abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 06:20:44 #1
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_156342428
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
  donderdag 24 september 2015 @ 06:27:01 #2
324553 Parafoonnotulist
pi_156342442
Hai allemaal,

Mijn baby is nu tien maanden oud, en heeft altijd goed geslapen. Sinds een week of twee wordt ze steeds vroeger wakker en begint dan een enorme keel op te zetten.
Ik zit onderhand met de handen in het haar... Ik geef haar vroeger de fles omdat ik denk dat ze misschien honger heeft? Zo te zien heeft ze ook nergens zichtbare pijn..
Overdag slaapt ze met moeite 1x een uurtje of twee. Voorheen sliep ze zeker twee keer op een dag. Dat is nu ook echt over.

Soms wil ze alleen in de kinderstoel zitten en duimen.. Niet spelen, niet op schoot, niet in de box, niet in bed..

Ook al is ze moe, ze wil niks, valt dan natuurlijk vaker met staan, en doet zich zeer wat dan weer heel hard brullen veroorzaakt.

Ik heb opgezocht of er een sprong is, volgens oei ik groei ( waar ik verder nooit naar kijk ) zal die sprong nog 23 dagen duren ( :'( !! )

Is dit herkenbaar voor mensen? Het begint me zo langzamerhand te slopen. Vooral sochtends/. Ze is echt 2/3 uur eerder wakker dan normaal... Dus ik ga er eerder in.. Maar dan kan ik nog niet slapen. Ik word er chagrijnig van en snel aangebrand..

Ze is wel bezig met tandjes, maar geloof niet dat er momenteel eentje doorkomt. Tempen doe ik regelmatig, niks te klagen wat dat betreft.

Soms geef ik haar speelgoed in bed, in de hoop dat ze wil spelen en ik nog even kan slapen. Dit gaat vaak 10 minuten goed, daarna niet meer.

Vanmorgen bedacht ik me dat ze het misschien te donker vond? Omdat het nu langer donker bleef? Dus heb een lampje aan nu.

Als ik haar oppak is ze vrijwel meteen stil. Ik had nog bedacht dat ze bij me in bed moest slapen, maar ook dat wil ze niet..

Iemand tips? Herkennen andere ouders dit?

[ Bericht 7% gewijzigd door Parafoonnotulist op 24-09-2015 06:47:08 ]
pi_156342489
Vervelend hoor.
Mijn bijna dreumes komt momenteel om 0.30 en 5.30 om een fles en slaapt overdag eenmalig anderhalf tot twee uur.

Wat ik wil zeggen, het is niet raar.

Echte tips heb ik niet omdat het hier een duidelijk verhaal is. Hij wilt eten, Dus daar volg ik hem in :)

Mijn jongen zat vanochtend in bed, stak z'n handjes uit en zei papa O+ O+
  donderdag 24 september 2015 @ 07:00:40 #4
324553 Parafoonnotulist
pi_156342515
Wat lief!

Duidelijk is het hier dus niet ;( na de fles en een luier en even knuffelen is het nog steeds huilen, klagen, kreunen m, drammen -O-
pi_156342778
Het is een faaaase! :D
pi_156342831
Shanti, ik denk dat het echt een fase is. Klinkt zo stom, maar ik herken het wel van mijn meiden. Het gaat echt vanzelf weer over, maar ik zou wel blijven vasthouden aan je regelmaat, ook met de slaapjes. Dus als ze duidelijk nog moe is en ze heeft een volle buik en een schone luier, dan in bedje leggen. Gewoon elke keer blijven proberen. Wat is trouwens vroeg?

B zit de laatste dagen niet helemaal lekker in haar vel. Ze slaap slecht overdag en toch wel redelijk veel huils. Ze drinkt ook heel onrustig haar fles wat dus weer zorgt voor extra lucht en hikken en krampjes. Tis niks vergeleken met eerst, maar toch. Ze is nu 7 weken O+ Misschien een sprongetje?

Verder doet ze het zo goed O+ Ze maakt gil geluidjes en gaat dan zelf heel trots kijken :') En ze begint echt terug te kletsen.
En 's nachts slaapt ze als een malle. Ze gaat er om 23 uur in en we horen haar niet terug voor 8:30 O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156342865
Hier een tijdje terug ook een fase dat ze steeds vroeger wakker werd :') van 7 uur naar 5 uur ;( en dan ook klaarwakker/nietmeerwillenslapen/mamahaalmeuitbedNU :(

Was een fase ;) nu slaapt ze gewoon weer tot 7-8. Hoewel ze verder wel normaal sliep was het wel echt slopend om dagelijks zo vroeg al bezig te zijn :')
pi_156343093
Wat fijn dat B. het zo goed doet Fuente! Sprongetje zou goed kunnen.

L. lijkt hier een sprongetje te hebben gemaakt. Volgens de gele bijbel moet hij nog komen, maar ze heeft sinds gister ineens allerlei nieuwe features. De volumeknop van d'r stembandjes heeft ze gevonden. Ze pakt nu ook alles wat binnen handbereik ligt en dat legt ze over haar gezicht. Daarna moet er heftig aan gesabbeld worden. En er wordt steeds vaker hardop gelachen naast allerlei nieuwe brabbelgeluidjes. Het liefst om een belachelijk liedje dat pappa heeft verzonnen.

Madam sliep vannacht van 22:30 tot 7:30. Helaas lag ik zelf van 4 tot 6 wakker. :O
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156343098
Pittige fase idd, sterkte Shanti!

Wij hadden weer gezellig 2 nachtvoedingen }:| Maar nu ligt-ie nog te tukken *O* Dus ik heb al ontbeten (incl koffie & tijdschrift), zit aangekleed & opgemaakt en met was in de masjien maar even te werken :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156343200
Mijn vader past op vandaag. Heel spannend. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:10:35 #11
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156343355
Hier nog steeds de snot- en hoestbrigade ;(. Gelukkig krijg ik de Xylometazoline voortaan als herhaalreceptje voor Piranha. Ik ga niet zitten klooien met zoutoplossing als dat toch niet goed werkt.

Ik mis SQ hier? Heb ik iets gemist? Hoe zou het bij haar gaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door NotTheSame op 24-09-2015 09:15:42 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 09:53:21 #12
324553 Parafoonnotulist
pi_156343976
Ze sliep eerst tot 9u uit en nu komt ze om 5/6/7 uur :'( meestal half 7

Ja, ik probeer ook het ritme te houden. Maar na een tijdje krijsen haal ik haar er wel uit. Vooral snachts, ik denk dan om de buren ook :x is dat raar?

Bedankt allemaal O+
pi_156344073
Ah ja, dat slapen is hier ook zó wisselend -O- Soms 1 ruk van 19-7, soms een of 2x wakker met hongerrrrrr, zonet sliep hij ineens tot 9.20 :o

Nieuwe features zijn wel O+ : https://instagram.com/p/8AXYqInEtP/
pi_156344204
Jeetje sterkte Shanti. Geen tips hier helaas.

Lekker hoor JM! (Op de nachtvoedingen na dan.)

Spannend DaD! Komt vast goed!

Nts sterkte met al het snot en hoesten!

Hier een goede nacht van 23.00-5.00 en daarvoor sliep ze ook al goed :) Daarna werd het een zooitje hier qua slaap. Manman wat kan ik dan slecht tegen hazenslaapjes /mietje. M. lag herrie te maken tot 6.30, daarna ging de wekker om 7 uur, buiten begonnen ze om 7.30 op de bouwplaats herrie te maken, toen man uit bed geschopt want die sliep weer :?, hij kwam om 7.45 dag zeggen en toen was M. wakker weer om 8 uur.. Half 9 lag ze te slapen en ik was kapot. Ik had beter om 6 uur gewoon op kunnen staan, want toen voelde ik me veel wakkerder :')
pi_156344297
Eerste keer voor je vader DAD?

L geeft kusjes! O+ en zwaait! O+

Ik dacht vorige week dat er een tandje doorkwam. Vervolgens vond ik het vreemd dat dat tandje breder dan mijn wijsvinger was....
Blijkt dat er twee in één keer doorkomen. Mijn baby heeft dus al 2 tanden!
Verder gaat slapen nog steeds ruk en lig ik dus om 21 uur in bed om meer dan drie uur te kunnen slapen per nacht. :')
pi_156344349
Ohh kusjes zijn zó lief he O+. S. is ook zo'n kusser, vooral haar zus krijgt de hele dag door smakzoenen O+. En hier gaan de nachten ook zo wisselend momenteel. Ik denk dat ze nu haar voortanden krijgt (die zijn ineens heel zichtbaar) en daar heeft ze wéér zo'n last van }:|. Sowieso heeft ze weer dorst 's nachts (en dan krijsen als de 180 cc op is he :') ). Gelukkig slaapt ze nu wel vaak uit, als het kan dan. :)
pi_156344418
Ermahgerd wat zwaait ie zo nonchalant en lief O+ O+

Lou is ook echt een knuffelkont. Geeft ook een kusje met luid ge-mmww(ah) als je er om vraagt of gewoon omdat ze dat wil O+
pi_156344678

Mijn wiebelwaggelaar O+
pi_156344778
JM, L zwaait als de koningin, geweldig O+

Skittles, wat een lieve wiebelaar heb je toch... flapflapflap op de grond.

Sjaak heeft een nieuwe feature... hij sliep vanmorgen tot 7.30u! Dat is voor het eerst! Ook het klokje rond trouwens voor het eerst. Ik ben er blij mee!
pi_156344818
A royal wave van L :D

En de wiebelwaggel O+
pi_156344823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:28 schreef Skittles het volgende:

Mijn wiebelwaggelaar O+
Nohhh, zie d'r gaan O+! Voor je het weet lopen ze alleen nog maar en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)
pi_156344994
quote:

Mijn wiebelwaggelaar O+
O+ keer 10!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156345054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nohhh, zie d'r gaan O+! Voor je het weet lopen ze alleen nog maar en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)
Ja ;( dat is nu al met los staan inderdaad. Ze is zo leuk en trots als ze loopt O+
pi_156345327
Awwww Skittles!

Kusjes doet hij al een tijdje, maar nu ging ik eigenlijk z'n 'dadadnnnanadaaa' filmen, de kus en zwaai kwamen wat als een verrassing :D
pi_156345446
Skittles O+ lief zeg

JM O+ smelt
En wat ben jij ook n lieve moeder :s)!!!

Wat fijn Mevrcactus!

-
Nvm

[ Bericht 19% gewijzigd door Zoë23 op 24-09-2015 15:45:19 ]
pi_156345536
Oh JM wat een mooierds zijn jullie. O+ Dat kusje en dat zwaaien. O+!

En Skittles, wat gaat ze hard! Super goed! *O*

Sprongetje bij Fuente, die zal hier ook wel komen strakjes. Wat leuk dat ze al kletst! Dat gillen doet Wolk ook al. Ik verwacht telkens dat het het begin van huilen is, maar ze ligt dan gewoon supervrolijk om zich heen te maaien. :P

Ik was laatst bij iemand op bezoek met een baby van 4 weken. En die baby had een tussenstand die Wolk niet heeft. Beetje mopperen zeg maar. Dat doet Wolk niet, ze is of stil of krijst totdat je oren gaan piepen. :')
pi_156345720
Dat doet N. nu ook, echt kletsen. Wawawa, naaaa, oergg, enz. en maar lachen erbij. Ze zegt ook hahaha, en altijd juist als er iets grappigs gebeurt. Gillen niet echt, het is óf gewoon hardop kletsen, óf huilen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156346197
Tof. O+ Wolk doet dat nog niet en eigenlijk zie ik dat ook niet snel gebeuren. Ik geloof dat dat niet zo haar prioriteit heeft. :P
pi_156346566
Cholula, jup! Nog nooit een luier verschoond ook. Ooit. :+.

Shanti, ik heb geen tips verder. Hoe slaapt je kindje overdag? Half 7 wakker worden lijkt me hartstikke prima, toch?
pi_156346583
En Lu en Lou. O+ x 1345576.
pi_156346630
*O* Wekenwissel *O*

8 weken alweer ...

:'( :'( :'( :'( :'(
ik vind het ontzettend hard gaan en dat vind ik soms echt moeilijk... Ben ik daarin gek? Of zijn er meer die daar last van hebben?
Schudden voor gebruik
pi_156346638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier dus wel elke dag een uur bezig om alles uit te koken. Omdat dat werd geadviseerd in het ziekenhuis.... Ben benieuwd hoelang ik daar nog mee door ga ;)
Ik mik het in de flessenwarmer die ook een sterilisatie stand heeft. nog geen 8 minuten verder klaar :D

kei handig! *O*
Schudden voor gebruik
pi_156346859
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:04 schreef Stippelrientje het volgende:
*O* Wekenwissel *O*

8 weken alweer ...

:'( :'( :'( :'( :'(
ik vind het ontzettend hard gaan en dat vind ik soms echt moeilijk... Ben ik daarin gek? Of zijn er meer die daar last van hebben?
In het begin keek ik de tijd juist voorbij :D ik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..

Nu fantaseer ik wel eens hoe ze is als ze ouder is(1,5 jaar of 2 zoiets), maar tegelijk is het ook zo jammer dat ze niet langer mijn kleine baby kan zijn. Tweestrijd :')
pi_156346900
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:15 schreef Skittles het volgende:

[..]

In het begin keek ik de tijd juist voorbij :D ik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..

Nu fantaseer ik wel eens hoe ze is als ze ouder is(1,5 jaar of 2 zoiets), maar tegelijk is het ook zo jammer dat ze niet langer mijn kleine baby kan zijn. Tweestrijd :')
Ja!
Grote dreumessen en peuters zijn ook zo tof joh!!
pi_156346913
quote:

[..]

Dat heb ik ook wel ja... het is schattig hoor, zo'n minibaby, maar hoe meer ze gaat doen en kunnen hoe leuker het wordt.
De tijd lijkt ook veel langzamer te gaan, haar geboorte lijkt echt wel een eeuwigheid geleden.
pi_156346950
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:17 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja!
Grote dreumessen en peuters zijn ook zo tof joh!!
Ik kan al helemaal vrolijk worden als ik me bedenk dat we later in de regen gaan plassen stampen O+ in de zomer lekker een ijsje halen samen O+ de wereld (opnieuw) ontdekken O+
pi_156347050
Oh ja, tweestrijd ook hier! Zeker in het begin. Keteltje groeide als een malle, waardoor het echte pasgeborene er heel snel af was. Dat vond ik superjammer. Tegelijkertijd geniet ik heel erg van alle nieuwe dingen die hij kan, dat we steeds meer reactie terugkrijgen en van het fantaseren over wat we later allemaal samen gaan doen. O+
  donderdag 24 september 2015 @ 12:31:20 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156347129
Oh ik kijk de tijd ook best vooruit. Het lijkt me veel leuker om met L dingen te gaan ondernemen. Met de baby tijd heb ik vrij weinig. Ik vond alleen de eerste week leuk, want kraamzorg en L sliep overdag toen nog wel en baby-showen.
Volgend jaar zomer lekker op m'n vrije dag met L naar het strand fietsen en in 't zand spelen... O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156347166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:04 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik mik het in de flessenwarmer die ook een sterilisatie stand heeft. nog geen 8 minuten verder klaar :D

kei handig! *O*
Maar daar past maar een flesje per keer in. Als je veel kolft dan zou je daarmee alsnog 3 uur per dag kwijt zijn. :P
quote:

[..]

ik kan niets met dat hulpeloze zeg maar..

Ja, dit! Ik ben juist blij dat het vrij snel gaat. Al geloof ik helemaal dat ik dat hele kleine knuffelbaby aspect vast straks best zal missen af en toe. Dus ik probeer wel echt te genieten van die momentjes dat ze half-slapend in mijn armen ligt en met die handjes zo aan het wriemelen is. En die ienieminie voetjes. O+
pi_156347488
De eerste weken waren zo heftig, ik keek de tijd echt voorbij en hield me echt vast aan 'na drie maanden gaat het beter'. Gelukkig ging het hier nog iets eerder beter, maar man, wat heftig. Nu is N. de leukste ooit. Ze lacht, kletst, speelt, rolt en elke dag krijg ik meer contact met haar en is ze leuker. O+

Het gaat nu ook echt zó snel, 4,5 maand alweer. :o Wel kijk ik nog steeds uit naar de dingen die ik met haar kan doen als ze groter is. O+
pi_156347878
Ik kijk de tijd eigenlijk ook wel vooruit :@ En dat terwijl dit echt mijn laatste is. Maar hoewel ik knuffelen met B heel fijn vind (dat heerlijke troetelen nog, wat ze later niet meer willen :( ) vind ik deze tijd enorm zwaar. Ik heb gewoon niet zoveel met dat hele kleine.
Sara
Merel
Ukje
pi_156348466
Ik heb ook weinig met de baby tijd. Ik probeer er wel extra van te genieten omdat het nu echt de laatste keer is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156348564
Ik vind het ook hard gaan en dan is mijn baby pas 10 dagen oud. Maar wat verandert hij al in zijn gezicht. Nu ik meer uit bed ben en voel dat mijn bekken toch nog niet zo wil, kijk ik er enorm naar uit om langer naar buiten te kunnen, te winkelen, enz. Maar dat kan ik nu nog niet en tegen de tijd dat het wel kan, is mijn baby groter...

En zo veranderd als zijn gezichtje al is, zo fijntjes is hij nog. Ook nog niet terug op geboortegewicht (maar hij komt wel aan dus geen zorgen).
  donderdag 24 september 2015 @ 13:51:54 #44
324553 Parafoonnotulist
pi_156348580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:51 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het ook hard gaan en dan is mijn baby pas 10 dagen oud. Maar wat verandert hij al in zijn gezicht. Nu ik meer uit bed ben en voel dat mijn bekken toch nog niet zo wil, kijk ik er enorm naar uit om langer naar buiten te kunnen, te winkelen, enz. Maar dat kan ik nu nog niet en tegen de tijd dat het wel kan, is mijn baby groter...

En zo veranderd als zijn gezichtje al is, zo fijntjes is hij nog. Ook nog niet terug op geboortegewicht (maar hij komt wel aan dus geen zorgen).
Gefeliciteerd nog!
  donderdag 24 september 2015 @ 14:14:25 #45
324553 Parafoonnotulist
pi_156348998
Mijn lieve papa kwam vandaag een pak luiers brengen. :@ hij had alleen maat 2 mee genomen in plaats van maat 4.

Zo vervelend om dat te moeten zeggen -O-
pi_156349226
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:26 schreef lunapuella het volgende:
Oh ja, tweestrijd ook hier! Zeker in het begin. Keteltje groeide als een malle, waardoor het echte pasgeborene er heel snel af was. Dat vond ik superjammer. Tegelijkertijd geniet ik heel erg van alle nieuwe dingen die hij kan, dat we steeds meer reactie terugkrijgen en van het fantaseren over wat we later allemaal samen gaan doen. O+
Dit herken ik wel ja.
Alleen voor mijn gevoel is hij pas 3 weken oud of zo en dan tikt hij gewoon de 8 weken aan vandaag! :o
Van mij mag hij nog wel even heerlijk klein blijven O+
Verrast hij mij gisteren door ineens na bestuderen van mijn mond met een klank nabootsen "Aaaaaaaa" een poging tot rollen te doen wanneer ik hem onhandig op een stoel verschoon in een wachtruimte! :o :'(
Maar hij kan zo heerlijk tegen mij aankruipen en kroelen (slaat zijn armpjes om mijn nek (soort van) en duikt dan weg in mijn nek). Stevig vasthouden aan mammie O+

maar het gaat mij echt TE hard soms. Ik kan er niets aan doen aan dat gevoel. Hoewel ik ook weet dat "oudere" leeftijden en fases ook vreselijk leuk kunnen zijn hoor.
Schudden voor gebruik
pi_156349310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar daar past maar een flesje per keer in. Als je veel kolft dan zou je daarmee alsnog 3 uur per dag kwijt zijn. :P

[..]

Ja, dit! Ik ben juist blij dat het vrij snel gaat. Al geloof ik helemaal dat ik dat hele kleine knuffelbaby aspect vast straks best zal missen af en toe. Dus ik probeer wel echt te genieten van die momentjes dat ze half-slapend in mijn armen ligt en met die handjes zo aan het wriemelen is. En die ienieminie voetjes. O+
Als ik kolf (ook echt wel meerdere keren op een dag hoor ;) ) dan giet ik de melk gelijk in de bewaarvorm. Of de flesjes gaan in de koelkast met betreffende dop.
Onderdelen kolf spoel/was ik af en dan laten drogen op een schone hydrofiel. Eens per dag steriliseer ik de boel. Dat hoeft echt geen uren te duren hoor.... je hoeft toch ook niet bij dat app te blijven staan en te kijken hoe hij het doet?

Niet te moeilijk doen ^^,
Schudden voor gebruik
pi_156349344
Ik heb wel het gevoel nu ik eigenlijk bij iedereen in haar eigen vorm geschreven "Kijk de tijd vooruit.." lees dat ik de enige ben die er dus echt moeite mee heeft dat het zo hard gaat met die baby tijd :o :D
Schudden voor gebruik
pi_156349452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Als ik kolf (ook echt wel meerdere keren op een dag hoor ;) ) dan giet ik de melk gelijk in de bewaarvorm. Of de flesjes gaan in de koelkast met betreffende dop.
Onderdelen kolf spoel/was ik af en dan laten drogen op een schone hydrofiel. Eens per dag steriliseer ik de boel. Dat hoeft echt geen uren te duren hoor.... je hoeft toch ook niet bij dat app te blijven staan en te kijken hoe hij het doet?

Niet te moeilijk doen ^^,
Maar dat apparaat mag toch niet meerdere keren achter elkaar aan? Ik heb 2 kolfsets, per dag 6 flesjes waar ik melk in bewaar in de koelkast en dan ook nog 3 drinkflesjes (van dr. Brown, dus meerdere onderdelen) en 2 tepelhoedjes. Dat gaat hem niet worden met een sterilisator. ;)

Ik vond die magnetronzak wel goed klinken waar iemand naar linkte. Die ga ik aanschaffen. :)
pi_156349516
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb wel het gevoel nu ik eigenlijk bij iedereen in haar eigen vorm geschreven "Kijk de tijd vooruit.." lees dat ik de enige ben die er dus echt moeite mee heeft dat het zo hard gaat met die baby tijd :o :D
Nee hoor :P. En dan had mijn kleine dame ook nog eens de fast-forward aan staan... ;(
pi_156349555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar dat apparaat mag toch niet meerdere keren achter elkaar aan? Ik heb 2 kolfsets, per dag 6 flesjes waar ik melk in bewaar in de koelkast en dan ook nog 3 drinkflesjes (van dr. Brown, dus meerdere onderdelen) en 2 tepelhoedjes. Dat gaat hem niet worden met een sterilisator. ;)

Ik vond die magnetronzak wel goed klinken waar iemand naar linkte. Die ga ik aanschaffen. :)
Jawel hoor. Hij mag gewoon aan. Waarom zou dat niet mogen?

Je hebt ook aparte sterilisator waar meerdere flessen in kunnen + je borstpomp onderdelen.
Maar dat kan eventueel ook in de afwasmachine (waar ik zelf nooit zo een voorstander van ben)
Schudden voor gebruik
pi_156349657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Jawel hoor. Hij mag gewoon aan. Waarom zou dat niet mogen?

Je hebt ook aparte sterilisator waar meerdere flessen in kunnen + je borstpomp onderdelen.
Maar dat kan eventueel ook in de afwasmachine (waar ik zelf nooit zo een voorstander van ben)
Oh oke, ik heb er eentje van Nuby en daar staat in de gebruiksaanwijzing dat hij moet afkoelen na gebruik en dan minstens 10 minuten niet gebruiken. Handig dat je er eentje hebt waarbij dat niet hoeft.

In de vaatwasser vind ik zelf ook geen prettig idee.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:58:13 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156349837
Hebben jullie zulke vieze vaatwassers! :o ik kom niet bij jullie eten hoor! Alleen met m'n eigen servies!
pi_156349976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie zulke vieze vaatwassers! :o ik kom niet bij jullie eten hoor! Alleen met m'n eigen servies!
Zout en zeepresten in de flesjes vind ik niet zo een fijn idee..
Schudden voor gebruik
pi_156350015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:44 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee hoor :P. En dan had mijn kleine dame ook nog eens de fast-forward aan staan... ;(
pfieuw! Gelukkig niet de enige! :9 O+

ik heb het idee dat ik op twee driehoekjes snelheid ga soms (Sims) :')
Schudden voor gebruik
  donderdag 24 september 2015 @ 15:10:22 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156350080
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Zout en zeepresten in de flesjes vind ik niet zo een fijn idee..
nee snap ik. :) ik heb gelukkig een vaatwasser die naspoelt.
pi_156350773
Hier gaat alles ook gewoon in de vaatwasser en ik kook het de eerste keer uit. Maar ik ben ook een beetje van het type dat bacteriën goed zijn voor de afweer. L. heeft vandaag ook een snotneus, vast gescoord bij haar nieuwe vriendjes op het kdv. :9

Enne, help. Ik wil wat meer toe naar vaste slaapjes op een dag. Ze slaapt sinds deze week af en toe op haar eigen kamer ipv in de woonkamer overdag. Tot nu toe valt ze gewoon zo nu en dan een keer in slaap zonder regelmaat, slaapt ze niet dan spelen we wat.
Is het verstandig om haar gewoon 3x per dag boven weg te leggen en te kijken of ze dan wil slapen?
pi_156350819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb niet eens een vaatwasser :( moet dus wel alles handmatig afwassen.

Dagelijks steriliseren doe ik niet btw. Ik doe het wel als de kolf een paar dagen niet gebruikt is voor gebruik, maar als de set al (meerdere keren) per dag wordt afgewassen vind ik dat wel schoon genoeg. Een paar bacteriën is wel goed voor zijn weerstand! En ik ben ook niet van plan om melk een week in de koelkast te gaan bewaren.
pi_156350868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:42 schreef Krisvc het volgende:
Hier gaat alles ook gewoon in de vaatwasser en ik kook het de eerste keer uit. Maar ik ben ook een beetje van het type dat bacteriën goed zijn voor de afweer. L. heeft vandaag ook een snotneus, vast gescoord bij haar nieuwe vriendjes op het kdv. :9

Enne, help. Ik wil wat meer toe naar vaste slaapjes op een dag. Ze slaapt sinds deze week af en toe op haar eigen kamer ipv in de woonkamer overdag. Tot nu toe valt ze gewoon zo nu en dan een keer in slaap zonder regelmaat, slaapt ze niet dan spelen we wat.
Is het verstandig om haar gewoon 3x per dag boven weg te leggen en te kijken of ze dan wil slapen?
Mijn ervaring is dat dat vanzelf komt. Ik deed altijd moe=slapen en op een gegeven moment werd dat standaard 3x per dag en nu 2x per dag. Je kunt wat hebben aan het boek 'baby in een droomritme' of 'lekker slapen zonder huilen' daarin beschrijven ze ook hoe lang een baby van leeftijd x ongeveer wakker kan blijven (ook wel googlebaar). Na de wakkertijd beginnen ze slaapsignalen af te geven en dan naar bed. Zou je kunnen proberen :). Je kan ook ritme aan gaan brengen in de wakkertijd. Wakker = drinken = knuffelen = zelf 'spelen' = moe = bed. En na het slaapje weer opnieuw...
pi_156351183
Ritme in de wakker tijd is een goede. En dan probeer ik de komende tijd bij slaapsignalen haar boven weg te leggen ipv zoals ik nu doe in de box. ^O^ Het gaat me er absoluut niet om dat ze op dezelfde momenten slaapjes heeft, maar wel dat er enig ritme in de dag komt. Nu zit ze zichzelf regelmatig in de weg dat ze te moe is om te slapen.
pi_156351914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Nee hoor, ik geniet zo enorm van dat kleine, nog hulpeloze hummeltje. Stop de tijd! Van mij mag het echt even zo blijven. En mijn ks herstel gaat super goed, nu mijn bekken nog. Dan kan ik wat meer naar buiten met mijn mooie mannetje!
pi_156352003
N. slaapt ook echt niet zonder hulp (nu 7 weken). Eigenlijk valt ze alleen in slaap aan de borst of met een pink in haar mond, of in de draagzak. Als je haar moe in bed legt, gaat ze alleen maar huilen. Ze slaapt ook niet heel veel, lijkt me. Soms is ze de hele middag en avond wakker en wil ze alleen maar drinken, of ligt ze in de draagzak een beetje rond te kijken. Maarja, ze groeit goed, dus geen probleem.
pi_156352529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef Krisvc het volgende:
Ritme in de wakker tijd is een goede. En dan probeer ik de komende tijd bij slaapsignalen haar boven weg te leggen ipv zoals ik nu doe in de box. ^O^ Het gaat me er absoluut niet om dat ze op dezelfde momenten slaapjes heeft, maar wel dat er enig ritme in de dag komt. Nu zit ze zichzelf regelmatig in de weg dat ze te moe is om te slapen.
Hier ook ritme in de wakker tijd en bij de slaapsignalen naar bed. Tegenwoordig slaapt ze dan binnen 5-15 minuten zonder dat ik al te veel capriolen moet uithalen om haar in slaap te krijgen (dat was eerst wel anders!). Het ritme hier is wakker worden, eten, verschonen, spelen/knuffelen en bij slaapsignalen weer naar bed. Ze is dan meestal ongeveer een uur tot anderhalf uur wakker.

LuDann: die magnetronzakken om te steriliseren zijn inderdaad een aanrader! Beetje water in de zak, kolfspullen erin (die je eerst even schoonmaakt) en dan 3 minuten in de magnetron.
pi_156352763
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geniet zo enorm van dat kleine, nog hulpeloze hummeltje. Stop de tijd! Van mij mag het echt even zo blijven. En mijn ks herstel gaat super goed, nu mijn bekken nog. Dan kan ik wat meer naar buiten met mijn mooie mannetje!
Wat fijn! O+
Jammer helaas heb ik echt om minder zonneschijn gevraagd en gesmeekt zodat ik de mijne kan dragen O+

Dus vergeet de regenkap niet :P
Schudden voor gebruik
pi_156353461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:20 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat fijn! O+
Jammer helaas heb ik echt om minder zonneschijn gevraagd en gesmeekt zodat ik de mijne kan dragen O+

Dus vergeet de regenkap niet :P
Dragen kan ik ook, want een doek van Moppert overgenomen O+. Dus dat vind ik ook goed! Wil dit weekend eens kijken of ik een keertje kan knopen met Twix. Wond geneest namelijk mooi ^O^.
pi_156355411
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dragen kan ik ook, want een doek van Moppert overgenomen O+. Dus dat vind ik ook goed! Wil dit weekend eens kijken of ik een keertje kan knopen met Twix. Wond geneest namelijk mooi ^O^.
Oh wat tof! O+ dragen is zo fijn. Hoop dat het goed gaat met je wond.
En anders kan je man dragen! O+
Schudden voor gebruik
  donderdag 24 september 2015 @ 19:46:29 #67
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156355986
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:10 schreef NotTheSame het volgende:

Ik mis SQ hier? Heb ik iets gemist? Hoe zou het bij haar gaan?
Mis sq hier ook. Hoop dat alles goed met hun en haar moeder is
pi_156357232
quote:
17s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:14 schreef _Shanti het volgende:
Mijn lieve papa kwam vandaag een pak luiers brengen. :@ hij had alleen maat 2 mee genomen in plaats van maat 4.

Zo vervelend om dat te moeten zeggen -O-
O+ :@
Zó lief bedoeld. Kun je het pak nog omruilen?
En hoe is het gefaan vandaag?

quote:

Mijn wiebelwaggelaar O+
Ohh wiebeltje <3

SQ op vakantie: des te beter!
pi_156357863
Haai!

Ik zie een huppelloutje! O+
Verder zie ik niet veel, straks even in de bijlees duiken. M had papadag en dat eindigt met ALLES OVERAL door het huis en een R die overdag één keer op bed gelegd is en nu eindelijk slaapt na veel pieps.

En ja hij doet het prima op geheel eigen wijze, doet veel 's nachts ook, maar soms... :(
pi_156358592
Zwaai en kusje L O+
Wiebel-loop L O+

Ik vond kleine baby'tjes altijd zo leuk, maar 24/7 zo'n ukje vond ik wel behoorlijk zwaar.. Nu vind ik het makkelijker gaan en hem steeds leuker worden. Kan elke keer weer ietsje meer en lijkt steeds meer te begrijpen. Hoewel hij een paar maanden terug wel wat beter sliep en dagen waarop hij slecht slaapt en veel piept trek ik nu even erg slecht :@. Volgens mij ook vanwege het donkere en regenachtige weer.

Vraag me af wat normaal is qua slaapjes voor een 6 maander! Q slaapt S nachts best lang, altijd zeker wel 12 uur, alleen wel met onderbrekingen. Hou nu weer bij hoeveel hij eet en wanneer hij slaapt, om er een ritme in te ontdekken, maar het wisselt best per dag. Moet proberen tot een goed ritme te komen en hopelijk werkt dat dan ook goed voor hem.
Overdag slaapt ie vrij weinig, vandaag in totaal 2 uur en dat vond ik al best goed :P
pi_156358778
R krijgt steeds meer ritme, vaak 1x 45 min, 1x lang - ruim 2 uur, 1x 45 min tot 1 1/2 uur.
Slaapjes beginnen meestal rond 10 - 13 - 16, give or take een uurtje of 2. :)

Samen een uur of 3 tot 5.

Soms ook helemaal anders. :)

Edit - nachten zijn wat korter trouwens, 10 a 11 uur.
Vroeg de deur uit en laat weer thuis. :'(

[ Bericht 22% gewijzigd door ingee op 24-09-2015 21:21:14 ]
pi_156359286
Sjaak slaapt 's nachts 11-12 uur (sinds na het sprongetje). Overdag slaapt hij 3 à 4 keer 45 minuten. Hij kan nog steeds geen cyclussen aan elkaar knopen dan. Behalve op het KDV.
pi_156359520
Ro slaapt van thuis ongeveer van
19:00 tot 04:00
04;15 tot 09:00
10:30 tot 11:00
13:00 tot 13:30
16:30 tot 17:00

Kinderdagverblijf dag: ongeveer
19:00-04:00
04:15 - 07:30
10:00 -10:30
13:00-14:00
15:00-15:15

Wisselt dus eeeeenorm. Soms slaapt ze ook gewoon maar 1 keer overdag.
Heel wisselend. Ik maak me er niet druk om. Als ze wil slapen maak ik haar bedje klaar en anders speelt ze maar gewoon.
Leef gewoon volgens haar ritme.

Vandaag viel ze na haar avondeten (bloemkool :X wat stinkt dat.. Olvarit friends :'( ). Gelukkig vond ze het niet lekker en ga ik het dus ook niet meer kopen.
Waar was ik? Oja.
Vandaag viel ze dus na haar avondeten meteen in slaap. Heb haar na een uur in bed gelegd en daar ligt ze nu nog.
Ze werd boos toen ik haar optilde om een slaapzak aan te trekken. :D
3 pannen op de grond gekletterd incl deksels.. Poezen die ruzie hadden, Turken met hun offerfeest feestvreugde (toeterende auto's).. Zzzzzzzzzz

Andere dagen hoef ik maar met m'n ogen te knipperen en ze is al wakker. Whut is deze.
pi_156359812
Fap, misschien een idee om wat extra bloemkool in te slaan?
pi_156359826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:44 schreef ingee het volgende:
Fap, misschien een idee om wat extra bloemkool in te slaan?
Van die heerlijk ruikende Olvarit Friends :D
pi_156359830
Ooooh ik zag een wiebelende los stappende baby! :o Dat kan die van ons nog lang niet hoor... Nou ja, gaat vast sneller dan verwacht.

En dadadadada, herkenbare geluiden bij jm (kreeg geen beeld).

Kusjes doet R niet aan, wel soms bijten in je arm, hard ook, heb een blauw plek daar van een harde beet... :o laten kussen durf ik niet zo goed omdat hij dan vaak bijt... Schrok daar toch wel van.

Hij reageert niet echt op taal maar wel als je zegt Wil je melk, dan kijkt hij me aan en gaat jengelen, gevolgd door meteen hard huilen want borst NU, O+
  donderdag 24 september 2015 @ 21:48:27 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156359925
Haha fap, dat heb ik hier ook wel eens. De ene keer laat ik een sok vallen of sta ik net op een verkeerde plek op de vloer waardoor die kraakt en L is wakker. Maar ik heb het ook wel gehad dat ik een bom kon afschieten, niet wakker te krijgen. 1 x gehad met een ploftiet. Kon ik mooi gaan kolven. }:|
Jammer genoeg weet ik nooit wanneer hij diep slaapt, dus ik beheers de kunst van het sluipen (bijna zweven) door huis zeer precies, en ook het geruisloos uitruimen van de vaatwasser gaat me steeds kunstiger af. :')
pi_156360030
Dat sluipen zit er niet in hier. Mijn broertje noemden ze vroeger de sluipmoordenaar, omdat hij altijd geruisloos opdook. Ik was denk ik achter mijn rug om het kamerolifantje. :'(
pi_156360149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:51 schreef ingee het volgende:
Dat sluipen zit er niet in hier. Mijn broertje noemden ze vroeger de sluipmoordenaar, omdat hij altijd geruisloos opdook. Ik was denk ik achter mijn rug om het kamerolifantje. :'(
Wij lopen hier gewoon rond hoor. Als Sjaak slaapt, dan slaapt hij ook goed.
pi_156360617
D'r kon letterlijk een kanon afgaan naast L. en daar slaapt ze gewoon doorheen (hebben we afgelopen weekend meegemaakt :') ) maar als ik naast d'r nies is ze wakker.
pi_156360745
Ik zet meestal als ze slaapt de wasmachine aan en ga daarna stofzuigen. :D

Dat kan niet meer in haar bijzijn, ze kauwt op het snoer. :(
  donderdag 24 september 2015 @ 22:15:56 #82
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156361052
Is er trouwens nog iemand die nog niet helemaal de buik heeft van voor de zwangerschap ? Ik heb nu al twee weken een lekker vastzittende hoest :9, en dat heeft wonderen gedaan voor mijn buik! Heerlijk om zo je buikspieren te trainen! Dus, wie moet ik even in z'n gezicht hoesten?
pi_156361269
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Is er trouwens nog iemand die nog niet helemaal de buik heeft van voor de zwangerschap ? Ik heb nu al twee weken een lekker vastzittende hoest :9, en dat heeft wonderen gedaan voor mijn buik! Heerlijk om zo je buikspieren te trainen! Dus, wie moet ik even in z'n gezicht hoesten?
:D Doe maar! :+

Hoe zijn de prikjes gegaan?
pi_156361310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb nog mijn buik van 20 weken zwanger :'(
  donderdag 24 september 2015 @ 22:26:32 #85
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156361434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hoe zijn de prikjes gegaan?
Huilen bij het prikken (ik niet :P ), maar verder echt niets van gemerkt.
pi_156361755
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Huilen bij het prikken (ik niet :P ), maar verder echt niets van gemerkt.
Fijn!
pi_156366354
Hebben jullie baby's allemaal zo goed geslapen dat het hier nog stil is? :+

Hier 23.30 - 07.15! *O*
pi_156366637
Yep! 22:00-07:30
Nu heeft ze net gegeten, geknuffeld en gespeeld. Toen ging ze gapen en nu ligt ze weer boven. Ben benieuwd of ze gaat slapen.

En mijn buik is wel pre-zwangerschapsfase, maar dan wel toen ik nog niet afgevallen was :P Dus 1 shotje vastzittende hoest is welkom. ;)
pi_156366646
Hier ook! Niet de hele nacht door, maar wel vanaf vroeg. *O* 20:30-22:30-03:30-06:30. *O* Als die voeding van 03.30 eraf gaat ben ik helemaal blij, maar ze komt als ik gewerkt heb weer wat vaker voor een nachtvoeding. Op zich prima, ze slaapt na 20 minuten drinken gelijk weer verder en ik ook. :) Ik vind het vooral heel erg fijn dat we de avond weer regelmatig voor onszelf hebben.
pi_156366823
Goede slapers *O*

Ingee :D

Hilmo
Oei lijkt me lastig dat bijten!

S reageert goed op vragen of 'nee' en 'instructies' (niet pffft maar hmmhap en dan eet ze het op ipv uitspugen)en ze zegt veel woordjes al na.
E reageert eigenlijk op weinig :+ Maar is wel een boefje. Dus we gaan meer met haar communiceren om het contact wat op te bouwen.
pi_156366962
Wij rollen ook net uit bed. Mijn vriend was plotseling al gosteren thuis en heeft de nacht opzich genomen zodat ik kon slapen. Heel lief en fijn.
Maar E heeft sowieso een goede nacht gehad, iets te goed haha. Voedingen hier om 21.45-0.15-4.00 en nu werd ze om half 9 wat mopperig. Papa voortaan toch ook maar de wekker zetten na 4 uur.

Of zou dit wel kunnen. Voor mij voelt het als te lang tussen de voedingen. Maar E. is wel vrolijk, drinkt alles leeg. Ze zit wel op de bovengrens qua voeding per keer, ze mag tussen de 60 en max 70. En die 70 drinkt ze met gemak. Ze zit nu op 7 voedingen per dag.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156366969
Hier weer 23.00 - 03.00 - 07.00 *G*. En we liggen nog in bed :z. Ik ben wakker maar de mannen slapen nog. Wat een heerlijkheid!

Buik: toevallig gisteravond gepost in het buikentopic! Terugplooi van 10 dagen na de bevalling. Ik ben tevreden tot nu toe.
pi_156367351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij rollen ook net uit bed. Mijn vriend was plotseling al gosteren thuis en heeft de nacht opzich genomen zodat ik kon slapen. Heel lief en fijn.
Maar E heeft sowieso een goede nacht gehad, iets te goed haha. Voedingen hier om 21.45-0.15-4.00 en nu werd ze om half 9 wat mopperig. Papa voortaan toch ook maar de wekker zetten na 4 uur.

Of zou dit wel kunnen. Voor mij voelt het als te lang tussen de voedingen. Maar E. is wel vrolijk, drinkt alles leeg. Ze zit wel op de bovengrens qua voeding per keer, ze mag tussen de 60 en max 70. En die 70 drinkt ze met gemak. Ze zit nu op 7 voedingen per dag.
Dat zou wel mogen toch? Nooit een slapende baby wakker maken :) Zolang ze goed groeit lijkt het me geen probleem. Als het nou 6 uur doorslapen was... maar 4,5 kan toch wel? Maar je kan het altijd navragen aan een deskundige natuurlijk.
pi_156367779
Hier ook weer een redelijk goede nacht! 23.00-4.30 (of 5.00? Weet het niet meer)-8.00 uur :) En daarvoor sliep ze ook goed.

Ik blijf alleen zo moehoe 's ochtends. Ik vrees een beetje voor het vroege opstaan met werken straks. Zijn er meer dames die daar last van hebben? Ik ben nu maar weer begonnen met multivitamines (had nog een potje van de zwangerschap staan).
pi_156368003
Ik zou 4,5 uur ook wel aandurven, Joyce. :)

Ik zal de goden wel verzoeken door het hardop te zeggen, maar R maakt tegenwoordig nachten van 8 uur. :z
pi_156368540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:15 schreef J0ycie88 het volgende:

Ik liet B altijd slapen in de nacht tot ze uit zichzelf voor een voeding kwam. Op die manier liet ze er de ene keer 3 uur tussen, en soms 5 uur. Na een week of 5/6 ging ze ineens doorslapen tot half 7 (na een voeding rond 23 uur). Sinds een week slaapt ze van 23 tot 8:30. Heerlijk. Vanaf daar kijk ik gewoon wanneer ze weer komt voor een voeding, meestal om de 3 a 4 uur en de laatste fles geef ik dan om 23:00 (een kleinere fles, want meestal heeft ze dan rond 21 nog gehad).
Gewoon een beetje aankloten dus :p B zit op 5 flessen per dag, maar goed, ze is 7 weken dus al wat ouder.
En als je nou merkt dat ze de nachten echt langer maakt kun je wat meer in de fles doen zodat ze wel aan haar voeding komt en laat je een fles vallen.
Sara
Merel
Ukje
pi_156368973
Ik begreep van onze kraam dat er een rekensommetje is voor hoelang je er tussen zou mogen laten op basis van gewicht geloof ik? Ik weet hem alleen niet meer. Maar wij mochten al vrij snel de wekker uitzetten en Fedde gewoon zelf laten komen.

Hier gaat alles prima, geen gekke dingen meer behalve een rocheltje als een oude shag-roker maar longetjes waren schoon volgens de cb-arts dus gewoon verkoudheidje.
Speaking of, gister weer geweest en Fedde is echt een grote, lange, sterke kerel. 66cm bij 7,3 kilo (bij 3 maanden dus :D ). Gewoon lekker zo door gaan was het advies. Ze vroeg zich wel af of we hem niet te weinig voeding gaven maar hij doet het er prima op en geeft niet aan meer te willen dus ik laat het lekker zo. Tis niet alsof ie er onder lijdt of zo :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156370323
Dat het al zo'n grote knul is zie je er niet aan af Lijnloos! Wat een leuk klein mannetje!

Joycie, groeit ze goed en is ze actief? Dan gaat het blijkbaar goed met voedingen. Wij zijn de tweede nacht overgestapt op na Max 4 uur eten, de derde nacht na Max 5 uur eten en daarna gewoon op verzoek wanneer hij zich meldt. Nou hadden wij ook een flinke baby dus dat maakt het iets makkelijker denk ik, maar als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon proberen om langzaam die nacht langer te maken en te wachten tot ze zich meldt. Van honger wordt ze echt wel wakker en ze is niet meer die mini-baby van de eerste dagen.

Het consultatiebureau is er overigens ook voor dit soort vragen, ook al ben je er misschien nog niet geweest.
pi_156370344
Wat een leukerd Lijn!
pi_156370547
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:06 schreef Lijnloos het volgende:
Ik begreep van onze kraam dat er een rekensommetje is voor hoelang je er tussen zou mogen laten op basis van gewicht geloof ik? Ik weet hem alleen niet meer. Maar wij mochten al vrij snel de wekker uitzetten en Fedde gewoon zelf laten komen.

Hier gaat alles prima, geen gekke dingen meer behalve een rocheltje als een oude shag-roker maar longetjes waren schoon volgens de cb-arts dus gewoon verkoudheidje.
Speaking of, gister weer geweest en Fedde is echt een grote, lange, sterke kerel. 66cm bij 7,3 kilo (bij 3 maanden dus :D ). Gewoon lekker zo door gaan was het advies. Ze vroeg zich wel af of we hem niet te weinig voeding gaven maar hij doet het er prima op en geeft niet aan meer te willen dus ik laat het lekker zo. Tis niet alsof ie er onder lijdt of zo :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2x gewicht = aantal uur max doorslapen. Stel E. weegt 3 kilo, dan mag ze 6 uur aan een stuk slapen.

En jeeeee wat een flinke vent heb je. Volgens mij doet 'ie het goed op wat 'ie krijgt. O+
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:25:10 #101
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156370610
Oh lijn, wat een schatje!

En dan let ik even niet op..

pi_156370761
Wat een leuk ventje Lijn! En ro zit!
pi_156370798
Ro, wat goed! Ze kijkt er ook echt zo bij van: Wat verwacht je dan mam? :{w
pi_156370855
Ro! Wat goed meiske! *O*

En idd Krisv, dat was die formule idd... (En met een startgewicht van dikke 4 kilo kon het dus idd vrij snel bij ons zonder wekker)
pi_156370961
Wat een leuk ventje Lijn! :D En groeibeertjes-boks; vandaag weer met Ketel bij het CB geweest en hij is gewoon 8,2 kilo!
SPOILER: stats!
Prikje ging ook weer goed. Daarna lekker in de doek gedaan, waar hij in no time in slaap viel. O+

CB adviseert alleen al met hapjes te beginnen. Daar twijfel ik nog wel over, hij is nog zo jong en ik wilde eigenlijk 6 maanden excl bv geven. Nog maar eens over nadenken en met man over hebben.

SPOILER: slapen in de doek
Mnoh fap, een zit-Ro! :D

[ Bericht 5% gewijzigd door lunapuella op 25-09-2015 13:10:35 ]
pi_156371079
Ontzettend lieve foto!

Wat is hun argument om al met hapjes te beginnen dan? Sowieso is Ketel nog geen 4 maanden toch?

Ik heb me er gister geprobeerd over in te lezen en zie voornamelijk nog veel voordelen van wachten tot 6 maanden.
pi_156371111
Lijn, wat een mooi mannetje! Hij ziet er goed uit :)

*O* voor Ro, goed bezig!

En goede stats voor Ketel ^O^.

Hier net weer lekker een rondje gewandeld buiten. De zon schijnt hier heerlijk! Hadden vanmorgen geen kraamvisite dus lekker op ons gemak gedaan. De mannen hebben uitgeslapen tot 09.45 uur, daarna hebben ze samen gedoucht. Heerlijk zo'n ochtend.
pi_156371126
Hier wordt al driftig geprobeerd met rollen. Met nadruk op driftig als t niet lukt :') Dat heeft ze niet van een vreemde zullen we maar denken! Het lijkt me ook vreselijk frustrerend om niks te kunnen, t arme kind...

Wat een beren komen hier voorbij zeg! O+
pi_156371240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Krisvc het volgende:
Wat is hun argument om al met hapjes te beginnen dan? Sowieso is Ketel nog geen 4 maanden toch?

Ik heb me er gister geprobeerd over in te lezen en zie voornamelijk nog veel voordelen van wachten tot 6 maanden.
Vroeger introduceren van allergenen, om allergieën te voorkomen. En ze denken dat hij misschien meer eten nodig heeft, omdat hij zo hard groeit en sinds een paar weken niet meer doorslaapt. Maar daarvan denk ik, dat groeien gaat blijkbaar behoorlijk prima op alleen bv. :P

Wel 2e keer dat ze bij het CB verbaasd waren dat ik na 11 weken weer aan het werk ben gegaan. Je zou toch meer kennis over wettelijke verlofregels daar verwachten...
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:59:52 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156371280
Hm, 4 maanden of 6 maanden beginnen daar kun je natuurlijk over discussieren, maar eerder dan 4 maanden? Dat advies zou ik toch niet van een CB verwachten?

En na 11 weken weer aan het werk lijkt me idd niet heel gek. Wat zeg ik, er zijn moeders die na 10 weken alweer beginnen, OMG, the horror ( ;( 8)7 )

Hier lijken we volgens de GGB in de eerste sprong terecht te zijn gekomen. Uit zich nu vooral in plakkerdeplak. Vanochtend 3 uur op mij gelegen (wegleggen was huilen), niet zo handig met peuter. Nu is peuter bij oma spelen, en wil F. natuurlijk wel alleen slapen... Baby's }:| O+
pi_156371319
Tja, ik ben zzp'er en ben nu alweer langzaamaan begonnen. Heb nog niet zoveel opdrachten als eerst, maar de hele dag alleen maar met N. bezig zijn vind ik echt te saai. Dus ik werk nu zo'n 3-4 uur per dag.
pi_156371343
Oh Luna wat een schatje is Keteltje! En ook al zon beertje O+
Hier ook advies idd om met 4 maanden te beginnen met extra's als we dat wilden. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat we wel zouden zien tegen die tijd... Voorlopig komt ie nog niks tekort. :+
pi_156371348
Ik las gister dat het onderzoek waarop met 4 maanden beginnen beter is qua allergieën is gebaseerd niet geheel gefundeerd is. Wacht even, ik kijk even of ik het kan vinden. Hier: https://www.borstvoeding.(...)sel/exclusief-3.html

Nou is het wel een link van borstvoeding.com, dus hoe onbevooroordeeld ze in hun advies zijn weet ik niet.
pi_156371561
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Dat het al zo'n grote knul is zie je er niet aan af Lijnloos! Wat een leuk klein mannetje!

....
Zo wel :+
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:42:59 #115
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156372098
Wat een mooie vent Lijnloos!

Ro, wat kan ze goed zitten zeg! En een prachtige meid, ze heeft van die lieve oogjes! O+

Malteser heerlijk zo'n ochtend!

Voeding: ik wil pas met 6 maanden beginnen. Las twee dagen geledenijn eigen cb boekje. Met 10 weken werd geadviseerd te beginnen met fruithap; geraspte appel met nog iets erbij. ;( maargoe, ik ben kerngezond hoor.

Net even bij werk langs geweest. Leuk om daar weer te zijn hoor. Heb wel weer zin om aan de slag te gaan. Ik verveel me en tegelijk is L erg intensief (slaapt alleen in de draagdoek overdag). Hoop ahhhhs van de vrouwen op werk, waar ik ook kwam. O+
Nog even gevoed in de lactatieruimte. Goh, ik had me daar toch iets meer van voorgesteld. Een ruimte van 1 * 2 meter in een zijkamertje op de afdeling van het callcenter. Een stoel en voor je neus een koelkast. En je hoort het callcenter op de achtergrond. En leuk die babyboom, en goed dat iedereen borstvoeding geeft, maar er hing een nogal strak schema. Daar moet ik dus een half uur tussen proppen, arelaxt zeg. Nouja, ik heb nog een maand om daar naar uit te kijken.
pi_156372101
Wat een stoere romper! En beenspekkies O+
pi_156372607
Is het heel raar en naar als ik mezelf afvraag wanneer de blauwe wolk een donderwolk wordt...?
Het gaat zo goed. We hebben een tevreden mannetje. Hij poept, plast, slaapt en houdt er zo klein als hij is al een super ritme op na. Ik geniet zo enorm! En dat vind ik dus eng...

SPOILER
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:13:54 #118
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156372807
Nee hoor, waarom zou je een donderwolk krijgen? Het lijkt er tegenwoordig wel een beetje op alsof je geen roze wolk mag hebben, een soort tegenhanger van gefrustreerde moeders die geen roZe wolk hebben ervaren. Een collectief dat opstaat enz. :+ de roze wolk is geen hoax, iedereen ervaart de babytijd anders! En iedereen heeft een andere baby. Hier helaas geen roze wolk gehad. Maargoed, ik had weer een probleemloze zwangerschap en bevalling (ok niet helemaal maar ik heb de bevalling niet als problematisch ervaren).
Geniet er lekker van zou ik zeggen en ga niet proberen op je hoede te zijn, zonde! Gewoon, gooi die deuren open en zing uit volle borst enzo! :D
pi_156372832
:* Zwaar lijkt me dat!
Maar zoals een wijze vrouw zei (mijn overgrootmoeder): 'een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest'. Dus al ben je er bang voor, je kan er niets aan doen als er iets minder goed zou gaan. Dus waarom niet gewoon nu lekker genieten van je mannetje :)
pi_156372907
Ik weet dat jullie gelijk hebben en ik geniet me suf! Want hier is dus duidelijk sprake van een roze (of ja blauwe dus) wolk!
Maar heel soms is er even die gedachte...
Na mijn toch wat lastige zwangerschap ben ik zo intens gelukkig dat alles goed gaat nu O+.
pi_156373017
8,2 kilo bij 3 maanden? Mijn hemel, dat was I met 7 maanden net. :D. Met drie maanden beginnen met vast voedsel vind ik een bijzonder advies. En ook mét hapjes is doorslapen niet gegarandeerd, hoor. :P.

Lijn, wat een schatje!

Malteser, ik heb dat gevoel vaak andersom. Alles loopt in mijn leven zo ontzettend op rolletjes en ik heb nog nooit een echte tegenslag gehad. Daardoor ben ik soms heel erg bang dat het niet anders kan dan dat het op een gegeven moment allemaal verschrikkelijk mis gaat.

Ik had nog een filmpje van vorige week, volgens mij nog niet gepost!

http://vid20.photobucket.(...)2940_zps4uadzvgi.mp4

O+.

[ Bericht 4% gewijzigd door DevilsAndDust op 25-09-2015 14:31:28 ]
pi_156373088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

Malteser, ik heb dat gevoel vaak andersom. Alles loopt in mijn leven zo ontzettend op rolletjes en ik heb nog nooit een echte tegenslag gehad. Daardoor ben ik soms heel erg bang dat het niet anders kan dan dat het op een gegeven moment allemaal verschrikkelijk mis gaat.

Dat had ik voor de bevalling... ik had zo'n fijne zwangerschaop dat ik bang was dat de bevalling vreselijk mis zou gaan. En ook al was het totaal niet de fijne thuisbevalling waar ik op had gehoopt (zie de bevallingsverhalen), toch viel het achteraf allemaal ook wel weer mee. Dus zelfs als het eens wat minder gaat, vind je ook wel weer een manier om daarmee om te gaan.
pi_156373812
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vroeger introduceren van allergenen, om allergieën te voorkomen. En ze denken dat hij misschien meer eten nodig heeft, omdat hij zo hard groeit en sinds een paar weken niet meer doorslaapt. Maar daarvan denk ik, dat groeien gaat blijkbaar behoorlijk prima op alleen bv. :P

Wel 2e keer dat ze bij het CB verbaasd waren dat ik na 11 weken weer aan het werk ben gegaan. Je zou toch meer kennis over wettelijke verlofregels daar verwachten...
De ideeën daarover zijn nogal gemixt. Ik ben wel eerder begonnen omdat hij niet tevreden was met de flessen, en ik steeds aan de liter zat. Maar als je BV geeft zou ik lekker nog effe wachten :Y
Kwak
pi_156374111
DaD O+ Die geluiden er ook bij en dat kontje aan het einde :D

Ik heb 5,2 km gewandeld met M slapend in de wagen. Viel niet tegen, maar m'n conditie kan wel beter :+
pi_156374174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
DaD O+ Die geluiden er ook bij en dat kontje aan het einde :D

Ik heb 5,2 km gewandeld met M slapend in de wagen. Viel niet tegen, maar m'n conditie kan wel beter :+
Ik ga gewoon even ongegeneerd zeggen: lief, hè? O+.
pi_156374202
Heel lief!
pi_156377951
Ff snel tussendoor
:)

Mijn man is zo hilarisch! Kom ik thuis, heeft hij Js een echte meiden spijkerbroek aangegeven (compleet met roze strikje).
Ja, zegt hij, het hing op de waslijn, dus ik dacht het is de mode :') O+

(Afgelopen maandag had hij op het kdv 4 reservesetjes onder gepoept :D dus toen hadden ze geen mannelijke broeken meer in zijn maat ;) )
pi_156378059
DaD wat een scheetje! O+

Loj _O- geweldig!
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:16:33 #129
409579 LuDann
All the way
pi_156380893
Wat fijn van alle goede slapers! Wolk is helaas meestal wakker tot een uur of 1/2. :') Daarna valt ze in slaap tot 5:30 en als we nergens heen hoeven kan ze daarna nog doorslapen tot een uur of 10. Ik zou dat ritme graag wat verschuiven zodat ze om 23 uur al gaat slapen.

Lijnloos wat een knappe beer heb je daar. En leuk rompertje!

Faptist, wat goed! Ze kijkt helemaal van ''wat?''

Goede stats Luna! En fijn dat de prikjes goed gingen. :Y Leuke doekfoto ook. 3 maanden vind ik ook wel heel erg snel hoor, voor eten. Wat zijn de wettelijke verlofregels eigenlijk? Ik ben er zelf ook niet van op de hoogte.

DaD, wat tof! Dat gewiebel op het eind, supercute.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:19:49 #130
409579 LuDann
All the way
pi_156380989
Mijn baby heeft het rollen nu echt goed onder de knie. De eerste echte feature waarmee ik hier vol trots kom opscheppen. *O* Ze werpt zich eerst op haar zij en dan op haar rug. Soms doet ze het in 1 ruk. Eerst zag het er super per ongeluk uit, maar ze doet het achter elkaar als ik haar op haar buik leg. :P

O+

Verder heb ik geregeld dat Wolk haar entingen een weekje eerder krijgt. Aanstaande dinsdag met 7 weken. De eerste enting is een vereiste op de opvang waar ze heengaat en dat vind ik prima. Nu mag ze wat eerder komen, met 9 weken gaat ze erheen. Kijk er naar uit om dan echt wat vrije tijd te hebben om te studeren want studeren met haar thuis is toch lastig. Maar moeilijk zal het vast ook even gaan worden, het is toch anders als mijn moeder of schoonmoeder haar opvangt.
pi_156381411
Wow LuDann, dat is echt heel vroeg! De meeste baby's doen dat pas met 5 maanden...
pi_156381982
Doe es rustig aan, haastbabies!
R is geïntimideerd. :D

Noh, DaD O+
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:54:55 #133
409579 LuDann
All the way
pi_156382153
5 maanden, nee toch? Die van jou is toch ook al bezig met rollen Saskia?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 september 2015 @ 20:56:18 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156382222
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:54 schreef LuDann het volgende:
Michael is ruim zes maanden en die vertikt het nog steeds. Ja, hij rolt terug op z'n rug als hij het zat is op z'n buik maar zelf naar z'n buik rollen? :N
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156382264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:16 schreef LuDann het volgende:
Goede stats Luna! En fijn dat de prikjes goed gingen. :Y Leuke doekfoto ook. 3 maanden vind ik ook wel heel erg snel hoor, voor eten. Wat zijn de wettelijke verlofregels eigenlijk? Ik ben er zelf ook niet van op de hoogte.
Minstens 16 weken verlof, waarvan minstens 10 na de bevalling. Je mag vanaf 34 weken zwangerschap met verlof (en moet dat zelfs als je ziekgemeld bent tijdens je zwangerschap), dan heb je dus 10 weken na de bevalling. Je mag doorwerken tot 36 weken, dan heb je 12 weken verlof na de bevalling.

Ik ben met 34 weken met verlof gegaan en nog een week vakantie eraan vastgeplakt, dus toen Ketel 11 weken was weer aan het werk gegaan. Dus snap niet zo goed waar ze bij het CB zo verbaasd over zijn.
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:03:32 #136
409579 LuDann
All the way
pi_156382467
Van rug naar buik rollen is hier ook nog lang niet aan de orde denk ik. Maar op haar buik liggen vindt ze echt vreselijk, misschien dat ze daarom wat meer energie erin steekt om te proberen om te rollen. :') Ik had me niet gerealiseerd dat het snel is om dat nu al te doen. *Trots is* O+

Bedankt voor de uitleg Luna. Ik hoop er bij een eventuele volgende gebruik van te moeten maken. :P En 11 weken lijkt me niet extreem snel dan nee.
pi_156382687
Bij ons was het ook eerst rug naar buik, laaange pauze, toen buik naar rug en een hele tijd daarna begon ze weer overnieuw met rug naar buik, maar dan gecontroleerd.
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:15:04 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156382975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:09 schreef ingee het volgende:
Bij ons was het ook eerst rug naar buik, laaange pauze, toen buik naar rug en een hele tijd daarna begon ze weer overnieuw met rug naar buik, maar dan gecontroleerd.
Dat laatste is idd waar het om gaat. Heel knap dat ze het al kan LuDann (dat vooropgesteld!) maar het zal idd voornamelijk zijn uit haar buikligfrustratie ;).

DaD O+
pi_156383101
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:54 schreef LuDann het volgende:
Nouja, ze probeert het, maar t lukt echt nog niet hoor :)
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:21:06 #140
348178 NotTheSame
pi_156383239
Piranha (8,5 maand) ramt hier nog met enige regelmaat de tegels van de vloer met het omrollen van buik naar rug, en van rug naar buik gebeurt eigenlijk alleen als er echt iets heel heeeeel heeeeeeeel interessants is wat hij niet kan zien of kan pakken. Maar het is niet dat hij het niet kan, hij is gewoon behoorlijk lui :+ .

Vanmorgen hebben we pasfoto's laten maken voor z'n ID kaart. Die foto kon echt zo uit manliefs fotoboek getrokken zijn, als 2 druppels water lijken ze op elkaar :').
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:23:21 #141
409579 LuDann
All the way
pi_156383330
Gecontroleerd is het niet echt nee. Het gaat echt van *WERP* :P Maar goed, trots ben ik natuurlijk toch. O+

Saskia, hier duurde het anderhalve week ongeveer, vanaf het proberen om te rollgen tot het echt elke keer lukte. Dus ik zou die van jou ook maar in de gaten houden, voor je het weet rolt ze de deur uit. :P
pi_156384107
Zittende Ro, wandelende I., grote schattige baby's en rollende Wolk O+

Hier wordt van rug naar zij gerold om vervolgens hartverscheurend te gaan huilen, omdat je dan nog stééds niet bij je speelgoed kan :') Volgens het cb gaat dit allemaal uiteraard per ongeluk. Uhuh :+ En met buikliggen kan M. haar hoofd ineens heel hoog houden. Ze was er zelf verbaasd over.

En hapjes met nog geen 4 maanden? Maf advies! Ik vond de opmerkingen van mijn cb laatst ook bijzonder. M. groeit erg goed op exclusief bv. Krijg je eerst te horen dat bv op verzoek fantastisch is en dat ik vooral zo door moet gaan om vervolgens de vraag te moeten beantwoorden hoe vaak ze dan een voeding krijgt en of ik er overdag niet langer dan 4 uur tussen laat zitten, omdat het maar ong. 6-7 voedingen zijn :?
pi_156384186
We hebben M een half uurtje geleden in haar wiegje gelegd, en ze slaapt nu als een roos! Zonder huilen of iets. Wel benieuwd wanneer ze dan nog weer wakker wordt voor een voeding. Meestal is dat wanneer we haar optillen en meenemen wanneer we zelf naar bed gaan.
pi_156384264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:39 schreef kazy het volgende:
Zittende Ro, wandelende I., grote schattige baby's en rollende Wolk O+

Hier wordt van rug naar zij gerold om vervolgens hartverscheurend te gaan huilen, omdat je dan nog stééds niet bij je speelgoed kan :') Volgens het cb gaat dit allemaal uiteraard per ongeluk. Uhuh :+ En met buikliggen kan M. haar hoofd ineens heel hoog houden. Ze was er zelf verbaasd over.

En hapjes met nog geen 4 maanden? Maf advies! Ik vond de opmerkingen van mijn cb laatst ook bijzonder. M. groeit erg goed op exclusief bv. Krijg je eerst te horen dat bv op verzoek fantastisch is en dat ik vooral zo door moet gaan om vervolgens de vraag te moeten beantwoorden hoe vaak ze dan een voeding krijgt en of ik er overdag niet langer dan 4 uur tussen laat zitten, omdat het maar ong. 6-7 voedingen zijn :?
:D op verzoek, maar alleen als ze volgens het schema komen vragen :+
pi_156384391
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:D op verzoek, maar alleen als ze volgens het schema komen vragen :+
Ja inderdaad _O-

Hier ook een schone slaapster sinds 21.15 uur trouwens :z
pi_156385118
Hallo mooie baby's (en hun mama's) :W
Ik heb het druk, en ik weet echt niet waarmee. Maar bijlezen lukt minder.
Y dlaapt tegenwoordig nog maar 2 keer overdag. Maar daarbij slaapt ze 's nachts wel bijna het klokje rond, dus geen slaaptekort. Heel soms nog een extra slaapje na het eten. Maar anders is het wakker om 8, weer bedje om 10.30, slaaps tot 12,30 dan wakker tot 14,30 en slaaps tot 16,30 mee-eten, badje, clusteren bij mama in het grote bed en om 19,30 naar bed voor de nacht. Alles met een marge van een half uur voor/na de genoemde tijd. Is de marge een dagje een half uur eerder, dan dus uurtje slaaps na het eten en daarna pas clusteruurtje.

^O^
En net heeft ze na bijna 2 dagen niet poepen bijna naast de luier gepoept. Ik zag het net op tijd bij verschonen, gauw de oude luier eronder. Klaar? Mooi, nieuwe luier.. Oh nog niet klaar }:|
Heerlijk kind. O+

Man heeft manflu, dus mijn tijd is alweer op. :')

(Shit ik krijg keelpijn...)
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:04:57 #147
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156385210
Wat knap LuDann!

Hier was het echt een drama avond! Van 1700 tot 2130 lopen krijsen en alleen stil aan de borst en even tussendoor in de box. :N en ik hoorde hem
Net weer een gil slaken dus ik vrees voor de nacht. Morgen zijn we uitgenodigd voor een lunch, en volgens mij gaat het daar best druk zijn. Tegen beter weten in nemen we de kinderwagen mee (omg, hoe relaxt zou het toch zijn als hij daar gewoon in sliep!), maar het zal er wel op meer komen dat ik buiten met 'm rondloop in de draagdoek. Met een beetje geluk valt hij dan in slaap en kan ii weer aan tafel.

IMA, waarom leggen jullie haar niet meteen op de plek waar ze snachts slaapt?
pi_156385887
Oh, dat klinkt niet fijn Mariposas.

En ze ligt nu dus in haar bedje. Ze lag 's avonds altijd nog bij/op ons in de kamer, en als we dan naar bed gingen werd ze wakker, dronk ze nog wat en sliep ze weer verder. Dus daarom vraag ik me af hoe het nu gaat, omdat we haar niet meer hoeven te verplaatsen, of ze dan nog wakker wordt rond 23uur of nu doortukt en dan om 3uur komt of zo.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:25:32 #149
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156386032
Oh zo!
Ik dacht even dat jullie haar in een wiegje, zo'n losse reiswieg (Mozes wieg) in de woonkamer hadden. Maar ik bedenk me nu dat jullie natuurlijk exact dezelfde wieg + aankleding als wij hebben. :D dus dat kon sowieso niet (hoop gesjouw anders :+ )
pi_156393237
:O lang geleden dit...

net met man samen een volledig overstuur totaal natgezeken bijnadreumes verschoond. Zo sneu! Man doet nu t laatste stukje (terug in bed) klinkt alsof t niet vanzelf gaat :')
Kwak
pi_156393353
*nachtpiepsboks*
Eindelijk weer in bed na fles, luier, slaaps op mij, staat ze langs de spijlen te schreeuwen. Weer slaaps op mij, bed, spijlen opeten en jammeren.
Nu weer slaaps op mij. O+
pi_156393366
I doet juist een doorslaap, dus Baard en ik zijn al sinds 5 uur wakker om te wachten tot hij komt. :Y) . Ik heb al vaker gemerkt dat meer dan zes uur slapen per nacht gewoon niet meer lukt. Ben het verleerd of zo. :').

Kus voor de slechte nachten! :*.
pi_156393390
Mijn uk is bij opa & oma (sm & man }:| ), en ik ben ook al wakker :') Wekker gaat over 20 minuten, J moet vroeg werken en ik vroeg op pad voor bruiloft in Utrecht/Woerden w/
pi_156393444
Werkse vandaag JM!

Mijn uk deed ook een doorslaaps tot 6.00!
Perfect! Want wij gaan een dagje naar oma in center parcs. Druk schema, dus het zou goed uitkomen dat hij zo in de auto slaapt :)
pi_156393460
I heeft geslapen van 19.30 tot 6.50. Beste nacht ooit. _O_ . Na het drinken heeft hij me zonet helemaal onder gelebberkust. *;.

Veel plezier vandaag, JM en Loj!
pi_156393470
Wow heerlijk DAD :D
pi_156393473
Ik zal naar je zwaaien JM, ga vandaag op kraambezoek in Woerden. ;)

Ketel wordt een narcoleptje van inentingen. Gisteren een goede 3 uur aan een stuk geslapen en vannacht ook pas weer wakker om 4:30. Best lekker! Het is dat die prik zelf zo sneu is...
pi_156393878
Morning! :W

Achjee, nachtmamma's. Heeft Melba wel goed geslapen na z'n plasavontuur Kwak?

Fijn dat Ketel zo lekker heeft geslapen en weinig last heeft van de prikjes Luna.

I. een goede nacht en lebberkussen. O+

JM, mooie dag om een bruiloft te fotograferen!

Inge, de nachtelijke spijlendelicatesse. Ik heb gehoord dat daar een extra Michelinster voor wordt gegeven. :Y

L. deed haar gewoonlijke monsterslaap van 22:00-07:30, poepte zoals elke ochtend haar net schone luier vol en spuugde mij compleet onder. Nu ligt ze met een knuffeldoekje in haar ene vuist en een knuffeleend in haar andere vuist afwisselend ze achterin haar keel te proppen terwijl ze ondertussen probeer te brabbelen, wat zo ongeveer klinkt als onder water praten met een volle mond. *;
pi_156394026
Fijn dat alles goed gaat Risu!

Hoe was de nacht Mari?

IMA sliep L. goed in haar eigen bed? M. gaat over op haar eigen bed zodra de gordijntjes hangen (vorige week besteld :@ ) Het wordt wel tijd ook.. Ik hoop dat ik dan ook wat beter slaap.

Voor de rest +1 op Kris :+

Onderwaterbrabbels klinken heerlijk :D! En wat is jouw doorslapersgeheim? ;)

M. sliep dus om 21.15 en kwam daarna om 0.30 en 5.00 uur. Nu slaapt ze nog (onrustig). Op zich een prima nacht dus! Ik zit alweer een poosje beneden te ontbijten vanwege herrie buiten. Denk je dat het weekend is, gaan ze gewoon door met bouwwerkzaamheden die klokslag 8 uur beginnen :(
pi_156394109
Ahw wat schattig DaD!

Melba kwam gewoon om zes uur voor zijn fles, en slaapt sindsdien weer. Nog steeds. Gaan m zo wakkermaken en douchen anders raakt hij zo uit zijn ritme en wordt er niet meer geslapen vandaag...

Wij hebben vandaag housewarming en ik ben een beetje verdrietig van de vele afzeggingen (ook veel: ik moet even kijken hoe druk ik het heb (lees:je staat op plek 86 op mijn lijst)) maar vooral de vele no reply's... Lijkt erop dat onze vriendengroep echt flink uitgedund is dus...

Het wordt vast toch wel gezellig, maar ik ga sommige mensen toch wel een beetje missen.
Kwak
pi_156394119
Ik heb ook een M :+
En ze slaapt nog niet in haar eigen bed hoor, maar we hadden haar nu eerder op de avond al in haar wiegje op onze kamer gelegd. En daar heeft ze geslapen van 21.15 tot 04.15 en van 04.30 tot 08.15, prima dus! En nu ligt ze nog naast me in ons bed met haar armpjes en beentjes te maaien :D

Lees nog meer goede nachten, fijn!
pi_156394206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:01 schreef kazy het volgende:
Fijn dat alles goed gaat Risu!

Hoe was de nacht Mari?

IMA sliep L. goed in haar eigen bed? M. gaat over op haar eigen bed zodra de gordijntjes hangen (vorige week besteld :@ ) Het wordt wel tijd ook.. Ik hoop dat ik dan ook wat beter slaap.

Voor de rest +1 op Kris :+

Onderwaterbrabbels klinken heerlijk :D! En wat is jouw doorslapersgeheim? ;)

M. sliep dus om 21.15 en kwam daarna om 0.30 en 5.00 uur. Nu slaapt ze nog (onrustig). Op zich een prima nacht dus! Ik zit alweer een poosje beneden te ontbijten vanwege herrie buiten. Denk je dat het weekend is, gaan ze gewoon door met bouwwerkzaamheden die klokslag 8 uur beginnen :(
Ducttape, dan hoor je d'r niet en slaapt ze door. :Y
pi_156394304
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb ook een M :+
En ze slaapt nog niet in haar eigen bed hoor, maar we hadden haar nu eerder op de avond al in haar wiegje op onze kamer gelegd. En daar heeft ze geslapen van 21.15 tot 04.15 en van 04.30 tot 08.15, prima dus! En nu ligt ze nog naast me in ons bed met haar armpjes en beentjes te maaien :D

Lees nog meer goede nachten, fijn!
Oeps, ik denk dat ik op de een of andere manier jouw M. en de L. van Kris door elkaar haalde :+ Ik wist dat er iets niet klopte toen ik het typte, zag alleen niet zo snel wat.
Vergelijkbare nacht wel!

Mijn baby groeit nu al uit de wieg, dus we moeten echt binnenkort over..

quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:19 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ducttape, dan hoor je d'r niet en slaapt ze door. :Y
Goeie! Ga ik vanavond gelijk proberen :Y
:D
pi_156394372
Ik had een moeilijke baby gisteravond, zelfs in de draagdoek bleef ze huilen. Toen 0:30-4:30-7:30. Nu ligt ze al een uurtje half wakker te morrelen.

Ze heeft wel de hele nacht in haar cosleeper geslapen. :o Voor het eerst niet bij ons in bed! De truc was haar op haar buik leggen. Omdat ze daar overdag zo'n hekel aan heeft heb ik dat niet eerder geprobeerd.
pi_156394426
Post niet afgemaakt want huils, dus ze ligt NJ aan de tiet. :P

Maar anniehoe, ik heb hard door gestudeerd afgelopen week zodat ik vandaag 'vrij' kan nemen. Wolk gaat straks naar mijn schoonouders en wij gaan in de stad waar ze wonen eerst lekker uit eten (sushi :9 ) en daarna naar de film. Zin in jonguh! *O*

Eens even opzoeken wat de regels zijn met borstvoeding en alcohol, ik wil eigenlijk best weer eens een biertje drinken. :)
pi_156394449
LuDann echt, ik heb zoveel bewondering voor je, met je studie en een baby, wauw! Fijn dat ze binnenkort naar de opvang kan, heb jij je handen even vrij :*

En nachtslaapbabies O+

Kwak, wat rot van die vrienden. Ook wel herkenbaar hier helaas... Hopelijk heb je toch een leuk feest :*
Sara
Merel
Ukje
pi_156394457
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:48 schreef LuDann het volgende:
Post niet afgemaakt want huils, dus ze ligt NJ aan de tiet. :P

Maar anniehoe, ik heb hard door gestudeerd afgelopen week zodat ik vandaag 'vrij' kan nemen. Wolk gaat straks naar mijn schoonouders en wij gaan in de stad waar ze wonen eerst lekker uit eten (sushi :9 ) en daarna naar de film. Zin in jonguh! *O*

Eens even opzoeken wat de regels zijn met borstvoeding en alcohol, ik wil eigenlijk best weer eens een biertje drinken. :)
Heel veel plezier *O*
Sara
Merel
Ukje
pi_156394480
Hier ook nog een baby die bij ons op de kamer slaapt. Ze gaat tegenwoordig vaak rond 21.00 op bed, maar wordt dan wel wakker als wij om 22.30/23.00 naar boven komen. Vannacht sliep ze daarna door tot 06.30 en daarna nog tot 08.30. *O* *O* *O*

Ik wil vannacht eens proberen haar in haar eigen kamer te leggen om te kijken of ze dan niet wakker wordt van ons, maar vind dat wel jammer want ik vind het zo heerlijk om naast een kletsende en lachende baby wakker te worden. O+
pi_156394589
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:53 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook nog een baby die bij ons op de kamer slaapt. Ze gaat tegenwoordig vaak rond 21.00 op bed, maar wordt dan wel wakker als wij om 22.30/23.00 naar boven komen. Vannacht sliep ze daarna door tot 06.30 en daarna nog tot 08.30. *O* *O* *O*

Ik wil vannacht eens proberen haar in haar eigen kamer te leggen om te kijken of ze dan niet wakker wordt van ons, maar vind dat wel jammer want ik vind het zo heerlijk om naast een kletsende en lachende baby wakker te worden. O+
Je moederalarm blijft wel werken meestal. Ik ben nu vaak ook wakker van de eerste piepjes of blije huuuuuhuhuhu en kirretjes :+

Edit: Melba zat vanmorgen na het wakker worde weer onder dezelfse vlekjes als toen hij de zesde ziekte had. Weet iemand of het klopt dat die weer terug kunnen komen? Volgens mij heeft hij geen koorts gehad, misschien wel iets te warm gaan slapen vannacht...
Kwak
pi_156394715
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je moederalarm blijft wel werken meestal. Ik ben nu vaak ook wakker van de eerste piepjes of blije huuuuuhuhuhu en kirretjes :+

Edit: Melba zat vanmorgen na het wakker worde weer onder dezelfse vlekjes als toen hij de zesde ziekte had. Weet iemand of het klopt dat die weer terug kunnen komen? Volgens mij heeft hij geen koorts gehad, misschien wel iets te warm gaan slapen vannacht...
Saar blijft ook telkens vlekken houden... weer weg en weer terug... zonder koorts dus geen idee wat het is..
S. 2014
J. 2016
pi_156394815
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ahw wat schattig DaD!

Melba kwam gewoon om zes uur voor zijn fles, en slaapt sindsdien weer. Nog steeds. Gaan m zo wakkermaken en douchen anders raakt hij zo uit zijn ritme en wordt er niet meer geslapen vandaag...

Wij hebben vandaag housewarming en ik ben een beetje verdrietig van de vele afzeggingen (ook veel: ik moet even kijken hoe druk ik het heb (lees:je staat op plek 86 op mijn lijst)) maar vooral de vele no reply's... Lijkt erop dat onze vriendengroep echt flink uitgedund is dus...

Het wordt vast toch wel gezellig, maar ik ga sommige mensen toch wel een beetje missen.
:* dat is niet leuk als je een feestje organiseert. Proberen keer een op een af te spreken met de 'leuke' afzeggers op een moment dat het jullie beiden uitkomt? En idd gewoon genieten met iedereen die er is. Ik vind het vaak lastig als het druk is, als iemand lang in de auto/trein heeft gezeten om te komen en ik heb niet genoeg tijd om met iedereen uitgebreid bij te praten voel ik me achteraf altijd heel schuldig.
pi_156394885
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel over kraambezoek... sommige mensen waarvan ik dacht dat het goede vrienden waren (van mij of mn man) hebben nog helemaal niks laten horen, geen kaartje of afspraak om langs te komen. Ze hebben het vast druk hoor, maar het staat zo ongeïnteresseerd.
En ik wil mn lieve knappe mooie baby showen natuurlijk :+
Anderzijds zijn er ook heel veel mensen langsgekomen die we al heel lang niet gezien hadden, en dat was ook leuk.
pi_156394945
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:31 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel over kraambezoek... sommige mensen waarvan ik dacht dat het goede vrienden waren (van mij of mn man) hebben nog helemaal niks laten horen, geen kaartje of afspraak om langs te komen. Ze hebben het vast druk hoor, maar het staat zo ongeïnteresseerd.
En ik wil mn lieve knappe mooie baby showen natuurlijk :+
Anderzijds zijn er ook heel veel mensen langsgekomen die we al heel lang niet gezien hadden, en dat was ook leuk.
Dat heb ik precies zo. Van best veel mensen waarvan ik het wel had verwacht heb ik helemaal geen enkele reactie gehad op het kaartje, geen kaartje terug, laat staan dat ze op kraambezoek zijn gekomen. En ja, ook mensen die ik als goede vrienden beschouw. Dat zit me best dwars -O-
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156395151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:49 schreef Fuente het volgende:
LuDann echt, ik heb zoveel bewondering voor je, met je studie en een baby, wauw! Fijn dat ze binnenkort naar de opvang kan, heb jij je handen even vrij :*

En nachtslaapbabies O+

Kwak, wat rot van die vrienden. Ook wel herkenbaar hier helaas... Hopelijk heb je toch een leuk feest :*
Dankjewel, superlief compliment. Daar word ik helemaal blij van. O+
pi_156395185
Ik heb dezelfde ervaring hoor, met kraambezoek. Ik had er van tevoren wel al rekening mee gehouden, want bij veel mensen in mijn vriendenkring speelt het onderwerp 'babies' echt geen enkele rol. Ook niet voor in de toekomst. Dus ja, dan is het allemaal een ver van hun bed show.

Ik appte iemand een foto van mijn pasgeboren baby, appte hij een foto van zijn nieuwe vriendin terug. Tja. :')

Je gaat een nieuwe levensfase in en van wat ik er nu van gemerkt hebt laat je daarbij vrienden achter, maar je maakt ook weer nieuwe. En deze hebben doorgaans ook babies.
pi_156395213
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:56 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dezelfde ervaring hoor, met kraambezoek. Ik had er van tevoren wel al rekening mee gehouden, want bij veel mensen in mijn vriendenkring speelt het onderwerp 'babies' echt geen enkele rol. Ook niet voor in de toekomst. Dus ja, dan is het allemaal een ver van hun bed show.

Ik appte iemand een foto van mijn pasgeboren baby, appte hij een foto van zijn nieuwe vriendin terug. Tja. :')

Je gaat een nieuwe levensfase in en van wat ik er nu van gemerkt hebt laat je daarbij vrienden achter, maar je maakt ook weer nieuwe. En deze hebben doorgaans ook babies.
Bij ons was het meer zo dat al onze bestaande vrienden begonnen babies te krijgen, wij waren er vrij laat mee in onze vriendenkring. Dus we zijn al druk aan het onderhandelen over mogelijke huwelijkspartners voor N. :) Keus genoeg, want bijna al onze vrienden hebben jongens.
pi_156395445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:59 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Bij ons was het meer zo dat al onze bestaande vrienden begonnen babies te krijgen, wij waren er vrij laat mee in onze vriendenkring. Dus we zijn al druk aan het onderhandelen over mogelijke huwelijkspartners voor N. :) Keus genoeg, want bijna al onze vrienden hebben jongens.
Leuk. :Y Hier ook heel veel jongens vooral ja!

Mijn oudste vriendengroep bestaat uit een bende misfits zoals ik, zeg maar. :P Mensen die het vroeger niet zo leuk gehad hebben en zich nu voortbewegen in bijvoorbeeld de muziekindustrie terwijl ze antikraak wonen. En die geen kinderen willen omdat hun eigen ouders het verpest hebben bijvoorbeeld, of om andere redenen. Leven bij de dag, niks regelmaat of lange termijn planning. Das heerlijk en dat van dat leventje heb ik zelf ook genoten maar een baby past daar niet bij natuurlijk.
pi_156395905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 07:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
I heeft geslapen van 19.30 tot 6.50. Beste nacht ooit. _O_ . Na het drinken heeft hij me zonet helemaal onder gelebberkust. *;.

Veel plezier vandaag, JM en Loj!
Wat fijn DaD O+ ! Het is jullie gegund, die nachtrust!
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:03:44 #179
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156396237
Dad *O* *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:05:36 #180
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156397419
Hier heeft Albert Heijn ook geen extra order beschuit en muisjes hoeven te plaatsen, zeg maar.
pi_156397491
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:05 schreef Mariposas het volgende:
Hier heeft Albert Heijn ook geen extra order beschuit en muisjes hoeven te plaatsen, zeg maar.
+ 10
pi_156397594
Wij hebben denk ik tussen de 30 en 40 bezoekjes gehad.. Veel collega's van meneer ook, die apart van elkaar kwamen.
pi_156397656
Wij hebben ook wel veel bezoek gehad hoor in- en na de kraamperiode. Maar idd. ook afhakers die ik als goede vrienden beschouwde. Nu nog meer sinds we verhuisd zijn.

Het kringetje wordt gewoon al jaren kleiner en dat is even wennen.

Een op een afspreken doe ik ook wel, maar ook dat gaat maar moeizaam.

Nou ja. Dan komen ze er gewoon niet achter dat ik nog steeds over andere dingen dan mijn kind kan praten :') want die angst leeft enorm merk ik bij vrienden die ik dan na een poos stilte wel zie.
Kwak
pi_156397720
Hoi!

Ik kom me/ons hier melden met onze lieve zoon Tom. Hij is afgelopen zondagmorgen geboren, dus nu al bijna een week oud :o ! Met ons gaat het goed, ik had gister nogal last van kraamtranen, maar vandaag kan ik de wereld aan! Tom drinkt goed en veel, plast en poept, en slaapt. Wat een omschakeling zeg!

Plaatje bij het praatje:
pi_156397733
Oh, en qua kraambezoek vind ik het heerlijk dat wij niet veel bezoek hebben, ik vind het feit dat m'n familie al een week in de stad is en elke dag even voorbij komen al heel veel. Kan me niet voorstellen nu nog collega's enzo erbij te krijgen. Ik vind onze kleine bubbel veel te fijn!
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:26:59 #186
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156397780
Welkom jagär! Wat een mooi mannetje, dat mondje! En wat ligt ie zoet onder z'n hema (?)deken! O+
pi_156397938
Ah wat een zoetje Jagar! O+ nogmaals gefeliciteerd!
Kwak
pi_156398013
Oooh Jagar, wat een mooierd! O+. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.

Razz, lief van je. :*. Ik zat vorige week nog een paar nachten achter elkaar drie voedingen te geven dus ik ga ervan uit dat het eenmalig was, maar toch wel eens fijn, na 10,5 maand. :+.
pi_156398105
Jagar, wat een knappe vent O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156398108
Gefeliciteerd en welkom Jagär! Wat een lieffie O+
pi_156398138
Jaaa, Jagär, welkom hier! Wat een mooierd O+.

Hier ging het bezoek de eerste week heel hard, vooral qua ouders.
Nu is er meer rust, kan ik iedere dag iets meer en zijn we helemaal zen.
pi_156398209
Mooi gemaakt Jagär & Duutser! O+

Wij hadden juist onverwacht veel kraambezoek, van sommigen had ik totaal niet verwacht dat ze langs zouden willen komen (soms niet eens een kaartje gestuurd :@ dat deed ik dan snel als ze appten voor een afspraak). Uiteindelijk vond ik het wel veel worden, bijna elke dag ontvangstklaar zijn... maar toen werd het minder. Wel superlief natuurlijk dat er veel mensen geïnteresseerd zijn maar voelde me wel een beetje beperkt in mijn dagindeling.
pi_156398366
Welkom Jagar! Mooie neus!

Nu zie ik ook pas hoeveel groter N. alweer is, vergeleken met een pasgeboren baby :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 september 2015 @ 14:02:05 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156398402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi!

Ik kom me/ons hier melden met onze lieve zoon Tom. Hij is afgelopen zondagmorgen geboren, dus nu al bijna een week oud :o ! Met ons gaat het goed, ik had gister nogal last van kraamtranen, maar vandaag kan ik de wereld aan! Tom drinkt goed en veel, plast en poept, en slaapt. Wat een omschakeling zeg!

Plaatje bij het praatje:
-
wat een prachtig ventje O+
welkom en nog gefeliciteerd!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_156399127
Jagar wat een mooierd O+

Hier relatief weinig kraamvisite gehad (kleine familie en vriendenkring ook). Wel mensen op bezoek gehad van wie ik het niet verwachtte en mensen die niet zijn geweest maar waarvan ik het wel verwachtte. Gelukkig hou ik niet echt van veel visite en ben ik blij dat het nu zo goed als over is :D Er zijn nog een paar mensen die 'binnenkort' willen komen. Gelukkig is dat allemaal verspreid.

Wel jammer als goede vrienden het op zo'n belangrijk moment in je leven het laten afweten. Dat begrijp ik dan weer minder (ook al zit je in een andere levensfase).
pi_156399375
Wij hadden vorige week nog iemand op visite. Die had Y nog niet gezien, dus nam ook wat mee. Dat beschouw ik niet meer als kraamvisite, maar wel leuk dat ze aan haar denken.
Verder zijn eigenlijk alle vrienden wel langs gekomen hier in de eerste 2 maanden. Ook de vrienden die we misschien 2 keer per jaar zien (vanwege afstand) en waar we vooral via online gamen contact mee houden.
Al met al, meer vrienden dan familie gezien. Van man's kant was het nogal karig. Mijn kant is giga, dus kraamfeestje bij mijn ouders gedaan (die wonen bij iedereen in de buurt, en hebben groter huis) dat was heel druk, maar gelukkig maar 1 dag al die mensen.
Volgende keer (als die nog komt, want ik twijfel nog) weer een kraamfeestje. Een dag zooi, en daarna je bubbel weer in. ^O^

Y heeft de manflu van haar vader gekregen. Vooralsnog heeft ze alleen een lopend neusje, en een kuchje. (Net als ik) Laten we hopen dat het daarbij blijft. Ze krijgt toch wel mijn superimuunsysteem een beetje mee via moedermelk? In ieder geval wordt haar weerstand even getest.

Oh, die vaste hapjes poep... :X ik mis dan een beetje mijn kleine baby weer. :')
pi_156399746
Welkom Jagar! Wat een mooi ventje!!
pi_156399874
Beetje cheesy einde, maar toch een grappig filmpje over verschillende manieren van opvoeden:
pi_156399916
Welkom Jagar! Leuke foto van je mannetje! Geniet ervan!

Hier moet het meeste kraambezoek nog komen. Maar ik vind twee/drie bezoekjes per week ook wel genoeg, dus dan gaat het niet zo hard, vooral omdat oma's en tantes vaker willen komen.
pi_156399962
Welkom en gefeliciteerd met je mooie mannetje, jagar. *O*
pi_156400111
Jagar gefeliciteerd!!! O+

Mijn meisjes zijn volgende week alweer 11 maanden oud. Tijd gaat zo snel..
pi_156400257
Welkom met je mooierd Jagar!

Goede nacht voor DaD! *O*

Zoë, wat zijn je meisjes toch leuk (en groot! :o )! O+

Kraambezoek: hier eigenlijk wel iedereen gehad. Ik vind het altijd zo raar als mensen waar je normaal veel mee omgaat ineens niks van zich laten horen. :{ Toen mijn beste vriendin zwanger was was ik totaal nog niet met kinderen bezig, maar omdat ze mijn vriendin was leefde ik toch ontzettend mee en stond ik (zodra zij er klaar voor was) direct na de geboorte naast haar bed om haar kleintje te bewonderen. O+

Wij zijn net met N. wezen lunchen in de stad en ze was zo vrolijk. O+ Ze heeft de hele boel bij elkaar gekletst en de harten van alle medewerkers gestolen. Ik werd er echt even een plasje van. :'( *;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 september 2015 @ 16:09:41 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156400571
kan iemand even tegen michael zeggen dat hij niet zo snel hoeft te gaan? eergisteren ondertandje door, vandaag z'n beide boventandjes :(

pi_156400683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beetje cheesy einde, maar toch een grappig filmpje over verschillende manieren van opvoeden:
Ik zit zo vol zwangerschapshormonen dat ik moest huilen toen ze de wagen losliet :') .
pi_156400753
Jager, welkom hier!!
pi_156400792
Jagar :W wat een mooi jochie O+
pi_156401144
Jagar, nog van harte gefeliciteerd en welkom *O* Wat een mooierd O+
Sara
Merel
Ukje
pi_156401299
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zit zo vol zwangerschapshormonen dat ik moest huilen toen ze de wagen losliet :') .
:D
pi_156401876
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik ook. Dat zal die 9 maanden af nog wel zijn hopelijk. :')
pi_156401902
Ennnnn welkom Jagar en mini! *O*
pi_156403175
Welkom Jagar!

Dat filmpje heb ik ooit gezien toen ik zwanger was en ik werd daar belachelijk emotioneel van. :')

Ik heb de horrorrit van hel overleefd. Heb me nog nooit zo kut gevoeld in de auto, zelfs niet toen ik voor de 4e keer gezakt was tijdens mijn rijexamens. :') Heel Den Haag is vandaag zowat afgesloten, dus ik stond in de file op de enige weg Den Haag uit. L. moest echter heel hard huilen als ik stilstond. En dat stond ik nog al eens. Niet een beetje hard huilen, maar echt kind-pas-op-straks-huil-je-ze-nog-uit-je-lijf-vergeet-geen-adem-te-halen-shit-je-ziet-paars-hard. Ben onderweg maar naar een tankstation gereden om d'r te troosten. M'n TomTom viel ondertussen ook nog eens continu uit en ik wist de weg niet. Toen ik eindelijk wel door kon rijden ging er een of andere randdebiel zo dicht op m'n bumper zitten dat ik op het punt stond om bij het stoplicht te schreeuwen dat hij verdomme even normaal moest gaan doen.

Maargoed, we hebben het overleefd en L. ligt inmiddels -compleet uitgeput van het harde huilen- te tukken.
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:49:09 #212
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156403375
Oh wat kut, Kris! Ik stond er ook in. Kwam bij wateringen / den haag zuid uit, maar ik ken het daar totaal niet dus half den haag doorgereden. :') gelukkig zonder kind achterin. Heb dat ook al een paar keer meegemaakt met L, en dat is echt niet tof, je kan niets. Haalde hem helemaal bezweet van het krijsen er uit.
pi_156403518
Ik werd er totaal niet emotioneel van :P ben ik nu ontaard?

Oh shit Kris, dat is echt niet leuk..
pi_156403615
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Oh shit Kris, dat is echt niet leuk..
Ik ook niet hoor.
Vrouw: "bij welke groep horen wij?"
Ik: "de mannen..."

Kris, wat een horror... Hier is autorijden ook nog steeds hell on earth helaas.
  zaterdag 26 september 2015 @ 19:02:39 #215
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156403747
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Ik ook niet hoor. ;)

Ik vind dit filmpje wel kleenex-waardig: http://inspiremore.com/nicu-nurse-reunion/
pi_156404543
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. ;)

Ik vind dit filmpje wel kleenex-waardig: http://inspiremore.com/nicu-nurse-reunion/
Oh ja, dat had ik dan ook weer wel :+
pi_156404596
Pff, N. begint elke keer te huilen als ik haar op het speelkeed leg. Gefrustreerd dat ze nog niks kan? Te druk geweest gisteren? Of nog iets anders??
Ze kijkt trouwens heel gefascineerd naar filmpjes op de computer... nu al verslaafd!
pi_156404677
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:39 schreef Krisvc het volgende:
Welkom Jagar!

Dat filmpje heb ik ooit gezien toen ik zwanger was en ik werd daar belachelijk emotioneel van. :')

Ik heb de horrorrit van hel overleefd. Heb me nog nooit zo kut gevoeld in de auto, zelfs niet toen ik voor de 4e keer gezakt was tijdens mijn rijexamens. :') Heel Den Haag is vandaag zowat afgesloten, dus ik stond in de file op de enige weg Den Haag uit. L. moest echter heel hard huilen als ik stilstond. En dat stond ik nog al eens. Niet een beetje hard huilen, maar echt kind-pas-op-straks-huil-je-ze-nog-uit-je-lijf-vergeet-geen-adem-te-halen-shit-je-ziet-paars-hard. Ben onderweg maar naar een tankstation gereden om d'r te troosten. M'n TomTom viel ondertussen ook nog eens continu uit en ik wist de weg niet. Toen ik eindelijk wel door kon rijden ging er een of andere randdebiel zo dicht op m'n bumper zitten dat ik op het punt stond om bij het stoplicht te schreeuwen dat hij verdomme even normaal moest gaan doen.

Maargoed, we hebben het overleefd en L. ligt inmiddels -compleet uitgeput van het harde huilen- te tukken.
Ik heb drie weken geleden ook vastgestaan om Den Haag uit te komen. Was vergeten dat de A12 dicht was, en er was een ongeluk in de tunnels bij Leidschendam gebeurt waardoor ik er bijna 2 uur over deed om in Zoetermeer te komen, ipv 10 minuten, waar O. met honger al op me zat te wachten, want ik zou 3 uur weg zijn, wat er dus 5 werden. Heb me nog nooit zo op zitten vreten in de auto. En de volgende dag een kolf gekocht om een veiligheidsvoorraadje aan te leggen. Was van plan om vanmorgen ook nog even die kant op te gaan om O. te showen bij m'n padvinders, maar heb dat toch maar uitgesteld.
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:19:14 #219
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156405660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:09 schreef DJMO het volgende:
kan iemand even tegen michael zeggen dat hij niet zo snel hoeft te gaan? eergisteren ondertandje door, vandaag z'n beide boventandjes :(
Niet zo snel gaan Micheal!!!!
pi_156406094
:W *duikt weer op* Bruiloft was leuk! (En Ela was mee als 2e fotograaf, gezellig!) nu in hotel en morgen tour du Brabant :)
Benieuwd hoe Grote & Kleine man het thuis doen vannacht :Z

En kraamvisite: muchos! Maar ook wat vrienden kwijtgeraakt / aan het kwijtraken helaas..
pi_156408022
Zoë wat een leuke foto! En bijna dreumessen alweer!

Leuk filmpje IMA. Ik hoefde ook niet te huilen :+

Kris arme L.! (En jij ook natuurlijk.) Gelukkig kon ze daarna lekker tukken.

Saskia: geen idee wat er loos kan zijn! M. gaat soms ook miepen op het speelkleed als ik haar neerleg. Meestal is afleiding met speeltjes dan weer goed. Of ze is moe. Echt brullen op het kleed gebeurt enkel bij een poging tot rollen, wat ze nog niet kan (maar dan ligt ze er al een tijdje).

Buh.. Wij hebben net ook een hele onderneming achter de rug. Man was wezen vissen en had ineens een lege accu. Mocht ik dus M. (die net gewassen, met een volle buik en doodmoe in de wieg lag) naar een industrieterrein sjezen met startkabels. M. was not amused en gilde ook alles bij elkaar. Gelukkig kreeg man zijn auto weer snel aan de praat en was M. alsnog in slaap gevallen in de auto, maar manman wat een gedoe :')
pi_156408444
Ziek kind. 38,6 maar lag aan de borst een tijdje. Uurtje geslapen, 38,2
Ik ben hier wel slecht in hoor. Maak me meteen weer zorgen om niks. De molletjes lagen al klaar, maar ik laat haar toch maar gewoon slapen, ze is niet huilerig ofzo, kan nog lachen. Echt zorgen om niks dus. Maar ik zal wel slecht slapen. :')
Als ze er morgen toch nog last van heeft, dan heb ik de molletjes nog.
pi_156409032
Maar hoezo maak je je zorgen dan risu? Ik vind ziekig en huilen en duidelijk zich naar voelen veel zorgwekkender dan enkel een graad te warm, en verder vrolijk?
pi_156410800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi!

Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
Wat ik nog vergeet: *schaapjesdeken EN schaapjeslakenboks*
pi_156410847
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. ;)

Ja potver! En nu? Bied je ook nazorg voor hormonale moeders of laat je me gewoon jankend achter? :'(
pi_156410881
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Zoë23 het volgende:
Jagar gefeliciteerd!!! O+

Mijn meisjes zijn volgende week alweer 11 maanden oud. Tijd gaat zo snel..[ afbeelding ]
Grote dames! :o
Gewoon zitten op stoelen! Ik kan me dat nog zo slecht voorstellen.
pi_156410967
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:37 schreef JufMariska het volgende:
:W *duikt weer op* Bruiloft was leuk! (En Ela was mee als 2e fotograaf, gezellig!) nu in hotel en morgen tour du Brabant :)
Benieuwd hoe Grote & Kleine man het thuis doen vannacht :Z

En kraamvisite: muchos! Maar ook wat vrienden kwijtgeraakt / aan het kwijtraken helaas..
Tot morgen :)!
  zondag 27 september 2015 @ 00:32:02 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_156412911
Zo, ben ik weer na een vakantie in Spanje! Niet bijgelezen, ga proberen nog even aan te haken voor we ook naar de dreumesen verhuizen ;)
disclaimer
pi_156412959
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 00:32 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ben ik weer na een vakantie in Spanje! Niet bijgelezen, ga proberen nog even aan te haken voor we ook naar de dreumesen verhuizen ;)
Bijna *O*
pi_156415011
Was t fijn in España SQ? Beetje zon gehad?

Housewarming was gezellig ondanks rustig, en heb me goed ingehouden qua vreterij, dus j voor mij!
Kwak
pi_156415351
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 00:32 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug! Weet dat we je gemist hebben :*
pi_156415437
SQ, welcome back! Hoe was het in Spanje? Hoe vond M. het?

Kwak, fijn dat het toch gezellig was. En :6 voor de afhakers. En goed van het eten!!

Iemand nog iets zinnigs te zeggen over het verlies van gewicht? Vandaag 13 dagen na de bevalling staat mijn gewicht op -1,5 kg tov voor de zwangerschap. Dat gaat gewoon stabiliseren of is bevallen het nieuwe Sonja Bakkeren in sommige gevallen? Ik geef FV.
Het zit overigens wel nog wat verkeerd verdeeld. Dag buik en borsten, welkom heupen!!
  zondag 27 september 2015 @ 08:17:00 #233
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156415591
Welkom terug, SQ!

Malteser: Open deur: eet je wel genoeg of schiet dat er bij in? Waarschijnlijk een kwestie van te weinig calorieën innemen. Een hormoonprobleem of schildklieraandoening zou ook kunnen, maar vaak schiet eten er eerder bij in.
Ik zat zelf een week na de bevalling terug op gewicht (geen weegschaal maar afgaande op het passen van m'n oude broeken). Maar ik eet me inmiddels wel klem om op gewicht te blijven. :P
pi_156415597
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:14 schreef Crumpette het volgende:
Maar hoezo maak je je zorgen dan risu? Ik vind ziekig en huilen en duidelijk zich naar voelen veel zorgwekkender dan enkel een graad te warm, en verder vrolijk?
Ja, geen idee. Maar ik ben weer wakker, en ze ligt nog te slapen. Uiteindelijk meer last gehad van hoestende man. Straks eens kijken of ik de snot weg kan poetsen voor de foto.
pi_156415622
Hee SQ, spreekt Mauwtje al een woordje Spaans?

Gewicht na de bevalling: echt geen peil op te trekken. Met goed mijn best doen op gezonde voeding en beweging kwam ik aan. Nu let ik er eigenlijk niet meer zo op en gaat er eindelijk wat af, na bijna 7 maanden.
Jij hebt geluk denk ik. :)
pi_156415628
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 08:17 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja, geen idee. Maar ik ben weer wakker, en ze ligt nog te slapen. Uiteindelijk meer last gehad van hoestende man. Straks eens kijken of ik de snot weg kan poetsen voor de foto.
*Snotbaby op fotoshoot-dag boks!
pi_156415629
Ik hang sinds twee weken rond m'n startgewicht, dus bij mij lijkt het gestabiliseerd. Ik geef bv maar ik val daar (jammer genoeg) niet extra van af. Ging bij de oudste ook zo, snel alles kwijt maar daar bleef het bij.

Eet jij wel voldoende Malteser? Ook zonder bv kost een baby veel energie, helemaal omdat je nu weer in beweging bent na al die tijd bedrust.
pi_156415745
Onze weegschaal is kapot gegaan, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben ik nu wel stabiel in gewicht, ik pas al mijn kleding weer. Ben de 20kg die ik aankwam dus ook weer kwijt. Duurde 5 maanden ofzo, niks geks gedaan, wel veel gewandeld. Laatste keer dat ik kon wegen was ruim een maand geleden en toen zat ik nog op +2 geloof ik. Maar ik vind het wel best.
Dat buikje is inderdaad wel een beetje }:| Ik geef (nog steeds) borstvoeding.

Eten is wel een dingetje, in het begin schiet het er snel bij in, maar ook jij moet eten. Ook als de baby huilt. Dus ik had op een gegeven moment zoiets van, hmm huilen doe je nu toch al, dus dan kan ik net zo goed even een boterhammetje smeren.. Gaan we daarna wel weer knuffelen. Nu is het makkelijker, ze speelt ook wel eens alleen, en ze slaapt ook makkelijk.
pi_156415841
Ik heb geen weegschaal dus qua gewicht weet ik het niet, maar mijn lijf voelt 3 maanden na de bevalling weer als vanouds. Kon redelijk snel mijn oude broeken weer aan enzo. En ik eet me een slag in de rondte, hoera bv. :')
pi_156415848
SQ fijne vakantie gehad?

Kwak wat fijn dat het toch gezellig was en goed van het eten!

Malteser: wil je wat van mijn zwangerschapskilo's hebben? :D Hier zitten alle extra's ook op de heupen (en borsten maar dat zal door de bv komen). Volgens mij is dat afvallen na de bevalling echt zo verschillend per persoon! Als je blijft afvallen zou ik wel even aan de bel trekken. Anders zou ik me er niet druk om maken (tenzij je extreem mager bent).

Mijn heupen an sich zijn ook breder geworden trouwens. Dat vond ik wel maf (maar ergens ook wel logisch gezien het formaat baby wat eruit moest :P )
  zondag 27 september 2015 @ 08:43:33 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156415852
Ik pas ook al mn oude broeken weer, maar toch geeft de weegschaal nog 5 kg meer aan :?
Het zal wel gelijkmatig verdeeld zitten ofzo?

Is hier ook vanzelf gegaan trouwens, ook fv. Vorige keer bij bv viel ik als een malle af, en moest ik idd nog steeds voor 1,5 eten. Nu let ik wat beter op mn voeding (minder suiker, meer gezonde snacks) en het lijkt nu al 3 weken stabiel. Ben benieuwd wat beginnen met sporten zal doen...
pi_156415945
Hier zijn alle zwangerschapskilo's er al af, maar de 15 van de hormoonbehandelingen nog lang niet. Ik heb me net ingeschreven voor de sportschool, nu ga ik er echt wat aan doen! Ik voel me er ook niet gelukkig bij merk ik, dus het wordt gewoon echt tijd.
pi_156415963
Ola, SQ!

Ik ben nog steeds niet alle kilo's kwijt. :@. :').

MAAR ik heb vannacht wel ACHT UUR aan een stuk geslapen! Voor het eerst in meer dan een jaar. Ik ben wel ziekjes dus voelde me alsnog alsof ik overreden was door een vrachtwagen, maar jongens, ACHT UUR.
  zondag 27 september 2015 @ 09:03:25 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_156415981
Anderhalve kilo is wat ik aankom na een gezellige avond :') O+ maareh, Malteser, jij bent nét bevallen he. Je gewicht schommelt natuurlijk nog wat. Hormonen en shit. Dat stabiliseren komt over een paar weken vanzelf ;)
disclaimer
pi_156415983
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ola, SQ!

Ik ben nog steeds niet alle kilo's kwijt. :@. :').

MAAR ik heb vannacht wel ACHT UUR aan een stuk geslapen! Voor het eerst in meer dan een jaar. Ik ben wel ziekjes dus voelde me alsnog alsof ik overreden was door een vrachtwagen, maar jongens, ACHT UUR.
Wat heerlijk!!
  zondag 27 september 2015 @ 09:05:21 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_156415997
Slaap voor DaD O+! Wat fantastisch!
*O*

En cactus, afvallen gebeurt voor 80% in de keuken he ;) sportschool is vooral een zetje in de goede richting :Y wel super dat je het doet trouwens! Sporten :r :@ :')
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 09:06:27 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_156416002
En ja, mauw spreekt vloeiend Spaans nu, ze heeft er echt een compleet vocabulair bij gekregen :')
Vooral diddeldiddeldiddel is hip nu.
disclaimer
pi_156416006
_O_ goedzo I'tje! Ik hoop dat het percentage zulke nachten toeneemt vanaf nu! zo ging het hier wel, van af en toe, naar regelmatig, naar vaker wel dan niet, naar bijna altijd, naar vrijwel zonder uitzondering (we zijn nu al weer twee weken elke nacht er even uit voor speentje of slokje water of luier of tandjespijn, maar het zal wel een faaaaaaase zijn).

Over gewicht: ik was heel zwaar toej ik zwanger werd, viel tijdens de zwangerschap 12 kilo af en kwam tegen het einde weer wat aan (eindigde op -7 oid). Een week of wat na de bevalling stond de teller op -15. Ondanks bv kwam ik vanaf toen langzaam weer aan naar (boven) mijn startgewicht -O-

Maar nu sinds augustus (Melba 9 maanden ik vond mijn lijf wel echt lntzwangerd) bezig met beter eten, en er is nu vijf kilo af. Nog heul veul te gaan. Ik ga binnenkort (ook ihkv preventief tegen ziekteverzuim) sporten/bewegen bij de fysiofitness naast de school. Ik wil weer kunnen fietsen enzo, dat durf ik nu niet zomaar... Ben er echt blij mee dat ik die stap heb gezet.
Kwak
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 september 2015 @ 09:07:48 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156416008
vraagje tussendoor . Michael is bijna zeven maanden. Nou heb ik croissantjes in de oven zitten, vier stuks, en ik vraag me af of ik hem al een stukje zou laten proeven? (zonder beleg erop verder uiteraard)

en welkom terug SQ!

pi_156416009
* DevilsAndDust gaat in de keuken zitten.
pi_156416011
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, mauw spreekt vloeiend Spaans nu, ze heeft er echt een compleet vocabulair bij gekregen :')
Geeft dat kind dan ook een Diddl

8 uur slaap DaD, wat lekker! *O* *O*
  zondag 27 september 2015 @ 09:10:48 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_156416029
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
wel de snackkast dicht lijmen!
disclaimer
pi_156416058
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D Dat dacht ik ookja :+

Maar *O* voor 8 uur!
pi_156416078
Welkom terug SQ! En hola Mauwtje! :W

Slaap voor DaD! *O*

Pass mij er ook maar een DJMO. :9

Kilo's: allemaal kwijt, binnen 2 weken op -2 t.o.v. startgewicht. Toen bij elke broodmaaltijd wat extra gegeten (ontbijtkoek, noten, koekje soms) en nu stabiel op startgewicht. :) Er moet ook echt niet meer af, dan blijft er niks van me over. :')

Wij sliepen van 22.00-05.30-08.00. *O*
pi_156416102
Zijn het van die dingen die je zelf moet rollen, DJMO? Ik zou het niet doen, omdat daar naar mijn idee best wel wat troep in zit.

Maar ik ben misschien een beetje erg voorzichtig met eten.
  zondag 27 september 2015 @ 09:25:10 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_156416126
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:D Dat dacht ik ookja :+

Maar *O* voor 8 uur!
jullie snappen toch wel wat ik bedoel :P
disclaimer
pi_156416145
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
*O*

En cactus, afvallen gebeurt voor 80% in de keuken he ;) sportschool is vooral een zetje in de goede richting :Y wel super dat je het doet trouwens! Sporten :r :@ :')
Oh dat van de keuken weet ik heel goed hoor. Maar hoe meer ik thuis ben, hoe meer ik eet :{ Dus hoe meer ik in de sportschool ben, hoe minder ik thuis ben :7 . Nee, ik heb die stok achter de deur van het sporten nodig. Ik volleybal 3x per week maar dat is niet genoeg voor me, dat doe ik al m'n hele leven en is dus geen extra iets. Dus sportschool ^O^

En dank je :)

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
:D Ik zie Mauw in mijn hoofd al staan daar op een plein in Spanje, pratend tegen iedereen die ze ziet... O+

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:07 schreef DJMO het volgende:
vraagje tussendoor . Michael is bijna zeven maanden. Nou heb ik croissantjes in de oven zitten, vier stuks, en ik vraag me af of ik hem al een stukje zou laten proeven? (zonder beleg erop verder uiteraard)

en welkom terug SQ!
Lekker! Volgens Rapley kan het gewoon. Volgens Kleintjes vast niet, die is veel voorzichtiger.
pi_156416161
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jullie snappen toch wel wat ik bedoel :P
Ik weet er alles van helaasch.. }:|

Maar het klonk wel grappig :+

Ik moet echt nog wel veel kilo's kwijt. Maar vooral ook omdat ik te zwaar was toen ik zwanger werd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 september 2015 @ 09:31:54 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156416196
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 09:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Lekker! Volgens Rapley kan het gewoon. Volgens Kleintjes vast niet, die is veel voorzichtiger.
hij vond het wel lekker, maar kauwen lukt nog niet echt goed, dus hij zit nu maar aan een maisboogje :Y)

pi_156416212
SQ! Welcome back *O* En diddel-Mauw O+

DaD slaaaaaps!! Hoop dat je verder ook gauw opknapt :*

Ik lag in coma van 23-8 O+ w/ :z En kreeg net een zwaai-filmpje van de mannen *;

Ik ben post-zw ook afgevallen :? 3 kg er af uiteindelijk, allemaal heupen/billen/benen, m'n buikvetkussentje is nog exact hetzelfde als voor ik zwanger werd }:| Ach ja, alvast handig voor het hormonen spuiten voor nr 2 :+

Zo als m'n koffie op is op pad voor de fok-foto-tour in Brabant! 6 to go ~O>

Edit: o, koffie was al op -O-
pi_156416287
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
*O*

In de supermarkt toch? :o wat je niet hebt kun je ook niet in je waffel drukken :P

Ola! O+
pi_156416304
Morning!

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad SQ!

JM, veel plezier met de shoot. :D

DaD, 8 uur, wat heerlijk! *O*

Wat een goede stap Kwak. :Y Wel balen van Melba's 's nachts wakker fase.

Gewicht gaat hier de goede kant op. 30 aangekomen, nu 21 kwijt. Mocht het er na de borstvoeding nog niet helemaal af zijn dan weer hardcore aan de bak, maar voor nu gewoon gezond en voldoende eten en bewegen. Dan raak ik het langzaam kwijt. Ik ben wel begonnen om alvast zonder pakjes te leren koken. En ik vind het zowaar heel leuk. *; Vanavond maak ik voor het eerst zelf pastasaus. *)

L. sliep van 22:00-8:30. Dat kind houdt nog meer van slapen dan ik geloof ik. :@
pi_156416405
Welkom terug, sq!

Lekker, Krisvc! Hier nog zo'n slaapkop.

Ik was de eerste weken na de bevalling lichter dan nu. Geen idee hoeveel want geen weegschaal, maar mn spijkerbroeken moeten twee maten groter dan voorheen. :D

Kijk nou. :D In godsnaam niet quoten, hoor, dan vraagt er iemand een echtscheiding aan. Ik haal m zo weer weg.

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door -Spring op 27-09-2015 11:57:41 ]
pi_156416450
Omg Spring, ik smelt bijna O+ :D
E.
  zondag 27 september 2015 @ 10:00:49 #265
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156416454
Dat filmpje! :D Ik heb 'm meteen even gedeeld op twitter, Facebook en instagram! *O*
pi_156416456
Spring O+ superlief!
pi_156416469
:D O+
Begin mijn ochtend goed hier. Wat een heerlijk filmpje -Spring.
pi_156416472
R. O+ Dat lachen erbij ook. *;
pi_156416479
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:00 schreef Mariposas het volgende:
Dat filmpje! :D Ik heb 'm meteen even gedeeld op twitter, Facebook en instagram! *O*
Vaarwel, wrede wereld.
  zondag 27 september 2015 @ 10:05:29 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_156416505
Mnoh, spring O+ twee kale gabbers O+
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 10:06:24 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_156416514
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 09:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik weet er alles van helaasch.. }:|

Maar het klonk wel grappig :+

Ik moet echt nog wel veel kilo's kwijt. Maar vooral ook omdat ik te zwaar was toen ik zwanger werd.
komt wel weer :Y nu zijn er belangrijker dingen O+
disclaimer
pi_156416605
Noh, Spring! Noh noh noh! O+
pi_156416639
Mnoh Spring! O+

Maar heb je je baby nou gewoon aan Gaston van de postcodeloterij gegevem? In ruil voor tien B&J bonnen zeker :(
Kwak
pi_156416758
Spring!! O+ O+ O+

Ik ging net douchen terwijl N. boven lag te slapen (man was in de woonkamer met babyfoon, eindelijk eens rustig douchen) en toen ik terugkwam hoorde was hij weg en nu hoor ik al een uur niks uit de babyfoon. :') Zo maar eens kijken. :D
pi_156416765
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mnoh, spring O+ twee kale gabbers O+
:D Kleine raveteef. :')
pi_156416776
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
Mnoh Spring! O+

Maar heb je je baby nou gewoon aan Gaston van de postcodeloterij gegevem? In ruil voor tien B&J bonnen zeker :(
:o

Ga je mond spoelen. :(
pi_156416848
Oké, toch meer eten dus... Thanks dames! Overigens een bmi van circa 23 dus ik kan nog wat 'missen'. Maar vond het ineens nogal hard gaan.

*O* voor I. Fijn DaD!

En Spring, te grappig!
pi_156416973
Welkom terug SQ!

DaD wat fijn!

Afvallen *O* hier weer -1 kg.

Spring O+ lief
pi_156417146
Ik heb geen weegschaal, maar ik pas mn oude broeken wel weer. De huid bij mn buik is wel wat losser, maar ik heb ook nog helemaal niet gesport sinds de bevalling. Wel echt weer zin in, ik sportte heel veel eerst, en nu al een half jaar niet meer.
Ik eet wel meer snoep en zo nu... zo van 'ik geef bv, doe mij nog maar een muffin, dat is goed voor de zog'. :P :')
pi_156417386
Spring dat filmpje O+

Welkom terug SQ

DaD wat fijn van de goede nacht!

Bij Luc viel ik de laatste kilo's pas af na 9 maand. Echt hormonaal probleem dus weer. Veranderde niks aan mijn eetpatroon, maar toen lukte afvallen opeens wel.

Ik heb nu echt nog een buikje en heb mij nog niet gewogen. Ben nog een beetje in de ontkenningsfase. Zodra ik weer mag sporten wil ik dat wel weer gaan doen. 2 tot 3x in de week bodypump! Ik eet ook nog vrij veel, heb echt zo'n honger, maar dat zal ook wel door de BV komen :?
pi_156417673
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 10:31 schreef -Spring het volgende:

[..]

:o

Ga je mond spoelen. :(
:*
Kwak
pi_156417752
Ik heb overigens nog wel een rolletje over mijn ks hangen, heel fraai :). En een prachtige horizontale streep dus. Maar daar is mijn kind uitgekomen O+. Dus dat is het mooiste litteken op mijn hele lijf.

Zometeen shoot met JM *O*
pi_156417890
Zo, even iets heel anders:

Hoe lang laten jullie je baby dezelfde kleding dragen zonder te wassen als het niet vies geworden is?
pi_156417932
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef ingee het volgende:

Hoe lang laten jullie je baby dezelfde kleding dragen zonder te wassen als het niet vies geworden is?
Tot het vies genoeg is om weer schone kleding aan te doen :7
Dat varieert dus tussen een half uur en 3 a 4 dagen ofzo. Op dag 4 begint er een schaamteprikkel te komen.
pi_156417933
Ik doe bijna elke dag iets nieuws aan. Heel soms een dagje langer. 'S nachts ook een pyjamaatje tegenwoordig, dus dan pak je automatisch wat nieuws uit de kast.
pi_156418027
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:32 schreef Malteser het volgende:
Ik heb overigens nog wel een rolletje over mijn ks hangen, heel fraai :). En een prachtige horizontale streep dus. Maar daar is mijn kind uitgekomen O+. Dus dat is het mooiste litteken op mijn hele lijf.

Zometeen shoot met JM *O*
Mooi horizontaal? Die van mij is hartstikke scheef. Niet dat het boeit, niemand die het ziet. Maar toch gek. Hij wordt wel al weer zacht en veel lichter.

[ Bericht 30% gewijzigd door Risu op 27-09-2015 11:55:50 (1 keer quoten is genoeg...) ]
pi_156418066
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:47 schreef Skittles het volgende:

Tot het vies genoeg is om weer schone kleding aan te doen :7
Dat varieert dus tussen een half uur en 3 a 4 dagen ofzo. Op dag 4 begint er een schaamteprikkel te komen.
Dit ja, hoewel ik het zelf meestal na 2 dagen alweer vervang.
pi_156418068
quote:

Twee dagen. Ik r sowieso om de dag in bad en dan krijgt ze iets schoons aan.
pi_156418082
Tot ik het op m'n heupen krijg en wil dat ze wat anders aandoet. Meestal is dat na 2 of 3 dagen. Rompertjes overleven het hier echter nooit zo lang. L. is master in rompers vies krijgen.
pi_156418102
Elke dag is dus wat vaak, zo te lezen. Ben het nog gewend van de dagelijkse kakjepakje. Dan lijkt 2 dagen hetzelfde ineens zo lang. Maar die kakjepakjes heeft ze al een tijd niet meer gehad.
pi_156418279
quote:

24-36 uur. Zeker wanneer hij naar de gastouder gaat zorg ik dat hij iets anders aan heeft. :')
pi_156418313
Oke, dan ben ik ook overdreven wasserig en poetserig geworden. Ik snap niet hoe, want vroeger kon ik alle huishoudelijke taken eindeloos uitstellen. Nu krijg ik al kriebels bij een onuitgepakte vaatwasser. :(
pi_156418338
hier zit er na een dag meestal wel ergens snot of aangekoekt eten aan de knieen/mouwen/op de trui dus eigenlijk elke dag schoon. broek soms langer indien geen snotknieën/etensknieën.
Kwak
  zondag 27 september 2015 @ 12:10:32 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_156418340
Skoap, ik had ook immense honger door de borstvoeding. Is ook niet zo gek, je lichaam heeft veel meer energie nodig en dat vraagt het ook!

Schone kleren: toen ze nog een klein babytje was eens in de 2-3 dagen, Mauw was geen spuger. Sinds ze kruipt en soepstengels eet doen we het dagelijks en nu zijn we ook maar pyjama's gaan gebruiken voor de nacht :')
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 12:11:00 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_156418350
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:09 schreef ingee het volgende:
Oke, dan ben ik ook overdreven wasserig en poetserig geworden. Ik snap niet hoe, want vroeger kon ik alle huishoudelijke taken eindeloos uitstellen. Nu krijg ik al kriebels bij een onuitgepakte vaatwasser. :(
+100 _O- :') Watskeburt??
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 12:13:31 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_156418393
Oh je vroeg hoe vaak schone kleren indien niét vies zie ik nu. Daar heb ik geen antwoord op :D
disclaimer
  zondag 27 september 2015 @ 12:14:46 #297
348178 NotTheSame
pi_156418421
Elke dag andere kleren hier. En een pyama voor de nacht.

SQ je bent er weer *O*!
pi_156418536
Twee à drie keer per dag. Spuug spuug spuug.
pi_156418781
twee a drie dagen inderdaad, beetje afhankelijk van wat ze aanheeft :+
  zondag 27 september 2015 @ 12:43:47 #300
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156418946
Hier elke dag nieuwe kleren. Dat 'moest' in het ziekenhuis toen J. daar lag na zijn geboorte, en dat heb ik sindsdien aangehouden... Vaak zit er na en dag ook wel ergens spuug, poep of plas op, dus dan krijgt ie zowieso wat schoons aan. En als ik minder vaak schone kleren aan zou doen, zou ie die stapel natuurlijk nooit helemaal gebruiken, en dat is zonde...

Ik vind 3-4 dagen trouwens wel extreem lang :@ Ik draag zelf mn kleren ook nooit zo lang zonder tussendoor luchten.
pi_156419078
Ik ben dan ook een vies varkensmens, met m'n biggetje Lou O+

Ik doe haar shirt en broek wel uit voor de nacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')