abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156260468
Mijn grootste angst lijkt zo langzamerhand aardig uit te komen: alleen overblijven. Ik ben nu 22 en heb nog nooit een relatie gehad. Zelfs nog nooit gedatet en dus ook nog nooit gekust of seks gehad. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind van een jaar of 9 tegen mijn vader zei 'Pap, hoe gaat dat later als ik groot ben met een vrouw vinden? Ik weet niet hoe dat moet.' Alsof ik het toen al aanvoelde dat dit ging gebeuren.

In april van dit jaar dacht ik eindelijk iemand tegen te zijn gekomen waar ik van dacht dat er uiteindelijk wel iets meer in kon zitten. We stonden allebei als verkoper op een beurs, werkten voor hetzelfde merk en waren allebei vrijgezel. We hadden het enorm gezellig met mekaar, we deden eigenlijk alles samen en er werd ook wel wat geknuffeld. We hadden ook nog eens dezelfde interesses. Na 7 dagen lang van 10:00 tot 22:00 continue met haar samengewerkt te hebben kon ik wel zeggen dat ik verliefd was geworden. Ik had haar mee uit gevraagd, maar uiteindelijk zag zij toch niks in mij. Ik had haar totaal verkeerd ingeschat, want ik had het idee dat de interesse wederzijds was. Dus weer terug bij af.

Op het gebied van vrouwen versieren heb ik weinig ervaring en ik heb hier ook best veel moeite mee. Zoals uit de vorige alinea wel al duidelijk is heb ik best wel wat verkoopervaring, dus het is zeker niet zo dat ik mensenschuw ben, maar het is echt het bang zijn voor een afwijzing van vrouwen. Iedereen om mij heen hoor ik praten over 'mijn vriend' of 'mijn vriendin'. Dit maakt het voor mij nog extra lastig om zomaar op vrouwen af te stappen. Het lijkt echt of iedereen bezet is en zit een bezette vrouw wel te wachten op iemand die haar wilt versieren? Tuurlijk niet. De kans dat je een vrouw aanspreekt die nog single is lijkt vrijwel nihil. Op zoiets als een beurs gaat het contact maken met anderen vanzelf, dus dan is de drempel om iemand mee uit te vragen ook veel lager. Op een gelegenheid waar contact maken niet zo vanzelf gaat, bijvoorbeeld in de sportschool, heb ik het een stuk lastiger hiermee.

Ik ben nu 22 en heb echt wel behoefte aan iemand extra in mijn leven. Het voelt ook echt alsof het NU moet gebeuren omdat ik anders nooit meer iemand zal vinden. Ik ken er van mijn leeftijd die al kinderen hebben en getrouwd zijn. Het is echt ontzettend moeilijk om te zien dat sommigen al zo ver zijn terwijl ik nog niks heb.

Hoe kan ik van de angst voor afwijzing af komen en hoe krijg ik de gedachte 'zij zal toch wel een vriend hebben' bij elke vrouw uit mijn hoofd? En zijn er hier op dit forum forummers die hetzelfde mee hebben gemaakt maar uiteindelijk toch nog iemand gevonden hebben? Hoe gingen jullie hier mee om?
  zondag 20 september 2015 @ 23:53:38 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156260619
Wees blij dat je nu leeft en niet 50 jaar geleden. Er is namelijk een eenvoudige oplossing voor jouw "probleem" en die bestaat uit internetdating.

Meld je aan bij zo'n site en ga wat dates regelen. Als je een stuk of 50 dates hebt gehad, kunnen we verder praten.

Maar ik denk dat jouw probleem dan geen probleem meer is.
pi_156260724
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wees blij dat je nu leeft en niet 50 jaar geleden. Er is namelijk een eenvoudige oplossing voor jouw "probleem" en die bestaat uit internetdating.

Meld je aan bij zo'n site en ga wat dates regelen. Als je een stuk of 50 dates hebt gehad, kunnen we verder praten.

Maar ik denk dat jouw probleem dan geen probleem meer is.
Heb ik al geprobeerd, maar werkt ook niet. Veel nepprofielen, vrouwen die niks meer laten horen, etc., etc.
pi_156260794
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:56 schreef NicoRosberg het volgende:

[..]

Heb ik al geprobeerd, maar werkt ook niet. Veel nepprofielen, vrouwen die niks meer laten horen, etc., etc.
Heb je al eens een betaalde datingsite geprobeerd? "Criminelen" betalen vast geen geld speciaal voor fake profielen :P
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_156260854
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:56 schreef NicoRosberg het volgende:

[..]

Zelf heb ik jarenlang allerlei sites geprobeerd. relatieplanet, parship, christelijke sites, sites voor hoger opgeleiden e.d. Allemaal aardig. Maar het beste beviel lexa.nl.

Je moet wel gebruik leren maken van de "wet van de grote getallen". Eén date is niks. Tien dates is ook niks. Je moet denken in tientallen of honderden dates, voordat het gaat "renderen".

Dat kost uiteraard wel tijd, die moet je nu eenmaal investeren.
pi_156261037
Joh 22 jaar pas...

meldt je gewoon hier R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #7

zoals je ziet ben je de enige niet.
pi_156261134
Herkenbaar, en ben zelfs al ouder.. Familie en mensen om mij heen zijn inmiddels ook allemaal voorzien lijkt het, en inderdaad die vraag 'wanneer kom jij nou eens met een meid thuis' stellen ze steeds minder... ;( Wat ik wel geleerd heb is dat geforceerd zoeken (ook online!!) niet werkt. Ook je leven op orde stellen is een veelgehoorde uitspraak, maar liefde overkomt je vaak wanneer je het niet verwacht, in goede of slechte tijden. Ik ben dit weekend sinds lange tijd weer eens uitgegaan, in mijn uppie, en het viel eigenlijk helemaal niet tegen. Nee, geen meid aan de haak geslagen, maar wel een toffe tijd gehad :) Ook experimenteer ik een beetje met mijn uiterlijk qua kleding en baardje laten staan etc. omdat ik altijd jonger wordt geschat. Blijkt dat niks voor mij en faal ik hard, dan heb ik het iig wel geprobeerd.
pi_156261201
Jeetje, joh. Je bent 22! Kan met je gemis voorstellen, hoor, maar "alleen overgebleven"? Je doet alsof het leven alweer bijna voorbij is.

Even terug naar de realiteit graag.
pi_156261241
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:12 schreef blondetrien het volgende:
Jeetje, joh. Je bent 22! Kan met je gemis voorstellen, hoor, maar "alleen overgebleven"? Je doet alsof het leven alweer bijna voorbij is.

Ja, precies, mijn neef was 28 jaar toen hij voor het eerst verkering kreeg, helemaal goed gekomen
hoor :+
pi_156261434
quote:

Nou idd, ik dacht heel zijn familie is uitgemoord ofzo
pi_156261519
quote:

Ik snap zijn gevoel wel. Overal hoor ik: je zit nu in de bloei van je leven blablablabla en als je dan alleen bent en blijft voelt dat echt niet lekker. Helemaal omdat je elk jaar ouder wordt en mensen als ons meestal ook in dat schuitje blijven en voor je het weet ben je begin 30;( Er zijn niet voor niks mensen (en ja ook dames) die gewoon hun hele leven alleen zijn gebleven maar die het wel anders hadden willen zien. Oók normale types waar qua karakter en uiterlijk niks mis mee is maar bijvoorbeeld bindingsangst hebben opgebouwd omdat ze al zo lang alleen hebben geleefd dat je na 40 jaar niet nog met een partner iets kan opbouwen / uit handen geven etc.

Maar om terug te komen op dit topic: 22 jaar is best jong ja, maar je moet het niet vergelijken zoals ik helaas nog weleens doe met gastjes van 18 die al 3 relaties achter de rug hebben met gewillige dames. Dat zijn vaak geen serieuze relaties, veel problemen later, maar in het begin wel de lusten :)

Als je richting de 30 gaat en nog steeds single bent zonder ooit relatie hebben gehad zie ik het wel somber in voor je... (tevens ook mijn grootste angst hoor :P)
pi_156261598
Komt wel goed schatje.
★★★
pi_156261625
Als je echt op zoek bent naar liefde, weet ik niet of online dating wel kan helpen. Maar als je gewoon die ervaring van daten met verschillende meiden, zoenen en seks wilt hebben, dan is online dating een van de beste uitvindingen sinds de penis. Genoeg mensen die ik ken, waarvan hun "vrouwenleven" hiermee is begonnen, en daardoor een stuk zekerder zijn geworden op dat gebied
pi_156261922
Klinkt misschien moeilijk, maar ik zou toch proberen je niet al te druk te maken! Vrouwen vinden het juist leuk als je als man zelfverzekerd overkomt, dus probeer dat uit te stralen en je bent al een heel eind ;)
Jammer dat het met dat ene meisje niks is geworden, maar wil niet zeggen dat het een volgende keer met een ander meisje ook zo zou lopen. En echt niet ieder meisje is bezet! Datingsites, zoals al genoemd is ook een goede optie als je in het ''echt'' niet veel leuke meisjes ontmoet. En inderdaad, niet na 1 mislukte date meteen opgeven!
  maandag 21 september 2015 @ 01:27:10 #15
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156262434
Pffff, 22 pas.. en nu al helemaal bang dat het noooooooooit meer wat zal worden. :D Je bent net uit je kindertijd man...
En er te veel een obsessie van maken is ook niet de meest handige manier om ermee om te gaan als je het mij vraagt. Als je je vrouwelijke medemens te veel als potentieel relatiemateriaal gaat lopen beschouwen in contact ermee, dan is de kans groot dat dit je gedrag bepaalt, en je zenuwachtig wordt en je het gevoel krijgt te moeten presteren in situaties met vrouwen. Weg spontaniteit, weg authenticiteit... werkt waarschijnlijk alleen maar als een afknapper.
Begin liever eens met voor jezelf er minder gewicht aan te hangen. Vaak werkt het bij dit soort dingen allemaal heel paradoxaal, en zet je allerlei mechanismen in werking die er juist voor zorgen dat je in stand houdt, wat je wenst te veranderen. Daarentegen ontstaat bij het loslaten van al die gewicht in de schaal, juist ruimte in jezelf, waardoor meer rust, en daardoor waarschijnlijk aantrekkelijker voor vrouwen.

Klinkt cliché, maar eerst gelukkig worden met je zelf, en dan pas het vrouwtje... Kom eerst eens af van het idee dat het leven zonder partner geen zin heeft. En vanuit je onafhankelijkheid vervolgens jezelf dan openstellen voor een relatie, werkt, denk ik, beter.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156262485
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 01:27 schreef Villas__Rubin het volgende:
Kom eerst eens af van het idee dat het leven zonder partner geen zin heeft.
Nou, dát absoluut! Je bent veel te gefocust op het partner vinden en er is ook een beetje een sfeertje van een selffulfilling prophecy :o Niet doen. En denken dat 22 oud is voor het vinden van een partner, het is bijna schattig, maar ik begrijp dat het voor jou een reële (saboterende!) gedachte is.

Kruip uit die slachtofferrol, sta open voor contacten en probeer eventueel goede datingsites uit. Ga daten met het idee dat je een leuke dag/avond gaat hebben, niet met het idee dat je de moeder van je kinderen gaat ontmoeten :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_156262531
Geeft niets. Komt vanzelf wel.
pi_156262640
Maak je niet druk man, ik ben 27 en ook nog nooit een relatie gehad.
ADHD-C
pi_156262915
Het is niet per se dat je nu iets MOET, maar ik snap je probleem wel. Wat ik vooral lees is de angst voor een afwijzing. Ik heb dit zelf lange tijd gehad en zelfs nu nog wel een klein beetje nog. Het grootste punt wat je je moet realiseren is dat er niks ergs gebeurd wanneer een vrouw je afwijst. Klinkt makkelijk maar in je hoofd is het een stuk moeilijker, in ieder geval dat was voor mij zo.

Wat mij enigzins geholpen heeft is het gewoon een paar keer doen, dan wordt je maar een paar keer afgewezen, boeiend. Verder nam ik een beetje een schijt aan alles attitude aan. Een meisje wijst je op een beetje lullige manier af? Her loss, volgende chick beter. Oja en het boeit helemaal niet als een dame al een vriend heeft. Die afwijzing die je dan krijgt is niet eens op jou als persoon gericht maar simpelweg omdat ze al een relatie heeft.
pi_156263136
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2015 00:06 schreef FANN het volgende:
Joh 22 jaar pas...

meldt je gewoon hier R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #7

zoals je ziet ben je de enige niet.
Denk dat dit effectiever en doelgerichter is dan honderden keren daten.
pi_156263205
Als je nu eerst even zorgt dat je in je eentje gelukkig bent, nu kom je een beetje over alsof dit het einde van de wereld is. Voor de rest probeer lexa eens maak een leuk profiel je moet wel veel mailen want je komt om in de nepprofielen op dat soort sites. je moet wat om mannen te lokken op zo'n site. dus gewoon al je machtes mailen die je aanspreken. Baat het niet dan schaadt je alleen Lexa ermee.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 21 september 2015 @ 09:10:00 #22
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_156264245
quote:
11s.gif Op maandag 21 september 2015 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nou idd, ik dacht heel zijn familie is uitgemoord ofzo
dat dacht ik ook
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
pi_156264347
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 23:58 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Heb je al eens een betaalde datingsite geprobeerd? "Criminelen" betalen vast geen geld speciaal voor fake profielen :P
Bij betaalde datingsites zijn de sites zelf de crimineel. Die maken nepprofielen aan die beheert worden door werknemers om betaalde klanten te lokken en net zo lang aan het lijntje te houden dat ze nog een maand langer abonnee blijven.
pi_156265042
Ik zat in een soortgelijke situatie. Het klopt wat je zegt:

Heb je verder geen vrienden waarmee je kunt uitgaan? Het is wel fijn om alvast wat vrouwen gezoend te hebben, zodat je je niet compleet onervaren voelt. Dan zal je ook zien dat het redelijk als vanzelf gaat.

Op je 22e bang zijn dat je alleen gaat blijven is natuurlijk absurd. :D Al snap ik het gevoel wel.
pi_156265908
Van een afwijzing ga ik inderdaad niet dood, maar elke afwijzing bevorderd zeker niet mijn zelfvertrouwen in de omgang met vrouwen.
Mijn enige echte vriend is mijn broertje. Hij is pas 16, maar wij zijn echt 2 dezelfde als het op hobby's, etc. aankomt. Onze hobby's zijn wel van die typische mannendingen (karten, autosport, darten, etc.). Daarnaast doe ik nog veel fitnessen en zwemmen. Op het circuit zul je niet snel een vrouw tegenkomen en tijdens het darten is het aantal vrouwen ook op 1 hand te tellen. Met fitnessen en zwemmen kom je nog wel eens een vrouw tegen, maar daar gaat contact maken niet vanzelf. Dan is de angst voor afwijzing er weer waardoor een gesprek er niet van komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')