Soms kunnen dingen zo eenvoudig zijn dat je er niet aan denkt. Thanksquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan vraag en aanbod
Er zijn meer mensen die een retourtje munchen moeten hebben, dan mensen die een enkeltje moeten hebben. Zo veel meer dat dat de kosten voor de retourvlucht overstijgt. Daarom is de prijs voor een retourtje lager.
Je kunt dus het beste een retourtje kopen en geen gebruik maken van de terugvlucht, alsj e dat wenst.
Goed om rekening mee te houden idd als je dit traject vaker vliegt, maar het zal bij mij altijd een retourtje zijn (dat ik ook daadwerkelijk gebruik).quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:07 schreef XL het volgende:
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:43 schreef de__vakantieman het volgende:
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
Doe het regelmatig, maar is dan ook wel een route waar geen low-cost carriers op vliegen, en het scheelt behoorlijk. Heb het dan over amsterdam - helsinkiquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.
Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.
Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
Als KLM nou de enige zou zijn zou je misschien een punt hebben maar kijk eens wat andere maatschappijen doen.....quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Deze week Amsterdam-Bangalore en Goa-Bangalore-Amsterdam met Etihad geboekt, 650 euro via Expedia. Retourtje AMS-BLR was bij Expedia en ook bij Etihad zelf 750 euro. Je komt bij zo'n open jaw de wildste prijzen tegen, zowel hoog als laag. Is wel wat zoekwerk bij diverse aanbieders.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen.
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Vind het juist prijs discriminatie. Ze bieden dezelfde vlucht aan vanaf Amsterdam naar Jakarta. Enigste verschil is dat je vanaf Brussel of Antwerpen nog 2 trein tickets krijgt en 170 euro korting.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:13 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:31 schreef kingre het volgende:
[..]
.. maar zelfde product aanbieden..
Dit zijn 2 producten die een overeenkomende dienst gebruiken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
Op je eerste alinea, dat is toch wat we willen? iemand anders haalde juist aan dat we niet terug willen naar de veel te dure vliegticket prijzen. Dus als KLM zijn vliegtickets even goedkoop aan zou bieden voor de Nederlandse markt als dat voor de Belgische markt dan zouden de buitenlandse maatschappijen weer onder die prijs gaan zitten. Want dan krijg je juist goede concurrentie.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:51 schreef de__vakantieman het volgende:
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.
Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
Nee, naar Bangalore is dat beslist niet duur. Jouw ticket naar Jakarta was extreem goedkoop. Tarieven onder de 400 euro naar Azie kom je tegenwoordig zelden nog tegen, hooguit een uitzondering vanaf LHR, maar ook daar is het met een dure Pound geen feest meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
Nee, dat is niet slim.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Het is en blijft een als consument moeilijk te bevatten materie. KLM zal voor een rechtstreekse vlucht (met stop in KUL) voor die prijs wel voldoende stoelen verkopen. Daarnaast willen ze ook op buitenlandse markten meesnoepen dus droppen ze daar hun prijzen tot onder het nivo van de lokale (en rechtstreekse) aanbieder. Ze zijn er groot mee geworden, laat ons je naar Schiphol vliegen en vandaar brengen we je naar de rest van de wereld. En dan is Schiphol ook nog eens een prima overstap plaats natuurlijk, nu even niet, maar dat daargelaten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
NEE!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |