quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
De Baltische staten nemen er minder, wij krijgen er meer. Echt, die hele unie werkt voor geen meter.quote:In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Baltische staten nemen er minder, wij krijgen er meer. Echt, die hele unie werkt voor geen meter.
Want de verdeelsleutel is niet eerlijk?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Baltische staten nemen er minder, wij krijgen er meer. Echt, die hele unie werkt voor geen meter.
De politieke unie werkt wel, maar het is natuurlijk totaal scheef wat hier gebeurt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Want de verdeelsleutel is niet eerlijk?
Ik kan het niet beoordelen ik heb geen idee op basis waarvan men tot deze verdeling komt. Pas als ik de argumenten ken die de basis zijn van de verdeling kan ik een oordeel vormen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De politieke unie werkt wel, maar het is natuurlijk totaal scheef wat hier gebeurt.
Omdat de Baltische staten er geen willen, moeten wij er meer nemen. Is dat eerlijk?
Meest opvallende vind ik dat GB de dans ontspringt. Zal dit een toezegging zijn uit angst dat de Britse bevolking straks tegen Europa stemt?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.
Even ter herinnering: deze "herverdeling" komt bovenop de tienduizenden "asiel"gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen, en dat volgens Europese regels in het land van binnenkomst hadden moeten doen. En de enige asielzoeker die als eerste in Nederland aankomt, zat vorige week bevroren in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika.
De EU heeft geen mogelijkheden om asielzoekers te sturen naar GB.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Meest opvallende vind ik dat GB de dans ontspringt. Zal dit een toezegging zijn uit angst dat de Britse bevolking straks tegen Europa stemt?
Het is een pro forma oplossing. Je kunt er donder op zeggen dat straks de verhoudingen worden gebruikt. Dus komen er 5 miljoen vluchtelingen, dan krijgen wij er 300000 bij. Maar daarmee zijn we er niet, want de asielzoekers van weigeraars gaan straks gewoon herverdeeld worden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar is die 7000 (in 2 jaar wtf!) in godsnaam op gebaseerd als er de afgelopen 3 weken al meer dan dat aantal binnenkwamen?![]()
Of worden er straks daadwerkelijk asielzoekers die al in Nederland zijn herverdeeld over andere landen?
Hoe zou het gegaan zijn zonder de EU?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is een pro forma oplossing. Je kunt er donder op zeggen dat straks de verhoudingen worden gebruikt. Dus komen er 5 miljoen vluchtelingen, dan krijgen wij er 300000 bij. Maar daarmee zijn we er niet, want de asielzoekers van weigeraars gaan straks gewoon herverdeeld worden.
Verder is het nog geen nieuwskanaal opgevallen dat wij per hoofd van de bevolking 25% meer asielzoekers ontvangen dan Duitsland nog. Na Zweden het grootste aantal, en dan laat ik het aantal asielzoekers per vierkante kilometer nog maar even weg.
Leuk he, dat EU.
Extra is dat. Vanuit Italië en Griekenland.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar is die 7000 (in 2 jaar wtf!) in godsnaam op gebaseerd als er de afgelopen 3 weken al meer dan dat aantal binnenkwamen?![]()
Of worden er straks daadwerkelijk asielzoekers die al in Nederland zijn herverdeeld over andere landen?
Terecht.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat hele pleuris EU apparaat is slecht een hegemonie als het ze uitkomt. Oftewel wanneer er geld opgehaald kan worden.
Meer, meer, meer!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Extra is dat. Vanuit Italië en Griekenland.
Lekker fucking belangrijkquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe zou het gegaan zijn zonder de EU?
Dat is iets wat niemand weet, helaas.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe zou het gegaan zijn zonder de EU?
als je de EU de schuld gaat geven van iets is het wel eens leuk om te kijken hoe het zonder al die verfoeide afspraken zou zijn gegaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker fucking belangrijk
Hoe zou het gegaan zijn zonder IS, nog zo'n dooddoener.
Was dit het grote schokkende geheim?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:58 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me nog altijd af waarom Wilders zo geschrokken en geschokt was over wat hij hoorde in de Commissie Stiekem.
Iets zegt me dat men doelbewust deze sluizen heeft open gezet en dat men daar over hoorde in die Commissie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |