Misschien dat de rest van de politiek zo graag per se niet wil doen wat Wilders wil dat gewoon even nuchter nadenken over wat praktisch kan er niet meer in zit?quote:Op zondag 20 september 2015 14:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom juist Nederland, het dichtsbevolkte landje van de hele wereld bijna, een oneindige stoet vluchtelingen opneemt. Zweden neemt er veel op maar is veel dunbevolkter. Duitsland heeft al de grens dichtgegooid. Belgie heeft een maximum per dag ingesteld. Wat is er met ons gezond verstand gebeurd?
De limiet van 0 geldt niet voor vluchtelingen, maar voor mensen die al door 7 veilige landen zijn gekomen.quote:Op zondag 20 september 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk niet weten, overigens wel grappig hoor dat je allemaal beweringen doet maar hoe wil je dan het europees hof voor de rechten van de mens overtuigen dat die limiet is toegestaan en Nederland zich niet hoeft te houden aan de vluchtelingen verdragen?
Het lastige is dat beide statistieken andere cijfers weergeven.quote:Op zondag 20 september 2015 14:53 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Kun je me even helpen aangezien Wespensteek nog steeds niet begrijpt dat "asylum applications lodged in Q2 2015" betekent dat het gaat om ingediende asielaanvragen en niet om die andere irrelevante factoren die hij benoemt. Misschien is mijn woordkeuze te omslachtig voor Wespensteek.
We hebben hier een kabinet van VVD-PvdA, dat zijn gewoon twee verschillende visies. De VVD wil streng zijn, de PvdA heet mensen het liefst welkom. Vandaar dat het beleid muurvast zit.quote:Op zondag 20 september 2015 14:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom juist Nederland, het dichtsbevolkte landje van de hele wereld bijna, een oneindige stoet vluchtelingen opneemt. Zweden neemt er veel op maar is veel dunbevolkter. Duitsland heeft al de grens dichtgegooid. Belgie heeft een maximum per dag ingesteld. Wat is er met ons gezond verstand gebeurd?
Ik denk dat het inderdaad zo is. Dat neemt niet weg dat het filmpje glashelder is. Hogere uitkeringen bepalen het beloofde land.quote:Op zondag 20 september 2015 15:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het lastige is dat beide statistieken andere cijfers weergeven.
Ik vermoed dat het volgende aan de hand is: De Deense statistieken geven nieuwe aanvragen aan, de Europese geven aan hoeveel mensen er in procedure zitten.
Dan ontploft het kabinet maar, dit kan zo niet eindeloos doorgaan. Die stroom stopt niet. VVD, trek de stekker er maar uit.quote:Op zondag 20 september 2015 15:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben hier een kabinet van VVD-PvdA, dat zijn gewoon twee verschillende visies. De VVD wil streng zijn, de PvdA heet mensen het liefst welkom. Vandaar dat het beleid muurvast zit.
Bij de "Balkanroute" is dat eerste veilige EU-land Griekenland, en die zijn failliet en ik denk niet dat die het accepteren als we tien- of honderdduizenden mensen terug daarheen sturen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:02 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom wordt de wet niet nageleefd dat vluchtelingen asiel moeten aanvragen in het eerste veilige land waar ze terechtkomen?
Sorry, ik kan dit echt niet verklaren. Het zal het resultaat zijn van decennia lang feministisch onderwijs en de ontmanteling van de Europese natiestaten.quote:Op zondag 20 september 2015 14:56 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten overal op bezuinigen, het hele culturele verenigingsleven wordt ontmanteld, maar wel zijn er miljarden voor het vluchtelingenvraagstuk beschikbaar?
Je weet dat half Nederland denkt dat deze hulpbehoevende mensen altijd welkom zouden moeten zijn. Indien jij dit betwist zul je de gevolgen ondervinden. Geert Wilders is een goed voorbeeld.quote:Op zondag 20 september 2015 15:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan ontploft het kabinet maar, dit kan zo niet eindeloos doorgaan. Die stroom stopt niet.
Ik zou niet weten waarom niet. Desnoods is dit een mooie manier voor Griekenland om de schulden af te lossen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de "Balkanroute" is dat eerste veilige EU-land Griekenland, en die zijn failliet en ik denk niet dat die het accepteren als we tien- of honderdduizenden mensen terug daarheen sturen.
Kroatië en Oostenrijk kunnen ook nog?quote:Op zondag 20 september 2015 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de "Balkanroute" is dat eerste veilige EU-land Griekenland, en die zijn failliet en ik denk niet dat die het accepteren als we tien- of honderdduizenden mensen terug daarheen sturen.
Ca. 15% (er zijn verschillende peilingen over dit onderwerp). Iets meer dan de helft vindt dat de grenzen volledig dicht moeten, en de rest vindt dat we alleen echte vluchtelingen moeten helpen. Die echte vluchtelingen zitten echter nog in de regio, dus er is slechts 15% die vindt dat we de groep die door 7 veilige landen is gereisd toe moeten laten.quote:Op zondag 20 september 2015 15:08 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je weet dat half Nederland denkt dat deze hulpbehoevende mensen altijd welkom zouden moeten zijn. Indien jij dit betwist zul je de gevolgen ondervinden. Geert Wilders is een goed voorbeeld.
Op grond van het VN Vluchtelingen Verdrag zelfs Turkije en Servië.quote:Op zondag 20 september 2015 15:09 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Kroatië en Oostenrijk kunnen ook nog?
Denk nog eens goed na. Probeer je eens in te leven dat jij een Griekse politicus was en dat Duitsland zegt: we hebben hier een paar honderd vliegtuigladingen aan vluchtelingen klaar staan voor jullie. Waarom zou jij daar als Griekse politicus mee instemmen? Wat zit er voor jou in? En hoe moet Griekenland de opvang überhaupt regelen, als er geen geld is?quote:Op zondag 20 september 2015 15:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Desnoods is dit een mooie manier voor Griekenland om de schulden af te lossen.
Het VN-vluchtelingenverdrag zegt niet dat mensen verplicht zijn om in het eerste veilige land asiel aan te vragen. Dat zijn de Dublin-afspraken en daar doen Turkije en Servië niet aan mee. (En strikt genomen is het ook geen verplichting voor de asielzoeker maar een verantwoordelijkheidsverdeling van de lidstaten.)quote:Op zondag 20 september 2015 15:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op grond van het VN Vluchtelingen Verdrag zelfs Turkije en Servië.
Ze hebben het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend. Hetzelfde gebeurt als er in Noord-West Europa oorlog uitbreekt. Dan moeten wij ook miljoenen mensen opvangen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk nog eens goed na. Probeer je eens in te leven dat jij een Griekse politicus was en dat Duitsland zegt: we hebben hier een paar honderd vliegtuigladingen aan vluchtelingen klaar staan voor jullie. Waarom zou jij daar als Griekse politicus mee instemmen? Wat zit er voor jou in? En hoe moet Griekenland de opvang überhaupt regelen, als er geen geld is?
Het VN-vluchtelingenverdrag zegt dat asielaanvragers teruggestuurd kunnen worden naar het eerste veilige land. Dit impliceert de plicht om het daar ook aan te vragen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het VN-vluchtelingenverdrag zegt niet dat mensen verplicht zijn om in het eerste veilige land asiel aan te vragen. Dat zijn de Dublin-afspraken en daar doen Turkije en Servië niet aan mee.
Nee.quote:Op zondag 20 september 2015 15:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het VN-vluchtelingenverdrag zegt dat asielaanvragers teruggestuurd kunnen worden naar het eerste veilige land. Dit impliceert de plicht om het daar ook aan te vragen.
Jawel dus. Zolang jij eigen definities en verdragen verzint, is het onmogelijk om een constructieve discussie te voeren.quote:
De opvang in Turkije wordt gerund door de UN en andere westerse charities. Die stelling dat Turkije al zo veel doet vind ik altijd een beetje dubbel. Ja je levert de ruimte in een halve woestijn om daar een tentenkamp neer te zetten. Maar de financiering en management van dit kamp is in handen van de UN, waar Turkije een belachelijk kleine jaarlijkse contributie aan bij draagt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze hebben het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend. Hetzelfde gebeurt als er in Noord-West Europa oorlog uitbreekt. Dan moeten wij ook miljoenen mensen opvangen.
Asylum applications lodged in Denmark betekent dus ingediende asielverzoeken en dat zijn de lopende asielverzoeken die ooit eens zijn ingediend.quote:Op zondag 20 september 2015 14:48 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Klopt mijn bron zegt ook uitdrukkelijk dat gaat om "Asylum applications lodged in Denmark " en niet om het aantal lopende asielaanvragen en het aantal toegewezen asielaanvragen. Conclusie: een sterke afname van meer dan 50% in het tweede kwartaal van 2015.
Blijkbaar is het halveren van uitkeringen een goed mechanism om asielzoekers buiten de deur te houden. In dit geval ging het slechts om de aankondiging om dit te gaan doen, aangezien het wetsvoorstel pas later is geïmplementeerd.
Die Syrische (?) jongen in dat filmpje is inderdaad zo naïef nog niet.
Jij bent hier degene die dingen verzint ("Dit impliceert"... )quote:Op zondag 20 september 2015 15:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel dus. Zolang jij eigen definities en verdragen verzint, is het onmogelijk om een constructieve discussie te voeren.
Ruimte zat. Desnoods betalen we een klein bedrag aan huur. Dat is gemakkelijk op te brengen door Europa. Maar er zijn verder geen praktische problemen anders dan financiële. Maar financiële problemen lossen we zo op, aangezien dat een fractie kost van wat asielzoekers ons hier kosten.quote:Op zondag 20 september 2015 15:13 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
De opvang in Turkije wordt gerund door de UN en andere westerse charities. Die stelling dat Turkije al zo veel doet vind ik altijd een beetje dubbel. Ja je levert de ruimte in een halve woestijn om daar een tentenkamp neer te zetten. Maar de financiering en management van dit kamp is in handen van de UN, waar Turkije een belachelijk kleine jaarlijkse contributie aan bij draagt.
Er is het kleine praktische probleem dat Turkije gewoon niet meewerkt. Er is al een verdrag dat Turkije verplicht om mensen terug op te nemen die illegaal de grens met Griekenland zijn overgestoken, maar daaraan heeft Turkije schijt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ruimte zat. Desnoods betalen we een klein bedrag aan huur. Dat is gemakkelijk op te brengen door Europa. Maar er zijn verder geen praktische problemen anders dan financiële. Maar financiële problemen lossen we zo op, aangezien dat een fractie kost van wat asielzoekers ons hier kosten.
Je blijft maar doorgaan, terwijl je gewoon het Engels onvoldoende beheerst en niet begrijpend kunt lezen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Asylum applications lodged in Denmark betekent dus ingediende asielverzoeken en dat zijn de lopende asielverzoeken die ooit eens zijn ingediend.
De op dezelfde pagina vermelde statistiek heet:
Residence permits dat zijn dus de aantallen toegewezen verblijfsvergunningen en ja daar staat ook gewoon een regel bij "Asylum, Refugee status", dus toegekende asielverguningen in het tweede kwartaal.
Als je in jouw statistiek kijkt bij Asylum seekers totaal 1.578 in q2 en kijkt bij Residence permits in de regel "Asylum, Refugee status" 2 491 bij q2. Dan begrijp je toch zelf ook wel dat er 2.491 asielzoekers een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus 1.578 asielzoekers wachten op een beslissing omtrent hun asielverzoek dat nog loopt in het tweede kwartaal van 2015. Wanneer die mensen zijn binnengekomen en het asielverzoek hebben ingediend (=lodged)weet je niet, er staat alleen dat er 1.578 asielverzoeken zijn ingediend en die zijn nog niet verwerkt.
Conclusie:; Je zit gewoon helemaal verkeerde conclusies te trekken omdat je de verkeerde statistieken gebruikt. Als je wil weten hoeveel asielaanvragen er zijn gedaan door nieuwe asielzoekers moet je kijken naar de aantallen eerste asielaanvragen van eurostat.
Onzin, de site zegt duidelijk dat het aantal 'lodged asylum applications in Q2' 1578 aanvragen bedroeg. Deze tabel gaat om het aantal VERRICHTE asielaanvragen in het TWEEDE KWARTAAL van 2015. Met andere woorden, hoeveel mensen hebben een asielaanvraag ingediend in het tweede kwartaal van 2015. Het aantal aanvragen is significant afgenomen. Het klopt wederom dus gewoon niet wat je zegt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Asylum applications lodged in Denmark betekent dus ingediende asielverzoeken en dat zijn de lopende asielverzoeken die ooit eens zijn ingediend.
De op dezelfde pagina vermelde statistiek heet:
Residence permits dat zijn dus de aantallen toegewezen verblijfsvergunningen en ja daar staat ook gewoon een regel bij "Asylum, Refugee status", dus toegekende asielverguningen in het tweede kwartaal.
Als je in jouw statistiek kijkt bij Asylum seekers totaal 1.578 in q2 en kijkt bij Residence permits in de regel "Asylum, Refugee status" 2 491 bij q2. Dan begrijp je toch zelf ook wel dat er 2.491 asielzoekers een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus 1.578 asielzoekers wachten op een beslissing omtrent hun asielverzoek dat nog loopt in het tweede kwartaal van 2015. Wanneer die mensen zijn binnengekomen en het asielverzoek hebben ingediend (=lodged)weet je niet, er staat alleen dat er 1.578 asielverzoeken zijn ingediend en die zijn nog niet verwerkt.
Conclusie:; Je zit gewoon helemaal verkeerde conclusies te trekken omdat je de verkeerde statistieken gebruikt. Als je wil weten hoeveel asielaanvragen er zijn gedaan door nieuwe asielzoekers moet je kijken naar de aantallen eerste asielaanvragen van eurostat.
Turkije heeft het VN Vluchtelingenverdrag getekend. Niet meewerken betekent dus dat Turkije hier op aangesproken moet worden.quote:Op zondag 20 september 2015 15:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is het kleine praktische probleem dat Turkije gewoon niet meewerkt. Er is al een verdrag dat Turkije verplicht om mensen terug op te nemen die illegaal de grens met Griekenland zijn overgestoken, maar daaraan heeft Turkije schijt.
Je moet het zelf maar weten maar de toelichting is duidelijk:quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Onzin, de site zegt duidelijk dat het aantal 'lodged asylum applications in Q2' 1578 aanvragen bedroeg. Deze tabel gaat om het aantal VERRICHTE asielaanvragen in het TWEEDE KWARTAAL van 2015. Met andere woorden, hoeveel mensen hebben een asielaanvraag ingediend in het tweede kwartaal van 2015. Het aantal aanvragen is significant afgenomen. Het klopt wederom dus gewoon niet wat je zegt.
De statistiek toont het aantal asielzoekers en het aantal toegekende verblijfsvergunningen..... Asielzoekers zijn mensen die een asielverzoek hebben ingediend en die nog geen verblijfsrvergunning hebben gekregen en wiens verzoek ook nog niet is afgewezen. Het gaat overduidelijk om de lopende asielverzoeken en de toegekende verblijfsvergunningen in een bepaald kwartaal.quote:The statistics show the number of asylum seekers and the number of residence permits granted.
Ik wil liever niet al m'n geld wedden op de optie dat een "Foei!" t.o.v. Turkije de hele vluchtelingencrisis moet gaan oplossen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Turkije heeft het VN Vluchtelingenverdrag getekend. Niet meewerken betekent dus dat Turkije hier op aangesproken moet worden.
Stop eens, je Engels is gewoon niet goed genoeg. Als het dit zou zijn wat jij beweert "dat zijn de lopende asielverzoeken die ooit eens zijn ingediend" was de titel geweest 'pending applications in 2015 Q2'. Maar de titel is 'lodged applications in 2015 Q2', wat inhoudt dat het gaat om de aanvragen die zijn ingediend (lodged) in het tweede kwartaal van 2015 en niet die nog lopend zijn (pending) in het tweede kwartaal van 2015.quote:Op zondag 20 september 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet het zelf maar weten maar de toelichting is duidelijk:
http://www.dst.dk/en/Stat(...)nd-residence-permits
[..]
De statistiek toont het aantal asielzoekers en het aantal toegekende verblijfsvergunningen..... Asielzoekers zijn mensen die een asielverzoek hebben ingediend en die nog geen verblijfsrvergunning hebben gekregen en wiens verzoek ook nog niet is afgewezen. Het gaat overduidelijk om de lopende asielverzoeken en de toegekende verblijfsvergunningen in een bepaald kwartaal.
Of het nu dit bedrag is of lager ( hoger kan wrs ook) het ligt idd in de orde van vele miljarden per jaar. Daar heb ik niets over gehoord in de algemene beschouwing die nota bene over de begroting gaat. Ik zou zeggen vergeet die 5 miljard lastenverlichting en voer een "vluchtelingen"tax in. Maar het probleem wordt natuurlijk doorgeschoven naar het volgende kabinet.quote:Op zondag 20 september 2015 15:24 schreef Loekie1 het volgende:
700 per dag.
Maal 2.5 gezinshereniging.
1750
Maal ¤ 23.000 per 'Vluchteling'.
Per jaar.
¤ 15.000.000.000,00
Per jaar.
Een "vluchtelingen"tax? Ik neem dat je het sarcastisch bedoelt? Natuurlijk moet die 5 miljard gebruikt worden om weer een grens op te bouwen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Of het nu dit bedrag is of lager ( hoger kan wrs ook) het ligt idd in de orde van vele miljarden per jaar. Daar heb ik niets over gehoord in de algemene beschouwing die nota bene over de begroting gaat. Ik zou zeggen vergeet die 5 miljard lastenverlichting en voer een "vluchtelingen"tax in. Maar het probleem wordt natuurlijk doorgeschoven naar het volgende kabinet.
Ik redeneerde even mee in de "logica" van het huidige kabinet. Als ze werkelijk menen wat ze zeggen, dan is dit de consequentiequote:Op zondag 20 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een "vluchtelingen"tax? Ik neem dat je het sarcastisch bedoelt? Natuurlijk moet die 5 miljard gebruikt worden om weer een grens op te bouwen.
Turkije heeft zich alleen gecommitteerd aan Europese vluchtelingen. Het heeft een voorbehoud gemaakt bij het Protocol van New York.quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Turkije heeft het VN Vluchtelingenverdrag getekend. Niet meewerken betekent dus dat Turkije hier op aangesproken moet worden.
Ach, ik verwacht vooral meevallers vlak voor de verkiezingen. Daarna zal het wel weer doormodderen zijn. Tegenvallende gasinkomsten, vergoedingen voor de Groningers en hogere asielkosten. Niet feestelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik redeneerde even mee in de "logica" van het huidige kabinet. Als ze werkelijk menen wat ze zeggen, dan is dit de consequentie
Nog nooit hebben wij gehoord over "vluchtingen-tax", die is nog nooit gesproken in de tweede kamer en de regering. Maar hoe komen ze eraan om zo'n tax in te voeren voor vluchtingen, die hebben toch geen geld voor om te betalen. Maar Nederland is dan voor de komende jaren als aan de vluchtingen ligt heel veel miljarden extra kwijt aan opvanglocaties, stroom, kleding, voedsel, medische zorg en onderwijs. Dan heb je ook als de regering gauw weer begrotingstekort waar men moet op andere dingen voor Nederlanders te bezuinigingen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een "vluchtelingen"tax? Ik neem dat je het sarcastisch bedoelt? Natuurlijk moet die 5 miljard gebruikt worden om weer een grens op te bouwen.
Best wel heel slim en eigenlijk zou Europa dat ook moeten doen: Alleen Europese vluchtelingen en laat Afrika het zelf uitzoeken. Als Turkije zich blijft onttrekken, dan moet Griekenland de verantwoordelijkheid nemen. Een gouden kans om de schuld die ze bij de rest van de EU hebben deels te lossen. Maar hoe dan ook, Nederland hoeft ze in geen enkel geval op te vangen op grond van de verdragen.quote:
Dus gewoon weer het gebruikelijke boerenbedrog net als het kwartje van Kok en de 1000 euro van Rutte. Het stemvee stemt toch weer op D66, GL en de VVDquote:Op zondag 20 september 2015 15:32 schreef luxerobots het volgende:
Ach, ik verwacht vooral meevallers vlak voor de verkiezingen. Daarna zal het wel weer doormodderen zijn. Tegenvallende gasinkomsten, vergoedingen voor de Groningers en hogere asielkosten. Niet feestelijk.
In Finland is deze tax een feit en het is een kwestie van tijd voordat deze ook hier in wordt gevoerd. Het is uiteraard geen tax voor vluchtelingen, maar voor rijke autochtonen, bedoeld om opvang van zgn. "vluchtelingen" te financieren.quote:Op zondag 20 september 2015 15:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nog nooit hebben wij gehoord over "vluchtingen-tax", die is nog nooit gesproken in de tweede kamer en de regering. Maar hoe komen ze eraan om zo'n tax in te voeren voor vluchtingen, die hebben toch geen geld voor om te betalen. Maar Nederland is dan voor de komende jaren als aan de vluchtingen ligt heel veel miljarden extra kwijt aan opvanglocaties, stroom, kleding, voedsel, medische zorg en onderwijs. Dan heb je ook als de regering gauw weer begrotingstekort waar men moet op andere dingen voor Nederlanders te bezuinigingen.
Ze moeten met de huidige instroom wel geniale trucs uithalen om er een meevaller uit te kunnen slepen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, ik verwacht vooral meevallers vlak voor de verkiezingen. Daarna zal het wel weer doormodderen zijn. Tegenvallende gasinkomsten, vergoedingen voor de Groningers en hogere asielkosten. Niet feestelijk.
De totale onwil van Qatar, Dubai Koeweit en Saudi-Arabie om naast het verschaffen van geld - wat nog steeds een bescheiden bedrag is en veruit ontoereikend - geen hulp te verschaffen is wel dubieus. Zij steunen immers openlijk de soennitische groeperingen die momenteel Assad proberen af te zetten. Diezelfde soennitische groepen zijn ook op de vlucht nu en vertrekken naar Europa. Behalve geld voor extra moskeeën in Europa willen de zojuist genoemde landen ook Europa niet ontlasten. Je zou haast denken dat de 'vreedzame' Jihad door middel van ongeremde toevoer van soennieten al een feit is.quote:Op zondag 20 september 2015 15:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Best wel heel slim en lijkt mij ook redelijk voor EU-landen. Als Turkije zich blijft onttrekken, dan moet Griekenland de verantwoordelijkheid nemen. Een gouden kans om de schuld die ze bij de rest van de EU hebben deels te lossen.
Rot toch op met je persoonlijk aanval terwijl je zelf blijkbaar het Engel niet machtig bent, niet kunt lezen of bewust de boel aan het verzieken bent.quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan, terwijl je gewoon het Engels onvoldoende beheerst en niet begrijpend kunt lezen.
Eurostat toont niet het aantal aanvragen, maar aanvragers (applicants). Van een aanvrager is sprake over een langere termijn, omdat een aanvraag tijd kost. In de cijfers van Eurostat zijn ook aanvragen van voorgaande kwartalen meegeteld, die nog in behandeling zijn. Dat verklaart de verschillen tussen de beide bronnen.
Dan geef ik de statistiek die heet:quote:Het land waarin in het eerste kwartaal van 2015 nog een significant aantal 'asielzoekers' arriveerde, maar waarin in het tweede kwartaal van 2015 dit met ver meer dan 50% afnam
Dat is dus de statistiek die aangeeft hoeveel mensen zijn gearriveerd en een eerste asielverzoek hebben gedaan in dat kwartaal. Je moet niet de statistiek hebben waarin mensen zitten die een tweede of derde verzoek doen nadat de eerste is afgewezen want die zijn niet net gearriveerd en het is dus juist de bedoeling naar de mensen te kijken en niet naar het aantal aanvragen.quote:First time asylum applicants in the EU Member States
Zeker een probleem. Maar deze landen hebben het VN Vluchtelingenverdrag helemaal niet getekend, dus we kunnen ze niets maken. Wellicht is de enige optie het VN Vluchtelingenverdrag volledig opzeggen, tenzij de hele wereld bereid is om mee te doen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:38 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
De totale onwil van Qatar, Dubai Koeweit en Saudi-Arabie om naast het verschaffen van geld - wat nog steeds een bescheiden bedrag is en veruit ontoereikend - geen hulp te verschaffen is wel dubieus. Zij steunen immers openlijk de soennitische groeperingen die momenteel Assad proberen af te zetten. Diezelfde soennitische groepen zijn ook op de vlucht nu en vertrekken naar Europa. Behalve geld voor extra moskeeën in Europa willen de zojuist genoemde landen ook Europa niet ontlasten. Je zou haast denken dat de 'vreedzame' Jihad door middel van ongeremde toevoer van soennieten al een feit is.
Wederom onzin, die statistiek van de Deense overheid geeft niet aan of het om de eerste of tweede aanvraag gaat, maar het totaal aan aanvragen die zijn verricht in het tweede kwartaal van 2015. Ik denk dat dit enkel de eerste aanvragen betreft, maar het zou ook alle aanvragen kunnen betreffen. Indien het alle aanvragen betreft is de daling nog veel groter want dan zijn niet alleen nieuwe migranten (eerste aanvraag) meegenomen maar ook oudere migranten (tweede of derde aanvraag).quote:Op zondag 20 september 2015 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Rot toch op met je persoonlijk aanval terwijl je zelf blijkbaar het Engel niet machtig bent, niet kunt lezen of bewust de boel aan het verzieken bent.
Er werd geschreven
[..]
Dan geef ik de statistiek die heet:
[..]
Dat is dus de statistiek die aangeeft hoeveel mensen zijn gearriveerd en een eerste asielverzoek hebben gedaan in dat kwartaal. Je moet niet de statistiek hebben waarin mensen zitten die een tweede of derde verzoek doen nadat de eerste is afgewezen want die zijn niet net gearriveerd en het is dus juist de bedoeling naar de mensen te kijken en niet naar het aantal aanvragen.
Wat betekent het woord "asylum applicants" volgens jou?quote:Op zondag 20 september 2015 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
*knip* -> onfatsoenlijk, TR gedaan.
Er werd geschreven
[..]
Dan geef ik de statistiek die heet:
[..]
Dat is dus de statistiek die aangeeft hoeveel mensen zijn gearriveerd en een eerste asielverzoek hebben gedaan in dat kwartaal. Je moet niet de statistiek hebben waarin mensen zitten die een tweede of derde verzoek doen nadat de eerste is afgewezen want die zijn niet net gearriveerd en het is dus juist de bedoeling naar de mensen te kijken en niet naar het aantal aanvragen.
Ik weet niet of die aanname klopt. Het kan ook gewoon een hele feitelijke constatering zijn: Het COA kan geen ruimte meer vinden. Het kabinet zou kunnen vallen, maar het kan ook zijn dat de grens wordt opgerekt door ongebruikte slaapkamers van Nederlanders te vorderen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:41 schreef Loekie1 het volgende:
Halbe Zijlstra zei een paar dagen geleden dat de grens van wat Nederland op kan vangen snel bereikt is. Ik neem aan dat de VVD in de achterkamertjes aan het onderhandelen is met PvdA. Dat duurt te lang dus ze komen er niet uit, dat kan dus betekenen dat binnenkort het bericht komt dat het kabinet ontbonden is. Ik hoop het.
Ok, denk je dat rijke autochtonen mee willen werken om opvang van "vluchtingen" te financieren. Het is niet nieuw hier, maar Henny van der Most heeft Oranjedorp gefinancierd om daar vluchtingen te stallen. Dat kan ook een voordeel zijn voor de overheidsfinanciën die niet echt nodig is om voor die doelgroep te financieren.quote:Op zondag 20 september 2015 15:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Finland is deze tax een feit en het is een kwestie van tijd voordat deze ook hier in wordt gevoerd. Het is uiteraard geen tax voor vluchtelingen, maar voor rijke autochtonen, bedoeld om opvang van zgn. "vluchtelingen" te financieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |