dat recht heeftie ... lekker belangrijk verderquote:Op donderdag 24 september 2015 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij en ik wel, maar Quincy niet. Die begint volgend voorjaar weer gewoon opnieuw te mekkeren.
Als er een verhaaltje bestaat dat de pieten onder een regenboog zijn gevaren en toen ineens allerlei kleuren hadden, vind ik dat geen probleem. Alleen zijn niet ALLE Pieten onder die regenboog door gevaren, dus veel pieten in den lande zijn nog gewoon zwart of bruin. En dat moet ook kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
Wanneer je het openbaar doet en op de media, vindt ik wel dat je gehoor moet geven aan de massa en de traditie moet volgen
als ikquote:Op donderdag 24 september 2015 12:58 schreef sp3c het volgende:
als iedereen zo pragmatisch was als mij dan leefden we in een prachtige wereld
quote:Op donderdag 24 september 2015 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er een verhaaltje bestaat dat de pieten onder een regenboog zijn gevaren en toen ineens allerlei kleuren hadden, vind ik dat geen probleem. Alleen zijn niet ALLE Pieten onder die regenboog door gevaren, dus veel pieten in den lande zijn nog gewoon zwart of bruin. En dat moet ook kunnen.
Dat vind ik niet. Dan kan je bezig blijven. Er is niks mis met de traditionele Zwarte Pietquote:Op donderdag 24 september 2015 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er een verhaaltje bestaat dat de pieten onder een regenboog zijn gevaren en toen ineens allerlei kleuren hadden, vind ik dat geen probleem. Alleen zijn niet ALLE Pieten onder die regenboog door gevaren, dus veel pieten in den lande zijn nog gewoon zwart of bruin. En dat moet ook kunnen.
Voetbal hoeft voor mij ook niet. En ja, ik ben zeer pragmatisch.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:58 schreef sp3c het volgende:
zonder voetbal want dat vind ik matig
nou en, je bent hier zelf komen postenquote:
fuck dat matige regenboogverhaaltje manquote:Op donderdag 24 september 2015 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Elk jaar is er op tv een verhaal verbonden aan de Sinterklaasviering. Kan dus gewoon op deze manier opgelost worden. Is vorig jaar, geloof ik, al gedaan. Dus nu kan het verhaaltje worden dat bij sommige pieten die kleur er niet meer afgaat! Helaas.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dat vind ik niet. Dan kan je bezig blijven. Er is niks mis met de traditionele Zwarte Piet
Daar komt het wel op neer. je gaat je voegen naar de mening van een enkeling en daarmee negeer je de overgrote meerderheid die het feest traditioneel wil houdenquote:
leuk! Goed nieuws!quote:Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Gia het volgende:
In mijn stad blijven de pieten gelukkig gewoon zwart.
http://www.omroepbrabant.(...)et+gewoon+zwart.aspx
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: Welkom in onze mooie stadquote:Op donderdag 24 september 2015 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
leuk! Goed nieuws!
Vaste prik hier al jaren, het kasteel van SInterklaas in jouw woonplaats, wel even 1,5 uur rijden en een flinke wachtrij maar zelfs in die rij is het gezellig. Kinderen hier vinden dat het leukste uitje...
Nee hoor ..... het is niet de taak van een gemeente om alleen traditionele intochten toe te laten.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als jij een vergunning aanvraagt voor een intocht van Sinterklaas, dan ben je gebonden aan de traditionele voorwaarden. Anders moet je expliciet vermelden dat het niet een traditionele intocht is.
Als je volksgebruiken naar jouw hand wilt zetten via de overheid dan kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Anderen kunnen dat namelijk ook gaan doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Die stelt ook de voorwaarden voor de uitvoering er van. Binnen welke grenzen men zich moet begeven. je kunt wel zeggen dat je Een klassiek concert gaat organiseren, maar dan moet je ook niet met Hardstyle aan gaan komen. Daar is geen vergunning afgegeven.
Intocht van Sinterklaas is traditioneel met zwarte Pieten, dus geen rooie, of blauwe.
Waarom?
Even serieus. Waarom eigenlijk? Mensen zijn zelf heel erg goed in hun eigen cultuur en erfgoed in ere houden. Waarom moet daar de overheid aan te pas komen?
Omdat het bij nederland hoort?
Als je een vergunning aanvraagt die afwijkt van de traditie waarbinnen je het aanvraagt, dan zal je dat moeten aangeven. Wellicht is de ene gemeente daar strenger op dan de andere. Maar je kan niet je beroepen op een vergunning die niet overeenkomt met de daadwerkelijke totaal andere invulling die je er aan geeftquote:Op donderdag 24 september 2015 13:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor ..... het is niet de taak van een gemeente om alleen traditionele intochten toe te laten.
Roze Pieten is niet verboden.
Doen ze echt supergoed, kleine groepjes en heel veel aandacht voor de kleintjes. Bakkerij en post en inpakkamer enz. En alles tot in de details doorgevoerd...quote:Op donderdag 24 september 2015 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Welkom in onze mooie stad
Ben er zelf nog nooit geweest. Was er nog niet toen onze kinderen nog geloofden.
Kom jij lekker naar Rotterdam dan!quote:Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
Alleen jammer dat ze in Helmond donkerbruin zijn... Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet maar die onzin met bruine Pieten in vele gemeentes heb ik nooit begrepen.
Bruin komt, denk ik, realistischer over. Er zijn echt weinig echt zwarte mensen. Ethiopiėrs zijn volgens mij wel het zwartst.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
Alleen jammer dat ze in Helmond donkerbruin zijn... Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet maar die onzin met bruine Pieten in vele gemeentes heb ik nooit begrepen.
Zit een hele organisatie achter. Wordt ook elk jaar verbeterd.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doen ze echt supergoed, kleine groepjes en heel veel aandacht voor de kleintjes. Bakkerij en post en inpakkamer enz. En alles tot in de details doorgevoerd...
Ook op het voorterrein.
Wat is er mis met Ectoklaas?quote:Op donderdag 24 september 2015 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
En ze hebben er een "echte" sinterklaas, niet zo'n dun neppertje.
Als je het evenement aanmeld dan moet je voldoende informatie geven waar het over gaat.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als je een vergunning aanvraagt die afwijkt van de traditie waarbinnen je het aanvraagt, dan zal je dat moeten aangeven. Wellicht is de ene gemeente daar strenger op dan de andere. Maar je kan niet je beroepen op een vergunning die niet overeenkomt met de daadwerkelijke totaal andere invulling die je er aan geeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |