Omdat ze niet denken en geen richtingsgevoel hebben. Pas toen ze jouw voorbij was, zag ze dat ze daar moest stoppen, dat kan ze niet bedenken, achter je grote busquote:Op zaterdag 19 september 2015 18:23 schreef Simterklaas het volgende:
Reed vandaag op een weggetje bij mij in de buurt met een aantal hoge drempels (moet daar gas terugnemen, anders vliegen al mijn pakjes door de lucht), rijdt er ineens een vrouw achter mij die mij gaat inhalen om vervolgens na minder dan 50m in de bocht te gaan parkeren![]()
Waarom zijn dit altijd vrouwen?
Gelukkig rijd ik met een kleintje en niet zo'n groot onding. Maakt de situatie nog meer "quote:Op zondag 20 september 2015 00:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ze niet denken en geen richtingsgevoel hebben. Pas toen ze jouw voorbij was, zag ze dat ze daar moest stoppen, dat kan ze niet bedenken, achter je grote bus
Rijstrookquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:24 schreef ambertje90 het volgende:
En daar is de irritatie over het aanduiden van de vluchtstrook als rijbaan weer!
En daarvoor stond dat plaatje juist. Omdat iedereen strook en baan door elkaar gebruikt.quote:
Topic na topic idd. Maar ze weten het allemaal zo goed!quote:Op zondag 20 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En daarvoor stond dat plaatje juist. Omdat iedereen strook en baan door elkaar gebruikt.
Die chauffeur ziet op zijn teller dat hij waarschijnlijk geen 73 rijdt, en begint zijn voorganger etteren omdat 'ie niet snel genoeg rijdt. Geijkte gekalibreerde* teller enzo.quote:Op zondag 20 september 2015 02:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg met werkzaamheden. Hierdoor was nog maar 1 van de rijstrookweghelftbanen open met matrixborden van max 70 erboven.
Ik hou me daar vervolgens netjes aan(ik krijg toch per minuut betaald) en rijd rustig verder over de snelweg. Maar de vrachtwagenchauffeur achter me had kennelijk meer haast want die probeerde al klevend zowat over me heen te rijden ;')
Serieus, what the fuck? Zo'n rijdende metalen muur met lichtshow die zowat op je bumper hangt draagt niet bij aan het rijcomfort.
Wie niet..quote:Op zondag 20 september 2015 02:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg met werkzaamheden.
Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:23 schreef Simterklaas het volgende:
Reed vandaag op een weggetje bij mij in de buurt met een aantal hoge drempels (moet daar gas terugnemen, anders vliegen al mijn pakjes door de lucht), rijdt er ineens een vrouw achter mij die mij gaat inhalen om vervolgens na minder dan 50m in de bocht te gaan parkeren![]()
Waarom zijn dit altijd vrouwen?
Of bejaarden...quote:Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.
Ik ben benieuwd waar dat is, want in NL worden rijstroken één voor één afgekruist met vooraankondigingen. En de omleidingen krijg je altijd ruim van tevoren aangekondigd.quote:Op zondag 20 september 2015 15:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Werkzaamheden die pas aangegeven worden vlak voordat je van 3 baans naar vluchtstrook moet
Nog een lege fles of iets anders hards naar de werkers gegooid tijdens het schelden?quote:Op zondag 20 september 2015 15:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Werkzaamheden die pas aangegeven worden vlak voordat je van 3 baans naar vluchtstrook moet
Snap ik sowieso niet. Alsof die mensen die daar werken dat voor hun lol doen of, nog erger, speciaal om weggebruikers te pesten.quote:Op zondag 20 september 2015 20:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog een lege fles of iets anders hards naar de werkers gegooid tijdens het schelden?
Is blijkbaar heel hip tegenwoordig
Bij wegwerkers heb ik dat gevoel nooit. Bij sommige verkeersregelaars echter wel.quote:Op zondag 20 september 2015 20:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Snap ik sowieso niet. Alsof die mensen die daar werken dat voor hun lol doen of, nog erger, speciaal om weggebruikers te pesten.
Voor de bestuurders met een mobiel anders ookquote:Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn altijd van die kerels van middelbare leeftijd in dikke Audi's die denken dat ik wél ineens door mijn trage voorganger heen kan rijden als hij strak op mijn bumper gaat heuen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus niet de situatie waar ik het over had.quote:Op zondag 20 september 2015 21:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het zijn altijd van die kerels van middelbare leeftijd in dikke Audi's die denken dat ik wél ineens door mijn trage voorganger heen kan rijden als hij strak op mijn bumper gaat heuen.
Dat was gisteravond op de A16 bij Dordrecht.quote:Op zondag 20 september 2015 20:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar dat is, want in NL worden rijstroken één voor één afgekruist met vooraankondigingen. En de omleidingen krijg je altijd ruim van tevoren aangekondigd.
Als je locals gek wilt maken, moet je zorgen dat je ergens net zo vaak komt als zij en gewoon met ze mee rijden in de bergen/in de sneeuw en ze inhalen. Vinden ze niet leuk.quote:Op maandag 21 september 2015 00:47 schreef Sounddragon het volgende:
Tip voor alle bumperkleef klagers; ga eens naar Frankrijk, en ga daar lekker over lokale weggetjes toeren, en pas teruggkomen als je je er niet meer aan ergertAls het niet lukt, kun je nog doorrijden naar Andorra voor de vervolgcursus, want daar zijn ze pas écht geschift
![]()
ik had er op een slingerweggetje eentje op mijn bumper hangen, en op een gegeven moment reed hij/zij toch een metertje of 150 achter me, maar toen zat Anne zich met 2 handjes vast te houden en begon ze een beetje te piepen. Toen maar wat rustiger gedaan en die zenuwenlijer erlangs gelaten op een plek waar het konquote:Op maandag 21 september 2015 10:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als je locals gek wilt maken, moet je zorgen dat je ergens net zo vaak komt als zij en gewoon met ze mee rijden in de bergen/in de sneeuw en ze inhalen. Vinden ze niet leuk.![]()
Daarom zeg ik ook dat je moet zorgen dat je de wegen kent en weet waar je gek kan doen en waar niet.quote:Op maandag 21 september 2015 10:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik had er op een slingerweggetje eentje op mijn bumper hangen, en op een gegeven moment reed hij/zij toch een metertje of 150 achter me, maar toen zat Anne zich met 2 handjes vast te houden en begon ze een beetje te piepen. Toen maar wat rustiger gedaan en die zenuwenlijer erlangs gelaten op een plek waar het kon![]()
De pest is dat je op die weggetjes 90 mag, en dat is op sommige stukkies wel te rijden, alleen willen die locals dan 110, en er zitten nasty blinde bochtjes in soms; zij weten wat erachter zit en ik rijd zonder pacenotes
goeie navi kent de weg, voor de rest heb je je oogjesquote:Op maandag 21 september 2015 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat je moet zorgen dat je de wegen kent en weet waar je gek kan doen en waar niet.
Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beuquote:Op zondag 20 september 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus niet de situatie waar ik het over had.
Ging over het naar links gaan als ik met een flink tempo nader en flink moet remmen om niet in de achterbak te belanden.
Gevalletje alle Berken zijn bomen en alle bomen zijn berkenquote:Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beuIk moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag
Grijze duiven daarentegen![]()
Eierdopje?quote:Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beuIk moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag
hoezo?quote:Op maandag 21 september 2015 14:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo noem ik m'n autootjeEierdopje of gebakje.
Omdat ie zo klein is. Gewoon een bijnaam. Noem hem ook weleens 'beestje'.quote:Op maandag 21 september 2015 14:40 schreef sararaats het volgende:
[..]
hoezo?
alhoewel, ik noem mijn autootje 'appeltje'
Ik noem die van mij altijd Pakjesboot 12quote:Op maandag 21 september 2015 14:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ie zo klein is. Gewoon een bijnaam. Noem hem ook weleens 'beestje'.
Precies, het valt me wel op dat mensen die het meest lopen te miepen op andere bestuurders in de praktijk zelf nogal eens in de fout gaan waar het zaken als bumperkleven, links plakken, ruimte geven, je aan de snelheid houden, richting aangeven, er 'm nog ff tussen duwen etc etc. Maar dat heet dan opeens 'gewoon een beetje auto rijden' ipv asociaal rijdenquote:Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwenquote:Op maandag 21 september 2015 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, het valt me wel op dat mensen die het meest lopen te miepen op andere bestuurders in de praktijk zelf nogal eens in de fout gaan waar het zaken als bumperkleven, links plakken, ruimte geven, je aan de snelheid houden, richting aangeven, er 'm nog ff tussen duwen etc etc. Maar dat heet dan opeens 'gewoon een beetje auto rijden' ipv asociaal rijden
En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepenquote:Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen
Had zaterdag ook zo'n soort geval voor me (een man). Seinen en toeteren hielp niet en inhalen was ook geen optie. Ter verduidelijking: ik ben absoluut geen hardrijder, maar de hele tijd rond de 40 rijden in de bebouwde kom (hele tijd rechtdoor) en rotondes met 10 km/u nemen, is vrij irritant.quote:Op maandag 21 september 2015 14:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepen
Zaterdag hele tijd tussen Ede en Apeldoorn achter een grijze duif in een land rover gezeten die 60, 70 reed en voor elke bocht nog eens ging remmen, en als ze in de verte een rotonde zagen meteen voet van het gas en helemaal laten uitrollen, stilstaan, kijken, en weer rijden. En ik had al haast
Vandaag 2 keer moeten remmen in een voorrangssituatie omdat de bestuurders blijkbaar niet wisten dat voorrang geven betekent dat je er voor moet zorgen dat het aankomende verkeer geen hinder ondervindt ipv 'ik knal m er maar op, hij heeft nog genoeg ruimte om te remmen'. Voor zover ik kon zien waren dat 2 keer mannen iigquote:Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen
Gisteren ook, op een parkeerterrein. Ik rij naar de uitgang van het parkeerterrein, eerst komt er ineens iemand met een kar van de stoep, die stopte nog net op tijd want het was geen zebrapad ofzo. Vervolgens gooit iemand z'n auto in de achteruit uit een parkeervak, dat scheelde ook weinig. Hij keek niet eens mijn kant op, was helemaal geobsedeerd door linksachter. Ondertussen wilde die knakker met de winkelwagen bij mij achterlangs maar die had niet geanticipeerd dat ik moest stilstaan dus die zat met de kar zowat tegen m'n auto aanquote:Op maandag 21 september 2015 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vandaag 2 keer moeten remmen in een voorrangssituatie omdat de bestuurders blijkbaar niet wisten dat voorrang geven betekent dat je er voor moet zorgen dat het aankomende verkeer geen hinder ondervindt ipv 'ik knal m er maar op, hij heeft nog genoeg ruimte om te remmen'. Voor zover ik kon zien waren dat 2 keer mannen iig![]()
Nou ben ik niet zo precies in de leer dat ik me er aan erger als ik eventjes van het gas moet ook al heb ik voorrang maar dit was 2 keer van 50 km naar onder de 30 moeten met behulp van de rem. Dat is dus géén voorrang krijgen. Het was ook niet zo druk dat ze wel 'moesten' omdat ze er anders 10 minuten later nog hadden gestaan...
Het 2e geval kéék ook niet eens, die kwam vanuit een onoverzichtelijke situatie gewoon de weg op knallen. Ook nog een weg waar mensen vaak een stuk te hard rijden, had ik daar aan mee gedaan dan was het waarschijnlijk een stuk spannender geworden.
quote:Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.quote:Op maandag 21 september 2015 14:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepen
En dan is er nog een verschil tussen bewust zijn dat je iets doms hebt gedaan en dat anderen je fout hebben opgevangen of het totaal niet door hebben, omdat je een kip zonder kop bent.quote:Op maandag 21 september 2015 15:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.
- Vrouwen doen domme dingen in het verkeer
- Mannen doen stomme dingen in het verkeer
Waarbij in acht genomen moet worden dat domme dingen onbewust gebeuren en stomme dingen juist bewust zijn.
Ik ga dan ook niet lopen seinen en toeteren. Blijkbaar heb je dan gewoon te maken met een bestuurder die, ehm, 'niet zo best (meer?)' kan auto rijden. Dan werkt seinen en toeteren alleen maar afleidend en stressverhogend voor die mensen. En juist dát soort mensen kan dat er echt niet bij hebbenquote:Op maandag 21 september 2015 14:56 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Had zaterdag ook zo'n soort geval voor me (een man). Seinen en toeteren hielp niet en inhalen was ook geen optie. Ter verduidelijking: ik ben absoluut geen hardrijder, maar de hele tijd rond de 40 rijden in de bebouwde kom (hele tijd rechtdoor) en rotondes met 10 km/u nemen, is vrij irritant.
Op parkeerterreinen lijken vaak andere verkeersregels te gelden idd, in het bijzonder bij winkelsquote:Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gisteren ook, op een parkeerterrein. Ik rij naar de uitgang van het parkeerterrein, eerst komt er ineens iemand met een kar van de stoep, die stopte nog net op tijd want het was geen zebrapad ofzo. Vervolgens gooit iemand z'n auto in de achteruit uit een parkeervak, dat scheelde ook weinig. Hij keek niet eens mijn kant op, was helemaal geobsedeerd door linksachter. Ondertussen wilde die knakker met de winkelwagen bij mij achterlangs maar die had niet geanticipeerd dat ik moest stilstaan dus die zat met de kar zowat tegen m'n auto aan![]()
En dan vinden mensen het raar dat ik een schijthekel heb aan parkeerplaatsen en parkeren
In acht nemend dat het een generalisatie is en dus niet voor elk lid van het betreffende geslacht waar is vind ik het wel een goeiequote:Op maandag 21 september 2015 15:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.
- Vrouwen doen domme dingen in het verkeer
- Mannen doen stomme dingen in het verkeer
Waarbij in acht genomen moet worden dat domme dingen onbewust gebeuren en stomme dingen juist bewust zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |