abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156226774
Badr Hari heeft het gerechtshof en mogelijk ook zijn eigen advocaat mr. Ficq misleid om te voorkomen dat hij opnieuw achter de tralies belandt. Ficq stapte, nadat ze vanmiddag door deze krant met de leugens van Hari werd geconfronteerd, onmiddellijk op als zijn advocaat.

De van mishandelingen beschuldigde kickbokser, die afgelopen week in Amsterdam terecht stond, liet zijn advocaat mr. Benedict Ficq vrijdag tegenover de rechter bepleiten dat hij dit weekeinde in Marokko aan een prestigieus vechtsportgala deelneemt. Dit werd door Ficq als belangrijk argument aangedragen om Hari niet opnieuw in hechtenis te nemen.

Verstek

Hari doet dit weekeinde echter helemaal niet mee aan het kickbokstoernooi. Amper enkele minuten nadat het Hof vrijdag het verzoek van zijn advocate honoreerde, maakte de organisatie van het toernooi bekend dat Badr Hari verstek laat gaan. Badr Hari liet luttele minuten later via Instagram weten de show in Marrakech om meerdere redenen uit te stellen tot volgend jaar. “We willen in topvorm zijn en dat is niet mogelijk vanwege de rechtszaak,” aldus het bericht.

Brochures

Op de zitting van afgelopen vrijdag deed Ficq het gerechtshof voorkomen dat Hari zeker zou vechten. Het ging volgen de strafpleiter om een toernooi waar 35.000 mensen werden verwacht, met Hari als hoofdact. Ze deelde brochures uit aan de leden van het hof en de aanklager om hen te overtuigen en hield ze voor dat enorme schade zou ontstaan als haar cliënt er niet zou zijn. “U kunt zich voorstellen op wie die schade dan wordt verhaald,” stelde Ficq als retorische vraag aan het Hof. De advocate maakte van Hari’s aanwezigheid op het gala nogal een punt omdat het openbaar ministerie vorige week woensdag verzocht Badr Hari direct na de afsluitende zitting weer opnieuw in voorlopige hechtenis te nemen. Het OM vreest vluchtgevaar omdat Badr Hari niet meer in Nederland staat ingeschreven.

Verrast

Benedict Ficq, die vandaag door deze krant op een reactie werd gevraagd, reageerde in eerste instantie verrast en gaf aan telefonisch contact met haar cliënt te willen. Kort daarna gaf Ficq aan inmiddels ook op de hoogte te zijn van het cancelen van Hari’s aanwezigheid op het gala. “Ik zal het Hof hier per brief over informeren,” aldus Ficq, die niet wilde ingaan op de vraag of zij door haar eigen cliënt om de tuin werd geleid. “Over de relatie tussen cliënt en advocaat kan ik geen informatie verstrekken.” Enkele uren na het contact liet ze per persbericht weten om ‘moverende redenen’de verdediging van Hari neer te leggen.

Dat Badr Hari opnieuw op een leugen wordt betrapt is niet alleen pijnlijk en gênant voor zijn eigen advocate, ook Hari’s slachtoffers zijn ontstemd. De in opspraak geraakte vechtsporter loog eerder over mishandelingen en leverde bewust verkeerd schoeisel in toen de recherche forensisch onderzoek wilde doen. Hij lapte een uitgaansverbod aan zijn laars en liet zich met een gouden Kalasjnikov fotograferen in het bad van een beruchte dictator.

Wat de consequenties zijn voor Hari of zijn advocaat is onduidelijk. Het Hof gaf volgens het OM geen toelichting op het besluit om Hari niet opnieuw in hechtenis te nemen. Volgens een woordvoerster van het ressortsparket wordt daarom eerst de brief van Ficq aan het Hof afgewacht. Advocaten mogen volgens hun eigen beroepsregels aan procespartijen geen gegevens verstrekken die feitelijk onjuist zijn of die tot nader onderzoek nopen voordat ze worden gepresenteerd.

http://m.telegraaf.nl/bin(...)81r-leugen-badr-hari

OMG is het enige dat ik kan uitbrengen :')
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:15:27 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156226913
Het is Bénédicte.
  PR/Manusje van alles zaterdag 19 september 2015 @ 20:16:36 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156226943
Je verwacht het niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156227050
Ik zou me als advocaat niet terugtrekken. Maar ik heb dan ook geen geweten. :')
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_156227079
Je verwacht het niet. Oh, dat was al gezegd.
pi_156227282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:15 schreef BasEnAad het volgende:
Het is Bénédicte.
Ze doet net alsof ze nog nooit een leugen van Hari heeft gehoord..
I´m back.
pi_156227423
Aangezien Badr niet meer ingeschreven staat in Nederland, kan de overheid hem niet meer in hechtenis nemen? Mij lijkt dat dit dan een zaak is voor de Marokkaanse overheid.
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:53:48 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_156228115
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze doet net alsof ze nog nooit een leugen van Hari heeft gehoord..
Er is een verschil tussen belogen worden door je client en ingezet worden om de rechtbank om de tuin te leiden.

Ik kan me voorstellen dat het laatste tot een dermate grote vertrouwensbreuk leidt dat ze er niet zo'n zin meer in heeft
Laffe huichelaar
pi_156228553
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:20 schreef Psy-freak het volgende:
Ik zou me als advocaat niet terugtrekken. Maar ik heb dan ook geen geweten. :')
kijk deze ijskoude fokker
pi_156228742
Als ze zich niet terug zou trekken, zal de rechtbank denken dat ze geweten heeft dat Badr niet ging vechten.
pi_156228882
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:31 schreef Robuustheid het volgende:
Aangezien Badr niet meer ingeschreven staat in Nederland, kan de overheid hem niet meer in hechtenis nemen? Mij lijkt dat dit dan een zaak is voor de Marokkaanse overheid.
Het OM kan hem prima in hechtenis nemen als ze dat willen. Daar heeft de overheid niets mee te maken, laat staan de Marokkaanse overheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:23:50 #12
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156229051
Loopt die nog steeds vrij rond?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156229122
Maar alleen op NL grondgebied denk ik. Daarom wilde de aanklager (?) hem op de laatste zittingsdag vast laten zetten. Maar tegenargument van Fiqc was dat Badr een grote wedstrijd ging spelen.....
pi_156229184
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:23 schreef Lothiriel het volgende:
Loopt die nog steeds vrij rond?
:Y
Ondanks dat hij nog steeds niet begrijpt dat een broodjeszaak ook horeca is :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156229225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:Y
Ondanks dat hij nog steeds niet begrijpt dat een broodjeszaak ook horeca is :')
:D
pi_156229554
Een crimineel die liegt.. je verwacht het niet hè
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 21:40:00 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_156229677
Bénédicte Ficq is opgestapt als advocaat van Badr Hari, de kickbokser die van diverse mishandelingen wordt verdacht. Het kantoor van Ficq meldde zaterdagavond dat de raadsvrouw "om haar moverende redenen de verdediging van de heer Badr Hari heeft neergelegd??.

Een dag eerder, op vrijdag, verdedigde Ficq Hari nog voor het gerechtshof in Amsterdam. Daar stond Hari in hoger beroep terecht voor de mishandelingen van onder anderen Koen Everink tijdens Sensation White in 2012. Het Openbaar Ministerie eiste drie jaar cel tegen Hari. Ficq wist het hof ervan te overtuigen haar cliënt de uitspraak in vrijheid af te laten wachten. Een van haar argumenten was dat Hari dit weekeinde in Marokko moest komen opdraven voor een vechtsportgala.

Volgens De Telegraaf bleek kort nadat het hof had gezegd dat Hari op vrije voeten mocht blijven, dat Badr had afgezegd voor het gala. "Hari heeft het gerechtshof en mogelijk ook zijn eigen advocaat misleid om te voorkomen dat hij opnieuw achter de tralies belandt.''

Ficq stopt als advocaat van Badr Hari

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156229908
BADR HARI IS A BADBOY

Wat wil je doen? (Ohhhhh)
Fuck de roem! (Ohhhhh)
De mensen weten het... Ik ben de kampioen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:25 schreef MariMiep het volgende:
Maar alleen op NL grondgebied denk ik. Daarom wilde de aanklager (?) hem op de laatste zittingsdag vast laten zetten. Maar tegenargument van Fiqc was dat Badr een grote wedstrijd ging spelen.....
Een kickbokswedstrijd speel je niet.
pi_156229986
Waarom staat dit niet in SHO?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')