abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 12:57:40 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij en ik wel, maar Quincy niet. Die begint volgend voorjaar weer gewoon opnieuw te mekkeren.
dat recht heeftie ... lekker belangrijk verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 12:58:31 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347613
als iedereen zo pragmatisch was als mij dan leefden we in een prachtige wereld
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 12:58:52 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347622
zonder voetbal want dat vind ik matig
  donderdag 24 september 2015 @ 12:59:24 #79
3542 Gia
User under construction
pi_156347630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:56 schreef HongKongPhoey het volgende:

Wanneer je het openbaar doet en op de media, vindt ik wel dat je gehoor moet geven aan de massa en de traditie moet volgen
Als er een verhaaltje bestaat dat de pieten onder een regenboog zijn gevaren en toen ineens allerlei kleuren hadden, vind ik dat geen probleem. Alleen zijn niet ALLE Pieten onder die regenboog door gevaren, dus veel pieten in den lande zijn nog gewoon zwart of bruin. En dat moet ook kunnen.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:00:26 #80
3542 Gia
User under construction
pi_156347651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:58 schreef sp3c het volgende:
als iedereen zo pragmatisch was als mij dan leefden we in een prachtige wereld
als ik

sorry
pi_156347662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er een verhaaltje bestaat dat de pieten onder een regenboog zijn gevaren en toen ineens allerlei kleuren hadden, vind ik dat geen probleem. Alleen zijn niet ALLE Pieten onder die regenboog door gevaren, dus veel pieten in den lande zijn nog gewoon zwart of bruin. En dat moet ook kunnen.
quote:

[..]

Dat vind ik niet. Dan kan je bezig blijven. Er is niks mis met de traditionele Zwarte Piet
  donderdag 24 september 2015 @ 13:01:12 #82
3542 Gia
User under construction
pi_156347668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:58 schreef sp3c het volgende:
zonder voetbal want dat vind ik matig
Voetbal hoeft voor mij ook niet. En ja, ik ben zeer pragmatisch.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:01:43 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

als ik

sorry
nou en, je bent hier zelf komen posten
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:03:03 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347707
quote:

[..]

fuck dat matige regenboogverhaaltje man

zolang ze met snoep strooien en cadeautjes uitdelen snapt iedereen wel wie die figuren zijn, dat hoef je echt niet uit te leggen
  donderdag 24 september 2015 @ 13:05:46 #85
3542 Gia
User under construction
pi_156347753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

Dat vind ik niet. Dan kan je bezig blijven. Er is niks mis met de traditionele Zwarte Piet
Zeg ik dat dan? Elk jaar is er op tv een verhaal verbonden aan de Sinterklaasviering. Kan dus gewoon op deze manier opgelost worden. Is vorig jaar, geloof ik, al gedaan. Dus nu kan het verhaaltje worden dat bij sommige pieten die kleur er niet meer afgaat! Helaas.
Het merendeel van de Pieten is dan nog steeds gewoon zwart en bruin en heten gewoon Zwarte Piet, want dat is nu eenmaal zijn naam. Ook die gekleurde pieten zijn gewoon Zwarte Piet, alleen het zwart zie je niet.
Geef er een draai aan en iedereen krijgt zijn zin.

Wil Jantjes moeder de Sint uitnodigen met een groene Zwarte Piet, dan kan dat. Wil Marietjes moeder een bruine Zwarte Piet, dan kan dat ook. Kinderen slikken dat als zoete koek. Iedereen tevreden, iedereen kan Sinterklaas vieren met een Zwarte Piet naar keuze.
pi_156347817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Daar komt het wel op neer. je gaat je voegen naar de mening van een enkeling en daarmee negeer je de overgrote meerderheid die het feest traditioneel wil houden
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:10:59 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156347823
als er in het sinterklaasjournaal een rode piet op komt dagen en ze noemen hem allemaal rode piet alsof het de normaalste zaak van de wereld is dan is dat voor de kindertjes die er nog in geloven ook de normaalste zaak van de wereld, heb je echt geen regenboogbullshit voor nodig want zo achterlijk zijn ze nu ook weer niet

ik vind het alleen niet nodig, Piet kan prima zwart zijn

maar ik zou er ook niet van gaan stuiteren
pi_156347873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Gia het volgende:
In mijn stad blijven de pieten gelukkig gewoon zwart.

http://www.omroepbrabant.(...)et+gewoon+zwart.aspx

[ afbeelding ]
leuk! Goed nieuws!

Vaste prik hier al jaren, het kasteel van SInterklaas in jouw woonplaats, wel even 1,5 uur rijden en een flinke wachtrij maar zelfs in die rij is het gezellig. Kinderen hier vinden dat het leukste uitje...
  donderdag 24 september 2015 @ 13:16:38 #89
3542 Gia
User under construction
pi_156347929
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

leuk! Goed nieuws!

Vaste prik hier al jaren, het kasteel van SInterklaas in jouw woonplaats, wel even 1,5 uur rijden en een flinke wachtrij maar zelfs in die rij is het gezellig. Kinderen hier vinden dat het leukste uitje...
Ik zou zeggen: Welkom in onze mooie stad

Ben er zelf nog nooit geweest. Was er nog niet toen onze kinderen nog geloofden.
pi_156347994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als jij een vergunning aanvraagt voor een intocht van Sinterklaas, dan ben je gebonden aan de traditionele voorwaarden. Anders moet je expliciet vermelden dat het niet een traditionele intocht is.
Nee hoor ..... het is niet de taak van een gemeente om alleen traditionele intochten toe te laten.
Roze Pieten is niet verboden.
pi_156348030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Die stelt ook de voorwaarden voor de uitvoering er van. Binnen welke grenzen men zich moet begeven. je kunt wel zeggen dat je Een klassiek concert gaat organiseren, maar dan moet je ook niet met Hardstyle aan gaan komen. Daar is geen vergunning afgegeven.

Intocht van Sinterklaas is traditioneel met zwarte Pieten, dus geen rooie, of blauwe.
Waarom?
Even serieus. Waarom eigenlijk? Mensen zijn zelf heel erg goed in hun eigen cultuur en erfgoed in ere houden. Waarom moet daar de overheid aan te pas komen?
Omdat het bij nederland hoort?
Als je volksgebruiken naar jouw hand wilt zetten via de overheid dan kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Anderen kunnen dat namelijk ook gaan doen.

Ik heb voor de verkiezingen voor het Europees Parlement meegeschreven aan het verkiezingsprogramma. Tijdens het schrijven hadden we de discussie of Europa het homohuwelijk zou moeten invoeren in de hele EU. Goedbedoeld natuurlijk maar men vergeet even dat wanneer je de mogelijkheid geeft om via de EU iets af te dwingen, dat anderen die mogelijkheid ook hebben. Zo kunnen wij proberen om het homohuwelijk af te dwingen maar streng katholieke landen kunnen dan ook iets aan onze abortuswetgeving doen.

Het zelfde geldt voor het inzetten van de nationale overheid om culturele gebruiken aan te passen/pakken. Moet je niet willen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156348058
Alleen jammer dat ze in Helmond donkerbruin zijn... Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet maar die onzin met bruine Pieten in vele gemeentes heb ik nooit begrepen.
pi_156348061
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor ..... het is niet de taak van een gemeente om alleen traditionele intochten toe te laten.
Roze Pieten is niet verboden.
Als je een vergunning aanvraagt die afwijkt van de traditie waarbinnen je het aanvraagt, dan zal je dat moeten aangeven. Wellicht is de ene gemeente daar strenger op dan de andere. Maar je kan niet je beroepen op een vergunning die niet overeenkomt met de daadwerkelijke totaal andere invulling die je er aan geeft
pi_156348065
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Welkom in onze mooie stad

Ben er zelf nog nooit geweest. Was er nog niet toen onze kinderen nog geloofden.
Doen ze echt supergoed, kleine groepjes en heel veel aandacht voor de kleintjes. Bakkerij en post en inpakkamer enz. En alles tot in de details doorgevoerd...

Ook op het voorterrein.
pi_156348086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
Alleen jammer dat ze in Helmond donkerbruin zijn... Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet maar die onzin met bruine Pieten in vele gemeentes heb ik nooit begrepen.
Kom jij lekker naar Rotterdam dan!
Ga ik lekker naar Helmond!

edit:
en groot voordeel, het is geen openbaar terrein dus ook geen Quinty gekken met hun agressieve demonstraties!
  donderdag 24 september 2015 @ 13:27:13 #96
3542 Gia
User under construction
pi_156348114
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
Bruin komt, denk ik, realistischer over. Er zijn echt weinig echt zwarte mensen. Ethiopiėrs zijn volgens mij wel het zwartst.

Maar ja, als je het verhaaltje van de schoorsteenroet hanteert, dan zouden ze inderdaad echt zwart moeten zijn. Roet is namelijk niet bruin.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:30:40 #97
3542 Gia
User under construction
pi_156348169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Doen ze echt supergoed, kleine groepjes en heel veel aandacht voor de kleintjes. Bakkerij en post en inpakkamer enz. En alles tot in de details doorgevoerd...

Ook op het voorterrein.
Zit een hele organisatie achter. Wordt ook elk jaar verbeterd.

Helmond mag dan een slechte naam hebben, maar organiseren kunnen ze hier.
Ook de jaarlijkse kasteeltuin-concerten zijn geweldig. De hele zomer, elke vrijdag een drukbezocht feest in de kasteeltuin.
Daarnaast elke zondag een concert in de warande, in het Carat paviljoen.
De kunstmarkt, Jazz in Catstown, enz.

Ben blij hier te wonen.
pi_156348178
En ze hebben er een "echte" sinterklaas, niet zo'n dun neppertje.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:33:07 #99
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156348214
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
En ze hebben er een "echte" sinterklaas, niet zo'n dun neppertje.
Wat is er mis met Ectoklaas?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156348217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als je een vergunning aanvraagt die afwijkt van de traditie waarbinnen je het aanvraagt, dan zal je dat moeten aangeven. Wellicht is de ene gemeente daar strenger op dan de andere. Maar je kan niet je beroepen op een vergunning die niet overeenkomt met de daadwerkelijke totaal andere invulling die je er aan geeft
Als je het evenement aanmeld dan moet je voldoende informatie geven waar het over gaat.
Nu weet ik niet of dat daar achteraf boetes op staan als men dat niet doet.
Ik denk ook niet als er ineens onaangekondigd roze Pieten meelopen dat de politie/gemeentes de intocht opbreken.
Hooguit ergens een overijverige diender die de orde gaat verstoren uit angst dat dit een ordeverstoring is. Zolang men dit niet gewend is.
Maar of men wel of niet een traditionele intocht organiseert. Het is niet verplicht de tradities te volgen. Het zal wel zijn dat de gemeentes graag willen horen of er ook andersgekleurde Pieten meedoen. Dit kan relevant zijn om te beoordelen of er extra politie-inzet moet zijn ivm met mogelijke opstootjes .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')