Als er alleen maar kut argumenten gegeven worden heb ik weinig keusquote:Op woensdag 23 september 2015 09:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kennelijk leef jij in de veronderstelling dat de winnaar van het spelletje "wie heeft het kutste argument" gelijk heeft..
Ik denk dat een referendum de meest directe manier is . Als jij iets beter weet, ga dat vooral posten.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die mogelijkheid tot inspraak ontstaat niet op deze manier.
TEKEN DE PETITIE TEGEN DE PETITIE OP GEENGEENPEIL.NL!quote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef Slip het volgende:
ik ben tegen geenpeil wil nml een groter EU
Dan moet je nu tekenen want dan kun je VOOR dat verdrag stemmen zodat het in Den Haag duidelijk is dat jij dat wilt en dat je daarom VVD hebt gestemd en niet alleen maar vanwege de hypotheekrente aftrekquote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef Slip het volgende:
Als jij geen democratisch tekort waarneemt in de EU is er voor jou ook geen reden om te tekenen.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef Slip het volgende:
Je krijgt geen inspraak als je een raadgevend referendum organiseert over iets waar de TK niet over gaat.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat een referendum de meest directe manier is . Als jij iets beter weet, ga dat vooral posten.
Nu is die inspraak vooral door lobbyisten van grote bedrijven. Net alsof we daar onverdeeld blij mee moeten zijn.
Dan moet je ook tekenen.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef Slip het volgende:
Maar wat stel jij dan voor om het democratisch tekort in de EU aan te pakken?quote:Op woensdag 23 september 2015 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je krijgt geen inspraak als je een raadgevend referendum organiseert over iets waar de TK niet over gaat.
Ik kan ook een referendum gaan houden dat de broodprijs omlaag gaat, dat werkt ook niet.
Daar had jij aan moeten denken toen je dit topique opende gast.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat stel jij dan voor om het democratisch tekort in de EU aan te pakken?
Dat het EU-parlemen meer bevoegdheden krijgt, en de europese ministerraad minder.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat stel jij dan voor om het democratisch tekort in de EU aan te pakken?
Mijn doel met dit topique was aandacht vragen voor het tekenen voor het referendum. Dat doel is bereikt.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar had jij aan moeten denken toen je dit topique opende gast.
Hoe wil je dat bereiken?quote:Op woensdag 23 september 2015 12:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat het EU-parlemen meer bevoegdheden krijgt, en de europese ministerraad minder.
In het huidige stelsel? Dan moet je stemmen op partijen die daar naar toe willen werken.quote:
Welke partijen zjin dat dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In het huidige stelsel? Dan moet je stemmen op partijen die daar naar toe willen werken.
Dit referendum gaat er geen zak aan doen iig.
Ik gok o.a. D6quote:Op woensdag 23 september 2015 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Welke partijen zjin dat dan?
Dit referendum biedt mij juist de zeldzame gelegenheid om wel eens actief iets te kunnen doen.
Ik vind het beter om iets te doen waarin je gelooft dan slechts cynisch zitten mopperen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik gok o.a. D6
Actieve symboolpolitiek. Hendig.
Nee, meer dat Nederland als land te klein is. Als Angela en Hollande er tegen zouden zijn zou t een ander verhaal zijnquote:Op woensdag 23 september 2015 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dat niet.
Maar is dat dan ook niet uiteindelijk het probleem? Dat vooral de EU zijn eigen ding doet en zich niks meer van het standpunt (of de belangen) van zijn bevolking aantrekt?
In mijn ogen moet de EU er zijn om de bevolking te dienen, en niet andersom: de bevolking te misbruiken voor het najagen van zijn eigen doelstellingen!
Ik denk ook niet dat het rechtstreeks invloed gaat hebben hoor. Er zal op een nette manier 'de reet mee afgeveegd' gaan worden. Maar dat kan geen reden zij niet te tekenen!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:16 schreef ulq het volgende:
[..]
Nee, meer dat Nederland als land te klein is. Als Angela en Hollande er tegen zouden zijn zou t een ander verhaal zijn
Denk echt wel dat als zowel Hollande als Merkel ergens tegen zouden zijn, dat t dan niet doorgevoerd zou worden.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het rechtstreeks invloed gaat hebben hoor. Er zal op een nette manier 'de reet mee afgeveegd' gaan worden. Maar dat kan geen reden zij niet te tekenen!
Ja, ik ook. Maar daar oefenen wij geen invloed op uit!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:18 schreef ulq het volgende:
[..]
Denk echt wel dat als zowel Hollande als Merkel ergens tegen zouden zijn, dat t dan niet doorgevoerd zou worden.
Het komt er nu echt op aan dat sterke voorstanders van dit referendum in hun omgeving gaan werven voor die paar laatste stemmen. Ik had als doelstelling 20 mensen vinden, dat is me gelukt.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:44 schreef Infection het volgende:
255k handtekeningen. Die 300k redden we volgensmij wel.
Er zouden op dit moment zo'n 17.5k handtekeningen per dag binnen komen. Oftewel binnen 3 dagen zouden we de 300k bereikt moeten hebben. En met nog 4,5 dagen te gaan heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het komt er nu echt op aan dat sterke voorstanders van dit referendum in hun omgeving gaan werven voor die paar laatste stemmen. Ik had als doelstelling 20 mensen vinden, dat is me gelukt.
Pak je telefoon of je FB DM, en ping een paar mensen aan. Als maar een klein deel van de mensen hiertoe bereid is zijn we binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |