Wat is er geregeld dan voor mensen die voor een normale prijs een woning willen huren?quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, waarom doet men niets voor ons... Er is van alles geregeld voor mensen in Nederland die slachtofferrol hangt mij echt de keel uit mensen weten niet eens hoe goed ze het hier hebben.
Waarom moet dat voldoende zijn, ze verdient blijkbaar te weinig voor waar ze wil wonen en ze werkt blijkbaar op een plek waar ze niet goedkoop kan wonen. Lijkt mij een probleem waaraan gewerkt kan worden maar nee hoor wachten op een sociale woningbouw terwijl al jaren duidelijk is dat de politiek dat aan het afbouwen is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Die stemt. Die werkt. Die heeft zich ingeschreven als woningzoekende. Dat zou voldoende moeten zijn.
De asielzoekers zijn grotendeels migranten die hier onder valse voorwendselen komen en het is dus wel hun schuld als het tekort aan sociale huurwoningen oploopt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar is al heel lang een daklozen opvang voor hoor maar je hebt natuurlijk gelijk als je er een potje van maakt dan komt het uiteindelijk niet goed met je. Ik vind dat toch een iets andere situatie dan mensen die hier asielkrijgen. Daarnaast is het natuurlijk niet de schuld van de asielzoekers dat er hier te weinig sociale huurhuizen zijn gebouwd en vele asielzoekercentra zijn gesloten en woningcorporaties huizen moesten verkopen en weinig konden bouwen.
De uiteindelijke oorzaak van de problemen liggen gewoon in het beleid in Nederland en het feit dat VVD met name de sociale woningbouw wil afbouwen en Nederlanders nogal veel VVD hebben gestemd en bijv. Wilders dat beleid heeft gedoogd.
Wel als dat gezin in Turkije een mooie tent had, maar het niet goed genoeg vond voor hun levens standaard. Vervolgens besluiten ze misbruik van de Nederlandse wet te maken om de autochtonen te verdringen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het is toch totaal logisch dat de belastingbetaler geen belasting betaalt om een gezin op straat te laten staan en een alleenstaande een extra grote woning met atelier te geven?
Ik heb het over twee verschillende zakenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Huurtoeslag krijg je niet als je veel verdient.
Ik vind dat ze niet hun woning uit hoeven. Het zou een straf zijn op veel verdienen. Stel je begint met werken, klein inkomen, je huurt wat leuks en steekt er veel tijd en geld in. Je doet je best, krijgt een flinke loonsverhoging. En als beloning voor het harde werken moet je vertrekken.
Daarnaast is het rechtsongelijkheid t.o.v. andere groepen: Wat denk je van woningeigenaren die ooit voor 30k een woning hebben gekocht, veel verdienen maar toch voor 100 euro per maand wonen?
Ik kan een tegenvraag stellen: Is het logisch dat de belastingbetaler betaalt voor mensen die ondanks een laag inkomen toch aan kinderen beginnen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het is toch totaal logisch dat de belastingbetaler geen belasting betaalt om een gezin op straat te laten staan en een alleenstaande een extra grote woning met atelier te geven?
Nee dan is het de schuld van IND dat ze een asielvergunning krijgen waarna de overheid ze uit het COA wil hebben en ze een huurhuis willen geven omdat de COA opvang anders te duur is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De asielzoekers zijn grotendeels migranten die hier onder valse voorwendselen komen en het is dus wel hun schuld als het tekort aan sociale huurwoningen oploopt.
Ze woont en werkt gewoon in Amsterdam. Misschien moeten we dan gewoon eens kijken naar de vele mensen daar die een uitkering hebben en economisch niets betekenen voor die stad en die uitzetten naar het platteland. Dat zou ik sowieso doen bij asielzoekers.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom moet dat voldoende zijn, ze verdient blijkbaar te weinig voor waar ze wil wonen en ze werkt blijkbaar op een plek waar ze niet goedkoop kan wonen. Lijkt mij een probleem waaraan gewerkt kan worden maar nee hoor wachten op een sociale woningbouw terwijl al jaren duidelijk is dat de politiek dat aan het afbouwen is.
Daar heb je zonder meer een goed punt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan is het de schuld van IND dat ze een asielvergunning krijgen waarna de overheid ze uit het COA wil hebben en ze een huurhuis willen geven omdat de COA opvang anders te duur is.
1. Er zit een maximum op de huurprijs. Daar boven kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag. Dat maximum ligt voor alleenstaanden een stuk lager dan voor gezinnen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:01 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik heb het over twee verschillende zaken
1) Met huurtoeslag in je eentje in een te grote dure sociale huurwoning zitten. Dat vind ik ook vreemd.
2) Men kan nu al mensen die teveel verdienen uit een sociale huurwoning zetten. En terecht. Net als je niet als werkende eindeloos op een studentenkamer mag blijven wonen.
Oh ze heeft er al een huis, wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:02 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ze woont en werkt gewoon in Amsterdam. Misschien moeten we dan gewoon eens kijken naar de vele mensen daar die een uitkering hebben en economisch niets betekenen voor die stad en die uitzetten naar het platteland. Dat zou ik sowieso doen bij asielzoekers.
Dat is niet het probleem van de normale werkende burger in elk geval. Zet ergens maar gewoon grote containerkampen neer voor asielzoekers. Dat kan voor studenten ook en kost vrij weinig.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan is het de schuld van IND dat ze een asielvergunning krijgen waarna de overheid ze uit het COA wil hebben en ze een huurhuis willen geven omdat de COA opvang anders te duur is.
Ja. Een kind is belangrijker dan een atelier / logeerkamer etc. En een Syriër wiens huis aan puin is geschoten ook. Dus daar moet het belastinggeld heen gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan een tegenvraag stellen: Is het logisch dat de belastingbetaler betaalt voor mensen die ondanks een laag inkomen toch aan kinderen beginnen?
Ze heeft er geen huis. Ze huurt zwervend steeds weer wat voor veel geld.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh ze heeft er al een huis, wat is dan het probleem?
Niet dus. Een kind is een eigen keuze, evenals een ruim huis. Dat moest gerespecteerd worden. En voor Syriërs zijn we niet verantwoordelijk. Hooguit hebben we de morele verantwoordelijkheid om wat geld aan de regio te geven, maar Nederland is al een van de grootste nettobetalers aan de UNHCR.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Een kind is belangrijker dan een atelier / logeerkamer etc. En een Syriër wiens huis aan puin is geschoten ook. Dus daar moet het belastinggeld heen gaan.
Wil je nu het aantal kinderen dat men mag krijgen gaan begrenzen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan een tegenvraag stellen: Is het logisch dat de belastingbetaler betaalt voor mensen die ondanks een laag inkomen toch aan kinderen beginnen?
In Duitsland heeft een alleenstaande dus recht op 25m2. Dat is krankzinnig in een land met nog zoveel ruimte. Het is duidelijk een anti-alleenstaanden beleid. Erfenisje van de nazi-tijd wellicht.
Lijkt mij wel een probleem voor alle mensen als de IND niet goed controleert of mensen recht hebben op asiel. Die containerwoningen zijn ook best geschikt voor Nederlanders hoor ik ben groot voorstander van het gelijk behandelen van iedereen in Nederland. Wat goed genoeg is voor asielzoekers om langdurig in te wonen is geschikt voor iedereen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem van de normale werkende burger in elk geval. Zet ergens maar gewoon grote containerkampen neer voor asielzoekers. Dat kan voor studenten ook en kost vrij weinig.
Dat zijn we wel als ze hier komen. maar we moeten niet te ver gaan in het pamperen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet dus. Een kind is een eigen keuze, evenals een ruim huis. Dat moest gerespecteerd worden. En voor Syriërs zijn we niet verantwoordelijk. Hooguit hebben we de morele verantwoordelijkheid om wat geld aan de regio te geven, maar Nederland is al een van de grootste nettobetalers aan de UNHCR.
Typisch dat je onschuldige mensen en kinderen wil afstraffen voor de fouten van anderen. Dat is niet menselijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet dus. Een kind is een eigen keuze, evenals een ruim huis. Dat moest gerespecteerd worden. En voor Syriërs zijn we niet verantwoordelijk.
Dat zou heel mooi zijn in deze overbevolkte wereld, maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:05 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wil je nu het aantal kinderen dat men mag krijgen gaan begrenzen?
Wazig hoor want voor veel geld moet toch zeker een huisje te vinden zijn in de kop van Noord Holland of zo, gewoon met openbaar vervoer naar het werk en klaar.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ze heeft er geen huis. Ze huurt zwervend steeds weer wat voor veel geld.
Ik heb geen idee wat de IND doet, het is allemaal vrij ondoorzichtig. Maar 2 van de 3 aanvragen honoreren terwijl in de verste verte geen onveilig land is te bekennen is gewoon waanzin.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een probleem voor alle mensen als de IND niet goed controleert of mensen recht hebben op asiel. Die containerwoningen zijn ook best geschikt voor Nederlanders hoor ik ben groot voorstander van het gelijk behandelen van iedereen in Nederland. Wat goed genoeg is voor asielzoekers om langdurig in te wonen is geschikt voor iedereen.
Maar zelfs die woningen biedt men de Nederlander niet aan. Iemand die asiel heeft aangevraagd kan best een tijdje wat minder perfect wonen. Je hebt echte nood.....of niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een probleem voor alle mensen als de IND niet goed controleert of mensen recht hebben op asiel. Die containerwoningen zijn ook best geschikt voor Nederlanders hoor ik ben groot voorstander van het gelijk behandelen van iedereen in Nederland. Wat goed genoeg is voor asielzoekers om langdurig in te wonen is geschikt voor iedereen.
Je legt mij woorden in de mond dus einde discussie.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Typisch dat je onschuldige mensen en kinderen wil afstraffen voor de fouten van anderen. Dat is niet menselijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |