Kan nog steeds.quote:Op maandag 21 september 2015 17:34 schreef SeLang het volgende:
Danny heeft hier trouwens een kans laten liggen om Fok! te promoten

Hoeveel van de 225 Kamerleden zullen het verdrag gelezen hebben?quote:Op maandag 21 september 2015 17:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoeveel van de 300.000 mensen zullen dat verdrag gelezen hebben?

Dat je reactie iedere logica ontbeerde.quote:Op maandag 21 september 2015 17:42 schreef phuti het volgende:
[..]
GS moet niks, de media ook niet. Wat is je punt?

Onderzoek Intermediair: Tweede Kamerleden te weinig juridische kennisquote:Op maandag 21 september 2015 17:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre de doorsnee politicus kaas gegeten heeft van economie, gezondheidszorg, defensie, onderwijs, justitie en al die dingetjes.

Alleen de verantwoordelijken van bepaalde fracties denk ik, een stuk of 5, iemand van CDA, VVD, PvdA SP, D'66? Er zullen meer ambtenaren het gelezen hebben.quote:Op maandag 21 september 2015 17:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hoeveel van de 225 Kamerleden zullen het verdrag gelezen hebben?

Ok, dan gaan we de kosten van de beslissing dus verhalen op de Kamerleden die hier voor hebben gestemd? Zelfde redenering.quote:Op maandag 21 september 2015 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat niet om de beslissing maar om een raadgevend referendum, je verwacht toch niet serieus dat een referendum iets aan die beslissing gaat veranderen?

Dat is inderdaad jammer. Geenstijl is toch een nogal racistische webstek, waar ik liever ook niet mee geassocieerd wordt, desondanks heb ik toch maar wel getekend.quote:Op maandag 21 september 2015 11:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat niemand anders het doet maakt Geenstijl nog niet een geschikte partij om het wel te doen.

Ik denk dat je met vijf aardig in de buurt zit.quote:Op maandag 21 september 2015 17:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen de verantwoordelijken van bepaalde fracties denk ik, een stuk of 5, iemand van CDA, VVD, PvdA SP, D'66? Er zullen meer ambtenaren het gelezen hebben.

Je begrijpt mij niet, ik begrijp jouw neerbuigende toon ook niet.quote:Op maandag 21 september 2015 17:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat je reactie iedere logica ontbeerde.

Ja, een land waar men treurt om het jammerlijke verlies van de Duitsers in 1945, verscheurd door burgeroorlogen, met een welig tierende maffia tot diep in de regering en waar echt niets wordt gedaan tegen corruptie, mensenhandel, wapenhandel enzovoorts, waar het oosten bij Rusland wil en droomt van de Sovjet-Unie en het westen met de arm gestrekt 'Sieg Heil' roept en droomt van een wederopstanding van de SA en SS en waar mannen dronken hun roes uitslapen in de trolleybushalte in hun eigen braaksel en waar openlijke geweldpleging net zo normaal is als sneeuw in Donetsk in januari, waar milities tegen elkaar vechten, oost- en west Oekraine tot op het bot gespleten is en verdeeld.quote:Op maandag 21 september 2015 11:53 schreef LazyDave het volgende:
Het is toch alleen maar goed dat Oekraļne bij de EU komt.

Jij bent nog hysterischer dan een PVV'er met een asielzoekerscentrum voor zijn deur.quote:Op maandag 21 september 2015 18:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja, een land waar men treurt om het jammerlijke verlies van de Duitsers in 1945, verscheurd door burgeroorlogen, met een welig tierende maffia tot diep in de regering en waar echt niets wordt gedaan tegen corruptie, mensenhandel, wapenhandel enzovoorts, waar het oosten bij Rusland wil en droomt van de Sovjet-Unie en het westen met de arm gestrekt 'Sieg Heil' roept en droomt van een wederopstanding van de SA en SS en waar mannen dronken hun roes uitslapen in de trolleybushalte in hun eigen braaksel en waar openlijke geweldpleging net zo normaal is als sneeuw in Donetsk in januari, waar milities tegen elkaar vechten, oost- en west Oekraine tot op het bot gespleten is en verdeeld.
Klopt, dat land moet zeker toetreden tot de EU, zij delen echt alle normen en waarden van ons.![]()
Het enige voordeel is bij toetreding tot Schengen dat de douane opgeheven wordt en niet meer om een 'darok' kan vragen bij elke toerist die het land binnentreedt.

omdat het gewoon niet aanpreekt wellicht, iets wat een cultureel item blijkbaar wel doetquote:Op maandag 21 september 2015 18:28 schreef UltraR het volgende:
Ik heb gelijk op de eerste dag getekend en heb in de buurt geflyerd.
Ik verbaas me echt over het extreme gebrek aan aandacht in de media voor dit initiatief. Normaal ben ik niet van het complotdenken, maar het valt me nu toch wel erg op dat een paar Zwarte Piet-haters die maximaal een paar duizend mensen vertegenwoordigen maanden-/jarenlang niet uit de media weg zijn te slaan, en nu dit unieke initiatief dat al 200.000+ mensen actief achter zich heeft gekregen totaal wordt genegeerd...

Goed zo. Over je eigen bezwaren heenspringen is altijd goedquote:Op maandag 21 september 2015 18:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer. Geenstijl is toch een nogal racistische webstek, waar ik liever ook niet mee geassocieerd wordt, desondanks heb ik toch maar wel getekend.

Je doet het ook meer voor jezelf dan voor Geenstijl.quote:Op maandag 21 september 2015 18:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer. Geenstijl is toch een nogal racistische webstek, waar ik liever ook niet mee geassocieerd wordt, desondanks heb ik toch maar wel getekend.

Met dat 'nieuwe TTIP' toch precies hetzelfde? Maar een handje vol mogen de documenten lezen. Ze mogen zelfs geen deskundigen inschakelen om uitleg te geven over wat er nou eigenlijk precies in staat.quote:Op maandag 21 september 2015 17:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Onderzoek Intermediair: Tweede Kamerleden te weinig juridische kennis
Lach even mee om deze: Tweede kamer had tot 2013 geen toegang tot geheime EU documenten. Ze kregen alleen het spul wat voor iedereen toegankelijk is.
Ons parlement was daarmee het bijna het enigste parlement in de EU wat zo weining toegereikt kreeg van de regering(en).
Dit is overigens veranderd nadat er (door o.a. Omzigt) over geklaagd werd. Hoe kan Pechtold zeggen dat het te moeilijk is als hij het zelf niet eens gelezen heeft? Representatieve democratie noemen ze het dan

Bij het flyeren op straat blijkt een heel groot deel van de bevolking meer dan in te zijn voor een potje kankeren op de EU/Brussel.quote:Op maandag 21 september 2015 18:33 schreef Re het volgende:
[..]
omdat het gewoon niet aanpreekt wellicht, iets wat een cultureel item blijkbaar wel doet

Die betalen inderdaad ook hun deel, het is alleen jammer dat de mensen die dat referendum helemaal niet willen en die die raadgevende referenda maar onzin vinden ook hun deel betalen. Belastingen zijn wat dat betreft maar oneerlijk.quote:Op maandag 21 september 2015 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, dan gaan we de kosten van de beslissing dus verhalen op de Kamerleden die hier voor hebben gestemd? Zelfde redenering.

Ja precies, echt oneerlijk dit. Net zoals die eindeloze migranten (waar het percentage Syriėrs fluctueert tussen de 21% en 44%) die sommige belastingbetalers ook helemaal niet willen. Een referendum kan er dan ook nog wel bij.quote:Op maandag 21 september 2015 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die betalen inderdaad ook hun deel, het is alleen jammer dat de mensen die dat referendum helemaal niet willen en die die raadgevende referenda maar onzin vinden ook hun deel betalen. Belastingen zijn wat dat betreft maar oneerlijk.

Je kunt mensenrechten die ieder mens aangaan niet vergelijken met uitgaven aan bureaucratische onzin. De mensenrechten beschermen jou ook ook als je er geen beroep op hoeft te doen.quote:Op maandag 21 september 2015 19:48 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja precies, echt oneerlijk dit. Net zoals die eindeloze migranten (waar het percentage Syriėrs fluctueert tussen de 21% en 44%) die sommige belastingbetalers ook helemaal niet willen. Een referendum kan er dan ook nog wel bij.

Mensenrechten inderdaad voor de fluctuerende percentages van 21% tot 44% (zie Eurostat en COA). De rest is gewoonweg niet welkom maar maken toch ook een belasting op de overheidsuitgaven.quote:Op maandag 21 september 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt mensenrechten die ieder mens aangaan niet vergelijken met uitgaven aan bureaucratische onzin. De mensenrechten beschermen jou ook ook als je er geen beroep op hoeft te doen.

Geen idee waar je het over hebt. De wetten zijn er en worden gehandhaafd, dat kost geld en daar zijn belastingen voor, lijkt mij logisch dat we dat allemaal betalen en als je het niet eens bent kun je stemmen. Dat is volgens mij heel iets anders dan vragen om meer bureaucratie en zonder dat anderen de kans krijgen nee te zeggen die mensen een deel te laten betalen. Eigenlijk moet er met de vraag wil je een referendum hierover ook de vraag worden gesteld wil je geen referendum over dit onderwerp, dan kunnen anderen ook zeggen dat ze het niet willen voordat hun geld eraan wordt uitgegeven.quote:Op maandag 21 september 2015 20:05 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Mensenrechten inderdaad voor de fluctuerende percentages van 21% tot 44% (zie Eurostat en COA). De rest is gewoonweg niet welkom en doen ook een belasting op de overheidsuitgaven.

Ik heb het over het percentage Syriėrs in Europa (21%) en Nederland (44%) als percentage van het totale aantal asielzoekers. Dit weet jij ook. De rest is gewoonweg een gelukszoeker. Samen met eigenlijk alle Syriėrs die Slovenie, Kroatiė, Griekenland en Turkije domweg links laten liggen. Maar de andere gelukszoekers die niet uit Syriė komen, zijn nog een stapje erger op de gelukszoeker schaal. Zij vallen meestal niet te kwalificeren als vluchtelingen die oorlog ontvluchten - zoals Syriėrs - en ontwijken ook nog eens deze zojuist genoemde landen.quote:Op maandag 21 september 2015 20:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. De wetten zijn er en worden gehandhaafd, dat kost geld en daar zijn belastingen voor, lijkt mij logisch dat we dat allemaal betalen en als je het niet eens bent kun je stemmen. Dat is volgens mij heel iets anders dan vragen om meer bureaucratie en zonder dat anderen de kans krijgen nee te zeggen die mensen een deel te laten betalen. Eigenlijk moet er met de vraag wil je een referendum hierover ook de vraag worden gesteld wil e geen referendum over dit onderwerp, dan kunnen anderen ook zeggen dat ze het niet willen voordat hun geld eraan wordt uitgegeven.

Nee ik had werkelijk geen idee waar je het over had en begrijp ook nu nog steeds niet wat het met dit onderwerp te maken heeft. Moeten volgens jou de kosten van de handhaving van wetten niet door alle belastingbetalers worden betaald?quote:Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik heb het over het percentage Syriėrs in Europa (21%) en Nederland (44%) als percentage van het totale aantal asielzoekers. Dit weet jij ook. De rest is gewoonweg een gelukszoeker. Samen met eigenlijk alle Syriėrs die Slovenie, Kroatiė, Griekenland en Turkije domweg links laten liggen. Maar de andere gelukszoekers die niet uit Syriė komen, zijn nog een stapje erger op de gelukszoeker schaal. Zij vallen meestal niet te kwalificeren als vluchtelingen die oorlog ontvluchten - zoals Syriėrs - en ontwijken ook nog eens deze zojuist genoemde landen.

De handhaving van wetten ziet alleen op vluchtelingen en niet op gelukszoekers mongool. Nergens staat dat wij moreel of juridisch verplicht zijn die mensen op te vangen. Jij bent echt compleet achterlijk.quote:Op maandag 21 september 2015 20:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ik had werkelijk geen idee waar je het over had en begrijp ook nu nog steeds niet wat het met dit onderwerp te maken heeft. Moeten volgens jou de kosten van de handhaving van wetten niet door alle belastingbetalers worden betaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |