Welke partijen zjin dat dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In het huidige stelsel? Dan moet je stemmen op partijen die daar naar toe willen werken.
Dit referendum gaat er geen zak aan doen iig.
Ik gok o.a. D6quote:Op woensdag 23 september 2015 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Welke partijen zjin dat dan?
Dit referendum biedt mij juist de zeldzame gelegenheid om wel eens actief iets te kunnen doen.
Ik vind het beter om iets te doen waarin je gelooft dan slechts cynisch zitten mopperen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik gok o.a. D6
Actieve symboolpolitiek. Hendig.
Nee, meer dat Nederland als land te klein is. Als Angela en Hollande er tegen zouden zijn zou t een ander verhaal zijnquote:Op woensdag 23 september 2015 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dat niet.
Maar is dat dan ook niet uiteindelijk het probleem? Dat vooral de EU zijn eigen ding doet en zich niks meer van het standpunt (of de belangen) van zijn bevolking aantrekt?
In mijn ogen moet de EU er zijn om de bevolking te dienen, en niet andersom: de bevolking te misbruiken voor het najagen van zijn eigen doelstellingen!
Ik denk ook niet dat het rechtstreeks invloed gaat hebben hoor. Er zal op een nette manier 'de reet mee afgeveegd' gaan worden. Maar dat kan geen reden zij niet te tekenen!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:16 schreef ulq het volgende:
[..]
Nee, meer dat Nederland als land te klein is. Als Angela en Hollande er tegen zouden zijn zou t een ander verhaal zijn
Denk echt wel dat als zowel Hollande als Merkel ergens tegen zouden zijn, dat t dan niet doorgevoerd zou worden.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het rechtstreeks invloed gaat hebben hoor. Er zal op een nette manier 'de reet mee afgeveegd' gaan worden. Maar dat kan geen reden zij niet te tekenen!
Ja, ik ook. Maar daar oefenen wij geen invloed op uit!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:18 schreef ulq het volgende:
[..]
Denk echt wel dat als zowel Hollande als Merkel ergens tegen zouden zijn, dat t dan niet doorgevoerd zou worden.
Het komt er nu echt op aan dat sterke voorstanders van dit referendum in hun omgeving gaan werven voor die paar laatste stemmen. Ik had als doelstelling 20 mensen vinden, dat is me gelukt.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:44 schreef Infection het volgende:
255k handtekeningen. Die 300k redden we volgensmij wel.
Er zouden op dit moment zo'n 17.5k handtekeningen per dag binnen komen. Oftewel binnen 3 dagen zouden we de 300k bereikt moeten hebben. En met nog 4,5 dagen te gaan heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het komt er nu echt op aan dat sterke voorstanders van dit referendum in hun omgeving gaan werven voor die paar laatste stemmen. Ik had als doelstelling 20 mensen vinden, dat is me gelukt.
Pak je telefoon of je FB DM, en ping een paar mensen aan. Als maar een klein deel van de mensen hiertoe bereid is zijn we binnen.
Liever miljoenen onwetenden die iets bepalen, dan een klein aantal politici die alles voor ons bepalen. Is het in ieder geval nog eerlijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:49 schreef Slip het volgende:
typisch de mensen die zelf niks van politiek weten, heb zelf een tijdje rondgelopen bij een dochter partij, van een grote partij. Als je meer invloed wil kan je daarmee beginnen.
denk aan een systeem die bepaalt hoe een land zijn land runt en dat miljoenen onwetende mensen de inhoud gaan bepalen, dat is namelijk de democratie die jullie willen.
hahahahahaquote:Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Liever miljoenen onwetenden die iets bepalen, dan een klein aantal politici die alles voor ons bepalen. Is het in ieder geval nog eerlijk.
En zo onwetend is het initiatief van Geenpeil naar mijn mening niet. Er is een goede en duidelijke reden waarom hiervoor een referendum wordt aangevraagd. Niet alleen vanwege het associatieverdrag, maar ook om de EU een signaal te geven.
Super! Laat in dit topic weten of het je gelukt is. Dat motiveert anderen weer!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Er zouden op dit moment zo'n 17.5k handtekeningen per dag binnen komen. Oftewel binnen 3 dagen zouden we de 300k bereikt moeten hebben. En met nog 4,5 dagen te gaan heb ik er wel vertrouwen in.
Zelf heb ik er nog niet 20 weten te werven. Wel alvast 3. Ik zal nog wel even mijn best gaan doen om er daar een aantal bij te krijgen.
Zal ik doen. Overigens is er ook nog dit initiatief: https://www.thunderclap.it/projects/31629-geenpeilquote:Op woensdag 23 september 2015 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Super! Laat in dit topic weten of het je gelukt is. Dat motiveert anderen weer!
Ja, maar wat nou als ik niet wil tekenen?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar daar oefenen wij geen invloed op uit!
De moeite om te tekenen voor dit referendum is slechts heel klein. In de tijd dat je dit topiq 5x refreshed, kun je ook tekenen op www.geenpeil.nl
Dat doe je dat niet. Het is geheel vrijwillg (en maar een kleine moeite)quote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef ulq het volgende:
[..]
Ja, maar wat nou als ik niet wil tekenen?
De moeite is echt minimaal. Niet meer dan dat het je kost om deze post te beantwoorden. Ik ben het met je eens dat ook dit referendum niet bepalend zal zijn voor de uitslag. Maar juist daarom moet je wel tekenen op www.geenpeil.nl , zodat je -nogmaals- aantoont dat het democratisch gehalte van de EU onvoldoende is en dat er een tekort aan inspraak is.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:22 schreef DrDentz het volgende:
Ik teken ook niet, de laatste keer dat er een referendum was werd ons 'nee' weggewuifd door de politiek en de Europese grondwet er onder een andere naam toch doorgedrukt. Ik heb niet de illusie dat we nu wel inspraak hebben. Moeite voor niets.
Sja, dat is een beproefde EU tactiek (het licht gaat uit, er komt oorlog, etc). Dus waarom niet gewoon hetzelfde doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:59 schreef johnson555 het volgende:
Omdat je op een normale manier geen handtekeningen kan halen, probeer je dus angst en dwang te gebruiken om uiteindelijk die 3 ton te halen.
Echte vorm van democratie dit
Dus het is stront vervangen door schimmel.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, dat is een beproefde EU tactiek (het licht gaat uit, er komt oorlog, etc). Dus waarom niet gewoon hetzelfde doen.
en vervolgens heeft geenstijl je persoonlijke gegevens.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De moeite is echt minimaal. Niet meer dan dat het je kost om deze post te beantwoorden. Ik ben het met je eens dat ook dit referendum niet bepalend zal zijn voor de uitslag. Maar juist daarom moet je wel tekenen op www.geenpeil.nl , zodat je -nogmaals- aantoont dat het democratisch gehalte van de EU onvoldoende is en dat er een tekort aan inspraak is.
Omdat je dan niet echt heel geloofwaardig meer bent.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, dat is een beproefde EU tactiek (het licht gaat uit, er komt oorlog, etc). Dus waarom niet gewoon hetzelfde doen.
ik denk ongeveer twee keer de helft.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |