abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158352907
Het is trouwens duidelijk dat Re echt verstand heeft van hoe deze markt werkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 19 december 2015 @ 12:19:11 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158353118
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar moet sowieso eens iets aan gebeuren! Geld wat wij met zijn allen, via verzekeringsbedrijven en de staat, besteden aan pharmaceutische middelen moet gaan naar de ontwikkeling van deze middelen, niet naar juristen. Sowieso zouden we op de een of andere manier dusdanig de wetgeving moeten hervormen dat enkel nog voor serieuze zaken de stap naar de rechter wordt gezet. Misschien door eens met forse boetes te gaan werken voor wie het rechtsysteem misbruikt om een ander een kopje kleiner te proberen te maken of zoiets. Niet gemakkelijk maar dat het de spuigaten uitloopt met geld wat aan de juridische strijkstok blijft hangen (niet enkel bij de pharmaceutische bedrijven) daar zijn we het zeker wel over eens?
15% van de ontwikkelingskosten voor juridische spelletjes (misbruik van het rechtstelsel), het is compleet gestoord.
in de VS komt er wel erg veel weerstand tegen de Turings en Valeants, tot op congress niveau. En ja de downside van patenten is dat men die wil verdedigen maar patenten opheffen gaat niet werken, dat heeft bijvoorbeeld de unapproved drug act wel bewezen... niemand neemt zulke risico's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158353178
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:19 schreef Re het volgende:

[..]

in de VS komt er wel erg veel weerstand tegen de Turings en Valeants, tot op congress niveau. En ja de downside van patenten is dat men die wil verdedigen maar patenten opheffen gaat niet werken, dat heeft bijvoorbeeld de unapproved drug act wel bewezen... niemand neemt zulke risico's
Opheffen werkt niet maar je zou wel grenzen kunnen stellen aan de prijzen die gevraagd kunnen worden. Laat een onafhankelijke commissie maar beoordelen of dat de prijs nog enigszins redelijk is en zo niet, dan schend je het patent.
Ook kunnen de overheden via bestaande overlegstructuren (de UN biedt een prima platform om te netwerken) een potje creëren waarin elk deelnemed land 1% van haar BNP stopt voor de ontwikkeling van farmaceutische middelen. De organisaties die publiek onderzoek financieren zouden meer geld kunnen vorderen van de pharmaceutische bedrijven wanneer die deze kennis gebruiken.
#NoDAPL
  zaterdag 19 december 2015 @ 12:55:27 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158353581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Opheffen werkt niet maar je zou wel grenzen kunnen stellen aan de prijzen die gevraagd kunnen worden. Laat een onafhankelijke commissie maar beoordelen of dat de prijs nog enigszins redelijk is en zo niet, dan schend je het patent.
Ook kunnen de overheden via bestaande overlegstructuren (de UN biedt een prima platform om te netwerken) een potje creëren waarin elk deelnemed land 1% van haar BNP stopt voor de ontwikkeling van farmaceutische middelen. De organisaties die publiek onderzoek financieren zouden meer geld kunnen vorderen van de pharmaceutische bedrijven wanneer die deze kennis gebruiken.
zo gaat het wel in Europa waar de prijzen worden bepaald door inmenging van de overheid
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:32:59 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158354364
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 11:33 schreef Re het volgende:

[..]

De amerikaanse markt is de Europese niet.
En wat hoezo geen sales? Hoe kom je bij die onzin?
Ik ken een aantal generica bedrijven en je praat echt onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:57:52 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158354783
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De amerikaanse markt is de Europese niet.
En wat hoezo geen sales? Hoe kom je bij die onzin?
Ik ken een aantal generica bedrijven en je praat echt onzin.
de meeste hebben gewoon geen sales force (er zullen er vast wel wat zijn), niet zo vreemd want dat is hun business model niet, dat hebben ze ook niet echt nodig natuurlijk want het product verkoopt zichzelf wel aan de hand van bekendheid van het originele product. Enige waar ze voor moeten zorgen is dat ze op de formulary komen, daar heb je echt geen sales force voor nodig (wellicht wat market access of medical affairs, maar dat is geen sales). Ik ken er ook aardig wat trouwens dus dat is geen argument.

En ja de Amerikaanse markt is waar het in eerste instantie over ging daar had Jaroon het o.a.over en ook voor de Europese markt gelden een zelfde soort richtlijnen, en kost het net zo lang om je product op de markt te krijgen. In markten als China en India ligt het wel wat anders maar ook die komen niet zomaar de westerse markt op hoor.
pi_158373619
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk, de EU.
Landbouwsubsidies werkten ook zo geweldig.
De Euro, daar waren ook harde afspraken over
Het verdrag van Dublin, dat doet het ook zo goed
Ja. Het moet wel werken..........
pi_158373620
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:44 schreef Re het volgende:

[..]

:')... om jou uit de markt te drukken die je niet eens had en monopolie te houden, daarna kan ik de prijs weer omhoog gooien... en alleen al die dreiging zorgt ervoor dat ik de prijs niet omlaag hoef te gooien... (ik heb immers een grote farmaceut achter me die genoeg geld heeft bijvoorbeeld) Ga jij miljoenen investeren in een verliesdraaiend product? nah. Het duurt minimaal 2 jaar om een generiek op de markt te brengen en daarna nog eens verschillende lawsuits ... denk niet dat jij je vingers er aan zal branden, en blijkbaar ook veel bedrijven niet.

Let wel, als de markt groot is dan kan het best, maar ja dat zie je dan ook

het heeft dus niets met innovatie te maken zoals je stelde
Dat werkt zeker deels zo. Sun heeft bij sumatriptan een deel van de markt gekregen door o.a. een tijd lang onder de prijs van GSK te gaan zitten. Maar nu staat men eigenlijk weer gelijk. Tenminste in Nederland.
pi_158373623
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:55 schreef Re het volgende:

[..]

zo gaat het wel in Europa waar de prijzen worden bepaald door inmenging van de overheid
Of dat echt zo geweldig werkt met die prijzen.....? Want dat is eigenlijk waar ik het ook over heb. Te gekke prijzen vragen. Dat maakt niet persoonlijk uit voor mij in een land als Nederland waar ik het vergoed krijg. Maar wel voor bijv. een Amerikaan. Nog iets anders wat vreemd lijkt is dat bepaalde apothekers parallel lijken te importeren uit (eu) landen waar het medicijn goedkoper is. Het is een vreemde wereld farma land.
  zondag 20 december 2015 @ 09:46:40 #185
45206 Pietverdriet
pi_158374237
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 07:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Het moet wel werken..........
Dat doet het dus niet.
pi_158374279
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet het dus niet.
Het is ook niet geprobeerd volgens mij.
  zondag 20 december 2015 @ 09:52:08 #187
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158374289
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 07:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of dat echt zo geweldig werkt met die prijzen.....? Want dat is eigenlijk waar ik het ook over heb. Te gekke prijzen vragen. Dat maakt niet persoonlijk uit voor mij in een land als Nederland waar ik het vergoed krijg. Maar wel voor bijv. een Amerikaan. Nog iets anders wat vreemd lijkt is dat bepaalde apothekers parallel lijken te importeren uit (eu) landen waar het medicijn goedkoper is. Het is een vreemde wereld farma land.
Wat vreemd is in farma land is dat ze iedere prijs die ze willen hebben kunnen vragen omdat niet de patient maar de overheid de prijs bepaalt door hoe dan ook dat geld te gaan halen bij werkende gezonde mensen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158374309
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat vreemd is in farma land is dat ze iedere prijs die ze willen hebben kunnen vragen omdat niet de patient maar de overheid de prijs bepaalt door hoe dan ook dat geld te gaan halen bij werkende gezonde mensen.
De overheid bepaald de prijs nu niet. En de consument natuurlijk ook niet. De farma industrie wel.
  zondag 20 december 2015 @ 09:56:21 #189
45206 Pietverdriet
pi_158374335
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is ook niet geprobeerd volgens mij.
Jij vertrouwt de EU landen met zo een grote financiele besliskracht, terwijl het duidelijk is dat het enige wat de EU kan is transfer van geld van rijk naar arm, waarbij blijkt dat de solidariteit maar één kan op gaat.
pi_158374348
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij vertrouwt de EU landen met zo een grote financiele besliskracht, terwijl het duidelijk is dat het enige wat de EU kan is transfer van geld van rijk naar arm, waarbij blijkt dat de solidariteit maar één kan op gaat.
Als het gaat over bepaalde deals wel. En je zou het ook kunnen doen met een beperkt aantal landen. Het bewijs zie je dan in de prijs. Als ik ipv 18 euro per injectie ineens 25 kost dan heeft men iets fout gedaan.
  zondag 20 december 2015 @ 10:15:12 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158374544
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet het dus niet.
het werkt niet omdat elk EU land zijn eigen regels heeft over wat een medicijn moet doen om vergoed te worden, er worden wel pogingen gedaan op EU niveau (EUnetHTA bijvoorbeeld) maar zolang ieder zijn eigen regels heeft zal men nooit op een lijn komen... en wel grappig dan men dus wel verwacht vanuit EU perspectief dat het gereguleerd moet worden vanuit Brussel
pi_158374561
quote:
3s.gif Op zondag 20 december 2015 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

het werkt niet omdat elk EU land zijn eigen regels heeft over wat een medicijn moet doen om vergoed te worden, er worden wel pogingen gedaan op EU niveau (EUnetHTA bijvoorbeeld) maar zolang ieder zijn eigen regels heeft zal men nooit op een lijn komen... en wel grappig dan men dus wel verwacht vanuit EU perspectief dat het gereguleerd moet worden vanuit Brussel
Dat is waar. Elk medicijn (en ook ingrepen) moet in elk land weer opnieuw onderzocht worden. Dat merkte ik ook bij een bepaalde operatie. Het maakt dan niets uit of de UK, Frankrijk, Belgie, etc. dat ook al gedaan hebben. Ook wat vreemd.
pi_158374565
quote:
3s.gif Op zondag 20 december 2015 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

EU of bepaalde landen. In elk geval met meer macht tegen de farma.
  zondag 20 december 2015 @ 10:19:29 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158374585
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is waar. Elk medicijn (en ook ingrepen) moet in elk land weer opnieuw onderzocht worden. Dat merkte ik ook bij een bepaalde operatie. Het maakt dan niets uit of de UK, Frankrijk, Belgie, etc. dat ook al gedaan hebben. Ook wat vreemd.
apart is wel dat op goedkeuring van een medicijn er wel een Europese regelgeving is (EMA), maar op vergoeding niet
pi_158374605
quote:
3s.gif Op zondag 20 december 2015 10:19 schreef Re het volgende:

[..]

apart is wel dat op goedkeuring van een medicijn er wel een Europese regelgeving is (EMA), maar op vergoeding niet
Dat is ook raar idd. Maar zo klopt er wel meer niet. Ook een heel gedoe was gezien worden in Nederland als chronisch medicijngebruiker. De staat had daar een lijstje ziektes voor gemaakt waar ik niet opstond. Maar ik voldeed wel aan alle voorwaarden. Men kwam er niet uit.......
  zondag 20 december 2015 @ 12:26:42 #196
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158376386
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De overheid bepaald de prijs nu niet. En de consument natuurlijk ook niet. De farma industrie wel.
In de wetenschap dat wat ze ook vragen betaald zal worden. Iemand medicijnen ontzeggen kost je stemmen bij de volgende verkiezingen. Dat geld haal je dus bij het productieve deel van de natie. Zo bepaalt de overheid uiteindelijk de prijzen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158385986
Dus dit is hoe een 4chan troll er in het echt uit ziet.

Misschien is het ook wel goed, dit soort acties zorgen er hopelijk voor dat de broodnodige hervormingen er sneller kopen.
  maandag 21 december 2015 @ 13:13:53 #198
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158407750
quote:
quote:
Uit tweets en YouTube-filmpjes van Shkreli valt op te maken dat hij extreem narcistisch is. Maar de afgelopen dagen zijn er meerdere berichten op zijn Twitterprofiel verschenen die Shrkeli niet zelf zou hebben geschreven, zoals 'Wie wil er gratis geld? Ben bereid om honderdduizenden euro's te doneren aan liefdadigheidsinstellingen voordat ik naar de gevangenis ga', 'Ik ben nu een god', en diverse berichten vol scheldwoorden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 december 2015 @ 14:07:31 #199
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158409182
Om een beeld te krijgen van de farmaceutische markt is dit onderzoek van Deutsche Bank een aanrader: https://workspace.imperia(...)0Deutsche%20Bank.pdf
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158409776
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heel erg vreemd. Het ene land is meer ontwikkeld dan het andere land maar als meerdere ontwikkelde landen zulk onderzoek hebben gedaan dan kan je rustig ervan uitgaan dat de data kloppen en dan kan je eigen autoriteit met die data even een analyse doen in plaats van heel het onderzoek over te doen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')