Beeld je eens even in dat jij vluchteling was.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als je toch een echte vluchteling bent, dan ben je toch dolblij dat je eindelijk op veilig gebied bent. Dan neem je het toch voor lief dat je in een tentenkamp zit, je veiligheid zou het belangrijkst moeten zijn.
Maar dat is voor velen dus niet genoeg, die willen niet alleen veiligheid, maar ook meteen welvaart. Een tentenkamp is niet goed genoeg, nee, een huis willen ze. En gratis geld.
Ik snap echt dat mensen vluchten uit Syrie, het lijkt me geen veilige plek om met je gezin te leven. Maar velen hebben valse verwachtingen (nee, geen verwachtingen, het lijkt wel alsof ze het eisen).
Mja, ik lees dan dat mensen dat zien als 'wanhoopsdaad'. Maar dat vind ik zelf echt te makkelijk. Wanhoopsdaden bestaan zeker, maar ik zie veel van deze zaken -zoals die/het vrouw/kind dat zostraks naar de voorkant van het hek werd gesleept toen de rellen net begonnen- gewoon als een soort chantage. Gewoon je eigen vrouw/kind opofferen om je zin te krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, en bij mij voor de deur.
Woon bij een AZC, komt zo'n meisje lopend met een fiets langs steunend en puffend, kijkt half bedelend naar binnen naar mij. 10 meter later stapt ze op de fiets en fietst vrolijk verder.
Zou jij heel Syrië willen opvangen inclusief alle kosten die daarbij komen kijken?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Beeld je eens even in dat jij vluchteling was.
Hoe lang denk je dat het conflict in Syrie nog gaat duren?
Zou jij al die tijd in een tentenkamp in de woestijn willen zitten, zonder werk, zonder scholen, etc.?
Er zitten er meer in de regio.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zou jij heel Syrië willen opvangen inclusief alle kosten die daarbij komen kijken?
zeg gewoon dat je betere dingen hebt te doen zoals kijken naar een livestream met rellende mensenquote:Op woensdag 16 september 2015 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Godver... belt er net een klant met een spoedprobleem...
Gaat het aan de grens ineens los en mis ik dat weer.
Van VN-geld in goedkope tentenkampen, zonder toegang tot (dure) medische zorg.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zitten er meer in de regio.
Ja dus komt er een deel hierheen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Van VN-geld in goedkope tentenkampen, zonder toegang tot (dure) medische zorg.
Ja, duh.. wat denk je dat ik nu gedaan hebquote:Op woensdag 16 september 2015 16:40 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
zeg gewoon dat je betere dingen hebt te doen zoals kijken naar een livestream met rellende mensen
Ze kunnen zich altijd aansluiten bij het leger van Assad. En dat is voor mij misschien heel makkelijk praten maar aan hun thuisland veranderd er natuurlijk nooit wat in de huidige situatie. Het wordt alleen maar erger zelfs.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Beeld je eens even in dat jij vluchteling was.
Hoe lang denk je dat het conflict in Syrie nog gaat duren?
Zou jij al die tijd in een tentenkamp in de woestijn willen zitten, zonder werk, zonder scholen, etc.?
En dus de vraag: kunnen wij voor al die mensen die dure dingen wel betalen? En als we dat doen, wie zegt dan dat heel Eritrea, Afghanistan en Pakistan ook niet leeglopen? Kunnen we die dan wel weigeren? Je moet ergens een streep trekken, en bij zo'n streep hoort helaas zo'n hek.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus komt er een deel hierheen.
europaquote:Op woensdag 16 september 2015 16:42 schreef Infection het volgende:
Wat staat er nu eigenlijk in brand?
Of zorgen dat ze niet meer komen?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:42 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En dus de vraag: kunnen wij voor al die mensen die dure dingen wel betalen? En als we dat doen, wie zegt dan dat heel Eritrea, Afghanistan en Pakistan ook niet leeglopen? Kunnen we die dan wel weigeren? Je moet ergens een streep trekken, en bij zo'n streep hoort helaas zo'n hek.
Reserve banden wrs?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:42 schreef Infection het volgende:
Mijn hoop dat het nog wat kon worden met de situatie.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:42 schreef Infection het volgende:
Uiteindelijk vluchten ze dan ook voor hun eigen volk.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Het lijkt nu op een situatie waar ze zo graag van wilden vluchten,.
Onbegrijpelijk he.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Het lijkt nu op een situatie waar ze zo graag van wilden vluchten,.
Nou dat gevoel ik krijg ik niet als ik naar de Algemene Politieke Beschouwingen in de TK kijk hoor.quote:
Nee, haha.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dat gevoel ik krijg ik niet als ik naar de Algemene Politieke Beschouwingen in de TK kijk hoor.
Maar ja, ik vraag me af of onze politici wel eens buiten komen...
Waarom arresteren als je die A-10 thunderbolts kunt gebruiken?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef napoleonfour het volgende:
gewoon een paar A-10 Thunderbolt II overlaten vliegen. Zulk mooi spul hebben ze nog nooit gezien en dan kijken ze allemaal omhoog en kan je ze arresteren.
Dit soort volk wil je als land toch niet opnemen zeg, verschrikkelijk. Laten ze maar lekker in een tentenkamp in Turkije gaan zitten.quote:
Bruma hoorde wel geluid van buitenquote:Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dat gevoel ik krijg ik niet als ik naar de Algemene Politieke Beschouwingen in de TK kijk hoor.
Maar ja, ik vraag me af of onze politici wel eens buiten komen...
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:45 schreef VASND het volgende:
[..]
Mijn hoop dat het nog wat kon worden met de situatie.
Laat ze lekker rotzooi trappen in Servië, als Servië dat niet wil, moet het zelf in actie komen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef napoleonfour het volgende:
gewoon een paar A-10 Thunderbolt II overlaten vliegen. Zulk mooi spul hebben ze nog nooit gezien en dan kijken ze allemaal omhoog en kan je ze arresteren.
Goed idee.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom arresteren als je die A-10 thunderbolts kunt gebruiken?
Het is de grens tussen Servië en Hongarije. De Hongaren willen de migranten niet binnen laten en hebben een hek gebouwd. De migranten hebben vervolgens het hek gesloopt waardoor de politie traangas en water inzette en vervolgens het hek weer sloot. Nu gooien de migranten met stenen en steken ze van alles in brand.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Ali_boo het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar die live stream over gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |