Kadyrov is de man op de juiste plaats in Tsjetsjenie.quote:Op maandag 21 september 2015 00:21 schreef IPA35 het volgende:
Tsjetsjenen zijn een erg traditioneel volkje, respecteren alleen maar macht. Kadyrov is de topdog (al dan niet dankzij Russische steun).
quote:Opleider van Syrische rebellen stapt op uit ontevredenheid
Het hoofd van de training om Syrische rebellen op te leiden voor de strijd tegen Islamitische Staat (IS) is opgestapt. Het Amerikaanse plan krijgt hiermee een nieuwe tegenslag.
Kolonel Muhammed al-Daher van het Vrije Syrische Leger vindt dat te weinig militairen zijn opgeleid en dat de training niet goed genoeg is. Dat zegt Daher maandag in de Turkse krant Yeni Safak.
Amerika wilde jaarlijks 5.000 Syriërs trainen om te vechten tegen IS. Het ging om gematigde, pro-westerse rebellen. Ze zouden ook worden voorzien van uitrusting. Vanaf het begin bleek dat Washington grote moeite had om genoeg rekruten te vinden.
Afgelopen vrijdag staken zeker 75 rebellen vanuit Turkije de grens met Syrië over. Eerder meldde een Amerikaanse legerleider nog dat slechts vier of vijf getrainde Syrische rebellen actief waren in Syrië.
Door: ANP
Israëliërs aanvallenquote:Op maandag 21 september 2015 10:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat gaan ze met die getrainde Syriërs doen als ze IS. kunnen verslaan?
Daarom gaan de Amerikanen er ook geen duizenden trainen en gaan ze denk ik niet al teveel moeite/energie in die mensen steken. Dat mag niet van Israël.quote:Op maandag 21 september 2015 10:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja:P Het was eigenlijk wel een serieuze vraag.
Er staat in het nieuwsbericht geplaatst door Upsidedown dat ze er jaarlijks 5000 duizend willen gaan trainen. Nou zullen ze er vast wel over nagedacht hebben en zo maar ik heb er toch echt geen lekker gevoel bijquote:Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daarom gaan de Amerikanen er ook geen duizenden trainen en gaan ze denk ik niet al teveel moeite/energie in die mensen steken. Dat mag niet van Israël.
Gematigde Pro Westers georiënteerde maar ze kunnen er niet zoveel vindenquote:Op maandag 21 september 2015 10:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er staat in het nieuwsbericht geplaatst door Upsidedown dat ze er jaarlijks 5000 duizend willen gaan trainen. Nou zullen ze er vast wel over nagedacht hebben en zo maar ik heb er toch echt geen lekker gevoel bij
Ja dat staat er idd. Totdat over een paar jaar er weer iets misgaat en hebben we 2e IS.quote:Op maandag 21 september 2015 10:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gematigde Pro Westers georiënteerde maar ze kunnen er niet zoveel vinden
Zullen ze ongetwijfeld "flinke eisen" aan hebben gesteld
10% is Alawiet en 10% is christen, de rest is Sunni. Max 1/5 van de bevolking dus, grappenmaker.quote:Op maandag 21 september 2015 10:16 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En 2/3 van de bevolking
Pochen met woestijnland
Dan ben je ook tegen rusland neem ik aan? Ze willen ook overal een onderdrukkend staat.quote:Op maandag 21 september 2015 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Rusland. Ik ben tegen terroristen die een minderheden onderdrukkend kalifaat willen opzetten.
Niet iedereen denkt zo sektarisch als sommigen hier.quote:Op maandag 21 september 2015 11:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
10% is Alawiet en 10% is christen, de rest is Sunni. Max 1/5 van de bevolking dus, grappenmaker.
Ze willen graag 5000 per jaar trainen, echter kunnen ze maar enkele tientallen vinden die geschikt zijn voor hun training. De meeste rebellen zijn niet geschikt om in het trainingsprogramma te worden opgenomen (te radicaal bijvoorbeeld).quote:Op maandag 21 september 2015 10:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er staat in het nieuwsbericht geplaatst door Upsidedown dat ze er jaarlijks 5000 duizend willen gaan trainen. Nou zullen ze er vast wel over nagedacht hebben en zo maar ik heb er toch echt geen lekker gevoel bij
Rusland wil hele andere dingen in Syrië.quote:Op maandag 21 september 2015 12:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan ben je ook tegen rusland neem ik aan? Ze willen ook overal een onderdrukkend staat.
Wat UpsideDown zei.quote:Op maandag 21 september 2015 11:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
10% is Alawiet en 10% is christen, de rest is Sunni. Max 1/5 van de bevolking dus, grappenmaker.
Ze willen een dictoriaal regime behouden, of beweer je iets anders?quote:Op maandag 21 september 2015 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rusland wil hele andere dingen in Syrië.
Zoals het westen geprobeerd heeft in Irak en Libië? Nee laat Assad en Putin het maar oplossen, misschien werkt dat wel.quote:Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze willen een dictoriaal regime behouden, of beweer je iets anders?
Een kalifaat is geen oplossing.
Een dictator is geen oplossing.
De oplossing is een westerse oplossing.
Verandering kost tijd. Kom over 50 jaar maar terug. Dan is Irak misschien een nieuw groot wereldmacht.quote:Op maandag 21 september 2015 12:33 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Zoals het westen geprobeerd heeft in Irak en Libië? Nee laat Assad en Putin het maar oplossen, misschien werkt dat wel.
quote:Op maandag 21 september 2015 12:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verandering kost tijd. Kom over 50 jaar maar terug. Dan is Irak misschien een nieuw groot wereldmacht.
Soms moeten dingen eerst kapot voordat er iets moois kan ontstaan. Als er een dictator is moet je er altijd omheen bouwen. Nu begin je van scratchquote:Op maandag 21 september 2015 12:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]![]()
Irak bestaat dan niet meer, nu feitelijk al niet meer.
Vervolgens gaan jouw vrienden bij Al-nusra een jihad beginnen tegen de Westerse bezetter, takbir etc. Goed plan. Nee, de professionele hakbar-removers uit Rusland zijn er en laat ze gewoon hun werk doen, daar zijn ze goed in.quote:Op maandag 21 september 2015 12:37 schreef firefly3 het volgende:
Het is heel simpel: het westen moet syrie innemen. Die dictator en IS hebben toch geen enkele legitimiteit.
Soms moet je toegeven dat een kunstmatige staat bijna per definitie ellende voortbrengt.quote:Op maandag 21 september 2015 12:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Soms moeten dingen eerst kapot voordat er iets moois kan ontstaan. Als er een dictator is moet je er altijd omheen bouwen. Nu begin je van scratch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |