Het staat in de tekst uitgelegd. Dat zijn mensen:quote:Op zondag 20 september 2015 15:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat betekent het woord "asylum applicants" volgens jou?
Edit:quote:who applied for the first time for asylum in the EU in the second quarter 2015
Dus wie in verschillende EU-landen een eerste aanvraag heeft gedaan, wordt in de EU-statistiek dubbel geteld.quote:Applications submitted by persons who are subsequently found to be a subject of a Dublin procedure are included in the statistics on first time asylum applicants if such persons are also a subject of first asylum application.
Ik denk dat je mij niet begrijpt. Die Finse "vluchtelingentax" is een belasting voor rijkeren. Dat is niet een kwestie van mee willen werken, maar belastingbetalen is een plicht.quote:Op zondag 20 september 2015 15:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, denk je dat rijke autochtonen mee willen werken om opvang van "vluchtingen" te financieren. Het is niet nieuw hier, maar Henny van der Most heeft Oranjedorp gefinancierd om daar vluchtingen te stallen. Dat kan ook een voordeel zijn voor de overheidsfinanciën die niet echt nodig is om voor die doelgroep te financieren.
Een grote kans op kabinetscrisis voor de kerst! Dat kan PVV de grootste partij van Nederland worden, maar denk het niet. Want de geschiedenis herhaalt zich weer dat een politicus die tegen de komst van asielzoekers, haat tegen moslims vermoord wordt door een idiote man die heel andere denkbeelden heeft dan Wilders!quote:Op zondag 20 september 2015 15:41 schreef Loekie1 het volgende:
Halbe Zijlstra zei een paar dagen geleden dat de grens van wat Nederland op kan vangen snel bereikt is. Ik neem aan dat de VVD in de achterkamertjes aan het onderhandelen is met PvdA. Dat duurt te lang dus ze komen er niet uit, dat kan dus betekenen dat binnenkort het bericht komt dat het kabinet ontbonden is. Ik hoop het.
Ik ga uit van de informatie die is verschaft door de Deense overheid (http://www.dst.dk/en/Stat(...)g-opholdstilladelser). Ik neem aan dat Jan dit ook doet, maar dit weet ik niet zeker. Als je deze informatie gadeslaat zul je zien dat het aantal ingediende asielaanvragen significant is afgenomen. Cijfers zijn niet zo moeilijk hoor. Deze cijfers vervolgens in lijn brengen met jouw wereldbeeld is daarentegen wel lastiger.quote:Op zondag 20 september 2015 15:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Het staat in de tekst uitgelegd. Dat zijn mensen:
[..]
Het zinnetje "who applied for the first time for asylum in the EU in the second quarter 2015" heeft niets te maken met de cijfers in die tabel, maar met andere cijfers. Beter lezen voordat je zomaar wat neerzet hier.quote:Op zondag 20 september 2015 15:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Het staat in de tekst uitgelegd. Dat zijn mensen:
[..]
Edit:
[..]
Dus wie in verschillende EU-landen een eerste aanvraag heeft gedaan, wordt in de EU-statistiek dubbel geteld.
Ok. maar ze hebben het wel over vermogensbelasting voor rijken die ingevoerd wordt. Dit kan ook goed gebruikt worden voor opvang van asielzoekers. We weten dat belasting betalen ook wel wettelijk plicht is waarmee we overheid betalen voor zulke projecten, nieuwe investeringen en etc.quote:Op zondag 20 september 2015 15:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij niet begrijpt. Die Finse "vluchtelingentax" is een belasting voor rijkeren. Dat is niet een kwestie van mee willen werken, maar belastingbetalen is een plicht.
Het voorbeeld van Henny van der Most heeft daar helemaal niets mee te maken. Henny van der Most heeft bedrijf weer winstgevend weten te maken dankzij "vluchtelingen". Daar is niets sociaals aan, de gewone Nederlanders betalen dit.
Het is helemaal niet zo makkelijk, want de cijfers van het Deense statistiekbureau en die van Eurostat spreken elkaar dus nogal tegen. (Wat extra raar is omdat Eurostat de gegevens ook van de nationale statistische bureau's aangeleverd krijgt.)quote:Op zondag 20 september 2015 15:51 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik ga uit van de informatie die is verschaft door de Deense overheid (http://www.dst.dk/en/Stat(...)g-opholdstilladelser). Ik neem aan dat Jan dit ook doet, maar dit weet ik niet zeker. Als je deze informatie gadeslaat zul je zien dat het aantal ingediende asielaanvragen significant is afgenomen. Cijfers zijn niet zo moeilijk hoor. Deze cijfers vervolgens in lijn brengen met jouw wereldbeeld is daarentegen wel lastiger.
Niet als je goed leest. Beide bronnen bevatten kloppende cijfers.quote:Op zondag 20 september 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo makkelijk, want de cijfers van het Deense statistiekbureau en die van Eurostat spreken elkaar dus nogal tegen.
Ik denk dat je met CDA en VVD ook al een eind komt en dan is in elk geval het huidige idiote beleid ten einde. We kunnen ons nu geen PvdA in het kabinet veroorloven, dan gaat Nederland failliet.quote:Op zondag 20 september 2015 15:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Een grote kans op kabinetscrisis voor de kerst! Dat kan PVV de grootste partij van Nederland worden, maar denk het niet.
Er zijn in dat deel van het document helemaal geen andere cijfers.quote:Op zondag 20 september 2015 15:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zinnetje "who applied for the first time for asylum in the EU in the second quarter 2015" heeft niets te maken met de cijfers in die tabel, maar met andere cijfers. Beter lezen voordat je zomaar wat neerzet hier.
quote:Op zondag 20 september 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo makkelijk, want de cijfers van het Deense statistiekbureau en die van Eurostat spreken elkaar dus nogal tegen. (Wat extra raar is omdat Eurostat de gegevens ook van de nationale statistische bureau's aangeleverd krijgt.)
quote:Op zondag 20 september 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo makkelijk, want de cijfers van het Deense statistiekbureau en die van Eurostat spreken elkaar dus nogal tegen. (Wat extra raar is omdat Eurostat de gegevens ook van de nationale statistische bureau's aangeleverd krijgt.)
Goede constatering en nu nog de vraag beantwoorden waarom de Denen in de toelichting van hun statistiek aangeven dat:quote:Op zondag 20 september 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de statistiek het aantal mensen weergeeft dat asiel zoekt in een bepaald kwartaal hoe kan dat in overeenstemming zijn dat het het aantal ingediende asielverzoeken in het tweede kwartaal, zoals mensen hier beweren. De behandeling van eerdere asielverzoeken loopt immers ook en asielzoekers die in januari een asielverzoek doen en in februari een verblijfsvergunning krijgen zoeken immers geen asiel meer, die hebben het al gekregen en zitten in de statistiek toegewezen verblijfsvergunningen.quote:The statistics show the number of asylum seekers and the number of residence permits granted.
Nou ik denk het zelfs dat VVD liefst graag met D'66 en CDA wil regeren als er een nieuwe kabinet zou geformeerd worden, althans dat het ook wel een asociale kabinet 2 kunnen zijn. Maar het is te laat voor dat je Nederland al nog niet failliet noemt, verder is het al technisch failliet dat Nederland met een torenhoge staatsschuld kampt van 466 miljard euro, pakweg 25.000 euro per bewoner kost.quote:Op zondag 20 september 2015 15:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je met CDA en VVD ook al een eind komt en dan is in elk geval het huidige idiote beleid ten einde. We kunnen ons nu geen PvdA in het kabinet veroorloven, dan gaat Nederland failliet.
quote:Op zondag 20 september 2015 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb jou aangesproken op het goed lezen van de tekst. Dat is heel wat anders dan "rot op" roepen.
Je bent gewoon aan het liegen want je beschuldigde me ook van onwil om begrijpend te lezen, gebrek aan inzicht en gebrek aan kennis, allemaal persoonlijke aanvallen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb jou aangesproken op het goed lezen van de tekst. Dat is heel wat anders dan "rot op" roepen.
Goed, even de site op Deens gezet en dan is het sleutelwoord in de begrippentoelichting "realitetsbehandlet". Wat zoiets betekent als 'toegelaten' of 'gegrond verklaard'.quote:Op zondag 20 september 2015 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goede constatering en nu nog de vraag beantwoorden waarom de Denen in de toelichting van hun statistiek aangeven dat:
[..]
Als de statistiek het aantal mensen weergeeft dat asiel zoekt in een bepaald kwartaal hoe kan dat in overeenstemming zijn dat het het aantal ingediende asielverzoeken in het tweede kwartaal, zoals mensen hier beweren. De behandeling van eerdere asielverzoeken loopt immers ook en asielzoekers die in januari een asielverzoek doen en in februari een verblijfsvergunning krijgen zoeken immers geen asiel meer, die hebben het al gekregen en zitten in de statistiek toegewezen verblijfsvergunningen.
En ondanks die krankzinnige staatsschuld nog steeds "vluchtelingen" die door 7 veilige landen zijn gekomen opvangen, terwijl we dat op grond van geen enkel verdrag verplicht zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 16:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ik denk het zelfs dat VVD liefst graag met D'66 en CDA wil regeren als er een nieuwe kabinet zou geformeerd worden, althans dat het ook wel een asociale kabinet 2 kunnen zijn. Maar het is te laat voor dat je Nederland al nog niet failliet noemt, verder is het al technisch failliet dat Nederland met een torenhoge staatsschuld kampt van 466 miljard euro, pakweg 25.000 euro per bewoner kost.
Maar Nederland heeft nog wel VN-verdragen over opvang van asielzoekers allang geratificeerd? En daarom is Nederland volgens de verdrag pok wel verplicht om die stroom asielzoekers onderdak te verlenen. zodat ook die 7 veilige landen ook dezelfde verdrag heeft geaccepteerd. Dus ik denk dat men bedoelt dat Syriërs niet echt oorlogsvluchtelingen zijn? Ik neem aan dat het economische vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En ondanks die krankzinnige staatsschuld nog steeds "vluchtelingen" die door 7 veilige landen zijn gekomen opvangen, terwijl we dat op grond van geen enkel verdrag verplicht zijn.
Dat staat er in het Engels ook maar dan bij de verblijfsvergunningen, granted is toegewezen verblijfsvergunningen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed, even de site op Deens gezet en dan is het sleutelwoord in de begrippentoelichting "realitetsbehandlet". Wat zoiets betekent als 'toegelaten' of 'gegrond verklaard'.
Opvallend dat uitgerekend hoger opgeleiden in deze dus een beetje dom zijn.quote:De meeste ondervraagden (68 procent) vonden dat hij zoiets wel mag zeggen tijdens een debat, maar een meerderheid (57 procent), vooral hoger opgeleiden, is het niet met de uitspraak eens.
Die eerste tabel "Asylum seekers", dat gaat in het Deens over "Asylansøgere" (asielzoekers). Er staat bij "in Denmark", want tot 2002 ofzo konden asielzoekers hun aanvraag ook vanuit het buitenland indienen. Maar die categorie is dus intussen 0. Afijn, wat in het Engels "in Denmark" heet, heet in het Deens "Spontan (registreringstallet)" en in het Deens (niet in het Engels) is er een begrippenuitleg, die het omschrijft als "Registrerede spontane asylansøgninger omfatter personer, som får realitetsbehandlet deres asylsag i Danmark."quote:Op zondag 20 september 2015 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat staat er in het Engels ook maar dan bij de verblijfsvergunningen, granted is toegewezen verblijfsvergunningen.
Het verschil van mening gaat volgens mij over de statistiek "Asylum seekers"
http://www.dst.dk/en/Stat(...)g-opholdstilladelser
Naar mijn mening is overduidelijk dat het dus gaat om het aantal asielzoekers in Denemarken in die perioden en staat het dus helemaal los van de vraag wanneer die mensen zijn binnengekomen.
De statistiek Asylum seekers geeft aan hoeveel mensen asiel zoeken (dus lopende asielverzoeken) in die periode en de bijpassende statistiek Residence permits (granted) gaat over de toegewezen verblijfsvergunningen in die periode.
Ja dat verdrag is er. Op grond van dat verdrag kunnen we alle aanvragers die door veilige landen zijn gereisd terugsturen. Alle EU-landen hebben het verdrag namelijk ondertekend. Nederland kan dus binnen één minuut een aanvraag aanwezen. Dat betekent bed, bad en brood voor één nacht en dan uitzetten naar Duitsland of België. De SyrIërs die hier komen zijn geen oorlogsvluchtelingen, want mensen die vanuit een veilig land naar een ander veilig land reizen zijn geen vluchtelingen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft nog wel VN-verdragen over opvang van asielzoekers allang geratificeerd? En daarom is Nederland volgens de verdrag pok wel verplicht om die stroom asielzoekers onderdak te verlenen. zodat ook die 7 veilige landen ook dezelfde verdrag heeft geaccepteerd. Dus ik denk dat men bedoelt dat Syriërs niet echt oorlogsvluchtelingen zijn? Ik neem aan dat het economische vluchtelingen zijn.
Hoger opgeleiden missen wel goede kennis van zaken waarom ze ook beetje dom zijn, zegt wel wat over intelligentie van deze mensen die hoog opleiding hebben afgerond. En weliswaar maken ze veel meer fouten dan lager opgeleide mensen die heel bewust zijn van alles wat er speelt in de hele wereld. Echter heel veel onderzoeken worden veelvuldig gemanipuleerd door de onderzoekers zelf om zijn hachje zo veel mogelijk te redden.quote:Op zondag 20 september 2015 16:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Opvallend dat uitgerekend hoger opgeleiden in deze dus een beetje dom zijn.
Wie de Tweede Kamer geen nepparlement vindt is dom?quote:Op zondag 20 september 2015 16:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Opvallend dat uitgerekend hoger opgeleiden in deze dus een beetje dom zijn.
Dat is gewoon immigranten. dat is verschil van vluchtelingen en emigratie naar andere land om verschillende redenen zoals het leven in vadersland niet meer bevalt. En terwijl Syriërs zoeken hier een baan waar ze veel goedkoper zijn dan onze luie Hollanders die veel geld vraagt voor zijn werk te doen. Dat is bijna het zelfde situatie als Polen, Hongaren, Russen en Oekraïners die ook naar NL komen werken om voor weinig geld. En ja, je ziet het ook dat heel veel landgenoten niet meer in aanmerking komen voor een baan die werkgever heel veel geld kost. Kijk, een man die bouwvakker is en is opgetogen in Nederland kost men werkgever wel 1.500 euro per maand, maar de werkgever neemt een buitenlandse bouwvakker aan, betaalt hem ongeveer 800 euro per maand, verschil van 700 euro van elkaar.quote:Op zondag 20 september 2015 16:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja dat verdrag is er. Op grond van dat verdrag kunnen we alle aanvragers die door veilige landen zijn gereisd terugsturen. Alle EU-landen hebben het verdrag namelijk ondertekend. Nederland kan dus binnen één minuut een aanvraag aanwezen. Dat betekent bed, bad en brood voor één nacht en dan uitzetten naar Duitsland of België. De SyrIërs die hier komen zijn geen oorlogsvluchtelingen, want mensen die vanuit een veilig land naar een ander veilig land reizen zijn geen vluchtelingen.
Door de media, politici en veel mensen op FOK! worden dit "vluchtelingen" genoemd. En het verhaal over arbeidsmigratie is totaal offtopic.quote:Op zondag 20 september 2015 16:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is gewoon immigranten. dat is verschil van vluchtelingen en emigratie naar andere land om verschillende redenen zoals het leven in vadersland niet meer bevalt. En terwijl Syriërs zoeken hier een baan waar ze veel goedkoper zijn dan onze luie Hollanders die veel geld vraagt voor zijn werk te doen. Dat is bijna het zelfde situatie als Polen, Hongaren, Russen en Oekraïners die ook naar NL komen werken om voor weinig geld. En ja, je ziet het ook dat heel veel landgenoten niet meer in aanmerking komen voor een baan die werkgever heel veel geld kost. Kijk, een man die bouwvakker is en is opgetogen in Nederland kost men werkgever wel 1.500 euro per maand, maar de werkgever neemt een buitenlandse bouwvakker aan, betaalt hem ongeveer 800 euro per maand, verschil van 700 euro van elkaar.
Niet dom, maar Tweede Kamer is echt een parlement die gekozen is door het volk via verkiezingen. Maar een nepparlement bestaat echt niet, werkelijk wat Wilders ook afgelopen donderdag tijdens de algemene beschouwingen wel heeft gezegd, is hij gewoon dom bezig!quote:Op zondag 20 september 2015 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie de Tweede Kamer geen nepparlement vindt is dom?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |