abonnement Unibet Coolblue
pi_156310010


Douwe Bob gaat Nederland in 2016 vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Stockholm.

Er zijn een paar dingen die in Nederland beter beschermd worden tegen uitlekken dan de Miljoenennota, en dat zijn de deelnemers aan Wie is de Mol? en de artiest die ons land vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival. Maar dankzij bronnen dichtbij het liedjesfestijn kan Metro nu toch vertellen wie er dit zal vertrekken naar het Zweedse Stockholm: de 22-jarige singer-songwriter Douwe Bob.

NUMMER-1
Een logische keuze als je kijkt naar wat de jonge artiest, die in 2012 het tv-programma De Beste Singer-Songwriter van Nederland won, al bereikt heeft. Hij scoorde met Multicolored Angels, en ook het duet Hold Me dat hij samen met Anouk zong, werd een hit. Dit jaar behaalde Douwe Bob de nummer 1-positie in de albumlijst met de plaat Pass it on.

De naam van de Amsterdamse liedjesschrijver en zanger zingt al een tijdje rond in songfestivalland, evenals die van zijn collega Dotan en het damestrio O’G3NE. Van die laatste kunnen we inmiddels met zekerheid zeggen dat ze het niet geworden zijn. Het management laat namens de Voice-winnaressen weten: „We vinden het erg jammer dat de keuze niet op O’G3NE gevallen is, we hadden het graag gedaan. Maar we gaan volgend jaar gewoon weer in gesprek, want het Songfestival van 2016 is zeker niet het laatste.” Dotan was gisteren onbereikbaar voor een reactie.

LEES OOK: Topfavoriet Songfestival onder vuur

Het bericht dat Douwe Bob ons land zal vertegenwoordigen, komt voor songfestivalkenner René Romkes niet als een verrassing. „Je ziet dat de AVROTROS na een desastreus verlopen songfestival afgelopen jaar met Trijntje nu teruggrijpt op het country-westerngenre van de Common Linnets.” Romkes vindt wel opvallend dat de omroep een niet zo bekende artiest inzet, maar: „Als Nederland scoort is het met iets dat afwijkend is. Dat zag je aan Anouk met Birds en aan de Common Linnets met Calm After the Storm. Al valt of staat het allemaal met het liedje.”

TWITTER
Los van de bron dichtbij het Songfestival, die overigens graag anoniem wil blijven, zijn er nog een aantal zaken die erop wijzen dat de sonfestivalinzending voor 2016 inderdaad Douwe Bob is. De zanger is op dit moment met zijn band in Spanje om liedjes te schrijven en schreef bij een vrolijke foto op Instagram de tekst ’#wijdoenditvoorjullie’. Ook is de zanger recent een twittervriendschap aangegaan met ’Mister Songfestival’ Cornald Maas. Die laatste zit samen met onder meer radio dj Daniel Dekker ook in de selectiecommissie van het Songfestival.


Uiteraard is er navraag gedaan bij zowel de AVROTROS als het management van Douwe Bob, maar beide partijen wilden het nieuws (nog) niet bevestigen. Wel geven ze toe met elkaar in gesprek te zijn geweest. AVROTROS zegt verder over twee tot zes weken zelf met de deelnemer aan het ESF naar buiten te komen.

http://www.metronieuws.nl(...)nd-naar-songfestival
mag het weten
pi_156310089
Ik zei het in het vorig topic al maar die tattoo's van 'm zijn wel ontzettend lelijk... alsof een kind van 4 een kleurplaat heeft ingekleurd en het op zijn lijf heeft geplakt _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156310170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik zei het in het vorig topic al maar die tattoo's van 'm zijn wel ontzettend lelijk... alsof een kind van 4 een kleurplaat heeft ingekleurd en het op zijn lijf heeft geplakt _O-
Heb je de armen van Waylon gezien?
pi_156310236
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:41 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Heb je de armen van Waylon gezien?
Nee, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die tattoo's nog beroerder zijn :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156310240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik zei het in het vorig topic al maar die tattoo's van 'm zijn wel ontzettend lelijk... alsof een kind van 4 een kleurplaat heeft ingekleurd en het op zijn lijf heeft geplakt _O-
Opzichtig aanwezige tattoo's kosten punten. Niet iedereen waardeert dat immers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_156310375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Opzichtig aanwezige tattoo's kosten punten. Niet iedereen waardeert dat immers.
Dan is het maar goed dat we Ben Saunders nooit gestuurd hebben :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 22 september 2015 @ 22:51:26 #7
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_156310624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Douwe Bob heeft weleens geëxperimenteerd met mannen.
Hm. Hm. Hm? :Y)

Oh en hier ligt 'ie in bad bij Anouk.

[ afbeelding ]
Prima, moet hij vaker doen. :P

Mag Anouk lekker zelf in dat bad gaan liggen. :{w
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_156310638
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat we Ben Saunders nooit gestuurd hebben :D
_O-

Maargoed, ik vond het nummer in DWDD nogal standaard. Ene oor in, andere oor uit. Het beklijft niet echt. Ken verder ook 0,0 van zijn muziek. Was met de drie voorgaande inzendingen wel anders :P
mag het weten
pi_156310666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat we Ben Saunders nooit gestuurd hebben :D
Die gaat de komende jaren naar de gevangenis en niet naar Stockholm.
pi_156310720
Wacht ff hoor, ik lees de OP, osjien (of het management) gaat volgend jaar weer een poging doen om alsnog te mogen? _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 september 2015 @ 22:57:10 #11
163650 Greys
pi_156310856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:54 schreef Pisces29 het volgende:
Wacht ff hoor, ik lees de OP, osjien (of het management) gaat volgend jaar weer een poging doen om alsnog te mogen? _O-
Douwe Bob is vorig jaar ook afgewezen en werd het nu alsnog. Ik hoop niet dat dat voor de Ozjien dames gaat gelden :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_156310906
Oh en over Douwe Bob: liever een misschien niet geweldig scorend nummer en goeie artiest, dan winst/hoog eindigen met een flutact. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 22:58:30 #13
202348 Susi
Temple of Love
pi_156310913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:54 schreef Pisces29 het volgende:
Wacht ff hoor, ik lees de OP, osjien (of het management) gaat volgend jaar weer een poging doen om alsnog te mogen? _O-
Ik heb dat ook al ergens gelezen ja...

Ik ben nog niet overtuigd van DB, maar ik ken 'm ook niet zo goed. Alleen dat sweeeeheeeeheeet sunshine, wat ik verschrikkelijk vind. Het klinkt in elk geval positief dat ze zeggen alle puntjes al van tevoren op de i te willen zetten.

Ik ben zo bang dat het een nietszeggend, middle of the road liedje wordt.. Want dat scoort sowieso niet.
pi_156310934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Douwe Bob is vorig jaar ook afgewezen en werd het nu alsnog. Ik hoop niet dat dat voor de Ozjien dames gaat gelden :X
:o Oh nee toch _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_156310951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Douwe Bob is vorig jaar ook afgewezen en werd het nu alsnog. Ik hoop niet dat dat voor de Ozjien dames gaat gelden :X
Inderdaad, als gastland mogen we in 2017 best iets representatievers sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_156310957
Ik ben niet zo heel erg fan meer van het hele singer/songwritergebeuren maar voor het ESF vind ik dit wel een hele fijne keuze :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156310962
Wie is deze nobody?
Niet Fokken met mij.
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:00:55 #18
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_156311002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:54 schreef Pisces29 het volgende:
Wacht ff hoor, ik lees de OP, osjien (of het management) gaat volgend jaar weer een poging doen om alsnog te mogen? _O-
Laat ze eerst maar even proberen zo lang in mensen hun geheugen te blijven zitten. :N
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_156311102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar even proberen zo lang in mensen hun geheugen te blijven zitten. :N
Do, Elize en Jim hebben het ook lang volgehouden in dat collectieve geheugen van artiesten die naar het ESF zouden moeten gaan. Gelukkig gingen ze uiteindelijk nooit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_156311329
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Do, Elize en Jim hebben het ook lang volgehouden in dat collectieve geheugen van artiesten die naar het ESF zouden moeten gaan. Gelukkig gingen ze uiteindelijk nooit.
Ik heb Jim nog niet helemaal afgeschreven, die zou je zo in een soort Mans-act neer kunnen zetten :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:16:38 #21
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_156311466
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Do, Elize en Jim hebben het ook lang volgehouden in dat collectieve geheugen van artiesten die naar het ESF zouden moeten gaan. Gelukkig gingen ze uiteindelijk nooit.
Die eerste was ik persoonlijk al lang weer vergeten, die tweede heb ik nooit in mn geheugen gehad :@ .
Jim, als hij nu beter zingt dan toen zie ik het nog als betere optie dan de Disney-meisjes.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_156311565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:54 schreef Pisces29 het volgende:
Wacht ff hoor, ik lees de OP, osjien (of het management) gaat volgend jaar weer een poging doen om alsnog te mogen? _O-
*O*
~The present is all there is~
pi_156311575
in dit licht is dat telefoontje van mama dotan naar shownieuws vorige week trouwens nóg belachelijker
en dotan 4 keer knapper dan waylon :')

http://www.show.nl/showfl(...)ar-het-songfestival/
pi_156311597
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:58 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik heb dat ook al ergens gelezen ja...

Ik ben nog niet overtuigd van DB, maar ik ken 'm ook niet zo goed. Alleen dat sweeeeheeeeheeet sunshine, wat ik verschrikkelijk vind. Het klinkt in elk geval positief dat ze zeggen alle puntjes al van tevoren op de i te willen zetten.

Ik ben zo bang dat het een nietszeggend, middle of the road liedje wordt.. Want dat scoort sowieso niet.
Hopelijk niet zon soortgelijk nummer idd, vind het ook verschrikkelijk :X
~The present is all there is~
pi_156311676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:20 schreef JaneDoe het volgende:
in dit licht is dat telefoontje van mama dotan naar shownieuws vorige week trouwens nóg belachelijker
en dotan 4 keer knapper dan waylon :')

http://www.show.nl/showfl(...)ar-het-songfestival/
Mijn god, dit had ik gemist maar wat een mens is dat toch :')

Ik vond haar altijd al bloedirritant omdat ze feitelijk niet echt iets heel goed kon, behalve de vent van Tineke Verburg afpakken _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')