abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156208964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:36 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Omdat die al jarenlang belasting betaald en al vele jaren wacht op een woning die betaalbaar is. Waarom zou een asielzoeker voorrang moeten krijgen? Daar gaat het nu over. Dat geeft men zelf ook aan.....
Omdat de overheid niet wil dat ze in een opvangcentrum zitten en op budget van het COA drukken krijgen ze voorrang. Natuurlijk ook omdat het beter is voor de integratie en voor de ontwikkeling van die mensen natuurlijk.
pi_156208972
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De bevolkingstoename is rampzalig. Natuurlijk is er op in te spelen, maar als ik moet kiezen tussen groene ruimte of de opvang van allerlei vreemde volkeren, dan kies ik voor het laatste beetje groen dat we nog hebben.
Als ik lees dat in veel dorpen de kleinste sociale huurwoning een eensgezinswoning is, dan zijn dat hele andere keuzes. Je kunt meer in de hoogte gaan bouwen bijvoorbeeld. Kunnen meer mensen genieten van het uitzicht op groen. Je hoeft niet persé de keuze te maken tussen het één of het ander.
pi_156209003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom raken ze hun woning kwijt? Bedoel je dat er meer huisuitzettingen plaatsvinden als gevolg van slechtere betaalbaarheid? En om welke groepen gaat het dan?
Mensen die boven hun stand gekocht hebben en de hypotheek niet kunnen betalen.
pi_156209019
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat de overheid niet wil dat ze in een opvangcentrum zitten en op budget van het COA drukken krijgen ze voorrang. Natuurlijk ook omdat het beter is voor de integratie en voor de ontwikkeling van die mensen natuurlijk.
Dan bouw je een containerdorp.
pi_156209023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Niet genoeg voor de normale burger. Daarnaast investeert men gewoon in andere projecten met duurdere woningen. Daar waren die cooperaties helemaal niet voor.
Helemaal waar. Hoewel offtopic, is dit een groot probleem. Ze pakken alleen de krenten uit de pap (zielige gehandicapten, dat scoort! En binnenkort ook asielzoekers), maar de gewone mensen met een bescheiden loon of uitkering moeten in de rij staan voor het laatste flatje wat nog overeind staat.
pi_156209037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ik lees dat in veel dorpen de kleinste sociale huurwoning een eensgezinswoning is, dan zijn dat hele andere keuzes. Je kunt meer in de hoogte gaan bouwen bijvoorbeeld. Kunnen meer mensen genieten van het uitzicht op groen. Je hoeft niet persé de keuze te maken tussen het één of het ander.
Hele dorpen vol flats, dorpsgezicht naar de klote. Dit zie je nu al in veel dorpen. Nee dankje, ook dit verpest het platteland. Ik heb wel een alternatieve bouwklus: Muren aan de grens. Met glasscherven er op en stroomdraad.
pi_156209056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Helemaal waar. Hoewel offtopic, is dit een groot probleem. Ze pakken alleen de krenten uit de pap (zielige gehandicapten, dat scoort! En binnenkort ook asielzoekers), maar de gewone mensen met een bescheiden loon of uitkering moeten in de rij staan voor het laatste flatje wat nog overeind staat.
Zielige gehandicapten? Die hebben ook gewoon recht op een woning.
pi_156209092
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:43 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Zielige gehandicapten? Die hebben ook gewoon recht op een woning.
Zeker. Maar lees wel even goed wat ik schrijf: De corporaties bouwen vooral voor gehandicapten want dat scoort. En ze laten de gewone huurders zitten. Natuurlijk hebben gehandicapten op een woning, maar er moet voor alle groepen gebouwd worden en dat is nu niet het geval. En naar mijn idee komt dat omdat qua pr nieuwe huizen voor gehandicapten het veel beter doen dan nieuwbouw voor uitkeringstrekkers.
pi_156209117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker. Maar lees wel even goed wat ik schrijf: De corporaties bouwen vooral voor gehandicapten want dat scoort. En ze laten de gewone huurders zitten. Natuurlijk hebben gehandicapten op een woning, maar er moet voor alle groepen gebouwd worden en dat is nu niet het geval.
Hoezo vooral? Zoveel gehandicapten zijn er niet eens in dit land.
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:45:49 #160
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156209131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Hier is een uitgebreid artikel in een Duitse kwaliteitskrant die eigenlijk in heel veel woorden een beetje hetzelfde zegt als Toefjes: http://www.faz.net/aktuel(...)d-eint-13797245.html

Zeker interessant om te lezen als je de taal kan. :)
Dat is me iets te uitgebreid voor de vrijdagavond. Zou je de logica eruit samen kunnen vatten, en dan vooral waarom de logica die Toefjes gebruikt klopt?

Want volgens mij raakte het kant noch wal.
pi_156209132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:45 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Hoezo vooral? Zoveel gehandicapten zijn er niet eens in dit land.
Pak een site van een willekeurige corporatie, klik op de pagina over de nieuwbouwprojecten en je ziet dat het bijna allemaal voor speciale doelgroepen is en niet voor reguliere huurders.
pi_156209174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Pak een site van een willekeurige corporatie, klik op de pagina over de nieuwbouwprojecten en je ziet dat het bijna allemaal voor speciale doelgroepen is en niet voor reguliere huurders.
Ik zal het mijn gehandicapte broer eens vragen die weet dat vast wel.Ik hoor en zie er weinig over. daarnaast gaat het om een ZEER kleine groep mensen.
pi_156209217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:46 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik zal het mijn gehandicapte broer eens vragen die weet dat vast wel.Ik hoor en zie er weinig over. daarnaast gaat het om een ZEER kleine groep mensen.
Het probleem is ook niet die groep, maar de eenzijdige focus van corporaties gericht op een sexy imago in plaats van ouderwets voor een breed publiek bouwen.
pi_156209248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:46 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Moslims en gehandicapte mensen hebben het toch maar veel beter _O-
pi_156209267
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Hoezo? Ben ik ineens financieel verantwoordelijk voor mijn ex? Wat is dat voor onzin?
Ik had begrepen dat jij die rechtszaak ging betalen voor de ex maar zie nu dat je het alleen ging aanraden, was dus mijn fout. Desondanks blijft het opmerkelijk dat ze blijkbaar liever het geld uitgeeft aan een kansloze rechtszaak ipv een huis.
pi_156209292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Moslims en gehandicapte mensen hebben het toch maar veel beter _O-
Gehandicapten hebben vooral veel mazzel met de bezuinigingen. Daarnaast zijn er voor hen ook gewoon wachtlijsten voor woningen.
pi_156209293
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:42 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dan bouw je een containerdorp.
Prima hoor geen enkel probleem, ook erg handig voor de Nederlandse huiszoekers die goedkope woonruimte nodig hebben.
pi_156209314
We zijn gedoemd.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_156209329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het probleem is ook niet die groep, maar de eenzijdige focus van corporaties gericht op een sexy imago in plaats van ouderwets voor een breed publiek bouwen.
Men investeert vooral in duurdere verhuur- en koopwoningen
pi_156209346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Prima hoor geen enkel probleem, ook erg handig voor de Nederlandse huiszoekers die goedkope woonruimte nodig hebben.
Prima. Alleen doet en deed men dat niet tot nu toe.
pi_156209406
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:50 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Gehandicapten hebben vooral veel mazzel met de bezuinigingen. Daarnaast zijn er voor hen ook gewoon wachtlijsten voor woningen.
Was meer een cynische reactie, volgens mij heb ik nog niet eerder meegemaakt dat iemand jaloers is op gehandicapte mensen (in dit geval omdat ze sneller geschikte woonruimte zouden krijgen) :D
pi_156209450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Was meer een cynische reactie, volgens mij heb ik nog niet eerder meegemaakt dat iemand jaloers is op gehandicapte mensen (in dit geval omdat ze sneller geschikte woonruimte zouden krijgen) :D
Beter lezen.
pi_156209504
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:52 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Prima. Alleen doet en deed men dat niet tot nu toe.
Dat klopt maar zoals ik al aangaf komt dat doordat veel Nederlanders stemmen op partijen die geen sociale woningbouw willen. Goedkope containerwoningen verstoren immers de huizenmarkt. Als je wat wil bereiken moet je dus voor jezelf zorgen of zorgen dat mensen weer "links", (foei vies woord) gaan stemmen en niet op partijen als VVD en niet op partijen als PVV die niet wil samenwerken met links en dus elk sociaal beleid blokkeren.
pi_156209512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Okay.
pi_156209537
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar zoals ik al aangaf komt dat doordat veel Nederlanders stemmen op partijen die geen sociale woningbouw willen. Goedkope containerwoningen verstoren immers de huizenmarkt. Als je wat wil bereiken moet je dus voor jezelf zorgen of zorgen dat mensen weer "links", (foei vies woord) gaan stemmen en niet op partijen als VVD en niet op partijen als PVV die niet wil samenwerken met links en dus elk sociaal beleid blokkeren.
Er zijn dan ook heel veel mensen die daar niet op stemmen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')