nu is. Daar heeft Boekhoudt veel voor over. ,,Desnoods trommel ik een groep van twintig negers op, die allemaal op de foto gaan in pietenpak,'' stelt hij spontaan voor. ,,Je hoeft maar te bellen.''
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')