Simpel. De laatste optie dus.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:20 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vrouw werkt in Soesterberg. Dan is de keus: fietsen naar Utrecht CS, lang zoeken naar een plek om je fiets te dumpen en dan 45 minuten in een stampvolle bus door Utrecht en Zeist naar je werk óf 15 minuten met de auto.
Ik vind het weer dramatisch aan de stadskant.quote:Op woensdag 4 november 2015 08:06 schreef zatoichi het volgende:
Lang zoeken naar een plek op CS? Als het tegenwoordig ergens goed geregeld is, is het daar wel. Ik ben letterlijk nog geen twee minuten kwijt om mijn fiets te dumpen.
Willemsviaduct. Staan bijna geen fietsen nog:quote:Op woensdag 4 november 2015 08:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het weer dramatisch aan de stadskant.
Ik heb ook een businesscard van de zaak waarmee ik onbeperkt, ook privé, gebruik kan maken van alle vormen van OV. Dan is de keuze snel gemaakt iddquote:Op woensdag 4 november 2015 08:06 schreef zatoichi het volgende:
Lang zoeken naar een plek op CS? Als het tegenwoordig ergens goed geregeld is, is het daar wel. Ik ben letterlijk nog geen twee minuten kwijt om mijn fiets te dumpen.
Verder snap ik het gemak van de auto wel maar de overweging bij mij is: ga ik honderden euro's per maand uitgeven of reis ik met het OV wat ik volledig kan declareren. Scheelt een hoop geld...
Echt? Ik vind het echt een drama. Waar zet jij je fiets neer? Aan de Catharijnesingel kant is echt bijna geen plaats.quote:Op woensdag 4 november 2015 08:06 schreef zatoichi het volgende:
Ja, dan moet je nog eens dik 5 minuten lopen naar het perron. Daar ben ik te lui voor.quote:Op woensdag 4 november 2015 08:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Willemsviaduct. Staan bijna geen fietsen nog:
http://cu2030.nl/archive/(...)-willemsviaduct-open
Of fietsen naar een plek waar de bus naar Soesterberg ook langskomt, stuk simpeler dan je fiets dumpen op CS. Het is idd drama aan de stadskantquote:Op woensdag 4 november 2015 07:20 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vrouw werkt in Soesterberg. Dan is de keus: fietsen naar Utrecht CS, lang zoeken naar een plek om je fiets te dumpen en dan 45 minuten in een stampvolle bus door Utrecht en Zeist naar je werk óf 15 minuten met de auto.
quote:Op woensdag 4 november 2015 11:17 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt een drama. Waar zet jij je fiets neer? Aan de Catharijnesingel kant is echt bijna geen plaats.
quote:Op woensdag 4 november 2015 08:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Willemsviaduct. Staan bijna geen fietsen nog:
http://cu2030.nl/archive/(...)-willemsviaduct-open
Doen wij ook, 2 kinderen maar geen auto meer sinds begin dit jaar (lease-auto rij ik alleen zakelijk). Met de fiets naar kdv gaat prima, boodschappen laten we bezorgen, familie bezoeken we met de trein. Voor de uitzonderingen kunnen we Snappcar of auto van buren gebruiken.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben met mn zusje en ik altijd alles op de fiets kunnen doen.
Mn Vader en ik hebben wel een rijbewijs en meestal kunnen we bij buren of kennissen wel een auto lenen mocht het nodig zijn. Als je eens naar het tuincentrum wil bijvoorbeeld.
Wij ook al regelmatig gebruikt, werkt idd prima. Vind alleen dat Snappcar niet echt duidelijk is over de bijkomende admin-kosten die erbovenop komen.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik gebruik sinds kort Snappcar, echt ideaal, een soort Airbnb maar dan voor auto's
https://www.snappcar.nl/
Heb ook al meer dan 2,5 jaar geen auto meer![]()
Het liefst zou ik ook mijn fiets op het perron neerzetten,maar dat lijkt me niet zo praktischquote:Op woensdag 4 november 2015 11:34 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ja, dan moet je nog eens dik 5 minuten lopen naar het perron. Daar ben ik te lui voor.
Ik zet hem in de stalling op het jaarbeursplein. Ik moet dan ook de tram naar Nieuwegein hebben, dus die staat er naast. Wat wel helpt is dat ik vrij vroeg begin (ik ben daar meestal tussen 7:00 en 7:30) dus dan is de fietsenstalling nog niet vol.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:17 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt een drama. Waar zet jij je fiets neer? Aan de Catharijnesingel kant is echt bijna geen plaats.
Ik kan hem ook altijd op de eerste verdieping stallenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik zet hem in de stalling op het jaarbeursplein. Ik moet dan ook de tram naar Nieuwegein hebben, dus die staat er naast. Wat wel helpt is dat ik vrij vroeg begin (ik ben daar meestal tussen 7:00 en 7:30) dus dan is de fietsenstalling nog niet vol.
Vanaf 9 uur is hij gewoon bomvol. Lekker als je dan nog afspraak hebt in stadskantoor ofzo. Mag je je fiets op de Westpleistalling neerzetten waar hij in no time gejat is.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik zet hem in de stalling op het jaarbeursplein. Ik moet dan ook de tram naar Nieuwegein hebben, dus die staat er naast. Wat wel helpt is dat ik vrij vroeg begin (ik ben daar meestal tussen 7:00 en 7:30) dus dan is de fietsenstalling nog niet vol.
Op het Smakkelaarsvelden worden juist meer stallingen weggehaald, daar is meer ruimte nodig voor de nieuwe bocht naar het nieuwe HOV viaduct. Daarom is de stalling op het Willemsviaduct er nu ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef Markeerstift het volgende:
Als ze op Smakkelaarsveld eens fietsen gaan ruimen is er veel meer plek. Zogenaamd gebeurt dit elke 2 weken maar ik weet wel een aantal fietsen die daar al meer dan een jaar (op dezelfde plek) staan.
Zit af en toe te denken om de gemeente daar over aan te schrijven.. maar daar ben ik dan weer te lui voor.
Ik bedoel de bewaakte stalling daar.. die blijft nog wel ff staan hoop ikquote:Op woensdag 4 november 2015 12:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Op het Smakkelaarsvelden worden juist meer stallingen weggehaald, daar is meer ruimte nodig voor de nieuwe bocht naar het nieuwe HOV viaduct. Daarom is de stalling op het Willemsviaduct er nu ook.
Ik heb een kind dat nogal intensieve zorg vraagt en zich niet bepaald gemakkelijk sociaal wenselijk gedraagt, zeker in een omgeving met veel prikkels. Ik doe haar het ov niet graag aan voor langere stukken, maar andersom ook zeker niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben met mn zusje en ik altijd alles op de fiets kunnen doen.
Prima betaalbaar, altijd plek en relatief dichtbij. Zet ik m ook altijd neer.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:00 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik bedoel de bewaakte stalling daar.. die blijft nog wel ff staan hoop ik
Ik ga tegenwoordig altijd naar Overvecht of te voetquote:Op woensdag 4 november 2015 08:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het weer dramatisch aan de stadskant.
Ik.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:15 schreef Nielsch het volgende:
Gaat er nog iemand naar het Streekbierfestival dit weekend in de kroegen aan de Nobelstraat?
Dan zou ikecht een keer naar Snappcar kijken. Dagtarief met 250 km vrije kilometers vanaf 30 euro, afhankelijk van wat voor auto je wilt huren. Benzine komt er natuurlijk nog wel bij.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:41 schreef Neelix het volgende:
Als aanvulling, ik heb ook kinderen en heb nog nooit een auto gehad. Wij doen ook alles met de fiets in de stad, met OV voor verder weg, en soms met MyWheels als het met OV niet lekker gaat.
MyWheels is net zoiets als SnappCar en heeft vergelijkbare tarieven, maar schijnt voor de verhuurder voordeliger te zijn. Mijn indruk was wel dat het beide goedkoper is dan GreenWheels. Die lijkt in eerste instantie heel goedkoop, maar na een tijdje gaat de korting eraf en dan wordt het duurder dan de concurrentie toen ik checkte.
Voor langere ritten huur ik vaak bij een verhuurbedrijf. Met MyWheels een dagje naar Zeeland heb ik een keer gedaan, kostte meer dan 120 euro, dat is dus echt niet aan te raden.
Ik doe er ook een half uur langer over met het OV alleen het OV is gratis voor mij (ook prive) terwijl een auto mij honderden euro's per maand zou kosten. Dan is de keuze wmb ook snel gemaaktquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:12 schreef MaJo het volgende:
Ik woon al jaren met een auto tegen het centrum aan. In Utrecht zelf gebruik ik de fiets maar binnen 10 minuten zit ik op de snelweg dus dat heeft meestal wel de voorkeur tov het OV. Met de auto is het van deur tot deur 35 minuten naar mijn werk, met het OV minstens een uur. Dan is de keuze wmb snel gemaakt
Snappcar en MyWheels ontlopen elkaar niet veel. Een auto met 250km vrije kilometers ben ik niet tegengekomen in de buurt, alles hier wat ik tegenkom is 100, vanaf ¤20.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan zou ikecht een keer naar Snappcar kijken. Dagtarief met 250 km vrije kilometers vanaf 30 euro, afhankelijk van wat voor auto je wilt huren. Benzine komt er natuurlijk nog wel bij.
Ok, maar het grootste deel van die (verborgen) kosten zou je dus ook hebben als je een eigen auto had.quote:Op zaterdag 7 november 2015 17:08 schreef Neelix het volgende:
[..]
Snappcar en MyWheels ontlopen elkaar niet veel. Een auto met 250km vrije kilometers ben ik niet tegengekomen in de buurt, alles hier wat ik tegenkom is 100, vanaf ¤20.
Utrecht - Zeeland met een extra uitje is al snel 400km. 300*0.20 = ¤60 + ¤20 en nog eens een volle tank erbij, zit je al snel over de 100 euro.
De truc is dan om goed te zoeken naar auto's zonder extra kilometervergoeding, maar dat kan op MyWheels en ook op Snappcar.
Pierre idd, die woont vlakbij mij.quote:Op zondag 8 november 2015 17:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Nu al een paar keer in Utrecht geweest en verscheidene keren kom ik een man tegen, nouja hij valt op. Hij was eens in het geel met een paarse pooier hoed, hij ging eens als indiaan. Weet niet wat allemaal, hij heeft een wandelstok en gisteren had hij ook keihard muziek met luidsprekers toen hij fietste door de stad. Mijn vraag is herkennen jullie deze figuur en staat hij bekend als iets?
Lijkt me wel een baas, ik heb bewondering voor hem dat hij zich niet druk om andere. Ik zou best gewoon eens over het leven willen praten met die man met een flesje bier, volgens mij is hij best intelligent ook.quote:Op zondag 8 november 2015 20:14 schreef Ireth het volgende:
[..]
Pierre idd, die woont vlakbij mij.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uder-vangt-bot.dhtml
[ afbeelding ]
Ik begreep op de Radio vanochtend dat de Hema een winkel is waar je werkelijke ALLES kunt krijgen. Dus probeer het daar eensquote:Op maandag 16 november 2015 20:03 schreef Promo_Guy het volgende:
Voor Pierre heb ik op een of andere manier altijd een beetje bewondering.
Een hele andere vraag:
Enig idee waar je vlaggen (of in ieder geval, de Nederlandse vlag) kan kopen in Utrecht?
Zelf dacht ik aan de Snuffeldump. Wellicht zijn er nog meer locaties in de (binnen)stad.
Wordquote:Op woensdag 18 november 2015 22:02 schreef d4v1d het volgende:
Oh, hij staat bij het fietsendepot. Flikkers.
Ik had hem goed gestald, niet op een kruis.
Kan de gemeente niet gewoon eens gaan zorgen voor genoeg fietsplekken aan de centrumzijde van het station.
Ik had hem niet op de meest elegante manier neer gezet (tegen een muurtje) maar als ik zo dat bord met "Fiets weg" bekeek stond die totaal niet fout of tegen de regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |