Want? Het is een goed vergelijk omdat je daarmee de vragen ontwijkt?quote:Op maandag 21 september 2015 23:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat je inzet is lijkt het me een stuk efficiënter om vervoersmiddelen anders dan de trein, tram en metro te verbieden.
De doodstraf is zo'n dom populistisch gelul. Dat snap je zelf toch ook wel? Je ziet zelf toch ook wel in dat het totaal onverantwoord is.quote:Op maandag 21 september 2015 23:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Mensen die enkel ff een zinnetje komen plaatsen en niet inhoudelijk er op ingaan wel? Of alleen als ze je bevestigen?
Je ontkracht je eigen validiteit met dat soort opmerkingen, wees eens inhoudelijk.
Ik denk dat mensen het minste angst hebben in een maatschappij waar zo min mogelijk onschuldige slachtoffers vallen. En ik denk dat het na 10 jaar vrijkomen van de Volkert van der Graafjes niet bijdraagt aan een veiliger gevoel nee. Ik denk dat de doodstraf voor een Volkert van der Graaf of de Koos Hartogjes van de maatschappij minder angst oplevert ja.quote:Op maandag 21 september 2015 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen minder angst hebben in een maatschappij waarin de overheid onschuldige mensen doodt? Ik denk het namelijk niet.
O ja. dan heb je gelijk, dat is een goed inhoudelijk argument. prima onderbouwd. Lees je eerst eens een beetje in in het topic.quote:Op maandag 21 september 2015 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
De doodstraf is zo'n dom populistisch gelul. Dat snap je zelf toch ook wel? Je ziet zelf toch ook wel in dat het totaal onverantwoord is.
Je geeft geen enkel stevig argument.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O ja. dan heb je gelijk, dat is een goed inhoudelijk argument. prima onderbouwd. Lees je eerst eens een beetje in in het topic.
Je inzet is toch minder slachtoffers? Als zelfs moord dat legitimeert lijkt me een verbod op de eerdergenoemde vervoersmiddelen een stuk makkelijker te legitimeren.quote:Op maandag 21 september 2015 23:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Want? Het is een goed vergelijk omdat je daarmee de vragen ontwijkt?
Waaruit maak jij op dat het om "oog om oog, etc" gaat? Daar gaat de discussie niet over. Het gaat er over dat je met 10 jaar gevangenisstraf bewust de maatschappij blootstelt aan recidive. En daarnaast de burger met enorme kosten opzadelt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:01 schreef RensAjacied het volgende:
Oog om oog, tand om tand dat soort gelul. Maar niet verder nadenken dan dat...
Nogmaals, lees je erst eens in in het topic, en kom dan op die argumenten die ik stel hier terugquote:Op dinsdag 22 september 2015 00:03 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je geeft geen enkel stevig argument.
Uit onderzoek bleek dat in Amerika de doodstraf meer kost dan levenslang.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat het om "oog om oog, etc" gaat? Daar gaat de discussie niet over. Het gaat er over dat je met 10 jaar gevangenisstraf bewust de maatschappij blootstelt aan recidive. En daarnaast de burger met enorme kosten opzadelt.
Dat is geen oord, dat is dood door schuld op zn best. Daar doet men al boete voor in de vorm van wegenbelasting en accijns op brandstof. Dat geld gebruikt men om de effecten op klimaat te compenseren. Tenminste dat is de bedoeling van de heffingen. Dus het is geen argument. Ook die trein draait op energie die is verworven ten koste van het milieu.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je inzet is toch minder slachtoffers? Als zelfs moord dat legitimeert lijkt me een verbod op de eerdergenoemde vervoersmiddelen een stuk makkelijker te legitimeren.
Als je je een beetje had ingelezen, dan kan je terugvinden dat al meerdere keren voorbij is gekomen. Mijn antwoord daar op kan je ook terugvindenquote:Op dinsdag 22 september 2015 00:06 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Uit onderzoek bleek dat in Amerika de doodstraf meer kost dan levenslang.
Waarom? Oog om oog, tand om tand? Tegen de doodstraf maar dan the next best thing? Levenslang vanwege persoonlijke wrok?quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:07 schreef RensAjacied het volgende:
Al mag van mij levenslang dan ook echt levenslang zijn.
Denk je dan niet dat het helpt wanneer de overheid het goede voorbeeld geeft en niet zelf aan de slag gaat met het doden van onschuldige burgers?quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen het minste angst hebben in een maatschappij waar zo min mogelijk onschuldige slachtoffers vallen.
Ik denk dat het weinig uitmaakt of die mensen worden gedood of anders worden gestraft.quote:En ik denk dat het na 10 jaar vrijkomen van de Volkert van der Graafjes niet bijdraagt aan een veiliger gevoel nee. Ik denk dat de doodstraf voor een Volkert van der Graaf of de Koos Hartogjes van de maatschappij minder angst oplevert ja.
Dat is het al.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:07 schreef RensAjacied het volgende:
Al mag van mij levenslang dan ook echt levenslang zijn.
Nee, ik denk dat daar geen goede boodschap vanuitgaat. Het is een beetje als zeggen, "Gij zult niet doden", Maar als je het toch doet dan kom je er redelijk makkelijk van af. Volkert van der Graaf met 10 jaar, maar de nabestaanden van Fortuyn krijgen levenslang!!quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je dan niet dat het helpt wanneer de overheid het goede voorbeeld geeft en niet zelf aan de slag gaat met het doden van onschuldige burgers?
Maar ze kunnen ontsnappen, is al met menige levensgevaarlijke gek gebeurd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig uitmaakt of die mensen worden gedood of anders worden gestraft.
Dan straf je de maatschappij voor de daden van een moordenaar met een extreem duur systeem. Zeker met de huidige hotelkamers die justitie uitdeeltquote:
Het aantal ontsnappingen valt in het niet bij het aantal gerechtelijke dwalingen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar ze kunnen ontsnappen, is al met menige levensgevaarlijke gek gebeurd.
Dit was nog in guldens. Hoe kom je dan op doodstraf is duurder?quote:Het is veel goedkoper om de doodstraf toe te passen dan iemand een aantal jaar in de gevangenis te houden. Een executie kan f 20.000,- kosten, maar een jaar in de cel kost 2 ton, dit is 4 miljoen voor 20 jaar.
Komt moord minder vaak voor in landen waar de doodstraf wordt gevoerd, zoals de VS, dan hier? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als moord neerkomt op zelfmoord? Dan zal men wellicht minder snel overwegen om het te doen.
Ik zie geen enkele onderbouwing voor je stelling. Je "dat zie je toch ook wel" argumentatie komt niet echt objectief over. je moet echt wat beter je best doen dan dat.quote:Op maandag 21 september 2015 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
De doodstraf is zo'n dom populistisch gelul. Dat snap je zelf toch ook wel? Je ziet zelf toch ook wel in dat het totaal onverantwoord is.
Kom je nog met onderbouwde stellingen? Het gaat niet om oog om oog, dat had ik je al uitgelegd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:01 schreef RensAjacied het volgende:
Oog om oog, tand om tand dat soort gelul. Maar niet verder nadenken dan dat...
Lees het topic eens door. Deel 1, begin daar eens. Verder kom je af en toe een zinnetje roepen zonder enige onderbouwing.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:03 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je geeft geen enkel stevig argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |