abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156157293
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee, er zijn zaken die collectief moeten worden geregeld en zaken die individueel moeten worden geregeld. Het 'niet van mijn geld' argument wordt nogal willekeurig ingezet. Koopwoningen worden ook deels uit de belastingen betaald via de HRA, maar daar hoor je nooit iemand klagen over dat dat eigenlijk 'andermans geld' is. Huurtoeslag wordt ook collectief betaald maar daar hoor je dat geklaag weer wel. Gek genoeg vooral van mensen die van de HRA profiteren. Dat laat zien dat het een gek argument is. Je zou het er in plasts daarvan eigenlijk over moeten hebben of ie vindt dat bepaalde voorzieningen onder een collectieve of onder een individuele verantwoordelijkheid moeten vallen.
Offtopic. Belastingkorting is geen subsidie.
pi_156157324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:35 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Nee, dat geef ik niet zelf. Servië heeft maling aan de Hongaren, gezien het feit dat een Servische minister zei dat ze de Hongaarse aanpak afkeuren en dat ze asielzoekers gewoon ongehinderd toegang blijven verlenen in hun land om ze door te laten reizen. Nu de Serven door hebben dat ze zelf met een probleem komen te zitten als ze niets doen, sturen ze de asielzoekers door naar Kroatië.
En de Kroaten hebben al aangegeven dat ze de asielzoekers ongehinderd gaan doorlaten.
Ze zitten net bij de EU en laten nu al zien dat ze niets waard zijn :r :r :r
pi_156157330
Exen twitterde op woensdag 16-09-2015 om 18:34:03 I don't care if you're fleeing Assad or the devil himself, NOTHING justifies doing this to your child http://t.co/o7XLLGL3yE reageer retweet
pi_156157370
Baby aanpakken en regelrecht naar jeugdzorg.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:38:50 #280
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156157372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee, er zijn zaken die collectief moeten worden geregeld en zaken die individueel moeten worden geregeld. Het 'niet van mijn geld' argument wordt nogal willekeurig ingezet. Koopwoningen worden ook deels uit de belastingen betaald via de HRA, maar daar hoor je nooit iemand klagen over dat dat eigenlijk 'andermans geld' is. Huurtoeslag wordt ook collectief betaald maar daar hoor je dat geklaag weer wel. Gek genoeg vooral van mensen die van de HRA profiteren. Dat laat zien dat het een gek argument is. Je zou het er in plasts daarvan eigenlijk over moeten hebben of ie vindt dat bepaalde voorzieningen onder een collectieve of onder een individuele verantwoordelijkheid moeten vallen.
Nou ik weet niet waar dit stuk vandaan komt maar meneer was bezig op het gevoel in te spelen zodat we iedereen maar alles moeten bieden wat we hebben.

Vind ik een prima instelling, maar heb geen zin om volgend jaar 12 uur per dag te moeten gaan werken omdat er dubbel zo veel mensen in de bijstand zitten. Dus wat ik er mee bedoel is dat het eenvoudig is om iedereen woordelijk het beste te wensen, maar dat het waarmaken daarvan nog wel eens behoorlijk tegen kan gaan vallen.

En dan krijgen we weer gejank van: jaaa maar we bedoelden het zo goed, we wisten niet dat het deze consequenties zou hebben jank jank
pi_156157386
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:37 schreef Evertjan het volgende:
Exen twitterde op woensdag 16-09-2015 om 18:34:03 I don't care if you're fleeing Assad or the devil himself, NOTHING justifies doing this to your child http://t.co/o7XLLGL3yE reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik zie er eerder iets in als zo wanhopig zijn dat ze de kinderen over de grens gooien, zodat die tenminste maar opgenomen worden en de kans hebben op een beter, veilig leven.

Maar goed, interpretaties gonne interpretaat he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:39:45 #282
440653 BarryOSeven
pi_156157402
quote:
[ afbeelding ]
Is dat een Islamitisch dartbord?
pi_156157424
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zie er eerder iets in als zo wanhopig zijn dat ze de kinderen over de grens gooien, zodat die tenminste maar opgenomen worden en de kans hebben op een beter, veilig leven.

Ja, doei.
Als je wanhoopt, dan zeg je "eujh, kan ik hier asiel aanvragen?"
En dan kan je naar binnen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:40:35 #284
440653 BarryOSeven
pi_156157437
quote:

[..]

Als je net als wij vandaag lekker niet had gewerkt had je de stream kunnen bekijken. Wanneer er cameras zijn of het moeilijk wordt zijn het de kinderen die als eerste naar de gevaarlijke zone worden gesleept om in te spelen op het gevoel.

Het is echt ongelooflijk.
pi_156157462
quote:
15s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:01 schreef Vallon het volgende:
De mensen die hier trachten te komen om te (ver)blijven en daar alles voor over hebben, kun en mag je hun niet(s) verwijten.
Ze zijn letterlijk uitgenodigd door onze politiek(e leiders), feitelijk geholpen en dan wordt de deur voor hun neus dichtgegooit ?
Wat zou jij doen wanneer je huis en haard hebt verlaten ? Je hebt ms wel ¤2500, ¤5000 of meer geīnvesteerd voor de reis ?.

Stel je 's een moment voor dat je hier naartoe komt, voor een (veel?) beter leven, of dat nu economisch of humaan is, dat doet nu nog weinig ter zake.
Ik ben fel tegenstander van het gevoerde beleid en zelfs voor een systeem waar elke vluchteling zichzelf moet waarmaken in & voor de westerse samenleving voordat deze een (verblijf)papiertje krijgt. Mja, dat schijnt niet te mogen dus blijven we maar rommelen.

Dat de mensen proberen hun "recht" te krijgen, geeft ik ze groot gelijk in. De agressie valt nog mij nog erg mee, moet je 's een iemand tegenkomen op vakantie die op de verkeerde kamer wordt ingecheckt.

Wanneer je al boos wilt worden, doe het dan op het establishment dat zo lekker wegduikt en maar blijft babbelen. Links of rechts, zou ik voorstander zijn van interneringskampen. Het systeem, classificatie en procedures aflopen, werkt gewoon niet. Het is te veel.

We gaan nog wel veel idiote(re) problemen krijgen. Pas op met ongenuanceerde uitspraken en ergere & enge vergelijkingen. Gewoon schaamteloos, hoe sommigen zich verwoorden.

Het zijn mensen die uit zijn op een beter leven, hoe anders, vreemd en bedreigend ze ook mogen zijn.
Euhhh nee, dit zijn ratten. En daar is maar 1 middel tegen
pi_156157481
quote:

[..]

Rare interpretatie, ze zijn al op veilige bodem.
pi_156157504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dus moeten we nu maar al die vluchtelingen herbergen, een aantal waarvan we niet weten hoeveel het er worden en wat voor een integratie problemen (die we al kennen) het gaat geven, wat de kosten zijn en dus in welke mate dat leunt op de groepen, die jij hier aanhaalt, en het al heel moeilijk hebben?
Je kan het chargeren, maar ik vind het geen gekke gedachte om als relatief rijk land mensen die vluchten voor de ellende van brandhaarden in de wereld, en die daar vaak huis en haard voor achterlaten, op te vangen. Betekent dat dat we niets aan opvang in de regio moeten doen? Nee. Betekent dat dat we niets aan conflicten en oorlog moeten proberen op te lossen? Nee. Betekent dat dat we mensensmokkel niet met alle mogelijke middelen moeten bestrijden? Nee. Moeten we een gecalculeerd risico nemen dat er misbruik van wordt gemaakt? Ja, dat denk ik wel. Het is helaas een illusie dat je de echte vluchtelingen kan helpen zonder dat er misbruik van de mogelijkheden wordt gemaakt, maar ik vind dat dat niet betekent dat we dan maar niemand moeten helpen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:43:16 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156157534
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat de politiek het verneukt wil nog niet zeggen dat ik DUS maar voorstander moet zijn van het ongebreideld binnen halen van asielzoekers.
Eens, ik ben ook fel tegenstander maar kan niet echt boos worden op diegenen die de ballen hebben om het - proberen - door te zetten.
Strikt genomen zijn ze uitgenodigd waarbij halverwege de gastheren de (in)formele regels hebben veranderd. De werkelijke schuldigen zitten nu in allerlei parlementen valse retoriek te bedrijven.

quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke kringen jij je bevindt, maar normale mensen gaan niet met stenen gooien of erger als ze de verkeerde hotelkamer krijgen.
Boosheid zoekt altijd een uitweg. Ik keur agressie/destructie sws af en je zult een oplossing moeten zoeken. In onze "kringen" wordt je gekielhaald door slimme(re) advocaten die dan schone handen houden.

Verder, het zijn normale mensen die slechts het hun beloofde en mogelijk gemaakte doel willen bereiken. Mensen daar dan tegenhouden moet/kan je alleen doen wanneer je zorgt voor terugkeer of "minstens", een voor mijn part een basale, opvang.
De mensen gaan nu rondzwerven wat bij "wanhoop" alleen maar kan uitmonden in verdere ellende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156157541
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Deze kan ik dubbel opvatten.
Als het ge-niet-meewerk betekent dat ze geen "vluchtelingen" toelaten, dan geef ik ze groot gelijk. Hongarije staat daardoor binnen de EU ook te boek als "niet-medewerker"

Als niet meewerken betekent dat effectieve grensbewaking uitblijft, dan geef ik je gelijk. Griekenland, Spanje en Italië zijn de grootste boeven geweest op dat punt. Grenzen hebben ze nooit bewaakt, maar ze hebben alles doorgestuurd naar noord west Europa. Deze drie landen moeten per direct uit Schengen om Schengen nog een kans te kunnen geven. Oost-Europese landen gedragen zich wel als betrouwbare bondgenoten.
Je kan niet de rand-landen van de Schengenzone voor de kosten laten opdraaien. Het is van de gekke dat Hongarije dat hekwerk en de aanvraag-beoordelings-centra bij de grenspunten zelf moet betalen terwijl zij daar ook de belangrijkste 'verdedigingslinie' voor Nederland zijn.

Er moet veel meer gemeenschappelijk geregeld worden. Niet alleen Frontex, maar ook de eerste opvang, de beoordeling van de asielaanvragen en daarna de verdeling van degenen die een vluchtelingenstatus hebben gekregen.

En er moet iets geregeld worden, waar de mensen die wij afwijzen heen kunnen. Het gaat wel om mensen, dus gewoon zeggen 'niet hier' en ze in een niemandsland tussen twee landen gevangen zetten kan echt niet.
pi_156157548
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:41 schreef byah het volgende:

[..]

Rob de Nijs??
pi_156157568
quote:
[ afbeelding ]
Wat een smerige rat. Kind afpakken en hem strafrechtelijk executeren.
pi_156157597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan niet de rand-landen van de Schengenzone voor de kosten laten opdraaien. Het is van de gekke dat Hongarije dat hekwerk en de aanvraag-beoordelings-centra bij de grenspunten zelf moet betalen terwijl zij daar ook de belangrijkste 'verdedigingslinie' voor Nederland zijn.

Er moet veel meer gemeenschappelijk geregeld worden. Niet alleen Frontex, maar ook de eerste opvang, de beoordeling van de asielaanvragen en daarna de verdeling van degenen die een vluchtelingenstatus hebben gekregen.

En er moet iets geregeld worden, waar de mensen die wij afwijzen heen kunnen. Het gaat wel om mensen, dus gewoon zeggen 'niet hier' en ze in een niemandsland tussen twee landen gevangen zetten kan echt niet.
Zeg ik dat dan? Wat mij betreft geven we Hongarije geld voor dat hek. Ook andere landen aan de rand mogen van mij geld krijgen voor hekken, graag zelfs. Die 5 miljard lastenverlichting mag wat mij betreft besteed worden aan grenzen. Daar worden we allemaal beter van.
pi_156157617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Wat mij betreft geven we Hongarije geld voor dat hek. Ook andere landen aan de rand mogen van mij geld krijgen voor hekken, graag zelfs. Die 5 miljard lastenverlichting mag wat mij betreft besteed worden aan grenzen. Daar worden we allemaal beter van.
Nee, ik zeg niet dat jij dat zegt, wees gerust! :)
pi_156157636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kan het chargeren, maar ik vind het geen gekke gedachte om als relatief rijk land mensen die vluchten voor de ellende van brandhaarden in de wereld, en die daar vaak huis en haard voor achterlaten, op te vangen. Betekent dat dat we niets aan opvang in de regio moeten doen? Nee. Betekent dat dat we niets aan conflicten en oorlog moeten proberen op te lossen? Nee. Betekent dat dat we mensensmokkel niet met alle mogelijke middelen moeten bestrijden? Nee. Moeten we een gecalculeerd risico nemen dat er misbruik van wordt gemaakt? Ja, dat denk ik wel. Het is helaas een illusie dat je de echte vluchtelingen kan helpen zonder dat er misbruik van de mogelijkheden wordt gemaakt, maar ik vind dat dat niet betekent dat we dan maar niemand moeten helpen.
Je moet het omdraaien, ze moeten fatsoenlijk worden opgevangen in de regio, betekent dat dat wij niets moeten doen, nee. Zo zouden we diplomatieke druk moeten zetten op de regionale grootmachten als S-A en Iran om in actie te komen. Idem moeten werken ism de Arabische liga aan een vredesplan. Verder moet je een manhunt openen op de maffia die achter de mensensmokkel zit.
I´m back.
pi_156157652
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:41 schreef byah het volgende:

[..]

Het zijn mensen. Ik heb in dit topic al gezien dat het ongedierte zou zijn, kanker en nu dus ratten. Walgelijke dehumaniserende kwalificaties vanuit je warme huis achter je veilige toetsenbord.
pi_156157687
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Biologisch gezien gaat het zeker om mensen, ja. Maar waarom zouden wij rekening moeten houden met mensen die rellen en alleen maar ellende brengen?
pi_156157712
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het zijn mensen. Ik heb in dit topic al gezien dat het ongedierte zou zijn, kanker en nu dus ratten. Walgelijke dehumaniserende kwalificaties vanuit je warme huis achter je veilige toetsenbord.
Ik heb vandaag de beelden gezien van stenen gooiende illegalen die toegang tot de EU eisen. Hongaarse politiemensen die met gevaar voor eigen leven onze grenzen bewaken. De menigte die daar toegang staat de eisen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan denkt aan ongedierte. Ieders mooiers kan ik er niet van maken. Tuig van het ergste soort.

Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke mogelijke veilige plek, maar dit tuig eist gewoon toegang tot een verzorgingsstaat van hun keuze. Dat heeft niets meer met humaan te maken.
pi_156157733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:47 schreef Klassiekliberaal het volgende:

[..]

Biologisch gezien gaat het zeker om mensen, ja. Maar waarom zouden wij rekening moeten houden met mensen die rellen en alleen maar ellende brengen?
Omdat het mensen zijn. Net als rellende voetbalhooligans enzo. Daar kun je vanalles van vinden maar het blijven mensen die je menselijk moet behandelen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:49:25 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156157746
Hoe is het eigenlijk met de aanwas in Kos en Lesbos nadat Fort Europa opeens dichter zit dan jaren? Daar hoor je nu niets meer van.
pi_156157759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:47 schreef Klassiekliberaal het volgende:

[..]

Ik wil het nog wel wat scherper stellen: Waarom moeten wij rekening houden met buitenlanders? We zijn toch primair verantwoordelijk voor onze eigen belangen?

Natuurlijk in werkelijkheid ligt het iets genuanceerder en is hulp op zijn plaats. Maar wat er ook gebeurt, het landsbelang moet altijd voorop staan. Op grond daarvan is opvang hier uitgesloten, en ruimhartig geld geven voor opvang in de regio een morele plicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')