SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
En op je billen naar beneden geroetstj haha, dat doet elk belang van tijden toch meteen tenietquote:Op maandag 21 september 2015 09:36 schreef Guard het volgende:
Boeiend of het snel is. Je hebt gewoon (bijna) verticale heuvelwanden overwonnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb wat coole foto's gevonden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht weer zeer weinig geslapen, maarja dat is normaal na een wedstrijd bij mij geloof ikVanmiddag mijn vervolgafspraak bij de sportmasseur en dan even heel rustig 200tjes doen, ik ben mijn Garmin sowieso vergeten dus dat verplicht me meteen tot lopen op souplesse
Volgens hun eigen link op afstandmeten.nl was het parcours trouwens 100m te lang, verklaart ook waarom ik de hele tijd dacht dat ik onder de 1.31 ging lopenIk liep op mijn Garmin ook de hele tijd 100m voor op de km bordjes en na de finish had ik ineens 21.34km. Nouja, wat maakt het ook uit op het grote geheel der dingen. Het was een geslaagde test en volgens mij ga ik ook wel snel herstellen.
[ Bericht 6% gewijzigd door La_Tramposa op 21-09-2015 13:51:24 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Foto 2, skitterend!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mijn marathon training gaat gestaag door. Heb deze zaterdag 17 km gedaan, dus voor deze week mijn totaal op 42 km gezet (18+7+17). Had wel stijve spieren tijdens het rennen, waardoor ik een keer ben gestopt om te strekken. Ik blijf bang voor blessures, maar tot nu toe ik ga ermee door.
Wil deze week de 50 km aantikken (morgen of vandaag 25 km).
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.![]()
Tip van de dag: Loop je duurlopen óf op tijd, óf op afstand. Dus: 2u10min ongeacht de afstand, óf 25 km ongeacht de tijdSnelheid is niet van belang bij dat soort trainingen.
Toffe foto's LT!![]()
Laat die streeftijd voor je duurloop vooral zitten, het is nog niet je wedstrijd/piekmoment he!quote:Op maandag 21 september 2015 10:48 schreef Doncamatic het volgende:
Mijn marathon training gaat gestaag door. Heb deze zaterdag 17 km gedaan, dus voor deze week mijn totaal op 42 km gezet (18+7+17). Had wel stijve spieren tijdens het rennen, waardoor ik een keer ben gestopt om te strekken. Ik blijf bang voor blessures, maar tot nu toe ik ga ermee door.
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.
Het is een veel grotere opsteker voor je vertrouwen als je 25km (of rekenend in tijd.. 2 uur zoveel) zonder pijntjes in een gelijkmatig tempo kan lopen. Of dat dan 5 minuten sneller of minder snel is maakt echt geen donder uit..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij duurlopen moet je geen streven hebben. Loop hem lekker ontspannen en bewaar je echte inspanning voor de wedstrijd. Je haalt er toch geen winst meer mee, vooral 3 weken voor de wedstrijd niet meer.quote:Op maandag 21 september 2015 10:48 schreef Doncamatic het volgende:
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Leuke foto's LT!
Het is helaas niet meer gelukt om te komen kijken. De kinderen vonden het uitzoeken van cadeautjes (van het geld dat ze van opa en oma hadden gekregen voor hun verjaardag) toch net iets belangrijker.![]()
Ik had dat merk La Sportiva eigenlijk nooit gelinkt aan sportartikelen, nu snap ik de volledige naam van de UHT (Utrechtse Heuvelrug Trail) wel opeens.![]()
En om dit bruggetje maar even te gebruiken, zijn er naast Pijll en hopelijk Wyccie nog meer liefhebbers om de UHT zondag te lopen? Ik weet dat TWC nog twijfelde...![]()
Oke, bedankt voor de reacties. Als tijd inderdaad onbelangrijk is voor een duurloop zal ik gewoon proberen de volledige 25km in één tempo te rennen. Thanks! Het doorkomen van die afstand zonder blessures is inderdaad veel belangrijker.
Edit: zeker nu ik er over nadenk, bedankt voor dit wijze advies. Ik zal me compleet focussen op het prettig voelen bij de afstand, niet op de tijd. Dat is iets dat ik nog nooit eerder heb gedaan lol. Normaal gesproken is de tijd het enige waar ik waarde aan hecht.![]()
Mijn halve marathon tempo ligt zo rond de 5.15/5.20 op een goeie dag. Mijn duurlopen loop ik op 6.30/6.40quote:Op maandag 21 september 2015 10:55 schreef Doncamatic het volgende:
Oke, bedankt voor de reacties. Als tijd inderdaad onbelangrijk is voor een duurloop zal ik gewoon proberen de volledige 25km in één tempo te rennen. Thanks! Het doorkomen van die afstand zonder blessures is inderdaad veel belangrijker.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dit is ook mijn tempo. Heb m'n laatste halve marathon in 5:17 gelopen en m'n duurloop ging zaterdag in 6:37.quote:Op maandag 21 september 2015 10:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mijn halve marathon tempo ligt zo rond de 5.15/5.20 op een goeie dag. Mijn duurlopen loop ik op 6.30/6.40![]()
Mooi parkoers, lekkere combinatie tussen technische stukken en gedeeltes waar je weer wat snelheid kunt makenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Zelfde ongeveer voor mij, ik heb vooral moeite om rustig te starten zowel training als wedstrijd. Maar merk dat het toch echt wel beter is ook voor herstel om niet als een gek te gaan lopen. Heb wel ernstige twijfels gekregen in het 100 dagen Marathon schema, gelukkig niet helemaal gevolgd maar ik merk dat met een max 14km je toch echt een stuk mist qua afstandstraining, ook vooral mentaal. Ja er zullen mensen zijn die er een marathon mee kunnen lopen, helemaal met ervaring, maar als beginner lijkt me het een erg grote mentale stap van 14km training na de 42 marathon.quote:Op maandag 21 september 2015 11:19 schreef Voccar het volgende:
[..]
Dit is ook mijn tempo. Heb m'n laatste halve marathon in 5:17 gelopen en m'n duurloop ging zaterdag in 6:37.![]()
quote:Op zondag 20 september 2015 19:57 schreef Cynic het volgende:
Haha, grappige foto van een stuk van de eindhindernis.
Da's pas een zweeffoto!Hey die heb ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik geloof ook niet zo in dat schema waarbij je maximaal 14 km loopt. Ik zou het in ieder geval niet aandurven, maar ik heb ook nog nooit een marathon gelopen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:29 schreef mytec het volgende:
[..]
Zelfde ongeveer voor mij, ik heb vooral moeite om rustig te starten zowel training als wedstrijd. Maar merk dat het toch echt wel beter is ook voor herstel om niet als een gek te gaan lopen. Heb wel ernstige twijfels gekregen in het 100 dagen Marathon schema, gelukkig niet helemaal gevolgd maar ik merk dat met een max 14km je toch echt een stuk mist qua afstandstraining, ook vooral mentaal. Ja er zullen mensen zijn die er een marathon mee kunnen lopen, helemaal met ervaring, maar als beginner lijkt me het een erg grote mentale stap van 14km training na de 42 marathon.
Volgens één van mijn trainers (zeer ervaren marathon en ultraloper) zijn alle duurlopen langer dan 25 km onzin, omdat je dan je spieren meer kapotmaakt dan dat ze sterker worden. Hier zal best een kern van waarheid in zitten, maar als ik ga trainen voor een marathon wil ik toch wel een schema volgen met een aantal 30+ km duurlopen.
Maar zoals voor zoveel trainingsmethoden, denk ik dat ook hiervoor geldt dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.![]()
Je maakt spieren alleen maar kapot als je ze geen tijd geeft om te herstellen. Als je de tijd neemt om te herstellen na een 25+ loop is dat zeker een toegevoegde waarde aan je schema denk ik.
Michel Butter liep gisteren zelfs 42km waarvan de DtD 10EM op marathontempoMaar goed die doet daar dan wel net zo lang over als wij over 25km
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had![]()
![]()
Er was er in ieder geval éénquote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef mytec het volgende:
[..]
Leuk filmpje ! er zijn dus genoeg mensen die een gopro onderweg meenemen ;-)?![]()
![]()
Nog niet.quote:Op maandag 21 september 2015 12:00 schreef 0033 het volgende:
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had
De eerste foto's staan al wel op Oypo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat niet. Wel foto's: https://www.oypo.nl/55D30C6665029E3Equote:Op maandag 21 september 2015 12:00 schreef 0033 het volgende:
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had![]()
![]()
Wow wat een mooi weer daar!quote:Op maandag 21 september 2015 12:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat niet. Wel foto's: https://www.oypo.nl/55D30C6665029E3EIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Over 3 weken al de halve marathon van Eindhoven!
9 weken geleden begonnen met lopen na 2 jaar niet sporten en gelukkig nog steeds blessurevrij.
Gisteren een 15 km gelopen om in ieder geval te testen of de 21 km gaat lukken en dat viel niet tegen. Komende 3 weken onderhouden en dan ben ik benieuwd wat ik met 12 weken trainen voor tijd neer kan zetten. Wat voor intensiteit aan trainen is zo'n laatste 3 weken voor een loop het meest verstandig? Nog een lange duurloop van 12-15 km volgende week of met kortere loopjes het lichaam goed voorbereiden en wat rust geven?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: