abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156207001
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat gaat gebeuren.
Ik wist het niet van die Duitse huurwet. Het verbaast mij niet, omdat in Duitsland het gezinsfundamentalisme overheerst en liberalen in de politiek marginaal zijn.
Maar in Nederland gaat zo iets zeker komen.
Dat ging over sociale huur. Logisch dat je dan je huis uit kan worden geschopt als je te groot woont / het huis harder voor iemand anders nodig is. Maar in Duitsland woont toch bijna niemand in sociale huur, want er zijn bijna overal genoeg betaalbare woningen op de vrije markt.
pi_156207016
De Europese leiders die hier verantwoordelijk voor zijn moeten ze vervolgen.
pi_156207025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt maar als dat land wordt platgebombardeerd en er geen politiek invloed mogelijk is omdat er geen regering meer is of het is een dictator dan is de situatie wel anders. Om als mens invloed te kunnen hebben moet je die mogelijkheden wel hebben, in Nederland zijn die mogelijkheden er wel, in Syrië nu volgens mij niet.
Die mogelijkheden zijn er hier voor veel mensen gewoon niet. Of heb jij betaalbare woonruimte voor mijn ex en anderen in Amsterdam?
pi_156207030
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat smeer ik overal op en achter in dit huis als ik de brief op de mat krijg dat ik moet verhuizen omdat er een asielzoekergezin meer recht heeft op mijn huis.
Oke. Je mist je ontlasting nog trouwens.
pi_156207035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat ging over sociale huur. Logisch dat je dan je huis uit kan worden geschopt als je te groot woont / het huis harder voor iemand anders nodig is. Maar in Duitsland woont toch bijna niemand in sociale huur, want er zijn bijna overal genoeg betaalbare woningen op de vrije markt.
Jij vindt het logisch om sociale huurders het huis uit te schoppen om mensen van buiten Nederland - die zich voordien als vluchteling maar wel door 7 veilige landen zijn gereisd - op te kunnen vangen?
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:50:35 #56
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156207037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:49 schreef Rodulf het volgende:
De Europese leiders die hier verantwoordelijk voor zijn moeten ze vervolgen.
Ze gaan zichzelf niet vervolgen, wij moeten ze achter/ver volgen ;)
pi_156207061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:47 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Want je kan met een laag inkomen niets normaals huren. Dan ben je verplicht te gaan ' zwerven' en voor veel geld steeds tijdelijk te huren. Ik zie niet in waarom een buitenlander meer recht zou hebben.
Vind ik larie. Je mag als Nederlander gewoon al jaren stemmen of dat hebben jouw ouders gedaan, je bent dus al jaren medeverantwoordelijk voor het beleid ten aanzien van minima, sociale woningbouw, belastingen en weet ik wat. Je kunt zorgen dat je een betere baan krijgt en een hoger inkomen hebt. Je kunt minder hoge eisen stellen dan iets "normaals".
pi_156207062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij vindt het logisch om sociale huurders het huis uit te schoppen om mensen van buiten Nederland - die zich voordien als vluchteling maar wel door 7 veilige landen zijn gereisd - op te kunnen vangen?
Ja, ik vind het logisch dat in Duitsland niet alles om Nederlanders draait. :s)
pi_156207069
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat over te groot en te duur in een sociale huurwoning zitten waar je subsidie voor krijgt. Dan moet je gewoon verkassen. Dat moeten mensen die steeds meer gaan verdienen ook tenslotte.
pi_156207101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vind ik larie. Je mag als Nederlander gewoon al jaren stemmen of dat hebben jouw ouders gedaan, je bent dus al jaren medeverantwoordelijk voor het beleid ten aanzien van minima, sociale woningbouw, belastingen en weet ik wat. Je kunt zorgen dat je een betere baan krijgt en een hoger inkomen hebt. Je kunt minder hoge eisen stellen dan iets "normaals".
Gelul. Ik stem al jaren sociaal en mijn ex ook. Wat kan je minder aan eisen stellen dan? Men doet nu al NIETS voor die mensen.
pi_156207138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:51 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het gaat over te groot en te duur in een sociale huurwoning zitten waar je subsidie voor krijgt. Dan moet je gewoon verkassen. Dat moeten mensen die steeds meer gaan verdienen ook tenslotte.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Men wil het wel, maar er bestaat geen plicht om te vertrekken. Met grotere huurverhogingen proberen ze mensen weg te pesten. Een straf op hard werken.
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:54:09 #62
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156207139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:52 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Gelul. Ik stem al jaren sociaal en mijn ex ook. Wat kan je minder aan eisen stellen dan? Men doet nu al NIETS voor die mensen.
Men doet wel wat. Vanavond in het nieuws was dat ze de standaard van een huis van hok/wc/douche naar hok gaan veranderen. Dan zo'n verplichte verhuiswet erbij en ik woon over een jaar in een regenton. Particulier dan wel te verstaan.
pi_156207179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Men wil het wel, maar er bestaat geen plicht om te vertrekken. Met grotere huurverhogingen proberen ze mensen weg te pesten. Een straf op hard werken.
Dan moet men dat veranderen. Ik vind het debiel dat de belastingbetaler mee moet betalen aan iemand die in zijn eentje in een te grote woning woont. Je krijgt subsidie tenslotte.
pi_156207182
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:50 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Die mogelijkheden zijn er hier voor veel mensen gewoon niet. Of heb jij betaalbare woonruimte voor mijn ex en anderen in Amsterdam?
Kan jouw ex niet stemmen, lid worden van een politiek partij, proberen een hoger inkomen te krijgen, heeft ze zelf geen invloed gehad op haar inkomen, huidige woonprobleem?
pi_156207190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ze gaan zichzelf niet vervolgen, wij moeten ze achter/ver volgen ;)
Als we ooit een nieuwe orde in dit land krijgen zullen al die landverraders terecht staan.
pi_156207206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dan moet men dat veranderen. Ik vind het debiel dat de belastingbetaler mee moet betalen aan iemand die in zijn eentje in een te grote woning woont. Je krijgt subsidie tenslotte.
Die subsidie bestaat sinds 1995 niet meer.
Maar dat is een ander onderwerp, ook al uitvoerig besproken in een ander topic over scheefwonen.
pi_156207226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kan jouw ex niet stemmen, lid worden van een politiek partij, proberen een hoger inkomen te krijgen, heeft ze zelf geen invloed gehad op haar inkomen, huidige woonprobleem?
Die stemt. Die werkt. Die heeft zich ingeschreven als woningzoekende. Dat zou voldoende moeten zijn.
pi_156207231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:55 schreef Rodulf het volgende:

[..]

Als we ooit een nieuwe orde in dit land krijgen zullen al die landverraders terecht staan.
Ik kan echt niet wachten tot de PVV 76 zetels heeft. Ik kan niet wachten totdat ik Pechtold met rood aangelopen hoofd Nederland zie ontvluchten.
pi_156207239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dit?
Momenteel niet, maar ik heb een wandelvriendin in Aken wonen die vertelde mij dat ze in 2 slaapkamer woning had met een soort zolder (extra 3e ruimte voor haar atelier) en ze kreeg in 2013 een brief van haar sociale verhuurder dat ze moest verhuizen omdat er een gezin (niet eens een asielzoeker) een urgentie had en zij moest wel met verhuiskosten vergoeding verhuizen naar een kleinere woning (alleenstaande heeft in Duitsland recht tot 25 vierkante meter). Ze wilde dat aanvankelijk ook niet, maar ze kon wel kiezen uit 3 verschillende studio appartementen in Aken.

Dus dit is een praktijk ervaring van iemand die ik persoonlijk ken.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_156207250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die subsidie bestaat sinds 1995 niet meer.
Maar dat is een ander onderwerp, ook al uitvoerig besproken in een ander topic over scheefwonen.
Het heet nu huurtoeslag. Maar wat vindt je dan van mensen die steeds meer zijn gaan verdienen en dan ook zo' n woning uit moeten?
pi_156207255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:52 schreef mastertephon het volgende:
Men doet nu al NIETS voor die mensen.
Dat is dus het probleem, waarom doet men niets voor ons... Er is van alles geregeld voor mensen in Nederland die slachtofferrol hangt mij echt de keel uit mensen weten niet eens hoe goed ze het hier hebben.
pi_156207282
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik kan echt niet wachten tot de PVV 76 zetels heeft. Ik kan niet wachten totdat ik Pechtold met rood aangelopen hoofd Nederland zie ontvluchten.
Pechtold is sowieso de grootste clown van politiek Den Haag.
pi_156207292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem, waarom doet men niets voor ons... Er is van alles geregeld voor mensen in Nederland die slachtofferrol hangt mij echt de keel uit mensen weten niet eens hoe goed ze het hier hebben.
Het is geen slachtoffer gedrag. Daar betaal je gewoon belasting voor.
pi_156207297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:57 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Momenteel niet, maar ik heb een wandelvriendin in Aken wonen die vertelde mij dat ze in 2 slaapkamer woning had met een soort zolder (extra 3e ruimte voor haar atelier) en ze kreeg in 2013 een brief van haar sociale verhuurder dat ze moest verhuizen omdat er een gezin (niet eens een asielzoeker) een urgentie had en zij moest wel met verhuiskosten vergoeding verhuizen naar een kleinere woning (alleenstaande heeft in Duitsland recht tot 25 vierkante meter). Ze wilde dat aanvankelijk ook niet, maar ze kon wel kiezen uit 3 verschillende studio appartementen in Aken.

Dus dit is een praktijk ervaring van iemand die ik persoonlijk ken.
Maar het is toch totaal logisch dat de belastingbetaler geen belasting betaalt om een gezin op straat te laten staan en een alleenstaande een extra grote woning met atelier te geven?
pi_156207317
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:57 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het heet nu huurtoeslag. Maar wat vindt je dan van mensen die steeds meer zijn gaan verdienen en dan ook zo' n woning uit moeten?
Huurtoeslag krijg je niet als je veel verdient.

Ik vind dat ze niet hun woning uit hoeven. Het zou een straf zijn op veel verdienen. Stel je begint met werken, klein inkomen, je huurt wat leuks en steekt er veel tijd en geld in. Je doet je best, krijgt een flinke loonsverhoging. En als beloning voor het harde werken moet je vertrekken.

Daarnaast is het rechtsongelijkheid t.o.v. andere groepen: Wat denk je van woningeigenaren die ooit voor 30k een woning hebben gekocht, veel verdienen maar toch voor 100 euro per maand wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')