abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156324624
quote:
Vandaag opende Poetin in Moskou één van de grootste moskeeën in Europa.

De moskee beslaat 20.000 vierkante meter en biedt ruimte voor 10.000 bezoekers, bericht Al Arabiya. Volgens Poetin zal de moskee "een bron zijn van educatie, waar humanistische ideeën en de ware waarden van de islam verspreid worden."

In zijn openingsspeech waarschuwde de Russische president voor de aantrekkingskracht van jihadistische terreurgroepen, IS voorop. In Rusland wonen zo'n 20 miljoen moslims. Minister Vladimir Kolokoltsev schatte vorige week dat ongeveer 1.800 Russen momenteel vechten voor IS.

De Turkse leider Recep Tayyip Erdogan en de Palestijnse president Mahmud Abbas waren de eregasten bij de opening. Na de opening stond een meeting tussen Poetin en Erdogan op de planning over waarschijnlijk het conflict in Syrië. Terwijl Turkije de Syrische rebellen steunt, is het land bang dat Rusland juist zal strijden naast Assad.
Powned: http://www.powned.tv/nieu(...)norme_moskee_af.html
"Een bron zijn van educatie, waar humanistische ideeën en de ware waarden van de islam verspreid worden." Dat klinkt erg geloofwaardig uit Poetins mond.

[ Bericht 7% gewijzigd door luxerobots op 23-09-2015 16:46:11 ]
  woensdag 23 september 2015 @ 16:34:26 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156324659
Laten we van de aarde één grote Moskee maken. ^O^ :W
pi_156324663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een bron
Die mis ik nog.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:34:36 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156324665
Ja, wat is het nou? Moskee of Moskou?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156324676
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:34 schreef NoXia het volgende:
Laten we van de aarde één grote Moskee maken. ^O^ :W
Wees niet bang
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:35:53 #6
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156324699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die mis ik nog.
Er staat toch Powned onder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156324830
quote:
"een bron zijn van educatie, waar humanistische ideeën en de ware waarden van de islam verspreid worden."
Nou, laat die ware waarden maar zitten lijkt me :D
Conscience do cost.
pi_156324892
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Er staat toch Powned onder.
Link naar de bron is verplicht in NWS.
pi_156324955
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Link naar de bron is verplicht in NWS.
Jij bent er niet eentje die ik graag op een verjaardagsfeestje uitnodig.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:46:16 #11
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156324975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Nou, laat die ware waarden maar zitten lijkt me :D
Die bestaan niet. Religie is een verzinsel, en de invulling is dus net zo fluïde als de volgers in een regio dat bepalen.

-edit- dat veel Moslims zich eerder identificeren met het gedachtengoed van een extremere opvatting van dit geloof dan een ander geloof of atheïsme dat is een andere discussie, en zeker geen inherent gevolg van de Islam an sich.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156325009
Hoeven ze in ieder geval niet meer in de straten op hun knietjes.
pi_156325015
Goede zaak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_156325132
Poetin gaat nu wel heel ver met zijn anti-homo beleid.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:53:13 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156325159
Dat zijn eigenlijk best veel moslims in Rusland. Die wonen voor het merendeel zeker niet in het westen van Rusland?
pi_156325269
En dan valt er zeker als het helemaal vol zit een Russische bom op, vanuit een Russisch vliegtuig, maar die volgens Putin absoluut niet door de Russen gedropt is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 17:00:24 ]
  woensdag 23 september 2015 @ 17:03:17 #17
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156325365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:53 schreef hugecooll het volgende:
Dat zijn eigenlijk best veel moslims in Rusland. Die wonen voor het merendeel zeker niet in het westen van Rusland?
Nee, meer richting Afghanistan en het oude Sovjet midden-oosten gebeuren.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 23 september 2015 @ 17:05:40 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156325412
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:03 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zit wel wat in, thx :P Het kwam een beetje over alsof 'zo veel' moslims reden waren om zo'n grote moskee in Moskou (bij hen in de buurt) te bouwen
pi_156325757
He dat is mooi. Kan al die smerigheid naar moedertje Rusland
pi_156325821
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Nederland cq het Rijnland wordt daar ingekleurd als een gebied met een powerful muslim minority ;(
pi_156326003
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Er zijn genoeg zaken te zien die hier niet aan kloppen.
Verder zie ik nog plek voor een land waar geen land zit. En is er geen grens tussen Rusland en Iran, Azerbeidzjan en Georgië zijn ook niet bestaand blijkbaar. Ook laat het niet goed zien in welke gebieden juist de moslims in de meerderheid zijn.

Er klopt dus echt vrij weinig van deze kaart hè. Wel geeft het simpel een kader en daar is het wel geschikt voor.
pi_156326274
In Rusland wonen overigens bij lange na geen twintig miljoen moslims. Het zijn er echt stukke minder. Denk dat het tegen de tien miljoen aankruipt. Het haalt in ieder geval bij lange na de twintig niet.
pi_156327218
Helaas geen plaatje gepost van die enorme moskee.

Dan maar een ander prachtige moskee die staat in de Republiek Tatarstan, de Qolşärif Mosque.

pi_156327852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zit wel wat in, thx :P Het kwam een beetje over alsof 'zo veel' moslims reden waren om zo'n grote moskee in Moskou (bij hen in de buurt) te bouwen
Van oorsprong komen ze idd uit de kaukasus, tatarstan/bashkortostan en centraal azie maar er wonen tegenwoordig vrij veel moslims in Moskou, wat best logisch is aangezien Moskou het meest welvarende deel van Rusland is.
pi_156332215

Dit is ze dan blijkbaar.
Ура для россии
  woensdag 23 september 2015 @ 22:52:20 #26
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156337266
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Groot deel van Europa waaronder Nederland heeft een powerful muslim minority >:O
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156343294
Poetin is een orthodoxe Christen maar doet dit? :{
pi_156344641
Betreffende moskee toen het nog in aanbouw was en de moslims op straat baden:

pi_156345370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:26 schreef Tevik het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kan er niks aan doen maar bij het lezen van dergelijke berichten, en bij beelden van migranten die de boel overspoelen, hoor ik al tijden steeds Dragonborn van Headhunterz in mijn achterhoofd. En dan m.n. het stukje vanaf 1:30. Toevallig past dat qua (imho) Russische tonen ook nog eens perfect bij dit topic.

We should have acted. The're already here....

donderdag 24 september 2015 @ 11:17:22 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156345621
Tja, de Poet heeft geen zin in een Kaukasus die weer in brand vliegt. Kan Rusland er echt niet bij hebben nu. Al lijkt dat me vrij onvermijdelijk.
pi_156345665
Zo dat is een mooie moskee en zo te zien met russische en islamitische invloeden. Poetin biedt ruimte voor de meeste pude geloven, of het nu christelijk (orthodox voorgetrokken), joods of islamitisch, boeddhistisch is. Iedereen keijgt de ruimtr zolang deze de staat niet in gevaar brengen. Poetin is heel duidelijk geweest over dit soort zaken. Rusland is christelijk en iedereen die daar wat tegen doet wordt gestraft, maar sommige volkeren leven al eeuwen in rusland dus die mogen daar hun eigen geloof aanhangen.
pi_156345684
Erdogan als eregast, dat is opvallend. Benieuwd wat ze aan het bekokstoven zijn
  donderdag 24 september 2015 @ 11:21:38 #33
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_156345722
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:05 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Kan er niks aan doen maar bij het lezen van dergelijke berichten, en bij beelden van migranten die de boel overspoelen, hoor ik al tijden steeds Dragonborn van Headhunterz in mijn achterhoofd. En dan m.n. het stukje vanaf 1:30. Toevallig past dat qua (imho) Russische tonen ook nog eens perfect bij dit topic.

We should have acted. The're already here....

Haha geweldig nummer
Ik mis die tijden dat ik dit altijd luisterde terwijl ik skyrim speelde :P
pi_156345871
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:52 schreef Wespensteek het volgende:
Poetin gaat nu wel heel ver met zijn anti-homo beleid.
Whehehe.
pi_156347292
Mooi gebouw en een goede manier om de islam effectief te verspreiden.

Lang leve de wereldwijde islamisering :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156347606
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:
Tja, de Poet heeft geen zin in een Kaukasus die weer in brand vliegt. Kan Rusland er echt niet bij hebben nu. Al lijkt dat me vrij onvermijdelijk.
Onvermijdelijk?
Kadyrov heeft heel tsjetjenie aan zijn voeten liggen en de kaukasus emiraat bestaat niet meer.
pi_156347609
Ik ben nu in Mekka rondjes aan het lopen richting die steen _O_ als ik die steen heb aangeraakt ben ik een Ware Moslim muhahaha. Echt kk erg.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156347666
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:57 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Onvermijdelijk?
Kadyrov heeft heel tsjetjenie aan zijn voeten liggen en de kaukasus emiraat bestaat niet meer.
Die Kadyrov is ook een figuur wat zo snel mogelijk zijn biezen moet pakken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 24 september 2015 @ 13:14:20 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156347888
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:57 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Onvermijdelijk?
Een regio die wereldwijd bekend staat om zijn stabiliteit inderdaad. Poetin gaat echt niet alleen naar Syrië om z'n basis te beschermen hoor. Die ziet de bui al hangen met de honderden Tsjetsjenen die daar koppensneller spelen.
pi_156347955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:26 schreef Tevik het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is hoe dan ook noodzaak dat je voldoende moskeeën hebt idd, anders wordt het vrijdagsgebed op het plaveisel gehouden...
Daarom moeten wij ook zo snel mogelijk meer moskeeën bouwen in NL...
I´m back.
pi_156348025
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Die Kadyrov is ook een figuur wat zo snel mogelijk zijn biezen moet pakken.
Waarom?
Hij zorgt voor stabiliteit in de regio.

quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een regio die wereldwijd bekend staat om zijn stabiliteit inderdaad. Poetin gaat echt niet alleen naar Syrië om z'n basis te beschermen hoor. Die ziet de bui al hangen met de honderden Tsjetsjenen die daar koppensneller spelen.
Liever daar dan in Rusland lijkt me. Tevens zie ik deze strijders zo 1 2 3 niet terugkomen, in Tsjetsjenie lopen enorm veel Kadyrovtsy en fsb militias.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:31:38 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_156348185
Putin is nog snel even kudo's aan het verzamelen bij de mosselman voordat hij zijn Motostrelki een massaslachting laat aanrichten in de Levant, en de rijen voor de poorten van het paradijs dermate doet aanzwellen dat beneden nummertjes trekken voor het sterven een noodzaak wordt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_156348197
Wat zijn dat toch altijd spuuglelijke gebouwen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_156355337
quote:
13s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat zijn dat toch altijd spuuglelijke gebouwen
Stront in je ogen ofzo? :')

Mooi hoor

Iets minder indrukwekkend, maar met Nederlandse invloeden, de Westermoskee

pi_156355495
quote:
een bron zijn van educatie, waar humanistische ideeën en de ware waarden van de islam verspreid worden.
Opmerkelijke uitspraak.

Ben wel benieuwd naar de ware waarden ervan.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156355557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:28 schreef I-care het volgende:

[..]

Opmerkelijke uitspraak.

Ben wel benieuwd naar de ware waarden ervan.
In die moskeeën spreekt niemand zonder goedkeuring van Poetin en dus ook niet het gedachtegoed die Poetin niet verspreid wil hebben.
pi_156355612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

In die moskeeën spreekt niemand zonder goedkeuring van Poetin en dus ook niet het gedachtegoed die Poetin niet verspreid wil hebben.
Hij spreekt over humanistische waarden en de ware waarden van de islam? Dus niet zijn eigen versie ervan, althans dat lijkt mij.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156357339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:19 schreef Odaiba het volgende:
Poetin biedt ruimte voor de meeste pude geloven, of het nu christelijk (orthodox voorgetrokken), joods of islamitisch, boeddhistisch is.
Nou naast Russisch Orthodox, vinden ze Oekraïens Orthodox Patriarchaat van Moskou, Georgisch Orthodox en Armeens Apostolisch ook goed. Verder kunnen de Old Believers nog ooit op wat vriendjes rekenen als ze niet te fel zijn ten opzichte van het Russische Orthodoxe.

Met Katholieken en Protestanten is de verhouding al een stuk slechter (in Rusland zelf althans).
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Meeste moslims zijn non-denominationaal. Dus er is minder focus op Sunni of sjii,

In het Europese deel van Rusland heb je zelfs nog wat boeddhisten zitten.

Je hebt nog meer groeperingen maar deze 3 zijn de 3 dominante geloofsgroepen binnen oblasten. Geen andere geloofsgroep die groter is in een van de oblasten dan deze drie. Al heb je natuurlijk ook nog wat neo-paganisten, Joden enzovoort. maar ja elk land heeft zo zijn minderheden.
pi_156358048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:32 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Nou naast Russisch Orthodox, vinden ze Oekraïens Orthodox Patriarchaat van Moskou, Georgisch Orthodox en Armeens Apostolisch ook goed. Verder kunnen de Old Believers nog ooit op wat vriendjes rekenen als ze niet te fel zijn ten opzichte van het Russische Orthodoxe.

Met Katholieken en Protestanten is de verhouding al een stuk slechter (in Rusland zelf althans).
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Meeste moslims zijn non-denominationaal. Dus er is minder focus op Sunni of sjii,

[ afbeelding ]

In het Europese deel van Rusland heb je zelfs nog wat boeddhisten zitten.

[ afbeelding ]

Je hebt nog meer groeperingen maar deze 3 zijn de 3 dominante geloofsgroepen binnen oblasten. Geen andere geloofsgroep die groter is in een van de oblasten dan deze drie. Al heb je natuurlijk ook nog wat neo-paganisten, Joden enzovoort. maar ja elk land heeft zo zijn minderheden.
Tataren en veel Bashkir zijn niet eens gelovig, enkel moslim op papier. Zo was er vandaag op de straten van Oefa geen schaap voor het offerfeest te bekennen. In Moskou zijn btw de meeste moslims afkomstig uit centraal Aziatische staten.
pi_156359519
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:54 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Tataren en veel Bashkir zijn niet eens gelovig, enkel moslim op papier. Zo was er vandaag op de straten van Oefa geen schaap voor het offerfeest te bekennen. In Moskou zijn btw de meeste moslims afkomstig uit centraal Aziatische staten.
In hoeverre ze gelovig zijn is niet aan mij en niet aan jou.
Ze identificeren zichzelf als gelovige, dit doen ze niet zonder reden maar door vele mogelijke redenen.

Je kunt het wat dat betreft in mindere mate vergelijken met het katholicisme. Weliswaar is Nederland nu vergevorderd seculier en ongelovig. Veel mensen identificeren zich nog steeds als katholiek. Wat is dit katholieke dan? Misschien vinken ze het aan omdat ze van huis uit 'katteliek' zijn. Misschien geloven ze wel het een en ander maar is dit nergens aan op te merken. Misschien gaan ze wel elke week naar de kerk. Misschien gaan ze af en toe naar de kerk bij belangrijke gebeurtenissen. Wanneer is iemand katholiek? Wanneer is iemand moslim?

Het beste lijkt mij om gewoon de statistiek te vertrouwen. Als mensen zeggen dat ze katholiek of moslim zijn, dan hebben ze vast en zeker nog wel enige binding met het geloof hoe klein deze ook mag zijn. Anders zouden ze wel iets anders aangeven. En stiekem zijn meer mensen nog katholiek of moslim dan je zou zeggen. Ook al gaan ze niet naar de kerk of moskee.

Dus het is moeilijk te bepalen. Wel zijn de personen voor wie dit geldt niet de meest devote katholieken of moslims en dat kun je met zekerheid stellen. ;)

Maar binnen de islam en het christendom zijn er ook stromingen die vrij weinig verschillen van de ongelovigen. De remonstranten, quakers & unitarianen bij de christenen bijvoorbeeld zijn dit dan wel of geen christenen volgens jou? De remonstranten twijfelen als denominatie openlijk aan God. Kun je hen dan wel christelijk noemen? Ook binnen de islam heb je dit soort groepjes, maar daar zijn ze obscuurder en vind ik ze persoonlijk iets lastiger te duiden.

Bij twijfel zou ik dus gewoon de statistieken aanhouden. (wetende dat het werkelijke aantal dan nog waarschijnlijk wel iets lager zal uitvallen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')