abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2015 @ 19:38:21 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156329787
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

Even ter herinnering: deze "herverdeling" komt bovenop de tienduizenden "asiel"gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen, en dat volgens Europese regels in het land van binnenkomst hadden moeten doen. En de enige asielzoeker die als eerste in Nederland aankomt, zat vorige week bevroren in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:39:52 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156329839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Razoemichin het volgende:
De volgende passage zou verplichte leesstof zijn voor elke welkom-roeper en - logischerwijs en vanzelfsprekend - Angela Merkel.

"Their logic, though desperate, is simple enough: They believe Germany has opened its doors to all asylum seekers, and most of them seem unaware—or unwilling to accept—that those doors are quickly closing.

But whether or not the Germans are ready, many others are already on their way from the Turkish coast, having interpreted Berlin’s initial hospitality as proof that Syrians—if not all migrants—are welcome to settle in Germany. Among them is Mazin Awad, a 47-year-old asylum seeker from Damascus who has been camping outside a mosque in the center of Izmir, Turkey’s third largest city, for the last two weeks. Last week he saw the footage of cheering crowds greeting asylum seekers in Munich, and he has since had trouble understanding why the German government cannot just send a bus to pick him up. “If Germany takes people,” he asks, “why not take us from here?”

It is a common sentiment among the dozens of down-and-out migrants TIME spoke with on the Turkish coast last week.
On social networks, a growing movement has emerged among them calling for unrestricted passage for Syrian migrants to Europe. One Arabic-language Facebook group—“We Are Just Passers-by”—is urging Syrians to gather at Turkey’s land border with Greece and demand safe passage into the European Union."
En zo is het maar net! Wie ze dat verteld heeft weet ik niet, maar ze zijn er goed ingeluisd.

Dan onze media die laat zien dat ze zielig zijn en voor een groots onthaal komt zorgen. Totdat ze straks in de woning zitten, en de rekening gepresenteerd krijgen van dit geintje.

Volgens mij is dit gewoon opgezet om nieuwe bankslaven te genereren. Nog meer minions voor de megafabriek EU.
pi_156329883
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Economisch wel, in ieder geval.
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent... :D.
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:43:51 #4
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156329988
quote:
Dat is wat onze samenleving geworden is helaas: links tegen rechts, pro-PVV tegen anti-PVV, ja of nee, voor of tegen. Als je zegt je in het middengebied te bevinden en beide kanten van het verhaal belangrijk vindt wordt je een watje genoemd of niet serieus genomen.

Als je geen duidelijk standpunt hebt wat aansluit bij kamp blauw of kamp rood, dan doe je, in ieder geval bij internetdiscussies, niet meer mee.
Als we dan toch vaak bepaalde culturen beschuldigen van het faciliteren van extremisme :D doet het westen tegenwoordig prima aan mee.
Op zich zitten we nog met een heel prima politiek systeem hier. Werkt toch ook matiging in de hand.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:47:16 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156330119
Communiceren naar je achterban is het toverwoord, maar daar hebben ze in Den Haag nog nooit van gehoord.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:48:34 #6
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156330189
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:43 schreef VASND het volgende:

[..]

Als we dan toch vaak bepaalde culturen beschuldigen van het faciliteren van extremisme :D doet het westen tegenwoordig prima aan mee.
Op zich zitten we nog met een heel prima politiek systeem hier. Werkt toch ook matiging in de hand.
Het is vooral ook de (menselijke) dwang om anderen altijd in hokjes te willen stoppen. Dat gebeurt nu met de Syriërs ook. Hoewel de meeste vluchtelingen nog steeds niet-Syriërs zijn, zijn zij nu toch altijd het mikpunt van kritiek en aandacht.

Ik ben in grote lijnen ook heel gelukkig om als Nederlander op de wereld gekomen te zijn, maar ik zie ook wel haken en ogen. Daar wil ik het graag over hebben. Op het internet worden die haken en ogen die ik zie echter ontzettend vaak opgeblazen tot olifanten, en daar kan ik me heel erg aan storen.

Wat mij betreft zorgt Den Haag en het COA er gewoon eerst voor dat ze wat duidelijkheid scheppen, want dat gebrek aan duidelijkheid is het grootste probleem op het moment. Mensen zitten begrijpelijk met vragen en krijgen daar onvoldoende antwoord op. Dat moet, het liefst vandaag nog, opgelost zien te worden. Daarmee help je een groot deel van die angst en vooroordelen ook direct de wereld uit.
pi_156330207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En zo is het maar net! Wie ze dat verteld heeft weet ik niet, maar ze zijn er goed ingeluisd.

Dan onze media die laat zien dat ze zielig zijn en voor een groots onthaal komt zorgen. Totdat ze straks in de woning zitten, en de rekening gepresenteerd krijgen van dit geintje.

Volgens mij is dit gewoon opgezet om nieuwe bankslaven te genereren. Nog meer minions voor de megafabriek EU.
Ik ben blij dat het citaat afkomstig van TIME Magazine is anders hadden onze vrienden het weer afgedaan als propaganda of haatzaaierij. Het geeft in ieder geval de realiteit aan van naïeve gastvrijheid en de ongekende misverstanden die dit heeft teweeggebracht. In Europa zullen deze vluchtelingen niet aantreffen wat zij hadden gehoopt en misschien wel realistisch hadden mogen verwachten gezien het overdreven warme onthaal dat velen hebben ontvangen. Waarom de figuratieve rode loper uitleggen voor mensen waar eigenlijk geen geld voor beschikbaar is?

Deze stroom zal enkel stoppen indien de overtocht onmogelijk wordt gemaakt. En zelfs dan zullen velen er nog moeite mee hebben zoals dit citaat perfect weergeeft: 'or unwilling to accept—that those doors are quickly closing'.
pi_156330211
Bart De Wever op Gents openingscollege: “Vluchtelingen zijn niet meer op zoek naar veiligheid maar naar geld”

N-VA-voorzitter Bart De Wever is dinsdag te gast bij professor Carl Devos aan de UGent. De burgemeester van Antwerpen geeft er het eerste college Politicologie van het nieuwe academiejaar en geeft zijn visie op de vluchtelingencrisis. De Wever vroeg de studenten om onder ogen te zien dat de vluchtelingen economisch gedreven zijn. “Dat de vluchtelingen enkel in gammele bootjes stappen op zoek naar veiligheid, dat is een leugen.”

Volgens De Wever is de crisis het gevolg het feit van verschillende zaken die op elkaar inwerken: er willen heel veel mensen NU vertrekken, de rijke landen in het Zuiden willen niet helpen en de poorten van Europa staan wagenwijd open. “De crisis in Syrië is al vijf jaar bezig. Er waren daar al miljoenen vluchtelingen, onder wie geen onbemiddelde mensen, die dachten dat ze het wel even konden uitzingen. Maar als er in al die tijd niks verandert, dan willen ze zelf actie ondernemen”, stak De Wever van wal.

De Syriërs willen dus hun land verlaten, maar naar waar? “Het is logisch dat die mensen naar het zuiden willen, daar liggen de rijkste landen van de wereld. Ze spreken er veelal dezelfde taal en bovendien behoren ze ook nog eens tot dezelfde geloofsgemeenschap. Maar landen als Qatar, Koeweit, Saudi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten zijn niet geïnteresseerd in de vluchtelingencrisis. Op de dag dat kleuter Aylan alle voorpagina’s haalde, had de krant in Saudi-Arabië het over een bezoek van Obama. Het interesseert hen niet.”

Epic fail van Merkel
Bovendien heeft Europa geen politieke hefboom om die landen ergens toe te dwingen, omdat ze het verdrag van Genève niet hebben ondertekend, én staan de poorten van Europa wagenwijd open. “Net op het moment dat Griekenland de deuren open zet, zegt Mutti Merkel: Herzlich Wilkommen. Dat was toch ook een epic fail. Als je dat zegt nodig je de hele wereld uit. En na die uitspraak werd Schengen onhoudbaar en deed Duitsland ook nog eens als eerste de grens dicht.”

Volgens de Antwerpse burgemeester heeft Merkel de vluchtelingen niet enkel uitgenodigd in Duitsland, maar ook bij ons. “Dat is Europa: Schengen dicteert dat ze nu overal kunnen wandelen waar het goed is om te zijn. En laat ons alstublieft onder ogen zien dat ze economische keuzes maken. Als je duizenden kilometers wandelt, ben je niet meer op zoek naar veiligheid, maar ben je economisch gedreven. Dat de vluchtelingen enkel in gammele bootjes stappen op zoek naar veiligheid, dat is een leugen”, klonk het.

“Belgium full, Belgium no good”
De Wever haalde wel oplossingen aan voor de vluchtelingencrisis. Eerst en vooral moeten de buitengrenzen van Schengen dicht en moet het akkoord van Dublin weer strikt toegepast worden, meent de N-VA-voorzitter. Het Dublin-akkoord zegt dat vluchtelingen zich in het eerste Schengenland waar ze binnenkomen moeten laten registreren en daar hun procedure moeten laten opstarten. “Schengen toepassen betekent niet dat je een muur rond Europa moet plaatsen. Maar wie in Brussel aankomt, moet je opnieuw naar het buitenste land van Schengen brengen. Je moet de vluchtelingen duidelijk maken dat er spelregels zijn Zoals de noodregel die België hanteert om maar 250 vluchtelingen per dag te registreren. Die regel gaat meteen rond. Belgium full, Belgium no good, dat weten ze al.”

De Wever riep ook op om de Conventie van Genève te herzien. “We moeten het aanzuigeffect verzwakken door een ander sociaal statuut voor vluchtelingen in te voeren en hen sociale rechten te laten opbouwen.”

“Media objectief en neutraal? Ammehoela!”
Eén van de grote problemen met de vluchtelingencrisis is volgens De Wever ook de houding van de media. “De media proberen ons een schuldgevoel aan te smeren. Neem nu het beeld van kleuter Aylan. Martine Tanghe zei op het VRT-journaal letterlijk: ‘Er is een kind gestorven, op vlucht voor oorlog en geweld’. Maar dat is niet waar. Aylan was vier jaar en woonde al drie jaar in Istanbul in veiligheid. Hij is gevlucht, absoluut. Voor begrijpelijke redenen, absoluut. Maar hij was niet meer op de vlucht voor oorlog en geweld”, vertelde De Wever. Ook de krant De Standaard werd op de korrel genomen. “De Standaard is het parochieblad van de politieke correctheid. Politici zouden niks anders doen dan mensen beliegen om u electoraal te overtuigen. Maar zorgen de media voor nuance en zijn ze objectief en neutraal? Ammehoela!”

Vier conclusies
Tot slot vatte De Wever zijn betoog samen in vier conclusies. “1. Er is een verschil tussen mensenrechten en burgerrechten. Mensenrechten mogen we van niemand schenden, maar burgerrechten moeten verworven worden. 2. Politiek moet gevoerd worden tussen het spanningsveld van de morele overtuiging en het algemeen belang. Ik zou iedereen willen helpen, echt waar, maar we mogen ons niet laten leiden door medelijden. 3. Europa en wijzelf moeten durven onze verlichtingswaarden voorop te stellen als kompas. En 4. Europa zal veranderen, of we dat nu willen of niet.”
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)gheid-maar-naar-geld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156330270
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben je nu rechts dan, Koos?
Vermoedelijk bedoelt Koos dat hij PvdA stemt, in zijn ogen "rechts". Want de maoïsten, pardon SP'ers, en de communisten, pardon GroenLinksers, die zijn pas écht links.
pi_156330332
Dat ze in België maar 1 registratiepunt hebben en nooit meer dan 250 asielzoekers per dag registreren is onrechtvaardig, maar buitengewoon effectief.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:53:02 #11
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156330376
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bart De Wever op Gents openingscollege: “Vluchtelingen zijn niet meer op zoek naar veiligheid maar naar geld”
Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.

Hij toont wel daadkracht, dat zou hier ook wel meer mogen!
pi_156330409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Vermoedelijk bedoelt Koos dat hij PvdA stemt, in zijn ogen "rechts". Want de maoïsten, pardon SP'ers, en de communisten, pardon GroenLinksers, die zijn pas écht links.
Koos begon vrij links 7 jaar geleden, is toen D66 minded geworden en zegt nu dat-ie economisch rechts is. Natuurlijk is dat wel een aardig thema, ligt een beetje hier buiten, zoals ik in post hierboven uitleg.
Maar goed, Koos is een hoogopgeleide hier in NL, zo afficheert-ie zich althans en uiteraard met alle respect, maar ik zie absoluut geen reden voor een moral high ground voor hoogopgeleiden dus... Het is ook maar een redenering vaak van, och mijn Turkse bakker is zo'n aardige vent en bakt lekkere broodjes.
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:54:20 #13
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156330421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het is vooral ook de (menselijke) dwang om anderen altijd in hokjes te willen stoppen. Dat gebeurt nu met de Syriërs ook. Hoewel de meeste vluchtelingen nog steeds niet-Syriërs zijn, zijn zij nu toch altijd het mikpunt van kritiek en aandacht.

Ik ben in grote lijnen ook heel gelukkig om als Nederlander op de wereld gekomen te zijn, maar ik zie ook wel haken en ogen. Daar wil ik het graag over hebben. Op het internet worden die haken en ogen die ik zie echter ontzettend vaak opgeblazen tot olifanten, en daar kan ik me heel erg aan storen.

Wat mij betreft zorgt Den Haag en het COA er gewoon eerst voor dat ze wat duidelijkheid scheppen, want dat gebrek aan duidelijkheid is het grootste probleem op het moment. Mensen zitten begrijpelijk met vragen en krijgen daar onvoldoende antwoord op. Dat moet, het liefst vandaag nog, opgelost zien te worden. Daarmee help je een groot deel van die angst en vooroordelen ook direct de wereld uit.
Letter voor letter helemaal mee eens. Dit soort uitspraken zouden ook eens het nieuws mogen halen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156330433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:53 schreef Belabor het volgende:

[..]

Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.

Hij toont wel daadkracht, dat zou hier ook wel meer mogen!
Tja, en zijn partij is ook de grootste in België en regeert gewoon. Daar kan Wilders ook nog een hoop van leren.
pi_156330439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat ze in België maar 1 registratiepunt hebben en nooit meer dan 250 asielzoekers per dag registreren is onrechtvaardig, maar buitengewoon effectief.
Was er nou niet ontzettend veel kritiek op Bartske van de week in Vlaanderen?
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:55:38 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156330468
quote:
'Azc net een gevangenis'

WEERT -
Enkele vluchtelingen zijn ontevreden over de omstandigheden in het asielzoekerscentrum in Weert. Ook klagen ze over de informatievoorziening door het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA).
Een vluchteling zegt tegen de regionale zender L1: "We hebben geen privacy. We slapen met 12 personen in een kamer en delen een badkamer. Het AZC is niet geschikt om een gezin onder te brengen, het is een kazerne voor soldaten." En een ander: "Wij voelen ons hier niet goed. Het lijkt op een gevangenis. We willen een normaal leven beginnen." Ook vinden ze het oneerlijk dat ze geen leefgeld krijgen.
Status
Dat laatste is echter normaal, zegt Robert Ploeg van het COA tegen L1: "Een asielzoeker krijgt alleen dagelijks een zakcentje als hij of zij een verblijfsvergunning heeft. Daarom lijkt het voor een asielzoeker willekeur maar dat is gebaseerd op de status van de persoon. In plaats van leefgeld krijgen de mensen in het AZC wel eten, drinken en kleding." Dat het COA weinig informatie geeft over de status van de vluchtelingen, kan ook kloppen, aldus Ploeg: "Alle vragen over hun status horen bij de IND thuis. Dat zijn twee verschillende organisaties."
PVV-leider Geert Wilders is duidelijk over de klachten van de vluchtelingen. Via Twitter laat hij weten: "Ontevreden over de opvang? Klagen? Ga dan maar snel terug naar waar je vandaan kwam!"
Zoiets als bovenstaand las ik laatst ook al in het Haarlems Dagblad. Krijg wel de indruk dat er de laatste week ook wat meer negatieve nieuwtjes in de mainstream media verschijnen, d.w.z. niet louter positieve stukjes over taartenbakkers en liedjeszingers.
pi_156330482
Die de Wever snapt het.
pi_156330491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De linkse intellectuele elite heeft idd een pesthekel aan hem, het gewone volk niet
pi_156330528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:56 schreef berko13 het volgende:

[..]

De linkse intellectuele elite heeft idd een pesthekel aan hem, het gewone volk niet
Speelde wat anders nog, ik weet niet meer wat.
I´m back.
pi_156330537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.
pi_156330543
Boos zijn omdat je geen gratis geld krijgt, humor.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:58:22 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156330564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.
Deze hele migrantencrisis gaat zorgen voor een heel ander politiek landschap in de EU. Daar kun je donder op zeggen.
pi_156330565
De eindeloze toestroom van migranten en een immens schandaal bij een van Duitslands grootste werkverschaffers waarvan de aandelenkoers letterlijk is gekelderd. Enkel de boete van de Amerikaanse autoriteiten kan al 18 miljard dollar zijn, laat staan het totaal van alle boetes in de rest van de wereld.

Leuke tijden voor Volkswagen en nog veel 'aangenamer' voor Duitsland.
pi_156330569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vorige week was er nochtans een peiling dat zijn partij 5% daalt naar minder dan 30% en dat het Vlaams Belang terug stijgt met +- 4% naar net geen 10%
pi_156330572
Een max van 250 per week zou fantastisch zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')