Nohhh, zie d'r gaanquote:
Jaquote:Op donderdag 24 september 2015 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nohhh, zie d'r gaan! Voor je het weet lopen ze alleen nog maar en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is
Ik mik het in de flessenwarmer die ook een sterilisatie stand heeft. nog geen 8 minuten verder klaarquote:Op woensdag 23 september 2015 18:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier dus wel elke dag een uur bezig om alles uit te koken. Omdat dat werd geadviseerd in het ziekenhuis.... Ben benieuwd hoelang ik daar nog mee door ga
In het begin keek ik de tijd juist voorbijquote:Op donderdag 24 september 2015 12:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Wekenwissel
![]()
8 weken alweer ...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik vind het ontzettend hard gaan en dat vind ik soms echt moeilijk... Ben ik daarin gek? Of zijn er meer die daar last van hebben?
Ja!quote:Op donderdag 24 september 2015 12:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
In het begin keek ik de tijd juist voorbijik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..
Nu fantaseer ik wel eens hoe ze is als ze ouder is(1,5 jaar of 2 zoiets), maar tegelijk is het ook zo jammer dat ze niet langer mijn kleine baby kan zijn. Tweestrijd
Dat heb ik ook wel ja... het is schattig hoor, zo'n minibaby, maar hoe meer ze gaat doen en kunnen hoe leuker het wordt.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
In het begin keek ik de tijd juist voorbijik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..
Ik kan al helemaal vrolijk worden als ik me bedenk dat we later in de regen gaan plassen stampenquote:Op donderdag 24 september 2015 12:17 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja!
Grote dreumessen en peuters zijn ook zo tof joh!!
Maar daar past maar een flesje per keer in. Als je veel kolft dan zou je daarmee alsnog 3 uur per dag kwijt zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik mik het in de flessenwarmer die ook een sterilisatie stand heeft. nog geen 8 minuten verder klaar![]()
kei handig!
Ja, dit! Ik ben juist blij dat het vrij snel gaat. Al geloof ik helemaal dat ik dat hele kleine knuffelbaby aspect vast straks best zal missen af en toe. Dus ik probeer wel echt te genieten van die momentjes dat ze half-slapend in mijn armen ligt en met die handjes zo aan het wriemelen is. En die ienieminie voetjes.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
ik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..
Gefeliciteerd nog!quote:Op donderdag 24 september 2015 13:51 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het ook hard gaan en dan is mijn baby pas 10 dagen oud. Maar wat verandert hij al in zijn gezicht. Nu ik meer uit bed ben en voel dat mijn bekken toch nog niet zo wil, kijk ik er enorm naar uit om langer naar buiten te kunnen, te winkelen, enz. Maar dat kan ik nu nog niet en tegen de tijd dat het wel kan, is mijn baby groter...
En zo veranderd als zijn gezichtje al is, zo fijntjes is hij nog. Ook nog niet terug op geboortegewicht (maar hij komt wel aan dus geen zorgen).
Dit herken ik wel ja.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:26 schreef lunapuella het volgende:
Oh ja, tweestrijd ook hier! Zeker in het begin. Keteltje groeide als een malle, waardoor het echte pasgeborene er heel snel af was. Dat vond ik superjammer. Tegelijkertijd geniet ik heel erg van alle nieuwe dingen die hij kan, dat we steeds meer reactie terugkrijgen en van het fantaseren over wat we later allemaal samen gaan doen.
Als ik kolf (ook echt wel meerdere keren op een dag hoorquote:Op donderdag 24 september 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar daar past maar een flesje per keer in. Als je veel kolft dan zou je daarmee alsnog 3 uur per dag kwijt zijn.
[..]
Ja, dit! Ik ben juist blij dat het vrij snel gaat. Al geloof ik helemaal dat ik dat hele kleine knuffelbaby aspect vast straks best zal missen af en toe. Dus ik probeer wel echt te genieten van die momentjes dat ze half-slapend in mijn armen ligt en met die handjes zo aan het wriemelen is. En die ienieminie voetjes.
Maar dat apparaat mag toch niet meerdere keren achter elkaar aan? Ik heb 2 kolfsets, per dag 6 flesjes waar ik melk in bewaar in de koelkast en dan ook nog 3 drinkflesjes (van dr. Brown, dus meerdere onderdelen) en 2 tepelhoedjes. Dat gaat hem niet worden met een sterilisator.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Als ik kolf (ook echt wel meerdere keren op een dag hoor) dan giet ik de melk gelijk in de bewaarvorm. Of de flesjes gaan in de koelkast met betreffende dop.
Onderdelen kolf spoel/was ik af en dan laten drogen op een schone hydrofiel. Eens per dag steriliseer ik de boel. Dat hoeft echt geen uren te duren hoor.... je hoeft toch ook niet bij dat app te blijven staan en te kijken hoe hij het doet?
Niet te moeilijk doen ^^,
Nee hoorquote:Op donderdag 24 september 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb wel het gevoel nu ik eigenlijk bij iedereen in haar eigen vorm geschreven "Kijk de tijd vooruit.." lees dat ik de enige ben die er dus echt moeite mee heeft dat het zo hard gaat met die baby tijd![]()
Jawel hoor. Hij mag gewoon aan. Waarom zou dat niet mogen?quote:Op donderdag 24 september 2015 14:40 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar dat apparaat mag toch niet meerdere keren achter elkaar aan? Ik heb 2 kolfsets, per dag 6 flesjes waar ik melk in bewaar in de koelkast en dan ook nog 3 drinkflesjes (van dr. Brown, dus meerdere onderdelen) en 2 tepelhoedjes. Dat gaat hem niet worden met een sterilisator.
Ik vond die magnetronzak wel goed klinken waar iemand naar linkte. Die ga ik aanschaffen.
Oh oke, ik heb er eentje van Nuby en daar staat in de gebruiksaanwijzing dat hij moet afkoelen na gebruik en dan minstens 10 minuten niet gebruiken. Handig dat je er eentje hebt waarbij dat niet hoeft.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hij mag gewoon aan. Waarom zou dat niet mogen?
Je hebt ook aparte sterilisator waar meerdere flessen in kunnen + je borstpomp onderdelen.
Maar dat kan eventueel ook in de afwasmachine (waar ik zelf nooit zo een voorstander van ben)
Zout en zeepresten in de flesjes vind ik niet zo een fijn idee..quote:Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie zulke vieze vaatwassers!ik kom niet bij jullie eten hoor! Alleen met m'n eigen servies!
pfieuw! Gelukkig niet de enige!quote:Op donderdag 24 september 2015 14:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee hoor. En dan had mijn kleine dame ook nog eens de fast-forward aan staan...
nee snap ik.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Zout en zeepresten in de flesjes vind ik niet zo een fijn idee..
Ik heb niet eens een vaatwasserquote:Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie zulke vieze vaatwassers!ik kom niet bij jullie eten hoor! Alleen met m'n eigen servies!
Mijn ervaring is dat dat vanzelf komt. Ik deed altijd moe=slapen en op een gegeven moment werd dat standaard 3x per dag en nu 2x per dag. Je kunt wat hebben aan het boek 'baby in een droomritme' of 'lekker slapen zonder huilen' daarin beschrijven ze ook hoe lang een baby van leeftijd x ongeveer wakker kan blijven (ook wel googlebaar). Na de wakkertijd beginnen ze slaapsignalen af te geven en dan naar bed. Zou je kunnen proberenquote:Op donderdag 24 september 2015 15:42 schreef Krisvc het volgende:
Hier gaat alles ook gewoon in de vaatwasser en ik kook het de eerste keer uit. Maar ik ben ook een beetje van het type dat bacteriën goed zijn voor de afweer. L. heeft vandaag ook een snotneus, vast gescoord bij haar nieuwe vriendjes op het kdv.![]()
Enne, help. Ik wil wat meer toe naar vaste slaapjes op een dag. Ze slaapt sinds deze week af en toe op haar eigen kamer ipv in de woonkamer overdag. Tot nu toe valt ze gewoon zo nu en dan een keer in slaap zonder regelmaat, slaapt ze niet dan spelen we wat.
Is het verstandig om haar gewoon 3x per dag boven weg te leggen en te kijken of ze dan wil slapen?
Nee hoor, ik geniet zo enorm van dat kleine, nog hulpeloze hummeltje. Stop de tijd! Van mij mag het echt even zo blijven. En mijn ks herstel gaat super goed, nu mijn bekken nog. Dan kan ik wat meer naar buiten met mijn mooie mannetje!quote:Op donderdag 24 september 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb wel het gevoel nu ik eigenlijk bij iedereen in haar eigen vorm geschreven "Kijk de tijd vooruit.." lees dat ik de enige ben die er dus echt moeite mee heeft dat het zo hard gaat met die baby tijd![]()
Hier ook ritme in de wakker tijd en bij de slaapsignalen naar bed. Tegenwoordig slaapt ze dan binnen 5-15 minuten zonder dat ik al te veel capriolen moet uithalen om haar in slaap te krijgen (dat was eerst wel anders!). Het ritme hier is wakker worden, eten, verschonen, spelen/knuffelen en bij slaapsignalen weer naar bed. Ze is dan meestal ongeveer een uur tot anderhalf uur wakker.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef Krisvc het volgende:
Ritme in de wakker tijd is een goede. En dan probeer ik de komende tijd bij slaapsignalen haar boven weg te leggen ipv zoals ik nu doe in de box.Het gaat me er absoluut niet om dat ze op dezelfde momenten slaapjes heeft, maar wel dat er enig ritme in de dag komt. Nu zit ze zichzelf regelmatig in de weg dat ze te moe is om te slapen.
Wat fijn!quote:Op donderdag 24 september 2015 16:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geniet zo enorm van dat kleine, nog hulpeloze hummeltje. Stop de tijd! Van mij mag het echt even zo blijven. En mijn ks herstel gaat super goed, nu mijn bekken nog. Dan kan ik wat meer naar buiten met mijn mooie mannetje!
Dragen kan ik ook, want een doek van Moppert overgenomenquote:Op donderdag 24 september 2015 17:20 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat fijn!![]()
Jammer helaas heb ik echt om minder zonneschijn gevraagd en gesmeekt zodat ik de mijne kan dragen![]()
Dus vergeet de regenkap niet
Oh wat tof!quote:Op donderdag 24 september 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dragen kan ik ook, want een doek van Moppert overgenomen. Dus dat vind ik ook goed! Wil dit weekend eens kijken of ik een keertje kan knopen met Twix. Wond geneest namelijk mooi
.
Mis sq hier ook. Hoop dat alles goed met hun en haar moeder isquote:Op donderdag 24 september 2015 09:10 schreef NotTheSame het volgende:
Ik mis SQ hier? Heb ik iets gemist? Hoe zou het bij haar gaan?
quote:Op donderdag 24 september 2015 14:14 schreef _Shanti het volgende:
Mijn lieve papa kwam vandaag een pak luiers brengen.hij had alleen maat 2 mee genomen in plaats van maat 4.
Zo vervelend om dat te moeten zeggen
Ohh wiebeltje <3quote:
Van die heerlijk ruikende Olvarit Friendsquote:Op donderdag 24 september 2015 21:44 schreef ingee het volgende:
Fap, misschien een idee om wat extra bloemkool in te slaan?
Wij lopen hier gewoon rond hoor. Als Sjaak slaapt, dan slaapt hij ook goed.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:51 schreef ingee het volgende:
Dat sluipen zit er niet in hier. Mijn broertje noemden ze vroeger de sluipmoordenaar, omdat hij altijd geruisloos opdook. Ik was denk ik achter mijn rug om het kamerolifantje.
quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Is er trouwens nog iemand die nog niet helemaal de buik heeft van voor de zwangerschap ? Ik heb nu al twee weken een lekker vastzittende hoest, en dat heeft wonderen gedaan voor mijn buik! Heerlijk om zo je buikspieren te trainen! Dus, wie moet ik even in z'n gezicht hoesten?
Ik heb nog mijn buik van 20 weken zwangerquote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Is er trouwens nog iemand die nog niet helemaal de buik heeft van voor de zwangerschap ? Ik heb nu al twee weken een lekker vastzittende hoest, en dat heeft wonderen gedaan voor mijn buik! Heerlijk om zo je buikspieren te trainen! Dus, wie moet ik even in z'n gezicht hoesten?
Huilen bij het prikken (ik nietquote:Op donderdag 24 september 2015 22:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hoe zijn de prikjes gegaan?
Fijn!quote:Op donderdag 24 september 2015 22:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Huilen bij het prikken (ik niet), maar verder echt niets van gemerkt.
Dat zou wel mogen toch? Nooit een slapende baby wakker makenquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij rollen ook net uit bed. Mijn vriend was plotseling al gosteren thuis en heeft de nacht opzich genomen zodat ik kon slapen. Heel lief en fijn.
Maar E heeft sowieso een goede nacht gehad, iets te goed haha. Voedingen hier om 21.45-0.15-4.00 en nu werd ze om half 9 wat mopperig. Papa voortaan toch ook maar de wekker zetten na 4 uur.
Of zou dit wel kunnen. Voor mij voelt het als te lang tussen de voedingen. Maar E. is wel vrolijk, drinkt alles leeg. Ze zit wel op de bovengrens qua voeding per keer, ze mag tussen de 60 en max 70. En die 70 drinkt ze met gemak. Ze zit nu op 7 voedingen per dag.
Ik liet B altijd slapen in de nacht tot ze uit zichzelf voor een voeding kwam. Op die manier liet ze er de ene keer 3 uur tussen, en soms 5 uur. Na een week of 5/6 ging ze ineens doorslapen tot half 7 (na een voeding rond 23 uur). Sinds een week slaapt ze van 23 tot 8:30. Heerlijk. Vanaf daar kijk ik gewoon wanneer ze weer komt voor een voeding, meestal om de 3 a 4 uur en de laatste fles geef ik dan om 23:00 (een kleinere fles, want meestal heeft ze dan rond 21 nog gehad).quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij rollen ook net uit bed. Mijn vriend was plotseling al gosteren thuis en heeft de nacht opzich genomen zodat ik kon slapen. Heel lief en fijn.
Maar E heeft sowieso een goede nacht gehad, iets te goed haha. Voedingen hier om 21.45-0.15-4.00 en nu werd ze om half 9 wat mopperig. Papa voortaan toch ook maar de wekker zetten na 4 uur.
Of zou dit wel kunnen. Voor mij voelt het als te lang tussen de voedingen. Maar E. is wel vrolijk, drinkt alles leeg. Ze zit wel op de bovengrens qua voeding per keer, ze mag tussen de 60 en max 70. En die 70 drinkt ze met gemak. Ze zit nu op 7 voedingen per dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:06 schreef Lijnloos het volgende:
Ik begreep van onze kraam dat er een rekensommetje is voor hoelang je er tussen zou mogen laten op basis van gewicht geloof ik? Ik weet hem alleen niet meer. Maar wij mochten al vrij snel de wekker uitzetten en Fedde gewoon zelf laten komen.
Hier gaat alles prima, geen gekke dingen meer behalve een rocheltje als een oude shag-roker maar longetjes waren schoon volgens de cb-arts dus gewoon verkoudheidje.
Speaking of, gister weer geweest en Fedde is echt een grote, lange, sterke kerel. 66cm bij 7,3 kilo (bij 3 maanden dus). Gewoon lekker zo door gaan was het advies. Ze vroeg zich wel af of we hem niet te weinig voeding gaven maar hij doet het er prima op en geeft niet aan meer te willen dus ik laat het lekker zo. Tis niet alsof ie er onder lijdt of zo
2x gewicht = aantal uur max doorslapen. Stel E. weegt 3 kilo, dan mag ze 6 uur aan een stuk slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jeeeee wat een flinke vent heb je. Volgens mij doet 'ie het goed op wat 'ie krijgt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILER: stats!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prikje ging ook weer goed. Daarna lekker in de doek gedaan, waar hij in no time in slaap viel.![]()
CB adviseert alleen al met hapjes te beginnen. Daar twijfel ik nog wel over, hij is nog zo jong en ik wilde eigenlijk 6 maanden excl bv geven. Nog maar eens over nadenken en met man over hebben.SPOILER: slapen in de doekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mnoh fap, een zit-Ro!
[ Bericht 5% gewijzigd door lunapuella op 25-09-2015 13:10:35 ]
Vroeger introduceren van allergenen, om allergieën te voorkomen. En ze denken dat hij misschien meer eten nodig heeft, omdat hij zo hard groeit en sinds een paar weken niet meer doorslaapt. Maar daarvan denk ik, dat groeien gaat blijkbaar behoorlijk prima op alleen bv.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Krisvc het volgende:
Wat is hun argument om al met hapjes te beginnen dan? Sowieso is Ketel nog geen 4 maanden toch?
Ik heb me er gister geprobeerd over in te lezen en zie voornamelijk nog veel voordelen van wachten tot 6 maanden.
Zo welquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat het al zo'n grote knul is zie je er niet aan af Lijnloos! Wat een leuk klein mannetje!
....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik voor de bevalling... ik had zo'n fijne zwangerschaop dat ik bang was dat de bevalling vreselijk mis zou gaan. En ook al was het totaal niet de fijne thuisbevalling waar ik op had gehoopt (zie de bevallingsverhalen), toch viel het achteraf allemaal ook wel weer mee. Dus zelfs als het eens wat minder gaat, vind je ook wel weer een manier om daarmee om te gaan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Malteser, ik heb dat gevoel vaak andersom. Alles loopt in mijn leven zo ontzettend op rolletjes en ik heb nog nooit een echte tegenslag gehad. Daardoor ben ik soms heel erg bang dat het niet anders kan dan dat het op een gegeven moment allemaal verschrikkelijk mis gaat.
De ideeën daarover zijn nogal gemixt. Ik ben wel eerder begonnen omdat hij niet tevreden was met de flessen, en ik steeds aan de liter zat. Maar als je BV geeft zou ik lekker nog effe wachtenquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:57 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Vroeger introduceren van allergenen, om allergieën te voorkomen. En ze denken dat hij misschien meer eten nodig heeft, omdat hij zo hard groeit en sinds een paar weken niet meer doorslaapt. Maar daarvan denk ik, dat groeien gaat blijkbaar behoorlijk prima op alleen bv.
Wel 2e keer dat ze bij het CB verbaasd waren dat ik na 11 weken weer aan het werk ben gegaan. Je zou toch meer kennis over wettelijke verlofregels daar verwachten...
Ik ga gewoon even ongegeneerd zeggen: lief, hè?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
DaDDie geluiden er ook bij en dat kontje aan het einde
Ik heb 5,2 km gewandeld met M slapend in de wagen. Viel niet tegen, maar m'n conditie kan wel beter
Michael is ruim zes maanden en die vertikt het nog steeds. Ja, hij rolt terug op z'n rug als hij het zat is op z'n buik maar zelf naar z'n buik rollen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:54 schreef LuDann het volgende:
5 maanden, nee toch? Die van jou is toch ook al bezig met rollen Saskia?
Minstens 16 weken verlof, waarvan minstens 10 na de bevalling. Je mag vanaf 34 weken zwangerschap met verlof (en moet dat zelfs als je ziekgemeld bent tijdens je zwangerschap), dan heb je dus 10 weken na de bevalling. Je mag doorwerken tot 36 weken, dan heb je 12 weken verlof na de bevalling.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:16 schreef LuDann het volgende:
Goede stats Luna! En fijn dat de prikjes goed gingen.Leuke doekfoto ook. 3 maanden vind ik ook wel heel erg snel hoor, voor eten. Wat zijn de wettelijke verlofregels eigenlijk? Ik ben er zelf ook niet van op de hoogte.
Dat laatste is idd waar het om gaat. Heel knap dat ze het al kan LuDann (dat vooropgesteld!) maar het zal idd voornamelijk zijn uit haar buikligfrustratiequote:Op vrijdag 25 september 2015 21:09 schreef ingee het volgende:
Bij ons was het ook eerst rug naar buik, laaange pauze, toen buik naar rug en een hele tijd daarna begon ze weer overnieuw met rug naar buik, maar dan gecontroleerd.
Nouja, ze probeert het, maar t lukt echt nog niet hoorquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:54 schreef LuDann het volgende:
5 maanden, nee toch? Die van jou is toch ook al bezig met rollen Saskia?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:39 schreef kazy het volgende:
Zittende Ro, wandelende I., grote schattige baby's en rollende Wolk
Hier wordt van rug naar zij gerold om vervolgens hartverscheurend te gaan huilen, omdat je dan nog stééds niet bij je speelgoed kanVolgens het cb gaat dit allemaal uiteraard per ongeluk. Uhuh
En met buikliggen kan M. haar hoofd ineens heel hoog houden. Ze was er zelf verbaasd over.
En hapjes met nog geen 4 maanden? Maf advies! Ik vond de opmerkingen van mijn cb laatst ook bijzonder. M. groeit erg goed op exclusief bv. Krijg je eerst te horen dat bv op verzoek fantastisch is en dat ik vooral zo door moet gaan om vervolgens de vraag te moeten beantwoorden hoe vaak ze dan een voeding krijgt en of ik er overdag niet langer dan 4 uur tussen laat zitten, omdat het maar ong. 6-7 voedingen zijn
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 25 september 2015 21:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]op verzoek, maar alleen als ze volgens het schema komen vragen
Ducttape, dan hoor je d'r niet en slaapt ze door.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:01 schreef kazy het volgende:
Fijn dat alles goed gaat Risu!
Hoe was de nacht Mari?
IMA sliep L. goed in haar eigen bed? M. gaat over op haar eigen bed zodra de gordijntjes hangen (vorige week besteld) Het wordt wel tijd ook.. Ik hoop dat ik dan ook wat beter slaap.
Voor de rest +1 op Kris
Onderwaterbrabbels klinken heerlijk! En wat is jouw doorslapersgeheim?
M. sliep dus om 21.15 en kwam daarna om 0.30 en 5.00 uur. Nu slaapt ze nog (onrustig). Op zich een prima nacht dus! Ik zit alweer een poosje beneden te ontbijten vanwege herrie buiten. Denk je dat het weekend is, gaan ze gewoon door met bouwwerkzaamheden die klokslag 8 uur beginnen
Oeps, ik denk dat ik op de een of andere manier jouw M. en de L. van Kris door elkaar haaldequote:Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb ook een M
En ze slaapt nog niet in haar eigen bed hoor, maar we hadden haar nu eerder op de avond al in haar wiegje op onze kamer gelegd. En daar heeft ze geslapen van 21.15 tot 04.15 en van 04.30 tot 08.15, prima dus! En nu ligt ze nog naast me in ons bed met haar armpjes en beentjes te maaien
Lees nog meer goede nachten, fijn!
Goeie! Ga ik vanavond gelijk proberenquote:Op zaterdag 26 september 2015 09:19 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ducttape, dan hoor je d'r niet en slaapt ze door.
Heel veel plezierquote:Op zaterdag 26 september 2015 09:48 schreef LuDann het volgende:
Post niet afgemaakt want huils, dus ze ligt NJ aan de tiet.
Maar anniehoe, ik heb hard door gestudeerd afgelopen week zodat ik vandaag 'vrij' kan nemen. Wolk gaat straks naar mijn schoonouders en wij gaan in de stad waar ze wonen eerst lekker uit eten (sushi) en daarna naar de film. Zin in jonguh!
Eens even opzoeken wat de regels zijn met borstvoeding en alcohol, ik wil eigenlijk best weer eens een biertje drinken.
Je moederalarm blijft wel werken meestal. Ik ben nu vaak ook wakker van de eerste piepjes of blije huuuuuhuhuhu en kirretjesquote:Op zaterdag 26 september 2015 09:53 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook nog een baby die bij ons op de kamer slaapt. Ze gaat tegenwoordig vaak rond 21.00 op bed, maar wordt dan wel wakker als wij om 22.30/23.00 naar boven komen. Vannacht sliep ze daarna door tot 06.30 en daarna nog tot 08.30.![]()
![]()
![]()
Ik wil vannacht eens proberen haar in haar eigen kamer te leggen om te kijken of ze dan niet wakker wordt van ons, maar vind dat wel jammer want ik vind het zo heerlijk om naast een kletsende en lachende baby wakker te worden.
Saar blijft ook telkens vlekken houden... weer weg en weer terug... zonder koorts dus geen idee wat het is..quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je moederalarm blijft wel werken meestal. Ik ben nu vaak ook wakker van de eerste piepjes of blije huuuuuhuhuhu en kirretjes
Edit: Melba zat vanmorgen na het wakker worde weer onder dezelfse vlekjes als toen hij de zesde ziekte had. Weet iemand of het klopt dat die weer terug kunnen komen? Volgens mij heeft hij geen koorts gehad, misschien wel iets te warm gaan slapen vannacht...
quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ahw wat schattig DaD!
Melba kwam gewoon om zes uur voor zijn fles, en slaapt sindsdien weer. Nog steeds. Gaan m zo wakkermaken en douchen anders raakt hij zo uit zijn ritme en wordt er niet meer geslapen vandaag...
Wij hebben vandaag housewarming en ik ben een beetje verdrietig van de vele afzeggingen (ook veel: ik moet even kijken hoe druk ik het heb (lees:je staat op plek 86 op mijn lijst)) maar vooral de vele no reply's... Lijkt erop dat onze vriendengroep echt flink uitgedund is dus...
Het wordt vast toch wel gezellig, maar ik ga sommige mensen toch wel een beetje missen.
Dat heb ik precies zo. Van best veel mensen waarvan ik het wel had verwacht heb ik helemaal geen enkele reactie gehad op het kaartje, geen kaartje terug, laat staan dat ze op kraambezoek zijn gekomen. En ja, ook mensen die ik als goede vrienden beschouw. Dat zit me best dwarsquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:31 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel over kraambezoek... sommige mensen waarvan ik dacht dat het goede vrienden waren (van mij of mn man) hebben nog helemaal niks laten horen, geen kaartje of afspraak om langs te komen. Ze hebben het vast druk hoor, maar het staat zo ongeïnteresseerd.
En ik wil mn lieve knappe mooie baby showen natuurlijk![]()
Anderzijds zijn er ook heel veel mensen langsgekomen die we al heel lang niet gezien hadden, en dat was ook leuk.
Dankjewel, superlief compliment. Daar word ik helemaal blij van.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:49 schreef Fuente het volgende:
LuDann echt, ik heb zoveel bewondering voor je, met je studie en een baby, wauw! Fijn dat ze binnenkort naar de opvang kan, heb jij je handen even vrij
En nachtslaapbabies
Kwak, wat rot van die vrienden. Ook wel herkenbaar hier helaas... Hopelijk heb je toch een leuk feest
Bij ons was het meer zo dat al onze bestaande vrienden begonnen babies te krijgen, wij waren er vrij laat mee in onze vriendenkring. Dus we zijn al druk aan het onderhandelen over mogelijke huwelijkspartners voor N.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:56 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dezelfde ervaring hoor, met kraambezoek. Ik had er van tevoren wel al rekening mee gehouden, want bij veel mensen in mijn vriendenkring speelt het onderwerp 'babies' echt geen enkele rol. Ook niet voor in de toekomst. Dus ja, dan is het allemaal een ver van hun bed show.
Ik appte iemand een foto van mijn pasgeboren baby, appte hij een foto van zijn nieuwe vriendin terug. Tja.
Je gaat een nieuwe levensfase in en van wat ik er nu van gemerkt hebt laat je daarbij vrienden achter, maar je maakt ook weer nieuwe. En deze hebben doorgaans ook babies.
Leuk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bij ons was het meer zo dat al onze bestaande vrienden begonnen babies te krijgen, wij waren er vrij laat mee in onze vriendenkring. Dus we zijn al druk aan het onderhandelen over mogelijke huwelijkspartners voor N.Keus genoeg, want bijna al onze vrienden hebben jongens.
Wat fijn DaDquote:Op zaterdag 26 september 2015 07:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
I heeft geslapen van 19.30 tot 6.50. Beste nacht ooit.. Na het drinken heeft hij me zonet helemaal onder gelebberkust.
.
Veel plezier vandaag, JM en Loj!
+ 10quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:05 schreef Mariposas het volgende:
Hier heeft Albert Heijn ook geen extra order beschuit en muisjes hoeven te plaatsen, zeg maar.
wat een prachtig ventjequote:Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi!
Ik kom me/ons hier melden met onze lieve zoon Tom. Hij is afgelopen zondagmorgen geboren, dus nu al bijna een week oud! Met ons gaat het goed, ik had gister nogal last van kraamtranen, maar vandaag kan ik de wereld aan! Tom drinkt goed en veel, plast en poept, en slaapt. Wat een omschakeling zeg!
Plaatje bij het praatje:
-
Ik zit zo vol zwangerschapshormonen dat ik moest huilen toen ze de wagen loslietquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beetje cheesy einde, maar toch een grappig filmpje over verschillende manieren van opvoeden:
quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zit zo vol zwangerschapshormonen dat ik moest huilen toen ze de wagen losliet.
Ik ook. Dat zal die 9 maanden af nog wel zijn hopelijk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zit zo vol zwangerschapshormonen dat ik moest huilen toen ze de wagen losliet.
Ik ook niet hoor.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik werd er totaal niet emotioneel vanben ik nu ontaard?
Oh shit Kris, dat is echt niet leuk..
Ik ook niet hoor.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik werd er totaal niet emotioneel vanben ik nu ontaard?
Oh ja, dat had ik dan ook weer welquote:Op zaterdag 26 september 2015 19:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.![]()
Ik vind dit filmpje wel kleenex-waardig: http://inspiremore.com/nicu-nurse-reunion/
Ik heb drie weken geleden ook vastgestaan om Den Haag uit te komen. Was vergeten dat de A12 dicht was, en er was een ongeluk in de tunnels bij Leidschendam gebeurt waardoor ik er bijna 2 uur over deed om in Zoetermeer te komen, ipv 10 minuten, waar O. met honger al op me zat te wachten, want ik zou 3 uur weg zijn, wat er dus 5 werden. Heb me nog nooit zo op zitten vreten in de auto. En de volgende dag een kolf gekocht om een veiligheidsvoorraadje aan te leggen. Was van plan om vanmorgen ook nog even die kant op te gaan om O. te showen bij m'n padvinders, maar heb dat toch maar uitgesteld.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:39 schreef Krisvc het volgende:
Welkom Jagar!
Dat filmpje heb ik ooit gezien toen ik zwanger was en ik werd daar belachelijk emotioneel van.
Ik heb de horrorrit van hel overleefd. Heb me nog nooit zo kut gevoeld in de auto, zelfs niet toen ik voor de 4e keer gezakt was tijdens mijn rijexamens.Heel Den Haag is vandaag zowat afgesloten, dus ik stond in de file op de enige weg Den Haag uit. L. moest echter heel hard huilen als ik stilstond. En dat stond ik nog al eens. Niet een beetje hard huilen, maar echt kind-pas-op-straks-huil-je-ze-nog-uit-je-lijf-vergeet-geen-adem-te-halen-shit-je-ziet-paars-hard. Ben onderweg maar naar een tankstation gereden om d'r te troosten. M'n TomTom viel ondertussen ook nog eens continu uit en ik wist de weg niet. Toen ik eindelijk wel door kon rijden ging er een of andere randdebiel zo dicht op m'n bumper zitten dat ik op het punt stond om bij het stoplicht te schreeuwen dat hij verdomme even normaal moest gaan doen.
Maargoed, we hebben het overleefd en L. ligt inmiddels -compleet uitgeput van het harde huilen- te tukken.
Niet zo snel gaan Micheal!!!!quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:09 schreef DJMO het volgende:
kan iemand even tegen michael zeggen dat hij niet zo snel hoeft te gaan? eergisteren ondertandje door, vandaag z'n beide boventandjes
Wat ik nog vergeet: *schaapjesdeken EN schaapjeslakenboks*quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi!
Ik kom me/ons hier melden met onze lieve zoon Tom. Hij is afgelopen zondagmorgen geboren, dus nu al bijna een week oud! Met ons gaat het goed, ik had gister nogal last van kraamtranen, maar vandaag kan ik de wereld aan! Tom drinkt goed en veel, plast en poept, en slaapt. Wat een omschakeling zeg!
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
Ja potver! En nu? Bied je ook nazorg voor hormonale moeders of laat je me gewoon jankend achter?quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.![]()
Ik vind dit filmpje wel kleenex-waardig: http://inspiremore.com/nicu-nurse-reunion/
Grote dames!quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Zoë23 het volgende:
Jagar gefeliciteerd!!!![]()
Mijn meisjes zijn volgende week alweer 11 maanden oud. Tijd gaat zo snel..[ afbeelding ]
Tot morgenquote:Op zaterdag 26 september 2015 20:37 schreef JufMariska het volgende:
*duikt weer op* Bruiloft was leuk! (En Ela was mee als 2e fotograaf, gezellig!) nu in hotel en morgen tour du Brabant
![]()
Benieuwd hoe Grote & Kleine man het thuis doen vannacht![]()
En kraamvisite: muchos! Maar ook wat vrienden kwijtgeraakt / aan het kwijtraken helaas..
Bijnaquote:Op zondag 27 september 2015 00:32 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ben ik weer na een vakantie in Spanje! Niet bijgelezen, ga proberen nog even aan te haken voor we ook naar de dreumesen verhuizen
Welkom terug! Weet dat we je gemist hebbenquote:Op zondag 27 september 2015 00:32 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ben ik weer na een vakantie in Spanje! Niet bijgelezen, ga proberen nog even aan te haken voor we ook naar de dreumesen verhuizen
Ja, geen idee. Maar ik ben weer wakker, en ze ligt nog te slapen. Uiteindelijk meer last gehad van hoestende man. Straks eens kijken of ik de snot weg kan poetsen voor de foto.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:14 schreef Crumpette het volgende:
Maar hoezo maak je je zorgen dan risu? Ik vind ziekig en huilen en duidelijk zich naar voelen veel zorgwekkender dan enkel een graad te warm, en verder vrolijk?
*Snotbaby op fotoshoot-dag boks!quote:Op zondag 27 september 2015 08:17 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Maar ik ben weer wakker, en ze ligt nog te slapen. Uiteindelijk meer last gehad van hoestende man. Straks eens kijken of ik de snot weg kan poetsen voor de foto.
Wat heerlijk!!quote:Op zondag 27 september 2015 09:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ola, SQ!
Ik ben nog steeds niet alle kilo's kwijt..
.
MAAR ik heb vannacht wel ACHT UUR aan een stuk geslapen! Voor het eerst in meer dan een jaar. Ik ben wel ziekjes dus voelde me alsnog alsof ik overreden was door een vrachtwagen, maar jongens, ACHT UUR.
Geeft dat kind dan ook een Diddlquote:Op zondag 27 september 2015 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, mauw spreekt vloeiend Spaans nu, ze heeft er echt een compleet vocabulair bij gekregen
Vooral diddeldiddeldiddel is hip nu.
wel de snackkast dicht lijmen!quote:Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
* DevilsAndDust gaat in de keuken zitten.
quote:Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
* DevilsAndDust gaat in de keuken zitten.
jullie snappen toch wel wat ik bedoelquote:Op zondag 27 september 2015 09:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]Dat dacht ik ookja
Maarvoor 8 uur!
Oh dat van de keuken weet ik heel goed hoor. Maar hoe meer ik thuis ben, hoe meer ik eetquote:Op zondag 27 september 2015 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Slaap voor DaD! Wat fantastisch!
En cactus, afvallen gebeurt voor 80% in de keuken hesportschool is vooral een zetje in de goede richting
wel super dat je het doet trouwens! Sporten
![]()
![]()
quote:Op zondag 27 september 2015 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, mauw spreekt vloeiend Spaans nu, ze heeft er echt een compleet vocabulair bij gekregen
Vooral diddeldiddeldiddel is hip nu.
Lekker! Volgens Rapley kan het gewoon. Volgens Kleintjes vast niet, die is veel voorzichtiger.quote:Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DJMO het volgende:
vraagje tussendoor . Michael is bijna zeven maanden. Nou heb ik croissantjes in de oven zitten, vier stuks, en ik vraag me af of ik hem al een stukje zou laten proeven? (zonder beleg erop verder uiteraard)
en welkom terug SQ!
Ik weet er alles van helaasch..quote:Op zondag 27 september 2015 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jullie snappen toch wel wat ik bedoel
hij vond het wel lekker, maar kauwen lukt nog niet echt goed, dus hij zit nu maar aan een maisboogjequote:Op zondag 27 september 2015 09:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Lekker! Volgens Rapley kan het gewoon. Volgens Kleintjes vast niet, die is veel voorzichtiger.
In de supermarkt toch?quote:Op zondag 27 september 2015 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Slaap voor DaD! Wat fantastisch!
En cactus, afvallen gebeurt voor 80% in de keuken hesportschool is vooral een zetje in de goede richting
wel super dat je het doet trouwens! Sporten
![]()
![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door -Spring op 27-09-2015 11:57:41 ]
Vaarwel, wrede wereld.quote:Op zondag 27 september 2015 10:00 schreef Mariposas het volgende:
Dat filmpje!Ik heb 'm meteen even gedeeld op twitter, Facebook en instagram!
komt wel weerquote:Op zondag 27 september 2015 09:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik weet er alles van helaasch..![]()
Maar het klonk wel grappig
Ik moet echt nog wel veel kilo's kwijt. Maar vooral ook omdat ik te zwaar was toen ik zwanger werd.
quote:Op zondag 27 september 2015 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
Mnoh Spring!
Maar heb je je baby nou gewoon aan Gaston van de postcodeloterij gegevem? In ruil voor tien B&J bonnen zeker
Tot het vies genoeg is om weer schone kleding aan te doenquote:Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef ingee het volgende:
Zo, even iets heel anders:
Hoe lang laten jullie je baby dezelfde kleding dragen zonder te wassen als het niet vies geworden is?
Mooi horizontaal? Die van mij is hartstikke scheef. Niet dat het boeit, niemand die het ziet. Maar toch gek. Hij wordt wel al weer zacht en veel lichter.quote:Op zondag 27 september 2015 11:32 schreef Malteser het volgende:
Ik heb overigens nog wel een rolletje over mijn ks hangen, heel fraai. En een prachtige horizontale streep dus. Maar daar is mijn kind uitgekomen
. Dus dat is het mooiste litteken op mijn hele lijf.
Zometeen shoot met JM
Dit ja, hoewel ik het zelf meestal na 2 dagen alweer vervang.quote:Op zondag 27 september 2015 11:47 schreef Skittles het volgende:
Tot het vies genoeg is om weer schone kleding aan te doen![]()
Dat varieert dus tussen een half uur en 3 a 4 dagen ofzo. Op dag 4 begint er een schaamteprikkel te komen.
Twee dagen. Ik r sowieso om de dag in bad en dan krijgt ze iets schoons aan.quote:Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef ingee het volgende:
Hoe lang laten jullie je baby dezelfde kleding dragen zonder te wassen als het niet vies geworden is?
24-36 uur. Zeker wanneer hij naar de gastouder gaat zorg ik dat hij iets anders aan heeft.quote:Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef ingee het volgende:
+100quote:Op zondag 27 september 2015 12:09 schreef ingee het volgende:
Oke, dan ben ik ook overdreven wasserig en poetserig geworden. Ik snap niet hoe, want vroeger kon ik alle huishoudelijke taken eindeloos uitstellen. Nu krijg ik al kriebels bij een onuitgepakte vaatwasser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |