Begrip is ook heel belangrijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:43 schreef Fripsel het volgende:
Ja m'n vriend probeert wel heel lief te zijn. Maar voor hem is het ook lastighij heeft een dwangstoornis i.c.m. een lichte depressie en lichte sociale angst. Dus we zijn een lekker stel bij elkaar
ik mis vaak de fysieke kracht om dingen daadwerkelijk te ondernemen, en bij hem is het soms de psychische kracht die ontbreekt al gaat dat steeds beter.
Sowieso gaat het wel steeds beter wat dat betreft, een tijd terug konden we echt tegen elkaar opvliegen van onbegripmaar we begrijpen elkaar steeds beter.
Dat vind ik ook zo lastig, omdat ik in beide posities zit, ik ben zelf ziek maar m'n vriend is ook ziek, ben ik er me heel erg van bewust hoe een extra last het kan zijn, ookal kun je er niks aan doen. En dat vind ik wel moeilijk..
Vind jullie reacties heel fijn en lief. En dat misplaatste trots herken ik ook wel, wil het soms gewoon niet toegeven. Dan weet ik dat dat beter is als ik iets aangeef/vraag en dan krijg ik het toch m'n strot niet uit.
Ik weet het antwoord!quote:Op woensdag 23 september 2015 11:44 schreef Fripsel het volgende:
Of het klagen helpt weten we niet, dat kan twee kanten op, maar dat zien we vanzelf wel
Ik heb wel een goed voorbeeld met de bus. Ben overdag afhankelijk van het OV en aan het eind van de schooldag is de bus altijd stampes vol en ik durf dan met m'n 21 jarige koppie niet te vragen of ik op de mindervalide stoel mag zitten. Terwijl ik weet dat het me vaak m'n laatste energie kost en extra pijn betekent als ik blijf staanquote:Op woensdag 23 september 2015 11:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begrip is ook heel belangrijk.
Niet alleen voor elkaar maar ook voor jezelf! Het is idd moeilijk om je ergens bij neer te leggen, dat ervaar ik zelf ook.
Aan de buitenkant zie je niks aan me (behalve dat ik gruwelijk knap ben) maar de beperkingen zijn er wel degelijk!
En dat kan wel eens apart overkomen. Als we bijvoorbeeld boodschappen hebben gedaan en mijn vriendin moet de tassen sjouwen word ik nog wel eens aangekeken alsof ik een luie lamzak ben.
Maar ja, moet je nou echt alles aan iedereen uit gaan leggen? Nee toch? Laat ze maar denken, ik zit daar niet mee.
En ik wil nog even zeggen dat ik het fijn vind dat jullie situatie wat minder gespannen is door begrip voor elkaar.
Een goede thuissituatie is een goede basis voor een leven waarin je ook plezier kan hebben.
Kom maar gewoon voor jezelf op! Niks mis mee.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb wel een goed voorbeeld met de bus. Ben overdag afhankelijk van het OV en aan het eind van de schooldag is de bus altijd stampes vol en ik durf dan met m'n 21 jarige koppie niet te vragen of ik op de mindervalide stoel mag zitten. Terwijl ik weet dat het me vaak m'n laatste energie kost en extra pijn betekent als ik blijf staan
Het was lastig, het is moeilijk om eigen onvermogen toe te geven.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:18 schreef caroro het volgende:
Vannelle![]()
dat je toch die stap gezet hebt om hulp te vragen!!
ben ik ook benieuwd naar!quote:Op maandag 28 september 2015 20:18 schreef -sabine- het volgende:
Wanneer hoor je de uitslag vannelle?
Ik doe echt wel nuttige dingen, maar zo voelt het gewoon niet. Ik krijg er bij lange na geen voldaan gevoel van, en dat is wat ik mis. En dat is kloterig, maar ik kan en wil er ook niet de hele dag bij stil staan, want dan word ik gek.quote:Op woensdag 30 september 2015 01:44 schreef vannelle het volgende:
Nou, en dát bedoel ik dus.
De dagen lijken niet alleen leeg, ze zijn ook leeg.
In het verleden hadden we gloriedagen, 12 uur of meer? Kom maar op.
En nu vallen we in een gat en we kunnen de problemen die we hebben om de dag te vullen wel noemen maar antwoorden op die vraag of suggesties hebben we met z'n allen meer aan gok ik zo.
Ik ken hetquote:Op woensdag 30 september 2015 00:21 schreef caroro het volgende:
Werken is voor mij helaas een gepassseerd station. Ik probeer mn dagen invulling te geven, maar het blijft een gevoelige snaar.
Ken dat ja, voel me de laatste tijd vaak eenzaam.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ken hetPersoonlijk heb ik dat met een sociaal leven hebben: geen. Zit de hele dag thuis, al heb ik 3x per week een half dagje therapie en krijg zo af en toe bezoek, en dat was het dan.
Wat fijn dat de zalf helpt, en dat je energie hebt. Ik hoor wel vaker dat shunts nogal eens willen opspelen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:07 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb gelukkig veel energie momenteel en sport op niet dialyse dagen. Moet dringend afvallen en gaat de goede kant op.
Zalf voor mijn huid helpt! Erg blij mee
Kan alleen moeilijk in slaap komen laatste dagen, shunt is overactief aan het doenop mijn zij wil helemaal niet.
ik wou ook lid worden idd maar heb die 18 euro niet dus ben geen lid. ja als je ooit weer moet dialyseren en je kiest voor een shunt bereid je er dan maar op voor ;p er is ook niks dat je er tegen kan doen. het is ook wel weer een goed teken dat hij zo stuitert, dan doet hij het iig nog goed ;pquote:Op zondag 4 oktober 2015 12:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat fijn dat de zalf helpt, en dat je energie hebt. Ik hoor wel vaker dat shunts nogal eens willen opspelen.
Ik ben naar twee lezingen in het dialysecentrum geweest, en krijg in december nog een keer een rondleiding door het centrum. Ben ook maar lid geworden van de club, kost slechts 18 euro per jaar.
En wat activiteiten en bezigheden betreft: ik doe mijn best maar word ook gehinderd door ongemakken. Maar dat heeft niets met mijn nieren te maken.
bahquote:Op zondag 4 oktober 2015 14:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Sociaal in een dip na ongeval, veroordeeld tot bed en stoel. Voorlopig onder de pannen tot de kerst
Er werd op de lezing over thuisdialyse gezegd dat zelf prikken een fluitje van een cent is. Ik geloof daar niets van, want toen ik gedialyseerd werd lag er een man altijd vreselijk te kermen als hij werd geprikt, zoveel pijn deed het hem.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:12 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ik wou ook lid worden idd maar heb die 18 euro niet dus ben geen lid. ja als je ooit weer moet dialyseren en je kiest voor een shunt bereid je er dan maar op voor ;p er is ook niks dat je er tegen kan doen. het is ook wel weer een goed teken dat hij zo stuitert, dan doet hij het iig nog goed ;p
Is het iets dat uiteindelijk weer goed komt?quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Sociaal in een dip na ongeval, veroordeeld tot bed en stoel. Voorlopig onder de pannen tot de kerst
hangt van de prikmethode af! bij gewoon prikken doet het veel pijn idd. ook omdat ze traps gewijs prikken en dus altijd op een andere plek. maar bij de buttonhole techniek ( deze techniek heb ik) onstaat er een tunnel onderhuids waardoor de zenuwen dood gaan en het geen zeer meer doet, en wordt je elke keer dus op de zelfde plek geprikt. dan kan je je zelf ook gaan prikken. dus niet met de gewone prikmethode.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Er werd op de lezing over thuisdialyse gezegd dat zelf prikken een fluitje van een cent is. Ik geloof daar niets van, want toen ik gedialyseerd werd lag er een man altijd vreselijk te kermen als hij werd geprikt, zoveel pijn deed het hem.
Iets anders dat ik niet wist, is dat iedereen die dialyseert een vochtbeperking krijgt. Ik dacht dat dat bij jou nog niet zo was, omdat je goed plast?
Jammer dat je het geld niet hebt, want ze schijnen wel eens leuke dingen te hebben zoals uitjes.
Zout is een heikel punt bij mij: ik moet het maar ik kan het niet, ik eet gewoon niet meer als er te weinig smaak aan zit. Dus ik ben geen goede raadgever waar het zout betreftquote:Op zondag 4 oktober 2015 14:35 schreef LPFAN het volgende:
[..]
hangt van de prikmethode af! bij gewoon prikken doet het veel pijn idd. ook omdat ze traps gewijs prikken en dus altijd op een andere plek. maar bij de buttonhole techniek ( deze techniek heb ik) onstaat er een tunnel onderhuids waardoor de zenuwen dood gaan en het geen zeer meer doet, en wordt je elke keer dus op de zelfde plek geprikt. dan kan je je zelf ook gaan prikken. dus niet met de gewone prikmethode.
en dat alle dialysepatienten een vochtbeperking hebben is dus niet waar want ik heb er idd geen. hangt helemaal van je situatie af. nu moet ik er wel bijzeggen dat het wel uniek is dat ik nog zoveel plas.
had laatst trouwens nog een leuke discussie met een vriendin van mijn moeder, die zei dat het onzin was dat ik zoutarm moet eten want ze kent iemand die ook dialyseert en die hoefde dat niet.
had echt zo iets van wie weet het nou beter dan ;p kon het ook niet aan haar verstand krijgen ook.
hoeveel plas je nu nog denk je? misschien valt je vochtbeperking nog wel mee dan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Zout is een heikel punt bij mij: ik moet het maar ik kan het niet, ik eet gewoon niet meer als er te weinig smaak aan zit. Dus ik ben geen goede raadgever waar het zout betreft
Ja, ze hadden het over gewoon prikken, dat zou geen pijn doen als je het zelf doet. Wel fijn dat jij zo'n tunnel hebt, dat maakt het net even weer wat draaglijker lijkt me.
Tegen de vochtbeperking zie ik trouwens ook wel op, ik had in het ziekenhuis een beperking van een halve liter en werd gek van de dorst. Dus ik hoop dat het nog heel lang duurt voor ik moet dialyseren. En voor jou hoop ik dat je blijft plassen.
Ik plas zo'n oranje container ruim driekwart vol, volgens mij is dat normaal? Ze zeggen er nooit iets over.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
hoeveel plas je nu nog denk je? misschien valt je vochtbeperking nog wel mee dan.
vind ik wel vreemd dat ze het over gewoon prikken hebben. maar goed ieder dialysecentrum doet het anders. ( we hadden laatst een verpleegster uit het UMCG met jaren ervaring, die moest veel dingen vragen haha)
ik heb geen moeite met het zoutarme dieet, maar wat ik doe, als ik iets zouts wil eten zoals pizza of rookworst ofzo dan doe ik dat de avond voor ik weer naar dialyse moet. de rest van de tijd let ik er wel goed op. mijn waardes zijn super volgens de dokter dus ik blijf zo lekker door gaanmaar dat hangt ook helemaal van je waardes af natuurlijk.
zou kunnen idd kan altijd ff vragen als ze weer eens langskomt.
das wel normaal ja, kan 3 liter in zo'n ding, dus dan plas je nog wel genoeg iig.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik plas zo'n oranje container ruim driekwart vol, volgens mij is dat normaal? Ze zeggen er nooit iets over.
Op die lezing kon de verpleegkundige voor thuisdialyse niets vertellen over de werking van het apparaat, iemand vroeg daarnaar maar ze kwam niet verder dan dat het opgebouwd moest worden (whatever that may be). Dat vond ik wel een gemiste kans want het had interessant kunnen zijn.
Fijn dat jij wel met je zoutbeperking om kunt gaan. Ik ben gewoon moeilijk.
Ja mij lijkt dat ook wel interessant om te weten, maar ja, daartoe worden verpleegkundigen kennelijk niet opgeleid.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:55 schreef LPFAN het volgende:
[..]
das wel normaal ja, kan 3 liter in zo'n ding, dus dan plas je nog wel genoeg iig.
opbouwen betekend de lijnen aan de machine hangen. meer niet ;p en dat vind ik wel stom eigelijk dat ze er niet over kon vertellen. vind ik wel horen! bijvoorbeeld dat het bloed niet in de machine gaat maar er buiten blijft en dat het alleen door de kunstnier gaat. dat wist ik niet toen ik er net mee begon.
wat ik raar vind, want je werkt er dagelijks mee dan moet je toch weten hoe het werkt?quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja mij lijkt dat ook wel interessant om te weten, maar ja, daartoe worden verpleegkundigen kennelijk niet opgeleid.
Nou ja, dat hoeft natuurlijk niet. Ik weet hoe ik mijn tv moet bedienen, maar vraag me niet waarom hij het doetquote:Op zondag 4 oktober 2015 14:59 schreef LPFAN het volgende:
[..]
wat ik raar vind, want je werkt er dagelijks mee dan moet je toch weten hoe het werkt?
nee oke maar het is je werk niet ;pquote:Op zondag 4 oktober 2015 15:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, dat hoeft natuurlijk niet. Ik weet hoe ik mijn tv moet bedienen, maar vraag me niet waarom hij het doet
Veel au en daarom ook duf van de hoeveelheid oxy die ik neem maar aan de andere kant ook moe omdat het slapen niet goed lukt, ik weet vaak gewoon niet meer hoe ik moet gaan liggen.quote:
bahquote:
spannend ja, wanneer krijg je de uitslag?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Veel au en daarom ook duf van de hoeveelheid oxy die ik neem maar aan de andere kant ook moe omdat het slapen niet goed lukt, ik weet vaak gewoon niet meer hoe ik moet gaan liggen.
En in afwachting van de uitslag van de CT-scan, eigenlijk best wel spannend.
hoop voor je dat ze een andere oplossing hebben dan een operatie!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:11 schreef Diconnected het volgende:
Even klagen hoor. Ik heb nu een tijdje een bakers cyste in m'n linker knie holte. Huisarts gaf het advies fysio. Is inmiddels 2,5 maand geleden. Nog steeds geen verbetering, vandaag maar weer contact opgenomen met de huisarts. Die hebben vervolgens overlegd met het ziekenhuis, en ik moet weer langs de orthopeed. Baal der echt ontzettend van, ik was al 2,5 jaar niet bij de orthopeed geweest. Ben ook echt bang dat ik onder mes moet ervoor, maarja als daardoor de pijn weggaat zodat ik weer normaal kan lopen... Meh.
De 14e, over precies 1 week dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:24 schreef LPFAN het volgende:
[..]
spannend ja, wanneer krijg je de uitslag?
Hopelijk wel, alleen zat ik nog ik een vorig revalidatie traject.. Was bijna klaar, nu is alles weer terug naar af en ben ik weer een jaar verder..quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Is het iets dat uiteindelijk weer goed komt?
hopelijk gaat het snel beter met jequote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:24 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Hopelijk wel, alleen zat ik nog ik een vorig revalidatie traject.. Was bijna klaar, nu is alles weer terug naar af en ben ik weer een jaar verder..
Slapen en bewegen is een drama, ondanks flinke medicatie, lichaamsdelen die ineens "op slot" springen en die ik er zelf niet uitkrijg (met heftige pijn). Dus iemand moet bellen die mij komt helpen.
Over 2 weken controle en dan kijken hoe het verder gaat. Dank LPFAN![]()
hmm bahquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:30 schreef houdjemond het volgende:
Nou, sinds gisteren kogel echt door de kerk, wat ik al onderbewust wist en bang voor was; chronische alvleesklierontsteking en een mega operatie in het vooruitzicht waar ik nu al tegenop zie.Bah.
O wat naar!! Sterkte!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:30 schreef houdjemond het volgende:
Nou, sinds gisteren kogel echt door de kerk, wat ik al onderbewust wist en bang voor was; chronische alvleesklierontsteking en een mega operatie in het vooruitzicht waar ik nu al tegenop zie.Bah.
Sterkte.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:30 schreef houdjemond het volgende:
Verdomme kerel, wat een verhaal en wat enorm fijn dat je via je verloofde de hulpdiensten hebt kunnen bereiken!!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 03:34 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo Fokkers.
Ik ben altijd al een lurker geweest in deze topic en ga nu dan ook mijn eerste bericht plaatsen. Ik heb al sinds mijn geboorte een hart en - longafwijking. Lange tijd is dit goed onder controle geweest. In 2008 heb ik een trombose in mijn bovenarm gehad, gevolg twee weken in het umcg in Groningen gelegen.
Afgelopen Zaterdag 3 oktober heb ik op 24 jarige leeftijd een herseneninfarct gehad. Ik zat op de wc en ben was binnen drie minuten volledig verlamd aan mijn linkerkant. Ik heb met een wonder mijn verloofde een bericht kunnen sturen naar zijn telefoon en hij heeft mij gevonden. De ambulance was er binnen 20 min en in 17 min was ik weer terug in het umcg in Groningen. Daar hebben ze niet lang gewacht en ben binnen twee uur via de liesen geopereerd en hebben ze de bloedprop kunnen verwijderen. Ik ben nu een aantal dagen verder en ik kan wonder boven wonder links weer alles goed bewegen. Ik ben alleen mijn balans/evenwicht wat zoek.
En dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 03:34 schreef cyberterrorist het volgende:
Ik merk dat ik echter met een probleem zit. Ik merk dat ik afstandelijker/kortaf ben naar mijn verloofde. Ik vind dit zo erg. Ik hoop ook zo dat dit niet iets blijvends is. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik zoekende ben naar mijzelf. Ik herken mijzelf niet zo goed meer. Hebben jullie misschien een paar tips, of wil ik gewoon dingen veel te snel en moet ik het tijd gunnen?
Groetjes
jeetje ben er gewoon ff stil van! veel sterkte! ik denk wel dat je het tijd moet gunnen, het is nog niet lang geleden gebeurd. mijn vader heeft 2 maanden geleden ook een herseninfarct gehad ( alleen een hele kleine) en is gelukkig alleen een stuk van zijn zicht kwijt maar dat word ook nog steeds beter alleen heel erg langzaam.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 03:34 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo Fokkers.
Ik ben altijd al een lurker geweest in deze topic en ga nu dan ook mijn eerste bericht plaatsen. Ik heb al sinds mijn geboorte een hart en - longafwijking. Lange tijd is dit goed onder controle geweest. In 2008 heb ik een trombose in mijn bovenarm gehad, gevolg twee weken in het umcg in Groningen gelegen.
Afgelopen Zaterdag 3 oktober heb ik op 24 jarige leeftijd een herseneninfarct gehad. Ik zat op de wc en ben was binnen drie minuten volledig verlamd aan mijn linkerkant. Ik heb met een wonder mijn verloofde een bericht kunnen sturen naar zijn telefoon en hij heeft mij gevonden. De ambulance was er binnen 20 min en in 17 min was ik weer terug in het umcg in Groningen. Daar hebben ze niet lang gewacht en ben binnen twee uur via de liesen geopereerd en hebben ze de bloedprop kunnen verwijderen. Ik ben nu een aantal dagen verder en ik kan wonder boven wonder links weer alles goed bewegen. Ik ben alleen mijn balans/evenwicht wat zoek.
Ik merk dat ik echter met een probleem zit. Ik merk dat ik afstandelijker/kortaf ben naar mijn verloofde. Ik vind dit zo erg. Ik hoop ook zo dat dit niet iets blijvends is. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik zoekende ben naar mijzelf. Ik herken mijzelf niet zo goed meer. Hebben jullie misschien een paar tips, of wil ik gewoon dingen veel te snel en moet ik het tijd gunnen?
Groetjes
komt me bekend voor idd! ik heb er zelfs feestjes voor laten schieten omdat ik geen zin had dat iedereen ging vragen hoe het ging.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:28 schreef vannelle het volgende:
Da's idd de pest met feestjes.
Je krijgt een belangstellende vraag en daar geef je zo goed mogelijk antwoord op, de vraagsteller heeft daar recht op.
Ben je daar eindelijk van af dan komt nummer 2, zelfde riedeltje.
Bij nummer 3 worden de antwoorden al wat korter en bij nummer 5 zou ik het liefst een bord om mijn nek hangen waar mijn medische geschiedenis op staat met onderaan de woorden (vetgedrukt, hoofdletters):
Hou er toch eens over op! Mag ik ook een keer een leuke avond hebben???
Alleen is daar het probleem mee dat je mensen die je echt weer even willen spreken tekort doet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
komt me bekend voor idd! ik heb er zelfs feestjes voor laten schieten omdat ik geen zin had dat iedereen ging vragen hoe het ging.
ja idd denk ik ook wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alleen is daar het probleem mee dat je mensen die je echt weer even willen spreken tekort doet.
We doen het gewoon nooit goed, denk dat dat de grootste handicap is.
haha kan er ook nog wel bijquote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus we zijn nu ook sociaal gehandicapt!!
* vannelle streept af van bucketlist
Idd!quote:
Zo zeg, dat is niet mis. Ik hoop dat je verdere ellende bespaard blijft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 03:34 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo Fokkers.
Groetjes
Jeetje, heftig zeg! Sterkte!! En inderdaad, tijd nemen voor alles en een plekje geven! Komt goed!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zeg, dat is niet mis. Ik hoop dat je verdere ellende bespaard blijft.
Ik denk dat je afstandelijk doet omdat je in je hoofd je boeltje bij elkaar moet houden, en bang bent de controle te verliezen. Dat komt met tijd wel weer goed.
Wat je wel zou kunnen doen is zeggen dat je het daar liever niet over hebt, dat werkt best goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben altijd bang dat mensen denken dat ik zo iemand ben die alleen maar over haar eigen ellende kan praten. Mensen vragen ernaar en zijn oprecht geinteresseerd maar voor je het weet gaat het alleen maar over jezelf. En ik kan dus geen ontwijkend of sarcastisch antwoord geven of net doen of alles ok is.
Als ik iets vertel, vraag ik al gauw daarna 'en hoe gaat het met jou?'quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben altijd bang dat mensen denken dat ik zo iemand ben die alleen maar over haar eigen ellende kan praten. Mensen vragen ernaar en zijn oprecht geinteresseerd maar voor je het weet gaat het alleen maar over jezelf. En ik kan dus geen ontwijkend of sarcastisch antwoord geven of net doen of alles ok is.
Het is bij mij wel grappig dat vrouwen met kinderen zich heel erg identificeren met mijn ziekte. Tijdens en na een zwangerschap zijn hormonen natuurlijk ook van slag dus dan zijn er velen die me ineens wel voor een deel begrijpen.
En wat je DÁN te horen krijgt!!! Schoenen die knellen, een kat die in huis heeft gepoept, lekke band met de auto en noem maar op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik iets vertel, vraag ik al gauw daarna 'en hoe gaat het met jou?'
Haha ja, er zit inderdaad nogal een brede kloof tussen wat ons bezighoudt en wat de gezonde mens zoal meemaakt. Maar mijn manier van communiceren voorkomt wel dat mensen denken dat ze het alleen maar over mijn problemen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
En wat je DÁN te horen krijgt!!! Schoenen die knellen, een kat die in huis heeft gepoept, lekke band met de auto en noem maar op.
Maar geeft niks, ook dat hoort er allemaal bij.
Alvast heel veel plezier gewenst!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:26 schreef caroro het volgende:
want morgen ga ik met de peuter naar het theater
Gepostquote:Op zondag 18 oktober 2015 22:19 schreef Fripsel het volgende:
Misschien dat er mensen vanuit hier nog wel mee willen denken over m'n studieprobleem..
SES / Studie afronden
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk en het antwoord is kort. k*t.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:11 schreef caroro het volgende:
Hoe is het met de rest hier?? Jullie zijn zo stil![]()
.
Bah!quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk en het antwoord is kort. k*t.
Niks verontrustends te zien op de CT en het beste advies van de neurologe was: "Je moet maar proberen er het beste van te maken, er is nu al zo veel met je rug gebeurd dat die nu nogal lastig is."
Oh ja joh? Goh....
Andere pijnstilling dan oxy wist ze ook niet zo direct ondanks dat ik duidelijk aangaf dit niet voor de rest van mijn leven te willen slikken, ben niet van plan een junky te worden.
Maar na enig overleg heeft ze me doorverwezen naar de wervelkolom kliniek in het UMCG.
Hopelijk komt daar iets nuttigs vandaan, op dit moment heb ik niet het idee de juiste specialist getroffen te hebben aangezien ze nogal bagatelliseerde.
We zullen wel zien.
Nee, ken ik niet. Ben in het verleden wel bij Optimal Care in Rotterdam geweest voor pijnbestrijding (denervatie) maar op een gegeven moment hielp dat niet langer dan een paar weken waarop mijn laatste operatie volgde.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:43 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Bah!
Spine and Joint Centrum in Rotterdam. Ken je dat?
Oh, ik verlies niet alle hoop hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:52 schreef caroro het volgende:
Balen Vannelle! Ben je al eens bij een polikliniek voor pijnbestrijding geweest?
Verlies nou niet alle hoop, misschien zien ze het in het UMCG heel anders! En een andere arts laten kijken kan nooit kwaad.Sterkte in ieder geval!!
Jawel, maar ik ga naar zo'n bijeenkomst om dingen te horen die ik nog niet weet. Niet om de ziekenhuisversie van een duh-tegeltjeswijsheid te krijgen.quote:
Nee, dat begrijp ik hoor! Is precies de reden waarom ik 1 x bij een reumaverpleegkundige ben geweest.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ga naar zo'n bijeenkomst om dingen te horen die ik nog niet weet. Niet om de ziekenhuisversie van een duh-tegeltjeswijsheid te krijgen.
V.
Ik ken hetquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:57 schreef Verbal het volgende:
Net bij een fibromyalgie-informatiebijeenkomst in het ziekenhuis geweest. Toch ook best een aardige wot
Veruit het meeste wist ik al en op sommige punten wist ik meer dan die verpleegkundige
Daarvoor ga ik goddomme niet
Conclusie aan het eind: "Iedereen moet voor zichzelf een beetje proberen uit te vinden wat werkt en wat niet".
FFS
V.
Ik ben ook eens min of meer verplicht naar zo'n bijeenkomst gestuurd, heb nog nooit mijn tijd zo verspild als daar... Dat is echt eens en noooooit meer.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:57 schreef Verbal het volgende:
Net bij een fibromyalgie-informatiebijeenkomst in het ziekenhuis geweest. Toch ook best een aardige wot
Veruit het meeste wist ik al en op sommige punten wist ik meer dan die verpleegkundige
Daarvoor ga ik goddomme niet
Conclusie aan het eind: "Iedereen moet voor zichzelf een beetje proberen uit te vinden wat werkt en wat niet".
FFS
V.
Dat hoor je dus wel vaker. Jammer is dat, want bij mij doet de prik zijn werk heel goed.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:27 schreef caroro het volgende:
Ik krijg wel elk jaar de oproep, maar ik haal hem niet(meer). Toeval of niet, maar de jaren dat ik de prik gekregen heb, ben ik vaker ziek geweest als zonder. Dus ik gooi die oproep altijd bij het oud papier
Ik neem aan dat je met slechte nieren nog wel een keuze hebt, maar ik zou met mijn hart niet graag een griep moeten doorstaan. Er zijn best veel mensen huiverig voor de prik, trouwens.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:52 schreef LPFAN het volgende:
Ik krijg ook de oproep maar ik haal hem niet. Mijn ma wordt altijd hondsberoerd van die prik en ik heb daar geen zin in. Ik voel me goed genoeg om een griep aan te kunnen.
Nee dat is anders idd. Ja ik hoor zoveel verhalen van mensen die er ontzettend ziek van worden en dan worden ze alsnog beroerd van de griep. geen zin in ;pquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met slechte nieren nog wel een keuze hebt, maar ik zou met mijn hart niet graag een griep moeten doorstaan. Er zijn best veel mensen huiverig voor de prik, trouwens.
Dat is goed nieuws. Hopelijk voel je je ook goed als je die medicijnen niet meer slikt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:31 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee dat is anders idd. Ja ik hoor zoveel verhalen van mensen die er ontzettend ziek van worden en dan worden ze alsnog beroerd van de griep. geen zin in ;p
Had vandaag de halfjaarlijkse poliafspraak bij mijn dokter. Allemaal goed nieuws. Ik ben goedgekeurd om op de wachtlijst te gaan.en ik mag stoppen met mijn bloeddrukmedicijnen die ik al vanaf mijn 13e moet slikken
Hoop het ook ja, mijn bloeddruk was de laatste tijd erg laag en daar had ik juist weer veel last van ;p maar hoop dat mijn bloeddruk niet teveel stijgt zonder medicijnen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Hopelijk voel je je ook goed als je die medicijnen niet meer slikt.
Afwachten maar dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het ook ja, mijn bloeddruk was de laatste tijd erg laag en daar had ik juist weer veel last van ;p maar hoop dat mijn bloeddruk niet teveel stijgt zonder medicijnen.
Dan ben je een van de gelukkigen. Zelf haal ik hem ook niet, ben ik daags erna meteen grieperig / ziek..quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat hoor je dus wel vaker. Jammer is dat, want bij mij doet de prik zijn werk heel goed.
quote:
Nee, revalideren valt niet meequote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dan ben je een van de gelukkigen. Zelf haal ik hem ook niet, ben ik daags erna meteen grieperig / ziek..
Inmiddels begonnen met revalidatie, valt niet mee, pff, echt een aanslag op het lijf![]()
, het is gelukkig voor een goed doel
Wat die slijmbeursontsteking betreft kan ik je een hand geven, want ik heb er een in beide heupen. En aangezien ik geen ontstekingsremmers mag hebben, loop ik er al meer dan twee maanden mee rond. Ik hoop dat jij er korter over doet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:59 schreef snakelady het volgende:
Soms haat ik mijn lichaam echt, met mijn longen gaat het op zich best goed, daar was ik super blij mee.
Maar nu heb ik een slijmbeursontsteking in mijn heup en ischias in mijn rug.
Kan dus haast niet op of neer.
Ik hoop het ook, ik kan volgende week terecht bij de fysiotherapeut.quote:Op maandag 2 november 2015 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat die slijmbeursontsteking betreft kan ik je een hand geven, want ik heb er een in beide heupen. En aangezien ik geen ontstekingsremmers mag hebben, loop ik er al meer dan twee maanden mee rond. Ik hoop dat jij er korter over doet.
wat mij betreft blijf je gewoon! Enne hoofdpijn sucks!quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:11 schreef sararaats het volgende:
Telt chronische hoofdpijn?
Het ergste is dat ze geen oorzaak vonden in het ziekenhuis.
Ze hebben me ondersteboven gedraaid.
Anders ga ik wel weg![]()
Toppie. Nu ben ik 'halfdoof' aan mijn rechteroor maar denk dat het door de Take Off op de kermis komt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:59 schreef caroro het volgende:
[..]
wat mij betreft blijf je gewoon! Enne hoofdpijn sucks!
Spanningshoofdpijn kan goed hoor, heb ik ook. bij mij is het ook chronisch. Gelukkig is het minder geworden sinds ik aan de dialyse zit. Ik ben er ook aan gewend ondertussen dan valt het niet eens meer op.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:59 schreef sararaats het volgende:
[..]
Toppie. Nu ben ik 'halfdoof' aan mijn rechteroor maar denk dat het door de Take Off op de kermis komt.
Maar goed, diagnose was destijds 'spanningshoofdpijn' maar het moet toch ergens van komen.
Hoeraquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:48 schreef LPFAN het volgende:
week 1 met halvering bloeddruk medicijnen en bloeddruk blijft nog laagnog 2 weken zo door gaan en dan er mee kappen.
knufff terug! en fijn dat je je goed voelt met de morfinequote:Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef houdjemond het volgende:
yay voor al het goede nieuws en een dikke knuf voor de rest.
Ik heb eindelijk langwerkende morfine die werkt en waar ik niet kotsberoerd van word, voel me bijna weer een normale 26 jarige.
Eind deze maand eindelijk afspraak op de chirurgie poli, God mag weten hoelang de wachtlijst voor daadwerkelijk operatie is.
Balen dat je zoveel pijn hebtquote:Op woensdag 4 november 2015 09:19 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Goede berichten allemaal.
Hier gaat minder, druk met revalidatie, rug gaat eraan onderdoor, verga van de pijn, en ik had net de medicatie afgebouwd (en was zo trots dat het ging
![]()
). Sta voor een dilemma, wel of geen morfine, met alle risico's en gevolgen van dien (al dan niet goedgekeurd door de arts), wellicht tripje richting pijnteam..
Dat gaat goedquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:48 schreef LPFAN het volgende:
week 1 met halvering bloeddruk medicijnen en bloeddruk blijft nog laagnog 2 weken zo door gaan en dan er mee kappen.
Jaquote:
Ik denk het wel, ik moet pas op 4 december weer naar de nefroloog.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:27 schreef LPFAN het volgende:
[..]
JaHoe is het met jou? je nierfunctie nog stabiel?
Oke dan! dat duurt nog ff.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ik moet pas op 4 december weer naar de nefroloog.
Ja, omdat het de laatste twee keer stabiel was. Dus ik denk dat de urgentie er dan ook een beetje af is.quote:
Ja idd. gelukkig maar!quote:Op woensdag 4 november 2015 18:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, omdat het de laatste twee keer stabiel was. Dus ik denk dat de urgentie er dan ook een beetje af is.
Voor jou hoop ik dat er gauw een nier is. Maar ik begrijp dat de wachttijd nog steeds vier jaar is.quote:
Ja. Zouden gaan kijken of mijn vader er 1 kon afstaan, maar dat is geen optie meer omdat hij een herseninfarct heeft gehad paar week terug. Ben iig wel goedgekeurd om de lijst op te gaan.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor jou hoop ik dat er gauw een nier is. Maar ik begrijp dat de wachttijd nog steeds vier jaar is.
Jammer, maar ik hoop dat je vader weer herstelt. Ja, ik wist dat je op de lijst was gezet; nu maar hopen.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:38 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja. Zouden gaan kijken of mijn vader er 1 kon afstaan, maar dat is geen optie meer omdat hij een herseninfarct heeft gehad paar week terug. Ben iig wel goedgekeurd om de lijst op te gaan.
Ja, hij is al weer helemaal de oude. Was een erg kleintje maar dan is hij wel gelijk geen optie meer helaas.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer, maar ik hoop dat je vader weer herstelt. Ja, ik wist dat je op de lijst was gezet; nu maar hopen.
Ze zijn wel streng.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, hij is al weer helemaal de oude. Was een erg kleintje maar dan is hij wel gelijk geen optie meer helaas.
Ja. ergens wel goed natuurlijk maar met sommige punten irritantquote:
Ik weet er onvoldoende van om te bepalen of het overdreven is. Ik denk dat ze bij je vader het risico op een tweede attaque te groot vinden.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja. ergens wel goed natuurlijk maar met sommige punten irritant
Ja denk dat ze het risico niet willen nemen. Wat logisch is. Ach en er komt vast vanzelf een keer een nier voor mequote:Op woensdag 4 november 2015 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet er onvoldoende van om te bepalen of het overdreven is. Ik denk dat ze bij je vader het risico op een tweede attaque te groot vinden.
Gelukkig baal jij niet al te erg van het dialyseren.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:51 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja denk dat ze het risico niet willen nemen. Wat logisch is. Ach en er komt vast vanzelf een keer een nier voor meheb hem nog niet direct nodig gelukkig.
Nee idd scheelt een stuk.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig baal jij niet al te erg van het dialyseren.
Alvast gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:12 schreef caroro het volgende:
morgen vieren we zoonlief zijn verjaardag
Dat is de hamvraag, waarschijnlijk een plek die eerder geopereerd is en waar nu "iets" zit. Er komt aanvullend onderzoek om hopelijk te kunnen zien wat het is. Van daaruit verder kijken, de echte klap komt nog denk ik, al probeer ik mij niet druk te maken.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:29 schreef vannelle het volgende:
Wat is "iets"?
Moeten we dan denken aan een gezwel, een tumor of iets anders?
Ik wens je iig veel sterkte, dit klinkt niet fijn.
Vlak voor kerst, ben zelf gaan bellen, oorspronkelijk stond de afspraak pas in januari. In de tussentijd toch druk met revalidatie, dus ik kom de tijd wel doorquote:Op zaterdag 7 november 2015 09:00 schreef vannelle het volgende:
Weet je al wanneer je aanvullend onderzoek krijgt?
Verwonder mij ook over de wachttijden, in het buitenland kun je vaak dezelfde week of een week later nog terecht..quote:Op zaterdag 7 november 2015 09:23 schreef vannelle het volgende:
Die wachttijden zijn ronduit kut maar het is niet anders. Loop er zelf ook tegenaan, iedere keer weer.
Doet je zorgverzekeraar misschien aan wachttijdbemiddeling? Dat je in een ander ziekenhuis eerder terecht kunt?
Ja is idd lang, en dan was het nog langer maar het verkort gelukkig omdat er veel levende donoren zijn op het moment.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:08 schreef Sylvana het volgende:
@LPFAN, jeetje 4 jaar wachttijd? Dat is echt lang
Pfftt ik ben ook weer even gefrustreerd hoor. Ik ga over op de insulinepomp, maar met aanvragen en alles was er al van alles misgegaan waardoor het veel langer duurde als zou moeten. Nou staat de afspraak voor aanstaande dinsdag. Mijn diabetesverpleegkundige van de week alle spullen bij Mediq (de leverancier) besteld. Zou vandaag bezorgd worden. Maar geen bezorger gezienDus ik het noodnummer gebeld, blijkt dat het in een ander depot ligt en ze het daarom niet konden bezorgen
En ze kon er zelf ook geen spoedbestelling voor maandag van maken ( want dan bezorgen ze niet standaard) Dus nou moet ik maandag zelf een telefoonnr bellen en hopen dat ze er nog een spoedbestelling van kunnen maken en maandag kunnen bezorgen. Anders moet die datum toch nog weer uitgesteld worden en het duurt al zo lang allemaal
En ik vind het gewoon frustrerend dat een fout van hun nou weer MIJN probleem is en ik overal achteraan moet bellen en er van in de stress zit
Ja dat scheelt wel, maar toch. Hoop dat je nog genoeg tijd hebt zonder hem echt acuut nodig te moeten hebben.quote:Op maandag 9 november 2015 11:37 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja is idd lang, en dan was het nog langer maar het verkort gelukkig omdat er veel levende donoren zijn op het moment.
Wat stom zeg van die bezorging.. Gaat toch om iets medisch :/. Is die pomp beter voor je?
Dat komt wel goed denk ikquote:Op maandag 9 november 2015 12:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja dat scheelt wel, maar toch. Hoop dat je nog genoeg tijd hebt zonder hem echt acuut nodig te moeten hebben.
En ja echt stom van die bezorging. Maar het is nu opgelost gelukkig, een koerier heeft het vanmorgen gebracht
En ja een insulinepomp is een stuk beter en fijner. Je hoeft niet meer 4x per dag te spuiten maar 1x in de 3 dagen een infuusje te zetten. En je kunt alles veel flexibeler reguleren. Dus het is gewoon handigerDus ben echt blij dat ik er morgen mee kan beginnen
Herkenbaar, op hoeveel mg zit je als ik mag vragen?quote:Op zondag 8 november 2015 21:50 schreef caroro het volgende:
Gisteren voor het eerst in mn leven high geworden. Ik dacht ff wat extra oxycodon in te nemen ivm de visite die zou komen voor zoonlief zijn feestje, zat ik toch na een uurtje compleet weg te spacen, eng gevoel, en mn hartslag sloeg op hol en mn pupillen werden enorm, niet tof.
Ben even op bed gegaan en na een half uurtje werd het wel iets beter, maar ik heb me de rest van de middag hardstikke hyper gevoeld en om 21.00 was ik kapot.
Achteraf niet zo gek want ik had in de ochtend ook al wat extra genomen met nog wat paracetamol erbij, en bij mij versterkt dat de werking van de oxy altijd best goed, maar nu dus beetje too much
Gefeliciteerd. Ik heb wel een handicap maar niet voor een parkeerkaart.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef vannelle het volgende:
Zonet te horen gekregen dat mijn gehandicaptenparkeerkaart wordt toegekend.![]()
Ah, dat is mooi.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef vannelle het volgende:
Zonet te horen gekregen dat mijn gehandicaptenparkeerkaart wordt toegekend.![]()
Top!quote:Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef vannelle het volgende:
Goedzo.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef vannelle het volgende:
Fuck zeg, dat is wel zuur! Zowel die kaart als je tentamens....quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Goedzo.
Ik ben hem kwijtgeraakt met uitstappen. Nieuwe krijgen duurt nu al twee weken. Ik rijd zelf niet, maar die kaart missen we wel als ik mee ben.
Dat net even teveel oxy slikken is zoooo herkenbaar. Ik had het vorige week voor een tentamen. Ik dacht dat ik die om half 10 had, bleek het half 1 te zijn. Aangezien ik niet lang kan zitten (wachten) heb ik extra geslikt. Gevolg: te wappoh om het tentamen te maken. Een 4!
De andere twee wel gehaald. Nu moeten de verslagen weer. Liggend typen met twee froozen schouders lukt niet. Staan kan, maar dat red ik niet lang genoeg.
Boe!
Knus voor jullie.
Ik krijg ook verschillende soorten oxy en het verschil is wel degelijk merkbaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:11 schreef caroro het volgende:
Ff mn gal spuwen hoor! Ik moest dus nieuwe oxycodon hebben, krijg ik een ander merk, ik aangegeven dat ik eerder al eens niet goed reageerde op een ander merk als ik normaal meekrijg. Maar nee dat zou niet zo zijn deze keer want de werkzame stof was toch hetzelfde en dat zat tussen de oren. Nou ok hé ik ga die andere innemen, binnen een minuut of 20 was ik gewoon knock out, niet meer wakker te krijgen, zelf had ik het gevoel alsof ik onder narcose ging!!
Dus hup ik vanochtend direct de huisarts gebeld, verhaal gedaan en de assistente zei me dat ik naar de apotheek moest gaan en dan kreeg ik weer mn oude vertrouwde oxycodonnetjes mee.
Dus nietweer het verhaal dat het niet zou kunnen bla bla bla. En anders moest ik hele zware
medische testen ondergaan om te bewijzen dat ik echt niet tegen dit merk kan.
Direct de huisarts gebeld, ze vertelde me dat het wel degelijk zo zou kunnen zijn, en dat zij zelf de apotheker zou contacten om mij weer mn eigen merk te verstrekken. Woensdag hoor ik meer van haar.
En nu zie ik ook nog dat ze mn Lyrica ook al hebben vervangen
hopen maar dat die overgang geen problemen geeft. Waarom kan het nou nooit eens gewoon makkelijk gaan allemaal!!
En dan komt ook nog die klote "feestmaand" eraan, ik wil gewoon lekker met mn gezin ertussenuit, maar dat is geen optie in mijn familie. Bah bah bah.
Wat naar. Zorg zo goed mogelijk voor jezelf.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:37 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Klachten nemen exponentiëel toe, emotioneel trek ik het niet meer. Zoveel wat ik straks weer "moet" ondergaan![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:37 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Klachten nemen exponentiëel toe, emotioneel trek ik het niet meer. Zoveel wat ik straks weer "moet" ondergaan![]()
![]()
Heel veel sterkte alvast. Mij hebben ze het prikken ook geleerd, meer omdat ik het zelf wilde. En het is mij heel erg meegevallenquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]![]()
Hier gaat aanprikken laatste tijd weer slecht. Zo slecht dat we over na denken om gewoon te kappen met proberen en gewone naalden te gaan gebruiken. Ik ga wel zelf prikken binnenkort! vanaf volgende week wordt me dat geleerd. vind het doodeng!
Gelukkig! Ik ben er wel blij mee want ik zie er altijd enorm tegen op wie mij gaat prikken omdat het niet lekker gaat. Heb ik dat iig niet meer.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Heel veel sterkte alvast. Mij hebben ze het prikken ook geleerd, meer omdat ik het zelf wilde. En het is mij heel erg meegevallen
Ik denk dat je even ergens doorheen moet, maar dat het je daarna goed zal bevallen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]![]()
Hier gaat aanprikken laatste tijd weer slecht. Zo slecht dat we over na denken om gewoon te kappen met proberen en gewone naalden te gaan gebruiken. Ik ga wel zelf prikken binnenkort! vanaf volgende week wordt me dat geleerd. vind het doodeng!
Denk ik ook wel idd.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je even ergens doorheen moet, maar dat het je daarna goed zal bevallen.
Knus!quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:37 schreef weethetevennietmeer het volgende:
![]()
Ja, ik mag herkansen. Gelukkig wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Fuck zeg, dat is wel zuur! Zowel die kaart als je tentamens....
Moet je weer de volle mep betalen voor een nieuwe kaart?
En krijg je herkansing voor je tentamens?
Dat iets langer staan of zitten herken ik wel, en als je eenmaal je afspraak gehad hebt ben je compleet gesloopt....
Knuf terug.
Je kunt alleen maar je best doen, en hopen dat het nog eens beter wordt. Vervelend dat je zulke bijwerkingen hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:11 schreef Koettie het volgende:
Hoi, weet niet of ik hier helemaal goed zit maar volgens mij zitten hier mensen in allemaal verschillende stadia van frustratie tot acceptatie. Ik heb zelf Endometriose en eigenlijk gaat het wel goedish. Ik volg school en stage en het gaat. Ik heb nu alleen sinds een half jaar Mirena en het ging goed.. Nu weer bijwerkingen als in opgefokt, warrig, snel aangevallen voelen. Zo ben ik normaal niet maar goed, moeten we maar zien te relativeren. Echter loop ik op stage nu tegen het probleem aan dat het moeilijker werd en ik stomme fouten gemaakt heb. En nu ben ik eigenlijk verdrietig. Na jaren thusigezeten te hebben ging het weer en nu kan ik niet eens m'n stage aan. Klinkt misschien stom gezien de ergere dingen die andere mensen posten maar iemand nog tips of ervaringen waar ik door kan relativeren? Wil gewoon graag werken en leren maar het blijft maar bij aanmodderen.
iedereen heeft zn mindere dagen/tijden(jarenquote:Op vrijdag 20 november 2015 09:11 schreef Koettie het volgende:
Hoi, weet niet of ik hier helemaal goed zit maar volgens mij zitten hier mensen in allemaal verschillende stadia van frustratie tot acceptatie. Ik heb zelf Endometriose en eigenlijk gaat het wel goedish. Ik volg school en stage en het gaat. Ik heb nu alleen sinds een half jaar Mirena en het ging goed.. Nu weer bijwerkingen als in opgefokt, warrig, snel aangevallen voelen. Zo ben ik normaal niet maar goed, moeten we maar zien te relativeren. Echter loop ik op stage nu tegen het probleem aan dat het moeilijker werd en ik stomme fouten gemaakt heb. En nu ben ik eigenlijk verdrietig. Na jaren thusigezeten te hebben ging het weer en nu kan ik niet eens m'n stage aan. Klinkt misschien stom gezien de ergere dingen die andere mensen posten maar iemand nog tips of ervaringen waar ik door kan relativeren? Wil gewoon graag werken en leren maar het blijft maar bij aanmodderen.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Dank voor de steun allen! Heb de afspraken in het ziekenhuis kunnen vervroegen, begin december weet ik (eindelijk!) meer. * weethetevennietmeer voelt zich opgelucht![]()
Aah super! Wat een fijn idee, houd je ons op de hoogte?quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Dank voor de steun allen! Heb de afspraken in het ziekenhuis kunnen vervroegen, begin december weet ik (eindelijk!) meer. * weethetevennietmeer voelt zich opgelucht![]()
Maak het bespreekbaar op je stageplek en op je school. Ga de schaamte voorbij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:11 schreef Koettie het volgende:
Oxycodon icm met inslaappillen werken bij mij als pep.quote:Op zondag 22 november 2015 13:39 schreef houdjemond het volgende:
*wekelijkse knuf aan iedereen*
Hier een beetje gemixte gevoelens, donderdag as. het gesprek bij de chirurg, toch wel heel spannend.
En soms voel ik me nog heel erg alleen en een beetje Koos vriendloos omdat ik zo weinig kan/mag/doe maar het handje vol vrienden dat ik nog over heb snapt dat gelukkig wel. De rest kan de ^#&@&÷& genieten.
Qua medicatie gaat het eindelijk goed, niet meer misselijk en zo goed als pijnvrij dus dat is wel mooi, ik slaap alleen echt zo verdomde veel, kan dat door die berg oxycodon komen?
Enige wat ik echt te zeuren heb is een luxe probleem; heb zo veel zin in vies vet vreten, pizza,frikadel,chocomel,patat,taart..Dus ik ren als het ware de supermarkt door met oogklepjes op
Yeah!quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Thanks. Ja, vorige week, na deze post, ook aan de bel getrokken. Begripvolle reacties maar blijf maar balen. Heb best wat in m'n mars maar komt er echt niet uit zo. Meh. Misschien ook kwestie van weer even de rust vinden ofzo, stress me dood om alles bij te houden. Nu nog een hele drukke week en daarna wat rustiger.quote:Op zondag 22 november 2015 18:20 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Maak het bespreekbaar op je stageplek en op je school. Ga de schaamte voorbij.
Ik heb hulp gezocht en gekregen op beide plaatsen.
Naar aanleiding van de posts hier heb ik weer massage en ook mentale begeleiding. Manoman wat was ik eigenwijs dat ik dacht het zelf wel te kunnen allemaal.
En ergere dingen?
Je mag pijn en verdriet niet vergelijken. Je voelt wat je voelt.
Succes.
Begripvolle reacties zijn fijn, dan weet je dat je op de goede plek zit.quote:Op zondag 22 november 2015 20:28 schreef Koettie het volgende:
[..]
Thanks. Ja, vorige week, na deze post, ook aan de bel getrokken. Begripvolle reacties maar blijf maar balen. Heb best wat in m'n mars maar komt er echt niet uit zo. Meh. Misschien ook kwestie van weer even de rust vinden ofzo, stress me dood om alles bij te houden. Nu nog een hele drukke week en daarna wat rustiger.
Nou, inderdaad bijna precies wat je zegt. Zat in een diep dal, heel hard gewerkt en daar uitgekomen. Toen ging het gewoon goed, met wat tandjes extra. Nu is het opeens weer aan het kantelen en ik raak er gewoon een beetje van in paniek. Zooo lekker om het zelf te doen en opeens moet je weer toegeven dat dat misschien (tijdelijk) niet gaat. Misschien moet ik ook gewoon even accepteren dat het even kut met peren is maarja, alleen dat besef voelt al stom. Dus maar eens kijken hoe ik het rustiger kan krijgen zonder te paniekvogelen.quote:Op maandag 23 november 2015 02:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begripvolle reacties zijn fijn, dan weet je dat je op de goede plek zit.
Maar zaligmakend zijn ze niet, ook jijzelf zal nog veel werk moeten verzetten in de vorm van acceptatie en verandering, denk zelfs dat dat het meeste werk is.
Dat weet ik zo zeker omdat ik nu zelf ook in een dal zit, in 1998 begonnen mijn problemen en daardoor volledig afgekeurd geweest tot een operatie in 2003.
Daarna weer voor de volle 100% aan het werk geweest en DAMN wat voelde dat goed!
Alleen ging het natuurlijk weer fout, november 2011.
Zit nu dus alweer een tijdje volop in de WAO maar da's echt ff slikken.
De steun van je omgeving is heel belangrijk maar vergeet nooit dat jezelf de belangrijkste factor bent in dit proces.
Kon nog wel eens langer gaan duren dan je denkt of hoopt, zelf ben ik er na al die jaren ook nog niet klaar mee.
Je eigen beperkingen accepteren is gewoon kut, en dá's het belangrijkste nu.
Samenvatting: Steun en begrip is fantastisch maar de overige 90% van het werk moet je zelf doen.
Succes iig! Ik hoop dat het je lukt!
Heb dan weer (gelukkig) geen inslapers nodig.quote:Op zondag 22 november 2015 18:22 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Oxycodon icm met inslaappillen werken bij mij als pep.
Wekelijkse knus terug.
Ook aan alle anderen.
Graag gedaan.quote:Op maandag 23 november 2015 14:31 schreef Koettie het volgende:
[..]
Bedankt voor je berichtje, helpt wel
Dit is juist leuk, vooral humor tussen alle gesprekken doorquote:Op woensdag 25 november 2015 11:59 schreef vannelle het volgende:
Lang verhaal kort: Waarschijnlijk januari 1e afspraak en vanaf daar zien we wel weer.
Sjuust.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:17 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit is juist leuk, vooral humor tussen alle gesprekken door. Ik dol zelf ook altijd met de mensen in het ziekenhuis in positieve zin
![]()
Ik hoop het jaquote:Op woensdag 25 november 2015 18:51 schreef vannelle het volgende:
Zelf doen is een beter idee dan het uit handen geven, gaat je echt wel lukken!
Spannend, maar het gaat je vast wel lukken.quote:Op woensdag 25 november 2015 18:46 schreef LPFAN het volgende:
Morgen ga ik mezelf aanprikken. Ik ben stiknerveus maar heb er ook wel zin in. Hoop iig dat ik niet teveel tril morgen
Thnx!quote:Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Spannend, maar het gaat je vast wel lukken.
Tsja, je moet toch íets als je fulltime tot de bank veroordeeld bent.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:18 schreef caroro het volgende:
Heerlijk hé vannelle wanneer je een beetje kunt sparren met mensen, ik hou dr van.
Ja is goed!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Wel laten weten hier hè, ik ben heel benieuwd.
thnx!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:18 schreef caroro het volgende:
Spannend LPF!! Maar tuurlijk gaat het lukken!!
Heerlijk hé vannelle wanneer je een beetje kunt sparren met mensen, ik hou dr van.
Zeker weten! Ik auwhoer ook regelmatig met de verpleging en andere patienten tijdens dialyse.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch íets als je fulltime tot de bank veroordeeld bent.
Maar als gesprekken zo lopen heb ik er echt plezier in, zolang het doel van het gesprek wel bereikt wordt dan mag de weg naar het doel best wat langer en leuker zijn.
Er is al genoeg ellende op deze wereld, beetje gein hier en daar moet kunnen toch?
Wilde perse de Fraxi zelf prikken, inmiddels expert gewordenquote:Op woensdag 25 november 2015 18:51 schreef vannelle het volgende:
Zelf doen is een beter idee dan het uit handen geven, gaat je echt wel lukken!
Succes LP!quote:Op woensdag 25 november 2015 18:46 schreef LPFAN het volgende:
Morgen ga ik mezelf aanprikken. Ik ben stiknerveus maar heb er ook wel zin in. Hoop iig dat ik niet teveel tril morgen
Succes!quote:Op donderdag 26 november 2015 10:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Succes LP!
Ik ben onderweg naar m'n tweede huis, het AMC.![]()
God wat kan je opzien tegen en tegelijkertijd uitkijken naar iets.
Ah, dat is goed om te horen. Heb je er nu vertrouwen in dat het voortaan altijd gaat lukken?quote:Op donderdag 26 november 2015 13:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Succes!
Hier ging het goed vandaag! Naalden zaten er zo in.
Jah, moet nog wel kijken hoe het allemaal loopt natuurlijk maar heb er een goed gevoel over!quote:Op donderdag 26 november 2015 17:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dat is goed om te horen. Heb je er nu vertrouwen in dat het voortaan altijd gaat lukken?
Mooi. Zelf prikken lijkt me plezierig omdat je zelf het beste weet hoe je de naalden moet zetten.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:34 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah, moet nog wel kijken hoe het allemaal loopt natuurlijk maar heb er een goed gevoel over!
Ja, en ik heb een hele stugge vaatwand waardoor er veel kracht gezet moet worden en veel verpleging durft dit niet omdat ze bang zijn mij pijn te doen.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi. Zelf prikken lijkt me plezierig omdat je zelf het beste weet hoe je de naalden moet zetten.dus dan is dit ook wel fijner.
Dat klinkt akelig. Maar fijn dat je het nu zelf in de hand hebt.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:16 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, en ik heb een hele stugge vaatwand waardoor er veel kracht gezet moet worden en veel verpleging durft dit niet omdat ze bang zijn mij pijn te doen.
Het is meer vervelend. Het wil daarom niet zo goed. Maar idd, ben ik toch ook meer baas over mijn eigen lijf op zo'n manierquote:Op donderdag 26 november 2015 18:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt akelig. Maar fijn dat je het nu zelf in de hand hebt.
Spannend! maar wat fijn dat het zo snel kan. Sterkte!quote:Op donderdag 26 november 2015 19:21 schreef houdjemond het volgende:
Even knip en plak van mijn Facebook;
Graag wil ik iedereen bedanken die rond de feestdagen niet geopereerd wilt worden, aangezien ik daardoor waarschijnlijk dit jaar nog aan de beurt ben.
Gaat ieg een beste operatie worden maar daar slaap ik toch doorheen als het goed is, uurtje of 4 opereren en ongeveer een dikke week in het ziekenhuis blijven daarna.
Verder wordt het uiteraard een groot litteken maar gelukkig horizontaal.
Waarschuwing; Als je dan opgelucht zucht en tegen de doctor professor chirurg met tig titels verklaard dat dat " wel goed uitkomt voor de tatoeage-plannen die je had" je een tikje vaag kan worden aangekeken..
Oh ja, de operatie zelf;
Alvleesklier opensnijden, stent eruit, schoonmaken, kapot weefsel verwijderen cq een deel van de kop van mijn alvleesklier weghalen nu we er toch zijn, AVK vastplakken aan de dunne darm, dichtnaaien en klaar.
*jaikbenstikzenuwachtiglalalagrotebek *
----
Nerveeeeeeeeuskan opeens allemaal zo snel.
Ik geef gelukkig geen *piep* om kerst en nieuwjaar dus dan maar zo.
Narcose? hoezo gaat dat helpen? en loop je bij een dokter? veel Ibuprofen slikken is ook niet gezond. Kan je beter paracetemol nemen.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:48 schreef sararaats het volgende:
mijn chronische hoofdpijn is niet meer te harden; ik zit fameus aan de Ibuprofen om het te onderdrukken.
hoofd leeg maken lukt niet zo goed.
narcose is misschien een oplossing, al krijg ik nadien zin in rijstpap hehe.
Logisch toch dat je nerveus bent! Het is wel een operatie! Gaat vast goed komenquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:06 schreef houdjemond het volgende:
Wat zijn jullie allemaal stil, gaat het zo goed met iedereen dat we niks meer te klagen hebben?![]()
Ik ga hier nu echt als een speer, word morgen al gebeld voor de checklist voor de anesthesie zodat ik ingepland kan worden.![]()
Fijn dat er na een half jaar schot in zit, maar ik word met de minuut nerveuzer als ik over de ingreep nadenk...Tis ook nooit goed.
Het zou pas vreemd zijn als je NIET nerveus bent.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:06 schreef houdjemond het volgende:
Wat zijn jullie allemaal stil, gaat het zo goed met iedereen dat we niks meer te klagen hebben?![]()
Ik ga hier nu echt als een speer, word morgen al gebeld voor de checklist voor de anesthesie zodat ik ingepland kan worden.![]()
Fijn dat er na een half jaar schot in zit, maar ik word met de minuut nerveuzer als ik over de ingreep nadenk...Tis ook nooit goed.
ja spannend is dat hé, je kijkt ernaar uit, telt af, maar als het dan zover is..... Sterkte!quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:06 schreef houdjemond het volgende:
ik weet niet of lurkers vragen mogen stellen in dit lotgenoten topicquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:06 schreef houdjemond het volgende:
Oh dat is zeker verwarrend jaquote:Op vrijdag 4 december 2015 01:14 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben per stom toeval met iemand in gesprek geraakt die zo ongeveer mijn ziekteverloop in zijn jeugd beschrijft, exact dezelfde klachten heeft (en hij praat me niet na want we roepen echt om en om dingen) maar die nu toch een andere diagnose heeft gehad en die ben ik gaan opzoeken en daar staan nou net een paar symptomen bij die juist missen bij m'n daadwerkelijke diagnose, die geen diagnose is maar een uitsluitsel conclusie.
Wtf niet weer deze mindfuck
Tuurlijk mag datquote:Op woensdag 2 december 2015 18:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik weet niet of lurkers vragen mogen stellen in dit lotgenoten topic
Indien ja: gaat de operatie nog gevolgen hebben voor insuline productie?
Oh dat is balen zegquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:51 schreef Fripsel het volgende:
Decaan was goed. Huisarts doet kut, mijn dossier is zo lek als een rietje. Ik heb niet eens meer zin om het uit te leggen, weerrrrrrr gezeik.
* vannelle meldt zichquote:
Ik wil je niet bang maken, maar anderzijds moet je ook weten hoe zulke dingen kunnen verlopen. Zelf heb ik schade aan mijn benen opgelopen na een grote buikoperatie, ik werd met dezelfde sensaties wakker als jij maar dan in mijn benen. Het gevoel is weer teruggekeerd, maar ik heb mijn benen nooit meer normaal kunnen aansturen. Hopelijk geneest het bij jou wel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:07 schreef Haropro het volgende:
Toch hier ook even schrijven, wie weet heeft iemand hier ervaring. Ik ben 5.5 week geleden geopereerd en ben van 8.15 tot 16.30 onder narcose geweest. Toen ik wakker werd uit de narcose had ik een hele dikke rechterhand die heel erg tintelde. Nu vandaag is de gezwollenheid een stuk minder maar de pijn des te erger.
Net of iemand spijkers in je nagels slaat en of je hand constant in de brandnetels ligt. Als ik mijn arm strek dan krijg ik een soort van electrische schokken die lijken op het gevoel alsof je je telefoonbotje hebt gestoten.
Ik had een buikoperatie maar ze zeggen dat ik tijdens de narcose blijkbaar verkeerd gelegen heb en er een zenuw bekneld is geraakt. De pijn en uitval zit in mijn duim, wijsvinger, middelvinger en nog een beetje in de vinger ernaast. Ook in dat stukje onder je duim.
Ik krijg nu 300 gram Lyrica per dag en 40 mg Oxycodon. De pijn is dan draaglijk, de doofheid en tintelingen blijven en het krachtsverlies ook. Volgens de neuroloog kan dit nog vanzelf genezen maar dat kan wel een half jaar duren.
Heeft iemand ervaring met zoiets?
Heb hier niet alles gelezen, een paar stukjes wel en wil iedereen hier veel sterkte wensen en alvast bedankt voor het lezen van mijn stukje.
LPFAN, ik kom net op de pagina van de Nierstichting een kort bericht tegen over een apparaat dat het prikken in een shunt zal veraangenamen:quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:11 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hier gaat alles zijn gangetje. Zelf aanprikken gaat super. Bloeddruk blijft stabiel zonder medicijnen en voel me goed dus idd niet veel te klagen
Ik zie het idd! heb gelijk ff gestemd. Zou wel mooi zijn! Heb een paar buren bij dialyse die doodsbang voor het prikken zijn. zou dit een uitkomst zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:39 schreef Disana het volgende:
[..]
LPFAN, ik kom net op de pagina van de Nierstichting een kort bericht tegen over een apparaat dat het prikken in een shunt zal veraangenamen:
https://www.facebook.com/nierstichting/?fref=nf
Ik heb er ook op gestemd, al ben ik nog niet aan een shunt toe.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:55 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik zie het idd! heb gelijk ff gestemd. Zou wel mooi zijn! Heb een paar buren bij dialyse die doodsbang voor het prikken zijn. zou dit een uitkomst zijn.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er ook op gestemd, al ben ik nog niet aan een shunt toe.
Was vandaag bij de nefroloog en alles is stabiel. Het mooiste is het zout, dat was volgens haar perfect. Ik mag dus gewoon zout eten en ben daar heel blij mee.
Tof!quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er ook op gestemd, al ben ik nog niet aan een shunt toe.
Was vandaag bij de nefroloog en alles is stabiel. Het mooiste is het zout, dat was volgens haar perfect. Ik mag dus gewoon zout eten en ben daar heel blij mee.
Hopelijk kom je daar wat verderquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:57 schreef vannelle het volgende:
Kleine update: 6 januari kan ik terecht bij het wervelkolomcentrum.
Ben benieuwd naar hun inzichten.
ben benieuwd!@Verbal, ik wil ook gewoon een zorgverzekering waarbij ik gewoon mn oude vertrouwde medicijnen bij krijg, en geen rare wisseling van merken enzo. Maar welke is dat danquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:57 schreef vannelle het volgende:
Kleine update: 6 januari kan ik terecht bij het wervelkolomcentrum.
Ben benieuwd naar hun inzichten.
Ik heb het maar simpel gehouden door bij dezelfde zorgverzekeraar te blijven. Heb alleen een hogere polis af moeten sluiten omdat ik de komende tijd fysiotherapie nodig heb.quote:Op maandag 7 december 2015 21:33 schreef Verbal het volgende:
Worden jullie ook zo vrolijk van het uitzoekfestijn rond de zorgverzekeringen?
Al die nuttige 'tips': "Verzeker alleen wat je nodig hebt".
Lekker makkelijk lullen
V.
Echt wel, gewoon vervelend. Waarom is zorg niet gewoon modulair opgebouwd?quote:Op maandag 7 december 2015 21:33 schreef Verbal het volgende:
Worden jullie ook zo vrolijk van het uitzoekfestijn rond de zorgverzekeringen?
Al die nuttige 'tips': "Verzeker alleen wat je nodig hebt".
Lekker makkelijk lullen
V.
Vertel mij watquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier ook een zorgverzekering aan het uitzoeken. Wat een ellende is dat joh.
Degenen die denken dat marktwerking in de zorg zo geweldig is zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Op zich tevreden over mijn huidige zorgverzekering (IZA) maar deze gaat op in VGZ, en daar hoor je veel negatieve verhalen over oa. hun preferentiebeleid en beperkte zorgkeuze. Tevens vind ik VGZ te duur voor wat ze bieden.
Maar met een chronische aandoening en/of beperking moet je zo ontzettend goed opletten op de voorwaarden.
Ik heb inmiddels wel door dat restitutie in de meeste gevallen niet eens echt restitutie is, en dat het daarnaast een dagtaak is om te achterhalen of zorgverzekeraars wel een contract hebben met je behandeld arts, of - in mijn geval - de leverancier van mijn hulpmiddelen.
Bovendien vergt het erg veel werk om te achterhalen welke leveringsvoorwaarden de zorgverzekeraar exact hanteert tav de medicatie en/of hulpmiddelen (de ene zorgverzekeraar werkt met patiëntprofielen bijvoorbeeld, de ander weer niet enz).
en dat allemaal om mogelijk een tientje per maand te besparen (en vrije zorgkeuze te behouden).
hey geen probleem hoor. ik zou eigenlijk ook eens willen uitbarsten maar durf echt niet. vanavond afspraak voor acupunctuur want pillen slikken is het ook niet en mijn maag wordt er zwak van.quote:Op woensdag 9 december 2015 00:09 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan niet eens overstappen want er staat nog wat open her en der.
Ben de laatste tijd kotsberoerd helaas, komt denk ik door spanning/zenuwen en een stukje realisatie icm met een klote griepje dat net niet doorzet.
Huisarts had al slaapmedicatie geopperd en daar ga ik nu maar eens serieus over nadenken hoewel ik het ergens "eng" vind omdat ik al zoveel kleretroep slik.
Wat ik hier al eerder las is inderdaad ook dat moe van het moe zijn, wil zoveel maar verveel me de pleuris, lijkt wel of ik overal op uitgekeken ben en dan word ik weer gefrustreerd.
Houd me ook tegenover de rest van de wereld vrij groot (behalve tegen m'n mams en ik heb urenlange gesprekken met m'n katten) dus jullie moeten het de aankomende tijd even ontgelden, sorry, ook voor mijn taalgebruik.
Ik heb Menzis gewoon gebeld en gezegd dat ik de premie moest ophogen vanwege fysiotherapie. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:23 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Vertel mij watMijn fysiotherapeut mag mijn behandelingen niet declareren op fysiotherapie maar ik mag er wel op afgewezen worden want ze weten nu al dat m'n kosten hoger gaan zijn dan ik aan de verzekering betaal
![]()
Dat is het idee van je verzekeren voor zorg toch. Omdat je weet dat je de kosten niet zelf kan betalen als er iets gebeurt. Maar dat geld dus blijkbaar alleen als je het nog niet weet. Als je al ziek bent moet je een geldboom opdoen. Iemand tips?
Hey, de vascoscoop heeft gewonnen, mede dankzij onze stemmen.quote:
Ja las het netquote:Op donderdag 10 december 2015 16:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Hey, de vascoscoop heeft gewonnen, mede dankzij onze stemmen.
https://www.facebook.com/nierstichting/?fref=nf
Hoeveel fysiotherapie krijg je dan? Want ik heb het eigenlijk minstens 1x per week nodig. Dat is bij de meeste niet eens te krijgen zonder 200+ euro te betalen per maand.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb Menzis gewoon gebeld en gezegd dat ik de premie moest ophogen vanwege fysiotherapie. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over.
Ik krijg dat 40 behandelingen in een jaar. Voor mij is dat hopelijk genoeg.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:50 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hoeveel fysiotherapie krijg je dan? Want ik heb het eigenlijk minstens 1x per week nodig. Dat is bij de meeste niet eens te krijgen zonder 200+ euro te betalen per maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook knip&plak verhaaltje over mijn gesprek bij de anesthesiologie gisteren in het AMC ^
Jeetje Cyber wat heftig, mag ik vragen hoe oud je bent?![]()
Ben ergens wel blij dat ik dat overstap gedoe niet heb, lijkt allemaal heel goedkoop totdat je gaat kijken naar wat je écht nodig hebt en dan tikt het overal al weer snel aan.
Ik blijf nu bij Anderzorg op de 110 per maand zitten, nog een berg geld maargoed dat is dan niet anders.
Vind alleen dat hele eigen risico gezeik nogsteeds smerig.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Misschien een long shot en zou me er ook niet te vast op pinnen, maar misschien kan het vanuit de Bijzondere Bijstand betaald worden? Je kunt bij de gemeente navragen wat voor regels daarover gelden.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:23 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat is het idee van je verzekeren voor zorg toch. Omdat je weet dat je de kosten niet zelf kan betalen als er iets gebeurt. Maar dat geld dus blijkbaar alleen als je het nog niet weet. Als je al ziek bent moet je een geldboom opdoen. Iemand tips?
Klinkt naar zeg, komt dat door een organisatorisch probleem vanuit hen? Zo ja, is het een optie om ergens anders, eerder met fysiotherapie te beginnen? Of moet dat bij een reva-centrum/duurt het lang om bij daarin gespecialiseerde fysio aan de beurt te komen o.i.d?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:37 schreef cyberterrorist het volgende:
Helaas moet ik daarover even spuwen, ik ben ruim twee maanden thuis en nu zijn eindelijk pas de gesprekken echt begonnen, ik heb nog steeds geen fysiotherapie. Het is bekend dat als je een herseninfarct hebt gehad, je het beste hersteld binnen 6 maanden daarna is er onherstelbare schade wat niet meer hersteld kan worden. Ik snap niet dat het dan allemaal zo langzaam moet gaan. Ik moet ook constant druk erop blijven houden anders krijg ik nooit een nieuwe afspraak.
Vandaag gebeld door de planning van reva-centrum. Ik sta al wel op de wachtlijst voor fysio maar voor volgende week stond ik nog niet ingeroosterd, ze zou mij woensdag weer bellen voor een afspraak voor de week daarop. Ze hoopte dat er dan wel plek was. Dat centrum is gespecialiseerd in hersenletsel, beter om daar te blijven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:53 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Misschien een long shot en zou me er ook niet te vast op pinnen, maar misschien kan het vanuit de Bijzondere Bijstand betaald worden? Je kunt bij de gemeente navragen wat voor regels daarover gelden.
[..]
Klinkt naar zeg, komt dat door een organisatorisch probleem vanuit hen? Zo ja, is het een optie om ergens anders, eerder met fysiotherapie te beginnen? Of moet dat bij een reva-centrum/duurt het lang om bij daarin gespecialiseerde fysio aan de beurt te komen o.i.d?
Sterkte in ieder geval, en voor de rest ook
Ah kijk goed nieuwsquote:Op zaterdag 12 december 2015 10:49 schreef sararaats het volgende:
de acupunctuur slaat aan en ik voel me iig veel beter.
gisterenavond drie woordzoekers gemaakt zonder dansende lettertjes
Ik denk het loopt wel los. Maar vorige week gealarmeerd door berichten in de media. Blijkt ook mijn verzekering (IZZ) nog niet rond met een aantal ziekenhuizen. Voor een specialist kom ik al 26 jaar in hetzelfde ziekenhuis, maar nee, daar hebben ze nog steeds geen contract mee. Sterker nog, momenteel zou ik, volgens de contracten die ze nu wel hebben, zelfs naar buiten de stad moeten. Echt van de zotte. Ik woon op vijf minuten van het UMCG. Ik ga toch niet naar Drachten?!quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier ook een zorgverzekering aan het uitzoeken. Wat een ellende is dat joh.
Degenen die denken dat marktwerking in de zorg zo geweldig is zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Op zich tevreden over mijn huidige zorgverzekering (IZA) maar deze gaat op in VGZ, en daar hoor je veel negatieve verhalen over oa. hun preferentiebeleid en beperkte zorgkeuze. Tevens vind ik VGZ te duur voor wat ze bieden.
Maar met een chronische aandoening en/of beperking moet je zo ontzettend goed opletten op de voorwaarden.
Ik heb inmiddels wel door dat restitutie in de meeste gevallen niet eens echt restitutie is, en dat het daarnaast een dagtaak is om te achterhalen of zorgverzekeraars wel een contract hebben met je behandeld arts, of - in mijn geval - de leverancier van mijn hulpmiddelen.
Bovendien vergt het erg veel werk om te achterhalen welke leveringsvoorwaarden de zorgverzekeraar exact hanteert tav de medicatie en/of hulpmiddelen (de ene zorgverzekeraar werkt met patiëntprofielen bijvoorbeeld, de ander weer niet enz).
en dat allemaal om mogelijk een tientje per maand te besparen (en vrije zorgkeuze te behouden).
ik wens je alvast veel succes toe. zorg er wel voor dat we je nog herkennenquote:Op maandag 14 december 2015 12:56 schreef houdjemond het volgende:
Papapapadam...
4 januari word ik opgenomen, moet mij om 11 uur melden, en dan is het zover, 5 januari word er in Houdjemond gesneden en geknipt en geplakt.
Ben opgelucht dat het wachten nu eindelijk voorbij is en ik een datum heb om naar toe te leven, maar f*ck wat is dit spannend.
Zolang ze mijn humor niet perongeluk operatief verwijderen moet dat allemaal goed komen, dankjewel Saraquote:Op maandag 14 december 2015 12:59 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik wens je alvast veel succes toe. zorg er wel voor dat we je nog herkennen
Sterkte. Is het je eerste operatie?quote:Op maandag 14 december 2015 12:56 schreef houdjemond het volgende:
Papapapadam...
4 januari word ik opgenomen, moet mij om 11 uur melden, en dan is het zover, 5 januari word er in Houdjemond gesneden en geknipt en geplakt.
Ben opgelucht dat het wachten nu eindelijk voorbij is en ik een datum heb om naar toe te leven, maar f*ck wat is dit spannend.
Heb wel een ERCP gehad, dus via mijn keel met een buisje, camera en allerlei instrumenten.quote:Op maandag 14 december 2015 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sterkte. Is het je eerste operatie?
ja hoor. woensdag 2de sessie. het was heel raar om met flinterdunne naaldjes in mijn lijf te liggen. mijn hartslag is nog snel maar dat komt wel goed hoor.quote:Op maandag 14 december 2015 13:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Zolang ze mijn humor niet perongeluk operatief verwijderen moet dat allemaal goed komen, dankjewel Sara
Gaat het met jou nog goed na de accupunctuur?
Ik heb even teruggelezen. Het zou echt verbetering moeten geven bij je, of niet? Nogmaals sterkte.quote:Op maandag 14 december 2015 13:16 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heb wel een ERCP gehad, dus via mijn keel met een buisje, camera en allerlei instrumenten.
Ze hebben toen een klein sneetje gemaakt en een stent geplaatst, maar dit word mijn eerste "echte" operatie van buitenaf zeg maar..
Dat is hier thuis al jaren het onderlinge geintje... dat ze m'n humor operatief verwijderd hebben (was een goedaardige tumor).quote:Op maandag 14 december 2015 13:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Zolang ze mijn humor niet perongeluk operatief verwijderen moet dat allemaal goed komen, dankjewel Sara
Gaat het met jou nog goed na de accupunctuur?
Lief van je, dankjewel!quote:Op maandag 14 december 2015 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen. Het zou echt verbetering moeten geven bij je, of niet? Nogmaals sterkte.
Niet met hoofdpijn maar wel met rugpijn en de uitstralingspijn die er bij hoort.quote:
Ik ben geen arts en was er niet bij dus alles wat ik typ is op basis van aannames.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:22 schreef Haropro het volgende:
Vannelle, ik heb vaak over je antwoord nagedacht. Maar wat kan er dan nog meer gebeurd zijn dan verkeerd gelegen tijdens de narcose? Me laten vallen denk ik niet, had nergens anders pijn of blauwe plekken.
Oh bah ik krijg al helemaal kriebels als ik dit zo lees.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:52 schreef Fripsel het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Gestopt met m'n studie, op 20 sollicitaties maar 1 reactie gehad, en daar gelukkig wel aangenomen als cassiere. (Jippie daar zat ik ook voor ik m'n studie begon)
Maar ze hebben een paar belachelijke regels die m'n klachten onnodig erg maken.
Bovenkleding mag niet onder je werkjasje uitkomen, maar ik ben lang en heb maat S dus mn armen komen 10 cm te kort en als ik m'n handen in de lucht steek is het ook te kort en een beetje een lekkere wintertrui kan er dus niet onder. In deze zwem ik verder al dus groter ziet er ook weer als een zotje uit.
Je mag niet drinken tijdens het werk. Maar vandaag 10 uur gewerkt en maar drie kwartier pauze. Heel snel buikpijn, en eigenlijk standaard na het stoppen met werken als ik gedronken heb is het weer over. M'n keel en lippen beginnen ook goed naar de klote te gaanmaar nee al is je tong schuurpapier..
![]()
En vandaag heb ik dus 10 uur gewerkt. Ben een half uurtje thuis en heb letterlijk half hyperventilerend en huilend op de scooter gezeten. En ik moet er morgen om half 10 weer staan. Dus nu kan ik me of ziekmelden, maarja proefperiode, of toch gaan en het risico lopen dat ik daar instort. Ga sowieso wel aangeven dat dit niet te doen is voor me zo..
Vind het allemaal maar lastig. Wil niet over m'n eigen grenzen heen denderen, maar weet eigenlijk ook niet "hoe ver" ik moet gaan om ieder geval zelf een inkomstenbron te hebben
He wat naar van die verjaardag, machteloos voel je je dan lijkt me..quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet met hoofdpijn maar wel met rugpijn en de uitstralingspijn die er bij hoort.
Ik ben dit jaar niet naar de verjaardag van mijn dochter geweest, dat ging gewoon niet.
Heel veel andere dingen kan ik ook niet heen, even naar de supermarkt is meestal al een hel.
Maar dat ik niet naar die verjaardag kon vind ik nog steeds het ergste.
En al gaat het totaal niet goed met me, het lijkt er op dat ik me er meer bij neergelegd heb dan anderen in mijn omgeving.
Die zijn heel meelevend en tonen ook veel medelijden terwijl dat in mijn ogen eigenlijk niet nodig is.
Als ik wat begrip krijg vind ik dat al meer dan genoeg eerlijk gezegd.
Vooral het 2e.quote:Op woensdag 16 december 2015 01:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
He wat naar van die verjaardag, machteloos voel je je dan lijkt me..
Ik moet zeggen dat ik het heel knap vind hoe je met alles omgaat en zoals je zelf al zegt je er maar bij neer heb gelegd. Betekent dit dat je het ook accepteert of alleen dat je je niet meer druk of bood maakt omdat dit toch maar zonde van je energie is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is het nu?quote:Op woensdag 16 december 2015 08:24 schreef Fripsel het volgende:
Ik hoop dat het gewoon verkouden is maar ik ben bang voor een serieuze keelontsteking. En die heb ik eerder gehaden dan lig ik 2 weken uit de running. En kerst komt eraan, dus super druk in de winkel.
Die thoraxfoto, hangt dat ook samen met je nieren?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:45 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoe is het nu?
Vandaag mijn maandelijkse waardes te horen gekregen, alles is weer dikke prima alleen is mijn HB weer omlaag gekelderd. Was ik al bang voor omdat ik de laatste tijd zo ontzettend slecht mijn bed uit kan komen. Dus krijg weer een extra shot EPO. Hopelijk kruipt die gauw op.
Dinsdag weer gezellig op de foto. Thorax foto. ( longen en hart) kijken of daar vocht achter zit. Is standaard elk jaar. Moet dan wel eerder naar het ziekenhuis toe. Gaaap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |