abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156216946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:01 schreef Wespensteek het volgende:
Als ik zo wat details lees over acupunctuur vind ik het wel terecht.
http://medischcontact.art(...)jgesteld-van-btw.htm

[..]

Bizar. In Rotterdam was er ook onderwijs over complementaire geneeswijzen. Hoe het zou werken, hoe zien studies eruit, discussies over hoe ver je een patient zou moeten laten gaan of niet.. Geen lesjes naaldjes in het oor, ik kan me voorstellen dat dat in Utrecht en Groningen op gelijke wijze gedoceerd werd, toch?...
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:21:06 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156217002
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De rechter heeft de uitspraak gebaseerd op het fiscale neutraliteitsbeginsel. Dit verzet zich er tegen dat diensten die met elkaar in concurrentie staan een ander BTW-tarief hebben. Vervolgens zijn verschillende voorbeelden en argumenten aangehaald waarom dit het geval is.
Kwakzalverij en geneeskunde staan niet met elkaar in concurrentie. Het zijn twee volkomen andere dingen.

Het is alsof je benzine belastingvrij maakt en dan grenadine ook belastingvrij moet maken, omdat enkele idioten zeggen dat een auto daar ook op kan rijden.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:22:09 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156217025
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is mijn stelling helemaal niet.
Dan moet je die maar beter neerzetten, maar ga dan niet jammeren als je post dat er artsen zijn die homeopatie toepassen je een snedig antwoord krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:22:53 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156217039
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bizar. In Rotterdam was er ook onderwijs over complementaire geneeswijzen. Hoe het zou werken, hoe zien studies eruit, discussies over hoe ver je een patient zou moeten laten gaan of niet.. Geen lesjes naaldjes in het oor, ik kan me voorstellen dat dat in Utrecht en Groningen op gelijke wijze gedoceerd werd, toch?...
Volgens de link hierboven is het inderdaad een informatief overzicht van alternatieve behandelwijzen, niet een les in het gebruik van die behandelwijzen. De meeste van de 7(!) deelnemers in Groningen gaven ook aan dat ze het vak volgden om beter om te kunnen gaan met patiënten die om alternatieve geneeswijzen vragen, niet om ze zelf toe te passen.
pi_156217044
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan moet je die maar beter neerzetten, maar ga dan niet jammeren als je post dat er artsen zijn die homeopatie toepassen je een snedig antwoord krijgt.
Hm. Ik had de indruk dat mijn OP niet heel veel duidelijker kon. Misschien toch de fout bij jezelf zoeken?
pi_156217048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kwakzalverij en geneeskunde staan niet met elkaar in concurrentie. Het zijn twee volkomen andere dingen.

Het is alsof je benzine belastingvrij maakt en dan grenadine ook belastingvrij moet maken, omdat enkele idioten zeggen dat een auto daar ook op kan rijden.
Mooi verwoord.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:24:57 #82
45206 Pietverdriet
pi_156217076
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het issue is ook een beetje dat er nogal wat artsen en apotheken zijn die graag omzet maken met het verkopen van deze onzin. Ik kan een apotheker die zijn beroep zo graag beschermt wil hebben omdat hij een belangrijke functie heeft in de maatschappij niet echt serieus nemen als deze homeopatische middelen (suiker) verkoopt voor veel geld.
pi_156217079
quote:

[..]

Het gaat om het specifieke geval, het geldt niet vanzelf voor alle alternatieve geneeswijzen. En dit specifieke geval was een chiroprakter. Er werden verschillende argumenten aangehaald waarom deze wel met elkaar in concurrentie staan. O.a. dat huisartsen naar beiden doorverwijzen en ook dat een chiropraktiker soms wel vergoed wordt door een (aanvullende) verzekering. Gezien deze (en meer) argumenten staan ze zeker wel met elkaar in concurrente, zie ook de discussie en voorbeelden hierboven.

Maar de uitspraak geldt dus niet voor een medicijnman die met groene drankjes mensen van kanker probeert te genezen.
pi_156217087
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mooi verwoord.
Niet, echt compleet onzinnig. Slechte kennis van het recht.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:26:53 #85
45206 Pietverdriet
pi_156217103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Ik had de indruk dat mijn OP niet heel veel duidelijker kon. Misschien toch de fout bij jezelf zoeken?
Dus mijn vergelijking met homeopatische artsen en sexueel misbruikende artsen was terecht? Beide maken misbruik van hun beroep.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:27:29 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156217110
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het issue is ook een beetje dat er nogal wat artsen en apotheken zijn die graag omzet maken met het verkopen van deze onzin. Ik kan een apotheker die zijn beroep zo graag beschermt wil hebben omdat hij een belangrijke functie heeft in de maatschappij niet echt serieus nemen als deze homeopatische middelen (suiker) verkoopt voor veel geld.
Als er genoeg mongolen zijn die denken dat auto's op grenadine kunnen rijden, zullen sommige slimme tankhouders vast ook een extra slurf toevoegen. Sommige mensen hebben nou eenmaal wat minder last van hun geweten dan anderen.

Maar om nou beleid te baseren op de handelingen van een stel oplichters...
pi_156217117
Dus als ik een bioscoop exploiteer en claim dat het een helende werking heeft, dan is dat ook belastingvrij? Cool 8-)
pi_156217118
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus mijn vergelijking met homeopatische artsen en sexueel misbruikende artsen was terecht?
Nee. Vond jij van wel?
pi_156217124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Slechte kennis van het recht.
Daar heeft hij het in het geheel niet over. Of wij lezen iets anders.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:29:11 #90
45206 Pietverdriet
pi_156217140
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Vond jij van wel?
Waarom haal je de argumentatie weg om er vervolgens naar te vragen?
pi_156217153
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom haal je de argumentatie weg om er vervolgens naar te vragen?
Hé, misschien is het een idee om gewoon even te zeggen wat je punt eigenlijk is.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:30:43 #92
45206 Pietverdriet
pi_156217160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als er genoeg mongolen zijn die denken dat auto's op grenadine kunnen rijden, zullen sommige slimme tankhouders vast ook een extra slurf toevoegen. Sommige mensen hebben nou eenmaal wat minder last van hun geweten dan anderen.

Oplichting hoort gewoon strafbaar te zijn
pi_156217169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En alweer de spijker op de kop. En dat heeft niets met recht te maken.
pi_156217174
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar heeft hij het in het geheel niet over. Of wij lezen iets anders.
Jawel, hij vergelijkt brandstof van auto's met grenadine omdat de rechter de concurrentiepositie van een chiropraktiker vergelijkt.
pi_156217198
Deze discussie heeft weinig zin. Veel mensen hier zijn tegen alternatieve geneeswijzen en zien daarom niet meer wat het punt hier is. Het punt is dat de belastingrechter een uitspraak heeft gedaan die hij ergens op baseert en daarin heeft de rechter gelijk. Dat wil verder helemaal niet zeggen dat de recht voor alternatieve geneeswijzen is per definitie.
Ik overigens ook niet, maar de uitspraak van de rechter is helemaal correct als je deze leest.
pi_156217203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jawel, hij vergelijkt brandstof van auto's met grenadine omdat de rechter de concurrentiepositie van een chiropraktiker vergelijkt.
Dan moet hij dat zelf maar even uitleggen maar volgens mij lees jij dingen die niet geschreven cq geïmpliceerd zijn.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:33:33 #97
45206 Pietverdriet
pi_156217204
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, misschien is het een idee om gewoon even te zeggen wat je punt eigenlijk is.
Dat heb ik al, artsen die homeopatie inzetten misbruiken hun functie, net zoals artsen die hun patienten sexueel misbruiken
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:33:44 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156217208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het gaat om het specifieke geval, het geldt niet vanzelf voor alle alternatieve geneeswijzen. En dit specifieke geval was een chiroprakter. Er werden verschillende argumenten aangehaald waarom deze wel met elkaar in concurrentie staan. O.a. dat huisartsen naar beiden doorverwijzen en ook dat een chiropraktiker soms wel vergoed wordt door een (aanvullende) verzekering. Gezien deze (en meer) argumenten staan ze zeker wel met elkaar in concurrente, zie ook de discussie en voorbeelden hierboven.

Maar de uitspraak geldt dus niet voor een medicijnman die met groene drankjes mensen van kanker probeert te genezen.
Ik kan ook een verzekering nemen om vergoed te worden voor groene drankjes bij de medicijnman. De verzekeraar geeft daar echt geen hol om, zolang het maar geld oplevert. Ik kan ook vast huisartsen vinden die mij willen doorverwijzen naar de medicijnman, als ik daar maar hard genoeg op hamer. Sommige huisartsen zullen zelfs denken dat de medicijnman een goed alternatief is.

Wat jij voorstaat is dat als enkele mensen 'ja' zeggen (vaak om financiële redenen) en de rest 'nee' schreeuwt (onderbouwd met argumenten), dat we er dan maar vanuit gaan dat het 'ja' is. Dat is op geen enkele manier te verdedigen.
pi_156217214
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

geen idee, in de praktijk zie ik behoorlijk vaak behandelingen die niet echt effect hebben en vaak ook behandelingen waarbij het effect voornamelijk is dat de patiënt zich er goed bij voelt. Als iemand bij een arts komt en graag met acupunctuur behandeld wil worden en er is geen enkele reden dat niet te doen en die persoon voelt zich er beter door vind ik het prima.

Als de overheid dat niet wil moeten ze ook geen BTW gaan heffen maar het gewoon verbieden, de hele maatregel is wat dat betreft nogal zot. Ze willen het niet maar gaan dus meer BTW vragen alsof dat dan de oplossing is.
pi_156217224
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heb ik al, artsen die homeopatie inzetten misbruiken hun functie, net zoals artsen die hun patienten sexueel misbruiken
Oké. Mijn stelling staat in de OP. Ik zie dan ook niet echt waar je je zo druk om maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')