Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:44 schreef Specularium het volgende:
Die ene drinkt Fanta, nou dan ben je echt niet op de vlucht hoor.
Op wie zou jij inzetten?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die belchinees is van Unibet?
Het hek is open.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef Infection het volgende:
Ik schakel net pas in. Wat doet die ME wagen daar?
Nee ze hebben hem gesloopt.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus ze worden Hongarije in gelaten?
Bedoelde eigenlijk deze groep of de Hongaren :pquote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch maar op Merkel, die haalt immers de meesten binnen.
Uh jaquote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef LTVDK het volgende:
Zijn ze nou gewoon een beetje aan het dreigen door die kanonnen heen en weer te laten gaan
Uiteindelijk komen ze toch wel in Oostenrijk, wat maakt het uit.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk deze groep of de Hongaren :p
Ja wij ook.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:56 schreef Physsic het volgende:
Hebben jullie beeld van de andere kant dan?
Ik zie dat waterkanon wel, maar verder alleen hoofden.
quote:In Hongarije is woensdag voor het eerst een vluchteling veroordeeld voor het illegaal oversteken van de grens met Servië. Hij is een van de ongeveer tweehonderd mensen die dinsdag werden gearresteerd omdat ze over het hek dat de grensovergang vormt probeerden te klimmen.
Het gaat volgens persbureau Reuters om een Iraakse immigrant. Hij is door de rechtbank veroordeeld tot 1 jaar verbanning van Hongarije.
Maar geen gevangenisstraf.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:
Benieuwd hoeveel er opgepakt gaan worden. De eerste illegaal is al veroordeeld in ieder geval:
http://www.volkskrant.nl/(...)eroordeeld~a4143237/
Gaat wel lekker snel daar.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:
Benieuwd hoeveel er opgepakt gaan worden. De eerste illegaal is al veroordeeld in ieder geval:
http://www.volkskrant.nl/(...)eroordeeld~a4143237/
[..]
Is denk ik niet heel erg :pquote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef Infection het volgende:
[..]
1 jaar verbanning uit Hongarije inderdaad.
En terecht.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef LTVDK het volgende:
Godver die cameramanEven inzoomen op de billen van die chick
Nee, als het eenmaalgaat rennen lijkt me dat vrij lastig.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Hebben ze wel genoeg mankracht om die groep tegen te houden?
Zijn hier ook screens van?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef LTVDK het volgende:
Godver die cameramanEven inzoomen op de billen van die chick
Dat wel jaquote:
Volgens mij staat hij een behoorlijk eind terug, maar heeft ie ver ingezoomd.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat wel ja
Maar hij moet zijn camera eens even optillen, ben wel benieuwd naar de rij politie die er staat, is nu amper te zien.
Lijkt me toch behoorlijk zwaar zo'n camera boven je hoofd. Ik ga er overigens van uit dat de politie ze zometeen weer naar achteren drijft en het hek opnieuw sluit.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat wel ja
Maar hij moet zijn camera eens even optillen, ben wel benieuwd naar de rij politie die er staat, is nu amper te zien.
Mwa, deed die cameraman gisteren op het station in Oostenrijk wel heel de tijd, Gewoon het statief oppakken.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me toch behoorlijk zwaar zo'n camera boven je hoofd. Ik ga er overigens van uit dat de politie ze zometeen weer naar achteren drijft en het hek opnieuw sluit.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab_(militant_group)quote:
Ja ik ookquote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik moet telkens denken aan die terroristische organisatie.
Ja ik ook, maar zie er weinig Somaliërs tussen staanquote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik moet telkens denken aan die terroristische organisatie.
uquote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab_(militant_group)
Het heeft een wikipagina, maar lijkt me niet dat ze dit roepen/bedoelen. :p
Ja volgens mij heeft Houtenbeen het juist. Heb het vaker gehoord.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab_(militant_group)
Het heeft een wikipagina, maar lijkt me niet dat ze dit roepen/bedoelen. :p
Omdat ze het zo zo naar hun zin hebben :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef ChipsZak. het volgende:
Waarom juichen ze nu de hele tijd dan?
Nee, je kan volgens mij met die stream niet terugspoelen, is niet op YT deze.quote:
'Waar is dat feestje' 'hier is dat feestje'quote:Op woensdag 16 september 2015 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ze het zo zo naar hun zin hebben :p
Ze gaan nog net niet crowdsurfen :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Waar is dat feestje' 'hier is dat feestje'
Volgensmij hing er ook een camera onder. Ben wel benieuwd naar de beelden eigenlijk.quote:
twitter:zoontangmarg twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:10:18Horgos 2 border open but riot police don't let people cross @Ruptly http://t.co/54590rDwVE reageer retweet
In Brussel laten ze het ook maar allemaal gebeuren. Triest.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:09 schreef Vallon het volgende:
Bezopen hoe de EU door het opwerpen van hekken van de vluchtelingenstroom een soort steeplechase maken. Het is een mijnenveld waar eenieder doorheen moet.
Het is nu wachten op de eerste "echte" ongelukken en confrontaties. De mensen zullen alles doen om de paar "obstakels" te passeren en aan te komen in het achterland van Merkel.
Mag hopen voor ze dat er nog een nieuw hek komt. Dat schoolpleinhekje gaat niet zoveel tegenhouden.quote:
Eigenlijk is dat nog het ergste.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Brussel laten ze het ook maar allemaal gebeuren. Triest.
Wat verwacht je dan precies van Brussel? De EU pleit voor een verdeelsleutel, maar een aantal lidstaten ligt dwars. En de Unie is nou eenmaal zo ingericht dat Brussel de toestemming nodig heeft van haar leden.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat nog het ergste.
Sancties opleggen aan die lidstaten?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan precies van Brussel? De EU pleit voor een verdeelsleutel, maar een aantal lidstaten ligt dwars. En de Unie is nou eenmaal zo ingericht dat Brussel de toestemming nodig heeft van haar leden.
Is dat wandelrek al voorbij gevlogen?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er worden al dingen gegooid naar het waterkanon
Jij hebt liever meer van het soort situaties zoals nu in Hongarije?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan precies van Brussel? De EU pleit voor een verdeelsleutel, maar een aantal lidstaten ligt dwars. En de Unie is nou eenmaal zo ingericht dat Brussel de toestemming nodig heeft van haar leden.
Daar ben ik helemaal voor.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sancties opleggen aan die lidstaten?
Hoe is dat een reactie op mijn uitleg over de rol van Brussel?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij hebt liever meer van het soort situaties zoals nu in Hongarije?
Ik vind het wel vreemd dat toen met Griekenland er elk moment van de dag een bijeenkomst werd georganiseerd. Vergaderingen etc. Maar nu?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ben ik helemaal voor.
Maar goed, dan nog ligt het probleem in eerste instantie dus bij de lidstaten.
Zijn nog op de vlucht voor de atoombommen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zijn Jappen. Zullen geen vluchtelingen zijn.
Jij begint toch over dat de lidstaten er niet uitkomen. Me dunkt dat dit geen 'normale situatie is'. Gewoon keihard elk land dwingen een x percentage op te nemen en als die Oostblokkers weigeren dan de subsidiekraan de komende 25 jaar dicht.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat een reactie op mijn uitleg over de rol van Brussel?
Ja of er uit gooien? Maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij begint toch over dat de lidstaten er niet uitkomen. Me dunkt dat dit geen 'normale situatie is'. Gewoon keihard elk land dwingen een x percentage op te nemen en als die Oostblokkers weigeren dan de subsidiekraan de komende 25 jaar dicht.
Het is heel simpel, maar een Griekenland, Kroatie etc sturen ze nu allemaal vrolijk door. Die pikken graag de lusten mee van de EU (veel geld), laat ze dan ook maar opdraaien voor een deel van de lasten. Straks zitten wij er weer mee hier in Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja of er uit gooien? Maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan :p
Dat dwingen kan dus niet. Daar hebben we met z'n allen voor gekozen. Om de een of andere reden zijn veel lidstaten er namelijk huiverig voor om Brussel teveel macht te geven.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij begint toch over dat de lidstaten er niet uitkomen. Me dunkt dat dit geen 'normale situatie is'. Gewoon keihard elk land dwingen een x percentage op te nemen en als die Oostblokkers weigeren dan de subsidiekraan de komende 25 jaar dicht.
Ja ben ik met je eens maar blijkbaar hebben ze schijt. Al geloof ik dat er wel veel in Griekenland zitten toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is heel simpel, maar een Griekenland, Kroatie etc sturen ze nu allemaal vrolijk door. Die pikken graag de lusten mee van de EU (veel geld), laat ze dan ook maar opdraaien voor een deel van de lasten. Straks zitten wij er weer mee hier in Nederland.
twitter:AP twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:21:17BREAKING: Hungarian police fire tear gas at migrants who break through razor-wire fence. reageer retweet
...quote:Op woensdag 16 september 2015 15:24 schreef Infection het volgende:
Ik zie net dit voorbij komen?twitter:AP twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:21:17BREAKING: Hungarian police fire tear gas at migrants who break through razor-wire fence. reageer retweet
Hebben ze ook gedaanquote:Op woensdag 16 september 2015 15:24 schreef Infection het volgende:
Ik zie net dit voorbij komen? Of heb ik dat gemist?twitter:AP twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:21:17BREAKING: Hungarian police fire tear gas at migrants who break through razor-wire fence. reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:23:35A spokesman for the Austrian city of #Salzburg says around 1,000 asylum seekers have set off on foot towards the border with #Germany reageer retweet
De EU is een log apparaat met de draaicirkel van een blauwe vinvis. Daar zit het probleem.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat dwingen kan dus niet. Daar hebben we met z'n allen voor gekozen. Om de een of andere reden zijn veel lidstaten er namelijk huiverig voor om Brussel teveel macht te geven.
Was ook niet veel hoor, gewoon 2x gespoten met een busje peppersprayquote:Op woensdag 16 september 2015 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik schakelde pas in op het moment dat dat waterkanon daar stond. Vandaar.
Mee eens. Als het aan mij ligt, krijgt Brussel meer bevoegdheden. Maar daar is lang niet iedereen voorstander van.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De EU is een log apparaat met de draaicirkel van een blauwe vinvis. Daar zit het probleem.
Misschien een Servische drone.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:28 schreef LTVDK het volgende:
Ja leuk een drone, moet die heli straks weer weg
Het hek is open.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:28 schreef NewHorizon het volgende:
Maar hun plan is wachten tot iemand het hek opendoet ofzo?
Omdat de ME de doorgang blokkeertquote:Op woensdag 16 september 2015 15:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ah, waarom staan ze daar dan nog.
Wel een DJI, zal wel van een journalist zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 15:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Misschien een Servische drone.
Vanwege de ME en die wagen met dat waterkanon.....quote:Op woensdag 16 september 2015 15:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het hek is open gebroken door de migranten. De ME staat er nu als vervanging van het hek.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
twitter:SkyNewsBreak twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:32:02Austrian Interior Ministry says #Austria will extend tougher checks at its border with #Slovenia in the coming hours reageer retweet
Ik denk dat dat vrij lastig is meg zo'n dichte groep.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Hongarije kan ze toch naar achteren dwingen en dan weer proberen dat hek te sluiten?
Precies. En hun idee is nu wachten tot de ME weggaat ofzo?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Het hek is open gebroken door de migranten. De ME staat er nu als vervanging van het hek.
Mja eerst dat waterkanon inzetten?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vrij lastig is meg zo'n dichte groep.
Gisteren een video gezien waar de mensen vooraan echt werden platgedrukt. Levensgevaarlijk, zo kan je gewoon doodgedrukt worden.
Dan moeten ze het waterkanon aanzetten en charges uitvoeren, zal de sfeer niet echt veel goed doenquote:Op woensdag 16 september 2015 15:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Hongarije kan ze toch naar achteren dwingen en dan weer proberen dat hek te sluiten?
Tijd om die mensen bij dat hek te gaan vertellen dat ze beter alvast kunnen beginnen met teruglopen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:32 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:32:02Austrian Interior Ministry says #Austria will extend tougher checks at its border with #Slovenia in the coming hours reageer retweet
Waarschijnlijk wel. Maar die zullen pas weggaan als er een nieuw hek geplaatst is. Of Hongarije moet toevallig opeens de migranten door willen laten.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Precies. En hun idee is nu wachten tot de ME weggaat ofzo?
nee klopt ... Maar hoe lang willen ze zo blijven staan :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan moeten ze het waterkanon aanzetten en charges uitvoeren, zal de sfeer niet echt veel goed doen
Ja, dat was ook mijn enige optie indd.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja eerst dat waterkanon inzetten?
Als de vlam in de pan slaat wordt dit echt een teringzooiquote:
Ja daarom moeten ze ze terug duwen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als de vlam in de pan slaat wordt dit echt een teringzooi
Een tank?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:38 schreef LTVDK het volgende:
Wat staat daar voor gek voertuig opeens rechts?
Ja, is deze stream kwaliteit is alleen slechtquote:Op woensdag 16 september 2015 15:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Huh, is dit dat hek bij dat waterkanon?
Rechts zie je het open hek, dat hek waar ze achter staan is een geïmproviseerd hek van de politie.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Huh, is dit dat hek bij dat waterkanon?
Met sirenes?quote:
Een segway is niet echt een militair voertuigquote:Op woensdag 16 september 2015 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja. Op Schiphol hebben ze zelfs segways met sirenes
Nee maar je kan overal sirenes op zetten :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een segway is niet echt een militair voertuig
In elk geval meer bevoegdheden om in 'uitzonderlijke gevallen' sneller knopen te kunnen doorhakken. Niet meer bevoegdheden als in bepalen wat er op nationaal niveau gebeurt binnen een land.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens. Als het aan mij ligt, krijgt Brussel meer bevoegdheden. Maar daar is lang niet iedereen voorstander van.
De Hongaarse politie zal niet als eerste ingrijpen denk ik, anders krijgen ze weer de schuld van de mediaquote:Op woensdag 16 september 2015 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Of wachten ze totdat het geduld op raakt bij die mensen zodat ze actie kunnen ondernemen?
Thanks. Ziet er totaal anders uit dan ik in gedachte had. Ik dacht dat dat waterkanon op 1meter van die migranten stond.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, is deze stream kwaliteit is alleen slecht
Nee dat idee heb ik ook maar nu is het wachten er op.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Hongaarse politie zal niet als eerste ingrijpen denk ik, anders krijgen ze weer de schuld van de media
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op woensdag 16 september 2015 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand een goede live link met hoge kwaliteit en de tank?
Ik verwacht dat, zolang de vluchtelingen geen acties ondernemen de politie dat ook niet doet. Die mensen blijven er niet eeuwig staan.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat idee heb ik ook maar nu is het wachten er op.
Dus dat. Maar als die mensen er doorheen willen breken breekt natuurlijk de shit uit.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik verwacht dat, zolang de vluchtelingen geen acties ondernemen de politie dat ook niet doet. Die mensen blijven er niet eeuwig staan.
twitter:JasonNParkinson twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:17:48Two APCs just turned up. #Horgos #Hungary #RefugeeCrisis http://t.co/ZXtIVhLcD6 reageer retweet
Wat kunnen die?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JasonNParkinson twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:17:48Two APCs just turned up. #Horgos #Hungary #RefugeeCrisis http://t.co/ZXtIVhLcD6 reageer retweet
Vermoeden heb ik ook. De vluchtelingen zullen ook op den duur moe worden, terwijl ME gewoon collega's kan inschakelen om af te wisselen (gok ik zo).quote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik verwacht dat, zolang de vluchtelingen geen acties ondernemen de politie dat ook niet doet. Die mensen blijven er niet eeuwig staan.
Thanksquote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/
Is een gepanzerd voertuig die agenten/militairen kan vervoeren. Heeft soms ook nog een machinegeweer op het dak.quote:
Precies. En de politie heeft er absoluut geen baat bij om de boel te laten escaleren, zeker niet met alle pers erbij.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vermoeden heb ik ook. De vluchtelingen zullen ook op den duur moe worden, terwijl ME gewoon collega's kan inschakelen om af te wisselen (gok ik zo).
Probleem is dat er maar 1 agent geïrriteerd genoeg hoeft te zijn om even met zijn knuppel uit te halen en dan is het hek van de damquote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Precies. En de politie heeft er absoluut geen baat bij om de boel te laten escaleren, zeker niet met alle pers erbij.
Mexican standoff, alleen de politie kan het veel langer volhouden.
Ja, dat klopt. Eerlijk gezegd verwacht ik eerder van een (groepje) immigrant(en).quote:Op woensdag 16 september 2015 15:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Probleem is dat er maar 1 agent geïrriteerd genoeg hoeft te zijn om even met zijn knuppel uit te halen en dan is het hek van de dam
Maakte hij nou net een selfie?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Servische politie staat er ook bij tussen de migranten
[ afbeelding ]
Van migranten wordt alleen meer geaccepteerd, want zielig.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Eerlijk gezegd verwacht ik eerder van een (groepje) immigrant(en).
Mensen die met hun kinderen naar voren gaan lopen...quote:
De wanhoop is enorm inderdaad..quote:Op woensdag 16 september 2015 15:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Mensen die met hun kinderen naar voren gaan lopen...
Rubber kogels is de volgende stap.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Stenen gooien dan krijg je dit
[ afbeelding ]
Kan je daar een gifje van maken?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wilde net zeggen. Zo vergroot je je kansen niet echt, nee.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:59 schreef Infection het volgende:
En maar stenen blijven gooien. Daar maak je vrienden mee.
Ja, dat werkt meestal ze de-escalerend inderdaadquote:Op woensdag 16 september 2015 15:59 schreef Infection het volgende:
En maar stenen blijven gooien. Daar maak je vrienden mee.
Ja die goede stream is de cameraman van omver gelopen. Deze stond dichterbij en heeft waterschadequote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef Infection het volgende:
Wat een klote kwaliteit heeft die stream trouwens. Had van RT toch wel anders verwacht.
Is niet echt te zien, kwaliteit van de stream is te slecht, maar je hoort het welquote:Op woensdag 16 september 2015 15:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kan je daar een gifje van maken?
Was van tevoren ook al slechtquote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja die goede stream is de cameraman van omver gelopen. Deze stond dichterbij en heeft waterschade
Ja maar nu is het alleen nog maar (zeer irritant) geluidquote:Op woensdag 16 september 2015 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Was van tevoren ook al slecht
Al die cameramannen vooraan in de menigte zijn ook niet goed wijs.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja die goede stream is de cameraman van omver gelopen. Deze stond dichterbij en heeft waterschade
De ware aard komt weer bovenquote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef Infection het volgende:
Hoorde ook al wat Allah Akhbar voorbij komen. Typisch weer.
Dat hoorde ik een half uur (of meer) geleden al,quote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef Infection het volgende:
Hoorde ook al wat Allah Akhbar voorbij komen. Typisch weer.
Hebben ze het waterkanon gebruikt? Ik zag alleen dikke stralen traangas.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja even later toen ze het hek weer dichtdeden.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Hebben ze het waterkanon gebruikt? Ik zag alleen dikke stralen traangas.
Yup, of er water uit kwam weet ik niet. Maar op die tank werd met vloeistof gespoten.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ja. Eerst traangas. Toen alle migranten wegrenden deden ze het waterkanon aan en sloten ze het hek. Goede tactiek.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik hoor dat echt heeel vaak, maar dacht dat ik gewoon een beetje paranoide werd.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:03 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat hoorde ik een half uur (of meer) geleden al,.
Ze gooien stenen en roepen leuzen. Hek bestormen heeft hier weinig zin.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Kan iemand vertellen wat er gebeurt, bestormen ze het hek?
Ja, ze begonnen aan het hek te rammelen, hek kapotquote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Het gebeurt niet heeel vaak, soms. Beetje paranoide of zo?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik hoor dat echt heeel vaak, maar dacht dat ik gewoon een beetje paranoide werd.
Ze waren dus gewoon klaar om het hek te dichten, maar moesten wachten tot die sukkels zelf een reden gaven om dat traangas te gebruiken.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Eerst traangas. Toen alle migranten wegrenden deden ze het waterkanon aan en sloten ze het hek. Goede tactiek.
Op dit moment is de stream een soort van geluidsspel geworden. Je kan je fantasie de loop laten gaan, ik denk dat de "vluchtelingen" een apache hebben gestolen en daarmee door het hek proberen te komen. Hierbij is een auto aangetikt waardoor het alarm afgaat. De grondtroepen gooien stenen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Haha, ik bedoelde ook vooral gisteren eigenlijk. Heb vandaag nog niet echt naar videos gekeken.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gebeurt niet heeel vaak, soms. Beetje paranoide of zo?
Stevig hek danquote:Op woensdag 16 september 2015 16:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, ze begonnen aan het hek te rammelen, hek kapot
ME ging op de plaats van het hek staan.
Migranten gooien stenen, ME spuit pepperspray
Hek weer dicht
Is volgens mij een ander hekquote:Op woensdag 16 september 2015 16:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Hek is nu toch wel kapot, of zie ik dat niet goed? Ik zie ze in ieder geval ergens doorheen gaan en klimmen?
Zal wel klein zijhekje zijn. Niet het grenshek is dat iig. Parallel aan waar ze al staan zegmaar.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Hek is nu toch wel kapot, of zie ik dat niet goed? Ik zie ze in ieder geval ergens doorheen gaan en klimmen?
Ja ok, maar gaat wel naar waar ze willen toch? Maakt het dan uit door welk hek je gaat?quote:
Werken bij de NOS.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:08 schreef Infection het volgende:
Wat een beroep heb je als cameraman ook... keihard stikken in gas.
De ergste bende is in ieder geval wegquote:
Zijn al weer terug. Lekker doorgaan met rellen, net als thuisquote:
Tja, maar ze zoeken vrede..quote:Op woensdag 16 september 2015 16:11 schreef VASND het volgende:
Wat verwachten ze dan ookdit is gewoon met zo lang "'héé lelijkerd" tegen iemand roepen tot die persoon naar je toe loopt en op je bek rost. En dan gaan huilen bij mama dat je onrecht aangedaan is. Dafuq is de logica hier.
Alleen dan nog erger, aangezien zij zelf beginnen met fysiek geweld en wat traangas als verdediging krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:11 schreef VASND het volgende:
Wat verwachten ze dan ookdit is gewoon met zo lang "'héé lelijkerd" tegen iemand roepen tot die persoon naar je toe loopt en op je bek rost. En dan gaan huilen bij mama dat je onrecht aangedaan is. Dafuq is de logica hier.
Omdat dat hek gesloopt was. Waarom denk je dat ze traangas en het waterkanon gebruiken?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:12 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom gaat die grenspolitie niet gewoon weg, en laten ze het hek het werk doen?
Dan slopen ze het hek, is een paar uur geleden al gebeurd.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:12 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom gaat die grenspolitie niet gewoon weg, en laten ze het hek het werk doen?
Dan moet er dus een steviger hek komenquote:Op woensdag 16 september 2015 16:13 schreef Starm het volgende:
[..]
Dan slopen ze het hek, is een paar uur geleden al gebeurd.
Ja of minder debiele mensen aan die andere kant.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan moet er dus een steviger hek komen
Ik denk dat niemand hier verbaasd over is.quote:
Ja. Want ik probeer niet te generaliseren en denk nogsteeds dat het overgrote deel van de mensen die daar bivakkeren hier helemaal niks mee heeft.quote:
Wel mooi dat dit nu bij de Hongaarse grens gebeurt, en niet over twee jaar in het centrum van Rotterdam, als iedereen is voorzien van paspoort en uitkering.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, je wist dat dit ging gebeuren
Dit was te verwachten. Hopelijk worden deze beelden net als dat kindje overal vertoont inclusief het Allah Akbar geroep, maar dat zal wel niet.quote:
Die mensen staan daar sinds gisteren. Echt veel te verliezen hebben ze niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:15 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja. Want ik probeer niet te generaliseren en denk nogsteeds dat het overgrote deel van de mensen die daar bivakkeren hier helemaal niks mee heeft.
twitter:SkyNews twitterde op woensdag 16-09-2015 om 16:00:54Video: Police on the Hungary-Serbia border fire tear gas at people breaking through the border. #migrantcrisis https://t.co/uwVcE7nPT5 reageer retweet
twitter:SkyNews twitterde op woensdag 16-09-2015 om 16:04:13Watch live coverage of the #migrantcrisis as police on Serbia-Hungary border use water cannon & tear gas on migrants https://t.co/7IZhbGSd8h reageer retweet
Hoe lang blijft een mens wachten dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:17 schreef VASND het volgende:
Vergeet niet dat dit een groepje van, wat, 50 mannen is, tegenover de duizenden kerels, vrouwen en kinderen die daar gewoon braaf wel aan het wachten zijn.
Wat mij betreft wordt de kaf van het koren wel nu meteen gescheiden en deze gozertjes opgepakt. Maar zal wel niet natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:17 schreef VASND het volgende:
Vergeet niet dat dit een groepje van, wat, 50 mannen is, tegenover de duizenden kerels, vrouwen en kinderen die daar gewoon braaf wel aan het wachten zijn.
Ze stonden daar als sinds gister middag en hebben zich keurig gedragen...quote:Op woensdag 16 september 2015 16:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Het meest ironische is nog wel, dat als deze mensen zich zouden kunnen gedragen, niemand problemen had met de opvang van grote groepen vluchtelingen. Het is precies dit waarom mensen ze niet willen in het westen.
Zolang je doet wat ze willen ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze stonden daar als sinds gister middag en hebben zich keurig gedragen...
Zou nog niet eens zo gek zijn. Netjes al die relschoppers naar binnen trekken en tijdelijk in detentie zetten wegens ordeverstoring. Zal wel geen wetgeving voor zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:18 schreef Snepar het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt het kaf van de koren wel nu meteen gescheiden en deze gozertjes opgepakt. Maar zal wel niet natuurlijk.
Nee ze konden er gisteren ook niet doorheen. Tis toch logisch dat op een gegeven moment shit uitbreekt. Zeker bij mensen die niks te verliezen hebben.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zolang je doet wat ze willen ja.
Wat is je oplossing dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ze konden er gisteren ook niet doorheen. Tis toch logisch dat op een gegeven moment shit uitbreekt. Zeker bij mensen die niks te verliezen hebben.
Nou nee, er zijn alternatieve routes naar waar ze heen willen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ze konden er gisteren ook niet doorheen. Tis toch logisch dat op een gegeven moment shit uitbreekt. Zeker bij mensen die niks te verliezen hebben.
Ik heb even je gifje gebruiktquote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. Dat is het niet. Kijk wat ze doen, ze beledigen Hongarije, gooien er stenen naar, omdat ze graag naar het rijke Duitsland willen, terwijl ze op veilig Servisch grondgebied staan.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat dan?quote:
Waarom mag je als soeverein land je grenzen niet sluiten voor ongewenste vluchtelingen?quote:Niet zomaar grenzen gaan sluiten naief gaan hopen dat mensen weg gaan?
Beledigen? Ze staan op een stuk niemandsland in totale onzekerheid... Wat denk je dat ze vriendelijk blijven?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee. Dat is het niet. Kijk wat ze doen, ze beledigen Hongarije, gooien er stenen naar, omdat ze graag naar het rijke Duitsland willen, terwijl ze op veilig Servisch grondgebied staan.
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb even je gifje gebruiktChaos bij grensovergang Hongarije
Dus met geweld dreigen om je zin te krijgen is normaal?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Beledigen? Ze staan op een stuk niemandsland in totale onzekerheid... Wat denk je dat ze vriendelijk blijven?
Ja kan je doen. Maar dan krijg je dit soort dingen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat dan?
[..]
Waarom mag je als soeverein land je grenzen niet sluiten voor ongewenste vluchtelingen?
Die rechterman die zijn zonnebril op doetquote:Op woensdag 16 september 2015 16:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Het leger en special forces zijn er nu ook.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |