Het is sneu dat volwassenen het nodig vinden om het aan te passen.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:30 schreef Copycat het volgende:
Het is te sneu voor woorden dat volwassenen gaan janken over een verziekt kinderfeest bij een aanpassing die voor kinderen totaal verwaarloosbaar is.
Vraag me af of die zich wel NL'er voelen. Denk het niet..quote:Op woensdag 23 september 2015 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij geen Zwarte Piet, dan onze islamitische landgenoten geen Suikerfeest.
Tikkeltje kleinzielig, niet? Temeer omdat ik mij geen islamitische protesten tegen ZP voor de geest kan halen.
Voor wie doen we het? Die zwarte piet? Voor de kinderen? Of voor de ouders?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat verwacht jij dan? Dat die kinderen hun mening gaan geven?
Ik geef alleen maar even aan dat het voor de doelgroep niet uitmaakt hoe piet erbij loopt en hoe we hem noemen.quote:Wat een kul-opmerking.
Waarom dan veranderen? Laat het dan gewoon zoals het is. Er is altijd wel iemand die iets ergens over te zeiken heeft. Dan kun je blijven veranderen. Laat men maar een referendum houden. Is de meerderheid in Nederland voor veranderen? Prima, aanpassen dan. Is er geen meerderheid? dan laten zoals het is. Dat is nog het eerlijkst.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, een kind geeft er niks om hoe zwarte piet er uit ziet, zolang ze maar snoep en cadeaus krijgen.
Volwassenen maken zich er vele malen meer druk om dan kinderen, die zal het worst wezen of het nu zwarte pieten, elfjes, clowns of een paarse piet is.
Dat is ook wat je moet doen als maatschappij!quote:Op woensdag 23 september 2015 09:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dan kun je blijven veranderen.
Nee, het gaat om deze postquote:Op woensdag 23 september 2015 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij geen Zwarte Piet, dan onze islamitische landgenoten geen Suikerfeest.
Tikkeltje kleinzielig, niet? Temeer omdat ik mij geen islamitische protesten tegen ZP voor de geest kan halen.
Waarom dan enkel voor Sint en Piet? Dan kan je het overal voor stellen. Dan kan je alles wel op de schop gooien met dat argument. Het is ook een onzinnige stelling trouwens. Tradities heten traditie omdat ze in ere worden gehouden. Dus met het eerder genoemde argument kan het hele woord traditie de vuilnisbak in.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zeg: Polderpiet!
http://www.nu.nl/sinterkl(...)ijk-zwarte-piet.html
Dat gemekker over 'tradities' altijd...Tijden veranderen en tradities ook!
Ja, maar het aanpassen komt altijd neer op dat de meerderheid zich moet aanpassen aan de minderheid. En dat zou eerder andersom moeten zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is ook wat je moet doen als maatschappij!
quote:En wat jij voorstelt is een dictatuur van de meerderheid. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling
Jij bent overigens de enige die een voorstel in die richting doet.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me af of die zich wel NL'er voelen. Denk het niet..
Vind ik eigenlijk wel prima. NL geen sinterklaas omdat er aanstoot aan wordt gegeven, moslims geen suikerfeest omdat suiker in overdadige hoeveelheden nu eenmaal niet gezond is, zeurpieten geen kwaku omdat daar geen blanken in het management mogen zitten.
Damn wat een leuk land krijgen we dan zeg
En daar krijgen ze ook krulhaartjes van, rode lippen, gouden oorbellen, hele schone pagekleding enz van?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Pieten gaan door de schoorsteen, dus tsja.
[..]
Er is bewijs wat dit aangeeft. Er zijn scripten over gevonden die hier over spreken.quote:is 1 van de mythen
[..]
[..]
[..]
Feitelijk komt het er op neer, dat er erg veel onduidelijkheid is. Maar 1 ding gaat boven alles, er is praktisch niemand die Sint en Piet viert om dat men voor slavernij is. Dus dat maakt het tot een discussie die zinloos is. Het zet enkel de boel juist weer op scherp, en het gaat ten koste van een onschuldig kinderfeest.
Niet alle tradities behoeven verandering. Dus nee, je hoeft niet alles op de schop te gooien met dat argument. Tijden veranderen en sommige tradities passen wel bij het hier en nu en sommige niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
Waarom dan enkel voor Sint en Piet? Dan kan je het overal voor stellen. Dan kan je alles wel op de schop gooien met dat argument. Het is ook een onzinnige stelling trouwens. Tradities heten traditie omdat ze in ere worden gehouden. Dus met het eerder genoemde argument kan het hele woord traditie de vuilnisbak in.
Die kinderen weten niet eens wat slaven zijn, laat staan hoe je discriminatie schrijft...quote:Op woensdag 23 september 2015 09:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Voor wie doen we het? Die zwarte piet? Voor de kinderen? Of voor de ouders?
[..]
Ik geef alleen maar even aan dat het voor de doelgroep niet uitmaakt hoe piet erbij loopt en hoe we hem noemen.Lijkt me redelijk relevant, niet?
Blijven veranderen = vooruitgang.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waarom dan veranderen? Laat het dan gewoon zoals het is. Er is altijd wel iemand die iets ergens over te zeiken heeft. Dan kun je blijven veranderen. Laat men maar een referendum houden. Is de meerderheid in Nederland voor veranderen? Prima, aanpassen dan. Is er geen meerderheid? dan laten zoals het is. Dat is nog het eerlijkst.
Er wordt geen lam minder geslacht omdat ik het onnodig en onverdoofd slachten afschuwelijk vindt. Daarnaast leg ik steeds meer de link naar de IS dus ook afschaffen...quote:Op woensdag 23 september 2015 09:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, het gaat om deze post
[..]
Waarom dan enkel voor Sint en Piet? Dan kan je het overal voor stellen. Dan kan je alles wel op de schop gooien met dat argument. Het is ook een onzinnige stelling trouwens. Tradities heten traditie omdat ze in ere worden gehouden. Dus met het eerder genoemde argument kan het hele woord traditie de vuilnisbak in.
Waarom denk je dat ik dit enkel voor Sint en Piet zou bepleiten? En dat kun je zeker. Lijkt me ook niet meer dan logisch, dat we met voortschrijdend inzicht en veranderende tijden onze tradities soms aan zullen passen. Vastklampen aan een traditie omdat het zo wel of niet hoort is kansloos.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je snapt het concept 'dictatuur van de meerderheid' niet?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:50 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ja, maar het aanpassen komt altijd neer op dat de meerderheid zich moet aanpassen aan de minderheid. En dat zou eerder andersom moeten zijn.Ja hoor Democratie is gelijk aan dictatuur!!!
Waarom moeten Nederlands altijd zooooo tolerant irritant zijn?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijven veranderen = vooruitgang.
Er is een redelijk grote groep mensen ( en geen Marokkanen dus geen idee waarom die er altijd bij worden gehaald) die zich gediscrimineerd voelt door de zwarte piet, ik zie het probleem er niet zo in om hem dan aan te passen zodat niemand zich gediscrimineerd voelt.
Daarom: Polderpiet!quote:Op woensdag 23 september 2015 09:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Die kinderen weten niet eens wat slaven zijn, laat staan hoe je discriminatie schrijft...
Ik heb de meeste moeite met het allegaartje wat nu ontstaat:
witte pieten
zwarte pieten
gekleurde pieten
gestreepte pieten
clowns pieten
stroopwafelpieten
kaaspieten
Gewoon een verhaal en klaar, nu weer tig versie's op tv.
Al komt die met een stel kabouters of elfen, gewoon 1 versie.
Dat is het verhaal, meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen waar ze doorheen kunnen ,he?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daar krijgen ze ook krulhaartjes van, rode lippen, gouden oorbellen, hele schone pagekleding enz van)
Vreemde schoorsteen heb jij.
Er zijn zoveel mythen die gebaseerd zijn op een of ander script. Sint en Piet is een kinderfeest dat is geinspireert op. Het is feitelijk verder niks meer dan een traditie. Het heeft verder niks met zwart is slecht en wit is goed te maken.quote:Er is bewijs wat dit aangeeft. Er zijn scripten over gevonden die hier over spreken.
Polderhenk?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Het woord alleen al zorgt weer voor discussie en discriminatie....
Die rooie ziet er wel heel eng uit moet ik zeggen.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:07 schreef snakelady het volgende:
Ik persoonlijk vind die gekleurde/bonte pieten er best gezellig uitzien.
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste.
Een groot aantal landgenoten is ook tegen onverdoofd slachten. Dat mag ook niet meer? O nee, dan houdt Nederland wel rekening met traditie van een landsnieuwe cultuur.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle tradities behoeven verandering. Dus nee, je hoeft niet alles op de schop te gooien met dat argument. Tijden veranderen en sommige tradities passen wel bij het hier en nu en sommige niet.
En een aantal landgenoten vindt dus dat Zwarte Piet niet thuishoort in deze tijd.
is een non argument. het representeert on zeer kleine groep in verhouding tot diegene die traditie in stand willen houden. Met jouw redenatie kan je bij alles waar je ook maar een klein groepje mensen die zich ergens aan ergeren alles gaan veranderen, waarna er weer een nieuw groepje komt die zich daar weer aan ergert.quote:En een aantal landgenoten vindt dus dat Zwarte Piet niet thuishoort in deze tijd.
De laatste keer dat ik had gekeken was 83% pro-piet. Dus tussen de 1 en 17% is anti-piet. Redelijk groot zou ik het niet noemen. En de voorkeur geven aan de 17% is oneerlijk tegenover de 83%. Daarnaast wordt er niemand gediscrimineerd. Je kunt ongeacht je huidskleur meedoen met de intocht, pakjesavond of wat dan ook. Je wordt niet geweerd bij winkels, niets. Het is puur gevoelsmatig. En zover ik weet is dit een tolerant land, dus dat betekent ook tolerantie voor autochtone tradities als je het daar niet mee eens bent.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijven veranderen = vooruitgang.
Er is een redelijk grote groep mensen ( en geen Marokkanen dus geen idee waarom die er altijd bij worden gehaald) die zich gediscrimineerd voelt door de zwarte piet, ik zie het probleem er niet zo in om hem dan aan te passen zodat niemand zich gediscrimineerd voelt.
Het ziet er maar erg vreemd uit. Net als die rare kabouter op de Jumbo verpakkingen. Het heeft niks meer met sinterklaas te maken.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:07 schreef snakelady het volgende:
Ik persoonlijk vind die gekleurde/bonte pieten er best gezellig uitzien.
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste.
Beste druktemaker, allereerst is het niet mijn argument. Ik maak slechts duidelijk hoe de vlag erbij hangt.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Een groot aantal landgenoten is ook tegen onverdoofd slachten. Dat mag ook niet meer? O nee, dan houdt Nederland wel rekening met traditie van een landsnieuwe cultuur.
Of vind je ook dat Halal slachten moet worden afgeschaft? Democratie komt neer op de meerderheid die beslist. Ga je met elke huilbui rekening houden dan kan je net zo goed alle regels afschaffen.
Er is ook een kleine groep landbewoners die zich ergert aan vrouwen die ongesluierd over straat gaan. Dan ook maar verbieden dat vrouwen zonder sluier over straat gaan?
Je argument
[..]
is een non argument. het representeert on zeer kleine groep in verhouding tot diegene die traditie in stand willen houden. Met jouw redenatie kan je bij alles waar je ook maar een klein groepje mensen die zich ergens aan ergeren alles gaan veranderen, waarna er weer een nieuw groepje komt die zich daar weer aan ergert.
Een democratie is waar de meerderheid beslist, deal with it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |