abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156156637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hongarije zag zich opeens geconfronteerd met Duitsland dat stond te verkondigen dat iedereen toch vooral naar de EU moest komen en vervolgens opeens de grenzen dichtpleuren.

Duitsland had veel eerder z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en Italie, Griekenland, etc moeten helpen met tegenhouden. (samen met denemarken, nderland, frankrijk, etc). Maar de EU heeft de zuideuropese landen jaren laten aankloten, vervolgens moralistisch staan roepen dat ze toch vooral humaan mensen moeten opvangen, en nu er een soort horde van sprinkhanenplaagachtige proporties europa inzwermt trekken ze opeens de keutel in.

Ik vind Hongarije nog mild.
Helemaal mee eens. Ik roep al een jaar dat Italië en Griekenland geholpen moeten worden.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:17:29 #252
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156156644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:16 schreef Confetti het volgende:
Vandaag 700 asielzoekers die asiel hebben aangevraagd. 700. In 1 dag. 1 dag.
255500 op jaarbasis, valt mee. valt nog net binnen het EU plan
pi_156156663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hongarije zag zich opeens geconfronteerd met Duitsland dat stond te verkondigen dat iedereen toch vooral naar de EU moest komen en vervolgens opeens de grenzen dichtpleuren.
Hongarije begon de bouw van het hek al een stuk eerder en heeft voor zover ik weet nooit een afspraak gemaakt met Servië over wat er moet gebeuren met de mensen die Hongarije afwijst en terug de grenspost uit stuurt.
quote:
Duitsland had veel eerder z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en Italie, Griekenland, etc moeten helpen met tegenhouden. (samen met denemarken, nderland, frankrijk, etc). Maar de EU heeft de zuideuropese landen jaren laten aankloten, vervolgens moralistisch staan roepen dat ze toch vooral humaan mensen moeten opvangen, en nu er een soort horde van sprinkhanenplaagachtige proporties europa inzwermt trekken ze opeens de keutel in.

Ik vind Hongarije nog mild.
Ja, er is een hoop aangekloot en ik vind het verschrikkelijk irritant dat er nog steeds aangekloot wordt.

Maar ik wil dat dat stopt, ipv. te accepteren dat het toch nooit wat wordt en dan maar als noodoplossing je achter de dijk te willen verschansen.
pi_156156676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:16 schreef Confetti het volgende:
Vandaag 700 asielzoekers die asiel hebben aangevraagd. 700. In 1 dag. 1 dag.
In Nederland bedoel je? Als je zeker weet dat ze over land hier zijn gekomen, direct afwijzen op basis van VN Vluchtelingen verdrag (asiel aanvragen in eerste veilige land).
Probleem is echter dat je ze niet de grens over ziet komen. De grens is immers onbewaakt, niemand weet wat daar gebeurt. Juist daarom moeten we ook in Nederland de grenscontroles terughalen. Zo weten we van iedere "vluchteling" dat deze over land is binnen gekomen, en kunnen we binnen 1 minuut een asielaanvraag afwijzen.
pi_156156693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In Nederland bedoel je? Als je zeker weet dat ze over land hier zijn gekomen, direct afwijzen op basis van VN Vluchtelingen verdrag (asiel aanvragen in eerste veilige land).
Probleem is echter dat je ze niet de grens over ziet komen. Juist daarom moeten we ook in Nederland de grenscontroles terughalen. Zo weten we van iedere "vluchteling" dat deze over land is binnen gekomen, en kunnen we binnen 1 minuut een asielaanvraag afwijzen.
Ja, in Nederland. 7x700=4900 per week. En straks gaan de sluizen weer open in Oost-Europa. Man man..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 22:19:00 ]
pi_156156713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, in Nederland. 7x700=4900 per week. En straks gaan de sluizen weer open in Oost-Europa. Man man..
Dat lijkt mij een invasie. En een invasie moet met militaire middelen worden tegengehouden.
pi_156156723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Probleem is echter dat je ze niet de grens over ziet komen. De grens is immers onbewaakt, niemand weet wat daar gebeurt. Juist daarom moeten we ook in Nederland de grenscontroles terughalen. Zo weten we van iedere "vluchteling" dat deze over land is binnen gekomen, en kunnen we binnen 1 minuut een asielaanvraag afwijzen.
Dat helpt niks, want dan heb je ipv. een asielzoeker een illegaal op je grondgebied die nergens heen kan zolang daar niks voor geregeld is.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:20:26 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156156748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je er al een op zolder? Investeer dan maar 1000 euro en blijf in het eerste de beste land waar je geen gevaar loopt.
Nee, er komt bij mij zeker geen vluchteling op zolder.
Ik snap alleen heel erg goed waarom ze hier willen en ook zijn gekomen.
Ze zijn uitgenodigd om naar Duitsland te komen en nu mag het - doorreizen - niet (meer) . . . . . |:(
Ik denk niet dat iemand gauw dan maar terug zal gaan . . . . naar wat & waar ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156156766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
ik vind dat de etnische Nederlander in de meerderheid moet blijven.
Van mij hoeft dat niet.

Overigens, als je in je eigen stamboom duikt, en nog dieper kijkt naar de geschiedenis van West-Europa bestaat DE Nederlander niet.

De Nederlanders zijn niet uit Batavieren en Germanen alleen ontstaan, maar zijn uit een mix van velerlei volken voortgekomen die hier door onze moerassen en weilanden hebben voortbewogen.

DE Nederlander van 50 jaar terug is anders dan die van 500 jaar terug :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156156788
Wacht maar straks... tot er overal AZC's spawnen en de verhoudingen autochtoon en allochtoon in kleine gemeenten uit zijn verband worden gerukt...

Gaat gezellig worden. :{
  woensdag 16 september 2015 @ 22:22:24 #261
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156156806
1 nieuw AZC per dag mensen, 1 nieuw AZC per dag

Daar kun je geen huizen tegenaan bouwen
pi_156156814
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, hij is een volksmenner. Hij weet zijn punt op een voor velen overtuigende manier te brengen, maar hij heeft niet altijd gelijk. Hij manipuleert de beeldvorming en generaliseert er op los. Hij suggereert verbanden die er niet zijn. Hij suggereert dat onze bejaarden het zo slecht hebben omdat er geld naar asielzoekers gaat. Hij suggereert dat elke moslim een potentiele terrorist is. Hij doet het lijken alsof de wachtlijsten in de sociale huursector volledig de schuld zijn van het toegenomen aantal vluchtelingen. Allemaal beweringen die aansprekend lijken. Immers: er wordt bezuinigd op de bejaarden, er zijn onder terroristen veel moslims en er zijn wachtlijsten voor huurwoningen. Hij lijkt dus de waarheid te spreken, ware het niet dat het tweede deel van zijn aansprekende pleidooien bezijden de waarheid is: onze bejaarden hebben het minder goed omdat er bezuinigd is op zorg, verreweg de meeste moslims zullen nooit terrorist worden, en wachlijsten voor huurwoningen zijn er vooral vanwege de verhuurdersheffing en partijen als de VVD die minder sociale huurwoningen wilden. Wilders heeft dus in het algemeen gelijk als hij er op wijst dat bepaalde groepen Nederlanders het niet zo goed hebben, maar slaat de plank totaal mis door steeds de Marokkaan/moslim/asielzoeker als zondebok aan te wijzen.

Hij slaat vaker de plank mis dan de spijker op zijn kop.
En dus moeten we nu maar al die vluchtelingen herbergen, een aantal waarvan we niet weten hoeveel het er worden en wat voor een integratie problemen (die we al kennen) het gaat geven, wat de kosten zijn en dus in welke mate dat leunt op de groepen, die jij hier aanhaalt, en het al heel moeilijk hebben?
I´m back.
pi_156156817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

Van mij hoeft dat niet.

Overigens, als je in je eigen stamboom duikt, en nog dieper kijkt naar de geschiedenis van West-Europa bestaat DE Nederlander niet.

De Nederlanders zijn niet uit Batavieren en Germanen alleen ontstaan, maar zijn uit een mix van velerlei volken voortgekomen die hier door onze moerassen en weilanden hebben voortbewogen.

DE Nederlander van 50 jaar terug is anders dan die van 500 jaar terug :)
Offtopic geklets. Maak er een topic voor zou ik zeggen, dan kan daar de discussie gevoerd worden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:23:45 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156156856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:

Nee dan moet je ze dus grotendeels uitzetten. En daar komt ook weer gezeik over.
pi_156156867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:

Nu worden zelfs al natuurgebieden opgeofferd. En links Nederland maar roepen dat er ruimte genoeg is (als er natuurgebied opgeofferd wordt voor een autoweg dan staan ze op hun achterste benen).
pi_156156956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Maar het zijn wel mensen dus er moet een menselijke oplossing worden gezocht. Desnoods allemaal terugsturen naar Turkije. Maar dan wel geordend en in goed overleg.

Hongarije had ook een afspraak met Servië moeten maken over de verdere aanpak nadat het hek dicht is.

Hoezo had Hongarije afspraken met Servië moeten maken? De Serven wisten dat de Hongaarse grens gisteren dichtging en toch stuurden ze bussen met honderden asielzoekers naar Horgos/Roszke.
Leipe shit ouwe
pi_156157027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Offtopic geklets. Maak er een topic voor zou ik zeggen, dan kan daar de discussie gevoerd worden.
Het is zeker niet offtopic. Immers dat betekent dat ik wel asielzoekers wil toelaten (overigens niet alle) in onze samenleving. Zolang ze zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156157029
quote:
De Hongaarse politie heeft woensdag 29 vluchtelingen opgepakt tijdens rellen bij de grensovergang met Servië. Onder de opgepakte vluchtelingen bevond zich volgens een woordvoerder van premier Viktor Orban ook een terrorist
Misschien report, heb de afgelopen uren niet meegelezen.
pi_156157035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Hoezo had Hongarije afspraken met Servië moeten maken? De Serven wisten dat de Hongaarse grens gisteren dichtging en toch stuurden ze bussen met honderden asielzoekers naar Horgos/Roszke.
Volgens mij geef je zelf het antwoord al waarom het beter was geweest als er goede afspraken waren gemaakt. ;)
pi_156157067
Prop ze allemaal in cruiseschepen en breng ze naar de VS.
pi_156157071
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al waarom het beter was geweest als er goede afspraken waren gemaakt. ;)
Ben ik met je eens.
Maar er zijn twee verachtende factoren:
1. Het moest snel. De grenzen moesten met spoed dicht (had eigenlijk nog eerder gemoeten). Afspraken maken kost tijd. Aangezien de EU zich uitsluitend richt op het naar binnen halen van mensen, staat Hongarije alleen, wat het lastiger maakt om afspraken met Servië te maken;
2. Als Servië niet meewerkt, kan Hongarije niet de grens om die reden open laten staan.
pi_156157123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
2. Als Servië niet meewerkt, kan Hongarije niet de grens om die reden open laten staan.
Dat is waar, maar al dat ge-niet-meewerk is een falen van Europa en ik ga niet juichen voor gefaal.
pi_156157201
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is waar, maar al dat ge-niet-meewerk is een falen van Europa en ik ga niet juichen voor gefaal.
Deze kan ik dubbel opvatten.
Als het ge-niet-meewerk betekent dat ze geen "vluchtelingen" toelaten, dan geef ik ze groot gelijk. Hongarije staat daardoor binnen de EU ook te boek als "niet-medewerker"

Als niet meewerken betekent dat effectieve grensbewaking uitblijft, dan geef ik je gelijk. Griekenland, Spanje en Italië zijn de grootste boeven geweest op dat punt. Grenzen hebben ze nooit bewaakt, maar ze hebben alles doorgestuurd naar noord west Europa. Deze drie landen moeten per direct uit Schengen om Schengen nog een kans te kunnen geven. Oost-Europese landen gedragen zich wel als betrouwbare bondgenoten.
pi_156157244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is vrij eenvoudig andermans geld uit te geven, en te vinden dat iedereen recht heeft op alles.
Nou nee, er zijn zaken die collectief moeten worden geregeld en zaken die individueel moeten worden geregeld. Het 'niet van mijn geld' argument wordt nogal willekeurig ingezet. Koopwoningen worden ook deels uit de belastingen betaald via de HRA, maar daar hoor je nooit iemand klagen over dat dat eigenlijk 'andermans geld' is. Huurtoeslag wordt ook collectief betaald maar daar hoor je dat geklaag weer wel. Gek genoeg vooral van mensen die van de HRA profiteren. Dat laat zien dat het een gek argument is. Je zou het er in plasts daarvan eigenlijk over moeten hebben of ie vindt dat bepaalde voorzieningen onder een collectieve of onder een individuele verantwoordelijkheid moeten vallen.
pi_156157265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat geef ik niet zelf. Servië heeft maling aan de Hongaren, gezien het feit dat een Servische minister zei dat ze de Hongaarse aanpak afkeuren en dat ze asielzoekers gewoon ongehinderd toegang blijven verlenen in hun land om ze door te laten reizen. Nu de Serven door hebben dat ze zelf met een probleem komen te zitten als ze niets doen, sturen ze de asielzoekers door naar Kroatië.
Leipe shit ouwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')